abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:03:42 #201
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_114995322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:50 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik bestel denk ik vanaaf (of beter morgen i.v.m. loon) deze starterset.

Nu alleen nog even een leuke soort kiezen.
Held _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_114995334
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:01 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Och, een huisdier mag wat kosten. Kijk eens naar wat honden, katten e.d. kosten, dan valt dit goed mee.

Het is leuk om ze ergens in de kamer te zetten waar je ze goed kunt zien, leuk toch?

Tachtig euro vind ik dan wel meevallen, was het honderdvijftig geweest dan was het een ander verhaal geweest.
Bedenk eens wat je gaat besparen aan elektriciteit. De tv kan uit, je kan de hele avond naar je mieren kijken. ^O^
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:04:04 #203
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_114995336
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:50 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Pagina 12 toch?
Anders vraag je aan een mod om je te helpen. :P
Ohja, ligt eraan hoeveel posts je per pagina heb staan :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_114995343
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha cool thanks!

Ik heb de installatie even ge-upgrade. :D In dat bakje doe je trouwens eten en dan komen ze er aan lopen. _O- :D Vermaak me wel, voel me net een trotse vader. :') :P

[ afbeelding ]
Zier er goed uit :D

En als ze dan hun nest hebben in dat zand (of is dat geen zand in dat ding, ik zie 2 lagen) dan heb je alleen die bak met dat uiteinde zodat je ze kan voeren?
pi_114995385
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:50 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik bestel denk ik vanaaf (of beter morgen i.v.m. loon) deze starterset.

Nu alleen nog even een leuke soort kiezen.
Die is wel sick ja. _O_

Mieren vaders REPRESENT, hahaha. :D
If not now, then when.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:05:16 #206
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_114995398
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Pleur mijn oude en straks mijn nieuwe foto's er ook even in, staan ergens op pagina weetikveel in topic 1 en 2.
Is goed zal ik vannacht doen rond 23:30 - 00:00 . Ik ga zo werken tot 23:00 uur.

Dan zal ik ook weer een update posten, ben bang dat er niet veel veranderd zal zijn ;(
pi_114997330
De honing vinden ze lekkerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If not now, then when.
pi_114997434
Dump je penisyoghurt er eens in?
pi_114997455
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De honing vinden ze lekkerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je wel luchtgaten zodat ze kunnen ademen.
DEF / BAF F-16
pi_114997488
Zoveel zuurstof hebben ze niet nodig, ééns in de paar weken deksel even optillen is volgens mij al genoeg.
pi_114997529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:49 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dump je penisyoghurt er eens in?
:') Arme miertjes. ;(

quote:
5s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:50 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Heb je wel luchtgaten zodat ze kunnen ademen.
In de grote bak zelf zitten gaatjes voor zuurstof, de rest volgens mij niet.
If not now, then when.
pi_114997680
De Queen is ook echt lui, toppunt van feminisme. Al die werkers halen eten voor haar.
If not now, then when.
pi_114997913
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De Queen is ook echt lui, toppunt van feminisme. Al die werkers halen eten voor haar.
Het zijn net mensen dus :D
DEF / BAF F-16
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:00:02 #214
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_114998004
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

:') Arme miertjes. ;(

[..]

In de grote bak zelf zitten gaatjes voor zuurstof, de rest volgens mij niet.
Kijk wel uit voor die gaatjes, je denkt dat ze er niet door kunnen, maar er ging er bij mij toch 1 doorheen, ik heb ze dus afgeplakt :P
pi_114998128
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:00 schreef Fopje het volgende:

[..]

Kijk wel uit voor die gaatjes, je denkt dat ze er niet door kunnen, maar er ging er bij mij toch 1 doorheen, ik heb ze dus afgeplakt :P
Knip wat gaas van het muskietennet van je zusje en plak dat er over. :)
DEF / BAF F-16
pi_114998157
Bij mij thuis kruipen er een stuk of zes-zeven mieren rond over het bureau.

Ik laat ze leven omdat ik het een moedige daad van ze vind, die ontsnapping. In weerwil van alle gevaren baanden zij zich een weg door de onverkende woestenij etc. etc. etc.
pi_114998231
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:58 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Het zijn net mensen dus :D
Lol, ik ben King en vrouwen halen eten voor mij. :@

quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:00 schreef Fopje het volgende:

[..]

Hmm, jouw mieren waren ook nog groter en deze gaatjes zijn uber klein, ik acht de kans vrij klein maar toch bedankt!

Heb net ook fruitvliegjes besteld bij de mierenboerderij voor die PROTEINZ.
If not now, then when.
pi_114998453
Hier hejje levende krekeltjes om ze te voeren
pi_114998566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:09 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Hier hejje levende krekeltjes om ze te voeren
Die ga ik bestellen zodra mijn kolonie wat groter geworden is zodat ze in één keer allemaal op die krekel afstormen.

Tevens: Availability: 1-2 Weeks
If not now, then when.
pi_114998568
Hier is nog eten :9
DEF / BAF F-16
pi_114998623
Poepen mieren ook?
If not now, then when.
pi_114998681
Hahaha dit is wel baas op zich. Gewoon een ekte ekte Ant Empire opbouwen.

http://antstore.net/shop/(...)in-10-cm---8703.html
If not now, then when.
pi_114998803
Je hebt ook Oostblok mieren. :P
If not now, then when.
pi_114998841
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Je hebt ook Oostblok mieren. :P
Met van die kleine spionnenjasjes en prikkeldraadjes enzo
pi_114999057
quote:
11s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:16 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Met van die kleine spionnenjasjes en prikkeldraadjes enzo
Lolz, ik koop nog zo'n farm en daar bouw ik mijn eigen Oostblok maffia, daarna laat ik ze vechten. Ant Empire vs. Oostblok maffia.
If not now, then when.
pi_114999170
Ik wil indische mieren met kleine tulbandjes
pi_114999259
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:21 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik wil indische mieren met kleine tulbandjes

_O_
If not now, then when.
pi_114999507
Shiiiiiiiit moet ik hebben :') :D
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:26:48 #229
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_114999508
wat een geweldig topic jongens _O_

1 iemand begint, en steeds meer mensen gaan mee doen, echt leuk dit op dit te volgen ^O^ :7
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:27:22 #230
380731 WarmZaad
pi_114999546
quote:
wat is het?
pi_114999588
Een opblaasbare mier
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:28:43 #232
380731 WarmZaad
pi_114999637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:28 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Een opblaasbare mier
en wat heb je er dan aan?
pi_114999638
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:26 schreef WarmZaad het volgende:
wat een geweldig topic jongens _O_

1 iemand begint, en steeds meer mensen gaan mee doen, echt leuk dit op dit te volgen ^O^ :7
Nou ja, er waren er op dat moment al meerdere bezig maar dat er nu ook mensen mee beginnen is wel leuk, ja.

Ik stel voor om deze reeks "Mierenneukers" te noemen.
pi_114999651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:28 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

en wat heb je er dan aan?
Dan heb je een opblaasbare mier.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:35:10 #235
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115000123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lol, ik ben King en vrouwen halen eten voor mij. :@

[..]

Hmm, jouw mieren waren ook nog groter en deze gaatjes zijn uber klein, ik acht de kans vrij klein maar toch bedankt!

Heb net ook fruitvliegjes besteld bij de mierenboerderij voor die PROTEINZ.
Goed bezig jij _O_
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:39:25 #236
380731 WarmZaad
pi_115000332
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:28 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Dan heb je een opblaasbare mier.
ja maar wat kun je ermee? in de mierenbak doen ofzo?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:45:05 #237
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115000639
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:30 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Waar haalde jij dan altijd je beesten en spul?
De koninginnen kun je zelf vangen of op internet bestellen. Goede webwinkels zijn Antstore.net en Ants-Kalytta.com. Mierenboerderij.nl verkoopt onzinnig spul en de mieren zijn er te duur. Lasius niger koninginnen kun je met tientallen tegelijk vangen tijdens de bruidsvluchten. Ze zijn niet meer waard dan de verzendkosten, terwijl Mierenboerderij.nl veel meer durft te vragen.

Het 'spul' maak ik zelf. Je koopt een blok ytong (cellenblokbeton) bij de bouwmarkt voor maar 1-2 euro. Daarin graveer je een nest en dat dek je af met een glasplaat. Je verbindt een bak die de buitenwereld genoemd wordt, waarin de mieren kunnen foerageren. Daarin kun je ze voeden. Ontsnapping ga je tegen door een talklaag aan te brengen in deze buitenwereld.
Voordelen van een 'ytongnest': goedkoop, goede bevochtiging, mieren zeer goed zichtbaar (in een zandnest zijn ze slecht zichtbaar). Hoe je zo'n nest maakt is op internet te vinden; maar zodra je eenmaal doorhebt wat de bedoeling van zo'n nest is, kun je zelf variaties maken.

Alleen maar werksters houden is niet interessant. Er is geen koningin die eitjes legt, dus je kolonie kan nooit groeien. Er is geen broed dat gevoerd dient te worden. De werksters zijn doelloos bezig en vertonen daarom weinig interessant gedrag. Als je een functionerende kolonie mét vruchtbare koningin hebt, kan de kolonie groeien tot wel duizenden mieren en kan de kolonie zelfs meer dan 10 jaar oud worden. Het leukste is beginnen met een koningin alleen; je ziet de kolonie van slechts die ene koningin groeien tot een gigantische kolonie. Dat vind ik persoonlijk zeer belonend aan deze hobby.

Voor de mensen die werkelijk interesse in het houden van mieren hebben raad ik Antforum.nl aan om te leren hoe en wat. Ik zit er zelf ook en de mensen zijn er zeer kundig. Maar ben je niet bereid om jarenlang veel tijd en energie in deze hobby te steken (voedseldieren kopen/kweken, suikerwater of honingdauwsurrogaat bereiden en elke dag voeren, de buitenwereld schoonhouden etc.), dan kun je het beter op de werksters houden en ermee stoppen nadat ze allemaal gestorven zijn. Je leert elke dag iets bij over deze fascinerende dieren. Elke soort van de duizenden soorten is weer anders. Ik beschik zelf momenteel over deze soorten: Lasius niger, Myrmica rubra en Messor structor.

Hier een foto van twee van mijn Lasius niger kolonies. Beide kolonies zijn begonnen uit één koningin die ik in de zomer van 2010 heb gevangen. Je ziet in beide nesten drie compartimenten: links een open buitenwereld waar ze niet uit kunnen ontsnappen vanwege de talklaag, dan het nestgedeelte, afgedekt met een glasplaat. Deze verduister ik met een stuk karton o.i.d. als ik ze niet bekijk. En rechts het bevochtigingssysteem voor een vochtig nest. Dit is het principe van een mierennest, maar je kan natuurlijk afhankelijk van je smaak variëren (je kan zo'n nest in een aquarium inbouwen etc.).

This isn't even my final form.
pi_115000821
Wohohohoooow, eens kijken hoe dat te knutselen valt.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:50:50 #239
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115000963
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:45 schreef Levolution het volgende:

[..]

De koninginnen kun je zelf vangen of op internet bestellen. Goede webwinkels zijn Antstore.net en Ants-Kalytta.com. Mierenboerderij.nl verkoopt onzinnig spul en de mieren zijn er te duur. Lasius niger koninginnen kun je met tientallen tegelijk vangen tijdens de bruidsvluchten. Ze zijn niet meer waard dan de verzendkosten, terwijl Mierenboerderij.nl veel meer durft te vragen.

Het 'spul' maak ik zelf. Je koopt een blok ytong (cellenblokbeton) bij de bouwmarkt voor maar 1-2 euro. Daarin graveer je een nest en dat dek je af met een glasplaat. Je verbindt een bak die de buitenwereld genoemd wordt, waarin de mieren kunnen foerageren. Daarin kun je ze voeden. Ontsnapping ga je tegen door een talklaag aan te brengen in deze buitenwereld.
Voordelen van een 'ytongnest': goedkoop, goede bevochtiging, mieren zeer goed zichtbaar (in een zandnest zijn ze slecht zichtbaar). Hoe je zo'n nest maakt is op internet te vinden; maar zodra je eenmaal doorhebt wat de bedoeling van zo'n nest is, kun je zelf variaties maken.

Alleen maar werksters houden is niet interessant. Er is geen koningin die eitjes legt, dus je kolonie kan nooit groeien. Er is geen broed dat gevoerd dient te worden. De werksters zijn doelloos bezig en vertonen daarom weinig interessant gedrag. Als je een functionerende kolonie mét vruchtbare koningin hebt, kan de kolonie groeien tot wel duizenden mieren en kan de kolonie zelfs meer dan 10 jaar oud worden. Het leukste is beginnen met een koningin alleen; je ziet de kolonie van slechts die ene koningin groeien tot een gigantische kolonie. Dat vind ik persoonlijk zeer belonend aan deze hobby.

Voor de mensen die werkelijk interesse in het houden van mieren hebben raad ik Antforum.nl aan om te leren hoe en wat. Ik zit er zelf ook en de mensen zijn er zeer kundig. Maar ben je niet bereid om jarenlang veel tijd en energie in deze hobby te steken (voedseldieren kopen/kweken, suikerwater of honingdauwsurrogaat bereiden en elke dag voeren, de buitenwereld schoonhouden etc.), dan kun je het beter op de werksters houden en ermee stoppen nadat ze allemaal gestorven zijn. Je leert elke dag iets bij over deze fascinerende dieren. Elke soort van de duizenden soorten is weer anders. Ik beschik zelf momenteel over deze soorten: Lasius niger, Myrmica rubra en Messor structor.

Hier een foto van twee van mijn Lasius niger kolonies. Beide kolonies zijn begonnen uit één koningin die ik in de zomer van 2010 heb gevangen. Je ziet in beide nesten drie compartimenten: links een open buitenwereld waar ze niet uit kunnen ontsnappen vanwege de talklaag, dan het nestgedeelte, afgedekt met een glasplaat. Deze verduister ik met een stuk karton o.i.d. als ik ze niet bekijk. En rechts het bevochtigingssysteem voor een vochtig nest. Dit is het principe van een mierennest, maar je kan natuurlijk afhankelijk van je smaak variëren (je kan zo'n nest in een aquarium inbouwen etc.).

[ afbeelding ]
Holy Shit gast _O_
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:07:34 #240
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_115002069
quote:

[..]

Wowww. Heb je ook meer/betere foto's? :D
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_115002132
quote:

[..]

Baas _O_
DEF / BAF F-16
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:16:23 #242
380731 WarmZaad
pi_115002558
quote:

[..]

[ afbeelding ]
shit just got serious! :D
pi_115003010
quote:

[lang verhaal]

[ afbeelding ]
Vet :D
Alleen die nestjes maak je zelf in dat cellenbeton? Is het niet leuker om zo'n glasplaat (met zand) te hebben en die mieren zelf wat te laten graven?
pi_115003152
Dan gooi je hele kleine beiteltjes en boortjes en zaagjes in het nest, kunnen ze inderdaad lekker zelf graven en knutselen.
pi_115013850
Beetje jammer dat die gozer van mierenboerderij 1x per dag zijn e-mail bekijkt. Ik heb dus wat extra zand toegevoegd aangezien de mieren vanmiddag teruggelopen waren, zou het zo helemaal goed zijn of moet er nog iets bij? Ik wil de slang namelijk aansluiten zodat er weer mieren in kunnen.

- even voor de extra information -

Er zitten 2 van zulke gaatjes in de bak waar ze dus doorheen kunnen kruipen om naar beneden in het 'zand' te komen.

SPOILER
If not now, then when.
pi_115023889
Pijnlijke dood dit. ;(

Hij heeft ook een paar Queens rondlopen ipv 1.

If not now, then when.
pi_115024100
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Pijnlijke dood dit. ;(

Hij heeft ook een paar Queens rondlopen ipv 1.

:(
DEF / BAF F-16
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:30:59 #248
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115026829
OP is bijgewerkt.

Mieren van AlDieWillenteKaaprenVaren en Levolutions uberkolonie heb ik er ook ingezet.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:47:53 #249
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115027942
Iemand nog een leuke naam om deze reeks te noemen? :D
pi_115028021
Que? Mierenfokkers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')