abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115028534
TT gefixed :7 leuk topic, lees nog steeds mee :D
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:58:53 #252
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115028578
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:58 schreef LompeHork het volgende:
TT gefixed :7 leuk topic, lees nog steeds mee :D
Ome Hork _O_ Bedankt :D
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_115028703
Ik twijfel nu, zo'n ytong blok is wel vetter maar neemt wel erg veel ruimte in. Kan ik beter plastic/glazen formicaria nemen en die met slangetjes aan elkaar koppelen denk ik.
pi_115028704
Awesome topique!!! Hoe meer foto's, hoe meer awesome
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:10:06 #255
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115029207
Nog een paar foto's gemaakt, wel weinig vernieuwingen:

Beetje op de rug liggen en op z'n kop in de gel hangen :')

Hoe mooi rond ze die tunnels wel niet maken:

Hoe de zaken er voor staan:
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:13:32 #256
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115029374
Ben benieuwd naar de mieren van Yuri :D
pi_115029411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:50 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

:(
Wel zielig voor die cockroaches man, hij moest ze niet zo kansloos neerleggen. ;(

Tevens is dat boekje "Mieren zijn helden!" wat je erbij krijgt geniaal!

Slavenhandel en Hacks. :D

If not now, then when.
pi_115029452
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:13 schreef Fopje het volgende:
Ben benieuwd naar de mieren van Yuri :D
Het gaat nog wel even duren voordat hun zich naar de farm verplaatsen. Er staat in dat het weken of zelfs maanden kan duren. Je KAN ze wel in de farm gooien maar dat is niet goed voor ze, twijfel, twijfel. Ik wil ze ook geen schade toebrengen.
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:15:30 #259
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115029455
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wel zielig voor die cockroaches man, hij moest ze niet zo kansloos neerleggen. ;(

Tevens is dat boekje "Mieren zijn helden!" wat je erbij krijgt geniaal!

Slavenhandel en Hacks. :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D ik heb eigenlijk geen aandacht aan dat boekje gegeven :P Zal het ook eens gaan lezen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:16:02 #260
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115029487
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het gaat nog wel even duren voordat hun zich naar de farm verplaatsen. Er staat in dat het weken of zelfs maanden kan duren. Je KAN ze wel in de farm gooien maar dat is niet goed voor ze, twijfel, twijfel. Ik wil ze ook geen schade toebrengen.
Nee dan kan je ze beter zo laten. Ook wel leuk, elke keer weer spannend of ze aan het verhuizen zijn :P
pi_115029532
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Fopje het volgende:

[..]

Nee dan kan je ze beter zo laten. Ook wel leuk, elke keer weer spannend of ze aan het verhuizen zijn :P
Daarom. Meneer van Mierenboerderij vertelde ook dat de kolonie eerst nog moet groeien voordat ze zich verplaatsen.
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:20:31 #262
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115029717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Daarom. Meneer van Mierenboerderij vertelde ook dat de kolonie eerst nog moet groeien voordat ze zich verplaatsen.
Briljant, begin steeds meer te twijfelen of ik ook zo één koop of dat ik zelf iets in elkaar ga knutselen.
pi_115029799
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:20 schreef Fopje het volgende:

[..]

Briljant, begin steeds meer te twijfelen of ik ook zo één koop of dat ik zelf iets in elkaar ga knutselen.
Ligt er aan wat je wilt man. Als je eerst klein wilt beginnen en je kolonie wilt laten groeien dan kun je beter zo'n ding kopen denk ik. Als je gelijk wat groter wilt beginnen kun je zelf knutselen en gewoon 30 van die mieren kopen ofzo?
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:24:57 #264
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115029969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je wilt man. Als je eerst klein wilt beginnen en je kolonie wilt laten groeien dan kun je beter zo'n ding kopen denk ik. Als je gelijk wat groter wilt beginnen kun je zelf knutselen en gewoon 30 van die mieren kopen ofzo?
Ja dat is ook zo :P Moet klein beginnen denk ik :)
pi_115030159
Ik vraag mij af he, hoe wordt een koningin geboren?
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:33:23 #266
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115030393
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vraag mij af he, hoe wordt een koningin geboren?
quote:
Queen ants are not chosen by ant colonies. A queen ant is an adult, reproducing female ant in an ant colony; generally she will be the mother of all the other ants in that colony. Some female ants do not need to mate to produce offspring, reproducing through asexual parthenogenesis or cloning and all of those offspring will be female.
pi_115030815
Dit topic wordt steeds leuker :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:45:22 #268
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115030917
quote:
De mieren zouden dus een soort interne stappenteller, oftewel pedometer, hebben. Deze theorie bestaat al sinds 1904, maar werd nooit getest. De Duitsers en Zwitsers bedachten een wrede proef om de theorie alsnog te toetsen. Ze takelden de mieren flink toe door hun pootlengte aan te passen.
:D :(
pi_115031131
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:33 schreef Fopje het volgende:

[..]

[..]

Dus een normale vrouwelijke werkster wordt op een gegeven moment zo groot?

quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:45 schreef Fopje het volgende:

[..]

:D :(
-O-
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:50:30 #270
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115031152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dus een normale vrouwelijke werkster wordt op een gegeven moment zo groot?

[..]

-O-
Ja volgens mij? Ik begrijp er eigenlijk niets van :P
pi_115031168
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:33 schreef Fopje het volgende:

[..]

[..]

Maar dan heb je uiteindelijk toch honderden koninginnen rondlopen, als het klonen zijn? Of is er nog iets voor nodig om een koningin te maken?
pi_115031176
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:10 schreef Fopje het volgende:
Nog een paar foto's gemaakt, wel weinig vernieuwingen:

Beetje op de rug liggen en op z'n kop in de gel hangen :')
[ afbeelding ]

Hoe mooi rond ze die tunnels wel niet maken:
[ afbeelding ]

Hoe de zaken er voor staan:
[ afbeelding ]
Jouw mieren zijn ook echt huge. :D
If not now, then when.
pi_115031194
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:50 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ja volgens mij? Ik begrijp er eigenlijk niets van :P
Nee ik dus ook niet. :P
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:54:35 #274
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115031346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:50 schreef MAHL het volgende:

[..]

Maar dan heb je uiteindelijk toch honderden koninginnen rondlopen, als het klonen zijn? Of is er nog iets voor nodig om een koningin te maken?
Ik denk dat ik het snap.
Verbeter me als ik fout zit.

Er is een mierennest.
Op een warme dag vliegen de mieren uit. ( zowel mannetjes als vrouwtjes )

In de lucht gaan ze neuken. Na het neuken gaan de mannetjes dood. En de vrouwtjes vliegen weg om ergens een kolonie te beginnen ( en is dus de koningin )
pi_115031617
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:54 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het snap.
Verbeter me als ik fout zit.

Er is een mierennest.
Op een warme dag vliegen de mieren uit. ( zowel mannetjes als vrouwtjes )

In de lucht gaan ze neuken. Na het neuken gaan de mannetjes dood. En de vrouwtjes vliegen weg om ergens een kolonie te beginnen ( en is dus de koningin )
Alleen de koningin heeft vleugels volgens mij. De mannetjes moeten klimmen, de werksters doen niks, en de koningin gaat neuken met het mannetje in de lucht. Daarna bijt ze haar vleugels af en gaat ze ergens een kolonie beginnen.

Alleen blijft de vraag hoe je van werkster koningin wordt...
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 01:04:09 #276
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115031787
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:00 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Alleen de koningin heeft vleugels volgens mij. De mannetjes moeten klimmen, de werksters doen niks, en de koningin gaat neuken met het mannetje in de lucht. Daarna bijt ze haar vleugels af en gaat ze ergens een kolonie beginnen.

Alleen blijft de vraag hoe je van werkster koningin wordt...
quote:
Er ontstaat een nieuwe mierenkolonie, wanneer er op bepaalde tijden gevleugelde mannetjes en vrouwtjes uit het ei komen. Deze zwermen uit en ze paren met elkaar. Kort daarop sterven de mannetjes. De bevruchte vrouwtjes leggen in een kleine holte hun eitjes. Daaruit ontstaan de larven. Zij worden door het vrouwtje grootgebracht. Deze eerste werksters nemen later de verzorging van de koningin op zich en ze helpen ook bij het grootbrengen van de volgende larven. De koningin houdt zich dan alleen nog maar bezig met het leggen van eitjes.
Het voedsel van de mieren wordt door de werksters aangevoerd. Ze transporteren het voedsel in hun voormaag (krop), die zich in het achterlijf bevindt. Ze braken het voedsel weer uit voor de larven, maar ook voor de volwassen medebewoners. Een mierenmaag wordt ook wel een sociale maag genoemd omdat het dier niet alleen voor zichzelf zorgt maar ook voor de rest van het volk.
pi_115031835
De mannetjes neuken als tijgers en gaan vervolgens dood, wij mannen zijn gedoemd. ;(

If not now, then when.
pi_115031862
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:04 schreef Fopje het volgende:

[..]

[..]

Ik was al aan het editten, er klopte niet veel van mijn verhaal :')
Maar zijn er nu 3 soorten: mannetjes, werksters en een koningin.
Of zijn er 4: mannetjes, werksters, koningin en vrouwtjes (die later koningin worden en zelf een kolonie beginnen)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 01:08:04 #279
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115031930
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De mannetjes neuken als tijgers en gaan vervolgens dood, wij mannen zijn gedoemd. ;(

[ afbeelding ]
_O_ Shit man, ik begin die beesten steeds gruwelijker te vinden :D
pi_115031972
Wij mensen kunnen echt leren van mieren. _O_

If not now, then when.
pi_115031983
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:08 schreef Fopje het volgende:

[..]

_O_ Shit man, ik begin die beesten steeds gruwelijker te vinden :D
Echt he. _O_
If not now, then when.
pi_115032091
Ik wil eigenlijk ook wel meedoen, maar ik heb geen idee hoe en wat te beginnen :P
pi_115032127
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:12 schreef Onufriev het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel meedoen, maar ik heb geen idee hoe en wat te beginnen :P
Koop gewoon zo'n set.

http://www.mierenboerderi(...)-Mierenkolonie!.html

Of die van gel als je gewoon wilt observeren.
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 01:17:14 #284
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115032261
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:12 schreef Onufriev het volgende:
Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

Op www.mierenboerderij.nl kan je een setjes kopen.

Ik heb die met gel, en Yuri_Boyka met zand.

Als ik jou was zou ik voor die met zand gaan, omdat daar een koningin bijzit, is denk ik iets interessanter. Als je het puur doet voor een paar tunneltjes is die met gel wat leuker.

Of je knutselt zelf iets in elkaar :P
pi_115032458
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:17 schreef Fopje het volgende:

[..]

Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

Op www.mierenboerderij.nl kan je een setjes kopen.

Ik heb die met gel, en Yuri_Boyka met zand.

Als ik jou was zou ik voor die met zand gaan, omdat daar een koningin bijzit, is denk ik iets interessanter. Als je het puur doet voor een paar tunneltjes is die met gel wat leuker.

Of je knutselt zelf iets in elkaar :P
Ja een van die drie dus :P

Die gel is wel het simpels, maar ook het minst leuk denk ik. En zelf een kolonie opzetten klinkt wel leuker maar kost misschien weer teveel tijd en/of moeite. Het hoeft ook geen fanatieke hobby van me te worden.
Zal dit topic wel blijven volgen, misschien is dat ook genoeg om mijn honger te stillen, of trekt het me juist over de streep :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 01:24:21 #286
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115032532
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:22 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Ja een van die drie dus :P

Die gel is wel het simpels, maar ook het minst leuk denk ik. En zelf een kolonie opzetten klinkt wel leuker maar kost misschien weer teveel tijd en/of moeite. Het hoeft ook geen fanatieke hobby van me te worden.
Zal dit topic wel blijven volgen, misschien is dat ook genoeg om mijn honger te stillen, of trekt het me juist over de streep :P
Kan ook :)

Toch denk ik dat die met zand niet heel veel tijd kost? Je moet ff in de gaten houden als die koningin aan het verhuizen is. En dan af en toe voeren, maar dat hoeft denk ik ook niet dagelijks? :P Weet jij dat Yuri?
pi_115032871
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:24 schreef Fopje het volgende:

[..]

Kan ook :)

Toch denk ik dat die met zand niet heel veel tijd kost? Je moet ff in de gaten houden als die koningin aan het verhuizen is. En dan af en toe voeren, maar dat hoeft denk ik ook niet dagelijks? :P Weet jij dat Yuri?
Als je die zand versie haalt dan moet je in ieder geval wel gedreven zijn om het hun naar hun zin te maken en moet je er ook wel voor gaan. Dit wist ik ook niet en weet ik nu pas nadat ik er meer over gelezen heb. In dat boekje staat trouwens dat als je ze vrijlaat in de natuur ze snel dood zullen gaan.

En verder als ik het goed heb begrepen verlaat de koningin het reageerbuisje nooit tenzij je haar zelf verplaatst. Daarnaast wordt zij gevoed door die werksters. Voeren is een druppeltje suikerwater/honing en verder zo'n fruitvliegje één keer in de week voor een kolonie van deze grote.
If not now, then when.
pi_115032921
Er is ook al helaas 1 mier gesneuveld. ;(
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 01:35:24 #289
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115032941
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Als je die zand versie haalt dan moet je in ieder geval wel gedreven zijn om het hun naar hun zin te maken en moet je er ook wel voor gaan. Dit wist ik ook niet en weet ik nu pas nadat ik er meer over gelezen heb. In dat boekje staat trouwens dat als je ze vrijlaat in de natuur ze snel dood zullen gaan.

En verder als ik het goed heb begrepen verlaat de koningin het reageerbuisje nooit tenzij je haar zelf verplaatst. Daarnaast wordt zij gevoed door die werksters. Voeren is een druppeltje suikerwater/honing en verder zo'n fruitvliegje één keer in de week voor een kolonie van deze grote.
:D oke dat wist ik niet. En wat raden zij aan? Koningin in de bak gooien of in het buisje laten?

Ik las trouwens ergens dat een queen wel 20 kan worden :')

quote:
De eileggende koningin (ook wel moederkoningin genoemd) kan tien tot twintig jaar oud worden! Als ze doodgaat, gaat ook de mierenkolonie dood: de werksters sterven langzaam uit zonder dat er nieuwe generaties bijkomen.
Dat is wel gruwelijk lang :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 01:36:00 #290
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115032958
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Er is ook al helaas 1 mier gesneuveld. ;(
Awwww :'(

Maar zolang het de koningin maar niet is, want dan ben je je kolonie kwijt.
pi_115033641
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:35 schreef Fopje het volgende:

[..]

:D oke dat wist ik niet. En wat raden zij aan? Koningin in de bak gooien of in het buisje laten?

Ik las trouwens ergens dat een queen wel 20 kan worden :')

[..]

Dat is wel gruwelijk lang :P
Lol dat is wel heel erg oud. :D

Over het algemeen raden ze aan dat alles in het buisje blijft en dat ze zelf verhuizen, voornamelijk de koningin is erg stressgevoelig staat er. Ik heb mij al geregistreerd op antforum en daar wat vragen gesteld, even afwachten dus.

quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:36 schreef Fopje het volgende:

[..]

Awwww :'(

Maar zolang het de koningin maar niet is, want dan ben je je kolonie kwijt.
Gelukkig niet, maar dan kreeg je ook een nieuwe opgestuurd. Tevens zouden die mieren de dode naar buien moeten dragen maar dat hebben zij nog steeds niet gedaan en die dode er zelf uithalen gaat niet werken want dan ontsnappen ze allemaal.
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:30:13 #292
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115038226
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lol dat is wel heel erg oud. :D

Over het algemeen raden ze aan dat alles in het buisje blijft en dat ze zelf verhuizen, voornamelijk de koningin is erg stressgevoelig staat er. Ik heb mij al geregistreerd op antforum en daar wat vragen gesteld, even afwachten dus.

[..]

Gelukkig niet, maar dan kreeg je ook een nieuwe opgestuurd. Tevens zouden die mieren de dode naar buien moeten dragen maar dat hebben zij nog steeds niet gedaan en die dode er zelf uithalen gaat niet werken want dan ontsnappen ze allemaal.
Oh oke dus je hebt wel een soort garantie :)

Toen er bij mij 1 dode was liepen ze er constant mee te slepen. Maar dat duurde wel even nadat hij dood ging.
pi_115038249
De garantie is volgens mij een dag na levering (of in ieder geval bij de meeste leveranciers die ik kon vinden), daarna vervalt de garantie (logisch) omdat ze het welzijn van de beessies niet kunnen garanderen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:50:56 #294
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115038713
Shit, vol spanning ging ik kijken of ze verder waren me graven.. ;( Helaas :P

Ze zitten heel de tijd of links of rechts in de hoek.
Ze hebben misschien nog wel 150 dagen te gaan, dus ze zullen vast nog wel eens een beetje gaan graven.
pi_115038780
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:50 schreef Fopje het volgende:
Shit, vol spanning ging ik kijken of ze verder waren me graven.. ;( Helaas :P

Ze zitten heel de tijd of links of rechts in de hoek.
Ze hebben misschien nog wel 150 dagen te gaan, dus ze zullen vast nog wel eens een beetje gaan graven.
Mischien zijn het surinaamse mieren, die doen het rustig aan
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:56:19 #296
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_115038858
Jeetje, dit is populair om te doen blijkbaar
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:56:44 #297
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115038868
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:53 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Mischien zijn het surinaamse mieren, die doen het rustig aan
:D heb ik weer :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:57:08 #298
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115038884
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:56 schreef sinepedraap het volgende:
Jeetje, dit is populair om te doen blijkbaar
Wat had je dan verwacht? :+
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:57:38 #299
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_115038903
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:57 schreef Fopje het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht? :+
Ik wist niet dat het hebben van mieren als huisdieren zo populair was. Ik wilde altijd al een mossel.
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:58:01 #300
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115038919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:57 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het hebben van mieren als huisdieren zo populair was. Ik wilde altijd al een mossel.
Zijn ook leuk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')