Als 'vervelend' een strafbaar feit is, kun je aangifte doen. Alleen justitie kan verder rechercheren op een IP-adres.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:01 schreef lady-wrb het volgende:
mijn vraag is hetvolgende.
iemand stuurt een vervelende (om het zacht uit te drukken) mail.
ik heb geen idee waar die vandaan komt, maar het lijkt me een veilig idee als ik daar achter kan komen.
is dat mogelijk? ik weet dat er iets met IP-adressen te maken heeft maar ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken
of is het mogelijk een vals IP te gebruiken?
al weet ik maar uit welke regio het komt, dat zou me al veel duidelijk maken.
ik voel me niet veilig op het moment.
dat is laster en kan je dus mee naar de politie en aangifte over doen. Ze zullen weinig kunnen doen, maar het onderstreept naar je baas toe dat je achter je verhaal staat dat het niet waar is wat er in staat.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:08 schreef lady-wrb het volgende:
het mailtje was niet aan mij. het was over mij. het is gestuurd naar mijn werkgever. een heel zieke mail met uit zijn verband gerukte feiten en pertinente leugens
ik had wat uit te leggen vanochtend zal ik maar zeggen.
Ah op die manier. Dan zou ik er mee naar de politie gaan. Waarschijnlijk kunnen ze er niks mee, maar je weet maar nooit.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:08 schreef lady-wrb het volgende:
het mailtje was niet aan mij. het was over mij. het is gestuurd naar mijn werkgever. een heel zieke mail met uit zijn verband gerukte feiten en pertinente leugens
ik had wat uit te leggen vanochtend zal ik maar zeggen.
nee echt niet. dit heb ik echt niet aan zien komen. ik heb naar mijn beste weten geen vijanden.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:09 schreef maji het volgende:
lekker dan als je zo genaaid word. Zou je echter wel denken dat het iemand uit de directe omgeving is natuurlijk. Kan me voorstellen dat je je wel iemand kunt bedenken dan toch?
ja ik heb de mail gezien.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:11 schreef maji het volgende:
Heb je de mail zelf gezien ?? Wie weet zit je werkgever er wel achter![]()
En de complottheorie is geboren, of is het cluedo ..
Stond er niet gewoon een naam in de mail? Als leidinggevende zou ik een mail zonder persoonsgegevens al bij voorbaat totaal niet serieus nemen.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:10 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee echt niet. dit heb ik echt niet aan zien komen. ik heb naar mijn beste weten geen vijanden.
mijn baas nam de mail in zoverre serieus, dat ze het noodzakelijk vond om me te melden dat deze mail ontvangen was. dat vind ik netjes en we hebben er ook over gesproken. maar ze heeft nog steeds vertrouwen in me.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Stond er niet gewoon een naam in de mail? Als leidinggevende zou ik een mail zonder persoonsgegevens al bij voorbaat totaal niet serieus nemen.
ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet, maar ik ga een kopietje vragen van die mail. want ik ben er nog niet klaar mee.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:15 schreef Djurres het volgende:
Nogmaals, is de e-mail in een fatsoenlijke mail-ontvanger gekomen, dus geen hotmail oid?
Dan komt het wel goed, hoe vervelend het ook is natuurlijk. Het is nooit leuk als er een totaal onbekende opeens de pijlen op jou gericht heeft om welke reden dan ook. Eventueel kan de leidinggevende een beetje op de mail inspelen om de identiteit te achterhalen? Net doen alsof ze het heel hoog opneemt maar dan wel moet weten met wie ze te maken heeft?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
mijn baas nam de mail in zoverre serieus, dat ze het noodzakelijk vond om me te melden dat deze mail ontvangen was. dat vind ik netjes en we hebben er ook over gesproken. maar ze heeft nog steeds vertrouwen in me.
en dat beangstigt me enigszins. iemand is dus bezig mijn baan te verkloten met wat voor reden dan ook. ik ben bang dat het niet bij één mailtje blijft
Dat ook inderdaad.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:18 schreef Kreator het volgende:
Ik zou als ik jou was de ICT afdeling van je bedrijf vragen onderzoek naar de oorsprong van dit mailtje te doen. Vaak kunnen zij veel meer zien op een mailserver.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |