abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:23:11 #51
67670 Skv
Cynist.
pi_114900568
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

hand afhakken is niet echt terminaal.
Maar 35k is best een schijntje als we daar als maatschappij de kosten die een gehandicapte met zich meebrengt mee zouden kunnen afkopen. Dus ik zou wel zeggen doen. maar ik denk dat niemand ermee accoord zou gaan. Een afkoopsom moet nog altijd een eigen keuze zijn
Dan adopteer ik een terminale kleuter met kanker uit Polen. En die laat ik lekker afkopen. Fijn op vakantie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:23:28 #52
321876 Cherna
Fuck the System
pi_114900585
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

het moet dan wel heel duidelijk zijn, en ook juridisch onmogelijk worden gemaakt om nog verdere aanspraken te maken op het zorgstelsel. Als iedereen dat van te voren weet is het gewoon een individuele keuze.
Wel leuk voor de familie natuurlijk. Je zorgt ervoor dat de terminale patiënt kiest voor het geld en dan een leuke erfenis ontvangen na het overlijden van deze patiënt. Want het lijkt me niet dat een terminale patiënt nog kan genieten van 50.000 euro. De nabestaanden varen er dan wel bij. Misschien toch wel een goed plan :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:23:59 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_114900607
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan adopteer ik een terminale kleuter met kanker uit Polen. En die laat ik lekker afkopen. Fijn op vakantie.
kankerkleuters uit Afrika zijn goedkoper en ook mediagenieker.
The End Times are wild
pi_114900640
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:23 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wel leuk voor de familie natuurlijk. Je zorgt ervoor dat de terminale patiënt kiest voor het geld en dan een leuke erfenis ontvangen na het overlijden van deze patiënt. Want het lijkt me niet dat een terminale patiënt nog kan genieten van 50.000 euro. De nabestaanden varen er dan wel bij. Misschien toch wel een goed plan :)
Ik denk dat een hele boel mensen juist voor het geld zullen kiezen vanwege het kunnen nalaten aan de familie. En ik vind helemaal niets mis met die keuze zolang mensen hem zelf rationeel maken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114900735
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Het adopteren van kinderen met allerlei beperkingen of medische gebreken zou ik direct verbieden als het aan mij lag. het is toch een godspe dat we eigen hulpbehoevenden amper kwaliteit van leven kunnen bieden en ondertussen nog meer zorg gevalletjes uit andere landen importeren.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:27:05 #56
321876 Cherna
Fuck the System
pi_114900740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik denk dat een hele boel mensen juist voor het geld zullen kiezen vanwege het kunnen nalaten aan de familie. En ik vind helemaal niets mis met die keuze zolang mensen hem zelf rationaal maken.
Mijn vrouw werkt in de zorg. Je moest eens weten wat familieleden zich onder elkander aandoen .Ze zijn er nooit totdat de dood plots een hoop bezoek brengt en gelijk de gehele kamer doorzocht word etc. Mijn vrouw moet dan alles er aan doen om die kamer af te schermen. Bizar.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:27:27 #57
67670 Skv
Cynist.
pi_114900757
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik denk dat een hele boel mensen juist voor het geld zullen kiezen vanwege het kunnen nalaten aan de familie. En ik vind helemaal niets mis met die keuze zolang mensen hem zelf rationeel maken.
Dus eigenlijk wordt het belastinggeld dan ingezet als een levensverzekering zonder premie? :{
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:27:56 #58
67670 Skv
Cynist.
pi_114900777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het adopteren van kinderen met allerlei beperkingen of medische gebreken zou ik direct verbieden als het aan mij lag. het is toch een godspe dat we eigen hulpbehoevenden amper kwaliteit van leven kunnen bieden en ondertussen nog meer zorg gevalletjes uit andere landen importeren.
'we zijn wereldburgers'.
pi_114900852
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wordt het belastinggeld dan ingezet als een levensverzekering zonder premie? :{
Nee, het geld komt uit de zorgpot. En laten we zeggen dat we een buy out optie doen op 20% van de behandelingskosten. Dan is toch iedereen daar gebaat bij. Boven een bepaalde leeftijd geldt het niet meer, maar dan wordt je nu ook al niet meer behandeld met dure behandelingen.
pi_114900900
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:27 schreef Skv het volgende:

[..]

'we zijn wereldburgers'.
Dat roepen mensen alleen als het hun uitkomt, of wil je als wereldburger ook meebetalen aan de zorgkosten in de VS, Thailand, china of Botswana?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:30:41 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114900910
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Min of meer. Maar eigenlijk komt dit ergens anders op neer: veel mensen hebben liever geld dan (te veel) "zorg". En die 50.000 euro hierboven die je krijgt als je van behandeling afziet, is natuurlijk een enorme sigaar uit eigen doos. Gemiddeld geven we per Nederlander 5250 euro per jaar uit aan zorg. Die 50k zou je prima zelf bij elkaar kunnen sparen, en dan kan je zelf kiezen wat je er mee doet, als je niet verplicht zou moeten bijdragen. En die keuzemogelijkheid wordt je ontnomen door de overheid.
censuur :O
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 16:30:55 #62
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_114900921
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, het geld komt uit de zorgpot. En laten we zeggen dat we een buy out optie doen op 20% van de behandelingskosten. Dan is toch iedereen daar gebaat bij. Boven een bepaalde leeftijd geldt het niet meer, maar dan wordt je nu ook al niet meer behandeld met dure behandelingen.
Dat is niet waar. Dan heb je nog steeds recht om behandeld te worden met dure behandelingen. Alleen vanwege de leeftijd zijn vele behandelingen dodelijker dan de kwaal zelf.
pi_114900968
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:30 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Dan heb je nog steeds recht om behandeld te worden met dure behandelingen. Alleen vanwege de leeftijd zijn vele behandelingen dodelijker dan de kwaal zelf.
Klopt, maar dan geven we dus ook geen buy out optie meer weg.
pi_114901057
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:56 schreef Skv het volgende:

[..]

Omdat we met budgetten werken om in alle behoeften (deels) te voorzien. Er gaat ook geld naar het onderhoud van monumenten. Er gaat ook geld naar het repareren van straatlantaarns. Moeten we dan de afweging maken om de monumenten niet meer te onderhouden, of de straatlantaarns niet meer te vervangen, en al dat geld naar de zorgt te pompen?

Je moet ook kijken hoe de impact van je geld is. Het is belastinggeld, geld van de gemeenschap. De gemeenschap is er meer bij gebaat dat zaken van algemeen belang geregeld zijn dan wanneer er buitensporig veel wordt geïnvesteerd in één individu. Dit geldt zowel voor zieken als voor aso's.
Dit. Vooralsnog durft men de discussie niet aan in politiek Den Haag. Ik ben bang dat de andere taken van de overheid verder zullen verschralen. Een beweging die al tien jaar aan de gang is. Op een gegeven moment is de rek op, ik vrees echter dat we dan naar een ander uiterste doorschieten.
pi_114901107
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat een ernstig chronisch ernstig ziek mens veel minder heeft aan veel geld. Je hebt er weinig aan als je aan bed bent gebonden dat er een miljoen op de rekening staat.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:35:19 #66
67670 Skv
Cynist.
pi_114901131
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat een ernstig chronisch ernstig ziek mens veel minder heeft aan veel geld. Je hebt er weinig aan als je aan bed bent gebonden dat er een miljoen op de rekening staat.
Ik zou dat bed dan minimaal op de bahama's neer laten zetten.
pi_114901175
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zou dat bed dan minimaal op de bahama's neer laten zetten.
Want dan is de kamer mooier?
pi_114901206
quote:

[..]

Hallo zeg het blijft een eigen keuze. Ik dwing niemand om het geld aan te nemen. Wat die persoon met het geld doet moet hij lekker zelf weten

Ze zouden bijv naar Thailand kunnen gaan om zich nog even te laten verzorgen door enkele thaise dames ;)
pi_114901213
quote:

[..]

Daarom hebben ze ook een keuze. Het is geen verplichting.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:37:38 #70
67670 Skv
Cynist.
pi_114901236
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hallo zeg het blijft een eigen keuze. Ik dwing niemand om het geld aan te nemen. Wat die persoon met het geld doet moet hij lekker zelf weten
Heroïne kopen op kosten van de staat. Of een Ferrari!
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 16:38:21 #71
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_114901267
En dan slaan we de optie maar over dat de overheid weer zelf volledig verantwoordelijk gaat worden voor de zorg? In een staats-monopolie bepaalt de overheid zelf de zorg, door kartelvorming bepalen nu verzekeraars de zorg. Ik ga liever voor een overheid die quitte wil spelen dan voor verzekeraars die winst willen behalen. Daarnaast wordt de medicatie voor weesziekten vaak geleverd en geproduceerd door één bedrijf die een monopolie positie heeft en de prijs gewoon kan opschroeven, omdat er geen alternatief is.
pi_114901308
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Heroïne kopen op kosten van de staat. Of een Ferrari!
Kan allemaal. Lekker in een roes het einde beleven lijkt mij persoonlijk een leuker einde als in een deprimerende ziekenhuis zaal
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 16:39:52 #73
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_114901329
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kan allemaal. Lekker in een roes het einde beleven lijkt mij persoonlijk een leuker einde als in een deprimerende ziekenhuis zaal
In een ziekenhuis kan je fentanyl scoren en die is gewoon gratis :P
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:40:49 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_114901381
Maar wat vinden jullie ervan als we 15 miljoen uitgeven om iemands leven 2 jaar te rekken, maar als die persoon tegelijkertijd wel rookt, waardoor hij zijn leven met 5 jaar verkort?

Dan is het toch veel meer solidair van die persoon om te stoppen met roken en die 15 miljoen aan behandeling te weigeren. Kleine moeite. En hij leeft nog 3 jaar langer ook!
The End Times are wild
pi_114901406
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
En dan slaan we de optie maar over dat de overheid weer zelf volledig verantwoordelijk gaat worden voor de zorg? In een staats-monopolie bepaalt de overheid zelf de zorg, door kartelvorming bepalen nu verzekeraars de zorg. Ik ga liever voor een overheid die quitte wil spelen dan voor verzekeraars die winst willen behalen. Daarnaast wordt de medicatie voor weesziekten vaak geleverd en geproduceerd door één bedrijf die een monopolie positie heeft en de prijs gewoon kan opschroeven, omdat er geen alternatief is.
Nu ga je ervan uit dat de overheid kan werken tegen lage kosten.
Ik durf best te beweren dat de zorg die de overheid aan kan bieden tegen kostprijs, hoger is als identieke zorg door een commercieel bedrijf die er winst op maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')