quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:21 schreef emokid het volgende:
[..]
Nóg meer wielrennen op tv. Alleen maar Nederlanders die dat kijken.
Ik baal zelf hard dat er geen honkbal meer is. Dat werkte gewoon prima. Voetbal zou in ieder geval weg moeten en daarvoor in de plaats rugby/football zou mooi zijn.
Hmmm, ze moeten qua paardensport gewoon terug naar de klassieke onderdelen die ook in Griekenland werden gehouden:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:23 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Alles wat maar met paarden te maken heeft
Rugby toch niet in de "normale" vorm? Een kleine variant meende ik?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:23 schreef Nielsch het volgende:
Hoewel ik honkbal echt een van de saaiste sporten ooit vind, vind ik het raar dat het van het Olympische programma is verdwenen. Volgens mij is deze sport globaal genoeg om mee te mogen doen. American Football is dat totaal niet. Rugby dan weer wel en komt ook terug in 2016.
Rugby als in een six nations cup idee?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:30 schreef Morthill het volgende:
[..]
Rugby toch niet in de "normale" vorm? Een kleine variant meende ik?
Voetbal mogen ze ook wel van de Spelen halen. Vlak na een EK en tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen, dat werkt niet.
Ik bedoel met minder spelers op het veld.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Rugby als in een six nations cup idee?
Daarom is voetbal dus in de huidige vorm. De FIFA wil het niet anders zien.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:30 schreef Morthill het volgende:
Voetbal mogen ze ook wel van de Spelen halen. Vlak na een EK en tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen, dat werkt niet.
De FIFA is achterlijk en corrupt. Uiteindelijk gaat het IOC er toch over?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:35 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daarom is voetbal dus in de huidige vorm. De FIFA wil het niet anders zien.
Nou goed, de FIFA en de clubs willen het niet anders zien.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:35 schreef Morthill het volgende:
[..]
De FIFA is achterlijk en corrupt. Uiteindelijk gaat het IOC er toch over?
Mjah....quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:35 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik bedoel met minder spelers op het veld.
Alleen nog maar Hockey, voetbal en Atletiek? Wel lekker rustig.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:26 schreef sorcees het volgende:
80% zwemmen kan weg.
Oook te veel roeinummers, turnen kan ook minder.
Dressuur kan weg.
Aantal zeilnummers.
Beachvolleybal.
Kitesurfen weg
Eigenlijk alle jurysporten weg.
Zeven spelers per team in plaats van dertien/vijftienquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mjah....
Hoeveel minder had je in gedachte?
Ik weet dat het zo werktquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nou goed, de FIFA en de clubs willen het niet anders zien.
Dus houdt het op. Die willen hun spelers niet missen zoals je al aangeeft na een EK en al tijdens het seizoen.
Dus is het voor de jongere spelers met een onderhandelde 3 compensatiespelers zodat er nog wat 'sterren' kunnen staan. Bind me er niet op vast maar die dispensatie spelers mogen dan geloof ik ook weer geen spelers zijn die op het EK actief zijn geweest.
Jij zegt dat het niet werkt vanwege comp en EK. Het werkt dus wel alleen jij bent niet blij met de spelers die er staan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:40 schreef Morthill het volgende:
[..]
Zeven spelers per team in plaats van dertien/vijftien
[..]
Ik weet dat het zo werktmaar mijn punt is dat het toernooi m.i. daardoor geen zak voorstelt en opgedoekt mag worden.
Op de Olympische Spelen van 2016 zal Rugby Sevens gespeeld worden. Dit is geen vorm van rugby die speciaal is bedacht voor de Olympische Spelen, maar een variant die al 130 jaar oud is. Wedstrijden worden gespeeld met teams van 7 man en de helften duren 7 minuten. Omdat er wel op een normaal veld wordt gespeeld (100 meter lang, 70 meter breed) ontstaat er een ontzettend open en extreem snel spel met veel geren en veel scores.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mjah....
Hoeveel minder had je in gedachte?
Op een veld zo groot als normaal gesproken??quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:40 schreef Morthill het volgende:
[..]
Zeven spelers per team in plaats van dertien/vijftien
[..]
Ik weet dat het zo werktmaar mijn punt is dat het toernooi m.i. daardoor geen zak voorstelt en opgedoekt mag worden.
Dat ben ik ook niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet werkt vanwege comp en EK. Het werkt dus wel alleen jij bent niet blij met de spelers die er staan.
Wat highlightsquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op een veld zo groot als normaal gesproken??
Dat wordt een interessant schouwspel.![]()
Weer wat geleerd vandaag.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op de Olympische Spelen van 2016 zal Rugby Sevens gespeeld worden. Dit is geen vorm van rugby die speciaal is bedacht voor de Olympische Spelen, maar een variant die al 130 jaar oud is. Wedstrijden worden gespeeld met teams van 7 man en de helften duren 7 minuten. Omdat er wel op een normaal veld wordt gespeeld (100 meter lang, 70 meter breed) ontstaat er een ontzettend open en extreem snel spel met veel geren en veel scores.
Dat ben ik ook niet. Ik kijk het geen eens.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat ben ik ook niet.
Van de helft is niet te controleren hoe oud die knakkers zijn....
Laat dan de leeftijdsrestrictie vallen.
Bij de Olympische Spelen moeten de beste sporters ter wereld bij elkaar komen. Dat werkt voor voetbal niet in het huidige systeem, dus opdoeken die handel.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet werkt vanwege comp en EK. Het werkt dus wel alleen jij bent niet blij met de spelers die er staan.
Subjectief. Tot voor niet zo heel lang geleden amateurs.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:48 schreef Morthill het volgende:
[..]
Bij de Olympische Spelen moeten de beste sporters ter wereld bij elkaar komen.
Niet de beste tennissers. Waar heb jij zitten kijken? De hele wereldtop is er gewoon bij hoor. Alleen Nadal haakte geblesseerd af.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Subjectief. Tot voor niet zo heel lang geleden amateurs.
Niet de beste basketbalspelers, niet de beste voetballers en niet de beste tennis spelers.
Euh, Federer doet mee als huidige nummer 1 van de wereld....quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Subjectief. Tot voor niet zo heel lang geleden amateurs.
Niet de beste basketbalspelers, niet de beste voetballers en niet de beste tennis spelers.
Wat snap je niet aan tot voor kort?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh, Federer doet mee als huidige nummer 1 van de wereld....
Noem eens dan wat jij tot voor kort inhoud?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan tot voor kort?
Sinds 1992 mogen er pas professionals mee doen met de spelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Noem eens dan wat jij tot voor kort inhoud?
Dat is twintig jaar geleden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Sinds 1992 mogen er pas professionals mee doen met de spelen.
Hmm, ook dat is relatief. In 1988 ging het goud naar een tennisser die in 1986 al in de finale van de US Open had gestaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Sinds 1992 mogen er pas professionals mee doen met de spelen.
Ik dacht dat je bedoelde dat tot voor kort er amateurs meededen en het daarom niet zo gek is dat er nog steeds niet de beste voetballers enzo meedoenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan tot voor kort?
En ook de andere kant is relatief want volgens mij waren er in 1996 nog sportbonden die nog steeds geen professionals wilde uitzenden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hmm, ook dat is relatief. In 1988 ging het goud naar een tennisser die in 1986 al in de finale van de US Open had gestaan.
Is wel leuk om naar te kijken Rugby 7's, ook voor mensen die er niet zoveel mee hebben, niet dat ik vind dat het Olympisch moet worden maar ok.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op een veld zo groot als normaal gesproken??
Dat wordt een interessant schouwspel.![]()
Met voetbal is het niet zozeer een amateur regeling maar gewoon UEFA en FIFA die niet willen dat de beste spelers naar de Olympische Spelen gaan omdat dan het EK of WK gedevalueerd zou kunnen wordenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:06 schreef Nielsch het volgende:
Maar ik vind het wel raar dat het amateur ethos voor veel sporten al compleet is losgelaten terwijl er voor andere sporten nog krampachtig aan wordt vastgehouden.
Daar komt bij dat er nog maar heel weinig echte amateursporters zijn die meedraaien aan de top. De meeste sporters vandaag de dag krijgen weldegelijk minstens een modale vergoeding voor het beoefenen van hun sport en hoeven daarnaast niet te werken als bijvoorbeeld postbode, machinist of bakker zoals vroeger wel het geval was.
Alle voetballers die nu op de OS schitteren zijn ook geen amateurs meer. Het zijn gewoon jonge profs die veel geld verdienen en spelen in het eerste elftal van bekende voetbalclubs.
Laat dan die hele zogenaamde amateurregeling vallen, bijvoorbeeld ook bij boksers en voetbal.
Ja, dat is waar. Voetbal moet gewoon weg. Vervang het dan door bijvoorbeeld zaalvoetbal. Dan komen wel echt de beste spelers ter wereld.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met voetbal is het niet zozeer een amateur regeling maar gewoon UEFA en FIFA die niet willen dat de beste spelers naar de Olympische Spelen gaan omdat dan het EK of WK gedevalueerd zou kunnen worden
Klinkt als een prima voorstelquote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Voetbal moet gewoon weg. Vervang het dan door bijvoorbeeld zaalvoetbal. Dan komen wel echt de beste spelers ter wereld.
Nee, die zullen allemaal van onbesproken gedraag zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:35 schreef Morthill het volgende:
[..]
De FIFA is achterlijk en corrupt. Uiteindelijk gaat het IOC er toch over?
Touchéquote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee, die zullen allemaal van onbesproken gedraag zijn
Inderdaad prima voorstel. Of de uefa en fifa moeten hun toernooien simpelweg naar een oneven jaar verplaatsen (als ik goed gerekend heb tenminste). Atletiek heeft het WK ook op oneven jaartallen, maar dat is natuurlijk een veel jonger evenement tov WK voetbal.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Voetbal moet gewoon weg. Vervang het dan door bijvoorbeeld zaalvoetbal. Dan komen wel echt de beste spelers ter wereld.
Dwergenracketquote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:28 schreef starla het volgende:
Smaak noemen we dat. Ik vind sporten waar je met een dwergenracket tegen een amorf voorwerp aanslaat over een veel te hoog net, niet aantrekkelijk om te zien. Punt.
En jij zit zeker op badmintonquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dwergenracket
Veel te hoog net
Je bent zelf zeker 1 meter 30 of zo?
Idd, laat alleen vrouwen in de modder worstelen, en de Spelen gaan gigantisch vooruitquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:17 schreef Nielsch het volgende:
Het is wat mij betreft ook onzin dat er twee vormen van worstelen zijn, Freestyle en Greco-Roman.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |