abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114951569
Er wordt allemaal wel gesproken over bezuinigingen en nieuwe belastingen, wel ik heb een voorstel waar veel mensen mogelijk zelfs blij mee zullen zijn: Kattenbelasting.

Er is nu eenmaal ook hondenbelasting betaald, en katten veroorzaken vaak veel overlast omdat ze constant overal in andermans tuin hun behoefte doen.

Ook zal dit mensen aanmoedigen een gezonder aantal katten in huis te hebben, sommige mensen hebben een huis vol katten wat vervolgens compleet vervuild raakt, en dat is voor die beestjes ook niet gezond. Ze kunnen een ziekte oplopen en dat vervolgens door de buurt verspreiden. En natuurlijk is het ook niet goed voor de eigenaar.

Ergens is het onbegrijpelijk dat er wel hondenbelasting is, maar geen kattenbelasting.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_114951611
Honden schijten echt overal en die baasjes ruimen het niet op en ze maken een takke herrie.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_114951783
Wat een geweldig nieuw en origineel idee.

Mijn kat komt trouwens nooit de tuin uit, en zo ken ik er nog vele. Toch betalen? En waar zijn die kosten dan precies voor?
pi_114951855
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:09 schreef Jula123 het volgende:

Mijn kat komt trouwens nooit de tuin uit, en zo ken ik er nog vele. Toch betalen? En waar zijn die kosten dan precies voor?
Ik ruimde de stront van de hond altijd op en ze kon niet eens blaffen en toch betaalden we hondenbelasting :)
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:13:32 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_114951977
Hondenbelasting heeft niets met de vervuiling te maken, dat was een smoesje om er mee door te kunnen gaan; anders zouden ze met de opruimings-plicht en aanlijn-geboden overal en nergens deze belasting moeten verlagen of afschaffen.

Hondenbelasting is gerelateerd aan het gegeven dat ooit het houden van (jacht-)honden iets van de elite was.

Wat we zouden moeten invoeren is paardenbelasting. Die beesten zijn een elite-accessoire, en schijten de openbare weg en de publieke natuur vol met het equivalent van 100 honden per paard.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_114951996
Van mijn leven nog nooit per ongeluk in kattenstront gaan staan, wel in hondenstront.
Katten ruimen het over het algemeen netjes op en doen het ook nog eens op plekken waar geen mens loopt.(of in de kattenbak)
dude here
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:15:34 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114952070
Briljant idee ^O^

Ik heb er 8. Wat zou dat ongeveer gaan kosten denk je??
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_114952135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:15 schreef ElisaB het volgende:
Briljant idee ^O^

Ik heb er 8. Wat zou dat ongeveer gaan kosten denk je??
8 katten! :o :D
Heb je ook wake-up call katten erbij? :X

OT: Geen goed idee, katten ruimen hun poepjes nog netjes op ook, ooit wel eens in kattenpoep gestaan?
Twiddel
pi_114952169
Kattenbelasting, muhahaha. _O- Jullie Nederlanders zijn mij toch een mooie volk. :7 Wat voor accijnzen en belastingen gaan we de komende jaren heffen en Den Haag kan ook rekenen op de hulp van de mensen.
pi_114952171
Hondenbelasting is trouwens per gemeente verschillend of wel/niet.
Vind jij dat dit gewoon landelijk moet worden (dus betalen aan de belastingdienst) of ook per gemeente?
pi_114952338
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef nutoj het volgende:
Van mijn leven nog nooit per ongeluk in kattenstront gaan staan, wel in hondenstront.
Katten ruimen het over het algemeen netjes op en doen het ook nog eens op plekken waar geen mens loopt.(of in de kattenbak)
En ik heb vaker in de tuin in een kattendrol zitten grabbelen dan in een hondendrol. En kinderen kunnen ook amper meer in een zandbak spelen zonder kattenkak tegen te komen.
Tap tap tap
pi_114952382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef mvdejong het volgende:
Hondenbelasting heeft niets met de vervuiling te maken, dat was een smoesje om er mee door te kunnen gaan; anders zouden ze met de opruimings-plicht en aanlijn-geboden overal en nergens deze belasting moeten verlagen of afschaffen.

Hondenbelasting is gerelateerd aan het gegeven dat ooit het houden van (jacht-)honden iets van de elite was.

Wat we zouden moeten invoeren is paardenbelasting. Die beesten zijn een elite-accessoire, en schijten de openbare weg en de publieke natuur vol met het equivalent van 100 honden per paard.
Volgens mij hondenbelasting vroeger juist ingevoerd voor de arme mensen. De rijke konden zich paarden veroorloven die de wagen konden trekken over geprepareerde wegen waar ze tol moesten betalen. De arme konden zich geen paarden veroorloven en gebruikte honden om karren te trekken en. Zo ontliepen ze ook de tol omdat die op paarden gericht was. En om dat recht te trekken is hondenbelasting ingevoerd
pi_114952426
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En ik heb vaker in de tuin in een kattendrol zitten grabbelen dan in een hondendrol. En kinderen kunnen ook amper meer in een zandbak spelen zonder kattenkak tegen te komen.
Daarom is bij ons op het binnenhof 's nachts de zandbak altijd afgedekt ;)
Er kan net zo goed vogelschijt invallen, zit je nog met gore handen :P
dude here
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:24:22 #14
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114952455
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:22 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Volgens mij hondenbelasting vroeger juist ingevoerd voor de arme mensen. De rijke konden zich paarden veroorloven die de wagen konden trekken over geprepareerde wegen waar ze tol moesten betalen. De arme konden zich geen paarden veroorloven en gebruikte honden om karren te trekken en. Zo ontliepen ze ook de tol omdat die op paarden gericht was. En om dat recht te trekken is hondenbelasting ingevoerd
Serieus? Leuk om te weten.
pi_114952500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:23 schreef nutoj het volgende:

[..]

Daarom is bij ons op het binnenhof 's nachts de zandbak altijd afgedekt ;)
Er kan net zo goed vogelschijt invallen, zit je nog met gore handen :P
Ik vind een vogelkakje toch iets anders dan een kattenbolus :D Tenzij albatros.
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:27:09 #16
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_114952584
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:04 schreef Rhalius het volgende:
Er wordt allemaal wel gesproken over bezuinigingen en nieuwe belastingen, wel ik heb een voorstel waar veel mensen mogelijk zelfs blij mee zullen zijn: Kattenbelasting.

Er is nu eenmaal ook hondenbelasting betaald, en katten veroorzaken vaak veel overlast omdat ze constant overal in andermans tuin hun behoefte doen.

Ook zal dit mensen aanmoedigen een gezonder aantal katten in huis te hebben, sommige mensen hebben een huis vol katten wat vervolgens compleet vervuild raakt, en dat is voor die beestjes ook niet gezond. Ze kunnen een ziekte oplopen en dat vervolgens door de buurt verspreiden. En natuurlijk is het ook niet goed voor de eigenaar.

Ergens is het onbegrijpelijk dat er wel hondenbelasting is, maar geen kattenbelasting.
Eens... mensen met honden betalen belasting en moeten zelf de stront opruimen terwijl katteneigenaren niets betalen en hun kat in mijn tuin laten (herstel...lieten) schijten.

Direct even de oplossing aandragen: electrische kattenverjager, het helpt echt.

quote:
Moet je eens gaan tuinieren.... of net als mij veel grind in je tuin hebben. Leuk dat 'opruimen' dmv een een paar steentjes op de stront leggen.
Nee, verjagen die ergerlijke monsters.

Het nadeel was wel, dat ik het apparaat de hele dag liet aanstaan en dat vond de kat van de buren niet echt fijn, die is er inmiddels niet meer. Iets zegt me dat ze aan stress is overleden. Shit happends (hey toepasselijk) zullen we maar zeggen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:30:11 #17
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114952719
Tegenwoordig heb je ook punten waar je van die hondenzakken kunt pakken en waarmee je het poep van je huisdier kunt opruimen. Tevens hebben sommige gemeenten mensen in dienst die echt om de zoveel tijd met zo'n machine alle poep komen opruimen. Sommige mensen blijven verzaken om de uitwerpselen van hun hond op te ruimen. Begrijpelijk die hondenbelasting.

Kattenbelasting daarentegen. :') Ik ben nog nooit uitwerpselen van katten tegengekomen en loop best vaak.
pi_114952790
Waarom alleen op honden en katten belasting heffen? Pak dan gewoon alle huisdieren, hooguit met een uitzondering voor dieren die bijdragen aan de voedselproductie, zoals koeien en kippen.
pi_114953106
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:27 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Eens... mensen met honden betalen belasting en moeten zelf de stront opruimen terwijl katteneigenaren niets betalen en hun kat in mijn tuin laten (herstel...lieten) schijten.

Direct even de oplossing aandragen: electrische kattenverjager, het helpt echt.

[..]

Moet je eens gaan tuinieren.... of net als mij veel grind in je tuin hebben. Leuk dat 'opruimen' dmv een een paar steentjes op de stront leggen.
Nee, verjagen die ergerlijke monsters.

Het nadeel was wel, dat ik het apparaat de hele dag liet aanstaan en dat vond de kat van de buren niet echt fijn, die is er inmiddels niet meer. Iets zegt me dat ze aan stress is overleden. Shit happends (hey toepasselijk) zullen we maar zeggen.

In m'n vorige huis slopen de katten naar binnen als ik de achterdeur open had staan. M'n brood werd van het aanrecht geroofd als ik even niet oplette en ze joegen op m'n cavia's, waar dus altijd de kooi dicht van moest. Katten-eigenaren denken: 'aww, leuk, poesje heeft buiten alle vrijheid' terwijl ik elke dag last ervan heb. Schijten ze niet de tuin onder, dan staan ze 's nachts wel onder het raam te krijsen of sluit ik ze toevallig op in de slaapkamer zodat ze de boel onder schijten of jagen ze mijn beesten op stang.
En mijn vrijheid dan ;(
Tap tap tap
pi_114953134
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom alleen op honden en katten belasting heffen? Pak dan gewoon alle huisdieren, hooguit met een uitzondering voor dieren die bijdragen aan de voedselproductie, zoals koeien en kippen.
Konijnen en cavia's kun je ook eten :D
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:42:12 #21
373754 mossad_agent
pi_114953259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In m'n vorige huis slopen de katten naar binnen als ik de achterdeur open had staan. M'n brood werd van het aanrecht geroofd als ik even niet oplette en ze joegen op m'n cavia's, waar dus altijd de kooi dicht van moest. Katten-eigenaren denken: 'aww, leuk, poesje heeft buiten alle vrijheid' terwijl ik elke dag last ervan heb. Schijten ze niet de tuin onder, dan staan ze 's nachts wel onder het raam te krijsen of sluit ik ze toevallig op in de slaapkamer zodat ze de boel onder schijten of jagen ze mijn beesten op stang.
En mijn vrijheid dan ;(
Ja maar je zal altijd zien dat dat 'de katten van anderen zijn, immers mijn kat doet dat niet'......yeah right.
Ik had er ook echt veel last van maar sinds ik dat ding in mijn tuin heb gezet scheelt het een hoop. Een kat is inmiddels dus dood (ja shit happends) en de anderen hebben inmiddels blijkbaar geleerd dat ze niet in mijn tuin horen te schijten maar dat ze dat maar gewoon bij het baasje thuis doen. Ik raad dit echt iedereen aan die last heeft van katten.
pi_114953336
Geen belasting op dieren. Bedoel de mensen die hondenbelasting betalen zijn ook vaak de mensen die netjes de poep opruimen, het dier goed verzorgen etc. De tokkies die hun hond overal tegenaan laten plassen en poepen betalen vaak ook geen belasting en een dierenarts betalen voor een paar inentinkjes is vaak ook al te veel.

Heb zelf honden en moet eerlijk zeggen dat je hier in Den Haag echt geen hol terugkrijgt voor je hondenbelasting. Geen gratis zakjes die je gemakkelijk kan ophalen. Nee, je wordt direct gestraft als je hondenbelasting betaald, had mijn dames 4 dagen te laat aangemeld: whoopa mocht meteen een jaartarief dubbel betalen :r

Ook leuk hier in het kattenwalhalla dat mijn wijk is, een van die kutbeesten pist iedere keer tegen onze voordeur....en dat stinkt! En ik hád op mijn balkon leuke bakken hangen met aardbeien erin....die kon ik dus na enkele weken weggooien omdat 's nachts de katten er in hadden zitten poepen :( En ik maar met mn zakjes slepen.
pi_114953361
Okee maar de belasting moet er dus voornamelijk komen vanwege het gepoep in de tuinen. De gemeente moet dan dus bij mensen thuis de drollen uit de tuin graven?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:44:40 #24
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_114953389
Goed idee, die beesten schijten ook overal. Zodra je ze buiten laat lopen kun je betalen.
Anonieme tievesclown
pi_114953396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:44 schreef Jula123 het volgende:
Okee maar de belasting moet er dus voornamelijk komen vanwege het gepoep in de tuinen. De gemeente moet dan dus bij mensen thuis de drollen uit de tuin graven?
Vind ik wel een goed idee.
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:45:03 #26
373754 mossad_agent
pi_114953414
quote:
Nee dat zouden de katteneigenaren moeten doen. Maar die komen niet verder dan: "Is niet van mijn kat"
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:45:36 #27
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_114953438
quote:
En wat denk je van zandbakken op schoolpleinen waar ze in schijten.
Anonieme tievesclown
pi_114953443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:43 schreef Jill-RMC het volgende:
Geen belasting op dieren. Bedoel de mensen die hondenbelasting betalen zijn ook vaak de mensen die netjes de poep opruimen, het dier goed verzorgen etc. De tokkies die hun hond overal tegenaan laten plassen en poepen betalen vaak ook geen belasting en een dierenarts betalen voor een paar inentinkjes is vaak ook al te veel.

Heb zelf honden en moet eerlijk zeggen dat je hier in Den Haag echt geen hol terugkrijgt voor je hondenbelasting. Geen gratis zakjes die je gemakkelijk kan ophalen. Nee, je wordt direct gestraft als je hondenbelasting betaald, had mijn dames 4 dagen te laat aangemeld: whoopa mocht meteen een jaartarief dubbel betalen :r

Ook leuk hier in het kattenwalhalla dat mijn wijk is, een van die kutbeesten pist iedere keer tegen onze voordeur....en dat stinkt! En ik hád op mijn balkon leuke bakken hangen met aardbeien erin....die kon ik dus na enkele weken weggooien omdat 's nachts de katten er in hadden zitten poepen :( En ik maar met mn zakjes slepen.
Hier staat in de straat ergens een afgetuigde prullenbak voor de hondenstront. Geen klep en geen binnenbak en geen bodem. Deurtje staat half open. Dan nam ik het mee en gooide ik het wel in de eigen kliko :9
Tap tap tap
pi_114953530
Gaat hem niet worden. Hondenbelasting kan evt. nog gebruikt om de kosten te dekken van de 'stadsschoonmaak'. Dat geldt bij katten niet. Tevens komen veel katten niet eens buiten, hoe wil je dat gaan controleren?
pi_114953564
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:45 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nee dat zouden de katteneigenaren moeten doen. Maar die komen niet verder dan: "Is niet van mijn kat"
Ik kon de binnensluiperkat gewoon oppakken en naar de buren brengen want hij droeg een bandje. 'Ja, wij hebben geen kattenluikje dus 's avonds zit hij weleens langer buiten.' Ja, maar hij flikt het 's middags ook, niet alleen als het regent :')
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:46:58 #31
373754 mossad_agent
pi_114953569
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:46 schreef STING het volgende:
Gaat hem niet worden. Hondenbelasting kan evt. nog gebruikt om de kosten te dekken van de 'stadsschoonmaak'. Dat geldt bij katten niet. Tevens komen veel katten niet eens buiten, hoe wil je dat gaan controleren?
Net als bij de hond... door het raam kijken?
pi_114953579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:46 schreef STING het volgende:
Er zijn ook mensen die hun hond nooit uitlaten ;(
Tap tap tap
pi_114953595
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die hun hond nooit uitlaten ;(
Whut, bestaat dat? :')
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:47:56 #34
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_114953612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:47 schreef STING het volgende:

[..]

Whut, bestaat dat? :')
Ja gewoon lekker in je tuin laten schijten.
Anonieme tievesclown
pi_114953724
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:47 schreef Crimyclown het volgende:

[..]

Ja gewoon lekker in je tuin laten schijten.
Ja , dat. Kennissen van me hadden een bouvier, die scheet altijd in de tuin. Van die heerlijke grote bolussen. En hun katten scheten bij de buren.
En de hond van m'n oma kwam op een gegeven moment ook niet verder dan het balkon of het boompje bij de voordeur.
Tap tap tap
pi_114953730
Ik ben zelf ook niet voor hondenbelasting hoor. Tokkies laten hun honden toch wel overal schijten, en mensen die de poep wel opruimen betalen voor niks.
Maar om dan vanuit een soort 'wraak' ook kattenbelasting te eisen, heeft er weinig mee te maken denk ik. Katten poepen dan nog steeds in andermans tuin, en honden schijten nog steeds op straat. En er zijn dan nog meer mensen voor voor niks belasting betalen omdat hun beest niet buiten komt.
Dat geld gaat naar de gemeente/overheid, die vervolgens vaker een personeelsfeestje hebben.
Dus ja... weinig concrete oplossingen denk ik.
pi_114953768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja , dat. Kennissen van me hadden een bouvier, die scheet altijd in de tuin. Van die heerlijke grote bolussen. En hun katten scheten bij de buren.
Lekker (geurig) zooitje daar dan :')
pi_114953800
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:50 schreef Jula123 het volgende:
Ik ben zelf ook niet voor hondenbelasting hoor. Tokkies laten hun honden toch wel overal schijten, en mensen die de poep wel opruimen betalen voor niks.
Maar om dan vanuit een soort 'wraak' ook kattenbelasting te eisen, heeft er weinig mee te maken denk ik. Katten poepen dan nog steeds in andermans tuin, en honden schijten nog steeds op straat. En er zijn dan nog meer mensen voor voor niks belasting betalen omdat hun beest niet buiten komt.
Dat geld gaat naar de gemeente/overheid, die vervolgens vaker een personeelsfeestje hebben.
Dus ja... weinig concrete oplossingen denk ik.
Dan moeten ze het gewoon allemaal afschaffen.
Tap tap tap
pi_114953873
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan moeten ze het gewoon allemaal afschaffen.
^O^
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:52:44 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114953938
quote:
Nuff said.

Mijn buren hebben geen problemen met katten (zou lastig worden we hebben in dit straatje al een stuk of 10) in de tuin, ze ruimen hun behoeftes netjes op en ipv de keffertjes verderop hoor je ze nooit.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:55:39 #41
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_114954090
Volgende stap:

Kinderbelasting! Want als ik ergens gek van wordt, dan zijn 't die jengelende kutkoters van de buren als ik rustig zit te barbecuen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_114954191
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:55 schreef MutedFaith het volgende:
Volgende stap:

Kinderbelasting! Want als ik ergens gek van wordt, dan zijn 't die jengelende kutkoters van de buren als ik rustig zit te barbecuen.
Dan ook maar gelijk BBQ belasting, steeds die smerige lucht als ik langs die tuintjes loop, als het even een klein beetje mooi weer is.
pi_114954493
Vervelende burenbelasting :P Daar zouden ze op binnenlopen!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:03:35 #44
373754 mossad_agent
pi_114954497
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:52 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nuff said.

Mijn buren hebben geen problemen met katten (zou lastig worden we hebben in dit straatje al een stuk of 10) in de tuin, ze ruimen hun behoeftes netjes op en ipv de keffertjes verderop hoor je ze nooit.
Ze ruimen het op?? Ze ruimen het helemaal niet op, hoe kom je hierbij? Zie je weleens een katje met een zakje poep lopen? Nee toch, ze gooien er snel wat overheen en lopen door. Dat is geen opruimen. Dat is hetzelfde als hondeneigenaren een krant over een drol leggen en dan zeggen; 'zo , opgeruimd'.
pi_114954519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:03 schreef Jill-RMC het volgende:
Vervelende burenbelasting :P Daar zouden ze op binnenlopen!
Tokkie toeslag. Prima :7
pi_114956495
Onze katten komen nooit buiten en zijn en vormen dus geen probleem voor andere mensen. Hoe wil je dat dan regelen?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:01:12 #47
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114956679
Echt niet dat ik hondenbelasting ga betalen als ik een hond heb.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:02:42 #48
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114956740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:05 schreef De_Dakgoot het volgende:
Honden schijten echt overal en die baasjes ruimen het niet op en ze maken een takke herrie.
Echter heb ik nog nooit hondenpoep in de tuin gezien en kattenpoep meerdere malen.
Ook hoi !
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:02:54 #49
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114956747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:03 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ze ruimen het op?? Ze ruimen het helemaal niet op, hoe kom je hierbij? Zie je weleens een katje met een zakje poep lopen? Nee toch, ze gooien er snel wat overheen en lopen door. Dat is geen opruimen. Dat is hetzelfde als hondeneigenaren een krant over een drol leggen en dan zeggen; 'zo , opgeruimd'.
als hondeneigenaren het onder stoeptegel verstoppen heb ik daar geen problemen mee hoor :')
pi_114956809
Ik heb een kat, zou nooit een hond nemen, ik ga toch zeker niet met een plastic zakje warme drollen lopen rapen? Ik kan me altijd moeilijk voorstellen dat mensen bereid zijn om dat te doen. Gadverdamme :{
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:11:15 #51
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114957014
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:57 schreef STING het volgende:

[..]

Dan ook maar gelijk BBQ belasting, steeds die smerige lucht als ik langs die tuintjes loop, als het even een klein beetje mooi weer is.
En ook graag tuintjeslopersbelasting. Erg vervelend zulke mensen die langs je tuin lopen en je begluren.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114957230
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:04 schreef Samson het volgende:
Ik heb een kat, zou nooit een hond nemen, ik ga toch zeker niet met een plastic zakje warme drollen lopen rapen? Ik kan me altijd moeilijk voorstellen dat mensen bereid zijn om dat te doen. Gadverdamme :{
Ik word er ook niet blij van, maar ik word ook niet blij als ik in de hondenpoep stap.

Overigens vind ik een kattenbak verschonen ook niet het meest prettige en frisse klusje. Nee, dan vind ik dit toch prettiger;

;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_114957736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:17 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik word er ook niet blij van, maar ik word ook niet blij als ik in de hondenpoep stap.

Overigens vind ik een kattenbak verschonen ook niet het meest prettige en frisse klusje. Nee, dan vind ik dit toch prettiger;

[ afbeelding ] ;)
In wat voor leuke vorm je het ook brengt, het blijven zakjes waar je warme stront mee op moet pakken, brrrr. Ik heb geen kattenbak maar een kattenluik. Er zit trouwens nogal een verschil tussen katten en honden. Honden lopen niet zelfstandig los buiten en katten weer wel. Dus op een kat heb je (al zou je het op willen ruimen) weinig zicht. Ik vind het ook sneu als je katten altijd enkel binnen houdt. Beesten moeten gewoon naar buiten kunnen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:37:47 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114957882
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:33 schreef Samson het volgende:

[..]

In wat voor leuke vorm je het ook brengt, het blijven zakjes waar je warme stront mee op moet pakken, brrrr. Ik heb geen kattenbak maar een kattenluik. Er zit trouwens nogal een verschil tussen katten en honden. Honden lopen niet zelfstandig los buiten en katten weer wel. Dus op een kat heb je (al zou je het op willen ruimen) weinig zicht. Ik vind het ook sneu als je katten altijd enkel binnen houdt. Beesten moeten gewoon naar buiten kunnen.
Hij moet toch ook naar de wc kunnen, waarom heb jij geen kattenbak :?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:42:34 #55
373754 mossad_agent
pi_114958048
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:04 schreef Samson het volgende:
Ik doe het ook hoor, ruim de stront op met een zakje..... alleen dan van die smerige katten van mensen die hem naar buiten schoppen om in mijn tuin te schijten.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:44:50 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114958150
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:42 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ik doe het ook hoor, ruim de stront op met een zakje..... alleen dan van die smerige katten van mensen die hem naar buiten schoppen om in mijn tuin te schijten.
Met een open tuin heb je regelmatig honden in je tuin, je punt?
pi_114958497
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:33 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik zadel mijn buren niet op met mijn katten ;)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:00:58 #58
373754 mossad_agent
pi_114958799
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Met een open tuin heb je regelmatig honden in je tuin, je punt?
Ik heb een open tuin :) nooit last van honden.....en als je last hebt van honden in een open tuin, dan zeker ook van katten.

Ik vind ook trouwens, dat je een hond niet los moet uitlaten, zeker niet als je een hond hebt die van 'hot naar her' rent. Heb je zo'n ouwe lobbes die alleen maar achter je aan hobbelt vind ik het iets minder erg want die beesten zullen ook niet zo snel bij een vreemde de tuin in lopen.

Alles valt en staat met verantwoordelijkheid van het baasje. Ruimt hij de stront van zijn hond niet op is het een asociale pauper die van mij echt de tering mag genieten. Hetzelfde geldt voor de katteneigenaar die zijn kat naar buiten schopt om hem bij een ander te laten schijten.

Wat ik overigens helemaal erg vind, is dat ik afgelopen week met een maatje van mij en zijn pup naar buiten gingen en dat beest poepte (rand van de stad) uiteraard naast de straat. Dus hij netjes opruimen terwijl nog geen twee meter verder een stapel paardenstront lag. Nu is dat ook wel iets moeilijker op te ruimen maar dat vind ik nog veel asocialer.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:05:54 #59
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114958998
Nee want ik heb zelf een kat, dus er komt niet zomaar een andere kat in mijn tuin, nouja die ene kater die laatst zomaar naar binnen liep maar toen mijn kat dat zeg was ie meteen weg, zonder eerst alle glazen van tafel te wezen met zijn staart, en de grond onder te kwijlen..

Ik heb gewoon een kattenbak voor mijn kat, daar gaat ze vrijwel altijd op, buiten durft ze niet zo het is nogal een watje maar we hebben in de buurt 10+ katten dus iemand met een kattenfobie zou hier direct vertrekken _O-

Nu is het ook dat wij naast een park wonen, waar dus veel honden door de straat komen, uit de omgeving en ik regelmatig poep op straat vind, vaak gewoon letterlijk in de voortuin :r :r
Doe mij maar een kat die zijn best doet om het te begraven ipv open en bloot doet waar dat rotbeest op dat moment loopt :r
pi_114960247
Mijn katten komen nooit buiten :'), oké afgezet balkon voor een frisse neus dus niemand heeft last van de kattenstront behalve ikzelf. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114960443
Katten plassen en poepen evengoed ook op gemeentegrond, alleen ook in tuinen. Honden kunnen nu eenmaal niet over een schutting klimmen.

Ik zou zeggen dat de regels voor katten belasting hetzelfde als voor bij honden zou moeten zijn. Bij honden zie je er nog een baasje bij lopen om aan te spreken, bij katten niet.
pi_114963144
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:39 schreef Rhalius het volgende:
Katten plassen en poepen evengoed ook op gemeentegrond, alleen ook in tuinen. Honden kunnen nu eenmaal niet over een schutting klimmen.

Ik zou zeggen dat de regels voor katten belasting hetzelfde als voor bij honden zou moeten zijn. Bij honden zie je er nog een baasje bij lopen om aan te spreken, bij katten niet.
En hoe gaan we dat regelen met mijn katten die niet buiten komen, dan? ;)
pi_114964735
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als de eigenaren die de hondendrollen wel opruimen het geregeld hebben.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:56:13 #64
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114964770
Wij hebben een binnenkat, die dus zijn behoefte in een kattenbak doet. Dus ik betaal al voor mijn kat, via de afvalstoffenheffing.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114966367
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:31 schreef Messina het volgende:
Daarom moet het geregeld worden via een accijns op kattenvoer.
pi_114966427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:23 schreef joepvd het volgende:

[..]

Daarom moet het geregeld worden via een accijns op kattenvoer.
Zodat mensen bagger-hondenvoer aan hun katten gaan geven. TOF PLAN! ;)
pi_114967101
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef Messina het volgende:
Zodat mensen bagger-hondenvoer aan hun katten gaan geven. TOF PLAN! ;)
Welnee, mensen geven een vermogen uit aan luxe-kattevoer; als dat een beetje duurder wordt maakt het niemand wat uit.
pi_114967210
Eén van mijn hollandse herders beet 4 jaar geleden de kat van de buren dood. Die kat zat overigens lekker te kakken in mijn tuin. Ik vond het erg sneu voor dat beest. Maarja, ik had de buurman al gevraagd om te zorgen dat zijn kat niet in mijn tuin kwam. " Een kat hoort los te lopen " was zijn antwoord. Ik had al een ijzerdraad gespannen over de schutting zodat het beest er niet overheen kon lopen.

Meneer is naar de politie gegaan want mijn honden waren vals. Het eerste wat de politie aan die beste man vroeg: " Hoe komt het dat uw kat in de tuin van de buurman zit? "
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:39:03 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114967371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:36 schreef BeffJeck het volgende:
Eén van mijn hollandse herders beet 4 jaar geleden de kat van de buren dood. Die kat zat overigens lekker te kakken in mijn tuin. Ik vond het erg sneu voor dat beest. Maarja, ik had de buurman al gevraagd om te zorgen dat zijn kat niet in mijn tuin kwam. " Een kat hoort los te lopen " was zijn antwoord. Ik had al een ijzerdraad gespannen over de schutting zodat het beest er niet overheen kon lopen.

Meneer is naar de politie gegaan want mijn honden waren vals. Het eerste wat de politie aan die beste man vroeg: " Hoe komt het dat uw kat in de tuin van de buurman zit? "
Was dat voor of na ze dat teringbeest een spuitje gaven? Ga lekker een knuffel doodbijten zeg :{
pi_114967542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:36 schreef BeffJeck het volgende:

Niet meer dan terecht :Y
En ja ik heb ook katten gehad maar als ze buiten lopen zonder toezicht dan zijn dat de consequenties idd
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:42:39 #71
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114967588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Niet meer dan terecht :Y
En ja ik heb ook katten gehad maar als ze buiten lopen zonder toezicht dan zijn dat de consequenties idd
Mag ik ook de vogels voeren met broodjes chocoladepasta?
pi_114967637
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Was dat voor of na ze dat teringbeest een spuitje gaven? Ga lekker een knuffel doodbijten zeg :{
De kern van die verhaal is dat je moet zorgen voor een veilige omgeving voor je kat of hond. Als jij je kat overal maar laat lopen en schijten dan kunnen er gevaarlijke dingen gebeuren. En ik ben niet van plan om mijn eigen honden in mijn eigen tuin vasthouden omdat de buurman niet op zijn kat wil letten! De verantwoording ligt ook bij mijn buurman. Hij heeft zijn kat (bewust ) blootgesteld aan een gevaarlijke situatie! Ik heb hem gewaarschuwd en ik heb aanpassingen aan mijn tuin gemaakt voor zijn kat.
pi_114967721
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik merk al dat jij een echte dierenliefhebber bent!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:45:05 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114967726
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:43 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

De kern van die verhaal is dat je moet zorgen voor een veilige omgeving voor je kat of hond. Als jij je kat overal maar laat lopen en schijten dan kunnen er gevaarlijke dingen gebeuren. En ik ben niet van plan om mijn eigen honden in mijn eigen tuin vasthouden omdat de buurman niet op zijn kat wil letten! De verantwoording ligt ook bij mijn buurman. Hij heeft zijn kat (bewust ) blootgesteld aan een gevaarlijke situatie! Ik heb hem gewaarschuwd en ik heb aanpassingen aan mijn tuin gemaakt voor zijn kat.
Oh ik noem dat een lui baasje die geen verantwoordelijkheid wilt nemen voor de acties van zijn huisdier, als jij het normaal vind dat jouw huisdier andere dieren doodbijt gaat er iets niet helemaal lekker bij jou :X
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:45:55 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114967768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:45 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Waar laat jij je hond uit, ga ik ook een 'rondje lopen', niets bijzonders hoor, gewoon jouw hond blootstellen aan 'allerdaags gevaar' :r

Hondenliefhebbers; nee jouw kind is dood omdat je jouw kind niet behoed hebt voor mijn hond :') juist..
pi_114967827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:45 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Of je voedt je hond gewoon goed op.
pi_114967879
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Oh ik noem dat een lui baasje die geen verantwoordelijkheid wilt nemen voor de acties van zijn huisdier, als jij het normaal vind dat jouw huisdier andere dieren doodbijt gaat er iets niet helemaal lekker bij jou :X
Nee hoor mijn tuin. Als ik had kunnen tegenhouden dan had ik dat gedaan. Maar nogmaals in mijn tuin die volledig is afgezet ben ik niet van plan om mijn honden 24 uur per dag in de gaten te houden.
pi_114967976
quote:

[..]

Waar laat jij je hond uit, ga ik ook een 'rondje lopen', niets bijzonders hoor, gewoon jouw hond blootstellen aan 'allerdaags gevaar' :r

Hondenliefhebbers; nee jouw kind is dood omdat je jouw kind niet behoed hebt voor mijn hond :') juist..
We hebben het over katten niet over kinderen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:49:12 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114967979
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:47 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Nee hoor mijn tuin. Als ik had kunnen tegenhouden dan had ik dat gedaan. Maar nogmaals in mijn tuin die volledig is afgezet ben ik niet van plan om mijn honden 24 uur per dag in de gaten te houden.
Of op te voeden..

Ik kan wel raden wat voor tokkiehond jij hebt..
pi_114967992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:47 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Altijd die kutsmoezen, terwijl je gewoon een hondenbezitter van niks bent. :r
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:49:41 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114968007
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:49 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

We hebben het over katten niet over kinderen.
Hoe leggen we dat verschil uit aan domme hond met een agressieprobleem?
pi_114968203
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:49 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Of op te voeden..

Ik kan wel raden wat voor tokkiehond jij hebt..
Had je goed gelezen dat had je gelezen dat het om een hollandse herder gaat. Ik heb er twee. De ene is KNPV gecertificeerd en de ander gebruik ik als reddingshond. Daarmee ben ik al diverse malen mee in het buitenland geweest.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:54:13 #83
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_114968268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:09 schreef Jula123 het volgende:

Waarom betaal ik wegenbelasting als mijn auto niet 24/7 op de weg te vinden is? HIj staat tenslotte op mijn eigen oprit.
pi_114968309
quote:
13s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:49 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hoe leggen we dat verschil uit aan domme hond met een agressieprobleem?
Wie zegt dat het hier om agressie ging? Misschien was het wel spel. Maar jouw beperkte blik op de buitenwereld zegt mij genoeg.
pi_114968355
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:53 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Had je goed gelezen dat had je gelezen dat het om een hollandse herder gaat. Ik heb er twee. De ene is KNPV gecertificeerd en de ander gebruik ik als reddingshond. Daarmee ben ik al diverse malen mee in het buitenland geweest.
Dat is dan op z'n minst bijzonder vreemd.
pi_114968393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:54 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Wie zegt dat het hier om agressie ging? Misschien was het wel spel. Maar jouw beperkte blik op de buitenwereld zegt mij genoeg.
Man, zeg gewoon dat je die hond gewoon KUT hebt opgevoed.
pi_114968411
quote:

[..]

Dus eigenlijk zeg jij? Wanneer in kat in mijn tuin zit en hij vreet mijn koikarper op dan mag ik die kat een doodschop geven!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:56:53 #88
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114968421
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:53 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Nou nou nou in het buitenland geweest, een reddinghond

WAAROM BIJT DAT TERINGBEEST DAN HUISDIEREN DOOD?!

Ik wil ook wel even stoer doen met certificaten enzo maar ik heb geen hond. kennis wel, inc certificaatjes, diploma's enzulks, gewoon tophond, geen sjaak's hondentraining shit maar echt afgetraind, zelfs als ie een tik van mijn kat krijgt als ie actief is doet ie helemaal niets, en hij houd niet eens van katten maar hij mag er niets tegen doen; dat is opvoeding!
:r
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:57:45 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114968469
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg jij? Wanneer in kat in mijn tuin zit en hij vreet mijn koikarper op dan mag ik die kat een doodschop geven!
Nee, ik vraag waar jij je hond uitlaat, of je tuin is, dan gooi ik wat brood over de schutting. levensrisico toch?
pi_114968485
quote:
19s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef OeJ het volgende:

[..]

Man, zeg gewoon dat je die hond gewoon KUT hebt opgevoed.
Misschien haalde die kat wel uit en deed de hond hap. Maar vraag blijf: " Waarom zat de kat van de buurman in mijn tuin terwijl ik de buurman had gevraagd om op zijn kat te letten"
pi_114968505
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Zegt het begrip baasje jou uberhaupt iets? Dat noemen ze zo, omdat jij beslist wat er gebeurt, niet de hond.
pi_114968519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nou nou nou in het buitenland geweest, een reddinghond

WAAROM BIJT DAT TERINGBEEST DAN HUISDIEREN DOOD?!

Ik wil ook wel even stoer doen met certificaten enzo maar ik heb geen hond. kennis wel, inc certificaatjes, diploma's enzulks, gewoon tophond, geen sjaak's hondentraining shit maar echt afgetraind, zelfs als ie een tik van mijn kat krijgt als ie actief is doet ie helemaal niets, en hij houd niet eens van katten maar hij mag er niets tegen doen; dat is opvoeding!
:r
Kennis dus niet. iets van territoriumdrift?
pi_114968581
quote:
19s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:58 schreef OeJ het volgende:

[..]

Zegt het begrip baasje jou uberhaupt iets? Dat noemen ze zo, omdat jij beslist wat er gebeurt, niet de hond.
En dat had de buurman moeten doen. Hij had moeten zorgen dat zijn kat niet in mijn tuin kon komen!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:00:29 #94
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114968617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:59 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

En dat had de buurman moeten doen. Hij had moeten zorgen dat zijn kat niet in mijn tuin kon komen!
Nee, jij moet je klotehond opvoeden
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:01:05 #95
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114968645
quote:

[..]

Kennis dus niet. iets van territoriumdrift?
Kun je gewoon trainien, maar dat kost geld en tijd en " :'( :'( " he?

Alle honden hier in de buurt bijten geen katten dood, waarom jouw hond wel?
pi_114968672
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:57 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee, ik vraag waar jij je hond uitlaat, of je tuin is, dan gooi ik wat brood over de schutting. levensrisico toch?
je keert het weer om! Ik heb deze situatie niet uitgelokt. De buurman had er voor moeten zorgen dat zijn kat niet mijn tuin kon komen. Ik had al aanpassingen gepleegd.
pi_114968676
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:33 schreef joepvd het volgende:

[..]

Welnee, mensen geven een vermogen uit aan luxe-kattevoer; als dat een beetje duurder wordt maakt het niemand wat uit.
Mensen geven een vermogen uit aan fucking whiskas en eukanuba. Dat noem ik geen luxe-voer. ;)
En ja, ik geef mijn dieren GOED voer. Daar ben ik al genoeg aan kwijt, daar hoeft echt geen extra tax bovenop.
pi_114968703
quote:

[..]

Ja, draai het lekker om. Jij moet gewoon zorgen, dat jouw hond niet bijt. Al staat er een kat midden in je woonkamer.

Je domheid is echt stuitend. STUITEND!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:02:35 #99
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114968714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:01 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

je keert het weer om! Ik heb deze situatie niet uitgelokt. De buurman had er voor moeten zorgen dat zijn kat niet mijn tuin kon komen. Ik had al aanpassingen gepleegd.
Dus als ik een bom op straat leg is het niet mijn probleem dat mensen dood gaan maar mensen hadden niet bij mijn bom in de buurt moeten komen, ik had immers een bordje met "BOM" neer gezet.

Staat er bij jou een bordje met "valse hond, pas op!"?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:03:15 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114968755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:01 schreef Messina het volgende:

[..]

Mensen geven een vermogen uit aan fucking whiskas en eukanuba. Dat noem ik geen luxe-voer. ;)
En ja, ik geef mijn dieren GOED voer. Daar ben ik al genoeg aan kwijt, daar hoeft echt geen extra tax bovenop.
Mijn kat eet duurder dan mij ;(
pi_114968783
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:03 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dan IK.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:04:28 #102
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114968814
quote:
19s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:03 schreef OeJ het volgende:

[..]

dan IK.
Nee, alleen mij, zo veel eet ze ook weer niet
pi_114968838
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:03 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat kan ook prima als je jouw kat whiskas voert, en jij euroshopper eet. ;)
Ik zeg niet dat IEDEREEN zijn dieren middelmatig voer geeft, maar de meeste mensen kopen hun dierenvoer toch bij de appie heijn. ;)
pi_114968869
:')
pi_114968925
katten begraven hun stront tenminste netjes. zeikmensen die katten haten :(
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:06:36 #106
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114968927
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat kan ook prima als je jouw kat whiskas voert, en jij euroshopper eet. ;)
Ik zeg niet dat IEDEREEN zijn dieren middelmatig voer geeft, maar de meeste mensen kopen hun dierenvoer toch bij de appie heijn. ;)
Ach ik ook wel eens, soms is het op, of ik geef dr kalkoenfilet :9
pi_114969137
Wat zijn jullie voor agressieve kattenliefhebbers, zeg?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 augustus 2012 @ 22:11:13 #108
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114969193
Normaal reageren of er gaat een slotje op.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_114969212
Aangezien een kat niet kan lezen maakt het niet uit of er een bordje staat.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat een hond een kat in de tuin doodbijt, maar een kat doet eigenlijk hetzelfde met vogels in de tuin. En een vogel is evengoed een levend beest.

Dieren kunnen vaak onvoorspelbaar blijven, daarom is het ook belangrijk dat buitenshuis het baasje er bij blijft zodat andere mensen er geen last van hebben.
pi_114969288
Ik snap niet wat er mis is met de reacties.

Je hebt erom vragen, en érom vragen!
pi_114969347
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hij moet toch ook naar de wc kunnen, waarom heb jij geen kattenbak :?
Dat doet ie dus buiten op een stukje grond tussen de huizen in waar verder nooit iemand komt, dus ik zie geen probleem.
pi_114969429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik zadel mijn buren niet op met mijn katten ;)
Ik ook niet, dus?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:16:31 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114969490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:11 schreef Rhalius het volgende:
Aangezien een kat niet kan lezen maakt het niet uit of er een bordje staat.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat een hond een kat in de tuin doodbijt, maar een kat doet eigenlijk hetzelfde met vogels in de tuin. En een vogel is evengoed een levend beest.

Dieren kunnen vaak onvoorspelbaar blijven, daarom is het ook belangrijk dat buitenshuis het baasje er bij blijft zodat andere mensen er geen last van hebben.
Behalve dat een vogel kan vliegen en een hond een kat in tweeen bijt, je hond op hoort te voeden, dat is gewoon je plicht hoe hard je ook roept dat het natuur is, dan is een boze kattenliefhebben emt een knuppel ook een deel van diezelfde natuur, hoe snel bel je dan de politie?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:17:04 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114969526
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:13 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat doet ie dus buiten op een stukje grond tussen de huizen in waar verder nooit iemand komt, dus ik zie geen probleem.
Maar dan MOET ie naar buiten, zo erg is een bak in huis ook weer niet..
pi_114969567
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:05 schreef De_Dakgoot het volgende:
Die smerige katten schijten altijd in tuinen die van een ander zijn. bah.
Whatever...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:17:49 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114969571
quote:
15s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:12 schreef OeJ het volgende:
Ik snap niet wat er mis is met de reacties.

Je hebt erom vragen, en érom vragen!
Het is wel duidelijk wie het baasje thuis is :')
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:18:31 #117
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114969612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die smerige katten schijten altijd in tuinen die van een ander zijn. bah.
Meeste toch echt in hun eigen terrein hoor, maar ik kan begrijpen dat jij niet zo vaak over de schutting naar een poepende kat kijkt
pi_114969650
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Meeste toch echt in hun eigen terrein hoor, maar ik kan begrijpen dat jij niet zo vaak over de schutting naar een poepende kat kijkt
Ik heb geen hekel aan katten hoor, maar die stank als ze weer eens bij ons een uitstapje hebben gemaakt bevalt me niet echt.
Whatever...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:19:59 #119
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114969699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb geen hekel aan katten hoor, maar die stank als ze weer eens bij ons een uitstapje hebben gemaakt bevalt me niet echt.
stank? misschien is die kat ziek of krijgen ze slecht eten, hoor je niet te ruiken..
pi_114969776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

stank? misschien is die kat ziek of krijgen ze slecht eten, hoor je niet te ruiken..
Nja, dat ruik je echt dus wel. En als je kind dan graag zelf wat rommelt in dr kleine moestuintje.. nouja, dan vind je dat wel eens vies, die buurtkatten met hun poeperij en pieserij in mijn tuin. Hun honden poepen meestal netjes waar het mag...

Maargoed, ik vind ze best lief hoor, zolang ze neit alle vogeltjes vangen vind ik het best.
Whatever...
pi_114969798
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk wie het baasje thuis is :')
Het is toch waar zeker, die admiraal_anaal staat vooraan, om te pleiten voor hogere straffen dit-dat, en nu je het gewoon zegt, recht voor z'n raap, en oh-jee, stout, stout, stout.

Blegh.
pi_114969819
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar dan MOET ie naar buiten, zo erg is een bak in huis ook weer niet..
Moet ie naar buiten? Mijn kat is 90% van zn tijd buiten, en als zn behoefte doen dus geen problemen oplevert is er toch helemaal geen probleem? Katten horen ook buiten te zijn.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:24:20 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114969945
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja, dat ruik je echt dus wel. En als je kind dan graag zelf wat rommelt in dr kleine moestuintje.. nouja, dan vind je dat wel eens vies, die buurtkatten met hun poeperij en pieserij in mijn tuin. Hun honden poepen meestal netjes waar het mag...

Maargoed, ik vind ze best lief hoor, zolang ze neit alle vogeltjes vangen vind ik het best.
Je leert je kind toch wel handjes wassen na het spelen? Toen ik klein was speelde ik ook buiten en poepten er ook katten in de zandbak, ik leef nog steeds.
pi_114970049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je leert je kind toch wel handjes wassen na het spelen? Toen ik klein was speelde ik ook buiten en poepten er ook katten in de zandbak, ik leef nog steeds.
Ja, en dus? Feit is dat mensen met buitenkatten de omgeving overlast veroorzaken. Dat kan wel vervelend zijn. Dieren kunnen er zelf niets aan doen. Maar kattenbezitters zouden daar eens over kunnen nadenken. Dus dat jij vindt dat mijn kind handen kan wassen, doet niets af aan het feit dat katten overlast veroorzaken. Dat jij dat niet boeit is jouw zaak, maar mijn tuin is niet jouw zaak, snap je?

Ik kan me voorstellen dat als ze net jouw tuin uitkiezen om eens in de zoveel tijd een paar nachten te mauwen en vechten als ze krols zijn, je graag met een hagelschot een einde zou willen maken aan die takkeherrie :)
Whatever...
pi_114970114
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je kunt de hele natuur niet ineens een hele klinische boel maken natuurlijk. Zo zit de wereld niet in elkaar. Vroeger liepen er ook zat andere dieren vrij rond in de natuur (en nog steeds), die gaan ook niet netjes naar het dierentoilet of zo. Moeten we dan alle beesten maar gaan afschieten of zo......
pi_114970160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:26 schreef Samson het volgende:

[..]

Je kunt de hele natuur niet ineens een hele klinische boel maken natuurlijk. Zo zit de wereld niet in elkaar. Vroeger liepen er ook zat andere dieren vrij rond in de natuur (en nog steeds), die gaan ook niet netjes naar het dierentoilet of zo. Moeten we dan alle beesten maar gaan afschieten of zo......
Nee hoor, maar katten horen niet bij de lokale natuur.
Whatever...
pi_114970257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nee, die horen allemaal in afgesloten huizen natuurlijk, waar alle beesten eigenlijk horen, triest dit....
pi_114970299
Zowel honden als katten zijn de verantwoordelijkheid van hun baasje, als ze zo nodig een huisdier willen moeten ze er ook verantwoordelijkheid voor nemen.

Maar ja, veel mensen nemen al geen verantwoordelijkheid voor hun eigen daden, of die van hun (jonge) kinderen. Laat staan die van hun huisdieren.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met dieren, ik heb er ook niets tegen overigens, zolang ik er maar geen last van heb.
pi_114970319
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:29 schreef Samson het volgende:

[..]

Nee, die horen allemaal in afgesloten huizen natuurlijk, waar alle beesten eigenlijk horen, triest dit....
Gewoon je tuin afzetten zodat ze er niet uit kunnen. Komen ze ook niet onder een auto en worden ze ook niet gebeten door honden in de tuin van een ander.
Tap tap tap
pi_114970328
quote:

[..]

Heb je aandacht nodig ofzo?

Jij veroorzaakt zelf natuurlijk nooit enige overlast, hè, als we dan moeten gaan miezemeuten...

(Harde) Muziek van god-spaar-ons Fransje Bauer?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:31:04 #131
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114970364
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja, en dus? Feit is dat mensen met buitenkatten de omgeving overlast veroorzaken. Dat kan wel vervelend zijn. Dieren kunnen er zelf niets aan doen. Maar kattenbezitters zouden daar eens over kunnen nadenken. Dus dat jij vindt dat mijn kind handen kan wassen, doet niets af aan het feit dat katten overlast veroorzaken. Dat jij dat niet boeit is jouw zaak, maar mijn tuin is niet jouw zaak, snap je?

Ik kan me voorstellen dat als ze net jouw tuin uitkiezen om eens in de zoveel tijd een paar nachten te mauwen en vechten als ze krols zijn, je graag met een hagelschot een einde zou willen maken aan die takkeherrie :)
Nee hoor, sterker nog ik heb een variantie van beesten snachts in mijn tuin, egels, muizen, katten vogels zijn nachtelijke kost, en krolse katten buiten (of vechtende) doen helemaal niemand kwaad en zal ik mij echt niet druk om maken, evenals ik mij ook niet druk maak om de kefhondjes van de buren, zo vaak hoor je die ook weer niet..

De grap is dat je zonder katten ook je handen moet wassen als je met een klauwen in de grond heb zitten woelen, je denkt toch niet dat grond schoon is? _O-
pi_114970391
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gewoon je tuin afzetten zodat ze er niet uit kunnen. Komen ze ook niet onder een auto en worden ze ook niet gebeten door honden in de tuin van een ander.
Daar ben ik geen voorstander van, ik vind dat je beesten niet moet beperken tot de tuin, en zoals gezegd geeft mijn kat dus geen overlast voor de buurt. Klaar dus :-)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:31:44 #133
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114970410
quote:

[..]

Honden ook niet.
pi_114970453
Kinderen hebben alleen eerst nog zes keer met hun vingers in hun mond of neus en kleren gezeten voor je ze eraan moet herinneren om hun handjes te wassen. Waarna ze het half doen en alle kak aan de handdoek zit.
Tap tap tap
pi_114970552
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:31 schreef Samson het volgende:

[..]

Daar ben ik geen voorstander van, ik vind dat je beesten niet moet beperken tot de tuin, en zoals gezegd geeft mijn kat dus geen overlast voor de buurt. Klaar dus :-)
Ben je de hele wijk afgegaan om dat na te vragen of voer je hem kleine gps-zenders om te zien waar hij kakt? En zeker wel staan te gillen als er in het bos een hond losloopt, mag ie ook eens naar buiten in het territorium van de kat :')
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:34:10 #136
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114970561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:32 schreef CherryLips het volgende:
Kinderen hebben alleen eerst nog zes keer met hun vingers in hun mond of neus en kleren gezeten voor je ze eraan moet herinneren om hun handjes te wassen. Waarna ze het half doen en alle kak aan de handdoek zit.
Misschien kon ik wel gewoon geweldig luister
pi_114970587
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee hoor, sterker nog ik heb een variantie van beesten snachts in mijn tuin, egels, muizen, katten vogels zijn nachtelijke kost, en krolse katten buiten (of vechtende) doen helemaal niemand kwaad en zal ik mij echt niet druk om maken, evenals ik mij ook niet druk maak om de kefhondjes van de buren, zo vaak hoor je die ook weer niet..

De grap is dat je zonder katten ook je handen moet wassen als je met een klauwen in de grond heb zitten woelen, je denkt toch niet dat grond schoon is? _O-
Verspilde moeite, er staan hier een aantal mensen tegenover je die het liefst in een afgesloten wereld leven met alles netjes geregeld, alles klinisch, en mensen maar om het minste of het geringste aanvallen omdat ze overlast ervaren. Dat zijn veelal de mensen die geen enkel plezier of voldoening uit hun leven halen en zich enkel de halve dag lopen te ergeren aan van alles en nog wat (zoals hier dus wel weer bewezen wordt...)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:34:56 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114970608
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ben je de hele wijk afgegaan om dat na te vragen
Niets mis met je buren leren kennen hoor..
pi_114970644
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Honden ook niet.
Maar daar heb ik geen last van.

Als ik last heb van JOUW katten. Bezorg JIJ dus anderen overlast met je katten. Jij bent niet degene die bepaalt of jouw katten anderen overlast bezorgen.

De reden dat ik fel reageer is omdat je lijkt te doen alsof je het allemaal wel weet. Die katten vind ik verder prima. Het idee echter dat veel kattenbezitters het maar normaal vinden dat hun beesten mijn tuin onderschijten is iets anders. Snap je het subtiele verschil? Je projecteert jouw ideeen over dit soort zaken op mij. Misschien denk ik er wel heel anders over. En dat recht heb ik.
Whatever...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:36:02 #140
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114970687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:34 schreef Samson het volgende:

[..]

Verspilde moeite, er staan hier een aantal mensen tegenover je die het liefst in een afgesloten wereld leven met alles netjes geregeld, alles klinisch, en mensen maar om het minste of het geringste aanvallen omdat ze overlast ervaren. Dat zijn veelal de mensen die geen enkel plezier of voldoening uit hun leven halen en zich enkel de halve dag lopen te ergeren aan van alles en nog wat (zoals hier dus wel weer bewezen wordt...)
Klopt, fokkers houden niet zo van de grote boze wereld..
pi_114970714
Ik had in m'n vorige huis ook last van de klotehond van de overburen die dag en nacht in de tuin zat te blaffen hoor :') net zo irritant als een krolse kat onder je raam. Allemaal binnenhouden als anderen er last van hebben.
Tap tap tap
pi_114970742
Logisch dat een hond een kat opjaagt in zijn territorium.

Anyway ben ik het wel eens met kattenbelasting, of helemaal geen huisdierenbelasting. Ik ruim de poep van mijn honden netjes op, niemand die last heeft van de dieren en krijg niks voor de belasting terug (niet eens een penning :') ) dus dat is net zo oneerlijk als iemand die zijn kat de hele dag binnen houdt (is dat überhaupt wel gezond? Ben niet zo'n kattenkenner..) en toch de belasting betaalt.
pi_114970746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:34 schreef Samson het volgende:

[..]

Nee hoor, die katten boeien me geen reet. De asociale bezitters ervan die het maar normaal vinden dat ze overlast mogen veroorzaken, die ergeren mij.
Whatever...
pi_114970782
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik had in m'n vorige huis ook last van de klotehond van de overburen die dag en nacht in de tuin zat te blaffen hoor :') net zo irritant als een krolse kat onder je raam. Allemaal binnenhouden als anderen er last van hebben.
Misschien kun je op de maan gaan wonen, daar schijnt het heel rustig te zijn :Y
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:39:10 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114970892
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maar daar heb ik geen last van.

Als ik last heb van JOUW katten. Bezorg JIJ dus anderen overlast met je katten. Jij bent niet degene die bepaalt of jouw katten anderen overlast bezorgen.

De reden dat ik fel reageer is omdat je lijkt te doen alsof je het allemaal wel weet. Die katten vind ik verder prima. Het idee echter dat veel kattenbezitters het maar normaal vinden dat hun beesten mijn tuin onderschijten is iets anders. Snap je het subtiele verschil? Je projecteert jouw ideeen over dit soort zaken op mij. Misschien denk ik er wel heel anders over. En dat recht heb ik.
Man hoe veel katten denk jij dat ik heb? _O- !

Tuinen onderschijten, wat ben jij een huillie voor iemand niet geen hekel heeft aan katten :')

Ik hoor je niet over blaffende honden, schijtende honden, honden die overal en nergens kinderen angst aanjagen, bossen hondenhaar op straat wat alle kanten opwaait, aangekloven takken die overal en nergens op straat liggen, mensen die hun huilende hond bij de winkel zetten, mensen die hun hond in de auto naast zich op de stoel willen en zich niet concentren op de weg..

Dont get me started :')
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:40:13 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114970959
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:36 schreef Audreyoot het volgende:
Logisch dat een hond een kat opjaagt in zijn territorium.

Anyway ben ik het wel eens met kattenbelasting, of helemaal geen huisdierenbelasting. Ik ruim de poep van mijn honden netjes op, niemand die last heeft van de dieren en krijg niks voor de belasting terug (niet eens een penning :') ) dus dat is net zo oneerlijk als iemand die zijn kat de hele dag binnen houdt (is dat überhaupt wel gezond? Ben niet zo'n kattenkenner..) en toch de belasting betaalt.
Je hebt binnen en buitenkatten, geen binnenhonden.
pi_114971003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Tuinen onderschijten, wat ben jij een huillie voor iemand niet geen hekel heeft aan katten :')

Ik hoor je niet over blaffende honden, schijtende honden, honden die overal en nergens kinderen angst aanjagen, bossen hondenhaar op straat wat alle kanten opwaait, aangekloven takken die overal en nergens op straat liggen, mensen die hun huilende hond bij de winkel zetten, mensen die hun hond in de auto naast zich op de stoel willen en zich niet concentren op de weg..

Dat anderen net zo asociaal zijn als jij met je katten is geen argument.

Waar ik op reageer is dat jij het blijkbaar normaal vindt dat jouw kat(ten) ergens anders overlast veroorzaken en dit prima vindt. Ik vind dat asociaal. Sowieso zijn veel kattenbezitters asociaal, want de asielen zitten er vol mee.
Whatever...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:41:43 #148
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114971056
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat anderen net zo asociaal zijn als jij met je katten is geen argument.

Waar ik op reageer is dat jij het blijkbaar normaal vindt dat jouw kat(ten) ergens anders overlast veroorzaken en dit prima vindt. Ik vind dat asociaal. Sowieso zijn veel kattenbezitters asociaal, want de asielen zitten er vol mee.
Over welke katten van mij heb je nu het eigenlijk jochie?
pi_114971057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je hebt binnen en buitenkatten, geen binnenhonden.
Er zijn zat mensen die honden binnen houden en de beesten in de tuin laten kakken of zelfs kattenbak zindelijk maken. Vind ik achterlijk maar hetzelfde vind ik voor het binnen houden van een kat. Dat beest moet toch gek worden?
pi_114971171
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Over welke katten van mij heb je nu het eigenlijk jochie?
Moet ik nogmaals herhalen dat jouw houding me niet aanstaat? Dat je het normaal vindt overlast te veroorzaken (met katten of welke manier dan ook) en dat anderen dat dan maar moeten pikken?

het gaat niet over katten, het gaat over asociale mensen.
Whatever...
pi_114971212
De dag dat ik geld moet gaan betalen voor mijn katten die nooit verder komen dan mijn eigen tuin (wat ze overigens wel kunnen, maar nooit doen) is de dag dat ik terug naar het belgenland verhuis.
Want die belasting komt er dan niet uit financiele noodzaak omdat iemand de zooi van mijn katten moet opruimen (dat doe ik zelf wel, ik wou katten hebben...), maar puur uit graaierij.

Wat is dat nou voor houding? Ik moet betalen voor mijn hond, dus moet jij dat ook maar voor jouw kat..
pi_114971289
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:37 schreef Samson het volgende:

[..]

Misschien kun je op de maan gaan wonen, daar schijnt het heel rustig te zijn :Y
Dit was niet zomaar een beetje overlast, dit was gewoon weken niet kunnen slapen van een hele straat en klachten indienen en politie op de stoep. Gelukkig was jij erbij en weet je waar het over gaat.
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:45:24 #153
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114971302
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:41 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die honden binnen houden en de beesten in de tuin laten kakken of zelfs kattenbak zindelijk maken. Vind ik achterlijk maar hetzelfde vind ik voor het binnen houden van een kat. Dat beest moet toch gek worden?
Nee dat zijn echt (itt honden) binnenkatten.. Ik heb een halve binnenkat, ze kan hier naar buiten op het dakterras of de tuin in, en via de tuin overal heen, maar dat durft ze gewoon niet, maar ze heeft (is nog jong) vaak wel de behoefte om te rennen dus dan gaat ze terras op maar elk geluid of iets dat beweegt en ze zit meteen in starthouding met grote ogen te kijken, klaar om weer naar binnen te racen :D
Toen ik jong was hadden we een echte buitenkat, die kwam alleen binnen om te eten/kroelen, ging ook echt op jacht naar muizen, waren dr ook genoeg (eigen stuk land)
pi_114971353
Mijn oma heeft verschillende katten in haar tuin, die komen overnachten. Ze laat er haar kussens zelfs voor in de stoelen liggen, en als ze zelf wil zitten, draait ze ze om.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:46:57 #155
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114971412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Moet ik nogmaals herhalen dat jouw houding me niet aanstaat? Dat je het normaal vindt overlast te veroorzaken (met katten of welke manier dan ook) en dat anderen dat dan maar moeten pikken?

het gaat niet over katten, het gaat over asociale mensen.
Zou mij een flying fuck wezen wat jij van mijn houding vind, zolang je maar geen zaken erbij verzint :W

Mijn kat, eentje dus, zit gewoon naast bij op het dakterras, graag een lijstje hoe veel last jij daar van hebt :')
pi_114971492
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Stond laatst nog een artikel in de krant over honden die op de Veluwe reetjes enzo doodbeten en de tokkie-eigenaars die vonden dat hun hond daar best mocht loslopen want die deed niks en op beestjes jagen was echt niet erg :')
Baasjes :r regels zijn alleen voor anderen.
Tap tap tap
pi_114971545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee dat zijn echt (itt honden) binnenkatten.. Ik heb een halve binnenkat, ze kan hier naar buiten op het dakterras of de tuin in, en via de tuin overal heen, maar dat durft ze gewoon niet, maar ze heeft (is nog jong) vaak wel de behoefte om te rennen dus dan gaat ze terras op maar elk geluid of iets dat beweegt en ze zit meteen in starthouding met grote ogen te kijken, klaar om weer naar binnen te racen :D
Toen ik jong was hadden we een echte buitenkat, die kwam alleen binnen om te eten/kroelen, ging ook echt op jacht naar muizen, waren dr ook genoeg (eigen stuk land)
Aha maar die dieren worden zo gemaakt toch? Ik kan me niet voorstellen dat een dier wordt geboren als dier om alleen binnen te leven?

Ik denk dat het punt ook niet zozeer is dat mensen graag willen dat kattenbaasjes betalen omdat katten in hun tuin schijten, ik denk vooral dat het principe van de hondenbelasting helemaal nergens op slaat. Waarom moeten mensen dat betalen? Je krijgt een boete voor als het dier poept en je ruimt het niet op, van die opbrengsten kunnen ze de reinigingsdienst betalen maar niet iedere hondenbezitter laten dokken voor wat anderen achter laten.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:48:50 #158
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114971548
Ja die reetjes hadden rekening moeten houden met hun hond! :(
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:50:41 #159
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114971693
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:48 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Aha maar die dieren worden zo gemaakt toch? Ik kan me niet voorstellen dat een dier wordt geboren als dier om alleen binnen te leven?

Ik denk dat het punt ook niet zozeer is dat mensen graag willen dat kattenbaasjes betalen omdat katten in hun tuin schijten, ik denk vooral dat het principe van de hondenbelasting helemaal nergens op slaat. Waarom moeten mensen dat betalen? Je krijgt een boete voor als het dier poept en je ruimt het niet op, van die opbrengsten kunnen ze de reinigingsdienst betalen maar niet iedere hondenbezitter laten dokken voor wat anderen achter laten.
Worden zo geboren, is geen afwijking ofzo, gewoon een karacter

Waarschijnlijk voor de schijtoverlast, want ik zie toch vrijwel nooit iemand met een zakje, dat zijn echt uitzonderingen geweest (en je hond op het kinderspeelveld laten schijten mag je niets van zeggen, dan worden ze boos :{ ) Niet dat ooit iemand de poep van de straten zal spuiten maar het is toch een soort standaard overlast in de grote steden (al zie ik wel een merkbaar verschil met nu en laat zeggen 10-15 jaar terug, de keer dat ik nu een stap moet verzetten om niet in de poep te staan is echt minder
pi_114971791
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Worden zo geboren, is geen afwijking ofzo, gewoon een karacter

Waarschijnlijk voor de schijtoverlast, want ik zie toch vrijwel nooit iemand met een zakje, dat zijn echt uitzonderingen geweest (en je hond op het kinderspeelveld laten schijten mag je niets van zeggen, dan worden ze boos :{ )
Ah okey!

Ik ruim altijd de poep van mijn honden op en heb standaard in mijn jas en broekzakken boterhammenzakjes. Als ik eerlijk ben zie ik sinds die regel ook nauwelijks hondenpoep op straat maar je blijft altijd rotte appels ertussen houden. Punt blijft, waarom moet ik die belasting betalen? Dat is dan toch ook niet eerlijk?
pi_114971905
Haalde vorig jaar een oude winterjas tevoorschijn en kwam nog poepzakjes tegen. Hond is al drie jaar dood :')
Tap tap tap
pi_114972023
Moet wel eerlijk toegeven dat ik mijn hond wel eens op een plek laat loslopen waar het eigenlijk niet mag. Dat beestje moet zijn energie kwijt en wil ook wel eens lekker uitrennen zonder na 5 meter opgehangen aan een lijn te worden. De zogenaamde losloopgebieden maken die achterlijke hier vaak naast drukke 80 km wegen waar ik mijn hond echt niet los laat.
De boete neem ik voor lief, en het is een gesocialiseerd diertje wat goed luistert.
pi_114972096
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:46 schreef OeJ het volgende:
Mijn oma heeft verschillende katten in haar tuin, die komen overnachten. Ze laat er haar kussens zelfs voor in de stoelen liggen, en als ze zelf wil zitten, draait ze ze om.
En ze stemt ook al geen PVV O+ , daar gruwelt ze zelfs van. Nou wat wil je nog meer. Wat héérlijk, beter dan die verzuurde zeikerds.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:57:50 #164
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114972138
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:52 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ah okey!

Ik ruim altijd de poep van mijn honden op en heb standaard in mijn jas en broekzakken boterhammenzakjes. Als ik eerlijk ben zie ik sinds die regel ook nauwelijks hondenpoep op straat maar je blijft altijd rotte appels ertussen houden. Punt blijft, waarom moet ik die belasting betalen? Dat is dan toch ook niet eerlijk?
Ik ben geen hondenbezitten dus ik weet niet om welke reden ze het precies in hebben gevoerd..Buiten geld :+
pi_114972209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:57 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik ben geen hondenbezitten dus ik weet niet om welke reden ze het precies in hebben gevoerd..Buiten geld :+
Dat is mij ook nog steeds niet duidelijk maar het scheen iets van vroeger te zijn staat een paar pagina's geleden? In ieder geval voor een reden die nu totaal niet meer relevant is.
pi_114972259
Geen gek idee. En dan ook gelijk een beetje een fatsoenlijke bijdrage zodat het opschiet ten opzichte van de inningskosten en de handhaving, 500 of 750 euro per kat per jaar oid. of 5000 euro in een keer aftikken bij de aanschaf :).
pi_114972560
En als je kat nu alleen binnen zit?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_114972608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:04 schreef Exentric90 het volgende:
Jaja dat hebben we nu wel gehad, er zijn ook honden die niet op straat poepen of binnen zitten ;)
pi_114972699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:04 schreef Exentric90 het volgende:
Maakt dat uit?
Wat misschien ook wel werkt zijn gewoon grote accijnzen in gaan voeren op katten- hondenvoer. Scheelt weer een hoop bureaucratisch gedoe.
pi_114972722
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:05 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Jaja dat hebben we nu wel gehad, er zijn ook honden die niet op straat poepen of binnen zitten ;)
Ik meen t, Ik krijg binnekort een kitten, en die kan hier niet naar buiten (bovenwoning geen tuin of balkon, voordeur is 2 deuren open maken dus dat schiet ook niet op).

Ik snap t wel dat mensen die belasting willen, zou er zelf ook niks op tegen hebben. Maar maak het dan wel eerlijk. Want een hond die niet buiten komt bestaat niet, een kat wel.
pi_114972740
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maakt dat uit?
Wat misschien ook wel werkt zijn gewoon grote accijnzen in gaan voeren op katten- hondenvoer. Scheelt weer een hoop bureaucratisch gedoe.
Ik vraag me nog steeds af waarom er überhaupt belasting op dieren geheven moet worden.
pi_114972762
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:07 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af waarom er überhaupt belasting op dieren geheven moet worden.
pi_114972871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:07 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ik meen t, Ik krijg binnekort een kitten, en die kan hier niet naar buiten (bovenwoning geen tuin of balkon, voordeur is 2 deuren open maken dus dat schiet ook niet op).

Ik snap t wel dat mensen die belasting willen, zou er zelf ook niks op tegen hebben. Maar maak het dan wel eerlijk. Want een hond die niet buiten komt bestaat niet, een kat wel.
Het buitenkomen is ook het probleem niet want een goede hondenbezitter ruimt poep op dus ik zou niet weten waarom er belasting moet worden geheven omdat het dier buiten komt.
Ik zie ook wel eens mensen met fretjes aan de lijn buiten lopen, voor hun ook geen belasting.

Ik zou gewoon graag een goede reden willen zien waarom alleen hondenbezitters die belasting moeten betalen.
pi_114972911
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:07 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Er zitten bepaalde negatieve effecten aan. Bij andere producten waar dat speelt wordt ook belasting geheven. Ergens vind ik het niet eens zo onlogisch, het ontmoedigen van houden van compleet doorgefokte dieren die hun instincten ontzegd worden, eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2012 23:12:01 ]
pi_114972972
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zitten bepaalde negatieve effecten aan. Bij andere producten waar dat speelt wordt ook belasting geheven. Ergens vind ik het niet eens zo onlogisch, het ontmoedigen van houden van compleet doorgefokte dieren en hun instincten ontzeggen, eigenlijk.
Alsof honden de enige doorgefokte dieren zijn? Nee sorry, ik heb nog steeds geen goede reden gehoord :)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:12:02 #176
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114972976
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:05 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Maar dan spreek je over uitzonderingen, terwijl de helft van de katten binnen zit
pi_114973049
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:11 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Alsof honden de enige doorgefokte dieren zijn? Nee sorry, ik heb nog steeds geen goede reden gehoord :)
Honden en ook katten inderdaad. Maar voor het plezier doorgefokte dieren heb ik ethisch gezien gewoon wat problemen mee. Dat ontmoedigen lijkt me een zeer goede zaak.
pi_114973063
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar dan spreek je over uitzonderingen, terwijl de helft van de katten binnen zit
Bij al mijn kennissen en vrienden komen de katten buiten, en ik zie hier vrijwel, echt alleen bij hoge uitzondering, nooit poep op straat. Misschien ook een beetje afhankelijk van waar je woont.

Maar dan nog; óf een boete vragen voor mensen die de poep niet opruimen óf belasting hiervoor, maar beide vind ik niet kunnen.
pi_114973125
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:13 schreef Audreyoot het volgende:

[..]
Maar dan nog; óf een boete vragen voor mensen die de poep niet opruimen óf belasting hiervoor, maar beide vind ik niet kunnen.
Hoezo? Net als bij auto's, je betaalt belasting voor het bezit en een boete bij misbruik.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:16:10 #180
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114973227
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:13 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Bij al mijn kennissen en vrienden komen de katten buiten, en ik zie hier vrijwel, echt alleen bij hoge uitzondering, nooit poep op straat. Misschien ook een beetje afhankelijk van waar je woont.

Hier op straat, naast een park, helaas al te vaak. Maar zowel boete als belasting zie ik niet als oplossing voor hondenpoep, mensen vinden het nog te normaal en hondenuitlaatplekken (dus niet de kinderspeelvelden gebruiken als poepplek) vinden mensen al snel te ver lopen dus snel even voor de deur laten schijten :r
pi_114973250
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoezo? Net als bij auto's, je betaalt belasting voor het bezit en een boete bij misbruik.
Auto's maken gebruik van de wegen daarom is het wegenbelasting en daar is onderhoud aan. Auto's stoten ook altijd vervuilende gassen uit. Dat staat los van het misbruik.

Bij de hond wordt echter belasting geheven voor de poep op te ruimen, en een boete gegeven voor als je het niet doet. Je zegt bij voorbaat dus al dat je je niet aan de regel gaat houden want er moet een budget zijn voor de reinigingsdienst?
pi_114973337
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hier op straat, naast een park, helaas al te vaak. Maar zowel boete als belasting zie ik niet als oplossing voor hondenpoep, mensen vinden het nog te normaal en hondenuitlaatplekken (dus niet de kinderspeelvelden gebruiken als poepplek) vinden mensen al snel te ver lopen dus snel even voor de deur laten schijten :r
Ik kan me voorstellen dat het een ergernis is, gelukkig ruimen hier de meeste mensen alles netjes op. Ik spreek mensen er ook op aan als ze het niet doen want ik vind het zelf ook goor als ik erin stap.
Dan nog; waarom betaal ik belasting voor reiniging van de stront die ik niet eens laat liggen?

pff blijf het gewoon achterlijk vinden.
pi_114973426
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:16 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Auto's maken gebruik van de wegen daarom is het wegenbelasting en daar is onderhoud aan. Auto's stoten ook altijd vervuilende gassen uit. Dat staat los van het misbruik.

Bij de hond wordt echter belasting geheven voor de poep op te ruimen, en een boete gegeven voor als je het niet doet. Je zegt bij voorbaat dus al dat je je niet aan de regel gaat houden want er moet een budget zijn voor de reinigingsdienst?
Het gaat om het principe, niet om de exacte vergelijking. Dat je ergens belasting voor betaalt wil niet zeggen dat je dan maar de regels maar aan je laars mag lappen.
pi_114973496
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat om het principe, niet om de exacte vergelijking. Dat je ergens belasting voor betaalt wil niet zeggen dat je dan maar de regels maar aan je laars mag lappen.
Ik wil wel weten waarom ik die belasting moet betalen, want als ik geen gebruik maak van de reinigingsdienst wil ik er ook niet voor betalen.
Voor alle andere dingen waar ik belasting over betaal begrijp ik het; in dit geval echter compleet niet.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:21:00 #185
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114973540
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:16 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

quote:
De opbrengst vloeit naar de algemene middelen en hoeft door de Gemeente dus niet te worden gebruikt voor het bestrijden of opruimen van hondenpoep. Sterker nog: de Gemeente kan naast het heffen van hondenbelasting óók de plicht opleggen dat burgers zèlf de poep van hun hond opruimen.
Het gaat dus om ontmoedigen van hondenbezit.

Motoren betalen ook wegenbelasting maar veroorzaken geen slijtage aan het wegdek, hebben geen parkeerplaatsen nodig en er kunnen 20x meer motoren op de plaats van 2 auto's dus waarom betalen we belasting??
pi_114973680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

[..]

Het gaat dus om ontmoedigen van hondenbezit.

Motoren betalen ook wegenbelasting maar veroorzaken geen slijtage aan het wegdek, hebben geen parkeerplaatsen nodig en er kunnen 20x meer motoren op de plaats van 2 auto's dus waarom betalen we belasting??
Nog steeds extreem belachelijk. Ze spekken dus het eigen laatje ermee zonder duidelijke reden hiervoor.

Als dat zo is wat je aanhaalt snap ik ook niet waarom er over een motor dan belasting moet worden betaald. Misschien omdat ze ook brokken maken in het verkeer aan vangrails, verkeersborden enzo? Geen idee...
pi_114973688
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:20 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik wil wel weten waarom ik die belasting moet betalen, want als ik geen gebruik maak van de reinigingsdienst wil ik er ook niet voor betalen.
Voor alle andere dingen waar ik belasting over betaal begrijp ik het; in dit geval echter compleet niet.
Ik zou het willen gebruik om het houden van doorgefokte dieren enkel voor het plezier te ontmoedigen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:25:07 #188
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114973811
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:23 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Nog steeds extreem belachelijk. Ze spekken dus het eigen laatje ermee zonder duidelijke reden hiervoor.

Als dat zo is wat je aanhaalt snap ik ook niet waarom er over een motor dan belasting moet worden betaald. Misschien omdat ze ook brokken maken in het verkeer aan vangrails, verkeersborden enzo? Geen idee...
Je hebt mijn avond gemaakt _O- :D !

Ik rijd niet voor mijn plezier tegen een vangrail, die gek in de renault duwde mij ertegen ;)
pi_114973845
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zou het willen gebruik om het houden van doorgefokte dieren enkel voor het plezier te ontmoedigen.
Ja maar dan zou ik het niet slechts op 1 huisdierengroep toepassen, dan sla je ook de plank mis. En dan nog, waar trek je de lijn? Niet doorgefokte dieren? Kanaries? Kwartels en cavia's?
pi_114973920
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je hebt mijn avond gemaakt _O- :D !

Ik rijd niet voor mijn plezier tegen een vangrail, die gek in de renault duwde mij ertegen ;)
:D

Ik vind een hele hoop belastingen maar onzin. Overigens nog steeds geen grondige reden gevonden waarom de gemeente hondenbelasting vraagt.
pi_114973952
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja maar dan zou ik het niet slechts op 1 huisdierengroep toepassen, dan sla je ook de plank mis. En dan nog, waar trek je de lijn? Niet doorgefokte dieren? Kanaries? Kwartels en cavia's?
Met honden en katten heb je de grootste klap te pakken denk ik. Daarna wordt het ingewikkelder.
pi_114973996
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met honden en katten heb je de grootste klap te pakken denk ik. Daarna wordt het ingewikkelder.
Als iemand echt graag een hond wilt stop je hem niet met een paar tientjes per jaar belasting denk ik :)
pi_114974096
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:28 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Als iemand echt graag een hond wilt stop je hem niet met een paar tientjes per jaar belasting denk ik :)
Nee, daarom zou ik ook een bedrag van bv 500-750 euro per dier per jaar voor willen stellen.
pi_114974115
Dit vind ik overigens wél oké:
http://www.trosradar.nl/n(...)comments_pi1[page]=4
pi_114974155
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, daarom zou ik ook een bedrag van bv 500-750 euro per dier per jaar voor willen stellen.
Ook voor mensen met niet doorgefokte honden?
Ik betaal nu overigens 170 euro per jaar.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:31:43 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114974192
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:26 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

:D

Ik vind een hele hoop belastingen maar onzin. Overigens nog steeds geen grondige reden gevonden waarom de gemeente hondenbelasting vraagt.
Stijging aantal hondenbezitters lijkt mij de voornaamste reden
pi_114974195
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:31 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ook voor mensen met niet doorgefokte honden?
Ik betaal nu overigens 170 euro per jaar.
Uitzonderingen voor hulphonden maar verder gewoon algemeen van toepassing verklaren op honden en katten.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:32:37 #198
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114974244
quote:
Beetje moeilijk uit te voeren he
pi_114974269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Stijging aantal hondenbezitters lijkt mij de voornaamste reden
Is dat zo dan? Ik lees dat nergens terug?
pi_114974339
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:32 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Beetje moeilijk uit te voeren he
Ja maar wel een beter idee dan hoe het nu is. Ligt er door het jaar heen minder poep op straat dan het jaar tevoren? Dan krijgt iedereen zijn geld terug, zo niet moet iedereen betalen. Dan krijg je vanzelf sociale controle.

Blijft een lastig plan maar ik vond het wel vriendelijk bedacht.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:35:05 #201
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114974383
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:33 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Is dat zo dan? Ik lees dat nergens terug?
De begrote opbrengst uit hondenbelasting is toegenomen van 43 miljoen euro in 2001 naar 58 miljoen euro in 2011, aldus het CBS.

ga er niet verder naar zoeken, desinteresse, maar ik ik denk dat er een stijging is geweest
pi_114974493
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:35 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

De begrote opbrengst uit hondenbelasting is toegenomen van 43 miljoen euro in 2001 naar 58 miljoen euro in 2011, aldus het CBS.

ga er niet verder naar zoeken, desinteresse, maar ik ik denk dat er een stijging is geweest
Hmm ja dat kan, weet wel dat die belasting laatst flink gestegen is (20 euro per hond meer per jaar)

Maar dan nog, ik blijf erbij dat we een hoop onzinbelastingen moeten betalen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:37:52 #203
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114974540
We krijgen er ook een hoop onzinzekerheden voor terug
pi_114974586
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:37 schreef Life2.0 het volgende:
We krijgen er ook een hoop onzinzekerheden voor terug
Dat dan weer wel :')
pi_114974684
Oh; het ontstaan trouwens gevonden:

quote:
Hondenbelasting werd bedacht in de middeleeuwen. In die tijd bestond er nog hondsdolheid en ook gaven de vele honden heel wat overlast. Mensen bezaten hondenkarren, voornamelijk de armen maakten daar gebruik van. Om de ziektes te bestrijden en om overlast tegen te gaan, werd hondenbelasting geheven. De hondenbelasting is gebleven, ook toen hondsdolheid naar de achtergrond verdween en toen de hondenkarren allang verdwenen waren. Zwerfhonden zien we in Nederland ook niet echt meer…

In 2009 besloten 6 vooruitstrevende gemeentes om voortaan geen hondenbelasting meer te heffen. In verschillende gemeentes is het bezit van honden dus helemaal gratis
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:51:56 #206
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114975261
hondenkarren _O-
pi_114975550
:')
  donderdag 2 augustus 2012 @ 04:34:20 #208
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114983044
Hondenbelasting wordt hier keurig betaald. Maar no way dat ik de poep van mn hond op ga ruimen of het beest uitlaat op daartoe bestemde velden. Beestje mag van mij overal schijten. En de gemeente mag het mooi opruimen.

Eens in de zoveel tijd moet het gras gemaaid worden en gaat er een maaier over. Prima mest; dat gooi je toch niet weg :)
Ook hoi !
pi_114986229
Kijk, dan ben jij dus zon asociale eikel die zijn hond laat poepen of veldjes waar kinderen vaak spelen.

Iedereen die de poep van hun hond niet opruimt zouden ze met hun gezicht in de poep van hun hond mogen duwen, mischien dat ze het dan wel afleren.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:38:04 #210
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114986634
Gewoon geen belasting en maximaal 1 kat per huis. Wat moet je met meer dan 1 kat? :')
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:41:30 #211
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114986738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 04:34 schreef Inlognaam het volgende:
Hondenbelasting wordt hier keurig betaald. Maar no way dat ik de poep van mn hond op ga ruimen of het beest uitlaat op daartoe bestemde velden. Beestje mag van mij overal schijten. En de gemeente mag het mooi opruimen.

Eens in de zoveel tijd moet het gras gemaaid worden en gaat er een maaier over. Prima mest; dat gooi je toch niet weg :)
Als je een hond neemt moet je er verantwoordelijkheid voor nemen, jij bent dus inderdaad gewoon asociaal en smerig bezig.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:42:57 #212
373754 mossad_agent
pi_114986777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:22 schreef Samson het volgende:

[..]

Moet ie naar buiten? Mijn kat is 90% van zn tijd buiten, en als zn behoefte doen dus geen problemen oplevert is er toch helemaal geen probleem? Katten horen ook buiten te zijn.
Het levert geen probleem op bij jou....dat is niet gek als hij 90% van zijn tijd buiten is. Waarom heb jij uberhaubt een kat genomen, om hem naar buiten te schoppen??

Een hond die in 'zijn' tuin een kat verscheurt....tja...moet kunnen. De hond hoort daar en de kat niet. Weg met die schijtbakken.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:51:08 #213
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_114987032
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:38 schreef computerprobleem het volgende:
Gewoon geen belasting en maximaal 1 kat per huis. Wat moet je met meer dan 1 kat? :')
Tuurlijk.

Doen we ook direct maximaal 1 kind en 1 auto per huis. Wat moet je nou met twee kinderen, of twee auto's?

Al dat gezeik over 'overlast' tegenwoordig.. Het enige waar de mensen echt last van hebben is een enorme overdaad aan onverdraagzaamheid en intollerantie voor alles wat niet in hun straatje past.
pi_114987429
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:51 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Al dat gezeik over 'overlast' tegenwoordig.. Het enige waar de mensen echt last van hebben is een enorme overdaad aan onverdraagzaamheid en intollerantie voor alles wat niet in hun straatje past.
Katten zijn natuurlijk ook gewoon doorgefokte vieze beesten die graag hun ontlasting overal achterlaten. Men zou ook een beetje rekening kunnen houden met hun omgeving.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:04:21 #215
373754 mossad_agent
pi_114987508
quote:

[..]

Het enige waar de mensen echt last van hebben is een enorme overdaad aan onverdraagzaamheid en intollerantie voor alles wat niet wel in hun straatje past. SCHIJT
Katten dus.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:07:03 #216
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114987600
Die kattenpoep is de reden dat je rozen er zo fleurig bijstaan :) Eigenlijk zouden we betaald moeten worden voor de poep van onze kat.
pi_114987701
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:07 schreef Mishu het volgende:
Die kattenpoep is de reden dat je rozen er zo fleurig bijstaan :) Eigenlijk zouden we betaald moeten worden voor de poep van onze kat.
Het is eerder de reden dat kinderen last van wormen krijgen en het stinkt als een gek in de tuin.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:17:46 #218
373754 mossad_agent
pi_114987991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:07 schreef Mishu het volgende:
Tja... maar wel janken als het katje ziek thuiskomt en blijkt dat hij gif heeft gegeven wat iemand in ZIJN tuin heeft gestrooid. De reden voor het strooien is niet belangrijk, kan tegen onkruid of muizen zijn.
pi_114988075
quote:

[..]

Tuurlijk.

Doen we ook direct maximaal 1 kind en 1 auto per huis. Wat moet je nou met twee kinderen, of twee auto's?

1 kind per huis vind ik ook wel een mooie regel.
Tap tap tap
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:23:52 #220
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_114988223
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Katten zijn natuurlijk ook gewoon doorgefokte vieze beesten die graag hun ontlasting overal achterlaten. Men zou ook een beetje rekening kunnen houden met hun omgeving.
En kinderen jengelen je de hele nacht wakker. Auto's zorgen voor onveilige situaties in de straat. De buurman maakt herrie op zondagochtend. Honden blaffen op alles wat langs komt. Barbecues stinken. De buurvrouw kijkt overal naar binnen als ze langsloopt. En zo kan ik nog wel even door gaan.

Als iedereen eens zou kappen met zeiken over andere mensen, dan waren er lang niet zoveel problemen.
pi_114988429
Je kan ook andersom redeneren, waarom bij je eigen handelen en huisdierkeuze niet wat rekening houden met je omgeving? Moet alles maar draaien om je eigen genot?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:30:34 #222
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_114988484
Uiteraard moeten mensen wat meer op hun eigen doen en laten letten. Maar dat beperkt zich niet tot hun huisdieren.
pi_114988634
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:29 schreef 99.999 het volgende:
Je kan ook andersom redeneren, waarom bij je eigen handelen en huisdierkeuze niet wat rekening houden met je omgeving? Moet alles maar draaien om je eigen genot?
Dit is eigenlijk op vrijwel alles van toepassing, het is wel zo beleefd om te denken aan je omgeving.
Waarin we leven noemen ze niet voor niets een SAMENleving.
pi_114988700
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:30 schreef MutedFaith het volgende:
Uiteraard moeten mensen wat meer op hun eigen doen en laten letten. Maar dat beperkt zich niet tot hun huisdieren.
Oh zeker niet :). Maar het is wel een duidelijke bron van overlast in een dichtbevolkt landje. Daarom lijkt ontmoedigen door een stevige belasting me niet zo gek :).
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:44:42 #225
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_114988993
Als we alles waar iedereen last van heeft gaan ontmoedigen door een stevige belasting, dan is 't begrotingstekort zo opgelost.

Er hoeft niets ontmoedigt te worden. De ene groep mensen moet kappen met zeiken en de andere groep moet wat meer op die dieren letten. Als iedereen zo moet gaan leven dat niemand anders er meer last van kan hebben kunnen we er beter massaal een einde aan maken, want dat is absoluut onmogelijk.

Waar geleefd wordt kan 't wel eens gebeuren dat je 'overlast' hebt van je buren.. En zij zullen vast ook wel eens 'overlast' van jou hebben. Of dat nou door katten, een boormachine op zondagochtend, blaffende honden of iets te enthousiaste seks midden in de nacht is..
pi_114990394
quote:
Er zijn hier anders behoorlijk smerige katten die in het laantje tussen de tuinen schijten en tussen de planten.... te ranzig...
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:03:10 #227
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114992222
Hondenbelasting wordt geheven om in onderhoud van de uitlaatplaatsen te voorzien. Dus niet om schijt te ruimen.

Tenminste dat is wat mijn gemeente zei na bezwaar vanuit mijn kant (1 hond)

De dichtstbijzijnde uitlaatplaats (waar ik ook moet opruimen, en waar het meurt naar 100 jaar poep die in de grond is geregend, en mijn hond ziek maakt) is 10 minuten lopen. In de regen zeker, of elke ochtend 20 minuten lopen .. mij niet gezien. Als ik het altijd moet opruimen, dan toch voor de deur.

Kattenbelasting is onzin, net als hondenbelasting. We vragen toch ook geen kinderbelasting om speeltuintjes te onderhouden??

Beiden afschaffen, en inderdaad dan maar accijns op voer.
pi_114992444
Vroeger kwam de hondenbelasting inspecteur langs om te kijken of je een hond had, als ze dat nu weer invoeren kunnen ze ook meteen kijken of de mensen een kat(ten) in huis hebben en of ze maatregelen genomen hebben om hun kat in de tuin, huis, ren, balkon te houden
Is dat het geval geen belasting is dat niet het geval wel belasting.
pi_114992513
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:08 schreef Sorella het volgende:
Vroeger kwam de hondenbelasting inspecteur langs om te kijken of je een hond had, als ze dat nu weer invoeren kunnen ze ook meteen kijken of de mensen een kat(ten) in huis hebben en of ze maatregelen genomen hebben om hun kat in de tuin, huis, ren, balkon te houden
En wat als mensen de tuin hebben afgezet maar de kat via de voordeur gewoon naar buiten laten gaan? :P Mensen deden ook alles om de hondenbelasting te ontlopen dus het zou me niets verbazen. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:12:34 #230
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_114992616
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:21 schreef CherryLips het volgende:

dit plus "reëel aantal katten per huishouden" punt in OP...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_114993189
Ik denk dat mensen die hun tuin afgezet hebben (wat aardig in de papieren kan lopen) niet hun voordeur openzetten maar ja het zou wel kunnen natuurlijk en dan weet ik het eigenlijk niet hoe dat op te lossen is
pi_114993350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:24 schreef Sorella het volgende:
Ik denk dat mensen die hun tuin afgezet hebben (wat aardig in de papieren kan lopen) niet hun voordeur openzetten maar ja het zou wel kunnen natuurlijk en dan weet ik het eigenlijk niet hoe dat op te lossen is
Is ook niet op te lossen ;) en tussen afzetten en afzetten is ook een heel verschil...de ene persoon lost het op met een rolletje bij het oud vuil gevonden grof kippengaas en een paar latjes terwijl de andere het goed aanpakt en er honderden euro's tegenaan gooit. :P Opvoeden van baasjes blijft het beste. :+
Optimist tot in de kist
pi_114993704
Zou onzin zijn...onze kat komt nooit, maar dan echt nooit buiten. Ik zal daar even belasting over gaan betalen dan :')
pi_114996762
Ik vind het niet erg om hondenbelasting te betalen, als het niet zo'n absurd bedrag zou zijn.
In Den Haag is het 510 euro als je 3 hondjes hebt!! Maakt niet uit als t 3 chiwawa's zijn of 3 turkse herders
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:08:30 #235
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114998419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:08 schreef Sorella het volgende:
Wat moet ik met een hek als ik een binnenkat heb?
pi_114998658
Ik ben voor kattenbelasting als daarbij een chip- en castratieverplichting wordt ingevoerd. Kan de handhaving daarvan mooi gefinancierd worden door die belasting.
pi_114998711
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Wat moet ik met een hek als ik een binnenkat heb?
Om jezelf binnen te houden....iets met echte FOK!er zijn. :+
Optimist tot in de kist
pi_114998754
Paardentax. Als er iets de hele boel onder schijt...
pi_115007599
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:03 schreef Swiffer het volgende:
Hondenbelasting wordt geheven om in onderhoud van de uitlaatplaatsen te voorzien. Dus niet om schijt te ruimen.

Tenminste dat is wat mijn gemeente zei na bezwaar vanuit mijn kant (1 hond)

De dichtstbijzijnde uitlaatplaats (waar ik ook moet opruimen, en waar het meurt naar 100 jaar poep die in de grond is geregend, en mijn hond ziek maakt) is 10 minuten lopen. In de regen zeker, of elke ochtend 20 minuten lopen .. mij niet gezien. Als ik het altijd moet opruimen, dan toch voor de deur.

Kattenbelasting is onzin, net als hondenbelasting. We vragen toch ook geen kinderbelasting om speeltuintjes te onderhouden??

Beiden afschaffen, en inderdaad dan maar accijns op voer.
Je wandelt toch wel minstens 10 of 20 minuten met je hond of begrijp ik het nu verkeerd?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:21:08 #240
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115008618
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:55 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Je wandelt toch wel minstens 10 of 20 minuten met je hond of begrijp ik het nu verkeerd?
Mentaliteit van tegenwoordig :{
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:45:31 #241
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_115042872
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:55 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Jazeker, maar hij doet er zelf al 20 minuten over om z'n business te doen, z'n snuffeltjes en geurtjes te plaatsen. + 20 minuten lopen voordat hij mag kakken wordt mij toch een beetje te veel voor een ochtenduitje.. 'savonds vind ik het niet zo'n probleem overigens, maar het blijft onzinnig. Kak moet ik toch opruimen, waarom dan daarheen en mn beesie ziektes laten oplopen, en stinkend mee terug te nemen? Ik loop liever een half uur in de natuur..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')