abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:35:31 #151
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114939644
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:26 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Je links onderschrijven juist mijn punt:
Oh, dan interpreteren de links dus verschillend.
Want ik blijf erbij dat hier minder eten daar niks oplost.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:35:35 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114939649
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Niet te vaak eten, want die vrije uitloopkippen zijn wel een stuk vervuilder (met dioxine bijvoorbeeld) dan dieren die gecontroleerd te eten krijgen.
Hun eieren ook trouwens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114939696
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:31 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee, mensen hebben dus duidelijk NIET genoeg hersenen, die laten zich heel makkelijk bang maken en manipuleren. Sjesus man, ben je blind? Mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit, maar ik erger me groen en geel aan de propagande, manipulatie en leugens. En dat dat allemaal zomaar kan en mag. Op andere gebieden zou je het laster noemen, maar hier komen ze ermee weg. En mensen worden alsmaar banger voor wat ze eten....
Maar wie liegen er meer, de industrie, of deze mensen?

Ik durf te wedden dat als de voedselindustrie eerlijk, open en niet alleen maar geld belust was, organisaties als wakker dier niet eens bestonden!
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_114939735
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:31 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee, mensen hebben dus duidelijk NIET genoeg hersenen, die laten zich heel makkelijk bang maken en manipuleren. Sjesus man, ben je blind? Mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit, maar ik erger me groen en geel aan de propagande, manipulatie en leugens. En dat dat allemaal zomaar kan en mag. Op andere gebieden zou je het laster noemen, maar hier komen ze ermee weg. En mensen worden alsmaar banger voor wat ze eten....
Waarom zou je bang worden van dat plaatje wat boven aan dit topic staat, het enigste wat ik daarvan wordt ik bedroeft dat we als samenleving voor vleesproductie compleet andere normen en waarden erop na houden dan voor onze huisdieren. Over propaganda manipulatie en leugens gesproken, de verschillende normen die we over verschillende soorten zoogdieren erop na houden dat zou de hele discussie moeten zijn.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:37:19 #155
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114939737
Ja, ook! Voor je eigen gezondheid kun je beter plofkip en scharreleieren eten. :Y
Voor de welzijn van de kip ligt het waarschijnlijk andersom.
pi_114939806
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:31 schreef popolon het volgende:
Lekkerder hoeft niet persé, ook groenten en fruit kun je prima manipuleren om juist de smaak beter te maken. Dus lekkerder gaat niet altijd op, de vraag is hoeveel gerotzooi je met je voedsel wilt hebben.
Dat. Als ik biologisch vlees koop dan is dat om het dierenwelzijn en omdat ik geen AB en zulks binnen wil krijgen. Zelfde geldt voor biologische groenten (de rotzooi binnenkrijgen dan, ik neem niet aan dat boerenkool veel te lijden heeft :P)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2012 11:39:33 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:39:01 #157
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114939830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:36 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat als de voedselindustrie eerlijk, open en niet alleen maar geld belust was, organisaties als wakker dier niet eens bestonden!
Hallo, heb je wel eens een kippenboer ontmoet? Geldbelust, laat me niet lachen zeg. Dat zijn gewoon keihard werkende mensen die een boterham willen verdienen en waarschijnlijk meer om hun kipjes geven dan jij.
pi_114939832
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Niet te vaak eten, want die vrije uitloopkippen zijn wel een stuk vervuilder (met dioxine bijvoorbeeld) dan dieren die gecontroleerd te eten krijgen.
Mwah, we voeren ze geen zware metalen en wonen niet naast een vuilverbrandingsoven of aan een grote snelweg, dus dat komt wel goed denk ik. Ze krijgen gewoon doodordinair gemengd graan, voedselrestjes en wat wormpjes en dergelijke. Ik denk niet dat we daar erg ziek van gaan worden :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_114939844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Maar zou jij wel minder vlees willen eten als je wist dat dit wel zou helpen?
pi_114939855
En om terug te komen op jullie dioxine verhaaltje het laatste schandaal was toch juist in de bioindustrie omdat een voer maker vervuilde vetten had gebruikt voor zijn productie. :D
pi_114939876
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Door hier minder te eten, zakt de prijs voor graan, soya en mais op de wereldmarkt. Dat zorgt ervoor dan de mensen daar hun kostje net wel kunnen betalen en dus minder of geen honger lijden.

Het gedrag van individuen heeft weldegelijk invloed op het geheel.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:41:26 #162
45206 Pietverdriet
pi_114939942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:38 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat. Als ik biologisch vlees koop dan is dat om het dierenwelzijn en omdat ik geen AB en zulks binnen wil krijgen. Zelfde geldt voor biologische groenten (de rotzooi binnenkrijgen dan, ik neem niet aan dat boerenkool veel te lijden heeft :P)
Enig idee hoeveel gifstoffen planten zelf aanmaken?
Moet eens nakijken hoe het verschil is tussen de natuurlijke gifstoffen in bespoten en onbespoten groente. Mijn buikgevoel zegt dat onbespoten groenten veel meer gifstoffen aanmaken dan bespoten.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:43:18 #163
45206 Pietverdriet
pi_114940037
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:39 schreef noutie het volgende:

[..]

Door hier minder te eten, zakt de prijs voor graan, soya en mais op de wereldmarkt. Dat zorgt ervoor dan de mensen daar hun kostje net wel kunnen betalen en dus minder of geen honger lijden.

Het gedrag van individuen heeft weldegelijk invloed op het geheel.
Prijsdaling zal verlaging van productie betekenen en meer voedsel zal betekenen dat de bevolking explosief verder zal groeien.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:45:43 #164
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114940137
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:39 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Mwah, we voeren ze geen zware metalen en wonen niet naast een vuilverbrandingsoven of aan een grote snelweg, dus dat komt wel goed denk ik. Ze krijgen gewoon doodordinair gemengd graan, voedselrestjes en wat wormpjes en dergelijke. Ik denk niet dat we daar erg ziek van gaan worden :)
Ik denk dat je je daarin vergist. Behalve dat stukje van dat je er niet erg ziek van zal worden, dat geloof ik ook niet. Maar dat je kippen vervuilder zullen zijn is zeker.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:46:23 #165
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114940171
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:39 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Maar zou jij wel minder vlees willen eten als je wist dat dit wel zou helpen?
Ja hoor. Dan wel.
Je wilt niet weten wat ik allemaal nog meer zou doen als ik daarmee een wereldprobleem op kon lossen!
pi_114940234
@pietverdriet

Nou die verlaging van de productie, die komt er niet zo snel. De graanoogst is dit jaar voor een groot deel mislukt (droogte in de VS). Dat zorgt voor een prijsstijging. De WHO maakt zich hier ook terecht zorgen over. Als de vraag vanuit de rijke landen minder is, dan drukt dat de prijs.

Er is geen 1 op 1 relatie voedselbeschikbaarheid --> bevolkingsgroei. Dat hangt vooral af van het ontwikkelingsniveau. En om een land te kunnen ontwikkelen is de beschikbaarheid van voedsel en water van levensbelang.
pi_114940283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:46 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja hoor. Dan wel.
Je wilt niet weten wat ik allemaal nog meer zou doen als ik daarmee een wereldprobleem op kon lossen!
Nou, dan kan je vandaag nog beginnen met het eten van minder vlees :)
pi_114940349
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:39 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hallo, heb je wel eens een kippenboer ontmoet? Geldbelust, laat me niet lachen zeg. Dat zijn gewoon keihard werkende mensen die een boterham willen verdienen en waarschijnlijk meer om hun kipjes geven dan jij.
Het zal allemaal best dat kippenboeren de beste bedoelingen hebben en om hun kippen geven. Maar wij als consument bepalen wat belangrijk is voor de kippen, en niet de kippenboeren! Als wij met z'n allen drie kilo kip gaan eten per dag, denk je dat een kippenboer gaat zeggen dat het wel wat minder kan?
Het punt is dat we als consument kritisch moeten blijven, niet alleen naar kippenboeren luisteren, ook niet alleen naar iets extremere organisaties als wakker dier.
Ik ben trouwens geen vegetariër, ik hou van vlees.
pi_114940350
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel gifstoffen planten zelf aanmaken?
Moet eens nakijken hoe het verschil is tussen de natuurlijke gifstoffen in bespoten en onbespoten groente. Mijn buikgevoel zegt dat onbespoten groenten veel meer gifstoffen aanmaken dan bespoten.
Nee geen flauw idee. Ik koop nooit biologische groenten maar als ik dat zou doen zou het om giffen zijn idd. Goeie reden dus om gewoon normale groenten te blijven kopen, mooi.
pi_114940389
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Behalve dat stukje van dat je er niet erg ziek van zal worden, dat geloof ik ook niet. Maar dat je kippen vervuilder zullen zijn is zeker.
Dat weet ik niet, dat zou kunnen. Al hoor je met enige regelmaat dat kippen in de bioindustrie (en andere dieren ook trouwens) een lading vervuild voer hebben gekregen. En daarnaast zie ik de preventieve AB die daar worden verstrekt ook als een vorm van 'vervuiling'.

Ik zou het wel interessant vinden om eens onze eigen eieren en kippen eens te laten vergelijken met eieren en kip uit de industrie, qua gifstoffen, AB, bacteriën, etc. Misschien zou ik wel onaangenaam verrast worden door de uitslag :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_114940667
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:50 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nee geen flauw idee. Ik koop nooit biologische groenten maar als ik dat zou doen zou het om giffen zijn idd. Goeie reden dus om gewoon normale groenten te blijven kopen, mooi.
Dus omdat piet zijn onderbuikgevoel dat zegt vind je het een goede reden om maar ook niet biologische groentes te kopen. :')

Mijn onderbuik gevoel zegt juist het tegenovergestelde, ga je nu alleen nog maar biologische groentes kopen. _O-
pi_114940704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus omdat piet zijn onderbuikgevoel dat zegt vind je het een goede reden om maar ook niet biologische groentes te kopen. :')

Mijn onderbuik gevoel zegt juist het tegenovergestelde, ga je nu alleen nog maar biologische groentes kopen. _O-
Ik denk dat Piet z'n onderbuik veel groter is... (puur speculatief)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:09:38 #173
45206 Pietverdriet
pi_114941124
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:47 schreef noutie het volgende:
\

Er is geen 1 op 1 relatie voedselbeschikbaarheid --> bevolkingsgroei. Dat hangt vooral af van het ontwikkelingsniveau. En om een land te kunnen ontwikkelen is de beschikbaarheid van voedsel en water van levensbelang.
Dit ben ik niet met je eens.
pi_114941197
Dat het gelijk oploopt betekent nog niet dat er een afhankelijkheid (correlatie) is. Of is de bevolkingsgroei in NL ook exponentieel?

wel leuk gegoogled trouwens.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:15:12 #175
45206 Pietverdriet
pi_114941328
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:12 schreef noutie het volgende:
Dat het gelijk oploopt betekent nog niet dat er een afhankelijkheid (correlatie) is. Of is de bevolkingsgroei in NL ook exponentieel?

wel leuk gegoogled trouwens.
Ik heb het niet over de bevolkingsgroei in Nederland, maar over wereldwijde bevolkingsgroei. Je ziet het effect al bij de industrialisatie van de landbouw trouwens, of zelfs al toen de landbouw werd uitgevonden. De bevolkingsgroei gaat hand in hand met de stijging in productie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')