trouwens niet bepaald op volgorde, behalve mijn #1quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Was even bang dat het allemaal onbekende namen waren (omdat die altijd beter zijn), maar een mooi lijstje moet ik zeggen. Morgen maar wat dingen proberen die ik nog niet gehoord heb
ah, eigen keus of moet pitchfork het al kennen of leuk vinden? morgen maar eens kijkenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Alle hipsters hier al gestemd (of van plan om te stemmen) op die people's choice lijst van pitchfork?
Ik weet niet wat jij denkt dat indie is, maar volgens mij staat je lijst er vol mee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Heb ook een lijstje gemaakt alleen heb ik geen idee waar te beginnen bij het nummeren van datsoort lijstjes.
http://peopleslist.pitchfork.com/list/75af526b/
Heb wel een beetje weinig indie. Maar heb ook het idee dat ik de meeste van dat soort bandjes toch niet echt albums die jaren blijven hangen vind uitbrengen.
Ik vind het altijd lastig om te bepalen wat nou indie is en wat niet. Van van die singer songwriter achtige dingen is het altijd wel makkelijk. Maar bij bijvoorbeeld iets als fuck buttons of dan deacon weet ik het niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij denkt dat indie is, maar volgens mij staat je lijst er vol mee.
When the pawn, met afstand. Hoewel: Extraordinary machine had ook een eind kunnen komen, als de Jon Brion versie was afgemixt. De nieuwe heb ik een tijdje veel gedraaid, en er staan een paar fabelachtige nummers op, maar ik was hem alweer bijna vergeten...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Klopt. Dus veel luisteren. Had met de verkoper van de platenzaak nog wel een leuke discussie over welke plaat van Fiona we nu haar beste vonden. We kwamen er niet echt uit en twijfelden allebei over Tidal en When The Pawn....
Nou ja, oorspronkelijk staat het natuurlijk voor independant, maar tegenwoordig wordt het vaak gebruikt voor singer/songwriter/folk/acoustisch en zo. Dat wil niet zeggen dat een hoop alt.rock (indierock, britpop) en bepaalde minder commerciele electro/dance er niet meer ondervalt. Dus bv ook LCD Soundsystem. No Age, The Kills, Franz Ferdinand e.d...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind het altijd lastig om te bepalen wat nou indie is en wat niet. Van van die singer songwriter achtige dingen is het altijd wel makkelijk. Maar bij bijvoorbeeld iets als fuck buttons of dan deacon weet ik het niet.
Ja de oorsprong weet ik. Maar ik dacht bijvoorbeeld dat je bands als Franz Ferdinand en Bloc Party die in 2004 misschien indie werden genoemd. Nu niet echt meer indie kan noemen gezien het headliners zijn op festivals + dat de meeste bandjes die je nu indie noemt een hele andere sound hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, oorspronkelijk staat het natuurlijk voor independant, maar tegenwoordig wordt het vaak gebruikt voor singer/songwriter/folk/acoustisch en zo. Dat wil niet zeggen dat een hoop alt.rock (indierock, britpop) en bepaalde minder commerciele electro/dance er niet meer ondervalt. Dus bv ook LCD Soundsystem. No Age, The Kills, Franz Ferdinand e.d...
Nou, de bands misschien, al kun je die hun succes misschien ook niet 'kwalijk'nemen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja de oorsprong weet ik. Maar ik dacht bijvoorbeeld dat je bands als Franz Ferdinand en Bloc Party die in 2004 misschien indie werden genoemd. Nu niet echt meer indie kan noemen gezien het headliners zijn op festivals + dat de meeste bandjes die je nu indie noemt een hele andere sound hebben.
This month, we're doing something a little different: a poll of our readers' favorite albums since Pitchfork began.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:09 schreef Norrage het volgende:
Zoals ik net ook op facebook zei, vind ik het een beetje flauw om albums toe te voegen. Het is een pitchfork anniversary lijst, dus tsja, dan ging ik uit van hun gerecenseerde albums
Ja ok. Ik probeerde maar een excuus te bedenken om niet teveel tijd te raken aan het maken van deze lijst...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
This month, we're doing something a little different: a poll of our readers' favorite albums since Pitchfork began.
oh shit ik ben eigenlijk helemaal geen reader.
heruitgaves op XL (orginelen zijn van Sympathy). Van het debuut heb ik ook een XL uitgave, van De Stijl wel een Sympathy. Maar goed, zoek je in de lijst op White Stripes dan zie je ze er niet bij staan....quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:25 schreef Paardindewei het volgende:
De eerste twee van The White Stripes zijn gewoon gerecenseerd hoor
Maar die zijn in een later stadium pas beschreven, waarschijnlijk een dubbel album wat opnieuw is uitgebracht. Zo doen ze dat ook wel vaker met reissues en dergelijke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |