abonnement Unibet Coolblue
pi_114945524

BRUSSEL - De 25-jarige Sofie Peeters heeft heel wat losgemaakt met haar documentaire ‘Femme de la Rue’. In de film is te zien hoe de Brusselse filmstudente op straat continu wordt nagefloten, uitgescholden en lastiggevallen door voornamelijk allochtone mannen. Niet iedereen is onder de indruk. De moslimradicalen van Sharia4Belgium vinden dat Peeters alle negatieve aandacht aan zichzelf heeft te wijten.

Hoewel Peeters in de met een verborgen camera opgenomen filmscènes een decente jurk draagt, is ze volgens de extreemradicale moslims “halfnaakt” en “met haar gezicht geverfd als een clown” de straat opgegaan, als “een goedkope prostituee.” Sharia4Belgium vindt dan ook dat het haar eigen schuld is dat ze is uitgescholden en lastiggevallen. Sterker nog, Peeters zou er zelfs op uit zijn geweest. “Waarom denken jullie dat vrouwen zich schaars kleden en hun gezicht verven? Voor de aandacht van de mannen!”, zo redeneren de radicalen.

Het stadsbestuur van Brussel denkt daar anders over. Naar aanleiding van de film worden seksistische mannen vanaf 1 september beboet met een zogenoemde gemeentelijke administratieve sanctie van maximaal 250 euro.

Ook de landelijke politiek heeft gereageerd. De Belgische minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen, Joëlle Milquet, zegt “beroerd” te zijn van de documentaire. “Deze maatschappelijke plaag wordt nogal onderschat”, aldus de bewindsvrouw in een verklaring. Ze wil dit najaar met een wetsontwerp tegen seksisme komen “om het gevoel van straffeloosheid” te doorbreken.

Bron

Een mooi voorbeeld hoeveel respect en begrip deze cultuur heeft voor de westerlingen.
pi_114945640
Een allemaal in de burka. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114945705
PSSSSST PSSSSSST HEY MEISJE! :')


Klopt wel het beeld wat uit die docu naar voren komt. Maar die buitenlanders fluiten en roepen net zo hard naar andere buitenlanders dus niks mis mee.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:03:11 #5
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_114946110
Tsja aan de ene kant begrijp ik de extreem radicale moslims wel, die zijn heel wat anders gewend in het land van afkomst. Daar is het dragen van t-shirt al schaars gekleed. Ze hebben een heel andere cultuur en een andere kijk op de wereld, maar wat ze vergeten is dat ze in Nederland zijn waar zulke kleding normaal is. Het lijkt wel alsof ze moeite hebben met zich aan te passen aan de Nederlandse manieren, of ze verzetten zich er bewust tegen.
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
pi_114946188
Ik vind het ergens ook wel komisch hoe ze hun eigen perversiteiten zo tentoon stellen en vervolgens de schuld geven aan iemand anders omdat zij te slap zijn om zich in te houden :P

Maargoed, primitief volk.
Conscience do cost.
pi_114946201
Sharia4belgium... och kappen hoor. Die gasten krijgen al te veel aandacht
pi_114946580
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:03 schreef il_Tonno het volgende:
Tsja aan de ene kant begrijp ik de extreem radicale moslims wel, die zijn heel wat anders gewend in het land van afkomst. Daar is het dragen van t-shirt al schaars gekleed. Ze hebben een heel andere cultuur en een andere kijk op de wereld, maar wat ze vergeten is dat ze in Nederland zijn waar zulke kleding normaal is. Het lijkt wel alsof ze moeite hebben met zich aan te passen aan de Nederlandse manieren, of ze verzetten zich er bewust tegen.
Je meent het.
pi_114946747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:03 schreef il_Tonno het volgende:
Tsja aan de ene kant begrijp ik de extreem radicale moslims wel, die zijn heel wat anders gewend in het land van afkomst. Daar is het dragen van t-shirt al schaars gekleed. Ze hebben een heel andere cultuur en een andere kijk op de wereld, maar wat ze vergeten is dat ze in Nederland zijn waar zulke kleding normaal is. Het lijkt wel alsof ze moeite hebben met zich aan te passen aan de Nederlandse manieren, of ze verzetten zich er bewust tegen.
Je bent er duidelijk nooit geweest :D
pi_114946781
Ze zien eruit als een clown op straat? Das nou ook typisch...dat idee krijg ik nou precies van al die vadsige, achter kinderwagens aanhobbelende aangeklede pinguins.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_114947762
En weer aandacht aan Sharia4belgium :O
pi_114948095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:34 schreef Doler12 het volgende:
En weer aandacht aan Sharia4belgium :O
Wel een hippe westerse naam eigenlijk voor zo`n middeleeuwse organisatie.
pi_114949430
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:03 schreef il_Tonno het volgende:
Tsja aan de ene kant begrijp ik de extreem radicale moslims wel, die zijn heel wat anders gewend in het land van afkomst. Daar is het dragen van t-shirt al schaars gekleed. Ze hebben een heel andere cultuur en een andere kijk op de wereld, maar wat ze vergeten is dat ze in Nederland zijn waar zulke kleding normaal is. Het lijkt wel alsof ze moeite hebben met zich aan te passen aan de Nederlandse manieren, of ze verzetten zich er bewust tegen.
Lees jij eigenlijk wel voor je begint te schrijven. Het speelt zich allemaal in België af :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114949527
Dat ze er op uit was klopt wel, dat ze het aan haar zelf te danken heeft, dat weer niet.
pi_114949583
Verder mag Sharia4belgium kijken naar
pi_114949678
Sharia :')
Belgium :')
Brussel :')
Tuig :')
pi_114949754
Waarom worden die mongolen niet gewoon genegeerd, zelfs in een varkensstal zouden ze niet opvallen. :')
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_114949769
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:15 schreef Triggershot het volgende:
Dat ze er op uit was klopt wel, dat ze het aan haar zelf te danken heeft, dat weer niet.
Hoe was ze erop uit door normaal gekleed door de wijk te lopen? ooh, ja ze had natuurlijk nooit in die wijk moeten gaan wonen, in die zin zal ze er wel op uit zijn geweest.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114949811
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:20 schreef TJV het volgende:
Waarom worden die mongolen niet gewoon genegeerd, zelfs in een varkensstal zouden ze niet opvallen. :')
Omdat zij het hardop zeggen, maar een boel anderen het denken en er ook naar handelen als je het filmpje even bekijkt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114949911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe was ze erop uit door normaal gekleed door de wijk te lopen? ooh, ja ze had natuurlijk nooit in die wijk moeten gaan wonen, in die zin zal ze er wel op uit zijn geweest.
Als ik een docu wil maken over agressieve straatjongens of homo's dan zoek ik die groepen op, kom ik waar zij zich bevinden, als ik vervolgens word geconfronteerd met iets waar ik geen zin in heb, heb ik het niet aan mijzelf te danken, maar zijn dat wel even toevallig de interessantere stukjes voor mijn docu als ik ze weet vast te leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2012 15:24:14 ]
pi_114950018
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik een docu wil maken over agressieve straatjongens of homo's dan zoek ik die groepen op, kom ik waar zij zich bevinden, als ik vervolgens word geconfronteerd met iets waar ik geen zin in heb, heb ik het niet aan mijzelf te danken, maar zijn dat wel even toevallig de interessantere stukjes voor mijn docu als ik ze weet vast te leggen.
En de documentaire kan niet gemaakt zijn naar aanleiding van het feit dat ze continue nageroepen en nagefloten werd in haar eigen buurt en als documentairemaakster dacht, hee dit moet ik eens aan de kaak stellen?
Ik denk dat dat eerder de waarheid is dan dat ze bewust op zoek is gegaan naar een wijk met zoveel mogelijk allochtonen om ze even zwart te maken. De meeste goede documentairemakers lopen meestal per ongeluk tegen een onderwerp aan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114950061
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En de documentaire kan niet gemaakt zijn naar aanleiding van het feit dat ze continue nageroepen en nagefloten werd in de buurt en als documentairemaakster dacht, hee dit moet ik eens aan de kaak stellen? Ik denk dat dat eerder de waarheid is dan dat ze bewust op zoek is gegaan naar een wijk met zoveel mogelijk allochtonen om ze even zwart te maken. De meeste goede documentairemakers lopen meestal per ongeluk tegen een onderwerp aan.
Daarom zeg ik ook dat ze het niet aan haar zelf te danken heeft, maar als je zoiets wilt vastleggen, ben je daar wel juist op uit. Wat wil je dan anders op de beelden hebben? Mannen die je negeren en rustig thee drinken terwijl je docu over seksuele intimidatie gaat?

Als Prem docu maakt over straatcoaches en een blikje cola tegen zijn hoofd krijgt, zie ik dat als per ongeluk op beeld, als een docu over ongewenste intimiteiten gaat zie ik dat als doel, niet per ongeluk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2012 15:30:40 ]
pi_114950247
quote:
3s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat ze het niet aan haar zelf te danken heeft, maar als je zoiets wilt vastleggen, ben je daar wel juist op uit. Wat wil je dan anders op de beelden hebben? Mannen die je negeren en rustig thee drinken terwijl je docu over seksuele intimidatie gaat?
Nee, ze is er niet op uit. Ze legt vast in haar eigen buurt hoe ze bejegent wordt. Als die kerels niets deden had ze niets om te tonen. Nou zetten ze zichzelf voor schut. De ene helft zal verontwaardigd roepen dat het een schande is, maar ze denken iets anders en sommigen roepen gewoon keihard dat het volgens hun haar eigen schuld iis.

Op zich heb ik nog meer respect voor die gasten van Sharia4belgium als voor een groot deel van de moslims die het wel denken en er ook naar handelen, maar het niet hardop durven zeggen.
Zij zijn tenminste eerlijk, een boel moslims zijn dat niet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114950475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, ze is er niet op uit. Ze legt vast in haar eigen buurt hoe ze bejegent wordt. Als die kerels niets deden had ze niets om te tonen. Nou zetten ze zichzelf voor schut. De ene helft zal verontwaardigd roepen dat het een schande is, maar ze denken iets anders en sommigen roepen gewoon keihard dat het volgens hun haar eigen schuld iis.
Ze is er als documaakster op uit, anders maak je hier geen docu's over. Als die mannen niets deden dan ging ze wel door tot ze ergens anders wel beet had. Een documaker die problemen wil vastleggen / aankaarten middels een docu, doet wel meer dan door eigen wijk lopen en 'zie-je-wel!' te zeggen.
quote:
Op zich heb ik nog meer respect voor die gasten van Sharia4belgium als voor een groot deel van de moslims die het wel denken en er ook naar handelen, maar het niet hardop durven zeggen.
Zij zijn tenminste eerlijk, een boel moslims zijn dat niet.
Waar moeten ze eerlijk over zijn, ongewenste intimiteiten opzoeken met de 'hoer', niet-moslim, ongelovige, vrouw of hoe je het ook wilt noemen heeft niets met de Islam te maken, dus waar doen ze oneerlijk over volgens jou? Als ik afkijk, fraudeer, iemand aanval zie ik weinig toegevoegde waarde in het benoemen van mijn persoon als moslim.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2012 15:40:35 ]
pi_114950655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ze is er als documaakster op uit, anders maak je hier geen docu's over. Als die mannen niets deden dan ging ze wel door tot ze ergens anders wel beet had. Een documaker die problemen wil vastleggen / aankaarten middels een docu, doet wel meer dan door eigen wijk lopen en 'zie-je-wel!' te zeggen.

[..]

Waar moeten ze eerlijk over zijn, ongewenste intimiteiten opzoeken met de 'hoer', niet-moslim, ongelovige, vrouw of hoe je het ook wilt noemen heeft niets met de Islam te maken, dus waar doen ze oneerlijk over volgens jou? Als ik afkijk, fraudeer, iemand aanval zie ik weinig toegevoegde waarde in het benoemen van mijn persoon als moslim.
ze moeten eens eerlijk zijn dat ze Europese vrouwen eigenlijk maar hoeren vinden met hun kleedgedrag
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')