Ik ruimde de stront van de hond altijd op en ze kon niet eens blaffen en toch betaalden we hondenbelastingquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:09 schreef Jula123 het volgende:
Wat een geweldig nieuw en origineel idee.
Mijn kat komt trouwens nooit de tuin uit, en zo ken ik er nog vele. Toch betalen? En waar zijn die kosten dan precies voor?
8 katten!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:15 schreef ElisaB het volgende:
Briljant idee
Ik heb er 8. Wat zou dat ongeveer gaan kosten denk je??
En ik heb vaker in de tuin in een kattendrol zitten grabbelen dan in een hondendrol. En kinderen kunnen ook amper meer in een zandbak spelen zonder kattenkak tegen te komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef nutoj het volgende:
Van mijn leven nog nooit per ongeluk in kattenstront gaan staan, wel in hondenstront.
Katten ruimen het over het algemeen netjes op en doen het ook nog eens op plekken waar geen mens loopt.(of in de kattenbak)
Volgens mij hondenbelasting vroeger juist ingevoerd voor de arme mensen. De rijke konden zich paarden veroorloven die de wagen konden trekken over geprepareerde wegen waar ze tol moesten betalen. De arme konden zich geen paarden veroorloven en gebruikte honden om karren te trekken en. Zo ontliepen ze ook de tol omdat die op paarden gericht was. En om dat recht te trekken is hondenbelasting ingevoerdquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef mvdejong het volgende:
Hondenbelasting heeft niets met de vervuiling te maken, dat was een smoesje om er mee door te kunnen gaan; anders zouden ze met de opruimings-plicht en aanlijn-geboden overal en nergens deze belasting moeten verlagen of afschaffen.
Hondenbelasting is gerelateerd aan het gegeven dat ooit het houden van (jacht-)honden iets van de elite was.
Wat we zouden moeten invoeren is paardenbelasting. Die beesten zijn een elite-accessoire, en schijten de openbare weg en de publieke natuur vol met het equivalent van 100 honden per paard.
Daarom is bij ons op het binnenhof 's nachts de zandbak altijd afgedektquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En ik heb vaker in de tuin in een kattendrol zitten grabbelen dan in een hondendrol. En kinderen kunnen ook amper meer in een zandbak spelen zonder kattenkak tegen te komen.
Serieus? Leuk om te weten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Volgens mij hondenbelasting vroeger juist ingevoerd voor de arme mensen. De rijke konden zich paarden veroorloven die de wagen konden trekken over geprepareerde wegen waar ze tol moesten betalen. De arme konden zich geen paarden veroorloven en gebruikte honden om karren te trekken en. Zo ontliepen ze ook de tol omdat die op paarden gericht was. En om dat recht te trekken is hondenbelasting ingevoerd
Ik vind een vogelkakje toch iets anders dan een kattenbolusquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:23 schreef nutoj het volgende:
[..]
Daarom is bij ons op het binnenhof 's nachts de zandbak altijd afgedekt
Er kan net zo goed vogelschijt invallen, zit je nog met gore handen
Eens... mensen met honden betalen belasting en moeten zelf de stront opruimen terwijl katteneigenaren niets betalen en hun kat in mijn tuin laten (herstel...lieten) schijten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:04 schreef Rhalius het volgende:
Er wordt allemaal wel gesproken over bezuinigingen en nieuwe belastingen, wel ik heb een voorstel waar veel mensen mogelijk zelfs blij mee zullen zijn: Kattenbelasting.
Er is nu eenmaal ook hondenbelasting betaald, en katten veroorzaken vaak veel overlast omdat ze constant overal in andermans tuin hun behoefte doen.
Ook zal dit mensen aanmoedigen een gezonder aantal katten in huis te hebben, sommige mensen hebben een huis vol katten wat vervolgens compleet vervuild raakt, en dat is voor die beestjes ook niet gezond. Ze kunnen een ziekte oplopen en dat vervolgens door de buurt verspreiden. En natuurlijk is het ook niet goed voor de eigenaar.
Ergens is het onbegrijpelijk dat er wel hondenbelasting is, maar geen kattenbelasting.
Moet je eens gaan tuinieren.... of net als mij veel grind in je tuin hebben. Leuk dat 'opruimen' dmv een een paar steentjes op de stront leggen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef nutoj het volgende:
Van mijn leven nog nooit per ongeluk in kattenstront gaan staan, wel in hondenstront.
Katten ruimen het over het algemeen netjes op en doen het ook nog eens op plekken waar geen mens loopt.(of in de kattenbak)
In m'n vorige huis slopen de katten naar binnen als ik de achterdeur open had staan. M'n brood werd van het aanrecht geroofd als ik even niet oplette en ze joegen op m'n cavia's, waar dus altijd de kooi dicht van moest. Katten-eigenaren denken: 'aww, leuk, poesje heeft buiten alle vrijheid' terwijl ik elke dag last ervan heb. Schijten ze niet de tuin onder, dan staan ze 's nachts wel onder het raam te krijsen of sluit ik ze toevallig op in de slaapkamer zodat ze de boel onder schijten of jagen ze mijn beesten op stang.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:27 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Eens... mensen met honden betalen belasting en moeten zelf de stront opruimen terwijl katteneigenaren niets betalen en hun kat in mijn tuin laten (herstel...lieten) schijten.
Direct even de oplossing aandragen: electrische kattenverjager, het helpt echt.
[..]
Moet je eens gaan tuinieren.... of net als mij veel grind in je tuin hebben. Leuk dat 'opruimen' dmv een een paar steentjes op de stront leggen.
Nee, verjagen die ergerlijke monsters.
Het nadeel was wel, dat ik het apparaat de hele dag liet aanstaan en dat vond de kat van de buren niet echt fijn, die is er inmiddels niet meer. Iets zegt me dat ze aan stress is overleden. Shit happends (hey toepasselijk) zullen we maar zeggen.
Konijnen en cavia's kun je ook etenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom alleen op honden en katten belasting heffen? Pak dan gewoon alle huisdieren, hooguit met een uitzondering voor dieren die bijdragen aan de voedselproductie, zoals koeien en kippen.
Ja maar je zal altijd zien dat dat 'de katten van anderen zijn, immers mijn kat doet dat niet'......yeah right.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In m'n vorige huis slopen de katten naar binnen als ik de achterdeur open had staan. M'n brood werd van het aanrecht geroofd als ik even niet oplette en ze joegen op m'n cavia's, waar dus altijd de kooi dicht van moest. Katten-eigenaren denken: 'aww, leuk, poesje heeft buiten alle vrijheid' terwijl ik elke dag last ervan heb. Schijten ze niet de tuin onder, dan staan ze 's nachts wel onder het raam te krijsen of sluit ik ze toevallig op in de slaapkamer zodat ze de boel onder schijten of jagen ze mijn beesten op stang.
En mijn vrijheid dan
Vind ik wel een goed idee.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:44 schreef Jula123 het volgende:
Okee maar de belasting moet er dus voornamelijk komen vanwege het gepoep in de tuinen. De gemeente moet dan dus bij mensen thuis de drollen uit de tuin graven?
Nee dat zouden de katteneigenaren moeten doen. Maar die komen niet verder dan: "Is niet van mijn kat"quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:44 schreef Jula123 het volgende:
Okee maar de belasting moet er dus voornamelijk komen vanwege het gepoep in de tuinen. De gemeente moet dan dus bij mensen thuis de drollen uit de tuin graven?
En wat denk je van zandbakken op schoolpleinen waar ze in schijten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:44 schreef Jula123 het volgende:
Hier staat in de straat ergens een afgetuigde prullenbak voor de hondenstront. Geen klep en geen binnenbak en geen bodem. Deurtje staat half open. Dan nam ik het mee en gooide ik het wel in de eigen klikoquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:43 schreef Jill-RMC het volgende:
Geen belasting op dieren. Bedoel de mensen die hondenbelasting betalen zijn ook vaak de mensen die netjes de poep opruimen, het dier goed verzorgen etc. De tokkies die hun hond overal tegenaan laten plassen en poepen betalen vaak ook geen belasting en een dierenarts betalen voor een paar inentinkjes is vaak ook al te veel.
Heb zelf honden en moet eerlijk zeggen dat je hier in Den Haag echt geen hol terugkrijgt voor je hondenbelasting. Geen gratis zakjes die je gemakkelijk kan ophalen. Nee, je wordt direct gestraft als je hondenbelasting betaald, had mijn dames 4 dagen te laat aangemeld: whoopa mocht meteen een jaartarief dubbel betalen
Ook leuk hier in het kattenwalhalla dat mijn wijk is, een van die kutbeesten pist iedere keer tegen onze voordeur....en dat stinkt! En ik hád op mijn balkon leuke bakken hangen met aardbeien erin....die kon ik dus na enkele weken weggooien omdat 's nachts de katten er in hadden zitten poepenEn ik maar met mn zakjes slepen.
Ik kon de binnensluiperkat gewoon oppakken en naar de buren brengen want hij droeg een bandje. 'Ja, wij hebben geen kattenluikje dus 's avonds zit hij weleens langer buiten.' Ja, maar hij flikt het 's middags ook, niet alleen als het regentquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:45 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nee dat zouden de katteneigenaren moeten doen. Maar die komen niet verder dan: "Is niet van mijn kat"
Net als bij de hond... door het raam kijken?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:46 schreef STING het volgende:
Gaat hem niet worden. Hondenbelasting kan evt. nog gebruikt om de kosten te dekken van de 'stadsschoonmaak'. Dat geldt bij katten niet. Tevens komen veel katten niet eens buiten, hoe wil je dat gaan controleren?
Er zijn ook mensen die hun hond nooit uitlatenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:46 schreef STING het volgende:
Gaat hem niet worden. Hondenbelasting kan evt. nog gebruikt om de kosten te dekken van de 'stadsschoonmaak'. Dat geldt bij katten niet. Tevens komen veel katten niet eens buiten, hoe wil je dat gaan controleren?
Whut, bestaat dat?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die hun hond nooit uitlaten
Ja , dat. Kennissen van me hadden een bouvier, die scheet altijd in de tuin. Van die heerlijke grote bolussen. En hun katten scheten bij de buren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:47 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Ja gewoon lekker in je tuin laten schijten.
Lekker (geurig) zooitje daar danquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja , dat. Kennissen van me hadden een bouvier, die scheet altijd in de tuin. Van die heerlijke grote bolussen. En hun katten scheten bij de buren.
Dan moeten ze het gewoon allemaal afschaffen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:50 schreef Jula123 het volgende:
Ik ben zelf ook niet voor hondenbelasting hoor. Tokkies laten hun honden toch wel overal schijten, en mensen die de poep wel opruimen betalen voor niks.
Maar om dan vanuit een soort 'wraak' ook kattenbelasting te eisen, heeft er weinig mee te maken denk ik. Katten poepen dan nog steeds in andermans tuin, en honden schijten nog steeds op straat. En er zijn dan nog meer mensen voor voor niks belasting betalen omdat hun beest niet buiten komt.
Dat geld gaat naar de gemeente/overheid, die vervolgens vaker een personeelsfeestje hebben.
Dus ja... weinig concrete oplossingen denk ik.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan moeten ze het gewoon allemaal afschaffen.
Nuff said.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef nutoj het volgende:
Dan ook maar gelijk BBQ belasting, steeds die smerige lucht als ik langs die tuintjes loop, als het even een klein beetje mooi weer is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:55 schreef MutedFaith het volgende:
Volgende stap:
Kinderbelasting! Want als ik ergens gek van wordt, dan zijn 't die jengelende kutkoters van de buren als ik rustig zit te barbecuen.
Ze ruimen het op?? Ze ruimen het helemaal niet op, hoe kom je hierbij? Zie je weleens een katje met een zakje poep lopen? Nee toch, ze gooien er snel wat overheen en lopen door. Dat is geen opruimen. Dat is hetzelfde als hondeneigenaren een krant over een drol leggen en dan zeggen; 'zo , opgeruimd'.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nuff said.
Mijn buren hebben geen problemen met katten (zou lastig worden we hebben in dit straatje al een stuk of 10) in de tuin, ze ruimen hun behoeftes netjes op en ipv de keffertjes verderop hoor je ze nooit.
Tokkie toeslag. Primaquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:03 schreef Jill-RMC het volgende:
Vervelende burenbelastingDaar zouden ze op binnenlopen!
Echter heb ik nog nooit hondenpoep in de tuin gezien en kattenpoep meerdere malen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:05 schreef De_Dakgoot het volgende:
Honden schijten echt overal en die baasjes ruimen het niet op en ze maken een takke herrie.
als hondeneigenaren het onder stoeptegel verstoppen heb ik daar geen problemen mee hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:03 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ze ruimen het op?? Ze ruimen het helemaal niet op, hoe kom je hierbij? Zie je weleens een katje met een zakje poep lopen? Nee toch, ze gooien er snel wat overheen en lopen door. Dat is geen opruimen. Dat is hetzelfde als hondeneigenaren een krant over een drol leggen en dan zeggen; 'zo , opgeruimd'.
En ook graag tuintjeslopersbelasting. Erg vervelend zulke mensen die langs je tuin lopen en je begluren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:57 schreef STING het volgende:
[..]
Dan ook maar gelijk BBQ belasting, steeds die smerige lucht als ik langs die tuintjes loop, als het even een klein beetje mooi weer is.
Ik word er ook niet blij van, maar ik word ook niet blij als ik in de hondenpoep stap.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:04 schreef Samson het volgende:
Ik heb een kat, zou nooit een hond nemen, ik ga toch zeker niet met een plastic zakje warme drollen lopen rapen? Ik kan me altijd moeilijk voorstellen dat mensen bereid zijn om dat te doen. Gadverdamme
In wat voor leuke vorm je het ook brengt, het blijven zakjes waar je warme stront mee op moet pakken, brrrr. Ik heb geen kattenbak maar een kattenluik. Er zit trouwens nogal een verschil tussen katten en honden. Honden lopen niet zelfstandig los buiten en katten weer wel. Dus op een kat heb je (al zou je het op willen ruimen) weinig zicht. Ik vind het ook sneu als je katten altijd enkel binnen houdt. Beesten moeten gewoon naar buiten kunnen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik word er ook niet blij van, maar ik word ook niet blij als ik in de hondenpoep stap.
Overigens vind ik een kattenbak verschonen ook niet het meest prettige en frisse klusje. Nee, dan vind ik dit toch prettiger;
[ afbeelding ]
Hij moet toch ook naar de wc kunnen, waarom heb jij geen kattenbakquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:33 schreef Samson het volgende:
[..]
In wat voor leuke vorm je het ook brengt, het blijven zakjes waar je warme stront mee op moet pakken, brrrr. Ik heb geen kattenbak maar een kattenluik. Er zit trouwens nogal een verschil tussen katten en honden. Honden lopen niet zelfstandig los buiten en katten weer wel. Dus op een kat heb je (al zou je het op willen ruimen) weinig zicht. Ik vind het ook sneu als je katten altijd enkel binnen houdt. Beesten moeten gewoon naar buiten kunnen.
Ik doe het ook hoor, ruim de stront op met een zakje..... alleen dan van die smerige katten van mensen die hem naar buiten schoppen om in mijn tuin te schijten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:04 schreef Samson het volgende:
Ik heb een kat, zou nooit een hond nemen, ik ga toch zeker niet met een plastic zakje warme drollen lopen rapen? Ik kan me altijd moeilijk voorstellen dat mensen bereid zijn om dat te doen. Gadverdamme
Met een open tuin heb je regelmatig honden in je tuin, je punt?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:42 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik doe het ook hoor, ruim de stront op met een zakje..... alleen dan van die smerige katten van mensen die hem naar buiten schoppen om in mijn tuin te schijten.
Ik zadel mijn buren niet op met mijn kattenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:33 schreef Samson het volgende:
[..]
In wat voor leuke vorm je het ook brengt, het blijven zakjes waar je warme stront mee op moet pakken, brrrr. Ik heb geen kattenbak maar een kattenluik. Er zit trouwens nogal een verschil tussen katten en honden. Honden lopen niet zelfstandig los buiten en katten weer wel. Dus op een kat heb je (al zou je het op willen ruimen) weinig zicht. Ik vind het ook sneu als je katten altijd enkel binnen houdt. Beesten moeten gewoon naar buiten kunnen.
Ik heb een open tuinquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Met een open tuin heb je regelmatig honden in je tuin, je punt?
En hoe gaan we dat regelen met mijn katten die niet buiten komen, dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:39 schreef Rhalius het volgende:
Katten plassen en poepen evengoed ook op gemeentegrond, alleen ook in tuinen. Honden kunnen nu eenmaal niet over een schutting klimmen.
Ik zou zeggen dat de regels voor katten belasting hetzelfde als voor bij honden zou moeten zijn. Bij honden zie je er nog een baasje bij lopen om aan te spreken, bij katten niet.
Op dezelfde manier als de eigenaren die de hondendrollen wel opruimen het geregeld hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:31 schreef Messina het volgende:
[..]
En hoe gaan we dat regelen met mijn katten die niet buiten komen, dan?
Daarom moet het geregeld worden via een accijns op kattenvoer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:31 schreef Messina het volgende:
En hoe gaan we dat regelen met mijn katten die niet buiten komen, dan?
Zodat mensen bagger-hondenvoer aan hun katten gaan geven. TOF PLAN!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:23 schreef joepvd het volgende:
[..]
Daarom moet het geregeld worden via een accijns op kattenvoer.
Welnee, mensen geven een vermogen uit aan luxe-kattevoer; als dat een beetje duurder wordt maakt het niemand wat uit.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef Messina het volgende:
Zodat mensen bagger-hondenvoer aan hun katten gaan geven. TOF PLAN!
Was dat voor of na ze dat teringbeest een spuitje gaven? Ga lekker een knuffel doodbijten zegquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:36 schreef BeffJeck het volgende:
Eén van mijn hollandse herders beet 4 jaar geleden de kat van de buren dood. Die kat zat overigens lekker te kakken in mijn tuin. Ik vond het erg sneu voor dat beest. Maarja, ik had de buurman al gevraagd om te zorgen dat zijn kat niet in mijn tuin kwam. " Een kat hoort los te lopen " was zijn antwoord. Ik had al een ijzerdraad gespannen over de schutting zodat het beest er niet overheen kon lopen.
Meneer is naar de politie gegaan want mijn honden waren vals. Het eerste wat de politie aan die beste man vroeg: " Hoe komt het dat uw kat in de tuin van de buurman zit? "
Niet meer dan terechtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:36 schreef BeffJeck het volgende:
Eén van mijn hollandse herders beet 4 jaar geleden de kat van de buren dood. Die kat zat overigens lekker te kakken in mijn tuin. Ik vond het erg sneu voor dat beest. Maarja, ik had de buurman al gevraagd om te zorgen dat zijn kat niet in mijn tuin kwam. " Een kat hoort los te lopen " was zijn antwoord. Ik had al een ijzerdraad gespannen over de schutting zodat het beest er niet overheen kon lopen.
Meneer is naar de politie gegaan want mijn honden waren vals. Het eerste wat de politie aan die beste man vroeg: " Hoe komt het dat uw kat in de tuin van de buurman zit? "
Mag ik ook de vogels voeren met broodjes chocoladepasta?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht
En ja ik heb ook katten gehad maar als ze buiten lopen zonder toezicht dan zijn dat de consequenties idd
De kern van die verhaal is dat je moet zorgen voor een veilige omgeving voor je kat of hond. Als jij je kat overal maar laat lopen en schijten dan kunnen er gevaarlijke dingen gebeuren. En ik ben niet van plan om mijn eigen honden in mijn eigen tuin vasthouden omdat de buurman niet op zijn kat wil letten! De verantwoording ligt ook bij mijn buurman. Hij heeft zijn kat (bewust ) blootgesteld aan een gevaarlijke situatie! Ik heb hem gewaarschuwd en ik heb aanpassingen aan mijn tuin gemaakt voor zijn kat.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Was dat voor of na ze dat teringbeest een spuitje gaven? Ga lekker een knuffel doodbijten zeg
Ik merk al dat jij een echte dierenliefhebber bent!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Was dat voor of na ze dat teringbeest een spuitje gaven? Ga lekker een knuffel doodbijten zeg
Oh ik noem dat een lui baasje die geen verantwoordelijkheid wilt nemen voor de acties van zijn huisdier, als jij het normaal vind dat jouw huisdier andere dieren doodbijt gaat er iets niet helemaal lekker bij jouquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:43 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
De kern van die verhaal is dat je moet zorgen voor een veilige omgeving voor je kat of hond. Als jij je kat overal maar laat lopen en schijten dan kunnen er gevaarlijke dingen gebeuren. En ik ben niet van plan om mijn eigen honden in mijn eigen tuin vasthouden omdat de buurman niet op zijn kat wil letten! De verantwoording ligt ook bij mijn buurman. Hij heeft zijn kat (bewust ) blootgesteld aan een gevaarlijke situatie! Ik heb hem gewaarschuwd en ik heb aanpassingen aan mijn tuin gemaakt voor zijn kat.
Waar laat jij je hond uit, ga ik ook een 'rondje lopen', niets bijzonders hoor, gewoon jouw hond blootstellen aan 'allerdaags gevaar'quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:45 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Ik merk al dat jij een echte dierenliefhebber bent!
Of je voedt je hond gewoon goed op.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:45 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Ik merk al dat jij een echte dierenliefhebber bent!
Nee hoor mijn tuin. Als ik had kunnen tegenhouden dan had ik dat gedaan. Maar nogmaals in mijn tuin die volledig is afgezet ben ik niet van plan om mijn honden 24 uur per dag in de gaten te houden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Oh ik noem dat een lui baasje die geen verantwoordelijkheid wilt nemen voor de acties van zijn huisdier, als jij het normaal vind dat jouw huisdier andere dieren doodbijt gaat er iets niet helemaal lekker bij jou
We hebben het over katten niet over kinderen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waar laat jij je hond uit, ga ik ook een 'rondje lopen', niets bijzonders hoor, gewoon jouw hond blootstellen aan 'allerdaags gevaar'
Hondenliefhebbers; nee jouw kind is dood omdat je jouw kind niet behoed hebt voor mijn hondjuist..
Of op te voeden..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:47 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Nee hoor mijn tuin. Als ik had kunnen tegenhouden dan had ik dat gedaan. Maar nogmaals in mijn tuin die volledig is afgezet ben ik niet van plan om mijn honden 24 uur per dag in de gaten te houden.
Altijd die kutsmoezen, terwijl je gewoon een hondenbezitter van niks bent.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:47 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Nee hoor mijn tuin. Als ik had kunnen tegenhouden dan had ik dat gedaan. Maar nogmaals in mijn tuin die volledig is afgezet ben ik niet van plan om mijn honden 24 uur per dag in de gaten te houden.
Hoe leggen we dat verschil uit aan domme hond met een agressieprobleem?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:49 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
We hebben het over katten niet over kinderen.
Had je goed gelezen dat had je gelezen dat het om een hollandse herder gaat. Ik heb er twee. De ene is KNPV gecertificeerd en de ander gebruik ik als reddingshond. Daarmee ben ik al diverse malen mee in het buitenland geweest.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Of op te voeden..
Ik kan wel raden wat voor tokkiehond jij hebt..
Waarom betaal ik wegenbelasting als mijn auto niet 24/7 op de weg te vinden is? HIj staat tenslotte op mijn eigen oprit.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:09 schreef Jula123 het volgende:
Wat een geweldig nieuw en origineel idee.
Mijn kat komt trouwens nooit de tuin uit, en zo ken ik er nog vele. Toch betalen? En waar zijn die kosten dan precies voor?
Wie zegt dat het hier om agressie ging? Misschien was het wel spel. Maar jouw beperkte blik op de buitenwereld zegt mij genoeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe leggen we dat verschil uit aan domme hond met een agressieprobleem?
Dat is dan op z'n minst bijzonder vreemd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:53 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Had je goed gelezen dat had je gelezen dat het om een hollandse herder gaat. Ik heb er twee. De ene is KNPV gecertificeerd en de ander gebruik ik als reddingshond. Daarmee ben ik al diverse malen mee in het buitenland geweest.
Man, zeg gewoon dat je die hond gewoon KUT hebt opgevoed.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:54 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Wie zegt dat het hier om agressie ging? Misschien was het wel spel. Maar jouw beperkte blik op de buitenwereld zegt mij genoeg.
Dus eigenlijk zeg jij? Wanneer in kat in mijn tuin zit en hij vreet mijn koikarper op dan mag ik die kat een doodschop geven!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waar laat jij je hond uit, ga ik ook een 'rondje lopen', niets bijzonders hoor, gewoon jouw hond blootstellen aan 'allerdaags gevaar'
Hondenliefhebbers; nee jouw kind is dood omdat je jouw kind niet behoed hebt voor mijn hondjuist..
Nou nou nou in het buitenland geweest, een reddinghondquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:53 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Had je goed gelezen dat had je gelezen dat het om een hollandse herder gaat. Ik heb er twee. De ene is KNPV gecertificeerd en de ander gebruik ik als reddingshond. Daarmee ben ik al diverse malen mee in het buitenland geweest.
Nee, ik vraag waar jij je hond uitlaat, of je tuin is, dan gooi ik wat brood over de schutting. levensrisico toch?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg jij? Wanneer in kat in mijn tuin zit en hij vreet mijn koikarper op dan mag ik die kat een doodschop geven!
Misschien haalde die kat wel uit en deed de hond hap. Maar vraag blijf: " Waarom zat de kat van de buurman in mijn tuin terwijl ik de buurman had gevraagd om op zijn kat te letten"quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef OeJ het volgende:
[..]
Man, zeg gewoon dat je die hond gewoon KUT hebt opgevoed.
Zegt het begrip baasje jou uberhaupt iets? Dat noemen ze zo, omdat jij beslist wat er gebeurt, niet de hond.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg jij? Wanneer in kat in mijn tuin zit en hij vreet mijn koikarper op dan mag ik die kat een doodschop geven!
Kennis dus niet. iets van territoriumdrift?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nou nou nou in het buitenland geweest, een reddinghond
WAAROM BIJT DAT TERINGBEEST DAN HUISDIEREN DOOD?!
Ik wil ook wel even stoer doen met certificaten enzo maar ik heb geen hond. kennis wel, inc certificaatjes, diploma's enzulks, gewoon tophond, geen sjaak's hondentraining shit maar echt afgetraind, zelfs als ie een tik van mijn kat krijgt als ie actief is doet ie helemaal niets, en hij houd niet eens van katten maar hij mag er niets tegen doen; dat is opvoeding!
En dat had de buurman moeten doen. Hij had moeten zorgen dat zijn kat niet in mijn tuin kon komen!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:58 schreef OeJ het volgende:
[..]
Zegt het begrip baasje jou uberhaupt iets? Dat noemen ze zo, omdat jij beslist wat er gebeurt, niet de hond.
Nee, jij moet je klotehond opvoedenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:59 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
En dat had de buurman moeten doen. Hij had moeten zorgen dat zijn kat niet in mijn tuin kon komen!
Kun je gewoon trainien, maar dat kost geld en tijd en "quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:59 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Kennis dus niet. iets van territoriumdrift?
je keert het weer om! Ik heb deze situatie niet uitgelokt. De buurman had er voor moeten zorgen dat zijn kat niet mijn tuin kon komen. Ik had al aanpassingen gepleegd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, ik vraag waar jij je hond uitlaat, of je tuin is, dan gooi ik wat brood over de schutting. levensrisico toch?
Mensen geven een vermogen uit aan fucking whiskas en eukanuba. Dat noem ik geen luxe-voer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:33 schreef joepvd het volgende:
[..]
Welnee, mensen geven een vermogen uit aan luxe-kattevoer; als dat een beetje duurder wordt maakt het niemand wat uit.
Ja, draai het lekker om. Jij moet gewoon zorgen, dat jouw hond niet bijt. Al staat er een kat midden in je woonkamer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:59 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
En dat had de buurman moeten doen. Hij had moeten zorgen dat zijn kat niet in mijn tuin kon komen!
Dus als ik een bom op straat leg is het niet mijn probleem dat mensen dood gaan maar mensen hadden niet bij mijn bom in de buurt moeten komen, ik had immers een bordje met "BOM" neer gezet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:01 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
je keert het weer om! Ik heb deze situatie niet uitgelokt. De buurman had er voor moeten zorgen dat zijn kat niet mijn tuin kon komen. Ik had al aanpassingen gepleegd.
Mijn kat eet duurder dan mijquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Mensen geven een vermogen uit aan fucking whiskas en eukanuba. Dat noem ik geen luxe-voer.
En ja, ik geef mijn dieren GOED voer. Daar ben ik al genoeg aan kwijt, daar hoeft echt geen extra tax bovenop.
Dat kan ook prima als je jouw kat whiskas voert, en jij euroshopper eet.quote:
Ach ik ook wel eens, soms is het op, of ik geef dr kalkoenfiletquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:05 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat kan ook prima als je jouw kat whiskas voert, en jij euroshopper eet.
Ik zeg niet dat IEDEREEN zijn dieren middelmatig voer geeft, maar de meeste mensen kopen hun dierenvoer toch bij de appie heijn.
Dat doet ie dus buiten op een stukje grond tussen de huizen in waar verder nooit iemand komt, dus ik zie geen probleem.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hij moet toch ook naar de wc kunnen, waarom heb jij geen kattenbak
Ik ook niet, dus?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:53 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zadel mijn buren niet op met mijn katten
Behalve dat een vogel kan vliegen en een hond een kat in tweeen bijt, je hond op hoort te voeden, dat is gewoon je plicht hoe hard je ook roept dat het natuur is, dan is een boze kattenliefhebben emt een knuppel ook een deel van diezelfde natuur, hoe snel bel je dan de politie?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:11 schreef Rhalius het volgende:
Aangezien een kat niet kan lezen maakt het niet uit of er een bordje staat.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat een hond een kat in de tuin doodbijt, maar een kat doet eigenlijk hetzelfde met vogels in de tuin. En een vogel is evengoed een levend beest.
Dieren kunnen vaak onvoorspelbaar blijven, daarom is het ook belangrijk dat buitenshuis het baasje er bij blijft zodat andere mensen er geen last van hebben.
Maar dan MOET ie naar buiten, zo erg is een bak in huis ook weer niet..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:13 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat doet ie dus buiten op een stukje grond tussen de huizen in waar verder nooit iemand komt, dus ik zie geen probleem.
Die smerige katten schijten altijd in tuinen die van een ander zijn. bah.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:05 schreef De_Dakgoot het volgende:
Honden schijten echt overal en die baasjes ruimen het niet op en ze maken een takke herrie.
Het is wel duidelijk wie het baasje thuis isquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:12 schreef OeJ het volgende:
Ik snap niet wat er mis is met de reacties.
Je hebt erom vragen, en érom vragen!
Meeste toch echt in hun eigen terrein hoor, maar ik kan begrijpen dat jij niet zo vaak over de schutting naar een poepende kat kijktquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Die smerige katten schijten altijd in tuinen die van een ander zijn. bah.
Ik heb geen hekel aan katten hoor, maar die stank als ze weer eens bij ons een uitstapje hebben gemaakt bevalt me niet echt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Meeste toch echt in hun eigen terrein hoor, maar ik kan begrijpen dat jij niet zo vaak over de schutting naar een poepende kat kijkt
stank? misschien is die kat ziek of krijgen ze slecht eten, hoor je niet te ruiken..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan katten hoor, maar die stank als ze weer eens bij ons een uitstapje hebben gemaakt bevalt me niet echt.
Nja, dat ruik je echt dus wel. En als je kind dan graag zelf wat rommelt in dr kleine moestuintje.. nouja, dan vind je dat wel eens vies, die buurtkatten met hun poeperij en pieserij in mijn tuin. Hun honden poepen meestal netjes waar het mag...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
stank? misschien is die kat ziek of krijgen ze slecht eten, hoor je niet te ruiken..
Het is toch waar zeker, die admiraal_anaal staat vooraan, om te pleiten voor hogere straffen dit-dat, en nu je het gewoon zegt, recht voor z'n raap, en oh-jee, stout, stout, stout.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk wie het baasje thuis is
Moet ie naar buiten? Mijn kat is 90% van zn tijd buiten, en als zn behoefte doen dus geen problemen oplevert is er toch helemaal geen probleem? Katten horen ook buiten te zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar dan MOET ie naar buiten, zo erg is een bak in huis ook weer niet..
Je leert je kind toch wel handjes wassen na het spelen? Toen ik klein was speelde ik ook buiten en poepten er ook katten in de zandbak, ik leef nog steeds.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nja, dat ruik je echt dus wel. En als je kind dan graag zelf wat rommelt in dr kleine moestuintje.. nouja, dan vind je dat wel eens vies, die buurtkatten met hun poeperij en pieserij in mijn tuin. Hun honden poepen meestal netjes waar het mag...
Maargoed, ik vind ze best lief hoor, zolang ze neit alle vogeltjes vangen vind ik het best.
Ja, en dus? Feit is dat mensen met buitenkatten de omgeving overlast veroorzaken. Dat kan wel vervelend zijn. Dieren kunnen er zelf niets aan doen. Maar kattenbezitters zouden daar eens over kunnen nadenken. Dus dat jij vindt dat mijn kind handen kan wassen, doet niets af aan het feit dat katten overlast veroorzaken. Dat jij dat niet boeit is jouw zaak, maar mijn tuin is niet jouw zaak, snap je?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je leert je kind toch wel handjes wassen na het spelen? Toen ik klein was speelde ik ook buiten en poepten er ook katten in de zandbak, ik leef nog steeds.
Je kunt de hele natuur niet ineens een hele klinische boel maken natuurlijk. Zo zit de wereld niet in elkaar. Vroeger liepen er ook zat andere dieren vrij rond in de natuur (en nog steeds), die gaan ook niet netjes naar het dierentoilet of zo. Moeten we dan alle beesten maar gaan afschieten of zo......quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nja, dat ruik je echt dus wel. En als je kind dan graag zelf wat rommelt in dr kleine moestuintje.. nouja, dan vind je dat wel eens vies, die buurtkatten met hun poeperij en pieserij in mijn tuin. Hun honden poepen meestal netjes waar het mag...
Maargoed, ik vind ze best lief hoor, zolang ze neit alle vogeltjes vangen vind ik het best.
Nee hoor, maar katten horen niet bij de lokale natuur.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:26 schreef Samson het volgende:
[..]
Je kunt de hele natuur niet ineens een hele klinische boel maken natuurlijk. Zo zit de wereld niet in elkaar. Vroeger liepen er ook zat andere dieren vrij rond in de natuur (en nog steeds), die gaan ook niet netjes naar het dierentoilet of zo. Moeten we dan alle beesten maar gaan afschieten of zo......
Nee, die horen allemaal in afgesloten huizen natuurlijk, waar alle beesten eigenlijk horen, triest dit....quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar katten horen niet bij de lokale natuur.
Gewoon je tuin afzetten zodat ze er niet uit kunnen. Komen ze ook niet onder een auto en worden ze ook niet gebeten door honden in de tuin van een ander.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:29 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, die horen allemaal in afgesloten huizen natuurlijk, waar alle beesten eigenlijk horen, triest dit....
Heb je aandacht nodig ofzo?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee hoor, sterker nog ik heb een variantie van beesten snachts in mijn tuin, egels, muizen, katten vogels zijn nachtelijke kost, en krolse katten buiten (of vechtende) doen helemaal niemand kwaad en zal ik mij echt niet druk om maken, evenals ik mij ook niet druk maak om de kefhondjes van de buren, zo vaak hoor je die ook weer niet..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, en dus? Feit is dat mensen met buitenkatten de omgeving overlast veroorzaken. Dat kan wel vervelend zijn. Dieren kunnen er zelf niets aan doen. Maar kattenbezitters zouden daar eens over kunnen nadenken. Dus dat jij vindt dat mijn kind handen kan wassen, doet niets af aan het feit dat katten overlast veroorzaken. Dat jij dat niet boeit is jouw zaak, maar mijn tuin is niet jouw zaak, snap je?
Ik kan me voorstellen dat als ze net jouw tuin uitkiezen om eens in de zoveel tijd een paar nachten te mauwen en vechten als ze krols zijn, je graag met een hagelschot een einde zou willen maken aan die takkeherrie
Daar ben ik geen voorstander van, ik vind dat je beesten niet moet beperken tot de tuin, en zoals gezegd geeft mijn kat dus geen overlast voor de buurt. Klaar dus :-)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gewoon je tuin afzetten zodat ze er niet uit kunnen. Komen ze ook niet onder een auto en worden ze ook niet gebeten door honden in de tuin van een ander.
Honden ook niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ben je de hele wijk afgegaan om dat na te vragen of voer je hem kleine gps-zenders om te zien waar hij kakt? En zeker wel staan te gillen als er in het bos een hond losloopt, mag ie ook eens naar buiten in het territorium van de katquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:31 schreef Samson het volgende:
[..]
Daar ben ik geen voorstander van, ik vind dat je beesten niet moet beperken tot de tuin, en zoals gezegd geeft mijn kat dus geen overlast voor de buurt. Klaar dus :-)
Misschien kon ik wel gewoon geweldig luisterquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:32 schreef CherryLips het volgende:
Kinderen hebben alleen eerst nog zes keer met hun vingers in hun mond of neus en kleren gezeten voor je ze eraan moet herinneren om hun handjes te wassen. Waarna ze het half doen en alle kak aan de handdoek zit.
Verspilde moeite, er staan hier een aantal mensen tegenover je die het liefst in een afgesloten wereld leven met alles netjes geregeld, alles klinisch, en mensen maar om het minste of het geringste aanvallen omdat ze overlast ervaren. Dat zijn veelal de mensen die geen enkel plezier of voldoening uit hun leven halen en zich enkel de halve dag lopen te ergeren aan van alles en nog wat (zoals hier dus wel weer bewezen wordt...)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee hoor, sterker nog ik heb een variantie van beesten snachts in mijn tuin, egels, muizen, katten vogels zijn nachtelijke kost, en krolse katten buiten (of vechtende) doen helemaal niemand kwaad en zal ik mij echt niet druk om maken, evenals ik mij ook niet druk maak om de kefhondjes van de buren, zo vaak hoor je die ook weer niet..
De grap is dat je zonder katten ook je handen moet wassen als je met een klauwen in de grond heb zitten woelen, je denkt toch niet dat grond schoon is?
Niets mis met je buren leren kennen hoor..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ben je de hele wijk afgegaan om dat na te vragen
Maar daar heb ik geen last van.quote:
Klopt, fokkers houden niet zo van de grote boze wereld..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:34 schreef Samson het volgende:
[..]
Verspilde moeite, er staan hier een aantal mensen tegenover je die het liefst in een afgesloten wereld leven met alles netjes geregeld, alles klinisch, en mensen maar om het minste of het geringste aanvallen omdat ze overlast ervaren. Dat zijn veelal de mensen die geen enkel plezier of voldoening uit hun leven halen en zich enkel de halve dag lopen te ergeren aan van alles en nog wat (zoals hier dus wel weer bewezen wordt...)
Nee hoor, die katten boeien me geen reet. De asociale bezitters ervan die het maar normaal vinden dat ze overlast mogen veroorzaken, die ergeren mij.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:34 schreef Samson het volgende:
[..]
Verspilde moeite, er staan hier een aantal mensen tegenover je die het liefst in een afgesloten wereld leven met alles netjes geregeld, alles klinisch, en mensen maar om het minste of het geringste aanvallen omdat ze overlast ervaren. Dat zijn veelal de mensen die geen enkel plezier of voldoening uit hun leven halen en zich enkel de halve dag lopen te ergeren aan van alles en nog wat (zoals hier dus wel weer bewezen wordt...)
Misschien kun je op de maan gaan wonen, daar schijnt het heel rustig te zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik had in m'n vorige huis ook last van de klotehond van de overburen die dag en nacht in de tuin zat te blaffen hoornet zo irritant als een krolse kat onder je raam. Allemaal binnenhouden als anderen er last van hebben.
Man hoe veel katten denk jij dat ik heb?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Maar daar heb ik geen last van.
Als ik last heb van JOUW katten. Bezorg JIJ dus anderen overlast met je katten. Jij bent niet degene die bepaalt of jouw katten anderen overlast bezorgen.
De reden dat ik fel reageer is omdat je lijkt te doen alsof je het allemaal wel weet. Die katten vind ik verder prima. Het idee echter dat veel kattenbezitters het maar normaal vinden dat hun beesten mijn tuin onderschijten is iets anders. Snap je het subtiele verschil? Je projecteert jouw ideeen over dit soort zaken op mij. Misschien denk ik er wel heel anders over. En dat recht heb ik.
Je hebt binnen en buitenkatten, geen binnenhonden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:36 schreef Audreyoot het volgende:
Logisch dat een hond een kat opjaagt in zijn territorium.
Anyway ben ik het wel eens met kattenbelasting, of helemaal geen huisdierenbelasting. Ik ruim de poep van mijn honden netjes op, niemand die last heeft van de dieren en krijg niks voor de belasting terug (niet eens een penning) dus dat is net zo oneerlijk als iemand die zijn kat de hele dag binnen houdt (is dat überhaupt wel gezond? Ben niet zo'n kattenkenner..) en toch de belasting betaalt.
Dat anderen net zo asociaal zijn als jij met je katten is geen argument.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Man hoe veel katten denk jij dat ik heb?!
Tuinen onderschijten, wat ben jij een huillie voor iemand niet geen hekel heeft aan katten
Ik hoor je niet over blaffende honden, schijtende honden, honden die overal en nergens kinderen angst aanjagen, bossen hondenhaar op straat wat alle kanten opwaait, aangekloven takken die overal en nergens op straat liggen, mensen die hun huilende hond bij de winkel zetten, mensen die hun hond in de auto naast zich op de stoel willen en zich niet concentren op de weg..
Dont get me started
Over welke katten van mij heb je nu het eigenlijk jochie?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat anderen net zo asociaal zijn als jij met je katten is geen argument.
Waar ik op reageer is dat jij het blijkbaar normaal vindt dat jouw kat(ten) ergens anders overlast veroorzaken en dit prima vindt. Ik vind dat asociaal. Sowieso zijn veel kattenbezitters asociaal, want de asielen zitten er vol mee.
Er zijn zat mensen die honden binnen houden en de beesten in de tuin laten kakken of zelfs kattenbak zindelijk maken. Vind ik achterlijk maar hetzelfde vind ik voor het binnen houden van een kat. Dat beest moet toch gek worden?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je hebt binnen en buitenkatten, geen binnenhonden.
Moet ik nogmaals herhalen dat jouw houding me niet aanstaat? Dat je het normaal vindt overlast te veroorzaken (met katten of welke manier dan ook) en dat anderen dat dan maar moeten pikken?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Over welke katten van mij heb je nu het eigenlijk jochie?
Dit was niet zomaar een beetje overlast, dit was gewoon weken niet kunnen slapen van een hele straat en klachten indienen en politie op de stoep. Gelukkig was jij erbij en weet je waar het over gaat.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:37 schreef Samson het volgende:
[..]
Misschien kun je op de maan gaan wonen, daar schijnt het heel rustig te zijn
Nee dat zijn echt (itt honden) binnenkatten.. Ik heb een halve binnenkat, ze kan hier naar buiten op het dakterras of de tuin in, en via de tuin overal heen, maar dat durft ze gewoon niet, maar ze heeft (is nog jong) vaak wel de behoefte om te rennen dus dan gaat ze terras op maar elk geluid of iets dat beweegt en ze zit meteen in starthouding met grote ogen te kijken, klaar om weer naar binnen te racenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die honden binnen houden en de beesten in de tuin laten kakken of zelfs kattenbak zindelijk maken. Vind ik achterlijk maar hetzelfde vind ik voor het binnen houden van een kat. Dat beest moet toch gek worden?
Zou mij een flying fuck wezen wat jij van mijn houding vind, zolang je maar geen zaken erbij verzintquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Moet ik nogmaals herhalen dat jouw houding me niet aanstaat? Dat je het normaal vindt overlast te veroorzaken (met katten of welke manier dan ook) en dat anderen dat dan maar moeten pikken?
het gaat niet over katten, het gaat over asociale mensen.
Stond laatst nog een artikel in de krant over honden die op de Veluwe reetjes enzo doodbeten en de tokkie-eigenaars die vonden dat hun hond daar best mocht loslopen want die deed niks en op beestjes jagen was echt niet ergquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Man hoe veel katten denk jij dat ik heb?!
Tuinen onderschijten, wat ben jij een huillie voor iemand niet geen hekel heeft aan katten
Ik hoor je niet over blaffende honden, schijtende honden, honden die overal en nergens kinderen angst aanjagen, bossen hondenhaar op straat wat alle kanten opwaait, aangekloven takken die overal en nergens op straat liggen, mensen die hun huilende hond bij de winkel zetten, mensen die hun hond in de auto naast zich op de stoel willen en zich niet concentren op de weg..
Dont get me started
Aha maar die dieren worden zo gemaakt toch? Ik kan me niet voorstellen dat een dier wordt geboren als dier om alleen binnen te leven?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee dat zijn echt (itt honden) binnenkatten.. Ik heb een halve binnenkat, ze kan hier naar buiten op het dakterras of de tuin in, en via de tuin overal heen, maar dat durft ze gewoon niet, maar ze heeft (is nog jong) vaak wel de behoefte om te rennen dus dan gaat ze terras op maar elk geluid of iets dat beweegt en ze zit meteen in starthouding met grote ogen te kijken, klaar om weer naar binnen te racen![]()
Toen ik jong was hadden we een echte buitenkat, die kwam alleen binnen om te eten/kroelen, ging ook echt op jacht naar muizen, waren dr ook genoeg (eigen stuk land)
Worden zo geboren, is geen afwijking ofzo, gewoon een karacterquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:48 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Aha maar die dieren worden zo gemaakt toch? Ik kan me niet voorstellen dat een dier wordt geboren als dier om alleen binnen te leven?
Ik denk dat het punt ook niet zozeer is dat mensen graag willen dat kattenbaasjes betalen omdat katten in hun tuin schijten, ik denk vooral dat het principe van de hondenbelasting helemaal nergens op slaat. Waarom moeten mensen dat betalen? Je krijgt een boete voor als het dier poept en je ruimt het niet op, van die opbrengsten kunnen ze de reinigingsdienst betalen maar niet iedere hondenbezitter laten dokken voor wat anderen achter laten.
Ah okey!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Worden zo geboren, is geen afwijking ofzo, gewoon een karacter
Waarschijnlijk voor de schijtoverlast, want ik zie toch vrijwel nooit iemand met een zakje, dat zijn echt uitzonderingen geweest (en je hond op het kinderspeelveld laten schijten mag je niets van zeggen, dan worden ze boos)
En ze stemt ook al geen PVVquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:46 schreef OeJ het volgende:
Mijn oma heeft verschillende katten in haar tuin, die komen overnachten. Ze laat er haar kussens zelfs voor in de stoelen liggen, en als ze zelf wil zitten, draait ze ze om.
Ik ben geen hondenbezitten dus ik weet niet om welke reden ze het precies in hebben gevoerd..Buiten geldquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:52 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ah okey!
Ik ruim altijd de poep van mijn honden op en heb standaard in mijn jas en broekzakken boterhammenzakjes. Als ik eerlijk ben zie ik sinds die regel ook nauwelijks hondenpoep op straat maar je blijft altijd rotte appels ertussen houden. Punt blijft, waarom moet ik die belasting betalen? Dat is dan toch ook niet eerlijk?
Dat is mij ook nog steeds niet duidelijk maar het scheen iets van vroeger te zijn staat een paar pagina's geleden? In ieder geval voor een reden die nu totaal niet meer relevant is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik ben geen hondenbezitten dus ik weet niet om welke reden ze het precies in hebben gevoerd..Buiten geld
Jaja dat hebben we nu wel gehad, er zijn ook honden die niet op straat poepen of binnen zittenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:04 schreef Exentric90 het volgende:
En als je kat nu alleen binnen zit?
Maakt dat uit?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:04 schreef Exentric90 het volgende:
En als je kat nu alleen binnen zit?
Ik meen t, Ik krijg binnekort een kitten, en die kan hier niet naar buiten (bovenwoning geen tuin of balkon, voordeur is 2 deuren open maken dus dat schiet ook niet op).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:05 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Jaja dat hebben we nu wel gehad, er zijn ook honden die niet op straat poepen of binnen zitten
Ik vraag me nog steeds af waarom er überhaupt belasting op dieren geheven moet worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maakt dat uit?
Wat misschien ook wel werkt zijn gewoon grote accijnzen in gaan voeren op katten- hondenvoer. Scheelt weer een hoop bureaucratisch gedoe.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:07 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af waarom er überhaupt belasting op dieren geheven moet worden.
Het buitenkomen is ook het probleem niet want een goede hondenbezitter ruimt poep op dus ik zou niet weten waarom er belasting moet worden geheven omdat het dier buiten komt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:07 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ik meen t, Ik krijg binnekort een kitten, en die kan hier niet naar buiten (bovenwoning geen tuin of balkon, voordeur is 2 deuren open maken dus dat schiet ook niet op).
Ik snap t wel dat mensen die belasting willen, zou er zelf ook niks op tegen hebben. Maar maak het dan wel eerlijk. Want een hond die niet buiten komt bestaat niet, een kat wel.
Er zitten bepaalde negatieve effecten aan. Bij andere producten waar dat speelt wordt ook belasting geheven. Ergens vind ik het niet eens zo onlogisch, het ontmoedigen van houden van compleet doorgefokte dieren die hun instincten ontzegd worden, eigenlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:07 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af waarom er überhaupt belasting op dieren geheven moet worden.
Alsof honden de enige doorgefokte dieren zijn? Nee sorry, ik heb nog steeds geen goede reden gehoordquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zitten bepaalde negatieve effecten aan. Bij andere producten waar dat speelt wordt ook belasting geheven. Ergens vind ik het niet eens zo onlogisch, het ontmoedigen van houden van compleet doorgefokte dieren en hun instincten ontzeggen, eigenlijk.
Maar dan spreek je over uitzonderingen, terwijl de helft van de katten binnen zitquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:05 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Jaja dat hebben we nu wel gehad, er zijn ook honden die niet op straat poepen of binnen zitten
Honden en ook katten inderdaad. Maar voor het plezier doorgefokte dieren heb ik ethisch gezien gewoon wat problemen mee. Dat ontmoedigen lijkt me een zeer goede zaak.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:11 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Alsof honden de enige doorgefokte dieren zijn? Nee sorry, ik heb nog steeds geen goede reden gehoord
Bij al mijn kennissen en vrienden komen de katten buiten, en ik zie hier vrijwel, echt alleen bij hoge uitzondering, nooit poep op straat. Misschien ook een beetje afhankelijk van waar je woont.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar dan spreek je over uitzonderingen, terwijl de helft van de katten binnen zit
Hoezo? Net als bij auto's, je betaalt belasting voor het bezit en een boete bij misbruik.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar dan nog; óf een boete vragen voor mensen die de poep niet opruimen óf belasting hiervoor, maar beide vind ik niet kunnen.
Hier op straat, naast een park, helaas al te vaak. Maar zowel boete als belasting zie ik niet als oplossing voor hondenpoep, mensen vinden het nog te normaal en hondenuitlaatplekken (dus niet de kinderspeelvelden gebruiken als poepplek) vinden mensen al snel te ver lopen dus snel even voor de deur laten schijtenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Bij al mijn kennissen en vrienden komen de katten buiten, en ik zie hier vrijwel, echt alleen bij hoge uitzondering, nooit poep op straat. Misschien ook een beetje afhankelijk van waar je woont.
Maar dan nog; óf een boete vragen voor mensen die de poep niet opruimen óf belasting hiervoor, maar beide vind ik niet kunnen.
Auto's maken gebruik van de wegen daarom is het wegenbelasting en daar is onderhoud aan. Auto's stoten ook altijd vervuilende gassen uit. Dat staat los van het misbruik.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoezo? Net als bij auto's, je betaalt belasting voor het bezit en een boete bij misbruik.
Ik kan me voorstellen dat het een ergernis is, gelukkig ruimen hier de meeste mensen alles netjes op. Ik spreek mensen er ook op aan als ze het niet doen want ik vind het zelf ook goor als ik erin stap.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hier op straat, naast een park, helaas al te vaak. Maar zowel boete als belasting zie ik niet als oplossing voor hondenpoep, mensen vinden het nog te normaal en hondenuitlaatplekken (dus niet de kinderspeelvelden gebruiken als poepplek) vinden mensen al snel te ver lopen dus snel even voor de deur laten schijten
Het gaat om het principe, niet om de exacte vergelijking. Dat je ergens belasting voor betaalt wil niet zeggen dat je dan maar de regels maar aan je laars mag lappen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:16 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Auto's maken gebruik van de wegen daarom is het wegenbelasting en daar is onderhoud aan. Auto's stoten ook altijd vervuilende gassen uit. Dat staat los van het misbruik.
Bij de hond wordt echter belasting geheven voor de poep op te ruimen, en een boete gegeven voor als je het niet doet. Je zegt bij voorbaat dus al dat je je niet aan de regel gaat houden want er moet een budget zijn voor de reinigingsdienst?
Ik wil wel weten waarom ik die belasting moet betalen, want als ik geen gebruik maak van de reinigingsdienst wil ik er ook niet voor betalen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat om het principe, niet om de exacte vergelijking. Dat je ergens belasting voor betaalt wil niet zeggen dat je dan maar de regels maar aan je laars mag lappen.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:16 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Auto's maken gebruik van de wegen daarom is het wegenbelasting en daar is onderhoud aan. Auto's stoten ook altijd vervuilende gassen uit. Dat staat los van het misbruik.
Bij de hond wordt echter belasting geheven voor de poep op te ruimen, en een boete gegeven voor als je het niet doet. Je zegt bij voorbaat dus al dat je je niet aan de regel gaat houden want er moet een budget zijn voor de reinigingsdienst?
Het gaat dus om ontmoedigen van hondenbezit.quote:De opbrengst vloeit naar de algemene middelen en hoeft door de Gemeente dus niet te worden gebruikt voor het bestrijden of opruimen van hondenpoep. Sterker nog: de Gemeente kan naast het heffen van hondenbelasting óók de plicht opleggen dat burgers zèlf de poep van hun hond opruimen.
Nog steeds extreem belachelijk. Ze spekken dus het eigen laatje ermee zonder duidelijke reden hiervoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
[..]
Het gaat dus om ontmoedigen van hondenbezit.
Motoren betalen ook wegenbelasting maar veroorzaken geen slijtage aan het wegdek, hebben geen parkeerplaatsen nodig en er kunnen 20x meer motoren op de plaats van 2 auto's dus waarom betalen we belasting??
Ik zou het willen gebruik om het houden van doorgefokte dieren enkel voor het plezier te ontmoedigen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:20 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik wil wel weten waarom ik die belasting moet betalen, want als ik geen gebruik maak van de reinigingsdienst wil ik er ook niet voor betalen.
Voor alle andere dingen waar ik belasting over betaal begrijp ik het; in dit geval echter compleet niet.
Je hebt mijn avond gemaaktquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nog steeds extreem belachelijk. Ze spekken dus het eigen laatje ermee zonder duidelijke reden hiervoor.
Als dat zo is wat je aanhaalt snap ik ook niet waarom er over een motor dan belasting moet worden betaald. Misschien omdat ze ook brokken maken in het verkeer aan vangrails, verkeersborden enzo? Geen idee...
Ja maar dan zou ik het niet slechts op 1 huisdierengroep toepassen, dan sla je ook de plank mis. En dan nog, waar trek je de lijn? Niet doorgefokte dieren? Kanaries? Kwartels en cavia's?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zou het willen gebruik om het houden van doorgefokte dieren enkel voor het plezier te ontmoedigen.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je hebt mijn avond gemaakt![]()
!
Ik rijd niet voor mijn plezier tegen een vangrail, die gek in de renault duwde mij ertegen
Met honden en katten heb je de grootste klap te pakken denk ik. Daarna wordt het ingewikkelder.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja maar dan zou ik het niet slechts op 1 huisdierengroep toepassen, dan sla je ook de plank mis. En dan nog, waar trek je de lijn? Niet doorgefokte dieren? Kanaries? Kwartels en cavia's?
Als iemand echt graag een hond wilt stop je hem niet met een paar tientjes per jaar belasting denk ikquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met honden en katten heb je de grootste klap te pakken denk ik. Daarna wordt het ingewikkelder.
Nee, daarom zou ik ook een bedrag van bv 500-750 euro per dier per jaar voor willen stellen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:28 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Als iemand echt graag een hond wilt stop je hem niet met een paar tientjes per jaar belasting denk ik
Ook voor mensen met niet doorgefokte honden?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, daarom zou ik ook een bedrag van bv 500-750 euro per dier per jaar voor willen stellen.
Stijging aantal hondenbezitters lijkt mij de voornaamste redenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik vind een hele hoop belastingen maar onzin. Overigens nog steeds geen grondige reden gevonden waarom de gemeente hondenbelasting vraagt.
Uitzonderingen voor hulphonden maar verder gewoon algemeen van toepassing verklaren op honden en katten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:31 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ook voor mensen met niet doorgefokte honden?
Ik betaal nu overigens 170 euro per jaar.
Beetje moeilijk uit te voeren hequote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:30 schreef Audreyoot het volgende:
Dit vind ik overigens wél oké:
http://www.trosradar.nl/n(...)comments_pi1[page]=4
Is dat zo dan? Ik lees dat nergens terug?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Stijging aantal hondenbezitters lijkt mij de voornaamste reden
Ja maar wel een beter idee dan hoe het nu is. Ligt er door het jaar heen minder poep op straat dan het jaar tevoren? Dan krijgt iedereen zijn geld terug, zo niet moet iedereen betalen. Dan krijg je vanzelf sociale controle.quote:
De begrote opbrengst uit hondenbelasting is toegenomen van 43 miljoen euro in 2001 naar 58 miljoen euro in 2011, aldus het CBS.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Is dat zo dan? Ik lees dat nergens terug?
Hmm ja dat kan, weet wel dat die belasting laatst flink gestegen is (20 euro per hond meer per jaar)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
De begrote opbrengst uit hondenbelasting is toegenomen van 43 miljoen euro in 2001 naar 58 miljoen euro in 2011, aldus het CBS.
ga er niet verder naar zoeken, desinteresse, maar ik ik denk dat er een stijging is geweest
Dat dan weer welquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:37 schreef Life2.0 het volgende:
We krijgen er ook een hoop onzinzekerheden voor terug
quote:Hondenbelasting werd bedacht in de middeleeuwen. In die tijd bestond er nog hondsdolheid en ook gaven de vele honden heel wat overlast. Mensen bezaten hondenkarren, voornamelijk de armen maakten daar gebruik van. Om de ziektes te bestrijden en om overlast tegen te gaan, werd hondenbelasting geheven. De hondenbelasting is gebleven, ook toen hondsdolheid naar de achtergrond verdween en toen de hondenkarren allang verdwenen waren. Zwerfhonden zien we in Nederland ook niet echt meer…
In 2009 besloten 6 vooruitstrevende gemeentes om voortaan geen hondenbelasting meer te heffen. In verschillende gemeentes is het bezit van honden dus helemaal gratis
Als je een hond neemt moet je er verantwoordelijkheid voor nemen, jij bent dus inderdaad gewoon asociaal en smerig bezig.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 04:34 schreef Inlognaam het volgende:
Hondenbelasting wordt hier keurig betaald. Maar no way dat ik de poep van mn hond op ga ruimen of het beest uitlaat op daartoe bestemde velden. Beestje mag van mij overal schijten. En de gemeente mag het mooi opruimen.
Eens in de zoveel tijd moet het gras gemaaid worden en gaat er een maaier over. Prima mest; dat gooi je toch niet weg
Het levert geen probleem op bij jou....dat is niet gek als hij 90% van zijn tijd buiten is. Waarom heb jij uberhaubt een kat genomen, om hem naar buiten te schoppen??quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:22 schreef Samson het volgende:
[..]
Moet ie naar buiten? Mijn kat is 90% van zn tijd buiten, en als zn behoefte doen dus geen problemen oplevert is er toch helemaal geen probleem? Katten horen ook buiten te zijn.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:38 schreef computerprobleem het volgende:
Gewoon geen belasting en maximaal 1 kat per huis. Wat moet je met meer dan 1 kat?
Katten zijn natuurlijk ook gewoon doorgefokte vieze beesten die graag hun ontlasting overal achterlaten. Men zou ook een beetje rekening kunnen houden met hun omgeving.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:51 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Al dat gezeik over 'overlast' tegenwoordig.. Het enige waar de mensen echt last van hebben is een enorme overdaad aan onverdraagzaamheid en intollerantie voor alles wat niet in hun straatje past.
Katten dus.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:51 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Het enige waar de mensen echt last van hebben is een enorme overdaad aan onverdraagzaamheid en intollerantie voor alles wat niet wel in hun straatje past. SCHIJT
Het is eerder de reden dat kinderen last van wormen krijgen en het stinkt als een gek in de tuin.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:07 schreef Mishu het volgende:
Die kattenpoep is de reden dat je rozen er zo fleurig bijstaanEigenlijk zouden we betaald moeten worden voor de poep van onze kat.
Tja... maar wel janken als het katje ziek thuiskomt en blijkt dat hij gif heeft gegeven wat iemand in ZIJN tuin heeft gestrooid. De reden voor het strooien is niet belangrijk, kan tegen onkruid of muizen zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:07 schreef Mishu het volgende:
Die kattenpoep is de reden dat je rozen er zo fleurig bijstaanEigenlijk zouden we betaald moeten worden voor de poep van onze kat.
1 kind per huis vind ik ook wel een mooie regel.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:51 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Doen we ook direct maximaal 1 kind en 1 auto per huis. Wat moet je nou met twee kinderen, of twee auto's?
Al dat gezeik over 'overlast' tegenwoordig.. Het enige waar de mensen echt last van hebben is een enorme overdaad aan onverdraagzaamheid en intollerantie voor alles wat niet in hun straatje past.
En kinderen jengelen je de hele nacht wakker. Auto's zorgen voor onveilige situaties in de straat. De buurman maakt herrie op zondagochtend. Honden blaffen op alles wat langs komt. Barbecues stinken. De buurvrouw kijkt overal naar binnen als ze langsloopt. En zo kan ik nog wel even door gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Katten zijn natuurlijk ook gewoon doorgefokte vieze beesten die graag hun ontlasting overal achterlaten. Men zou ook een beetje rekening kunnen houden met hun omgeving.
Dit is eigenlijk op vrijwel alles van toepassing, het is wel zo beleefd om te denken aan je omgeving.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:29 schreef 99.999 het volgende:
Je kan ook andersom redeneren, waarom bij je eigen handelen en huisdierkeuze niet wat rekening houden met je omgeving? Moet alles maar draaien om je eigen genot?
Oh zeker nietquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:30 schreef MutedFaith het volgende:
Uiteraard moeten mensen wat meer op hun eigen doen en laten letten. Maar dat beperkt zich niet tot hun huisdieren.
Er zijn hier anders behoorlijk smerige katten die in het laantje tussen de tuinen schijten en tussen de planten.... te ranzig...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef nutoj het volgende:
En wat als mensen de tuin hebben afgezet maar de kat via de voordeur gewoon naar buiten laten gaan?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:08 schreef Sorella het volgende:
Vroeger kwam de hondenbelasting inspecteur langs om te kijken of je een hond had, als ze dat nu weer invoeren kunnen ze ook meteen kijken of de mensen een kat(ten) in huis hebben en of ze maatregelen genomen hebben om hun kat in de tuin, huis, ren, balkon te houden
Is dat het geval geen belasting is dat niet het geval wel belasting.
dit plus "reëel aantal katten per huishouden" punt in OP...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:21 schreef CherryLips het volgende:
En ik heb vaker in de tuin in een kattendrol zitten grabbelen dan in een hondendrol. En kinderen kunnen ook amper meer in een zandbak spelen zonder kattenkak tegen te komen.
Is ook niet op te lossenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:24 schreef Sorella het volgende:
Ik denk dat mensen die hun tuin afgezet hebben (wat aardig in de papieren kan lopen) niet hun voordeur openzetten maar ja het zou wel kunnen natuurlijk en dan weet ik het eigenlijk niet hoe dat op te lossen is
Wat moet ik met een hek als ik een binnenkat heb?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:08 schreef Sorella het volgende:
Vroeger kwam de hondenbelasting inspecteur langs om te kijken of je een hond had, als ze dat nu weer invoeren kunnen ze ook meteen kijken of de mensen een kat(ten) in huis hebben en of ze maatregelen genomen hebben om hun kat in de tuin, huis, ren, balkon te houden
Is dat het geval geen belasting is dat niet het geval wel belasting.
Om jezelf binnen te houden....iets met echte FOK!er zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat moet ik met een hek als ik een binnenkat heb?
Je wandelt toch wel minstens 10 of 20 minuten met je hond of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:03 schreef Swiffer het volgende:
Hondenbelasting wordt geheven om in onderhoud van de uitlaatplaatsen te voorzien. Dus niet om schijt te ruimen.
Tenminste dat is wat mijn gemeente zei na bezwaar vanuit mijn kant (1 hond)
De dichtstbijzijnde uitlaatplaats (waar ik ook moet opruimen, en waar het meurt naar 100 jaar poep die in de grond is geregend, en mijn hond ziek maakt) is 10 minuten lopen. In de regen zeker, of elke ochtend 20 minuten lopen .. mij niet gezien. Als ik het altijd moet opruimen, dan toch voor de deur.
Kattenbelasting is onzin, net als hondenbelasting. We vragen toch ook geen kinderbelasting om speeltuintjes te onderhouden??
Beiden afschaffen, en inderdaad dan maar accijns op voer.
Mentaliteit van tegenwoordigquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:55 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je wandelt toch wel minstens 10 of 20 minuten met je hond of begrijp ik het nu verkeerd?
Jazeker, maar hij doet er zelf al 20 minuten over om z'n business te doen, z'n snuffeltjes en geurtjes te plaatsen. + 20 minuten lopen voordat hij mag kakken wordt mij toch een beetje te veel voor een ochtenduitje.. 'savonds vind ik het niet zo'n probleem overigens, maar het blijft onzinnig. Kak moet ik toch opruimen, waarom dan daarheen en mn beesie ziektes laten oplopen, en stinkend mee terug te nemen? Ik loop liever een half uur in de natuur..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:55 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je wandelt toch wel minstens 10 of 20 minuten met je hond of begrijp ik het nu verkeerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |