Ga ik doen!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:34 schreef alors het volgende:
[..]misschien ook nog even de Nederlandse teams erbij zetten?
Bazengedoe van Jung, en het paard natuurliijkquote:Hij is de eerste ruiter die na de Europese en de wereldtitel ook olympisch goud op eventing, vroeger military geheten, heeft veroverd.
Dat komt er niet. Hoogstens individueel goud voor Adelinde. Brons misschien.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:14 schreef Nober het volgende:
Wanneer komt dat dressuur goud (x2) en zilver?
quote:Anky van Grunsven (Salinero) en Patrick van der Meer (Uzzo) komen op de eerste dag (donderdag aanstaande) aan start. Van Grunsven komt om 13:42 (Nederlandse tijd) de baan in, gevolgd door Patrick vander Meer om 16:20, tevens de hekkensluiter van de dag.
Op vrijdag wordt het tweede gedeelte van de landenwedstrijd verreden. Edward Gal brengt zijn Undercover om 12:54 aan start, gevolgd door Adelinde Cornelissen (Parzival) om 16:11.
De voor Marokko uitkomende Nederlander Yessin Rahmouni (Floresco) en de Belgische Claudia Fassaert (Donnerfee) komen op de eerste dag om 12:09 en 15:10 aan start.
Hoewel Anky vorige OS een mooie proef neerzette heeft ze de winst ook te danken aan Warum Nicht die toen aan het klooien ging.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:40 schreef alors het volgende:
[..]
Dat komt er niet. Hoogstens individueel goud voor Adelinde. Brons misschien.
Beste drie scores samengeteld, toch? Zo was het bij eventing ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:52 schreef DeeBee het volgende:
Er zijn dus 3 atleten voor de teamscore? En 4 individuele deelnemers?
Die scores voor de teamwedstrijd tellen ook mee voor de individuele klassementen toch?
Dat is wel apart, dat uiteindelijk alleen de score in de Vrije Kür de medailles bepaalt individueel. Dacht dat de voorrondes daar ook altijd al meetelden, maar blijkbaar niet dus!quote:The basics
In modern Dressage competitions, the horse and rider perform a series of movements known as a Dressage test. The tests are performed before a panel of seven judges, who award scores for individual movements and for the overall routine.
The Dressage competition consists of a Team event (made up of three athletes/horses), which includes the Grand Prix and Grand Prix Special rounds; and an Individual event, which includes the Grand Prix and the Grand Prix Special as qualifiers for the Grand Prix Freestyle (the competition that decides the final Individual classification). The Team and Individual events are conducted simultaneously: a rider’s score in a test will be relevant for both events.
Competition format
After the first phase, the Grand Prix, the best seven teams (including any teams tied for seventh place) and the best 11 individuals (including any tied for 11th place) who are not already qualified as team members, progress to the next phase, the Grand Prix Special.
The Team event medals are decided by the total of the scores in the Grand Prix and the Grand Prix Special.
After the Grand Prix Special, the best 18 individuals (including any tied for 18th place) go through to the Grand Prix Freestyle. Riders are selected to go through on the basis of their performance in the Grand Prix Special only.
Performance in the Grand Prix Freestyle determines the medals in the Individual event.
Voor de zevende keerquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Dafuq, Anky van Grunsven doet weer mee?!?!
Ze zit echt niet meer op haar oude niveau, maar top-8 moet nog wel kunnen. Individueel moet het komen van Adelinde.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:40 schreef kilon het volgende:
Anky blijft een heldin, al heb ik werkelijk helemaal niks met deze sport. Het zou mooi zijn als ze gewoon op niveau kan presteren. En de uitslag krijg ik vanzelf wel te horen.
Ja, sinds London 1948.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Dafuq, Anky van Grunsven doet weer mee?!?!
Nee, individueel denk ik dat het uitgesloten. Adelinde maakt zeker wel kans.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:41 schreef tompsv18 het volgende:
Maakt Anky nog een kans op een medaille dan?
Je weet nooit, zonder kans op een medaille zou ze niet gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, individueel denk ik dat het uitgesloten. Adelinde maakt zeker wel kans.
Lees nou eens een stukje terug. In drievoud heb je dan je antwoord..quote:
Dude, lees nou gewoon eensquote:
Nog zo iemandquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:42 schreef plerda het volgende:
Kan Anky nog goud pakken of is het niet te verwachten?
Okequote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, individueel denk ik dat het uitgesloten. Adelinde maakt zeker wel kans.
Die ligt volgende week op je bord.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:43 schreef Steve het volgende:
Salinero, ik dacht dat die afgeschreven was..
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die ligt volgende week op je bord.
neequote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heeft er al iemand iets gezegd over de kansen van Anky?
Nee ik zou zeggen vraag er eens naquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het zal er om hangen. De artsen kunnen weinig zeggen over het behoud van haar gebit.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zal er om hangen. De artsen kunnen weinig zeggen over het behoud van haar gebit.
Paard is al 18 en de concurrentie is beter.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:45 schreef Maver24 het volgende:
Wat maakt dan et verschil dat je dit jaar minder kans hebt op een medaille dan 4 jaar geleden. Toch nog steeds hetzelfde paard?
Klopt, meerdere dagen. Dit is de Grand Prix, vandaag de ene helft, morgen de andere helft. Dan aankomende dinsdag de Grand Prix Special en volgende week donderdag de Vrije Kur.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:45 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wordt de score bepaald over meerdere dagen/wedstrijden?
Je oma gaat nog steeds zo lekker als toen ze 24 was?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:45 schreef Maver24 het volgende:
Wat maakt dan et verschil dat je dit jaar minder kans hebt op een medaille dan 4 jaar geleden. Toch nog steeds hetzelfde paard?
Het hadden mijn woorden kunnen zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:46 schreef Revanches het volgende:
Salinero is echt veel rustiger en beheersbaar geworden.Achterhand zit er mooi onder.
Neem aan dat je je moet plaatsen voor de Kür?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt, meerdere dagen. Dit is de Grand Prix, vandaag de ene helft, morgen de andere helft. Dan aankomende dinsdag de Grand Prix Special en volgende week donderdag de Vrije Kur.
Precies, een wat ouder paard en ze hebben natuurlijk ook bijna geen wedstrijden gereden de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:46 schreef alors het volgende:
[..]
Paard is al 18 en de concurrentie is beter.
Klopt, maar dat komt wel in orde.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Neem aan dat je je moet plaatsen voor de Kür?
er staat wel muziek op maar die hoor je nauwelijksquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:47 schreef Van_Poppel het volgende:
Waarom hebben ze er niet zo'n muziekje bij? Dat maakt het iets boeiender om te kijken.
Ok, ik hoor het iig niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:48 schreef alors het volgende:
[..]
er staat wel muziek op maar die hoor je nauwelijks
Alle onderdelen worden direct beoordeeld, dus dan kan je al zien op wat voor percentage ze zitten.quote:
Lief dagboek...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:48 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik heb tot nu toe alle sporten gekeken, maar dit gaat mij wel iets te ver![]()
Hopen op een medaille, hoor van Mart wel wat het is geworden.
Die Brit is een wereldtopper en Anky is dat niet meer met Salinero.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:48 schreef DeeBee het volgende:
5% lager dan die Brit lijkt mij dan wel weer erg veel, maar ja, geen idee van de jurering verder...
Ah, dan lijkt dit gewoon 'prima'.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die Brit is een wereldtopper en Anky is dat niet meer met Salinero.
7e. Ze heeft Jesse Owens nog gekend.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:53 schreef Montov het volgende:
Hoeveelste Spelen is dit eigenlijk van Van Grunsven?
Iddquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:53 schreef alors het volgende:
Sali is echt zoveel rustiger gewordenvroeger moest er altijd meteen een groom komen om hem vast te houden en huppelde hij als een malle in het rond
Die is technisch gezien al dood volgens de commentatorquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:50 schreef marcodej het volgende:
Nou ze is blij.
Ik heb onze Salinero weleens boeiender gezien. Maar goed, dat is duidelijk waarom.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:52 schreef truedestiny het volgende:
Salinero kan gewoon niet meer normaal lopen(stappen) lijkt het wel.
Paarden worden dus ook duidelijk wat rustiger naarmate ze ouder wordenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:53 schreef alors het volgende:
Sali is echt zoveel rustiger gewordenvroeger moest er altijd meteen een groom komen om hem vast te houden en huppelde hij als een malle in het rond
neequote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:56 schreef Szura het volgende:
Hej zeg, hebben Anky en Salinero nog medaillekansen?
Nee individueel niet. Ik vind dit wel een hele goede bijdrage voor het team. Misschien dat een 2e plek na G-B nog mogelijk is. Moeten ze wel Duitsland weten af te houden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:56 schreef Szura het volgende:
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:56 schreef Szura het volgende:
Waarom hap jequote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee individueel niet. Ik vind dit wel een hele goede bijdrage voor het team. Misschien dat een 2e plek na G-B nog mogelijk is. Moeten ze wel Duitsland weten af te houden.
Individueel moet de medaille komen van Adelinde Cornelissen.
Ja Adelinde en Edward Gal moeten morgen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:59 schreef Revanches het volgende:
Adelinde heeft sws veel kans op een medaille, maar die is morgen geloof ik?
Nja ik vind het een kut kijksport, kan er echt niet naar kijkenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oh ik had het van jou niet verwachtIk dacht dat je het echt niet wist
Nee, die zijn gewoon in meer dan top-vorm. Al ben ik nog steeds niet gecharmeerd van Laura Bechtolsheimer.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:00 schreef Sheepcidus het volgende:
hebben die britten een beetje thuisvoordeel met de jury?
Wie zijn er nog meer concurrent na Duitsland en GB?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:02 schreef TheArt het volgende:
Schneider 76.227. DL pakt dus wat voorsprong. Van der Meer zal wel niet over de score van Anky heenkomen, dus dan zullen Gal en Adelinde dat morgen moeten goedmaken.
Ik weet het niet... Het zal niet de eerste keer zijn dat Patrick weet te verrassen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:02 schreef TheArt het volgende:
Schneider 76.227. DL pakt dus wat voorsprong. Van der Meer zal wel niet over de score van Anky heenkomen, dus dan zullen Gal en Adelinde dat morgen moeten goedmaken.
Denemarken, maar denk niet dat Nederland de Denen hoeft te vrezen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wie zijn er nog meer concurrent na Duitsland en GB?
Die duitser baalt wel zeker? Zo veel betalen voor een paard en dan niet kwalificeren.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:05 schreef GotenSSJ het volgende:
Heeft die Edward Gal trouwens nog wat kansen?
Blijft eeuwig zonde dat Totilas is verkochtBovenal voor hem zelf natuurlijk.
Spanje. Verder volgens mij geen ander land...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wie zijn er nog meer concurrent na Duitsland en GB?
Die Duitser is ziek. Niet echt iets waar je zelf de hand in hebt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:06 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Die duitser baalt wel zeker? Zo veel betalen voor een paard en dan niet kwalificeren.
Van der Meer telt sowieso niet mee voor de teamscore.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:02 schreef TheArt het volgende:
Maar ook daarvoor was het niet super toch? Bovendien had die de oefening van Gal gekopieerd, weet niet in hoe verre dat "Not done" is in de paardensport.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die Duitser is ziek. Niet echt iets waar je zelf de hand in hebt.
Nee dat is waar ook. Die komt alleen individueel in actie. Goed dat je het zegt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van der Meer telt sowieso niet mee voor de teamscore.
Oh dat is wel alsnog balen dan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij ging behoorlijk goed de laatste wedstrijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:09 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Maar ook daarvoor was het niet super toch? Bovendien had die de oefening van Gal gekopieerd, weet niet in hoe verre dat "Not done" is in de paardensport.
Toch denk ik dat de aankoop van Totilas niet is geworden wat ze gehoopt hadden. Ja het kan allemaal nog in de toekomst, maar de veulens schijnen ook niet eens zo super te zijn terwijl er wel goed is geselecteerd op goede merries. Misschien blijken het over 3 jaar toch toppers te zijn, maar het is een grote gok geweest. En als hij dan in de ring ook niet het superpaard is wat hij met Gal wel was...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maken wij hier het allereerste foutje van TheArt mee? Ai!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee dat is waar ook. Die komt alleen individueel in actie. Goed dat je het zegt.
Ah okayquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij ging behoorlijk goed de laatste wedstrijden.
BREKEND!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maken wij hier het allereerste foutje van TheArt mee? Ai!
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb Totilas nooit een superpaard gevonden, ook onder Gal niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:11 schreef alors het volgende:
[..]
Toch denk ik dat de aankoop van Totilas niet is geworden wat ze gehoopt hadden. Ja het kan allemaal nog in de toekomst, maar de veulens schijnen ook niet eens zo super te zijn terwijl er wel goed is geselecteerd op goede merries. Misschien blijken het over 3 jaar toch toppers te zijn, maar het is een grote gok geweest. En als hij dan in de ring ook niet het superpaard is wat hij met Gal wel was...
Tijd voor de krantquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is maar paardensport natuurlijk, ik zou er niet eens alles van willen wetenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tijd voor de krant![]()
Maakte er de afgelopen dagen wel meer, sssst
Nee ik verbeterde hem bij het beachvolleybal al een keer, met de pouleindelingquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nou ik vond Totilas toch wel een paard met uitstraling onder Gal. Nu is het meer een dood hertje. Zonde.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb Totilas nooit een superpaard gevonden, ook onder Gal niet.
Eens, ik snap de kritiek op Totilas met Gal wel, maar wat een expressie en magie hadden die twee samenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:17 schreef Revanches het volgende:
[..]
Nou ik vond Totilas toch wel een paard met uitstraling onder Gal. Nu is het meer een dood hertje. Zonde.
Ja Sjef gaat ze trainen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:21 schreef Marcoss het volgende:
Totilas wordt na de Spelen ook getraind door die man van van Grunsven toch?
Niet mee eensquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:17 schreef Revanches het volgende:
[..]
Nou ik vond Totilas toch wel een paard met uitstraling onder Gal. Nu is het meer een dood hertje. Zonde.
En wat is hij nu dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Niet mee eens. Toot onder Gal was een circusact.
Geen circusact. De marketing eromheen wel. Het paard zelf niet.quote:
Mooi die emotie. Ze is volgens mij zo blij met wat Salinero allemaal toch nog weet te presteren.twitter:Peter_Hoefslag twitterde op donderdag 02-08-2012 om 14:06:41Sjef Janssen er niet bij vanwege flinke griep. Dokter Cees Rein Vd Hoogenband stelde de tot tranen toe geroerde Anky gerust reageer retweet
Klopt, daar is hij aan geopereerd.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:33 schreef byah het volgende:
Sjef Janssen had toch ook een hersentumor? Anky zag er in ieder geval zeer emotioneel uit.
quote:Anky van Grunsven kwam zojuist aan start met haar 18-jarige routinier Salinero. De amazone besloot op safe te rijden zodat ze geen extra risico voor het team zou lopen en opende met het stilstaan en vierkant halthouden van Salinero, iets dat in het verleden wel anders was. De proef zag er eigenlijk heel gelikt uit. De uitgestrekte draf was duidelijk wat ingehouden en in de passage werd Salinero licht hectisch, waardoor het ritme in het achterbeen soms verloren ging.
De piaffe was goed en ook de galop was goed. In de changementen mocht hij iets doorspringen en in de changementen om de twee kreeg de combinatie een fout.
Anky en Salinero kregen een score van 73.34% en staat daarmee op een voorlopig derde plaats, wat ook een voorlopig derde plaats voor Nederland betekent na slecht 1 ruiter in de baan.
Anky was na afloop zichtbaar geemotioneerd. De reden: het ging gisteravond plotseling niet goed met Sjef (partner en bondscoach). Janssen was aan het overgeven en was er vandaag dan ook niet bij. Anky in tranen: "De emotie en stress komt er nu allemaal even uit. Gisteravond ging het niet goed met Sjef. Ik wilde niet in paniek raken want ik moest vandaag natuurlijk nog rijden.
Vanochtend kregen we te horen dat alles goed gaat met Sjef en dat nam de stress enigzins weg."
Het was een heel geregel en Sjef wilde er eerst niets van weten, maar hij is tijdens de proef uiteindelijk toch thuis gebleven (huis waar de familie van Grunsven momenteel verblijft in Londen). Ik wilde toch iemand bij me hebben bij de ring voor het geval dat, maar gelukkig nam Patrik Kittel deze taak over en dat was fantastisch voor me. Dat heeft me veel steun gegeven.
Ik ben tevreden over de proef. Wat betreft het halthouden heb ik een persoonlijk record gereden, want nog nooit eerder stond hij twee keer stil en vierkant in de proef. De uitgestrekte draf heb ik in verband met het team op safe gereden. De passage en piaffe konden meer, maar ook daar wilde ik hem niet te hectisch laten worden. We kregen bij de changementen om de twee een fout omdat ik net teveel wilde. Dat kwam niet helemaal goed door.
Tijdens de Special zal ik hem wel voluit rijden."
Kuur op muziek komt nog hè.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:07 schreef TLC het volgende:
Waarom was er geen muziek bij de dressuur ? t was zo stil allemaal
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:17 schreef marcodej het volgende:
http://nos.nl/os2012/vide(...)-lak-aan-ruiter.html
Schitterend.
Alleen Van Grunsven is nog geweest en die heeft naar verwachting gepresteerd, als Gal en Cornelissen dat ook doen hebben ze 90% zeker een medaillequote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:29 schreef TheVulture het volgende:
Een medaille zit er wel in na de resultaten van vandaag
Mij niet. Ze gaat steeds slechter rijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:18 schreef TheArt het volgende:
Nu Bechtolsheimer. Dat wordt een topscore lijkt me.
Dat heeft ze zelf ook toegegeven, dat ze op safe reedquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:45 schreef MissFrankenstein het volgende:
Er is discussie over de punten van Anky.
In vergelijken tot andere deelnemers is ze laag gejureerd.
Maar ja Anky reed in mijn ogen netjes maar laf wat in de piaffe, passage en uitgestrekte draf te zien was. Hoop dat Adelinde en Edward morgen knallen.
Ik hoorde dat ze bij de BBC ook vonden dat ze weinig heeft gekregen. Ik vond het ook wel aan de lage kant.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:45 schreef MissFrankenstein het volgende:
Er is discussie over de punten van Anky.
In vergelijken tot andere deelnemers is ze laag gejureerd.
Maar ja Anky reed in mijn ogen netjes maar laf wat in de piaffe, passage en uitgestrekte draf te zien was. Hoop dat Adelinde en Edward morgen knallen.
Dat weet ik, maar ik snap niet waarom.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat heeft ze zelf ook toegegeven, dat ze op safe reed.
Misschien dacht ze op die manier grovere fouten te voorkomen? Kan ik me best indenken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:03 schreef MissFrankenstein het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik snap niet waarom.
Iets meer lef had het team geen schade gebracht en Salinero heeft sowieso 1 rustdag voor de kur (is de kuur zaterdag?) dus ze had Salinero er ook niet mee kapot gereden.
Ik hoop dat ze in de kur wél allemaal met lef rijden.
Ik zie ze liever een brozen medaille halen waarmee het hele team met lef heeft gereden en misschien een foutje maakt dan een paar brave proeven zonder een echt knal moment.
Ik snap het wel als je man nog niet zo lang geleden behoorlijk ziek is geweest, dan schrik je toch, ook al is het een griepjequote:
quote:
Niet zo heel gek, he. Haar man is recent geopereerd aan een tumor in het hoofd en gisteren voelde hij zich niet goed en hij was er dus vandaag ook niet bij. Niet raar dat alle opgebouwde spanning eruit komt.quote:
Ziekteverleden van haar man, onrustige nacht gehad, vanalles zelf moeten regelen plus alle spanning van de wedstrijd... ik zou het gekker vinden als ze niet emotioneel was geweest.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:50 schreef Greenpeas het volgende:
En de teamarts die het dan heeft over een "griepje", dat brengt toch niet zo'n reactie teweeg denk ik dan persoonlijk.
Dan heb ik niks gezegd, belachelijk dat ze zeggen dat er een griepje is dan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
[..]
Niet zo heel gek, he. Haar man is recent geopereerd aan een tumor in het hoofd en gisteren voelde hij zich niet goed en hij was er dus vandaag ook niet bij. Niet raar dat alle opgebouwde spanning eruit komt.
Daaromquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan heb ik niks gezegd, belachelijk dat ze zeggen dat er een griepje is dan.Respect voor Anky.
Ohja was ook zo jaquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:11 schreef sig000 het volgende:
Ze is natuurlijk ook aardig dik met die kerel.
4 jaar geleden waar d'r eerste woorden na winnen van goud: "Woar is Sjef?"
Wat Adelinde betreft, die heeft pas 1x weer op niveau gereden na de "vage"blessure van maandje geleden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:44 schreef TheVulture het volgende:
Kan Gal een betere score neerzetten dan Anky morgen? Adelinde zal sowieso wel voor een 80+ score gaan denk ik of niet
Ze heeft gezegt op safe te rijden voor het team, ik had het team liever met lef zien rijden dan gedurfd. Als je dan geen medaille wint heb je in elk geval met lef gereden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:07 schreef alors het volgende:
Anky is te ambitieus en teveel sportvrouw om op safe te gaan als dat geen goede reden heeft. Zij kent Salinero natuurlijk als geen ander.
Nou, je zag wel heel duidelijk dat ze Salinero inhield omdat hij op ontploffen stond. Als ze meer gedurfd had gereden zou hij bijvoorbeeld bij de uitgestrekte draf in galop zijn aangesprongen en dan had ze minder gescoord. Ook in zijn passages zag je dat heel duidelijk. Het was een bommetje.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:45 schreef MissFrankenstein het volgende:
[..]
Ze heeft gezegt op safe te rijden voor het team, ik had het team liever met lef zien rijden dan gedurfd. Als je dan geen medaille wint heb je in elk geval met lef gereden.
Persoonlijk vond ik de proef er slap en niet wat ik van haar gewend was, normaal springt haar proef er altijd wel uit. Ik snap dat Sjef niet lekker was, maar toch in Athene stond ze ook onder enorme druk.
Hoe laat moet Anky dan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:38 schreef alors het volgende:
Het is weer begonnen, over een kwartier moet Edward!
nee, de grand prix special wordt nu ook meegeteld in landenscorequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:24 schreef Keauning het volgende:
Medailles worden vandaag verdeeld, na Cornelissen?
Naar wat ik begrepen heb, wel hoog gewaardeerd?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:35 schreef TheArt het volgende:
Sprehe wel heel goed zeg en dan moet Langehanenberg nog.
Geen idee, heb het niet gezien.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Naar wat ik begrepen heb, wel hoog gewaardeerd?
Je mag de rol van de ruiter niet onderschatten. Die is ook immens.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:37 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wat is dit voor een 'sport' zeg als het paard het eigenlijk zoveel mogelijk 'zelf' moet doen? Dat dit Olympisch is verbaas ik me elke 4 jaar weer over.
Ik zou die discussie niet aangaan, wordt toch niet begrepen tot ze zelf op een paard gaan zittenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je mag de rol van de ruiter niet onderschatten. Die is ook immens.
Ik heb sowieso helemaal niks met die Oranjesquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:42 schreef roos85 het volgende:
[..]
Zijn ze een keer niet bij een finale is het weer niet goed
Wanneer worden de medailles dan verdeeld? Ik dacht dat dit de Team Dressuur was?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:42 schreef roos85 het volgende:
[..]
Zijn ze een keer niet bij een finale is het weer niet goed
Tuurlijk heeft de ruiter ook een rol, maar bij sport denk ik echt aan andere dingen dan paardrijden, straks gaan we nog frisbees laten vangen door honden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou die discussie niet aangaan, wordt toch niet begrepen tot ze zelf op een paard gaan zitten.
Dat mag. Nu ga ik weer dressuur kijken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft de ruiter ook een rol, maar bij sport denk ik echt aan andere dingen dan paardrijden, straks gaan we nog frisbees laten vangen door honden.
De hele auto- en motorsport dan ook maar afschaffen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft de ruiter ook een rol, maar bij sport denk ik echt aan andere dingen dan paardrijden, straks gaan we nog frisbees laten vangen door honden.
Volgens mij 7-8 pas..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:43 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wanneer worden de medailles dan verdeeld? Ik dacht dat dit de Team Dressuur was?
Edit: Omdat de NOS er relatief veel aandacht voor heeft.
Dat zou nooit olympisch worden omdat ze teveel van het materiaal afhankelijk zijn. In weze niet compleet anders dan de paardensportquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
De hele auto- en motorsport dan ook maar afschaffen?
De paardensport is al eeuwenoud
Autosport en motorsport is in elk geval al veel meer fysiek dan paardrijden. Tuurlijk leveren hen ook een inspanning, ongetwijfeld. Maar ik vind het gewoon echt geen sport, zeker niet olympisch.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
De hele auto- en motorsport dan ook maar afschaffen?
De paardensport is al eeuwenoud
Hoeft niet. Er zijn genoeg klasses waarbij ze met dezelfde auto's rijden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:46 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat zou nooit olympische worden omdat ze teveel van het materiaal afhankelijk zijn. In weze niet compleet anders dan de paardensport
Dat kan, Dombo.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Autosport en motorsport is in elk geval al veel meer fysiek dan paardrijden. Tuurlijk leveren hen ook een inspanning, ongetwijfeld. Maar ik vind het gewoon echt geen sport, zeker niet olympisch.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:45 schreef marcodej het volgende:
74.9 voor Denemarken.
Is Anne van Olst een Nederlandse?
Dat mag. Doei.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Autosport en motorsport is in elk geval al veel meer fysiek dan paardrijden. Tuurlijk leveren hen ook een inspanning, ongetwijfeld. Maar ik vind het gewoon echt geen sport, zeker niet olympisch.
Zijn de woorden van Roggequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoeft niet. Er zijn genoeg klasses waarbij ze met dezelfde auto's rijden.
Later!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Doei! Het was weer gezellig, sport ze nog!
Nog een paar procentjes thuisvoordeel erbij!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:48 schreef TheArt het volgende:
Dujardin 83.663Zoals verwacht steeds ze er met kop en schouders bovenuit.
Dat is de kür op muziek..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:24 schreef StephanL het volgende:
Ik mis de muziek, blijkbaar een andere onderdeel
En de goal.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:27 schreef TheArt het volgende:
Een Duitse deelneemster voor Duitsland.
Tuurlijk Roelfs
Jurylid E komt uit UK en jurylid F komt uit NL?quote:1 226 DUJARDIN C VALEGRO 83.663 Q -
Team MemberGBR
Horse
Breed KWPN
Sex GD
Age 10
Sire NEGRO
Detailed Results
Judges % Score Rank
K 81.915 1
E 85.213 1
H 84.149 1
C 83.085 1
M 85.532 1
B 84.362 1
F 81.383 2
2 236 CORNELISSEN A PARZIVAL 81.687 Q -
Team MemberNED
Horse
Breed KWPN
Sex GD
Age 15
Sire JAZZ
Detailed Results
Judges % Score Rank
K 81.489 2
E 79.574 4
H 82.979 2
C 80.638 2
M 82.128 2
B 82.872 2
F 82.128 1
Geen idee maar hoogste en laagste vallen af.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Jurylid E komt uit UK en jurylid F komt uit NL?
Bijzonder trouwens dat er 4 punten verschil zit tussen de hoogste en de laagste score.
K ERNES Wim (FEI)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Bijzonder trouwens dat er 4 punten verschil zit tussen de hoogste en de laagste score.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:27 schreef TheArt het volgende:
Een Duitse deelneemster voor Duitsland.
Tuurlijk Roelfs
Ach ze willen het toch ook niet snappen, pas als ze zelf op een paard stappen en merken dat je bij elke pas 20 cm omhoog wordt gegooid en van voor naar achter wordt gelanceerd als je niks doet dan kun je pas begrijpen hoeveel moeite, spierkracht en fijne motoriek het kost om alleen al stil te zitten en dan heb je verder nog niets gedaan om die 700 kilo hittepetit paard onder je in bedwang te houden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:41 schreef MissFrankenstein het volgende:
Voor de jankers die denken dat paardrijden geen sport is..
Als het eruit ziet alsof de paarden alles uit zichzelf doen en de ruiter er voor jan lul boven op zit
dan heb je te maken met een hele goede ruiter.
Het kosten jaren training om het er uit te laten zien alsof het paard alles uit zichzelf doet en alle commando's zo minimaal zichtbaar mogelijk te maken.
Dan heb ik het nog niet eens over de jarenlange opleiding die een paard gehad heeft om tot dit niveau te komen.
Jawel hoor, dat geeft niks, als paarden flink zweten gaan ze schuimen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:28 schreef d1ce het volgende:
Dat paard zat helemaal te schuimen, dat kan niet goed zijn ofwel?
Lekker partijdig dan, dat Britse jurylid...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
De Brit (M) geeft Cornelissen haar tweede hoogste score?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker partijdig dan, dat Britse jurylid...
Ik heb niks gezegd! Ik keek niet verder dan mijn neus lang is en zag alleen dat iemand schreef dat het jurylid bij E het Britse jurylid is, maar dat is blijkbaar de Franse. Maar toch geeft de Britse Dujardin wel een belachelijk hoge score.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:33 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
De Brit (M) geeft Cornelissen haar tweede hoogste score?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |