abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:05:26 #126
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_114943297
quote:
19s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:04 schreef 3M1N3M het volgende:

[..]

Nou, ik denk niet dat je nu een spits van het type/niveau matavz vind? En bijvoorbeeld ook geen El Hamdoui... het is niet zo dat er zo veel (die te koop waren) spitsen rondliepen/lopen in de Eredivisie
Een matige goaltjesdief die niet kan voetballen is niet zo moeilijk te vinden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:05:58 #127
331928 3M1N3M
Jouw moeder
pi_114943324
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Een matige goaltjesdief die niet kan voetballen is niet zo moeilijk te vinden.
Noem eens namen.
Soms is het beter niet te weten wat je toch niet wist .
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:07:04 #128
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_114943369
quote:
19s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:05 schreef 3M1N3M het volgende:

[..]

Noem eens namen.
Je had net zo goed Berg kunnen houden, zelfde type net zo matig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_114943371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Het lijkt me dat als je een speler koopt je een bepaald profiel opstelt van een type speler dat je nodig hebt. Dan kan het imo nooit zo zijn dat zowel Matavz als die Sigthorsson op hetzelfde lijstje staan. Twee compleet verschillende spitsen. Daar ging het mij meer om.
Brands wilde El Ham, maakte geloof ik nog een bod op.. Ajax vond het belachelijk laag (8 ton aan fior :')] toen ging hij voor sig die naar ajax ging. Iedereen huilde om een spits, hij had geen andere keus. Maar achteraf is wel makkelijk natuurlijk
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:07:44 #130
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_114943399
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:07 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Brands wilde El Ham, maakte geloof ik nog een bod op.. Ajax vond het belachelijk laag (8 ton aan fior :')] toen ging hij voor sig die naar ajax ging. Iedereen huilde om een spits, hij had geen andere keus. Maar achteraf is wel makkelijk natuurlijk
El Ham of Sighthorsson zit dan nog logica in. Maar om dan vervolgens bij Matavz uit te komen? :D
Al weet ik niet of dat de volgorde is geweest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:08:14 #131
331928 3M1N3M
Jouw moeder
pi_114943418
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Matavz leek op het begin nog niet zo slecht trouwens.
En sowieso wouden ze een bekende/eredivisie spits, dat had met de sponsors te maken..
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:08:41 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_114943436
quote:
19s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:08 schreef 3M1N3M het volgende:

[..]

Matavz leek op het begin nog niet zo slecht trouwens.
En sowieso wouden ze een bekende/eredivisie spits, dat had met de sponsors te maken..
Slim beleid wel. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:09:10 #133
331928 3M1N3M
Jouw moeder
pi_114943453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Slim beleid wel. :')
Tja.. Brands..
pi_114943474
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:22 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Marcelo vond ik vorig jaar toch vrij goed spelen over het algemeen (let op: goed is het nog niet, maar het komt in de buurt). En dat is vrij knap als je ziet wat er om hem heen stond.
Ik blijf het zeggen wat Marcelo betreft: doe je ogen open. De man maakte de ene na de andere persoonlijke fout, dat heeft geen reet te maken met wat er om hem heen staat.

Het rijtje nog eens: hij kan geen tackles leggen, hij kan niet dekken, hij kan niet omgaan met een tegenstander die druk op hem zet (zelfs met alle tijd en ruimte van de wereld komt hij nog geregeld (bijna) in de problemen), en hij grijpt zelden op tijd in maar loopt met de tegenstander mee tot aan de goal (vaak op achterstand) waar een simpele schouderduw of tackle alle venijn uit de aanval had kunnen halen.

Dat zijn ook echt geen incidenten, dat laat hij nu al 2 seizoenen vrijwel elke wedstrijd zien. Het spijt me zeer maar als je dat niet ziet heb je gewoon echt, écht niet opgelet. Het enige wat hij goed kan is kopduels winnen (al is hij bij corners en vrije trappen ook vaak zat de tegenstander en bal volkomen kwijt) en hij geeft soms redelijk rugdekking, soms, en dan regelmatig nog in de problemen komen als hij de bal heeft maar zelf niet precies weet wáár :') .

Er moet echt héél veel gebeuren om Marcelo zelfs maar een redelijke verdediger voor PSV te maken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_114943479
quote:

[..]

El Ham of Sighthorsson zit dan nog logica in. Maar om dan vervolgens bij Matavz uit te komen? :D
Al weet ik niet of dat de volgorde is geweest.
Matavz werd heel laat gekocht, toen scoorde hij een hattrick.. Keuze snel gemaakt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2012 13:10:04 ]
pi_114943555
Uiteindrlijk geen slechte keuze, hij is een goeie spits. Dit seizoen mogen we meer van hem verwachten :)
pi_114945048
quote:

[..]

:') Je hebt geen idee waar je over praat kennelijk. Dzsudzsak legde enorm veel ballen panklaar voor Berg om ze er zo in te schieten maar wist keer op keer te falen. Matavz is een goede afmaker gebleken die zo'n kans wel benut maar heeft te maken gehad met een Mertens op links die voor de eigen actie gaat en een Labyad/Lens op rechts die ook niet veel assists af leveren.

Met Dzsudzsak had hij zeker op 20 goals gestaan.
Land of the free. Home of the brave.
pi_114945453
quote:

[..]

Dit mag je terugnemen vriend }:|
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_114945675
quote:
PSV is niet van plan om een vervanger voor Timothy Derijck te halen. De Belg is op weg naar Anderlecht, dat tussen de één en twee miljoen euro bereid is te betalen. Dat bedrag wordt niet herinvesteerd in de selectie, want de directie wil een ‘gat dichten’. De Brabanders denken met Marcelo, Wilfred Bouma, Mathias Jorgensen en eventueel Erik Pieters voldoende centrumverdedigers achter de hand te hebben.
Verkopen we hem dalijk voor met voor het dubbele bedrag _O_
pi_114946329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:55 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Verkopen we hem dalijk voor met voor het dubbele bedrag _O_
Minus salaris en je staat quite.
Waarschijnlijk zal er ook hier en daar wel wat geschoven worden naar makelaars e.d. (doet Brands niet moeilijk over).

[ Bericht 0% gewijzigd door Pedroso op 01-08-2012 14:46:41 ]
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_114948097
nvm
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_114949247
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:07 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Minus salaris en je staat quite.
Waarschijnlijk zal er ook hier en daar wel wat geschoven worden naar makelaars e.d. (doet Brands niet moeilijk over).
Minus salaris :')

Zelfs met salaris maakt PSV winst hoor
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:35:31 #143
352163 Stevenzenl
PSV Eindhoven
pi_114952937
'wat ze bij Ajax doen interesseert me niet en wat ze roepen nog minder. Natuurlijk zijn wij favoriet.

Aldus de kleine generaal, wat een held.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:43:21 #144
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_114953316
Brands op PSV.nl:
quote:
“De selectie is hier en daar veranderd, tien á elf spelers zijn vertrokken. We hebben een aantal nieuwelingen, maar het grootste deel is opgevuld met jeugdspelers uit onze eigen opleiding. Mathias ‘Zanka’ Jørgensen is transfervrij overgekomen van FC Kopenhagen. Mark van Bommel had een aflopend contract en Boy Waterman is door de degradatie van zijn club ook transfervrij gekomen. Datzelfde geldt min of meer ook voor Ruud Swinkels. De enige aankoop die PSV deze zomer deed is Luciano Narsingh. Zijn transfer is gefinancierd met de transferinkomsten van Arouna Koné, een tegoed van de transfer van Nordin Amrabat een deel van de verkoop van Genéro Zeefuik”, aldus Brands.
Toch fijn, die onverwachte centen uit Spanje.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:47:27 #145
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_114953590
En dan komt er ook nog geld van de transfers van Robert en Labyad als het goed is....
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_114954170

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
It Never Hurts To Help!
pi_114954702
Zo dat was wel leuk in het stadion. Rene vd Kerkhof is duidelijk te oud om nog een beetje te kunnen voetballen, maar wel prachtig dat hij gewoon mee deed _O-
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114957405
Was leuk idd en de presentatie was ook tof, daarna en daarvoor uiteraard bier genuttigd :D
pi_114958716
Las net dit stuk op voetbalzone over de financieel situatie, wel goed stuk vind ik.

quote:
Allereerst: ik geef geen donder om een groen randje of iets. Ik hou van een goede inhoudelijke discussie.

Ga proberen antwoord te geven op je vraag waarom PSV problemen gaat krijgen. En dat ga ik proberen te onderbouwen met feiten en dergelijke.

Allereerst begroot PSV niet meer de Champions league naar mijn weten. Dus op het eerste gezicht is het geen probleem als PSV de Champions league niet haalt. Dus wat Mijn_mokum in een post zegt is in principe niet waar. Maar de gevolgen van een Champions league werken langer door dan alleen de directe financien. En daar in word PSV wel getroffen.

PSV heeft vorig jaar een aantal spelers gekocht voor een flinke transferwaarde. Wijnaldum 5 miljoen, Matavz 6,5 miljoen, Strootman 6,5 miljoen, Mertens 6,5 miljoen en dit jaar Narsingh met 4,1 miljoen. Allemaal mogelijk gemaakt doordat vanwege de grondverkoop leningen konden worden overgesloten tegen betere rentes en nieuwe sponsors als Freo. Volledig legitiem en goed gehandeld van Psv. Dat voorop gesteld.

Maar PSV gokt er met deze spelers op dat ze hun transferwaarde er weer uit gaan halen. En helaas is dat waarschijnlijk een utopie. En ik zal je ook proberen uit te leggen waarom dat een utopie is en een slechte manier van handelen.

Het kopen van spelers en hopen op een hogere verkoop waarde werkt (vrijwel) niet in Nederland. Ajax heeft een periode als dit gehad en leed 16 mil verlies per jaar. Feyenoord heeft deze periode gehad en moest hierdoor zelfs de supporters gaan smeken. PSV heeft deze periode gehad en moest de grond onder het stadion verkopen. Het verschil tussen Ajax/feyenoord en PSV is heel simpel. Eerste 2 werken niet meer volgens deze manier maar PSV wel. Grote kans dat dit dus weer mis gaat. En de redenen daarvoor zijn ook duidelijk aanwezig en die zijn als volgt.

Het totale aankoopbedrag van Wijnaldum, Matavz, Strootman en Mertens komt samen neer op 24,5 miljoen euro. Dit is het bedrag dat op den duur terugverdiend moet worden.

Reden 1: Binnenkort word de Financial fair play ingevoerd. Clubs als City, Psg, Anzhi, Chelsea en dergelijke kunnen geen gigantische bedragen meer uitgeven. En dus zullen transferwaardes zakken. Want de sjeiks hebben de laatste jaren de prijzen gigantisch laten escaleren. Wanneer dit stopt zullen de prijzen zakken. De kans op een grote transfersom is dus veel kleiner omdat alle clubs op hun geld zullen meoten gaan letten.

Reden 2: PSV supporters zijn nogal positief ingesteld over hoogte van toekomstige transfersommen. Toivonen zou ook wel minimaal 10 mil opleveren en dergelijke. Het laatste bod op Toivonen was 8 miljoen van een rijke russische club. Meer gaat het niet worden. Maar over de binnengekomen transfersommen moet ook nog belasting als BTW en dergelijke betaald worden. Hierdoor valt het altijd 20 lager uit dan de daadwerkelijke som. Dus de som die totaal terugverdient moet worden is 24,5 x 1,20=29,4 miljoen euro. Dit is om het daadwerkelijk betaalde transferbedrag terug te verdienen.

Reden 3: Op het moment zit Wijnaldum op de bank en Matavz zal voorlopig ook nog niet verzekerd zijn van een basisplaats. Samen zit er dus 11,5 miljoen op de bank dat door het weinige spelen alleen maar in waarde zal dalen. Deze zijn op het moment geen eens hun aankoop bedrag waard.

Reden 4: De enige manier om je spelers naar Europese (sub)topclubs te krijgen die flink betalen voor spelers is door spelers op Europees niveau te laten spelen. En dat is in de Champions league wel te verstaan. Er worden maar weinig spelers op basis van Europa league niveau gekocht. Hier is dus de Champions league van belang.

Reden 5: PSV heeft omgerekend één keer in de 3 a 4 jaar een transfer die ruim boven de 10 miljoen heeft opgebracht. Deze 4 spelers hebben allemaal een contract voor 5 jaar. Nu moeten er dus binnen 5 jaar 4 toptransfers plaats vinden terwijl het normaal één in 3 jaar tijd is. Niet realistisch dus.

Deze 5 redenen samen maken een logische redenering waarom PSV nooit het volledige transferbedrag van deze spelers terug gaat verdienen. En dus is PSV weer bezig op de weg zoals ze in de problemen zijn gekomen. Spelers kopen en hopen op een grotere verkoop. Alleen geven bovenstaande feiten aan dat dit verhaal heel moeilijk is. Eigenlijk schijnbaar onmogelijk als Nederlandse club.

PSV is dus officieel financieel gezond. Maar onofficieel staan ze er lang niet zo goed voor als veel PSV supporters geloven. Het is namelijk een utopie dat PSV op deze spelers gaat verdienen. Sterker nog, een verlies op deze spelers is bijna gegarandeerd.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:11:37 #150
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_114959261
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:35 schreef Stevenzenl het volgende:
'wat ze bij Ajax doen interesseert me niet en wat ze roepen nog minder. Natuurlijk zijn wij favoriet.

Aldus de kleine generaal, wat een held.
Wat een baas _O_
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')