Free, pfff, naar zeg, beterschap! Lekker makkelijk ook, besteed de kinderen maar uit, natuurlijk! En pff, van de reactie van Tara zou ik ook wel heel snel over mijn grenzen heengaan, ik hoop dat jullie er nu toch echt beter uit kunnen komen..
Cantare, wat wazig

Ik zou het er idd toch later nog eens over hebben idd!
Coco, fijn dat alles goed was!
En Mef, thnx, lief van je

Fieder, ik ben niet onverdeeld voor- of tegenstander, het ligt geheel aan je situatie. Is een kindje met Down ook welkom? Hou er rekening mee dat bij de combinatietest niet alléén naar Down wordt gekeken, maar ook naar Trisomie 13 en 18, twee aandoeningen die 'niet verenigbaar met het leven' zijn zoals dat heet. Kindjes die dat hebben zijn heel, heel erg ziek en de meesten zullen de zwangerschap niet overleven. Doen ze dat wel, dan heb je voor onbepaalde tijd (maar wel beperkt, ze worden geen 10 jaar oud) aan een doodziek en doodongelukkig kind om voor te zorgen waarvan je weet dat het sowieso ten dode is opgeschreven. Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het niet gedaan, de tweede langere zwangerschap wel, deze zwangerschap ook. Zoals Tico zegt, omdat wij al een kind hebben is een volgend kind met dergelijke aandoening niet alleen een besluit dat je voor jezelf maakt, maar ook voor je andere kind(eren). Reden voor ons om wel de combinatietest uit te laten voeren.