quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:38 schreef DemonRage het volgende:
En toen was er op de radar niets meer te zien ten ZW van Eindhoven...
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:42 schreef minthy het volgende:
Als het zo door blijft gaan, heb ik binnen een uur onweer hier
Dan rijd je gewoon een paar keer te hard langs een flitspaal, heb je ook flitsen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:49 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als het zo doorgaat krijg ik nooit onweer hier.
Strak plan! Of een van de mods??quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:43 schreef Poeke het volgende:
Deamon, als Oom_Agent het goed vindt is het wel leuk om de link naar de FB groep te te voegen in de OP?
Het trekt volgens mij over Westervoort heen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Gloeiende paardenkeutels, als het nu wéér als een geoliede dildo langs Arnhem om glipt verhuis ik![]()
![]()
Volgens mij kwam het onweer Zeist niet eens in hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:09 schreef SiGNe het volgende:
In Zeist is het ook weer voorbij, flinke regen en ook flinke onweer.. heerlijk.
2 inslagen ergens in de buurt, dat was flits-boem, hoogstens 300 meter verderop.
Geen brandweer daarna dus het zal wel in het bos ingeslagen zijn aan de andere kant van de snelweg.
Is Tilburg niets voor jou?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Gloeiende paardenkeutels, als het nu wéér als een geoliede dildo langs Arnhem om glipt verhuis ik![]()
![]()
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Is Breda niets voor jou?
Velp, ergens in Velp Noord. Wat een vaag geluid blijft dat tochquote:
Is het daar wel raak dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Is Tilburg niets voor jou?
Dan heeft het Zeist nét geschrampt, moet wel want die knal na de flits kwam binnen 1 seconde en geluid gaat met +/-300meter per seconde.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:11 schreef Paul het volgende:
[..]
Volgens mij kwam het onweer Zeist niet eens in hoor
nou niet zo, maar het hoeft niet zo van mij, zeker die harde klappen niet...quote:
Ik haat het...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef alors het volgende:
[..]
nou niet zo, maar het hoeft niet zo van mij, zeker die harde klappen niet...
In Grunn ook jaquote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:13 schreef The_Terminator het volgende:
Hier in Assen gaat het momenteel goed tekeer...
Ja godverdomme, mn hoofd knalde keihard tegen de muur tijdens de knal! Ik dacht gelijk "dat ga ik op fok" postenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:16 schreef Tommeke het volgende:
Godver, zat net rechtop in m'n bed. Wat een knal.
Me tooquote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja godverdomme, mn hoofd knalde keihard tegen de muur tijdens de knal! Ik dacht gelijk "dat ga ik op fok" posten
Dat kun je wel zeggen ja. Allemaal van die kraakheldere klappenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De hel breekt los in Groningen
Hier niet!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:40 schreef NorthernStar het volgende:
Thunder and lightning and fire [ afbeelding ]
Nachtelijk onweer is kennelijk een nieuwe trend aan het worden.
Wel hoor, was er zelfs wakker door geworden. (zie post hierboven)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:01 schreef marcel-o het volgende:
Ah, dat was dit
[ afbeelding ]
beste pit. zat alleen geen onweer in...
iig niet gehoord...
Breda was eigenlijk wat ik wou zeggenquote:
Oeps...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:47 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Iets meer dan een uur geleden werd het vuurwerk afgesloten met een gigantisch harde knal. Daarna was het gelijk stil...
Niet veel later stond er even verderop een huis in de brand...
quote:
Tussen 0:00u en 0:45u idd.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:50 schreef TommyGun het volgende:
In Eindhoven toch een leuk onweersbuitje gehad afgelopen nacht
Wauw, dat was zeker zo! Vanaf een uurtje of 1:00 tot 3:15 heeft het continu geonweerd en keihard geregend, prachtig om te zien! Het was net armageddon, zulk onweer heb ik nog vrijwel nooit gezienquote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De hel breekt los in Groningen
Heerlijk inderdaad.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:00 schreef QBay het volgende:
[..]
Wauw, dat was zeker zo! Vanaf een uurtje of 1:00 tot 3:15 heeft het continu geonweerd en keihard geregend, prachtig om te zien! Het was net armageddon, zulk onweer heb ik nog vrijwel nooit gezien. De knallen waren soms echt keihard, enorm veel bliksem en 24.7MM water in twee uurtjes
.
Het ging echt goed los vanacht![]()
.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:48 schreef tomaat52 het volgende:
[ afbeelding ]
Buienradar is hier van slag.
Nee, dat is buienradar voor linkshandigen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:48 schreef tomaat52 het volgende:
[ afbeelding ]
Zou wel gaaf zijn als de zon op kwam vanaf de zee.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:48 schreef tomaat52 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie krul daar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:42 schreef firecow het volgende:
dikke tornado man bij engeland![]()
http://sat24.com/
tornadoquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:42 schreef firecow het volgende:
dikke tornado man bij engeland![]()
http://sat24.com/
Tis gewoon kunst.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:22 schreef Fredo55 het volgende:
Ik kwam deze tegen op Weerwoord:
[ afbeelding ]
Ik zou zoiets niet snel omzagen inderdaad, al is het natuurlijk wel gevaarlijk voor de omgeving.quote:
Die uit Roodeschool?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:27 schreef Xebber het volgende:
Ik zou zweren dat de foto bij het NOS weerbericht van hier kwam.
Opbokke met die zooiquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:19 schreef Fredo55 het volgende:
Estofex voor morgen:
[ afbeelding ]
level 1 was issued for Belgium, the Netherlands and far NW Germany mainly for an isolated large hail and tornado event.
... Benelux and NW Germany ...
A pronounced mid-level thermal trough affects the highlighted area during peak time heating. Isolated to scattered thunderstorms are forecast during the daytime hours. Strongest storms contain isolated large hail (15 m/s DLS) and strong wind gusts. LL CAPE will be enhanced well above 100 J/kg with LCLs at or below 1000 m. 500-800 J/kg SBCAPE support a few stronger updrafts, which may assist in a few cold-core funnels/ short lived tornado events (keeping aforementioned LLCAPE in mind). The thunderstorm activity decreases after sunset.
Joh... binnen het 50%/Lvl.1 gebied is het ook maar afwachten wat er gebeurt. De laatste keren is er gewoon bar weinig van gekomen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Opbokke met die zooi![]()
LV 1 buiten mijn gebied
Onweerskans 50% buiten mijn gebied
Onweerskans 15% in mijn gebied
Geloof me die 15% is niet genoeg....nee het noorden maar weer eens niet mee doen, zo zat bah!!!!!
Laten we het maar hopenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Joh... binnen het 50%/Lvl.1 gebied is het ook maar afwachten wat er gebeurt. De laatste keren is er gewoon bar weinig van gekomen.
zeg maar: weinig TOT NIETS!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Joh... binnen het 50%/Lvl.1 gebied is het ook maar afwachten wat er gebeurt. De laatste keren is er gewoon bar weinig van gekomen.
Ho ho ho... Nou ga je te ver... Het noorden maar weer eens niet mee doen? Het noorden heeft gisteren feest gehad jij! Ik heb het hele jaar nog niets gehad, kun je nagaan hoe ik me voel.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Opbokke met die zooi![]()
LV 1 buiten mijn gebied
Onweerskans 50% buiten mijn gebied
Onweerskans 15% in mijn gebied
Geloof me die 15% is niet genoeg....nee het noorden maar weer eens niet mee doen, zo zat bah!!!!!
Pardon? Die paar knallen, hoog uit 10 met 1 nabij? Ik noem dat geen feest hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:04 schreef Narasan het volgende:
[..]
Ho ho ho... Nou ga je te ver... Het noorden maar weer eens niet mee doen? Het noorden heeft gisteren feest gehad jij! Ik heb het hele jaar nog niets gehad, kun je nagaan hoe ik me voel.
Soms kan het behoorlijk aan je vretenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:09 schreef zoem het volgende:
"Ruzie maken" om het weer, het moet niet gekker worden
Volgens mij is onze frustratie gewoon hoog op aan het lopen... We hebben allebei precies hetzelfde gevoel dus... Tja, daarom..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Soms kan het behoorlijk aan je vreten
Het weer als hobby is leuk al snappen sommige mensen totaal niet wat er leuk aan isquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:11 schreef Narasan het volgende:
[..]
Volgens mij is onze frustratie gewoon hoog op aan het lopen... We hebben allebei precies hetzelfde gevoel dus... Tja, daarom...
Nee dan vlieg ik Duitsland wel inquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:12 schreef zoem het volgende:
Is een paar weekjes Zuid-Europa niet wat voor jullie? Daar is het geregeld prijs
Ik verlang alweer naar die tijdquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:12 schreef tomaat52 het volgende:
[ afbeelding ]
Gaan jullie 2 maar ff afkoelen.
Kachel aan met dit weer? Hmmm ziek geweest?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:14 schreef kepler het volgende:
Ik vond het al zo warm op mn slaapkamer afgelopen nachten, maar dacht dat het aan het weer lag. Blijkt mn verwarming een heel klein beetje open te staanDat verklaard een hoop
![]()
Ik ga ook weer meedoen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee dan vlieg ik Duitsland wel inhoef ik niet eerst heel NL door te reizen
[..]
Ik verlang alweer naar die tijdal zal dit natuurlijk ook weer de nodige frustratie opleveren
al was het deze winter wel leuk met die ijspegels maken, dit jaar zeker deel 2
ja ik heb geen idee waarom hij aan stond. Ik denk per ongeluk de draaiknop een keer een stukje verdraaidquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kachel aan met dit weer? Hmmm ziek geweest?
Wordt weer leuk!quote:
Ach kan gebeurenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:16 schreef kepler het volgende:
[..]
ja ik heb geen idee waarom hij aan stond. Ik denk per ongeluk de draaiknop een keer een stukje verdraaid
Ik heb zelfs mn verwarming in de winter bijna nooit aan
Zo danquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:18 schreef Fredo55 het volgende:
Dan mag ik eigenlijk niet klagen, deze zomer sowieso al 2 behoorlijke buien gehad, 52mm en 25mm in korte tijd.
En ik de hele tijd kloten met een flesje.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wordt weer leuk!
De eerste van mij was wel een monster
[ afbeelding ]
[..]
Ach kan gebeuren
[..]
Zo dandam heb jij indd niks te klagen
Gemiddeld 2 posts per dag.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:23 schreef Narasan het volgende:
We gaan gewoon dik noodweer krijgen. Wanneer? Ik weet het niet... Maar ooit komt dat vanzelf wel.
1000e POST!![]()
. Dat verdient een feestje hier in Limburg
.
wtfquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:23 schreef Narasan het volgende:
We gaan gewoon dik noodweer krijgen. Wanneer? Ik weet het niet... Maar ooit komt dat vanzelf wel.
1000e POST!![]()
. Dat verdient een feestje hier in Limburg
.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:12 schreef tomaat52 het volgende:
[ afbeelding ]
14977 (gemiddeld 19 per dag)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
wtfFOK! Verslaafde
![]()
Kom ik aan met aantal posts: 66056 (gemiddeld 19 per dag)
Niet zo cool?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:41 schreef Narasan het volgende:
Dat is niet cool, tomaat.
Tomaat... Zo ga ik jou noemen. Voor eens en voor altijd.
Nee, dit is een topic over het weer waarmee we meldingen kunnen doenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:11 schreef minthy het volgende:
Is dit het "ik-heb-veel-posts-en-heb-daarmee-de-langste-Fok!-piemel"-topic?
Dus toch!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:14 schreef Narasan het volgende:
[..]
Nee, dit is een topic over het weer waarmee we meldingen kunnen doen.
Hier ook! Heerlijk genieten hequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:17 schreef minthy het volgende:
[..]
Dus toch!![]()
Donker, droog en geen onweer hier. Perfect weertje dus
Ja, heerlijk!quote:
Waar valt de meeste regen en kijk mij eens cool zijn, bedoel je?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:14 schreef Narasan het volgende:
[..]
Nee, dit is een topic over het weer waarmee we meldingen kunnen doen.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:12 schreef tomaat52 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:11 schreef minthy het volgende:
Is dit het "ik-heb-veel-posts-en-heb-daarmee-de-langste-Fok!-piemel"-topic?
Doe eens tornado in mijn achtertuin die alle bomen mee nemenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:38 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vanavond naar een festival toeIk hoop voor een keertje dus dat het onweer, de hagel, de 10mm regen en de tornado's allemaal langstrekken
Hoe ziet het er vandaag uit voor Enschede?
Dan heb ik gelijk uitkijk op de dijk / waddenzee / pier, dan is de keuze van de webcam richting snel gemaaktquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef INViCTuS het volgende:
Dan is het voornaamste dat die bomen weg zijn he...
Zondag even op vakantie en voorspelling is dinsdag t/m zaterdag in elk geval zon.prima weer om 100km te lopen
Nijmegen idem, al komt er sinds een uur steeds meer bewolking.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:01 schreef Klonk het volgende:
belfeld meld trouwens blauwe luchten met hier en daar een onschuldig wolkje, verder heerlijk zomerweer zo
Truste!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, heerlijk!![]()
Zo fijn dat ik een poging tot pitten ga doen, het ziet er naar uit dat ik deze nacht iig niet belaagd word door onweer. Fijn![]()
Truste
Al een aantal uren klaarwakker en ik ga zo aan m'n werkdag beginnen!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:10 schreef Narasan het volgende:
[..]
Truste!. Of ben je alweer wakker
?
Oh, hahaquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Al een aantal uren klaarwakker en ik ga zo aan m'n werkdag beginnen!
Heerlijk weer trouwens, zo mag het van mij tot eind september blijven
Dank je!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:25 schreef Narasan het volgende:
[..]
Oh, haha. Werk-se dan
Hier ook heerlijk genieten. Tact 21,7.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:58 schreef marcel-o het volgende:
komt er nog wat vandaag?
lijkt t iig niet op
Opeens vol storm hier haha.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:45 schreef Ajaxfan het volgende:
Datzelfde gebied nu bij Diemen. Eerste gedonder hoor ik al en het is tamelijk donker aan het worden buiten.
Dik tevreden meequote:
Het is inderdaad best prettig weer.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Dik tevreden mee![]()
En morgen gaat het prutterig worden? Mooi vervelend, ik ga de voortuin leegtrekken...
Het weer in Nederland, goeie app.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:15 schreef aloa het volgende:
Die app van buienalarm heb ik niet meer. Telefoon is 10 x sneller leeg.
Ook handigquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:59 schreef Narasan het volgende:
Ik gebruik die van niemand. Lekker makkelijk.
Jazeker, staat tenminste niet m'n telefoongeheugen zo volquote:
Hier heeft het ook geregend...quote:
Die krijg ik met de beste wil van de wereld niet vol!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:11 schreef Narasan het volgende:
[..]
Jazeker, staat tenminste niet m'n telefoongeheugen zo vol!
[..]
Hier heeft het ook geregend...![]()
Maar goed... Morgen opnieuw een zomerse dag met een verwachte tmax van 26 graden hiero![]()
.
Hier is in zuid-Limburg, het dorp genaamd Oirsbeek!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Die krijg ik met de beste wil van de wereld niet vol!![]()
En waar is "hiero"? Ik begreep dat het flink gaat plenzen morgen
Ah, das toch wel enkele honderden kilometers verderopquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:17 schreef Narasan het volgende:
[..]
Hier is in zuid-Limburg, het dorp genaamd Oirsbeek!.
Flink plenzen? Hier? Nee hoor, in Oirsbeek morgen een top zomerdag! Afwisselend wolkenvelden en opklaringen..
Haha, klopt. Daar kan het wel even wat gaan regenen jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Ah, das toch wel enkele honderden kilometers verderop![]()
Ik heb begrepen dat het hier in noord-Overijssel wat natter gaat worden.
Sfeerverhogend, morgenvroeg ga ik de voortuin leeghalen
Ik ga het meemaken, gelukkig helpt m'n broer mequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:24 schreef Narasan het volgende:
[..]
Haha, klopt. Daar kan het wel even wat gaan regenen ja.
Ik ga nu mijn bedje opzoeken... Dus welterusten voor straks!![]()
.
http://www.nu.nl/binnenla(...)zwarte-zaterdag.htmlquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 07:26 schreef Fredo55 het volgende:
Dankje, vandaag zwarte zaterdag zeker?
Zal wel meevallen in België toch?
Veel plezier met in de file staan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 07:11 schreef Fredo55 het volgende:
Zo, straks op vakantie naar Frankrijk.
We gaan naar de regio Champagne-Ardennes, hopen op mooi weer!
Zo noordelijk in Frankrijk zal het inderdaad nog wel meevallen, zijn meer de autobanen naar het zuiden. Veel plezier en hopelijk heb je goed weerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 07:26 schreef Fredo55 het volgende:
Dankje, vandaag zwarte zaterdag zeker?
Zal wel meevallen in België toch?
Een hoodbui ja?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoodbui met onweer op afstand gehad hierwat een leuke verrassing voor mijn dochter haar verjaardag
Gefeliciteerd! Even aanpassing voor je gemaaktquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoosbui met onweer op afstand gehad hierwat een leuke verrassing voor mijn dochter haar verjaardag
Ik wil het niet wetenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:53 schreef Lemans24 het volgende:
Hoeveel mensen zullen weer 'verrast' zijn in hun zeilboot of tijdens het (kites)surfen op het IJsselmeer?
Oi...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:42 schreef tomaat52 het volgende:
Goh, hier in het dorp is net een kind verdronken.
Westervoort, kind is verdronken in een zwemplas.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:49 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje tomaat, da's kut....Het zal je kind maar zijn.... Waar woon jij? En waar is het gebeurd? In het zwembad?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:56 schreef minthy het volgende:
Het begint te rommelen hier (noord-Overijssel). Niet zo spannend overdag
Die staan in backorderquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:35 schreef DemonRage het volgende:
Waar blijven de leuke buien voor het zuiden?
wat erg zegquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:42 schreef tomaat52 het volgende:
Goh, hier in het dorp is net een kind verdronken.
Ik morgen naar Chamonix! Maandag voorbereidingsdag en uitstapje naar 3842m, dinsdag t/m zaterdag hikenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 07:11 schreef Fredo55 het volgende:
Zo, straks op vakantie naar Frankrijk.
We gaan naar de regio Champagne-Ardennes, hopen op mooi weer!
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:34 schreef tomaat52 het volgende:
Op de FP:
Jongen (12) kritiek na val in plas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het onstuimige weer dat nu al voor slachtoffers zorgtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:34 schreef tomaat52 het volgende:
Op de FP:
Jongen (12) kritiek na val in plas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Warm weer, lekker zonnetje, half Nederland gaat zwemmen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]wat heeft dit met het weer te maken?
Dat is hier nog geen 15 km hier vandaanquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:17 schreef IkWilbert het volgende:
Ik vermoed windhoos of downburst in kop van Overijssel. Tent ingestort bij dicky woodstockfestival met gewonden...
Nemen die organisatoren dan echt geen fatsoenlijke maatregelen, wanneer er donkerrode pitten op buienradar verschijnen? Ik dacht dat men na Pukkelpop 2011 wel zeer voorzichtig zou worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:17 schreef IkWilbert het volgende:
Ik vermoed windhoos of downburst in kop van Overijssel. Tent ingestort bij dicky woodstockfestival met gewonden...
De natuur kun je niet altijd temmen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nemen die organisatoren dan echt geen fatsoenlijke maatregelen, wanneer er donkerrode pitten op buienradar verschijnen? Ik dacht dat men na Pukkelpop 2011 wel zeer voorzichtig zou worden.
Noem is wat dan? Tegen de natuur kan je niet werken hoor...voor of tijdens een evenement kan je hier volgens mij heel weinig aan doen behalve waarschuwen. Je krijgt zo'n mensenmassa nooit weg en mensen hebben in zo'n situatie vrijwel allemaal dezelfde reactie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nemen die organisatoren dan echt geen fatsoenlijke maatregelen, wanneer er donkerrode pitten op buienradar verschijnen? Ik dacht dat men na Pukkelpop 2011 wel zeer voorzichtig zou worden.
Onweer + wind waarschuwing uitgegeven.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Wederom doet het noorden niet mee met 'waarschuwingen' van het KNMI...
Wat een flutinstantie is dat toch
Natuurlijk kun je natuur *nooit* temmen! Maar je kunt wel waarschuwingen afgeven, evacueren, beschermen, enz.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:30 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
De natuur kun je niet altijd temmen.
Ten eerste: ze uit die tent halen. Dat kan al uren vantevoren bij echt noodweer.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Noem is wat dan? Tegen de natuur kan je niet werken hoor...voor of tijdens een evenement kan je hier volgens mij heel weinig aan doen behalve waarschuwen. Je krijgt zo'n mensenmassa nooit weg en mensen hebben in zo'n situatie vrijwel allemaal dezelfde reactie.
Als je iets niet moet doen, dan is het een paraplu opsteken tijdens onweerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ten eerste: ze uit die tent halen.
Ik was vorige week op het circuit van Spa (België) en we kregen een enorme hoosbui op ons dak. We zaten open en bloot op een stoeltje, met een paraplu en werden uiteindelijk nog zeiknat, maar we waren wel veiliger dan in een tent.
Ik wilde het er nog bijzetten: er was geen onweer. Maar dan nog, Spa ligt tussen stijle heuvels, veilig zat. Iedereen zit daar met een paraplu.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je iets niet moet doen, dan is het een paraplu opsteken tijdens onweer
Teringquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:38 schreef Disorder het volgende:
De cel in kwestie:
[ afbeelding ]
Zag onderweg tijdens het hardlopen vanavond (iets lager gelegen in Overijssel) al flinke cumulussen in no-time exploderen tot aanzienlijke omvang.
Daar heb je wel gelijk in. Maar het lijkt allemaal zo 'makkelijk' te voorkomen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:00 schreef INViCTuS het volgende:
Tenten horen bij festivals en die zullen er wel blijven ook. Vaak combineren ze dat met open podia. De organisatie heeft voor en tijdens zo'n festival echt veel aan het hoofd en geloof me dat dat echt zo is want heb dat vorige week zelf meegemaakt.
Je weet zelf als volger van het weer dat zo'n bui echt niet een halfuur van tevoren al goed zichtbaar hoeft te zijn. het kan een klein buitje zijn die extreem groot wordt met alle gevolgen van dien maar net zo goed sterft zo'n bui uit. Afhankelijk van de hoeveelheid mensen maar meestal staan er wel een hoop op een festival, krijg je echt niet in zo'n korte tijd zoveel mensen op de locatie dat de organisatie wil of het meest veilig wordt geacht. Er is zoveel ruis dat dat toch niet werkt.
Mensen zijn kuddedieren, je krijgt een complete "stampede" bij paniekquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Maar het lijkt allemaal zo 'makkelijk' te voorkomen.
Mensen zouden misschien hun persoonlijke survival skills maar gewoon moeten verbeteren en dan zelf beslissen wat het meest veilig is.
Normale onweersbui waar je niet heel je festival voor stil gaat leggen. Probleem van buien is dat ze opeens kunnen door ontwikkelen en 10 minuten daarna is de puf er helemaal uit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:18 schreef Spockjuh_ het volgende:
hoe zag die bui er zeg eens een uur tot 2 uur van tevoren uit? had men dit kunnen zien aankomen of.. ?
Die is hier niet eens zover vandaan langsgetrokken...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:35 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
beste bui zeg
quote:In Steenwijkerwold zijn vanavond tientallen mensen gewond geraakt door het instorten van een feesttent op een festivalterrein. Er zijn geen zwaargewonden of doden. Dat meldde de politie. Het festival is afgelast.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:42 schreef laiveneertiekje het volgende:
Paar screenshotjes van mijn filmactiviteiten van een uurtje geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het kan dus wel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:08 schreef Frutsel het volgende:
Weeralarm VS #15 Tornado's, Hitte en Droogte
in amerika wordt nu een festival ontruimd met tienduizenden bezoekers ivm een naderende storm
stormen daar zijn ook niet te vergelijken met die van hierquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het kan dus wel.
Maar ja, we zouden eens voorop lopen in Nederland hè...
Niet helemaal waar. De frequentie daar ligt hoger. Maar ook in Nederland krijgen we af en toe te maken met downbursts, tornado's en andere verschijnselen van supercells.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
stormen daar zijn ook niet te vergelijken met die van hier
Je praat nu wel over een stormfront wat al uren! van te voren te voorspellen was.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het kan dus wel.
Maar ja, we zouden eens voorop lopen in Nederland hè...
True, maar dat soort hitte en hoeveelheden sneeuw zien we hier ook niet of uiterst zeldenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:13 schreef Disorder het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De frequentie daar ligt hoger. Maar ook in Nederland krijgen we af en toe te maken met downbursts, tornado's en andere verschijnselen van supercells.
Daar heeft het geloof ik ook mee te maken. Het land is zoveel groter, dus is het ook logisch dat we daar vaker extreme weersverschijnselen zien. Vergeet niet dat de gemiddelde Amerikaan, zelfs in tornado alley, ook nog nooit een tornado heeft gezien.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
True, maar dat soort hitte en hoeveelheden sneeuw zien we hier ook niet of uiterst zelden
Maar goed, dat land is tig keer groter dus ook tig keer meer weersverschijnselen
Men was bezig het podium om te bouwen voor de volgende band. Waren gelukkig niet zo veel mensen aanwezig.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:16 schreef Pino112 het volgende:
10-15 gewonden, er waren 150 mensen in de tent.
Achteraf lijkt het qua persoonlijke 'schade' dus mee te vallen gelukkig.
Des te makkelijker.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
stormen daar zijn ook niet te vergelijken met die van hier
Hmmm... ik was geen gemiddelde Amerikaan, maar in de 1,5 jaar dat ik Georgia zat heb ik er een mee mogen maken, en van een veilige afstand 2 mogen zien. En dat was nog niet eens TornadoAlley.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Daar heeft het geloof ik ook mee te maken. Het land is zoveel groter, dus is het ook logisch dat we daar vaker extreme weersverschijnselen zien. Vergeet niet dat de gemiddelde Amerikaan, zelfs in tornado alley, ook nog nooit een tornado heeft gezien.
Gelukkig wel, ja!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:16 schreef Pino112 het volgende:
10-15 gewonden, er waren 150 mensen in de tent.
Achteraf lijkt het qua persoonlijke 'schade' dus mee te vallen gelukkig.
Nou in de korte tijd dat ik het noodweer daar volg heb ik verscheidene kleine gehuchten al diverse malen voorbi jzien komen qua tornadowarnings enzo. Dus uiteraard hoeven ze ze nog niet gezien te hebben maar waarschuwen en er op voorbereid zijn lijken de meeste me wel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Daar heeft het geloof ik ook mee te maken. Het land is zoveel groter, dus is het ook logisch dat we daar vaker extreme weersverschijnselen zien. Vergeet niet dat de gemiddelde Amerikaan, zelfs in tornado alley, ook nog nooit een tornado heeft gezien.
Dat wel. Maar een collega van mij heeft een jaartje in Kansas gewoond. Hij heeft meerdere warnings gehad, maar ook van zijn buren vernomen dat het zien van een tornado niet voor iedereen weggelegd isquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou in de korte tijd dat ik het noodweer daar volg heb ik verscheidene kleine gehuchten al diverse malen voorbi jzien komen qua tornadowarnings enzo. Dus uiteraard hoeven ze ze nog niet gezien te hebben maar waarschuwen en er op voorbereid zijn lijken de meeste me wel.
Wow, die wind ook!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:55 schreef Drassss het volgende:
http://yfrog.com/7779723016yfcqbhanwcqewthssecz
Kort filmpje..
In één jaar is dat inderdaad lastig denk ik. Zo'n enorm groot gebied en een tornado is vaak maar enkele minuten aan de grond.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:20 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat wel. Maar een collega van mij heeft een jaartje in Kansas gewoond. Hij heeft meerdere warnings gehad, maar ook van zijn buren vernomen dat het zien van een tornado niet voor iedereen weggelegd is
Was ik dan zo'n 'geluksvogel' in Georgia? Trouwens mijn vraag is nog niet beantwoordquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:22 schreef Drassss het volgende:
Jep de meeste inwoners van Oklahoma die ik sprak hadden nog nooit een tornado gezien.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:14 schreef MaryMouse het volgende:
Maar was het steenwijker gebeuren nu het gevolg van een downburst of een microburst
Poeh, heftig filmpje welquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |