abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:41:08 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114937496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:32 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dat is de discussie. Hecht jij er meer waarde aan dat een kip buiten kan lopen zonder dat hij volgestopt wordt en nooit daglicht ziet. Is een kip dan gelukkiger? Is een kip ongelukkig als hij binnen zit? Daar valt natuurlijk geen eenduidig antwoord op te geven.
Dat is een andere discussie, dat gaat over het houden van kippen.
Er zijn twee zaken,
1. Kippen fokken voor een bepaald doel (veel eieren, veel vlees, mix van beide, sierkippen) en hoe je ze houdt.
2. Kippen houden, in schuren houden voor eieren of vlees, of in de weide laten lopen, of een mix van beide

Dat vleeskippen (of plofkippen) niet zo rondrennen in je tuin als bruine legkippen betekend niet dat het fokken op vleesproductie daarom ethische fout is en het fokken op zoveel mogelijk eieren leggen okay zou zijn. Beide is het strekken van de mogelijkheden net zoals een koe fokken op 50 Liter melk per dag of enorm dikke billen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114937591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie, dat gaat over het houden van kippen.
Er zijn twee zaken,
1. Kippen fokken voor een bepaald doel (veel eieren, veel vlees, mix van beide, sierkippen) en hoe je ze houdt.
2. Kippen houden, in schuren houden voor eieren of vlees, of in de weide laten lopen, of een mix van beide

Dat vleeskippen (of plofkippen) niet zo rondrennen in je tuin als bruine legkippen betekend niet dat het fokken op vleesproductie daarom ethische fout is en het fokken op zoveel mogelijk eieren leggen okay zou zijn. Beide is het strekken van de mogelijkheden net zoals een koe fokken op 50 Liter melk per dag of enorm dikke billen.
Natuurlijk spelen die zaken wel mee in de ethische discussie waar wil je het anders op baseren? Wat voor redenen wil jij dan opvoeren voor het wel of niet fout zijn van kippen fokken voor vlees danwel eieren.
Oh, and that's a bad miss!
pi_114937638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

Maar als het oprekken van de mogelijkheden ten koste gaat van het dierenwelzijn dat ze de laatste week van hun toch al beroerde leven niet eens meer op hun poten kunnen staan dat is mijns inziens een stap te ver. Zeker als we van de andere kant zien dat we een dierenpolitie hebben ingevoerd en deze al uitrukken als er een eendje moet oversteken wat anders platgereden zou kunnen worden.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:46:15 #104
45206 Pietverdriet
pi_114937668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:44 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Natuurlijk spelen die zaken wel mee in de ethische discussie waar wil je het anders op baseren? Wat voor redenen wil jij dan opvoeren voor het wel of niet fout zijn van kippen fokken voor vlees danwel eieren.
Ik constateer slechts dat er twee discussiepunten zijn en dat ze door elkaar lopen.
Verder zie ik dat mensen het hier wel fout vinden dat een vleeskip wordt gefokt zoals hij is, maar schijnbaar veel minder moeite hebben met de bruine legkip
pi_114937673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:39 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Bovendien, de bevolkingsgroei en vraag naar vlees wordt steeds groter. Hoe gaan we hieraan voldoen?
Mensen die het geen reet kan schelen geven impliciet de vrije markt en industrie vrij spel om een oplossing te bedenken. Ik denk dat iedereen wel kan raden dat dat geen oplossing is waar de meeste mensen het mee eens zullen zijn.
Nou eigenlijk is dat weer een andere discussie, maar minder vlees eten zal wel moeten met de bevolkingsgroei; ik weet even niet hoeveel voedsel en water het kost om kippen groot te laten worden; maar ook dat is maar beperkt houdbaar. Onze hang naar vlees eten zorgt indirect voor honger in andere landen; als we allemaal alleen rijst zouden eten, zou iedereen genoeg eten hebben... (vooralsnog).

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een plofkip korter leeft voor een kilo vlees en dus minder op de voedsel en water voorraad teert :D
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:48:29 #106
45206 Pietverdriet
pi_114937749
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar als het oprekken van de mogelijkheden ten koste gaat van het dierenwelzijn dat ze de laatste week van hun toch al beroerde leven niet eens meer op hun poten kunnen staan dat is mijns inziens een stap te ver.
Waarom? En waarom is dat niet zo voor legkippen?
quote:
Zeker als we van de andere kant zien dat we een dierenpolitie hebben ingevoerd en deze al uitrukken als er een eendje moet oversteken wat anders platgereden zou kunnen worden.
Mensen zijn over het algemeen zeer irrationeel en geleid door emoties.
Waarom
pi_114937780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik constateer slechts dat er twee discussiepunten zijn en dat ze door elkaar lopen.
Verder zie ik dat mensen het hier wel fout vinden dat een vleeskip wordt gefokt zoals hij is, maar schijnbaar veel minder moeite hebben met de bruine legkip
Dat komt door (gebrek aan) voorlichting Piet. Men kan pas een oordeel vormen zodra er informatie is, en de wil om er over na te denken.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:49:47 #108
45206 Pietverdriet
pi_114937797
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nou eigenlijk is dat weer een andere discussie, maar minder vlees eten zal wel moeten met de bevolkingsgroei; ik weet even niet hoeveel voedsel en water het kost om kippen groot te laten worden; maar ook dat is maar beperkt houdbaar. Onze hang naar vlees eten zorgt indirect voor honger in andere landen; als we allemaal alleen rijst zouden eten, zou iedereen genoeg eten hebben... (vooralsnog).

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een plofkip korter leeft voor een kilo vlees en dus minder op de voedsel en water voorraad teert :D
Lijkt mij verstandiger de bevolkingsgroei te remmen. Als iedereen vegetarier wordt en er genoeg te vreten is voor 60 of 600 miljard mensen dan gaan die er waarschijnlijk komen en dat zou pas echt verschrikkelijk zijn. De reden dat een plofkip zo gefokt is, is natuurlijk wel de maximale hoeveelheid vlees uit een minimale hoeveelheid voer, per kilo vlees eten ze minder dan een scharrelkip
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:50:14 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114937811
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Onze hang naar vlees eten zorgt indirect voor honger in andere landen; als we allemaal alleen rijst zouden eten, zou iedereen genoeg eten hebben... (vooralsnog).
Dikke, vette leugen. Er is genoeg te eten voor iedereen. Dat er mensen honger hebben is een politiek verdelingsvraagstuk, niet een hoeveelheidsprobleem.

En dus los je de honger in de wereld niet op door hier minder te gaan eten.
pi_114937845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:50 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dikke, vette leugen. Er is genoeg te eten voor iedereen. Dat er mensen honger hebben is een politiek verdelingsvraagstuk, niet een hoeveelheidsprobleem.
Niet helemaal een leugen. Het politieke verdelingsvraagstuk waar jij het over hebt, is veroorzaakt door ONS, de politiek ben JIJ!
pi_114937857
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil er voornamelijk in zit dat een plofkip lijkt te lijden onder zijn lichaam, terwijl een legkip gerust (met de juiste voeding) een lang leven kan leiden. Een beetje zoals de discussie bij rashonden; zeg maar een Engelse Bulldog tegenover een Viszla of zo. Beide honden voor een bepaald doel gefokt, maar de ene lijdt een stuk meer onder zijn uiterlijk en wordt meer gehinderd bij het uitvoeren van de dingen die je verwacht dat een hond kan doen dan de ander.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:52:11 #112
45206 Pietverdriet
pi_114937888
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:51 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Niet helemaal een leugen. Het politieke verdelingsvraagstuk waar jij het over hebt, is veroorzaakt door ONS, de politiek ben JIJ!
Nee hoor, door warlords en dictators die honger als wapen inzetten.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:52:51 #113
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114937915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:51 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Duhuh.
Nogmaals: allemaal rijst gaan eten maakt niet dat ze in Afrika opeens minder honger zullen lijden.
pi_114937934
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:50 schreef RobinOok het volgende:

[..]

En dus los je de honger in de wereld niet op door hier minder te gaan eten.
Kom nou, hoe kun je dat nou los van elkaar zien? Natuurlijk is het een hoeveelheidsprobleem en een politiek verdelingsvraagstuk. Het probleem is, wij willen vlees en daar hebben we geld voor over. Dat levert meer op dan een enkele euro voor vijf balen rijst voor de derde wereld.Als er genoeg rijst zou zijn, dan zou dat geen probleem zijn; als het vlees niet genoeg op zou leveren bij ons, dan zou er ook geen probleem zijn...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:53:53 #115
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_114937964
plofkip is voor in de kippensoep wel heel goed

maar het smaakt echt heel vreemd als de gewone kippies
pi_114937981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Duhuh.
Nogmaals: allemaal rijst gaan eten maakt niet dat ze in Afrika opeens minder honger zullen lijden.
Allemaal veel vlees eten zorgt ook voor een slechtere verdeling van eten. De waarheid ligt in het midden zullen we maar zeggen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:55:47 #117
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114938042
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:53 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Kom nou, hoe kun je dat nou los van elkaar zien?
Ik kan dat los van elkaar zien OMDAT er genoeg eten is op de wereld om iedereen te voeden.

http://www.futuras.nl/ook-in-2050-genoeg-eten-voor-iedereen/3134
http://www.beleven.org/feest/wereld_voedseldag

google zelf maar verder....

[ Bericht 23% gewijzigd door RobinOok op 01-08-2012 11:08:10 ]
pi_114938056
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:53 schreef zyntex het volgende:

Plofkip is juist totaal niet geschikt voor in de kippensoep, veel te jong en te weinig smaak. Kippensoep is bij uitstek een gerecht waar je oude(re) kippen in verwerkt, net als bv ragout of coq au vin. Je kan er beter bv legkippen die na 1,5 jaar uitgelegd zijn en geslacht worden voor gebruiken.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:56:32 #119
45206 Pietverdriet
pi_114938072
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:51 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil er voornamelijk in zit dat een plofkip lijkt te lijden onder zijn lichaam, terwijl een legkip gerust (met de juiste voeding) een lang leven kan leiden. Een beetje zoals de discussie bij rashonden; zeg maar een Engelse Bulldog tegenover een Viszla of zo. Beide honden voor een bepaald doel gefokt, maar de ene lijdt een stuk meer onder zijn uiterlijk en wordt meer gehinderd bij het uitvoeren van de dingen die je verwacht dat een hond kan doen dan de ander.
Net als dat hondje in de Avatar, bv.
Zou het projectie zijn, Een "Sportief" figuur die bij het skieen buiten de piste een ravijn in rijdt of door een lawine wordt getroffen wordt betreurd en een Gourmand die met 130 Kilo een hartinfarct krijgt is zijn eigen schuld en verfoeid.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:57:08 #120
45206 Pietverdriet
pi_114938089
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Duhuh.
correct
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:57:50 #121
45206 Pietverdriet
pi_114938113
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:53 schreef zyntex het volgende:

Neuh, daar gebruik ik liever soepkip.
pi_114938167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:55 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik kan dat los van elkaar zien OMDAT er genoeg eten is op de wereld om iedereen te voeden.
Ok misschien ben ik iets te hippie ingesteld, maar ik geloof wel degelijk dat wij invloed hebben over de verdeling van eten over de wereld. Ik geloof daarnaast dat onze hang naar luxe ervoor zorgt dat er op politiek niveau beslissingen worden gemaakt die nooit gunstig zijn voor mensen die te weinig eten hebben.
Dit is wel offtopic :)
pi_114938233
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als dat hondje in de Avatar, bv.
Zou het projectie zijn, Een "Sportief" figuur die bij het skieen buiten de piste een ravijn in rijdt of door een lawine wordt getroffen wordt betreurd en een Gourmand die met 130 Kilo een hartinfarct krijgt is zijn eigen schuld en verfoeid.
Het hondje in mijn UI bedoel je..? Die is i.d.d. ook voor een doel gefokt (entertainment en gezelschap) maar lijdt daar gelukkig zo min mogelijk onder (met zorg daar op uitgezocht ;) ).

En ik geloof dat ik je redenatie over skiėrs en gourmands niet helemaal volg :P
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:01:51 #124
45206 Pietverdriet
pi_114938266
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:59 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Ok misschien ben ik iets te hippie ingesteld, maar ik geloof wel degelijk dat wij invloed hebben over de verdeling van eten over de wereld. Ik geloof daarnaast dat onze hang naar luxe ervoor zorgt dat er op politiek niveau beslissingen worden gemaakt die nooit gunstig zijn voor mensen die te weinig eten hebben.
Dit is wel offtopic :)
Ja, zoals biobrandstoffen de prijs van landbouwproducten omhoog drijft en honger dus veroorzaakt wordt door kuthippies.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:02:51 #125
45206 Pietverdriet
pi_114938305
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:01 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Het hondje in mijn UI bedoel je..? Die is i.d.d. ook voor een doel gefokt (entertainment en gezelschap) maar lijdt daar gelukkig zo min mogelijk onder (met zorg daar op uitgezocht ;) ).

En ik geloof dat ik je redenatie over skiėrs en gourmands niet helemaal volg :P
De sportman is als de legkip, de gourmand als de plofkip.
pi_114938313
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, zoals biobrandstoffen de prijs van landbouwproducten omhoog drijft en honger dus veroorzaakt wordt door kuthippies.
Kuthippies gaan op de fiets, hebben niks te maken met deze onzin ;)
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 1 augustus 2012 @ 11:03:46 #127
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_114938330
Ik wil eigenlijk alleen weten hoe erg ongezond zo'n plofkip is... Had eens iets gehoord met antibiotica gedoe ofzo
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:05:04 #128
45206 Pietverdriet
pi_114938374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:03 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Kuthippies gaan op de fiets, hebben niks te maken met deze onzin ;)
http://www.guardian.co.uk(...)rld-hunger-thinktank
pi_114938494
quote:
Ja dit is er eentje uit het rijtje: Het idee erachter is goed, maar aangezien de vraag te groot is heeft zelfs het beste idee geen kans van slagen.
(oftewel de bevolkingsgroei moet stoppen, we moeten naar Mars, etc.)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:10:06 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114938535
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:03 schreef Paul het volgende:
Ik wil eigenlijk alleen weten hoe erg ongezond zo'n plofkip is... Had eens iets gehoord met antibiotica gedoe ofzo
Plofkip is niet ongezond.
Dat "gedoe met antibiotica" gaat er meer over dat het resistentie in de hand werkt enzo. Ander verhaal/probleem.
pi_114938542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De sportman is als de legkip, de gourmand als de plofkip.
Dan snap ik het nog niet helemaal denk ik... Ik krijg juist de indruk dat men meer medelijden heeft met de plofkip (en niet met een gourmand, want eigen schuld idee). De legkip wordt gezien als minder zielig, niemand protesteert toch echt tegen het gebruik van legkippen? Zolang ze maar een beetje de ruimte krijgen en zo.

Het verschil zit hem er volgens mij in dat plofkippen er zo zielig uit zien, bijna niet meer als een gewone kip, en ze lijken te lijden onder hun (korte) leven. Daarom vinden mensen het sneu dat ze gefokt worden. Legkippen zien er uit als de standaard kip, vrolijk rondscharrelend en zo, weinig zieligs aan. Het gaat mensen volgens mij daarin niet om de ethiek van het fokken van een dier met een bepaald doel, maar meer met het gevolg: een kort en onaangenaam leven voor één van die twee dieren doordat ze zo gefokt zijn. Het doel van dat dier is bijna niet meer verenigbaar met een 'kipwaardig' leven (maar goed, dat is natuurlijk ook net het idee bij het fokken van een slachtkip).

Dat was ook mijn punt met de Engelse bull en de Viszla; beide gefokt voor een doel maar de bull lijdt er onder en de Viszla heeft nergens last van (even kort door de bocht).
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:11:18 #132
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114938588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

De legkip wordt gezien als minder zielig, niemand protesteert toch echt tegen het gebruik van legkippen?
Totdat Wakker Dier besluit daar de aanval op te openen.....
pi_114938599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:10 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat "gedoe met antibiotica" gaat er meer over dat het resistentie in de hand werkt enzo. Ander verhaal/probleem.
Vindt jij resistentie door antibiotica in voedsel niet ongezond?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:11:59 #134
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114938613
Nee.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 1 augustus 2012 @ 11:13:17 #135
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_114938656
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:10 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo goed het niet ongezond is, had er wel eens wat over gelezen dat teveel plofkip eten niet goed is. En ik eet best veel kip ;( ( stiekem ben ik een neger)
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:14:23 #136
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114938698
Ja, hoe weet ik dat? Gewoon, omdat ik daarover lees. En ik weet zin van onzin en vegetarische propaganda te scheiden.
pi_114938723
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:11 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Totdat Wakker Dier besluit daar de aanval op te openen.....
Die campagne hadden we laatst nog gehad toch, overal vrije uitloopeieren en zo? Maar met de legkip an sich is niet zo veel mis volgens mij, ze zitten lichamelijk tamelijk goed in elkaar en kunnen makkelijk vrij oud worden (daar hebben we er ook een aantal van gehad, toevallig). Het gaat dan eerder om de manier van huisvesten.

En misschien is dat met de plofkip ook wel zo. Met het dier an sich hoeft niet zo veel mis te zijn. Ze hebben wel een 'uiterste houdbaarheidsdatum' die beduidend korter is dan die van gewone kippen, maar wel een stuk langer dan 6 weken (in de juiste omstandigheden).
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:20:00 #138
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114938971
Moet er toch niet aan denken zeggen, overal vrije uitloopkippen, over gezondheidsrisico's gesproken. :o
pi_114938994
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:14 schreef RobinOok het volgende:
Ja, hoe weet ik dat? Gewoon, omdat ik daarover lees. En ik weet zin van onzin en vegetarische propaganda te scheiden.
Ik vind je mening ten opzichte van Stichting Wakker Dier (ik ken die lui verder niet goed) wel erg heftig. Het lijkt alsof je bang bent dat heel Nederland ineens vegetarisch wordt door deze campagnes en dat jij nooit meer vlees mag eten.
Ik denk dat iedereen genoeg hersenen heeft om voor zichzelf te beslissen wat ethisch verantwoord is en wat niet, dus het zal zo'n vaart niet lopen. Ik ben het met je eens dat zo'n stichting geen leugens moet verkopen, maar nogmaals: de waarheid ligt in het midden. Zonder deze stichting krijgt men ook alleen maar eenzijdig gelul te horen dat vlees altijd goed voor je is toch?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:21:00 #140
45206 Pietverdriet
pi_114939007
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:20 schreef RobinOok het volgende:
Moet er toch niet aan denken zeggen, overal vrije uitloopkippen, over gezondheidsrisico's gesproken. :o
Vol bacterien en PCB's
pi_114939134
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:20 schreef RobinOok het volgende:
Ik hou het wel bij onze eigen vrije uitloopkippen, weinig gezondheidsrisico's op die manier en heel veel lekkere eitjes :Y) En af en toe ook nog eens een lekkere kippenpoot :9
pi_114939185
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:24 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik hou het wel bij onze eigen vrije uitloopkippen, weinig gezondheidsrisico's op die manier en heel veel lekkere eitjes :Y) En af en toe ook nog eens een lekkere kippenpoot :9
Je hebt het goed bekeken. Ik zou er een hoog hek omheen zetten voor het geval straks echt de pleuris uitbreekt :)
pi_114939222
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:55 schreef RobinOok het volgende:

[..]

http://www.futuras.nl/ook-in-2050-genoeg-eten-voor-iedereen/3134
http://www.beleven.org/feest/wereld_voedseldag

google zelf maar verder....
Je links onderschrijven juist mijn punt:

quote:
Eten is er genoeg. Het is nu tijd om het eerlijk te gaan delen.
Kortom er is genoeg, maar niet als iedereen elke dag vlees zou eten; een kip kost twee keer zoveel voedsel als dat het oplevert en een koe 19 keer zoveel.
pi_114939258
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:25 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Je hebt het goed bekeken. Ik zou er een hoog hek omheen zetten voor het geval straks echt de pleuris uitbreekt :)
Wat voor pleuris doel je precies op?
pi_114939373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:27 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wat voor pleuris doel je precies op?
Ik doel op een crisis die doorzet, geld dat geen waarde meer heeft, en het enige dat nog wel waarde heeft is voedsel. Als jij zelfvoorzienend bent dan is dat heel erg waardevol op zo'n moment.

Maar das niet al te serieus bedoeld, ik ben soms in een Bladerunner/Mad Max bui :)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:31:33 #146
45206 Pietverdriet
pi_114939419
quote:

[..]
heel veel lekkere eitjes
Precies mijn punt.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:31:47 #147
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114939428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:20 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Ik vind je mening ten opzichte van Stichting Wakker Dier (ik ken die lui verder niet goed) wel erg heftig. Het lijkt alsof je bang bent dat heel Nederland ineens vegetarisch wordt door deze campagnes en dat jij nooit meer vlees mag eten.
Ik denk dat iedereen genoeg hersenen heeft om voor zichzelf te beslissen wat ethisch verantwoord is en wat niet, dus het zal zo'n vaart niet lopen. Ik ben het met je eens dat zo'n stichting geen leugens moet verkopen, maar nogmaals: de waarheid ligt in het midden. Zonder deze stichting krijgt men ook alleen maar eenzijdig gelul te horen dat vlees altijd goed voor je is toch?
Nee, mensen hebben dus duidelijk NIET genoeg hersenen, die laten zich heel makkelijk bang maken en manipuleren. Sjesus man, ben je blind? Mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit, maar ik erger me groen en geel aan de propagande, manipulatie en leugens. En dat dat allemaal zomaar kan en mag. Op andere gebieden zou je het laster noemen, maar hier komen ze ermee weg. En mensen worden alsmaar banger voor wat ze eten....
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:32:48 #148
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114939477
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vol bacterien en PCB's
En vergeet de vogelgriep niet. En dat met name H5N1.
pi_114939493
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:30 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Ik doel op een crisis die doorzet, geld dat geen waarde meer heeft, en het enige dat nog wel waarde heeft is voedsel. Als jij zelfvoorzienend bent dan is dat heel erg waardevol op zo'n moment.

Maar das niet al te serieus bedoeld, ik ben soms in een Bladerunner/Mad Max bui :)
Ahh, zo. Dan zullen we het hek om de biggen ook maar meteen ophogen! Gelukkig hebben we een waakhond ;)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:34:22 #150
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114939583
quote:

[..]

Niet te vaak eten, want die vrije uitloopkippen zijn wel een stuk vervuilder (met dioxine bijvoorbeeld) dan dieren die gecontroleerd te eten krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')