quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:00 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Alleen de koningin heeft vleugels volgens mij. De mannetjes moeten klimmen, de werksters doen niks, en de koningin gaat neuken met het mannetje in de lucht. Daarna bijt ze haar vleugels af en gaat ze ergens een kolonie beginnen.
Alleen blijft de vraag hoe je van werkster koningin wordt...
quote:Er ontstaat een nieuwe mierenkolonie, wanneer er op bepaalde tijden gevleugelde mannetjes en vrouwtjes uit het ei komen. Deze zwermen uit en ze paren met elkaar. Kort daarop sterven de mannetjes. De bevruchte vrouwtjes leggen in een kleine holte hun eitjes. Daaruit ontstaan de larven. Zij worden door het vrouwtje grootgebracht. Deze eerste werksters nemen later de verzorging van de koningin op zich en ze helpen ook bij het grootbrengen van de volgende larven. De koningin houdt zich dan alleen nog maar bezig met het leggen van eitjes.
Het voedsel van de mieren wordt door de werksters aangevoerd. Ze transporteren het voedsel in hun voormaag (krop), die zich in het achterlijf bevindt. Ze braken het voedsel weer uit voor de larven, maar ook voor de volwassen medebewoners. Een mierenmaag wordt ook wel een sociale maag genoemd omdat het dier niet alleen voor zichzelf zorgt maar ook voor de rest van het volk.
Ik was al aan het editten, er klopte niet veel van mijn verhaalquote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De mannetjes neuken als tijgers en gaan vervolgens dood, wij mannen zijn gedoemd.![]()
[ afbeelding ]
Echt he.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:08 schreef Fopje het volgende:
[..]Shit man, ik begin die beesten steeds gruwelijker te vinden
Koop gewoon zo'n set.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:12 schreef Onufriev het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel meedoen, maar ik heb geen idee hoe en wat te beginnen
Hoe meer zielen hoe meer vreugdquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:12 schreef Onufriev het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel meedoen, maar ik heb geen idee hoe en wat te beginnen
Ja een van die drie dusquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:17 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hoe meer zielen hoe meer vreugd
Op www.mierenboerderij.nl kan je een setjes kopen.
Ik heb die met gel, en Yuri_Boyka met zand.
Als ik jou was zou ik voor die met zand gaan, omdat daar een koningin bijzit, is denk ik iets interessanter. Als je het puur doet voor een paar tunneltjes is die met gel wat leuker.
Of je knutselt zelf iets in elkaar
Kan ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:22 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ja een van die drie dus![]()
Die gel is wel het simpels, maar ook het minst leuk denk ik. En zelf een kolonie opzetten klinkt wel leuker maar kost misschien weer teveel tijd en/of moeite. Het hoeft ook geen fanatieke hobby van me te worden.
Zal dit topic wel blijven volgen, misschien is dat ook genoeg om mijn honger te stillen, of trekt het me juist over de streep
Als je die zand versie haalt dan moet je in ieder geval wel gedreven zijn om het hun naar hun zin te maken en moet je er ook wel voor gaan. Dit wist ik ook niet en weet ik nu pas nadat ik er meer over gelezen heb. In dat boekje staat trouwens dat als je ze vrijlaat in de natuur ze snel dood zullen gaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:24 schreef Fopje het volgende:
[..]
Kan ook
Toch denk ik dat die met zand niet heel veel tijd kost? Je moet ff in de gaten houden als die koningin aan het verhuizen is. En dan af en toe voeren, maar dat hoeft denk ik ook niet dagelijks?Weet jij dat Yuri?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je die zand versie haalt dan moet je in ieder geval wel gedreven zijn om het hun naar hun zin te maken en moet je er ook wel voor gaan. Dit wist ik ook niet en weet ik nu pas nadat ik er meer over gelezen heb. In dat boekje staat trouwens dat als je ze vrijlaat in de natuur ze snel dood zullen gaan.
En verder als ik het goed heb begrepen verlaat de koningin het reageerbuisje nooit tenzij je haar zelf verplaatst. Daarnaast wordt zij gevoed door die werksters. Voeren is een druppeltje suikerwater/honing en verder zo'n fruitvliegje één keer in de week voor een kolonie van deze grote.
Dat is wel gruwelijk langquote:De eileggende koningin (ook wel moederkoningin genoemd) kan tien tot twintig jaar oud worden! Als ze doodgaat, gaat ook de mierenkolonie dood: de werksters sterven langzaam uit zonder dat er nieuwe generaties bijkomen.
Awwwwquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Er is ook al helaas 1 mier gesneuveld.
Lol dat is wel heel erg oud.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:35 schreef Fopje het volgende:
[..]oke dat wist ik niet. En wat raden zij aan? Koningin in de bak gooien of in het buisje laten?
Ik las trouwens ergens dat een queen wel 20 kan worden
[..]
Dat is wel gruwelijk lang
Gelukkig niet, maar dan kreeg je ook een nieuwe opgestuurd. Tevens zouden die mieren de dode naar buien moeten dragen maar dat hebben zij nog steeds niet gedaan en die dode er zelf uithalen gaat niet werken want dan ontsnappen ze allemaal.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:36 schreef Fopje het volgende:
[..]
Awwww![]()
Maar zolang het de koningin maar niet is, want dan ben je je kolonie kwijt.
Oh oke dus je hebt wel een soort garantiequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol dat is wel heel erg oud.
Over het algemeen raden ze aan dat alles in het buisje blijft en dat ze zelf verhuizen, voornamelijk de koningin is erg stressgevoelig staat er. Ik heb mij al geregistreerd op antforum en daar wat vragen gesteld, even afwachten dus.
[..]
Gelukkig niet, maar dan kreeg je ook een nieuwe opgestuurd. Tevens zouden die mieren de dode naar buien moeten dragen maar dat hebben zij nog steeds niet gedaan en die dode er zelf uithalen gaat niet werken want dan ontsnappen ze allemaal.
Mischien zijn het surinaamse mieren, die doen het rustig aanquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:50 schreef Fopje het volgende:
Shit, vol spanning ging ik kijken of ze verder waren me graven..Helaas
Ze zitten heel de tijd of links of rechts in de hoek.
Ze hebben misschien nog wel 150 dagen te gaan, dus ze zullen vast nog wel eens een beetje gaan graven.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:53 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Mischien zijn het surinaamse mieren, die doen het rustig aan
Wat had je dan verwacht?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:56 schreef sinepedraap het volgende:
Jeetje, dit is populair om te doen blijkbaar
Ik wist niet dat het hebben van mieren als huisdieren zo populair was. Ik wilde altijd al een mossel.quote:
Zijn ook leukquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:57 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het hebben van mieren als huisdieren zo populair was. Ik wilde altijd al een mossel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |