abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2012 @ 23:36:34 #101
159761 Arn0
Abbey Road
pi_115362377
Coole lijst ja. Ik ga hem zelf ook nog invullen, enkel twijfel ik wat ik moet doen met reissues. Bijvoorbeeld The Beatles Stereo Box vind ik toch essentiëel maar niet echt een nieuw album, al staat het wel in de database.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_115362457
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:34 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Was even bang dat het allemaal onbekende namen waren (omdat die altijd beter zijn ;) ), maar een mooi lijstje moet ik zeggen. Morgen maar wat dingen proberen die ik nog niet gehoord heb
trouwens niet bepaald op volgorde, behalve mijn #1 O+

Zie nu trouwens dat ik Godspeed ben vergeten... Achja, blijft eindeloos moeilijk ;D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_115362728
Lijstjes blijven leuk. Zal er ook eens naar kijken :D
pi_115362802
Het is al weer Augustus :o over 2 maanden komt de top 100 albums al weer O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 9 augustus 2012 @ 23:53:48 #105
13973 ranja
image means nothing
pi_115363505
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Alle hipsters hier al gestemd (of van plan om te stemmen) op die people's choice lijst van pitchfork? :)
ah, eigen keus of moet pitchfork het al kennen of leuk vinden? morgen maar eens kijken :)
pitchforkers een beetje opvoeden :)
pi_115364077
http://peopleslist.pitchfork.com/list/preview/

Ik heb het beperkt tot vijftig albums die ik erg tof vind. Waarbij ik onderaan nog wat box sets van oud spul en een verzamelaar van de beste jaren '90 band heb geplaatst. Verder is de volgorde redelijk willekeurig. Over een jaar kan ik nog wel een volgorde maken, maar deze albums zijn gewoon allemaal top voor mij.
pi_115364299
Je moet wel beter linken ;)
pi_115364361
Hmm, bij mij gaat ie naar m'n eigen lijstje. Even kijken wat er mis gaat :P

EDIT

http://peopleslist.pitchfork.com/list/3ccc66f0/

De permalink natuurlijk. Hij doet het nu wel toch?
pi_115366481
Heb ook een lijstje gemaakt alleen heb ik geen idee waar te beginnen bij het nummeren van datsoort lijstjes.
http://peopleslist.pitchfork.com/list/75af526b/
Heb wel een beetje weinig indie. Maar heb ook het idee dat ik de meeste van dat soort bandjes toch niet echt albums die jaren blijven hangen vind uitbrengen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:55:52 #110
13973 ranja
image means nothing
pi_115367500
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 01:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Heb ook een lijstje gemaakt alleen heb ik geen idee waar te beginnen bij het nummeren van datsoort lijstjes.
http://peopleslist.pitchfork.com/list/75af526b/
Heb wel een beetje weinig indie. Maar heb ook het idee dat ik de meeste van dat soort bandjes toch niet echt albums die jaren blijven hangen vind uitbrengen.
Ik weet niet wat jij denkt dat indie is, maar volgens mij staat je lijst er vol mee.
pi_115367890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 01:55 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij denkt dat indie is, maar volgens mij staat je lijst er vol mee.
Ik vind het altijd lastig om te bepalen wat nou indie is en wat niet. Van van die singer songwriter achtige dingen is het altijd wel makkelijk. Maar bij bijvoorbeeld iets als fuck buttons of dan deacon weet ik het niet.
pi_115368069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:22 schreef methodmich het volgende:

[..]

Klopt. Dus veel luisteren. Had met de verkoper van de platenzaak nog wel een leuke discussie over welke plaat van Fiona we nu haar beste vonden. We kwamen er niet echt uit en twijfelden allebei over Tidal en When The Pawn....
When the pawn, met afstand. Hoewel: Extraordinary machine had ook een eind kunnen komen, als de Jon Brion versie was afgemixt. De nieuwe heb ik een tijdje veel gedraaid, en er staan een paar fabelachtige nummers op, maar ik was hem alweer bijna vergeten...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 02:27:02 #113
13973 ranja
image means nothing
pi_115368178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 02:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Ik vind het altijd lastig om te bepalen wat nou indie is en wat niet. Van van die singer songwriter achtige dingen is het altijd wel makkelijk. Maar bij bijvoorbeeld iets als fuck buttons of dan deacon weet ik het niet.
Nou ja, oorspronkelijk staat het natuurlijk voor independant, maar tegenwoordig wordt het vaak gebruikt voor singer/songwriter/folk/acoustisch en zo. Dat wil niet zeggen dat een hoop alt.rock (indierock, britpop) en bepaalde minder commerciele electro/dance er niet meer ondervalt. Dus bv ook LCD Soundsystem. No Age, The Kills, Franz Ferdinand e.d...
pi_115368426
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 02:27 schreef ranja het volgende:

[..]

Nou ja, oorspronkelijk staat het natuurlijk voor independant, maar tegenwoordig wordt het vaak gebruikt voor singer/songwriter/folk/acoustisch en zo. Dat wil niet zeggen dat een hoop alt.rock (indierock, britpop) en bepaalde minder commerciele electro/dance er niet meer ondervalt. Dus bv ook LCD Soundsystem. No Age, The Kills, Franz Ferdinand e.d...
Ja de oorsprong weet ik. Maar ik dacht bijvoorbeeld dat je bands als Franz Ferdinand en Bloc Party die in 2004 misschien indie werden genoemd. Nu niet echt meer indie kan noemen gezien het headliners zijn op festivals + dat de meeste bandjes die je nu indie noemt een hele andere sound hebben.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:10:37 #115
13973 ranja
image means nothing
pi_115373247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 02:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja de oorsprong weet ik. Maar ik dacht bijvoorbeeld dat je bands als Franz Ferdinand en Bloc Party die in 2004 misschien indie werden genoemd. Nu niet echt meer indie kan noemen gezien het headliners zijn op festivals + dat de meeste bandjes die je nu indie noemt een hele andere sound hebben.
Nou, de bands misschien, al kun je die hun succes misschien ook niet 'kwalijk'nemen.
Maar de albums verschuiven toch niet ineens naar mainstream.
Bv REM is natuurlijk in de 90s een wereldband geworden. Maar dat betekent toch niet dat Murmur en Reckoning geen indie klassiekers zijn.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:04:40 #116
13973 ranja
image means nothing
pi_115374797
Ik hou het op 40. Op een bepaald moment word je er wat flauw van dat je alles zelf moet toevoegen, dus heb ik maar wat dingen overgeslagen en van een paar bands albums erbij gezet waar ik eigenlijk een andere beter vind.
http://peopleslist.pitchfork.com/list/9825d4f0/
pi_115374972
Zoals ik net ook op facebook zei, vind ik het een beetje flauw om albums toe te voegen. Het is een pitchfork anniversary lijst, dus tsja, dan ging ik uit van hun gerecenseerde albums :)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:11:44 #118
13973 ranja
image means nothing
pi_115375084
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:09 schreef Norrage het volgende:
Zoals ik net ook op facebook zei, vind ik het een beetje flauw om albums toe te voegen. Het is een pitchfork anniversary lijst, dus tsja, dan ging ik uit van hun gerecenseerde albums :)
This month, we're doing something a little different: a poll of our readers' favorite albums since Pitchfork began.

oh shit ik ben eigenlijk helemaal geen reader.
pi_115375126
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:11 schreef ranja het volgende:

[..]

This month, we're doing something a little different: a poll of our readers' favorite albums since Pitchfork began.

oh shit ik ben eigenlijk helemaal geen reader.
Ja ok. Ik probeerde maar een excuus te bedenken om niet teveel tijd te raken aan het maken van deze lijst...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:18:34 #120
13973 ranja
image means nothing
pi_115375340
Nou ja, ik vind wel dat ze voor een 'indie site' of hoe je het noemen wil erg weinig echte independant, als in eigen beheer, uitgaves hebben, en ook relatief weinig oude albums. Waarom bv de eerste 2 van The White Stripes niet? Het zal niet zo zijn dat ze die niet kennen. Misschien was de site toen nog kleiner en hebben ze sowieso minder gedaan destijds, misschien hebben ze die destijds nog genegeerd (verkeerd label misschien? staat volgens mij weinig van 'Sympathy for the Record Industry' op) maar dat wil niet zeggen dat ik die nu, meer dan 10 jaar later, daarom ook negeer..
En natuurlijk merk je aan alles dat het een USA site is en dus weinig Europese en zelfs UK releases.

Dit alles gebaseerd op m'n eigen zoekopdrachten natuurlijk 8-)
pi_115375627
http://www.pitchfork.com/(...)tripes-and-de-stijl/

De eerste twee van The White Stripes zijn gewoon gerecenseerd hoor ;)
Maar die zijn in een later stadium pas beschreven, waarschijnlijk een dubbel album wat opnieuw is uitgebracht. Zo doen ze dat ook wel vaker met reissues en dergelijke.

En P4K is inderdaad vaak vrij hard voor Britse bandjes of ze krijgen helemaal geen aandacht. Amerikaanse garage rock bandjes krijgen daarentegen eerder een hoog cijfer.

Ga mijn lijstje in de loop van de dag ook weer wat aanpassen. Eén plaat per band, reissues, verzamelaars en boxsets eruit. Dan met m'n iTunes erbij nog eens zien welke platen ik zoal over het hoofd heb gezien vannacht :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:34:04 #122
13973 ranja
image means nothing
pi_115375933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:25 schreef Paardindewei het volgende:
De eerste twee van The White Stripes zijn gewoon gerecenseerd hoor ;)
Maar die zijn in een later stadium pas beschreven, waarschijnlijk een dubbel album wat opnieuw is uitgebracht. Zo doen ze dat ook wel vaker met reissues en dergelijke.
heruitgaves op XL (orginelen zijn van Sympathy). Van het debuut heb ik ook een XL uitgave, van De Stijl wel een Sympathy. Maar goed, zoek je in de lijst op White Stripes dan zie je ze er niet bij staan....
pi_115378028
Klopt ja, vervelend. Gelukkig heb ik alleen White Blood Cells nodig :P

Nieuwe lijst van mijn kant. Het zijn nu vijftig unieke bands geworden. Misschien dat ik in de toekomst nog enigszins aan de volgorde zal sleutelen maar dat zal best lastig worden :P
pi_115378786
http://peopleslist.pitchfork.com/list/25b61c7e/

Heb het bij twintig gehouden, werd nu alweer moe van het kiezen. Maar goed, dit is wel een redelijk lijstje denk ik..
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_115380074
The Notwist vergeten 8)7 Die zou in de top 5 gekomen zijn (als ik al zou rangschikken op volgorde)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')