abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:58:49 #51
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_114997943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben bij de bouwmarkt geweest en dit is inderdaad een redelijke optie. Hoewel ik het kleinere (meer vierkante) geplastificeerde gaas eigenlijk nog iets beter vond. Die kleinsten kruipen er anders alsnog gewoon tussendoor :{w
Heb je gelijk in.. (ik heb niet alles gelezen en wist niet dat er ook kleintjes bij zaten)

Btw misschien is het niet meer relevant hoor..
Maar is het een idee om een gedeelte transparante plaat erin te verwerken waar de zon op kan schijnen, zodat er een warme lig plek ontstaat?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:14:05 #52
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114998732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben bij de bouwmarkt geweest en dit is inderdaad een redelijke optie. Hoewel ik het kleinere (meer vierkante) geplastificeerde gaas eigenlijk nog iets beter vond. Die kleinsten kruipen er anders alsnog gewoon tussendoor :{w
plus je hebt kans dat als het groter is en met donderjagen dat er een poot in blijft hangen..
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_114998790
Eliesje, ik vind het een top idee hoor! Maar het neemt zoveel van je ruimte weg, kun je niet beter toch een luikje op chip nemen? :P

Geen bandjes nodig, dus geen ophangperikelen, gewoon op de chip van de kat die er waarschijnlijk toch al in zit :) Zijn iets van 85 euro tegenwoordig en er kunnen 32 chipnummers in! *O*

Scheelt hoop tijd/geld/ruimte gok ik :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_114999047
http://www.zoekkattenluik(...)ODybECFSgntAodM3gA8Q

Moet je hem wel goed om doen, dus dat de goede katten naar BUITEN kunnen alleen, en iedereen naar binnen :+
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:14:52 #55
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115002487
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:15 schreef tombolafan het volgende:
Eliesje, ik vind het een top idee hoor! Maar het neemt zoveel van je ruimte weg, kun je niet beter toch een luikje op chip nemen? :P

Geen bandjes nodig, dus geen ophangperikelen, gewoon op de chip van de kat die er waarschijnlijk toch al in zit :) Zijn iets van 85 euro tegenwoordig en er kunnen 32 chipnummers in! *O*

Scheelt hoop tijd/geld/ruimte gok ik :*
Ik heb er (eerder) over gedacht (hoewel ik dat van de eigen chip niet wist), maar:

- ik wil dat de kleintjes ook naar buiten kunnen (die mogen alleen niet weg)
- ik wil dat ze op sommige momenten* niet verder kunnen dan de grens van de ren

* 's nachts, als we een paar dagen weg zijn, etc.

Ik weet altijd maar graag waar de katten uithangen. Of ze buiten of binnen zijn en hoe lang ze al buiten zijn. Meestal weet ik dat vrij redelijk. Als we gaan slapen, dan wil ik dat ze allemaal binnen de muren van het huis zijn. Willen ze perse buiten slapen, dan kan dat dus mooi in de ren, maar liever niet in de wijde wereld. Bovendien vind ik dat wij met 8 katten een redelijke wissel trekken op de plantenbakjes en bloemperken van de buren. Er heeft nog nooit iemand geklaagd en ze hangen veelal in onze eigen tuin rond, maar ik vind het (gezien de hoeveelheid) een prettig idee dat we het rondschooien een beetje beperken, zonder het vee al teveel te kort te doen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115004954
Okee helder :Y

kan je niet via zooplus ofzo een ren kopen die alléén nog in elkaar moet? :) en dan alleen t gangetje zelf maken?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:00:12 #57
33954 ElisaB
pi_115005315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:55 schreef tombolafan het volgende:
Okee helder :Y

kan je niet via zooplus ofzo een ren kopen die alléén nog in elkaar moet? :) en dan alleen t gangetje zelf maken?
De enige ren die een béétje in de buurt komt moet worden aangepast en kost dan ¤ 800 :@
pi_115006480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De enige ren die een béétje in de buurt komt moet worden aangepast en kost dan ¤ 800 :@
Niet handig :P

En "gewoon" palen met schuttingdelen ertussen:

Dat is nog redelijk te doen denk ik? :) En dan aan de onderkant bielzen ofzo aan de binnenkant zodat ze er niet langs de onderkant uit kunnen?
pi_115006503
kleiner gaas dan wel :+
pi_115006645
Ik ben helaas totaal niet handig, dus kan je niet helpen met de bouw. Wel heb ik een tip mbt het vergunning-verhaal. Tegenwoordig zijn alle soorten vergunningen op 1 hoop gegooid en heet het een omgevingsvergunning. Om er achter te komen of je er 1 nodig hebt, kun je beginnen met een online vergunningscheck via deze site https://www.omgevingsloke(...)true&clear-case=true

Als je er niet uit komt of twijfelt is het altijd slim om het bij je eigen gemeente na te vragen.

O, ja en ik vond ook nog iets over het bouwen van een voliere (lijkt een beetje op wat jij voor ogen hebt vind ik), misschien heb je daar nog iets aan: http://213.154.245.57/vromvvb/bouwwerken/377?page=4

[ Bericht 3% gewijzigd door piglet op 02-08-2012 17:28:45 (verduidelijking) ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 2 augustus 2012 @ 17:40:42 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_115007107
dus vergunning is niet nodig aangezien de katten ook binnen kunnen zijn en derhalve niet verplicht in de buitenren moeten zijn.

quote:
Bij woningen kan dit gelezen worden als dat de volière ten dienste moet zijn van het woongenot (het moet een functie bevatten die in principe ook binnenshuis plaats kan vinden. Het beroepsmatig houden van vogels valt hier niet onder en bij hobbymatig gebruik is e.e.a. afhankelijk van het aantal vogels en de omvang van de volière).
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:26:58 #62
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_115008831
Dat ding wat Greys heeft kostte heel wat minder dan 800, gil even die kant op anders.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_115008878
Die van Greys was ook veel veel kleiner dacht ik :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:29:39 #64
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_115008936
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:28 schreef tombolafan het volgende:
Die van Greys was ook veel veel kleiner dacht ik :P
Oh :') Nou ja
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_115009537
Elies, ik ben best handig maar het is gewoon een pietsie lastig zo :P

Als je met je gezicht naar het raam staat, hoeveel meter schutting is er dan links van het huis? En is de bodem daar zand of steen?

Ik zou als ik jou was van die bestaande schutting uitgaan, en dan met palen en van die schermen zoals ik hierboven plaatste in die hoek een omheining maken en dan een soort van gangetje vanuit dat raampje.

Het hoeft niet zo hoog dat je er in kan staan gok ik, dan kun je gewoon de nieuwe schutting als hoogte nemen. In het midden zou ik een ijzeren paal zetten, daar een kruiscontstructie op die ook weer leunt op de zijpalen, waar je dan weer gaas of zo'n hekwerk in kan maken :) De ijzeren paal kun je dan weer met touw omwikkelen eventueel om er een klimpaal van te maken. Zoiets (globaal), als je maten hebt is het iets handiger :+

donderdag 2 augustus 2012 @ 19:32:40 #66
33954 ElisaB
pi_115011782
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:43 schreef tombolafan het volgende:
Elies, ik ben best handig maar het is gewoon een pietsie lastig zo :P
Oe, een paint O+

quote:
Als je met je gezicht naar het raam staat, hoeveel meter schutting is er dan links van het huis?
Ietsje meer dan 3 meter

quote:
En is de bodem daar zand of steen?
Er staan nu planten, dus blubber :)

quote:
Ik zou als ik jou was van die bestaande schutting uitgaan, en dan met palen en van die schermen zoals ik hierboven plaatste in die hoek een omheining maken en dan een soort van gangetje vanuit dat raampje.
Minor detail: er staat een perenboom op dat stukje. Ik mag álles, maar de perenboom moet blijven staan van de beeb :@

quote:
Het hoeft niet zo hoog dat je er in kan staan gok ik, dan kun je gewoon de nieuwe schutting als hoogte nemen. In het midden zou ik een ijzeren paal zetten, daar een kruiscontstructie op die ook weer leunt op de zijpalen, waar je dan weer gaas of zo'n hekwerk in kan maken :) De ijzeren paal kun je dan weer met touw omwikkelen eventueel om er een klimpaal van te maken. Zoiets (globaal), als je maten hebt is het iets handiger :+
Ik teken even in jouw paint; momentje hoor :*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:36:14 #67
33954 ElisaB
pi_115011939
Dus ik dacht:

Teken ik nu nog ff een vooraanzichtje *)
pi_115012075
Blauw=ren?

Dan moet je al 2 deuren he, das ook lastig gok ik? :P

Maar dit ziet er redelijk te doen uit :Y
Geld wel dezefde vraag; zijn het stenen of aarde aldaar? En de twee blokken aan weerszijden van de ramen, hoe groot zijn die? En is dat allemaal tegen de muur aan?

Ik wil wel helpen :Y *O*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:40:49 #69
33954 ElisaB
pi_115012166

En je bent welkom *O*

Voor het huis (langs de gevel) ligt een stenen paadje. Dat kan eruit en dan ligt er zand onder. De sering die er staat, mag eruit, maar die mag ook gehalveerd worden. Als de perenboom (links in de hoek waar jij in grijs 'ren' hebt staan) maar blijft O+
pi_115012172
Oh en even een ideetje; je kan natuurlijk altijd nog zo'n chip-luikje in de ren maken, dus naar de tuin :P Dat kun je ook gewoon "op slot" of op "alleen naar binnen" zetten (dus als je wilt dat de katten in huis of in de ren blijven) maar dan kunnen ze als jij het goed vindt ook verder :)
pi_115012246
Zand is leuk, maar ook lastig; wat als ze gaan graven, of daar hun behoefte gaan doen etc :P

Dus stenen zijn juist beter :Y
pi_115012318
En ik zou het kleine stukje links gewoon niet doen :) Dan heb je het overzichtelijk aan 1 kant en kun je links nog zitten (naast de perenboom) :+
pi_115012321
Oh ik ben trouwens heul geen timmerman ;(
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:46:13 #74
33954 ElisaB
pi_115012405
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:44 schreef tombolafan het volgende:
En ik zou het kleine stukje links gewoon niet doen :) Dan heb je het overzichtelijk aan 1 kant en kun je links nog zitten (naast de perenboom) :+
Geloof me :D Daar willen we helemaal niet zitten hoor _O-

We hebben nog een stuk van 11 x 4 om te zitten zoveel we willen ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:46:29 #75
33954 ElisaB
pi_115012418
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:44 schreef tombolafan het volgende:
Oh ik ben trouwens heul geen timmerman ;(
Ik ook niet. Maar jij kan leuk zingen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties