Leuk dat dit soort dingen zo nu en dan eens worden ontdekt. Bewijst weer eens dat de westerse media (ook) voor geen meter te vertrouwen zijn. Het lijkt er sterk op dat ze de publieke opinie richting een militair ingrijpen willen pushen en schuwen dergelijke manipulatie blijkbaar niet.quote:Krant in opspraak om Syrië-photoshop
WENEN - De grootse krant van Oostenrijk is ernstig in opspraak geraakt omdat het een foto uit Syrië opzichtig heeft gemanipuleerd. Bij een artikel over de slag om de Syrische stad Aleppo, drukte de Kronen Zeitung afgelopen zaterdag een dramatische foto af van een echtpaar dat met een baby in hun armen op de vlucht slaat voor het geweld. Op de achtergrond is een straat vol ruïnes te zien. Voor het beeld blijken echter twee foto’s te zijn samengevoegd.
Het beeld van het vluchtende gezin is oorspronkelijk op 26 juli gemaakt door fotopersbureau EPA. Op de achtergrond geen platgebombardeerd huizen, maar een ‘gewone’ straat in Aleppo. Voor het dramatische effect heeft de fotoredactie van de Kronen Zeitung het vluchtende gezin uitgesneden en in een foto geplakt van ruïnes in de 193 kilometer verderop gelegen stad Homs.
De schaamteloze manipulatie werd al snel opgemerkt door enkele wakkere internetters en in rap tempo verspreid via onder meer social media. Inmiddels heeft ook een aantal lezers van de krant ook aan de bel getrokken bij de Oostenrijkse Raad voor de Journalistiek. Die is een onderzoek begonnen naar het geknoei met de foto’s.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_photoshop__.html
Dit is gewoon oorlogspropaganda van de bovenste plank. Nu gaat men waarschijnlijk net doen alsof het hier om een incident gaat, maar ik denk dat het meer regel dan uitzondering betreft.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:08 schreef Thory het volgende:
Zag ooit dat er vrijwel geen persfoto's zijn die niet gefotoshopt zijn. Meestal om iets te accentueren. Maar er zijn grenzen.
Wij beweren tenminste niet dat we met 8-0 van Brazilie hebben gewonnen nadat je juist een pak slaag hebt gehad.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:13 schreef betyar het volgende:
En ondertussen mopperen op Noord-Korea..........
![]()
![]()
http://www.zombietime.com/reuters_photo_fraud/quote:Op maandag 30 juli 2012 18:38 schreef Mylene het volgende:
Ik herinner mij ten tijde van de Israël inval in de Gazastrook en Zuid Libanon de hoeveelheid propaganda, o.a. mogelijk gemaakt door Reuters met photoshop luchtbombardementen foto's, foto's waarbij op de voorgrond een knuffel of babykleertjes zijn neergelegd en Green Helmet Guy die een kinderlijkje hoog in de lucht houdt voor het plaatje.
[ afbeelding ]
Of fungeren deze media als stukje gereedschap van de staat en willen ze misschien de publieke opinie sturen?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk trouwens dat dergelijke beeldmanipulatie in de toekomst nog veel vaker zal voorkomen. Kranten willen de ideale foto presenteren die de realiteit zo goed mogelijk visueel maakt. Een stad in puin 'bekt beter' dan een kale muur.
Gewoon zoeken op Pallywood. Er is zoveel voor zoete koek geslikt.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://www.zombietime.com/reuters_photo_fraud/
Daarmee lok je geen oorlog uit......quote:Op maandag 30 juli 2012 18:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wij beweren tenminste niet dat we met 8-0 van Brazilie hebben gewonnen nadat je juist een pak slaag hebt gehad.
quote:Op maandag 30 juli 2012 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
Links de foto in de Kronen Zeitung, rechts het oorspronkelijke beeld van EPA.
[..]
Leuk dat dit soort dingen zo nu en dan eens worden ontdekt. Bewijst weer eens dat de westerse media (ook) voor geen meter te vertrouwen zijn. Het lijkt er sterk op dat ze de publieke opinie richting een militair ingrijpen willen pushen en schuwen dergelijke manipulatie blijkbaar niet.
Reken overigens maar dat er een hoop niet wordt ontdekt en we daarmee flink in de zeik worden genomen.
nou ik weet niet hoor als het een Amerikaanse krant was zou ik het er misschien mee eens zijn maar een Oostenrijkse krant die aanstuurt op militair ingrijpen??quote:
Mij gaat het om de beeldvorming die het "eerlijke" westen ons voorhoudt en daar hoort Oostenrijk ook bij.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
nou ik weet niet hoor als het een Amerikaanse krant was zou ik het er misschien mee eens zijn maar een Oostenrijkse krant die aanstuurt op militair ingrijpen??
mweh ...
die willen gewoon kranten verkopen dmv 'leuke' plaatjes
Ik heb nooit begrepen dat er iemand in dat eerste plaatje kan trappen. Iemand heeft gewoon de 'clone' tool van photoshop gepakt en er een beetje mee zitten prutsen. Gaat echt nergens over. Je ziet toch letterlijk dat perfect herhalende patroon in die rookwolken. Hoe lomp is die eindredactie van die krant dat dat er doorheen is gekomenquote:Op maandag 30 juli 2012 18:38 schreef Mylene het volgende:
Ik herinner mij ten tijde van de Israël inval in de Gazastrook en Zuid Libanon de hoeveelheid propaganda, o.a. mogelijk gemaakt door Reuters met photoshop luchtbombardementen foto's, foto's waarbij op de voorgrond een knuffel of babykleertjes zijn neergelegd en Green Helmet Guy die een kinderlijkje hoog in de lucht houdt voor het plaatje.
[ afbeelding ]
mij ook maar soms is de meest vergezochte verklaring ook gewoon maar vergezochtquote:Op maandag 30 juli 2012 20:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Mij gaat het om de beeldvorming die het "eerlijke" westen ons voorhoudt en daar hoort Oostenrijk ook bij.
Dat is een feit.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
mij ook maar soms is de meest vergezochte verklaring ook gewoon maar vergezocht
Wat de reden erachter ook is, het is buitengewoon kwalijk de burger zo gewoon verkeerd voorgelicht wordt. De essentie van het begrip journalistiek wordt gewoon als pleepapier gebruikt.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
mij ook maar soms is de meest vergezochte verklaring ook gewoon maar vergezocht
Maar je hebt photoshop en je hebt photoshop.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:10 schreef Jed1Gam het volgende:
Er was op tv zo'n programma. Iets van, wat is echt? Daar ging het over World Press Photo.
Alle foto's (de beste journalistenfoto's) waren in min of minder mate bewerkt of gecropped.
Photoshop a journalist's best friend.
Beelduitsnedes maken zodat je een compleet eigen verhaalt krijgt. Dus Photoshop met de hoofdletter Pquote:Op maandag 30 juli 2012 21:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar je hebt photoshop en je hebt photoshop.
de vraag is of je verkeerd ingelicht word door bv deze photoshopquote:Op maandag 30 juli 2012 21:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat de reden erachter ook is, het is buitengewoon kwalijk de burger zo gewoon verkeerd voorgelicht wordt. De essentie van het begrip journalistiek wordt gewoon als pleepapier gebruikt.
Dat gezegd hebbende, zie ik er ook niet echt een groots complot in om ons allemaal in oorlog te storten [ afbeelding ]
Maar is die burgeroorlog wel zo ernstig als er in de media wordt geschetst, kun je je afvragen. Waarom heeft men Photoshop nodig om dergelijke plaatjes te kunnen tonen?quote:Op maandag 30 juli 2012 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
de vraag is of je verkeerd ingelicht word door bv deze photoshop
word het verhaal er heel erg anders door?
als er nu een of andere gruwelijke misdaad bijverzonnen werd om kranten te verkopen dan zou ik het ook echt wel schandelijk vinden maar hier kan ik niet echt warm of koud van worden eerlijk gezegd
de foto maakt het wat spannender voor mensen die zich niet in kunnen leven in een (burger)oorlog ofzo maar meer kan ik er niet mee
omdat men zelf geen fotograven ter plaatse heeft?quote:Op maandag 30 juli 2012 21:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar is die burgeroorlog wel zo ernstig als er in de media wordt geschetst, kun je je afvragen. Waarom heeft men Photoshop nodig om dergelijke plaatjes te kunnen tonen?
De Telegraaf is een kwaliteitskrant als je 't vergelijkt met de Kronen Zeitung.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
Sorry dat ik moet lachen hoor, maar lees ik hier nu werkelijk dat de Telegraaf de actie van een andere krant schaamteloos noemt? Veel hypocrieter moet het niet worden.
Kom op dit is propaganda van de zuiverste soort.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
de vraag is of je verkeerd ingelicht word door bv deze photoshop
word het verhaal er heel erg anders door?
als er nu een of andere gruwelijke misdaad bijverzonnen werd om kranten te verkopen dan zou ik het ook echt wel schandelijk vinden maar hier kan ik niet echt warm of koud van worden eerlijk gezegd
de foto maakt het wat spannender voor mensen die zich niet in kunnen leven in een (burger)oorlog ofzo maar meer kan ik er niet mee
iquote:Op maandag 30 juli 2012 21:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Is dat een gezin? Ik zie een man, een kind en iets onduidelijks. Is dat een robot of zo?
Sommigen willen dit soort dingen nu eenmaal graag bagatelliseren.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op dit is propaganda van de zuiverste soort.
Die mening deel ik pas als blijkt dat Kronen ook uitpakt met interviews in de categorie "9-jarig jongetje dat als enige vliegramp overleeft en net zijn hele familie is kwijtgeraakt".quote:Op maandag 30 juli 2012 21:49 schreef freako het volgende:
[..]
De Telegraaf is een kwaliteitskrant als je 't vergelijkt met de Kronen Zeitung.
Goh, dat ik het eens met je zou zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een post van uitzonderlijk hoge kwaliteit.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Is dat een gezin? Ik zie een man, een kind en iets onduidelijks. Is dat een robot of zo?
Lijkt wel een beetje op zo'n Star Wars ding, wat jij, ouwe communist?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Een post van uitzonderlijk hoge kwaliteit.![]()
Oké, ik moest lachen.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje op zo'n Star Wars ding,
klopt het artikel niet dan?quote:Op maandag 30 juli 2012 21:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neuh feitelijk niet. Want daar wordt gesuggereerd dat de hele boel met tanks in puin is geschoten.quote:
dat is toch ook zo?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neuh feitelijk niet. Want daar wordt gesuggereerd dat de hele boel met tanks in puin is geschoten.
"deze foto berust niet op waarheid".quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is toch ook zo?
beide partijen geven toe dat er met zware wapens op de stad geschoten word, eindresultaat ziet er nu eenmaal zo uit ... dat er geen foto's beschikbaar zijn die dit goed weergeven is omdat er geen journalisten ter plaatse zijn
kan me er niet druk om maken dat er dan een wat aan elkaar geplakt word al zou het wel netjes zijn om het erbij te vermelden ergens
Blijkbaar niet alleen het westenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Mij gaat het om de beeldvorming die het "eerlijke" westen ons voorhoudt en daar hoort Oostenrijk ook bij.
Maar daarom moet je alle kranten ook naast elkaar leggen qua infoquote:Op maandag 30 juli 2012 18:38 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Wie zegt dat hier westerse krachten actief zijn? De Assads en hun clubje zijn sji'ieten dan wel alevieten en dus geen soennieten. De meerderheid van de bevolking is dat wel. In diverse landen in het midden-oosten staan de 2 islam-stromingen tegenover elkaar. SA en de golfstaten worden geleid door soennieten terwijl enkele van de golfstaten een grote (achtergestelde) sji'itische bevolkingsgroep hebben. Ik verdenk eerder de soennitische krachten achter de anti-Assad campagne te zitten, enkele golfstaten ism. jihadi's uit azie en afrika en misschien zelfs wel met medewerking van israel. En wie weet heeft de VS ze de vrije hand gegeven, als ze het maar niet te bot maken en het op een 'volksopstand' laten lijken.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sommigen willen dit soort dingen nu eenmaal graag bagatelliseren.
In mijn ogen is men het volk gewoon ordinair aan het klaarstomen voor een, wellicht onrechtmatig, militair ingrijpen. Daarna zal men er een pro westerse regering plaatsen en zullen er westerse militaire bases in het land worden gestationeerd.
We zijn gewoon bezig met een soort van landjepik om onze strategische / geopolitieke positie ten opzichte van andere grootmachten te verbeteren.
Geen poep Schjerlokquote:Reken overigens maar dat er een hoop niet wordt ontdekt en we daarmee flink in de zeik worden genomen.
Een GOUDEN dinnar met echt GOUD. Dat is iets wat je niet bij kunt printen en daardoor zou al het slimme geld uit de hele wereld baar die GOUDEN dinar vluchten en inderdaad alle currencies uiteindelijk absoluut maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik las ergens over mensen die verbanden legden tussen het ontstaan van de opstand tegen Khadaffi en Khadaffi's plannen om een soort eigen Arabische munteenheid te beginnen, zodat de dollar geband kon worden. Dat had voor de dollar en amerika's financiële luchtbellenblazers misschien zeer onfortuinlijk kunnen uitpakken; een munt die werkelijk een waarde in olie etc vertegenwoordigt tov. een munt die feitelijk bijna niks waard is.
Oja, dat was de clou.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:06 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Een GOUDEN dinnar met echt GOUD. Dat is iets wat je niet bij kunt printen en daardoor zou al het slimme geld uit de hele wereld baar die GOUDEN dinar vluchten en inderdaad alle currencies uiteindelijk absoluut maken.
Aangezien je goud niet kan bij printen maar euros, dollars, ponden en yuans wel wat ze nu dus ook doen met stomende geld printers overal ter wereld.
Ja de goudstandaard is een briljant idee wat nog nooit eerder toegepast is...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:06 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Een GOUDEN dinnar met echt GOUD. Dat is iets wat je niet bij kunt printen en daardoor zou al het slimme geld uit de hele wereld baar die GOUDEN dinar vluchten en inderdaad alle currencies uiteindelijk absoluut maken.
Aangezien je goud niet kan bij printen maar euros, dollars, ponden en yuans wel wat ze nu dus ook doen met stomende geld printers overal ter wereld.
De goudstandaard bestaat al 5000 jaar en bestaat nog steeds. Goud is nog net zoveel waard als 5000 jaar geleden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja de goudstandaard is een briljant idee wat nog nooit eerder toegepast is...
Klassiek voorbeeld van de MM dat er zat gerotzooit wordt.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kent iemand dit staaltje toneel van CNN al?
Is dat niet gewoon proefdraaien?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Klassiek voorbeeld van de MM dat er zat gerotzooit wordt.
Nominatie voor domste post ever? Wat heeft het één met het ander te maken. Je kan geen overgewicht hebben als je onder slechte omstandigheden leeft?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:11 schreef Mylene het volgende:
Holocaust, humanitaire crisis Gaza?
[ afbeelding ]
En die Afrikaanse kindjes die net hoogzwanger lijken, eten dus blijkbaar ook gezondquote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:11 schreef Mylene het volgende:
Holocaust, humanitaire crisis Gaza?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |