Jep.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:33 schreef remlof het volgende:
Was die ML download 4Gb? Bij mij kwam ie binnen terwijl ik het park zat te bieren.
Dat denk ik ook.quote:
Dollarquote:Op maandag 30 juli 2012 15:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Boem, de Apple-kas is met alweer 50.000.000 euro gespekt
Nee, ik heb het in euro's uitgerekend en een beetje naar boven afgerond. 47,7 miljoen euro was het want 3.000.000 x 15,99 = 47.700.000 ofzo.quote:
Minus kosten dusquote:Op maandag 30 juli 2012 15:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, ik heb het in euro's uitgerekend en een beetje naar boven afgerond. 47,7 miljoen euro was het want 3.000.000 x 15,99 = 47.700.000 ofzo.
4,2 GB, geloof ik.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:33 schreef remlof het volgende:
Was die ML download 4Gb? Bij mij kwam ie binnen terwijl ik het park zat te bieren.
quote:Op maandag 30 juli 2012 15:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
3 miljoen ML-downloads in vier dagen... http://goo.gl/Rhy5Z
Tweakers.net stats, en vindt dit best indrukwekkend.twitter:femmetaken twitterde op maandag 30-07-2012 om 15:30:28Wow, volgens Analytics zat 45 procent van onze Mac-gebruikers gisteren al op Mountain Lion. reageer retweet
Zo, da's inderdaad erg indrukwekkend. Ik ben echter benieuwd hoeveel procent van alle Macs inmiddels op Mountain Lion zit.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:50 schreef Junkie het volgende:
[..]Tweakers.net stats, en vindt dit best indrukwekkend.twitter:femmetaken twitterde op maandag 30-07-2012 om 15:30:28Wow, volgens Analytics zat 45 procent van onze Mac-gebruikers gisteren al op Mountain Lion. reageer retweet
Ja duh, mensen die op Tweakers komen zijn ook zo'n beetje de eersten die updatenquote:Op maandag 30 juli 2012 15:50 schreef Junkie het volgende:
[..]Tweakers.net stats, en vindt dit best indrukwekkend.twitter:femmetaken twitterde op maandag 30-07-2012 om 15:30:28Wow, volgens Analytics zat 45 procent van onze Mac-gebruikers gisteren al op Mountain Lion. reageer retweet
een ongelovige!quote:
quote:
Leeslijsten, bedoel je? Die waren er ook al in Safari 5quote:Op maandag 30 juli 2012 15:59 schreef EL_Presidente het volgende:
er was toch iets met dat je offline kon internetten met Safari 6? ik kan me dat vaag herinneren van de WWDC. weet iemand hier iets meer over?
Maar in Safari 5 was het puur een bookmark-folder, in safari 6 download die ook de betreffende pagina's om later offline te kunnen lezen.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Leeslijsten, bedoel je? Die waren er ook al in Safari 5
[ afbeelding ]
Druppel op een gloeiende plaat. Apple maakt rond de 100 miljoen dollar winst per dag.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, ik heb het in euro's uitgerekend en een beetje naar boven afgerond. 47,7 miljoen euro was het want 3.000.000 x 15,99 = 47.700.000 ofzo.
Nee, gewoon upgraden. Wel voor zekerheid backuppenquote:Op maandag 30 juli 2012 16:26 schreef Saninl het volgende:
Hoe staat het met al mijn bestanden en programma's? Moet ik die allemaal opnieuw erop zetten/installeren als ik van Lion naar ML wil?
Verdomme zegquote:Op maandag 30 juli 2012 16:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Druppel op een gloeiende plaat. Apple maakt rond de 100 miljoen dollar winst per dag.
Ik heb een PogoPlug, kan ik via dat ook een volledige back-up maken? (Zoals timemachine niet toch?)quote:Op maandag 30 juli 2012 16:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, gewoon upgraden. Wel voor zekerheid backuppen.
Bij FOK! is het behoorlijk anders; op het forum is nog geen 3% over naar 10.8.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:50 schreef Junkie het volgende:
Dat verbaast me dan ook weer niksquote:Op maandag 30 juli 2012 16:38 schreef Breuls het volgende:
[..]
Bij FOK! is het behoorlijk anders; op het forum is nog geen 3% over naar 10.8.
http://livestreams.omroep.nl/npo/radio1-bbquote:Op maandag 30 juli 2012 16:40 schreef remlof het volgende:
Damn, Radio 1 doet het niet meer via http://livestreams.omroep.nl/npo/mp3/radio1-bb.pls in iTunes, heeft iemand een url die het wel doet?
Hm, geen idee. Ik heb een dubbele backup lopen: via Time Machine op Time Capsule en online bij Crashplan. Dan hoef ik tenminste niet eraan te denken om een backup te maken..quote:Op maandag 30 juli 2012 16:37 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik heb een PogoPlug, kan ik via dat ook een volledige back-up maken? (Zoals timemachine niet toch?)
Van alle Mac-gebruikers?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:38 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hoe bevalt Crashplan? En heb je al eens daadwerkelijk iets moeten recoveren?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, geen idee. Ik heb een dubbele backup lopen: via Time Machine op Time Capsule en online bij Crashplan. Dan hoef ik tenminste niet eraan te denken om een backup te maken..
Thanks!quote:Op maandag 30 juli 2012 16:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://livestreams.omroep.nl/npo/radio1-bb
quote:Op maandag 30 juli 2012 16:38 schreef Breuls het volgende:
[..]
We zijn de elite.quote:
Niet nodig gehad, maar wel met aantal bestanden getest. En je kunt via iOS-app bestanden op iPad en iPhone benaderen. Handig als je onderweg bepaald bestand nodig zou hebben./quote:Op maandag 30 juli 2012 17:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hoe bevalt Crashplan? En heb je al eens daadwerkelijk iets moeten recoveren?
Damn, dat is tegen mijn verwachtingen in. Al die mensen in deze SC die geüpdatet hebben...quote:
Dat dusquote:Op maandag 30 juli 2012 15:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja duh, mensen die op Tweakers komen zijn ook zo'n beetje de eersten die updaten
Op het forum, in een maand, minder dan een half miljoen. Niet zo veel dus.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:32 schreef J.Appleseed het volgende:
Hoeveel Mac-gebruikers zijn er op FOK!?
En hoeveel draaien er nog Cheetah?quote:Op maandag 30 juli 2012 17:31 schreef Breuls het volgende:
Maar heel veel zitten er ook nog op Snow Leopard. Ongeveer de helft van de Mac-gebruikers zit op Lion.
Nee, inderdaad.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Op het forum, in een maand, minder dan een half miljoen. Niet zo veel dus.
Wow, da's wel leuk. Zou de betreffende persoon hier ook actief zijn in de SC?quote:Op maandag 30 juli 2012 17:41 schreef Breuls het volgende:
[..]
None. Het laagste is de PPC-versie van Tiger.
Een PowerBook G4 draait Leopard volgens mij nog wel vrij goed, toch? Mijn iMac G5 i.i.g. wel en dat was echt een bagger CPU als je 'm vergelijkt met de G4quote:Op maandag 30 juli 2012 17:43 schreef Breuls het volgende:
Voor de PPC-versie zie ik nog wel argumenten trouwens; Tiger was de laatste die je nog op je Powerbook kon knallen.
Ik heb nog een systeem met PPC staan en inderdaad Tiger. Nu gebruik ik die zelden voor FOK!, maar het zou best kunnen dat ik dat (o.a.) ben.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:42 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wow, da's wel leuk. Zou de betreffende persoon hier ook actief zijn in de SC?
Wat leukquote:Op maandag 30 juli 2012 18:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb nog een systeem met PPC staan en inderdaad Tiger. Nu gebruik ik die zelden voor FOK!, maar het zou best kunnen dat ik dat (o.a.) ben.
Leopard toch?quote:Op maandag 30 juli 2012 17:43 schreef Breuls het volgende:
Voor de PPC-versie zie ik nog wel argumenten trouwens; Tiger was de laatste die je nog op je Powerbook kon knallen.
Ja, Leopard is er ook voor PPC modellen.quote:
De 13" met het extra beeldscherm.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:27 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Pff, ik kan echt niet beslissen. Wat adviseren jullie een student; de 13'' MacBook Pro van ¤1.549 of de 15'' MacBook Pro van ¤1.879 met mindere specs dan de 13''? Ik dacht eraan om de 13'' te kopen en dan er een beeldscherm bij te kopen voor in m'n kamer... Thoughts?
J'wel. Al helemaal met high resolution display. De resolutie van die 13" is om te huilen.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:28 schreef J.Appleseed het volgende:
Die 2" extra merk je ook niet echt, hoor...
Valt opzich wel mee hoor, het ligt er al helemaal aan wat je gaat doen. Wat betreft mijn studie kom ik met mijn 13" goed uit de voeten, zelfs grafisch design gaat nog wel redelijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:35 schreef nietzman het volgende:
[..]
J'wel. Al helemaal met high resolution display. De resolutie van die 13" is om te huilen.
Voldoet primaquote:Op maandag 30 juli 2012 19:08 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Als ik in m'n kamer ben heb ik dus een groot HD scherm, dus ik zou alleen die 13'' hebben als ik bijv. in de klas ben of in de bibliotheek of op vakantie.
Oh, nou, dan hebben ze geen excuus.quote:
Ze waren pas een jaar over op Intel, dus dat is niet meer dan logischquote:Op maandag 30 juli 2012 20:45 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh, nou, dan hebben ze geen excuus.
(really? zijn ze nog zo lang met PPC doorgegaan?)
Ja, ze hebben in 2006 nog nieuwe Macs met PPC's verkocht.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:45 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh, nou, dan hebben ze geen excuus.
(really? zijn ze nog zo lang met PPC doorgegaan?)
iPhoto kopieert alle import-bestanden naar ~/Pictures/iPhoto Libraryquote:Op maandag 30 juli 2012 22:46 schreef Saninl het volgende:
Even een vraagje over afbeeldingen en muziek.
Ik heb op mijn Macbook Air een map met muziek; daar staat alle muziek in.
Deze heb ik geïmporteerd in iTunes en staat in afspeellijst(en).
Ik heb op mijn Macbook Air ook een map met afbeeldingen; daar staan al mijn afbeeldingen in.
Een aantal van deze heb ik geïmporteerd in iPhoto.
Nu, mijn geheugen begint redelijk vol te raken, en bovenstaande mappen zijn grootgebruikers.
Is het zo dat ik de mappen leeg kan maken en dat ik al de bestanden (muziek en afbeeldingen) weg kan gooien? Zodat ik dus ruimte bespaar maar toch alles nog heb (in de bibliotheken? En dus ergens op mijn Mac?!?!)
Hoe weet ik wat in die mappen staat? Gewoon alles dus wat ik heb geïmporteerd?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
iPhoto kopieert alle import-bestanden naar ~/Pictures/iPhoto Library
iTunes kopieert alle import-bestanden naar ~/Music/iTunes
Dus ja, je kunt alles wat niet in die mappen staat verwijderen.
iTunes map: gewoon openen, dan zie je 't wel.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:59 schreef Saninl het volgende:
[..]
Hoe weet ik wat in die mappen staat? Gewoon alles dus wat ik heb geïmporteerd?
(Niet verkleint oid neem ik aan?)
Ah, thnx.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:02 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
iTunes map: gewoon openen, dan zie je 't wel.
iPhoto-bibliotheek: ctrl-click en dan "Toon pakketinhoud"
[ afbeelding ]
Hmm, iPhoto kom ik net achter dat ik de jpegs (of wat de extensie ook is) niet direct kan vinden.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:05 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ah, thnx.
Duidelijk. Ik ga er vanuit dat alles erin zit wat ik heb geïmporteerd net als bij iTunes.
Chill. Dit scheelt aanzienlijk ruimte
Heb je die toevallig uitgevinkt?quote:Op maandag 30 juli 2012 23:05 schreef remlof het volgende:
Hmm, wadafuck? Opeens doet mijn rechter muisbutton het niet meer in ML. Ctrl+linkerknop werkt wel, maar dit is toch wel ongemakkelijk.
Dat heb ik helemaal niet. het is ook geen bluetoothmuis, maar een Microsoft muis aan een draadje.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heb je die toevallig uitgevinkt?
[ afbeelding ]
Wat vreemd. Heb je dit pas sinds net? Zo ja, heb je iets aan instellingen veranderd / programma's geïnstalleerd?quote:Op maandag 30 juli 2012 23:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet. het is ook geen bluetoothmuis, maar een Microsoft muis aan een draadje.
Heb alleen dit:
[ afbeelding ]
Ik heb dit sinds vanavond toen ik thuiskwam van m'n werk en m'n MBA weer aan m'n opstelling met USB-hubs thuis prikte.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wat vreemd. Heb je dit pas sinds net? Zo ja, heb je iets aan instellingen veranderd / programma's geïnstalleerd?
Probeer eens om 'm uit te trekken en 'm er weer in te steken.
Of de USB-HUB. Mocht een andere muis hetzelfde doen, probeer 'm dan eens direct in de MBA te steken.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb dit sinds vanavond toen ik thuiskwam van m'n werk en m'n MBA weer aan m'n opstelling met USB-hubs thuis prikte.
Ik heb geen instellingen veranderd en geloof ook niet dat ik vandaag iets geïnstalleerd heb.
Maar het kan natuurlijk ook een defect aan de muis zijn
Zal er eens een andere inprikken.
Ahquote:Op maandag 30 juli 2012 23:17 schreef remlof het volgende:
Laat maar, het is de muis. M'n notebook Microsoftmuis doet het wel
Standaard wel ja. Maar in de voorkeuren van zowel iPhoto als iTunes kan je instellen toegevoegde bestanden niet te kopiëren naar de library en op hun plek te laten staan. Als je ze dan verwijdert uit je originele map zijn ze ook echt weg.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
iPhoto kopieert alle import-bestanden naar ~/Pictures/iPhoto Library
iTunes kopieert alle import-bestanden naar ~/Music/iTunes
Dus ja, je kunt alles wat niet in die mappen staat verwijderen.
Klopt, alleen neem ik niet aan dat meneer dat heeft gedaan. Als 'ie dat wél had gedaan wist 'ie namelijk ook dat er kopieën werden gemaakt en opgeslagen.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Standaard wel ja. Maar in de voorkeuren van zowel iPhoto als iTunes kan je instellen toegevoegde bestanden niet te kopiëren naar de library en op hun plek te laten staan. Als je ze dan verwijderd uit je originele map zijn ze ook echt weg.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:06 schreef Saninl het volgende:
Zo, ML erop..
Nog niet heel veel verschil? Staat alleen nu groot mijn gebruikersnaam bovenin de balk, hoe krijg ik die eruit? En moet ik verder nog iets configureren?
iCloud?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:22 schreef Saninl het volgende:
[..]
Weet ik het.. Nieuw besturingssysteem..?
Mail en Agenda gebruiken op Macbook is nu wel aantrekkelijker door het berichtencentrum!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
iCloud?
Mail?
Voorkeuren aanpassen?
Applicaties installeren?
Nieuwe bureaubladachtergrond?
Dat is het wel zo'n beetje
twitter:inafried twitterde op dinsdag 31-07-2012 om 17:00:49Yesterday the sign just said Apple v Samsung. Samsung objected. Today it also says Samsung v Apple http://t.co/A5KxoSHy reageer retweet
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
twitter:inafried twitterde op dinsdag 31-07-2012 om 17:00:49Yesterday the sign just said Apple v Samsung. Samsung objected. Today it also says Samsung v Apple http://t.co/A5KxoSHy reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |