quote:
Bij mijn AH ook nog niet, en de c1000 had m ook nog niet

en hoef denk ik weinig boodschappen meer te halen deze week...
Klein stukje egopost...
Zelf ben ik weer helemaal goedgekeurd bij de verloskundige. Er werd niks inwendig gecheckt ofzo

Maar.... nu komt het dilemma.
De verloskundige gaf aan dat ik vrijdag mogelijk gestript kon worden (mits ontsluiting uiteraard). Ik ben dan precies 40 weken zwanger. Ik heb dan sowieso een VK-afspraak, maar of ik ook echt laat strippen... dat weet ik nog niet.
Nu twijfel ik of ik dat moet doen... Ik heb het liefst een bevalling zo natuurlijk mogelijk, dus zo min mogelijk medisch ingrijpen. Nou wordt er bij strippen natuurlijk geen gebruik gemaakt van medicijnen en dergelijke, dus voor mijn gevoel is het een natuurlijke manier van de boel op gang helpen, dus ben ik er op zich niet tegen.
Ik weet ook dat strippen geen garanties biedt, maar de verloskundige zei wel dat wanneer de bevalling evt toch ingeleid zou moeten worden, dit na een of twee strippogingen over het algemeen wel soepeler verloopt. Dat is wel een punt wat bij me is blijven hangen. Want een inleiding wil ik echt proberen te voorkomen.
Maar vrijdag ben ik 'gewoon' 40 weken, loop dan nog niet echt overtijd, en nu strippen zou meer vanwege wat kleine lichamelijke ongemakken (vreselijk dikke voeten, elke dag dat halve voorwerk) en meer vanwege mijn eigen nieuwsgierigheid zijn.
Dus concreet gezien, weet ik niet of ik wel met de goede intenties zo'n strippoging aan zou gaan. Ik heb het ook al met mijn vriend erover gehad. Hij heeft geen bezwaar maar wil ook niet dat ik me door nieuwsgierigheid laat verleiden tot iets waar ik in beginsel eigenlijk niet achter stond. En er later misschien spijt van krijg...
Hoe hebben andere in het verleden gestripte dames de afweging gemaakt, en het strippen zelf ervaren?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio