abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114894616
Hallo!

Bij deze mijn eerste topic op Fok en direct een vraag voor de klussende Fokkers. Mijn vriendin en ik zijn afgelopen vrijdag tot een akkoord gekomen met de verkoper van een huis in Rotterdam, dus hebben bijna een huis gekocht. Dit huis is gebouwd in 1938 en bevindt zich op de begane grond van een pand met drie verdiepingen, het is een tussenwoning. Nu heeft dit appartement een toilet in de badkamer, naast de douche. Wij willen van de douche een inloopdouche maken, maar dan zit het toilet in de weg. In de hal voor de douche zit een redelijk grote gangkast.

Mijn vraag is of het mogelijk is om het toilet vanuit de badkamer te verplaatsen naar de gangkast? Uiteraard gaan we dit niet zelf doen (dat moet je volgens mij niet aan twee vrouwen overlaten), maar we wilden vast weten of dit überhaupt mogelijk is, voordat we een bouwbedrijf inschakelen.
En hebben jullie enig idee hoeveel kosten hieraan verbonden zullen zitten? Ik weet namelijk echt niet welke handelingen verricht moeten worden om dit te realiseren.

Alvast bedankt voor de hulp, I owe you one!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:06:18 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_114894837
Natuurlijk kan dat, en zeker op de begane grond. Je zal alleen wel de riolering om moeten leiden en de waterleidingen om moeten leggen. Dat houdt in dat de vloer opengebroken moet worden en de muren ook voor een deel.
Heeft je kast stenen muren?
disclaimer
pi_114895061
Het is een soort inbouwkast, met daarachter de trapopgang van de buren, dus ik denk het wel.

dinsdag 31 juli 2012 @ 14:13:25 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_114895120
Dat oogt wel erg smal voor een WC. Of is de foto uit proportie getrokken?
Prachtige deuren trouwens O+
disclaimer
pi_114895224
Dankje! Wij vinden de deuren ook super mooi.

En volgens mij - van wat ik kan herinneren van de bezichtiging - is de kast van binnen breder dan de deur, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat de muur nog het hoekje omgaat.
En de foto is ook wel een beetje uit proportie, haha!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:18:48 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114895361
^^ 1938. Mooie deuren. Glas-in-lood. O+

Wat Stormqueen al zegt, het kan natuurlijk wel, maar hou rekening met een stevige klus die waarschijnlijk wel behoorlijk in de papieren gaat lopen.
Als de kast van binnen inderdaad breder is dan die deur, dan zou ik die deur (en het bijgehorende gat) verbreden, dat lijkt mij toch iets prettiger/toegankelijker. Wel uiteraard proberen een 'nieuwe' deur te vinden in dezelfde stijl, moet wel lukken via een handel in oude bouwmaterialen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114896374
Zonder de maten van de ruimte in de kast is het lastig te zeggen. Waarschijnlijk kan het wel echter de volgende dingen kunnen tot redelijk hoge kosten leiden

• geen/onvoldoende ruimte onder de vloer
• afstand van gangkast tot dichtbijzijnde rioolpijp (zitten er nog muren tussen in de kruipruimte)
• materiaal van deze rioolpijp
• waar moet het water vandaan komen
• kwaliteit van de vloer
• kosten voor materiaal in het nieuwe toilet

Dikke duim zeg ik 1500-2000. Laat een paar aannemers of klusbedrijfjes een offerte maken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114897046
Dankjewel! Zo ziet het toilet er nu uit:

De kast bevindt zich tegenover de badkamer, de foto van de gang/kast is gemaakt vanuit de deur naar de badkamer, dus de oude en nieuwe plek schelen misschien hemelsbreed 3 meter.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:03:30 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_114897233
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:41 schreef Deetch het volgende:
Zonder de maten van de ruimte in de kast is het lastig te zeggen. Waarschijnlijk kan het wel echter de volgende dingen kunnen tot redelijk hoge kosten leiden

• afstand van gangkast tot dichtbijzijnde rioolpijp (zitten er nog muren tussen in de kruipruimte)
• kwaliteit van de vloer

Dikke duim zeg ik 1500-2000. Laat een paar aannemers of klusbedrijfjes een offerte maken.
Ja, maar da's alleen voor het verleggen, dan heb je nog geen plee, reservoir en betegeling.
disclaimer
pi_114911813
Is het niet mogelijk om dezelfde wc daar op te hangen?
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 20:35:17 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114912719
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:41 schreef Deetch het volgende:

• kwaliteit van de vloer

idd. het één en ander is wel heel erg afhankelijk van de locatie zelf.
Als er geen riool in de buurt zit dan heb je eigenlijk direct een probleem, of je moet het één en ander door de kruipruimte kunnen aanleggen.

En dan komt er nog een wel ¤ 2000,- euro bij voor het inbouwreservoir, tegels voor de wand en vloer, wasbakje e.d.

Zonder de situatie ter plekke te kunnen bekijken kunnen we eigenlijk niet objectief antwoorden of het wel of niet mogelijk is. We kunnen er in ieder geval geen prijskaartje aan hangen.

Beste is denk ik om wat aannemers en/of klusjesbedrijven langs te laten komen en die een offerte te laten maken :)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:05:51 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114918579
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:01 schreef McSteamy_ het volgende:
Hallo!

Bij deze mijn eerste topic op Fok en direct een vraag voor de klussende Fokkers. Mijn vriendin en ik zijn afgelopen vrijdag tot een akkoord gekomen met de verkoper van een huis in Rotterdam, dus hebben bijna een huis gekocht. Dit huis is gebouwd in 1938 en bevindt zich op de begane grond van een pand met drie verdiepingen, het is een tussenwoning. Nu heeft dit appartement een toilet in de badkamer, naast de douche. Wij willen van de douche een inloopdouche maken, maar dan zit het toilet in de weg. In de hal voor de douche zit een redelijk grote gangkast.

Mijn vraag is of het mogelijk is om het toilet vanuit de badkamer te verplaatsen naar de gangkast? Uiteraard gaan we dit niet zelf doen (dat moet je volgens mij niet aan twee vrouwen overlaten), maar we wilden vast weten of dit überhaupt mogelijk is, voordat we een bouwbedrijf inschakelen.
En hebben jullie enig idee hoeveel kosten hieraan verbonden zullen zitten? Ik weet namelijk echt niet welke handelingen verricht moeten worden om dit te realiseren.

Alvast bedankt voor de hulp, I owe you one!
In je profiel staat dat je man bent...........

Ontopic, Op zich hoeft het geen probleem te zijn, net wat Vonkie ook zegt, laat een paar bedrijven komen met een vrijblijvende offerte.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_114919087
Niet om het één en ander, maar je hebt toch al een inloopdouche & modern zwevend toilet. Dus waarom de hele zwik verbouwen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114919565
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:15 schreef blomke het volgende:
Niet om het één en ander, maar je hebt toch al een inloopdouche & modern zwevend toilet. Dus waarom de hele zwik verbouwen?
Omdat mijn vriendin graag een apart toilet wil i.v.m. dat wij vaak vrienden over de vloer hebben en ze het vervelend vindt als deze in de badkamer naar het toilet moeten. Net als bij familie/feestjes/enz.
Dus wilde ik even kijken hoeveel dat ons zou gaan kosten. Als het te hoog oploopt/niet kan/teveel moeite blijkt te zijn, dan gaat het niet door en dat is nog geen drama, want het is inderdaad een mooi toilet. Voor ons alleen op de verkeerde plek.
pi_114919611
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:05 schreef cvboer het volgende:

[..]

In je profiel staat dat je man bent...........

Ontopic, Op zich hoeft het geen probleem te zijn, net wat Vonkie ook zegt, laat een paar bedrijven komen met een vrijblijvende offerte.
Oh, dat wist ik niet, heb ik gauw veranderd!

Denken jullie dat werkspot geschikt is voor een klus als deze?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:28:37 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114919741
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:26 schreef McSteamy_ het volgende:

[..]

Daar staan best wel goede mensen op. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_114919987
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:25 schreef McSteamy_ het volgende:
Omdat mijn vriendin graag een apart toilet wil i.v.m. dat wij vaak vrienden over de vloer hebben en ze het vervelend vindt als deze in de badkamer naar het toilet moeten. Net als bij familie/feestjes/enz.
Dus wilde ik even kijken hoeveel dat ons zou gaan kosten.
Kijk, now you're talking. Een tweede toilet is zeer wel aan te raden!!

Is er een kruipruimte onder de woning?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:34:53 #18
323439 HetKlusKonijn
pi_114920125
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:26 schreef McSteamy_ het volgende:

[..]

Jazeker hoor! Ik heb daar zelf positieve ervaringen mee. :Y

Sterker nog - heel goede, in tegenstelling tot de aannemers die ik ooit via-via heb gescoord of uit 'aanbevelingen' door anderen, want die zijn me nogal eens vies tegengevallen met betrekking tot de prijs die ik uiteindelijk heb moeten betalen. Ik ken in ieder geval één vent die bij mij prima werk heeft verricht voor een goede prijs, en daarbij ook nog eens onbetaald wat klusjes heeft verricht die de 'dure' aannemer had laten liggen "want dat stond niet in het contract" :') - voor nop dus! ^O^
DM mij als je zijn gegevens wilt.

Het beste is uiteraard om een aantal aannemers (zéker drie) langs te laten komen voor een vrijblijvende offerte. :Y

Ik neem aan dat je die badkamer gewoon zo houdt? Zou ik wel doen in ieder geval, ik vind het erg mooi en ook lekker licht en zonnig. Ik zie geen enkele reden om daar te gaan slopen, ziet er kek uit. Ik zou zelf ook kiezen voor een WC in dezelfde stijl. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_114920312
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik neem aan dat je die badkamer gewoon zo houdt? Zou ik wel doen in ieder geval, ik vind het erg mooi en ook lekker licht en zonnig. Ik zie geen enkele reden om daar te gaan slopen, ziet er kek uit. Ik zou zelf ook kiezen voor een WC in dezelfde stijl. :)
Dat bedoel ik exact!
pi_114920555
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:32 schreef blomke het volgende:

[..]

Kijk, now you're talking. Een tweede toilet is zeer wel aan te raden!!

Is er een kruipruimte onder de woning?
Volgens mij niet, of er is wel een kruipruimte, maar dan zou ik niet weten hoe deze te bereiken is. Er is in de keuken een luik naar een berging/kelder, dat noemen zij de kruipruimte. Hier staat nu de wasmachine, een droogrek en wat dozen e.d. Het plafond is ongeveer 1.70m hoog en de ruimte is misschien 8 m2. Deze ruimte is alleen onder de keuken, dus wellicht hebben zij de overige kruipruimte afgesloten en is er een andere ingang, of hebben ze de overige kruipruimte afgesloten en is er geen andere ingang of is er überhaupt verder geen kruipruimte, dat weet ik nu (nog) niet.
pi_114920589
Een tweede toilet vinden wij trouwens ook helemaal prima, om één of andere reden dacht ik dat het goedkoper zou zijn om het toilet te verplaatsen dan een nieuw toilet te plaatsen, maar als dit niet zo is is een tweede toilet natuurlijk perfect!
pi_114920707
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Jazeker hoor! Ik heb daar zelf positieve ervaringen mee. :Y

Sterker nog - heel goede, in tegenstelling tot de aannemers die ik ooit via-via heb gescoord of uit 'aanbevelingen' door anderen, want die zijn me nogal eens vies tegengevallen met betrekking tot de prijs die ik uiteindelijk heb moeten betalen. Ik ken in ieder geval één vent die bij mij prima werk heeft verricht voor een goede prijs, en daarbij ook nog eens onbetaald wat klusjes heeft verricht die de 'dure' aannemer had laten liggen "want dat stond niet in het contract" :') - voor nop dus! ^O^
DM mij als je zijn gegevens wilt.

Het beste is uiteraard om een aantal aannemers (zéker drie) langs te laten komen voor een vrijblijvende offerte. :Y

Oh, dat zou super zijn, ik zal je zo even DM'en!

Ja, de badkamer blijft zo, wij vinden het allemaal super leuk zo, dus dat gaan we niet veranderen. We zitten er wel aan te denken om de douche iets groter te maken, door een langer zijglas te plaatsen, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Dank je voor je bericht!
pi_114920790
Het hele punt is, is dat je je neiuwe toilet op de bestaande rioolbuis in de grond of kruipruimte (diameter 110 mm) moet zien aan te sluiten. Als je daar goed bij kunt, is dan al 50% van het werk voorbereid.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:55:32 #24
323439 HetKlusKonijn
pi_114921344
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:45 schreef McSteamy_ het volgende:

[..]

Oh, dat zou super zijn, ik zal je zo even DM'en!
Gegevens zijn verstuurd. ;)

quote:
Ja, de badkamer blijft zo, wij vinden het allemaal super leuk zo, dus dat gaan we niet veranderen. We zitten er wel aan te denken om de douche iets groter te maken, door een langer zijglas te plaatsen, maar dat is nu nog niet aan de orde.
Die badkamer is gewoon superleuk inderdaad. :Y
Douche groter maken zou een simpel klusje moeten zijn, het is een inloopdouche zie ik, dan hoef je alleen maar een grotere zijwand te plaatsen inderdaad.

Verder is inderdaad het 'probleem' van het plaatsen van een extra WC daar beneden grotendeels een geval van 'waar ligt het al aanwezige riool precies' (en waar lopen de waterleidingen), zoals blomke ook al zegt.
Het hangt er maar net vanaf hoeveel er gebroken moet worden... probleem daarbij is altijd dat het aanbrengen van het breekwerk en het plaatsen van de WC en zo niet echt een probleem hoeven te zijn, maar als je bijvoorbeeld overal in de muren moet gaan hakken en dergelijke, dan lopen de kosten van de AFWERKING van het geheel weer behoorlijk op. Hopelijk loopt dat riool inderdaad daaronder in de kruipruimte (zo te zien is jullie pand uit ongeveer jaren 30 vorige eeuw, als ik die deuren zo zie?), dus volgens mij zou er gewoon een kruipruimte moeten zijn. :)
pi_114921499
Het huis komt inderdaad uit 1938! Alleen werd mij dingen verteld over eventuele gietijzeren leidingen, dat voor problemen zou kunnen zorgen?

We hebben a.s. maandag de bouwtechnische keuring van Perfectkeur (onderdeel van Perfectbouw), dus dan zal ik dit meteen vragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')