Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Ik merk wel dat het mijn rustdag is, want scherp ben ik niet.
Ik gooi een zak chips op mijn stoel, pak nog iets anders en ga vervolgens met een grote plof zitten. Schrik me de pleuris van een knal, kijk op mijn stoel en zie de zak chips liggen. Zo'n gezicht trok ik
Ik gooi een zak chips op mijn stoel, pak nog iets anders en ga vervolgens met een grote plof zitten. Schrik me de pleuris van een knal, kijk op mijn stoel en zie de zak chips liggen. Zo'n gezicht trok ik
Dat is vooral omdat je geen chips moet gaan zitten snaaien. Zie het als een teken.
O help, er wil op Endomondo iemand vriendjes worden die hier in de buurt woont. En het is een hele grote sportieve afrikaanse man die er erg vriendelijk uit ziet, en hij loopt ook nog eens óngeveer mijn tempo (al heeft hij wel aardig wat snelle lopen ook) maar ik zit niet echt te wachten op 'n loopmaatje maar wellicht wil hij dat wel als ik 'm accepteer als vriend en en en *paniek*
Het is dat het hardlopen een bewijs is dat ik van m'n zolderkamer kom, maar anders! ___!
Op dinsdag 31 juli 2012 21:22 schreef motorbloempje het volgende: O help, er wil op Endomondo iemand vriendjes worden die hier in de buurt woont. En het is een hele grote sportieve afrikaanse man die er erg vriendelijk uit ziet, en hij loopt ook nog eens óngeveer mijn tempo (al heeft hij wel aardig wat snelle lopen ook) maar ik zit niet echt te wachten op 'n loopmaatje maar wellicht wil hij dat wel als ik 'm accepteer als vriend en en en *paniek*
Het is dat het hardlopen een bewijs is dat ik van m'n zolderkamer kom, maar anders! ___!
run Moblo run...!!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op dinsdag 31 juli 2012 21:22 schreef motorbloempje het volgende: O help, er wil op Endomondo iemand vriendjes worden die hier in de buurt woont. En het is een hele grote sportieve afrikaanse man die er erg vriendelijk uit ziet, en hij loopt ook nog eens óngeveer mijn tempo (al heeft hij wel aardig wat snelle lopen ook) maar ik zit niet echt te wachten op 'n loopmaatje maar wellicht wil hij dat wel als ik 'm accepteer als vriend en en en *paniek*
Gewoon accepteren en als hij vraagt of jullie loopmaatjes worden zeg je gewoon nee dank je wel ik train het liefste alleen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
Gewoon accepteren en als hij vraagt of jullie loopmaatjes worden zeg je gewoon nee dank je wel ik train het liefste alleen.
Ja, maar ik heb ingesteld dat alleen vrienden m'n looproute kunnen zien en wil dat ook eigenlijk zo houden voor mensen die ik in het echt niet ken én die in de buurt wonen
*kras*
Ik laat 'm nog wel even staan, de uitnodiging. Ik denk er nog even over na
Op dinsdag 31 juli 2012 21:28 schreef motorbloempje het volgende: Ik wil trouwens binnenkort 's een coopertest gaan lopen, puur 12 minuten en dan stoppen, op redelijk vol vermogen, eens zien waar dat me brengt!
Een coopertest loop je niet op redelijk vol vermogen, maar op vol vermogen. Compleet kapot gaan.
Op dinsdag 31 juli 2012 21:28 schreef motorbloempje het volgende: Ik wil trouwens binnenkort 's een coopertest gaan lopen, puur 12 minuten en dan stoppen, op redelijk vol vermogen, eens zien waar dat me brengt!
inderdaad leuk om een keer te doen MoBlo,12 minuten vol gas zonder dat je daarna verder moet en je dus alles kunt geven tijdens die 12minuten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Dito. 12 minuten kapot gaan, kijken of ik m'n huidige record van 2.02km kan verbreken
drukke dag vandaag... werken, voor het eten nog een tempoloop er in proppen en dan 's avonds de AGM vna de brandweer. Ben een beetje uitvergardert de laatste tijd...waarom laat ik me ook overal voor strikken?
Een coopertest loop je niet op redelijk vol vermogen, maar op vol vermogen. Compleet kapot gaan.
Ik ben niet van plan om mezelf kapot te lopen, maar wel een paar tandjes bijschakelen, vooral omdat ik nog niet weet wat een 'vol vermogen' is wat ik 12 minuten uit kan houden zonder als een debiel te starten en dan na 6 minuten in te kakken. Als ik weet wát ik ongeveer kan dan kan ik altijd nog helemaal een keer kapot gaan of gewoon sowieso eens in de zoveel tijd kijken of er verbetering in zit. Eerst maar eens op 'redelijk vol vermogen'.
Op dinsdag 31 juli 2012 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende: drukke dag vandaag... werken, voor het eten nog een tempoloop er in proppen en dan 's avonds de AGM vna de brandweer. Ben een beetje uitvergardert de laatste tijd...waarom laat ik me ook overal voor strikken?
Je bent een geen-nee zeggert? Join the club.
Bij ons op kantoor kunnen ze er ook wat van. We hebben 3 vergaderhokken op de afdeling en 8 stuks in de algemene ruimte, en die dingen zitten altijd vol... Soms wordt er zelfs uitgeweken naar de kantine...:D
Wil nog wel even een stukje weg vinden waar ik redelijk ongehinderd rechtdoor kan lopen, of wellicht ga ik wel even de stad uit fietsen ofzo naar een plekje waar 't kan.
Op dinsdag 31 juli 2012 21:44 schreef Guppyfriend het volgende: In het pre-RD-op-Endomondo tijdperk schitterde ik ook wel eens bovenaan het leaderboard /mijmert
Van die chips is herkenbaar... En dan toch nog zoveel mogelijk opvangen en opeten.... Of het gevoel van opluchting als je 's avonds erachter komt dat je toch wel nog een pak koekjes in het keukenkastje hebt liggen.
Op dinsdag 31 juli 2012 21:42 schreef motorbloempje het volgende: Wil nog wel even een stukje weg vinden waar ik redelijk ongehinderd rechtdoor kan lopen, of wellicht ga ik wel even de stad uit fietsen ofzo naar een plekje waar 't kan.
Hoezo? Bochten geeft toch niet zoveel? Als je maar geen stoplichten en spoorwegovergangen enzo hebt op je route.
Hoezo? Bochten geeft toch niet zoveel? Als je maar geen stoplichten en spoorwegovergangen enzo hebt op je route.
Mijn route bestaat uit heel veel straatoverstekingen en hier in het VK hebben ze blijkbaar niet de regel dat ook voetgangers rechtdoor op dezelfde weg voorrang hebben. Vandaag ook aardig vaak uit m'n ritme gehaald door auto's die linksafsloegen waar ik liep
Mijn route bestaat uit heel veel straatoverstekingen en hier in het VK hebben ze blijkbaar niet de regel dat ook voetgangers rechtdoor op dezelfde weg voorrang hebben. Vandaag ook aardig vaak uit m'n ritme gehaald door auto's die linksafsloegen waar ik liep
En rondjes vind ik saai.
Als een speer heen en weer over die brug bij jullie dan.
Ik ben vandaag eindelijk begonnen met hardlopen, na 4 maanden geleden met goede voornemens schoenen etc gekocht te hebben. Het kwam er maar niet van. Maar nu had ik er echt zin in zo vlak na mijn vakantie. Gelijk een bak water gehad (ik dacht dat de bui al voorbij was ) maar het ging lekker. Wel afzien al meteen. Ik heb tot 3 jaar geleden redelijk aan fitness gedaan. Daarna was mijn enige beweging het fietsen naar mijn werk. Maar dat hield 2 jaar geleden ook op. Kortom het was nodig om wat te gaan doen.
Nu loop ik al meteen tegen wat praktische dingen aan (sleutelbos mee is niet handig dus daar moet ik nog wat op verzinnen). Voor timing en uiteindelijk schema's wil ik mijn iPhone met een app gaan gebruiken. Daar ga ik een armbad voor bestellen, kijken hoe dat bevalt.
Donderdag mijn volgende loopdag. Als ik dan überhaupt nog kan lopen van de spierpijn.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
Ik ben vandaag eindelijk begonnen met hardlopen, na 4 maanden geleden met goede voornemens schoenen etc gekocht te hebben. Het kwam er maar niet van. Maar nu had ik er echt zin in zo vlak na mijn vakantie. Gelijk een bak water gehad (ik dacht dat de bui al voorbij was ) maar het ging lekker. Wel afzien al meteen. Ik heb tot 3 jaar geleden redelijk aan fitness gedaan. Daarna was mijn enige beweging het fietsen naar mijn werk. Maar dat hield 2 jaar geleden ook op. Kortom het was nodig om wat te gaan doen.
Nu loop ik al meteen tegen wat praktische dingen aan (sleutelbos mee is niet handig dus daar moet ik nog wat op verzinnen). Voor timing en uiteindelijk schema's wil ik mijn iPhone met een app gaan gebruiken. Daar ga ik een armbad voor bestellen, kijken hoe dat bevalt.
Donderdag mijn volgende loopdag. Als ik dan überhaupt nog kan lopen van de spierpijn.
Welkom!
Sleutels: hoeveel sleutels heb je écht nodig om je huis weer in te kunnen na het lopen? Bij mij zijn dat er 3, dus als ik vanuit huis loop stop ik die 3 sleutels (waar ik een apart bosje voor heb) in een strak zakje van m'n hardloopbroek. Dan rammelt het niet Als ik ergens heen fiets om daar te gaan lopen, heb ik ook sleutels nodig voor de berging etc. Dan neem ik m'n fietssleutel + sleutel van m'n brievenbus mee en leg ik m'n grote sleutelbos in de brievenbus (die is buiten).
Een andere loper hier legt z'n sleutels in de auto en loopt alleen met z'n autosleutel
Sleutels: hoeveel sleutels heb je écht nodig om je huis weer in te kunnen na het lopen? Bij mij zijn dat er 3, dus als ik vanuit huis loop stop ik die 3 sleutels (waar ik een apart bosje voor heb) in een strak zakje van m'n hardloopbroek. Dan rammelt het niet Als ik ergens heen fiets om daar te gaan lopen, heb ik ook sleutels nodig voor de berging etc. Dan neem ik m'n fietssleutel + sleutel van m'n brievenbus mee en leg ik m'n grote sleutelbos in de brievenbus (die is buiten).
Een andere loper hier legt z'n sleutels in de auto en loopt alleen met z'n autosleutel
C'est moi! En die sleutel rijg ik in het koordje in m'n broek, maar kan ook in de veter van je schoen.
Ik heb een voordeursleutel, box sleutel en fietssleutel maar die hangen aan een aparte ring die ik zo van m'n sleutelbos af kan halen. Stop ze in het zakje van m'n hardloopbroek.
Op dinsdag 31 juli 2012 22:13 schreef Shravani het volgende: Ik heb een voordeelsleutel, box sleutel en fietssleutel maar die hangen aan een aparte ring die ik zo van m'n sleutelbos af kan halen. Stop ze in het zakje van m'n hardloopbroek.
Ik heb 2 sleutels nodig om binnen te komen. Ik ga deze apart aan een ring doen en dan haal ik die er wel af als ik ga lopen. Dank voor de tips.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
Op dinsdag 31 juli 2012 22:17 schreef CklokC het volgende: Ik heb 2 sleutels nodig om binnen te komen. Ik ga deze apart aan een ring doen en dan haal ik die er wel af als ik ga lopen. Dank voor de tips.
Is het niet handiger om kopieën te maken van deze sleutels en deze als een apart setje te houden? Misschien dat ik chaotischer ben dan de gemiddelde persoon, maar ik sta zo buiten met een halve sleutelbos (uiteraard het deel zonder huissleutel) als ik dat zo aan zou pakken
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Haha ja daar is natuurlijk het wachten op. Een kopie maken is inderdaad handiger maar 1 van de sleutels is zo'n geregistreerde sleutel (hoofdingang flat). Bijmaken kost redelijk veel centen helaas.
Is het niet handiger om kopieën te maken van deze sleutels en deze als een apart setje te houden? Misschien dat ik chaotischer ben dan de gemiddelde persoon, maar ik sta zo buiten met een halve sleutelbos (uiteraard het deel zonder huissleutel) als ik dat zo aan zou pakken
Op dinsdag 31 juli 2012 22:25 schreef CklokC het volgende: Haha ja daar is natuurlijk het wachten op. Een kopie maken is inderdaad handiger maar 1 van de sleutels is zo'n geregistreerde sleutel (hoofdingang flat). Bijmaken kost redelijk veel centen helaas.
Heb je daar maar 1 van gekregen? Ik had in mijn oude flat 2 gekregen waarbij je dezelfde sleutel kon gebruiken voor de hoofdingang en voor je eigen huis Nu woon ik in een flat waarbij de voordeur zo vaak is opengetrapt dat ze hem niet meer eens gaan maken
Heb je daar maar 1 van gekregen? Ik had in mijn oude flat 2 gekregen waarbij je dezelfde sleutel kon gebruiken voor de hoofdingang en voor je eigen huis Nu woon ik in een flat waarbij de voordeur zo vaak is opengetrapt dat ze hem niet meer eens gaan maken
Nee 3, maar mijn vriendin heeft de andere en de derde ligt bij iemand anders, voor het geval we echt falen en ons buitensluiten. Voor de voordeur hebben we een aparte sleutel.
Nee 3, maar mijn vriendin heeft de andere en de derde ligt bij iemand anders, voor het geval we echt falen en ons buitensluiten. Voor de voordeur hebben we een aparte sleutel.
Begrijpelijk
3 sleutels in zo'n ritszakje op m'n onderrug. en mocht ik geen zakken hebben heb ik een keycord
And if you think that I've been loosing my way That's because I'm slightly blinded And if you think that I don't make too much sense That's because I'm broken minded
Dan loop je toch totaal niet relaxed? Ik heb sowieso al nooit een gebalde vuist tijdens het lopen.
ik wel en ik moet er echt op letten om dat niet te doen, anders loop ik te verkrampt met mijn armen
Eerste indruk: faalding. Ik wil meteen een doel stellen op de website, zegt 'ie dat ik wel eerst een Nike+ toestel moet hebben om dat te kunnen doen. Ja, wat denk je dat ik nu heb dan?! -Je moet inloggen via de software en dan zou het goed moeten zijn, niet dus...- Morgenochtend een rondje lopen met dat ding en dan hoop ik dat hij het wel herkent.
Eerste indruk: faalding. Ik wil meteen een doel stellen op de website, zegt 'ie dat ik wel eerst een Nike+ toestel moet hebben om dat te kunnen doen. Ja, wat denk je dat ik nu heb dan?! -Je moet inloggen via de software en dan zou het goed moeten zijn, niet dus...- Morgenochtend een rondje lopen met dat ding en dan hoop ik dat hij het wel herkent.
Volgens mij heb je gewoon als een gek next lopen rammen een een crusiaal stukje info gemist.
(dat of de Nike+ server lag er uit voor vernieuwing)
grrr en toch gezellig. stap met mijn loopkleding aan in de auto om bij mijn ouders te gaan lopen. komt onverwachts mijn zus zwager en de kinderen hun nieuwe auto laten zien. erg gezellig hoor! maar het lopen kon ik op mijn buik schrijven natuurlijk. morgenochtend de herkansing...
home is where doghair sticks to anything but the dog!
Ach, mijn Garmin deed in het begin ook vervelend. Komt wel goed schatje
quote:
Op dinsdag 31 juli 2012 23:41 schreef SausDip het volgende: Ik volg je ervaringen op de voet Nero! Heb op internet wel gelezen dat de verbinding naar je pc met USB nog wel eens kan wankelen..
Ja precies, maar dat was volgens mij meer met uploaden van runs. De software op mijn pc herkent wel dat ik al een profiel op de website heb, maar andersom werkt het dus nog niet.
Volgens mij heb je gewoon als een gek next lopen rammen een een crusiaal stukje info gemist.
(dat of de Nike+ server lag er uit voor vernieuwing)
Haha, zo kan ik best wel eens doen ja, maar ik heb dit keer echt wel opgelet en het 3x vanaf het begin opnieuw geprobeerd. Ik heb ook maar meteen een mailtje gestuurd. Wie weet... Afijn, even kijken hoe de website het doet na een eerste run, dan moet hij natuurlijk wel zeker zijn van het feit dat ik een horloge heb.
Op dinsdag 31 juli 2012 23:45 schreef winterstorm666 het volgende: grrr en toch gezellig. stap met mijn loopkleding aan in de auto om bij mijn ouders te gaan lopen. komt onverwachts mijn zus zwager en de kinderen hun nieuwe auto laten zien. erg gezellig hoor! maar het lopen kon ik op mijn buik schrijven natuurlijk. morgenochtend de herkansing...
Ja precies, maar dat was volgens mij meer met uploaden van runs. De software op mijn pc herkent wel dat ik al een profiel op de website heb, maar andersom werkt het dus nog niet.
[..]
Haha, zo kan ik best wel eens doen ja, maar ik heb dit keer echt wel opgelet en het 3x vanaf het begin opnieuw geprobeerd. Ik heb ook maar meteen een mailtje gestuurd. Wie weet... Afijn, even kijken hoe de website het doet na een eerste run, dan moet hij natuurlijk wel zeker zijn van het feit dat ik een horloge heb.
Anyhow dat ie nu geen verbinding maakt betekend niet dat ie aan stront is Als ICT''er kan ik nog wel 100 redenen verzinnen.
Op dinsdag 31 juli 2012 23:45 schreef winterstorm666 het volgende: grrr en toch gezellig. stap met mijn loopkleding aan in de auto om bij mijn ouders te gaan lopen. komt onverwachts mijn zus zwager en de kinderen hun nieuwe auto laten zien. erg gezellig hoor! maar het lopen kon ik op mijn buik schrijven natuurlijk. morgenochtend de herkansing...
"Ja, leuk, vier wielen, stuur, mooie kleur! Tof! Ik ben rennen!"
Heeft u al op F5 gedrukt? Ja nee dat is de knop boven de 5 BOVEN DE 5 JA ER STAAT EEN F VOOR Wat zegt u? u heeft uw harde schijf gedefragmenteerd omdat u dacht dat u een virus in uw usb poort had? ( serieus )
U geeft uw CD speler in de prullenbak gegooid?
etc etc
_!
Weet je wat het is. Als je je pc opstart met een USBstick er in, gaan de nieuwere computers opstarten (of in ieder geval proberen) vanaf die USBstick. En het duurt even voordat ie dat doorheeft dat er niks te opstarten valt van die USBstick. En in sommige gevallen stopt de hele boot sequence. ( Zwart scherm, computer doet niks totdat je de USBstick er uit trekt of opnieuw opstart. eng eng eng)
Damn, ik wist dat er vroeg of laat iets zou komen waarbij 't barefoot-running niet handig zou zijn Ik heb zo'n tasje aan m'n arm maar dat is erg klein, als ik ook m'n telefoon mee wil, past het niet. M'n lange broek en capri hebben zakjes, maar m'n korte broekje niet. Nou ja, meestal laat ik m'n telefoon gewoon thuis.
And if you think that I've been loosing my way That's because I'm slightly blinded And if you think that I don't make too much sense That's because I'm broken minded
sinds tijden weer eens een echte heuvelloop ingepland ... stevige wind tegen heuvel op en wind in de rug heuvel af dus een tempo dat 'all over de show was" Maar na afloop wel voldaan gevoel zeker vanwege het feit dat ik het doel van de training gehaald heb, ondanks het venijnige klimmen en dalen en de stevige wind, een gemiddeld tempo van 5.16min/km
Damn, ik wist dat er vroeg of laat iets zou komen waarbij 't barefoot-running niet handig zou zijn Ik heb zo'n tasje aan m'n arm maar dat is erg klein, als ik ook m'n telefoon mee wil, past het niet. M'n lange broek en capri hebben zakjes, maar m'n korte broekje niet. Nou ja, meestal laat ik m'n telefoon gewoon thuis.
YUR zei tegen me, doe je sleutels in je sokken. Dat geprobeerd, maar dat was m niet voor mij, ik heb van die lage X-socks en dan is er weinig sleutelruimte. Na een tijdje prutsen heb ik ze eens door m'n veters geregen. Gaat eigenlijk prima, en ze bewegen ook niet.
Het liefste heb ik een broek met een zakje, maar dat heeft m'n short niet. Je moet was dus. M'n capri en tights hebben wel een zakje
[ Bericht 96% gewijzigd door Guppy op 01-08-2012 07:03:34 ]
Het liefste heb ik een broek met een zakje, maar dat heeft m'n short niet. Je moet was dus. M'n capri en tights hebben wel een zakje
mooie gelegenheid om een nieuwe hardloop shorts aan te schaffen Heb er vanmiddag nog eentje gescored vlak voor de vakantie, ik had er maar een en de temperaturen zijn rond de 25 graden dus een tweede hardloop shorts kan geen kwaad
sinds tijden weer eens een echte heuvelloop ingepland ... stevige wind tegen heuvel op en wind in de rug heuvel af dus een tempo dat 'all over de show was" Maar na afloop wel voldaan gevoel zeker vanwege het feit dat ik het doel van de training gehaald heb, ondanks het venijnige klimmen en dalen en de stevige wind, een gemiddeld tempo van 5.16min/km
zow wat was het warm al! pff blies mezelf bijna op maar het zit er weer op 4km tempoloop met 2km uitloop. zware benen en ik was net wakker. dat hielp niet mee, maar toch redelijke pace kunnen houden. zow douchen en dan omkleden voor werk. 11.00 tot 19.00