Ja, maar da's alleen voor het verleggen, dan heb je nog geen plee, reservoir en betegeling.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:41 schreef Deetch het volgende:
Zonder de maten van de ruimte in de kast is het lastig te zeggen. Waarschijnlijk kan het wel echter de volgende dingen kunnen tot redelijk hoge kosten leiden
• geen/onvoldoende ruimte onder de vloer
• afstand van gangkast tot dichtbijzijnde rioolpijp (zitten er nog muren tussen in de kruipruimte)
• materiaal van deze rioolpijp
• waar moet het water vandaan komen
• kwaliteit van de vloer
• kosten voor materiaal in het nieuwe toilet
Dikke duim zeg ik 1500-2000. Laat een paar aannemers of klusbedrijfjes een offerte maken.
idd. het één en ander is wel heel erg afhankelijk van de locatie zelf.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:41 schreef Deetch het volgende:
Zonder de maten van de ruimte in de kast is het lastig te zeggen. Waarschijnlijk kan het wel echter de volgende dingen kunnen tot redelijk hoge kosten leiden
• geen/onvoldoende ruimte onder de vloer
• afstand van gangkast tot dichtbijzijnde rioolpijp (zitten er nog muren tussen in de kruipruimte)
• materiaal van deze rioolpijp
• waar moet het water vandaan komen
• kwaliteit van de vloer
• kosten voor materiaal in het nieuwe toilet
Dikke duim zeg ik 1500-2000. Laat een paar aannemers of klusbedrijfjes een offerte maken.
In je profiel staat dat je man bent...........quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:01 schreef McSteamy_ het volgende:
Hallo!
Bij deze mijn eerste topic op Fok en direct een vraag voor de klussende Fokkers. Mijn vriendin en ik zijn afgelopen vrijdag tot een akkoord gekomen met de verkoper van een huis in Rotterdam, dus hebben bijna een huis gekocht. Dit huis is gebouwd in 1938 en bevindt zich op de begane grond van een pand met drie verdiepingen, het is een tussenwoning. Nu heeft dit appartement een toilet in de badkamer, naast de douche. Wij willen van de douche een inloopdouche maken, maar dan zit het toilet in de weg. In de hal voor de douche zit een redelijk grote gangkast.
Mijn vraag is of het mogelijk is om het toilet vanuit de badkamer te verplaatsen naar de gangkast? Uiteraard gaan we dit niet zelf doen (dat moet je volgens mij niet aan twee vrouwen overlaten), maar we wilden vast weten of dit überhaupt mogelijk is, voordat we een bouwbedrijf inschakelen.
En hebben jullie enig idee hoeveel kosten hieraan verbonden zullen zitten? Ik weet namelijk echt niet welke handelingen verricht moeten worden om dit te realiseren.
Alvast bedankt voor de hulp, I owe you one!
Omdat mijn vriendin graag een apart toilet wil i.v.m. dat wij vaak vrienden over de vloer hebben en ze het vervelend vindt als deze in de badkamer naar het toilet moeten. Net als bij familie/feestjes/enz.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:15 schreef blomke het volgende:
Niet om het één en ander, maar je hebt toch al een inloopdouche & modern zwevend toilet. Dus waarom de hele zwik verbouwen?
Oh, dat wist ik niet, heb ik gauw veranderd!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:05 schreef cvboer het volgende:
[..]
In je profiel staat dat je man bent...........
Ontopic, Op zich hoeft het geen probleem te zijn, net wat Vonkie ook zegt, laat een paar bedrijven komen met een vrijblijvende offerte.
Daar staan best wel goede mensen op. Ik heb er zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:26 schreef McSteamy_ het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet, heb ik gauw veranderd!
Denken jullie dat werkspot geschikt is voor een klus als deze?
Kijk, now you're talking. Een tweede toilet is zeer wel aan te raden!!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:25 schreef McSteamy_ het volgende:
Omdat mijn vriendin graag een apart toilet wil i.v.m. dat wij vaak vrienden over de vloer hebben en ze het vervelend vindt als deze in de badkamer naar het toilet moeten. Net als bij familie/feestjes/enz.
Dus wilde ik even kijken hoeveel dat ons zou gaan kosten.
Jazeker hoor! Ik heb daar zelf positieve ervaringen mee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:26 schreef McSteamy_ het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet, heb ik gauw veranderd!
Denken jullie dat werkspot geschikt is voor een klus als deze?
Dat bedoel ik exact!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik neem aan dat je die badkamer gewoon zo houdt? Zou ik wel doen in ieder geval, ik vind het erg mooi en ook lekker licht en zonnig. Ik zie geen enkele reden om daar te gaan slopen, ziet er kek uit. Ik zou zelf ook kiezen voor een WC in dezelfde stijl.
Volgens mij niet, of er is wel een kruipruimte, maar dan zou ik niet weten hoe deze te bereiken is. Er is in de keuken een luik naar een berging/kelder, dat noemen zij de kruipruimte. Hier staat nu de wasmachine, een droogrek en wat dozen e.d. Het plafond is ongeveer 1.70m hoog en de ruimte is misschien 8 m2. Deze ruimte is alleen onder de keuken, dus wellicht hebben zij de overige kruipruimte afgesloten en is er een andere ingang, of hebben ze de overige kruipruimte afgesloten en is er geen andere ingang of is er überhaupt verder geen kruipruimte, dat weet ik nu (nog) niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Kijk, now you're talking. Een tweede toilet is zeer wel aan te raden!!
Is er een kruipruimte onder de woning?
Oh, dat zou super zijn, ik zal je zo even DM'en!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Jazeker hoor! Ik heb daar zelf positieve ervaringen mee.
Sterker nog - heel goede, in tegenstelling tot de aannemers die ik ooit via-via heb gescoord of uit 'aanbevelingen' door anderen, want die zijn me nogal eens vies tegengevallen met betrekking tot de prijs die ik uiteindelijk heb moeten betalen. Ik ken in ieder geval één vent die bij mij prima werk heeft verricht voor een goede prijs, en daarbij ook nog eens onbetaald wat klusjes heeft verricht die de 'dure' aannemer had laten liggen "want dat stond niet in het contract"- voor nop dus!
![]()
DM mij als je zijn gegevens wilt.
Het beste is uiteraard om een aantal aannemers (zéker drie) langs te laten komen voor een vrijblijvende offerte.![]()
Ik neem aan dat je die badkamer gewoon zo houdt? Zou ik wel doen in ieder geval, ik vind het erg mooi en ook lekker licht en zonnig. Ik zie geen enkele reden om daar te gaan slopen, ziet er kek uit. Ik zou zelf ook kiezen voor een WC in dezelfde stijl.
Gegevens zijn verstuurd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:45 schreef McSteamy_ het volgende:
[..]
Oh, dat zou super zijn, ik zal je zo even DM'en!
Die badkamer is gewoon superleuk inderdaad.quote:Ja, de badkamer blijft zo, wij vinden het allemaal super leuk zo, dus dat gaan we niet veranderen. We zitten er wel aan te denken om de douche iets groter te maken, door een langer zijglas te plaatsen, maar dat is nu nog niet aan de orde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |