quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Pijnlijke dood dit.![]()
Hij heeft ook een paar Queens rondlopen ipv 1.
Ome Horkquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:58 schreef LompeHork het volgende:
TT gefixedleuk topic, lees nog steeds mee
Wel zielig voor die cockroaches man, hij moest ze niet zo kansloos neerleggen.quote:
Het gaat nog wel even duren voordat hun zich naar de farm verplaatsen. Er staat in dat het weken of zelfs maanden kan duren. Je KAN ze wel in de farm gooien maar dat is niet goed voor ze, twijfel, twijfel. Ik wil ze ook geen schade toebrengen.quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wel zielig voor die cockroaches man, hij moest ze niet zo kansloos neerleggen.![]()
Tevens is dat boekje "Mieren zijn helden!" wat je erbij krijgt geniaal!
Slavenhandel en Hacks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee dan kan je ze beter zo laten. Ook wel leuk, elke keer weer spannend of ze aan het verhuizen zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het gaat nog wel even duren voordat hun zich naar de farm verplaatsen. Er staat in dat het weken of zelfs maanden kan duren. Je KAN ze wel in de farm gooien maar dat is niet goed voor ze, twijfel, twijfel. Ik wil ze ook geen schade toebrengen.
Daarom. Meneer van Mierenboerderij vertelde ook dat de kolonie eerst nog moet groeien voordat ze zich verplaatsen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee dan kan je ze beter zo laten. Ook wel leuk, elke keer weer spannend of ze aan het verhuizen zijn
Briljant, begin steeds meer te twijfelen of ik ook zo één koop of dat ik zelf iets in elkaar ga knutselen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Daarom. Meneer van Mierenboerderij vertelde ook dat de kolonie eerst nog moet groeien voordat ze zich verplaatsen.
Ligt er aan wat je wilt man. Als je eerst klein wilt beginnen en je kolonie wilt laten groeien dan kun je beter zo'n ding kopen denk ik. Als je gelijk wat groter wilt beginnen kun je zelf knutselen en gewoon 30 van die mieren kopen ofzo?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:20 schreef Fopje het volgende:
[..]
Briljant, begin steeds meer te twijfelen of ik ook zo één koop of dat ik zelf iets in elkaar ga knutselen.
Ja dat is ook zoquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je wilt man. Als je eerst klein wilt beginnen en je kolonie wilt laten groeien dan kun je beter zo'n ding kopen denk ik. Als je gelijk wat groter wilt beginnen kun je zelf knutselen en gewoon 30 van die mieren kopen ofzo?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vraag mij af he, hoe wordt een koningin geboren?
quote:Queen ants are not chosen by ant colonies. A queen ant is an adult, reproducing female ant in an ant colony; generally she will be the mother of all the other ants in that colony. Some female ants do not need to mate to produce offspring, reproducing through asexual parthenogenesis or cloning and all of those offspring will be female.
quote:De mieren zouden dus een soort interne stappenteller, oftewel pedometer, hebben. Deze theorie bestaat al sinds 1904, maar werd nooit getest. De Duitsers en Zwitsers bedachten een wrede proef om de theorie alsnog te toetsen. Ze takelden de mieren flink toe door hun pootlengte aan te passen.
Dus een normale vrouwelijke werkster wordt op een gegeven moment zo groot?quote:
quote:
Ja volgens mij? Ik begrijp er eigenlijk niets vanquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus een normale vrouwelijke werkster wordt op een gegeven moment zo groot?
[..]
Maar dan heb je uiteindelijk toch honderden koninginnen rondlopen, als het klonen zijn? Of is er nog iets voor nodig om een koningin te maken?quote:
Jouw mieren zijn ook echt huge.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:10 schreef Fopje het volgende:
Nog een paar foto's gemaakt, wel weinig vernieuwingen:
Beetje op de rug liggen en op z'n kop in de gel hangen
[ afbeelding ]
Hoe mooi rond ze die tunnels wel niet maken:
[ afbeelding ]
Hoe de zaken er voor staan:
[ afbeelding ]
Nee ik dus ook niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:50 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja volgens mij? Ik begrijp er eigenlijk niets van
Ik denk dat ik het snap.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:50 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar dan heb je uiteindelijk toch honderden koninginnen rondlopen, als het klonen zijn? Of is er nog iets voor nodig om een koningin te maken?
Alleen de koningin heeft vleugels volgens mij. De mannetjes moeten klimmen, de werksters doen niks, en de koningin gaat neuken met het mannetje in de lucht. Daarna bijt ze haar vleugels af en gaat ze ergens een kolonie beginnen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:54 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het snap.
Verbeter me als ik fout zit.
Er is een mierennest.
Op een warme dag vliegen de mieren uit. ( zowel mannetjes als vrouwtjes )
In de lucht gaan ze neuken. Na het neuken gaan de mannetjes dood. En de vrouwtjes vliegen weg om ergens een kolonie te beginnen ( en is dus de koningin )
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:00 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Alleen de koningin heeft vleugels volgens mij. De mannetjes moeten klimmen, de werksters doen niks, en de koningin gaat neuken met het mannetje in de lucht. Daarna bijt ze haar vleugels af en gaat ze ergens een kolonie beginnen.
Alleen blijft de vraag hoe je van werkster koningin wordt...
quote:Er ontstaat een nieuwe mierenkolonie, wanneer er op bepaalde tijden gevleugelde mannetjes en vrouwtjes uit het ei komen. Deze zwermen uit en ze paren met elkaar. Kort daarop sterven de mannetjes. De bevruchte vrouwtjes leggen in een kleine holte hun eitjes. Daaruit ontstaan de larven. Zij worden door het vrouwtje grootgebracht. Deze eerste werksters nemen later de verzorging van de koningin op zich en ze helpen ook bij het grootbrengen van de volgende larven. De koningin houdt zich dan alleen nog maar bezig met het leggen van eitjes.
Het voedsel van de mieren wordt door de werksters aangevoerd. Ze transporteren het voedsel in hun voormaag (krop), die zich in het achterlijf bevindt. Ze braken het voedsel weer uit voor de larven, maar ook voor de volwassen medebewoners. Een mierenmaag wordt ook wel een sociale maag genoemd omdat het dier niet alleen voor zichzelf zorgt maar ook voor de rest van het volk.
Ik was al aan het editten, er klopte niet veel van mijn verhaalquote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De mannetjes neuken als tijgers en gaan vervolgens dood, wij mannen zijn gedoemd.![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |