abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:56:16 #26
67670 Skv
Cynist.
pi_114899378
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn altijd uitzonderingen. Maar alles wat ik zeg is dat we niet alleen maar naar die patienten hoeven te kijken. In het algemeen zou ik het oneerlijk vinden als zo'n Pompe-patient een spuitje krijgt maar we wel een soortgelijk bedrag uitgeven om een aso-gezin te pamperen. Waarom wordt er dan niet gewoon een afweging gemaakt?
Omdat we met budgetten werken om in alle behoeften (deels) te voorzien. Er gaat ook geld naar het onderhoud van monumenten. Er gaat ook geld naar het repareren van straatlantaarns. Moeten we dan de afweging maken om de monumenten niet meer te onderhouden, of de straatlantaarns niet meer te vervangen, en al dat geld naar de zorgt te pompen?

Je moet ook kijken hoe de impact van je geld is. Het is belastinggeld, geld van de gemeenschap. De gemeenschap is er meer bij gebaat dat zaken van algemeen belang geregeld zijn dan wanneer er buitensporig veel wordt geïnvesteerd in één individu. Dit geldt zowel voor zieken als voor aso's.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:57:03 #27
67670 Skv
Cynist.
pi_114899407
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Die geef je een keuze, behandelen om nog enkele maanden extra te leven, of direct 100.000 euro handje contantje (maar geen behandeling meer) zodat hij nog even de bloemetjes buiten kan zetten. In beide gevallen ben je bij die roker toch goedkoper uit als bij de ouder wordende medemens
_O- Je beseft wel dat het belastinggeld is? 35-40% van alles wat ik verdien gaat DIRECT naar de staat. No way dat ik accepteer dat ze een ton aan iemand geven om maar op te maken voor de lol. En met mij miljoenen anderen. :')
pi_114899414
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Juist gevangenen zou je kunnen outsourcen: meer dan een jaar cel? Veel plezier in (alweer) Thailand! Wedden dat dat meer afschrikt dan een gevangenis hier? En een enorme kostenbesparing ook nog!
Ik zou ze graag outsourcen naar Siberië. Daar zitten ze verlegen om arbeiders.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:57:56 #29
321876 Cherna
Fuck the System
pi_114899453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn altijd uitzonderingen. Maar alles wat ik zeg is dat we niet alleen maar naar die patienten hoeven te kijken. In het algemeen zou ik het oneerlijk vinden als zo'n Pompe-patient een spuitje krijgt maar we wel een soortgelijk bedrag uitgeven om een aso-gezin te pamperen. Waarom wordt er dan niet gewoon een afweging gemaakt?
Maar wat wil je dan. Een maatschappij met allemaal een gelijk niveau? Het is er nu eenmaal en dat kun je niet oplossen door maar niets te geven. Als dit gaat gebeuren kom je straks in een anarchie terecht. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. En een bananenrepubliek is wel het allerlaatste waar ik op zit te wachten.
Die crisis moet opgelost worden en zo snel als het kan. Maar ja de EU leiders laten het maar gebeuren. Dit duurt te lang.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_114899460
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:57 schreef Skv het volgende:

[..]

_O- Je beseft wel dat het belastinggeld is? 35-40% van alles wat ik verdien gaat DIRECT naar de staat. No way dat ik accepteer dat ze een ton aan iemand geven om maar op te maken voor de lol. En met mij miljoenen anderen. :')
Dus een behandeling betalen van meerdere tonnen is ok, maar de patiënt afkopen met een ton is dat niet?

Ik zou het wel weten, ik zou ze de keuze geven. Scheelt een boel geld op de lange termijn.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:58:36 #31
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_114899481
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus een behandeling betalen van 3 ton is ok, maar de patiënt afkopen met een ton is dat niet?
Lijkt me wel logisch, denk je niet?
Cash voelt "oneerlijker" dan een behandeling.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_114899520
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Klopt ook. Maar afkopen is op de lange termijn wel beter voor de totale zorgkosten.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:59:37 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_114899526
quote:

[..]

Het is wel 66% goedkoper
The End Times are wild
pi_114899558
quote:

[..]

Voelt oneerlijk, maar pragmatisch gezien ben je er wel beter mee af.

Een rechtsbijstandsverzekering doet hetzelfde: als ze inschatten dat jouw schade lager is dan de kosten om een rechtszaak te gaan voeren, dan krijg je van de verzekeraar je schadebedrag uitgekeerd in cash en is de zaak daarmee af.
pi_114899597
quote:

[..]

als je zoekt naar manieren om de zorgkosten naar beneden te krijgen lijkt het mij een uitstekend plan. Goede bijkomstigheid is dat je de keuze bij de mensen zelf legt.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:01:58 #36
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_114899639
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt ook. Maar afkopen is op de lange termijn wel beter voor de totale zorgkosten.
Natuurlijk.
Hoeveel patienten claimen dan echter een behandeling nodig te hebben voor hun chronische depressie, waarbij ze ook genoegen nemen met 100k aan playmoney?

Waar begin en waar stop je met dergelijke afkoopsommen? Hoe leg je dit, zoals aangegeven, uit aan de belastingbetaler? Immers zijn meer mensen genegen geld neer te leggen voor een onfortuinlijke met een lang ziekbed dan een ex-patient die de bloemetjes buiten mag zetten. Vind 20.000 euro dan ook wel goed genoeg.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:02:59 #37
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_114899675
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:00 schreef hvdbr het volgende:

[..]

Voelt oneerlijk, maar pragmatisch gezien ben je er wel beter mee af.

Een rechtsbijstandsverzekering doet hetzelfde: als ze inschatten dat jouw schade lager is dan de kosten om een rechtszaak te gaan voeren, dan krijg je van de verzekeraar je schadebedrag uitgekeerd in cash en is de zaak daarmee af.
Correct. Maar politiek is emotie; dit soort plannen krijg je er niet doorheen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:03:25 #38
67670 Skv
Cynist.
pi_114899695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

als je zoekt naar manieren om de zorgkosten naar beneden te krijgen lijkt het mij een uitstekend plan. Goede bijkomstigheid is dat je de keuze bij de mensen zelf legt.
Dus straks gaan mensen hun hand er af hakken als ze geen geld hebben, sjouwen ze naar het ziekenhuis en zeggen ze: zet er maar niet meer aan, doe maar gewoon E35.000? :')
pi_114899703
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Natuurlijk.
Hoeveel patienten claimen dan echter een behandeling nodig te hebben voor hun chronische depressie, waarbij ze ook genoegen nemen met 100k aan playmoney?

Waar begin en waar stop je met dergelijke afkoopsommen? Hoe leg je dit, zoals aangegeven, uit aan de belastingbetaler? Immers zijn meer mensen genegen geld neer te leggen voor een onfortuinlijke met een lang ziekbed dan een ex-patient die de bloemetjes buiten mag zetten. Vind 20.000 euro dan ook wel goed genoeg.
We doen het natuurlijk niet bij mensen met geestelijke aandoeningen.
Over de voorwaarden zullen we het als maatschappij moeten hebben met elkaar.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:03:40 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_114899708
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Dit. Waar leg je de grens. Onmogelijk lijkt me dit plan.
pi_114899727
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Dus straks gaan mensen hun hand er af hakken als ze geen geld hebben, sjouwen ze naar het ziekenhuis en zeggen ze: zet er maar niet meer aan, doe maar gewoon E35.000? :')
hand afhakken is niet echt terminaal.
Maar 35k is best een schijntje als we daar als maatschappij de kosten die een gehandicapte met zich meebrengt mee zouden kunnen afkopen. Dus ik zou wel zeggen doen. maar ik denk dat niemand ermee accoord zou gaan. Een afkoopsom moet nog altijd een eigen keuze zijn
pi_114899797
Ik ben het trouwens evengoed eens dat je gevangenen niet oneindig hoeft te blijven ondersteunen. Iedereen verdient een 2e kans, waarschijnlijk ook wel een 3e kans, maar als je dan voor de 4e keer een gewapende overval (of iets uit die categorie) hebt gepleegd mag je ze wat mij betreft op een onbewoond eiland dumpen om het zelf maar uit te zoeken.

Maar ook hierbij geldt dat de kosten niet eens in de buurt komen van de zorgkosten.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:06:41 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_114899832
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Och ja zo gaat dat toch ook in de organenhandel. Mensen verkopen hun goede nier bv. En in veel Zuid-Amerikaanse landen verdwijnen zwervers zonder familie plots uit het straatbeeld bedoeld voor de handel in organen
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 16:08:51 #44
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_114899941
Waarom bekijken ze niet gewoon naar de behandeling van ziekten waarbij de patiënten in de terminale fase zitten en behandeling alleen het leven beperkt kan verlengen? Waarom iemand van 75 enorm veel behandelingen en medicatie geven om 75,5 te kunnen laten worden? Geef iemand dan zijn of haar leven medicatie zodat ze i.p.v. twintig, veertig kunnen worden of iets van dien aard.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:11:25 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_114900040
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

We doen het natuurlijk niet bij mensen met geestelijke aandoeningen.
Over de voorwaarden zullen we het als maatschappij moeten hebben met elkaar.
Waarom niet?
Besef goed dat een hoop mensen begrip hebben voor kostbare hulp, dure medicijnen en kapitaalintensieve behandelingen, maar dit maatschappelijk draagvlak zienderogen zal afnemen als de patient de opt-out mogelijkheid heeft om wat geld te cashen en dat dan te verspelen. Het is geen verzekering in die zin, zorg is een product dat zich juist door haar onaantastbaarheid amper laat vervangen door supplementair goed.

Meneer A heeft vanwege zijn ernstige ziekte een medicijn nodig van 100.000 euro.

Of:

Meneer A ziet af van dit medicijn en gebruikt 50.000 euro om zijn laatste jaren leuk door te brengen.

Wat zou nu meer reacties teweeg brengen van de premiebetalers?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:13:55 #46
321876 Cherna
Fuck the System
pi_114900142
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom niet?
Besef goed dat een hoop mensen begrip hebben voor kostbare hulp, dure medicijnen en kapitaalintensieve behandelingen, maar dit maatschappelijk draagvlak zienderogen zal afnemen als de patient de opt-out mogelijkheid heeft om wat geld te cashen en dat dan te verspelen. Het is geen verzekering in die zin, zorg is een product dat zich juist door haar onaantastbaarheid amper laat vervangen door supplementair goed.

Meneer A heeft vanwege zijn ernstige ziekte een medicijn nodig van 100.000 euro.

Of:

Meneer A ziet af van dit medicijn en gebruikt 50.000 euro om zijn laatste jaren leuk door te brengen.

Wat zou nu meer reacties teweeg brengen van de premiebetalers?

Het laatste. Want als die 50.000 op zijn zie ik de bui al hangen. Hoe zielig het niet is en dan alsnog behandeld worden voor 100.000. Uiteindelijk nog duurder uit ook.
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 16:14:57 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_114900186
Meneer A kiest voor behandeling en dat kost de maatschappij geld in de zin van medicatie
Meneer A ziet af van behandeling en dat kost de maatschappij ook geld in de zin van ziekenhuisopnamen, thuiszorg, medicatie voor symptoombestrijding enzovoorts.

Waar is de winst?
pi_114900335
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het laatste. Want als die 50.000 op zijn zie ik de bui al hangen. Hoe zielig het niet is en dan alsnog behandeld worden voor 100.000. Uiteindelijk nog duurder uit ook.
het moet dan wel heel duidelijk zijn, en ook juridisch onmogelijk worden gemaakt om nog verdere aanspraken te maken op het zorgstelsel. Als iedereen dat van te voren weet is het gewoon een individuele keuze.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:20:53 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_114900463
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

het moet dan wel heel duidelijk zijn, en ook juridisch onmogelijk worden gemaakt om nog verdere aanspraken te maken op het zorgstelsel. Als iedereen dat van te voren weet is het gewoon een individuele keuze.
Hoe goed dat soort duidelijke afspraken werken zien we bij afgewezen asielzoekers. Keiharde afspraken: je mag tot dan blijven en dan ga je echt, ja beloofd.

Dan verschijnt er gewoon zo'n jankerd op TV met de boodschap: "Ik moet dood van Rutte" en een verhaal erbij dat hij wel 50K heeft aangenomen, maar dat geld toen nodig had en niet anders kon, en nu toch niet dood wil, en boze brieven richting de kamer en allerlei boze talkshows over de zeik, en ja hoor, dan wordt er toch een motie aangenomen om Tarah of hoe het ook heet te behandelen. Waarbij men dan niet inziet dat dit vanwege de rechtsgelijkheid geldt voor iedereen die hiervoor gekozen heeft.
The End Times are wild
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 16:20:57 #50
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_114900466
Misschien moeten ze wanneer de kosten onaanvaardbaar voor de maatschappij de leverancier verplichten te leveren voor minder of anders de geldende patenten in Nederland als niet geldig te bepalen zodat ze desnoods in Nederland het zelf kunnen fabriceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')