abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:39:19 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_115545495
Goedemorgen! Er zijn vandaag perioden met zon en in de loop van de dag neemt de kans op een regen of onweersbui toe, met een kleine kans op hagel. Verder is het met een graad of 25 aangenaam warm maar zou het ook flink benauwd kunnen worden.

Na de onverwachte buien in het westen en midden van het land gisteren lijkt het er op dat de kans op een bui vandaag een stukje groter is, hoewel niet op uitgebreide schaal. Buien kunnen plotseling ontstaan en weer oplossen. Het is echter onmogelijk aan te geven waar en wanneer en of er uberhaupt regen uit de lucht valt, hoewel de buien vandaag een lichte voorkeur lijken te hebben voor het zuiden en een deel van het midden van het land. Waarschijnlijk niet op grote schaal maar voornamelijk wat losse buien. Gaat er net een bui vallen, dan kan deze wel zwaar uitpakken. Onweer uiteraard, en de kans op hagel is ook niet geheel afwezig. De meerderheid zal het waarschijnlijk wel droog houden. Maar daar zit het hem juist in hè? Hij zou maar net boven jouw hoofd vallen. We houden je in elk geval op de hoogte vandaag.

Dan nog even een kleine waarschuwing voor iedereen die besluit vandaag aan het strand te gaan liggen; de reddingsbrigade waarschuwt voor aflandige wind. Het wordt aangeraden vooral niet te ver de zee in te gaan in verband met de verraderlijke stroming door de oostenwind. Ook bestaat er in de middag een kleine kans op wind van zee, zodat het op het strand in de loop van de middag frisser kan worden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:44:12 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_115551828
Komend weekend kan de temperatuur oplopen tot meer dan 30 graden. Mogelijk gaat zaterdag of zondag de boeken in als de eerste landelijke tropische dag van deze zomer. Dat voorspelt weeronline.nl.

Van een landelijke tropische dag wordt gesproken als het in De Bilt 30 graden of warmer wordt. Tot nu toe heeft dat zich deze zomer nog niet voorgedaan. Wel is het op andere plaatsen dertig graden of meer geweest.

Volgens weeronline.nl is komend weekeinde kans op temperaturen van dertig graden of meer in het hele land. "Mogelijk bereiken we dan ook voor het eerst deze zomer de 30 graden in De Bilt en kunnen we spreken van de eerste officiële tropische dag van het jaar", zegt een woordvoerder.

Dinsdag en woensdag gaat de warmte gepaard met enkele regen- en onweersbuien. Daarna is er volop ruimte voor de zon. Donderdag blijft het kwik steken op zo'n 23 graden, maar vrijdag wordt het 26 graden.

Het tropische weekend dreigt te worden afgesloten met een onweersbui op zondagavond. Na het weekend wordt het minder warm, maar blijft het prima zomerweer. Pas later volgende week is er kans op een weeromslag.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:53:51 #28
9859 crew  Karina
Woman
pi_115552183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:44 schreef tong80 het volgende:
Pas later volgende week is er kans op een weeromslag.

:P
-O- Precies als mijn vakantie begint is het weer afgelopen, kutzooi.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:32:45 #29
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_115558677
Mooie vooruitzichten *O*

Ik ben morgen en vrijdag vrij *O*
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:03:01 #30
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_115565241
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:53 schreef Karina het volgende:

[..]

-O- Precies als mijn vakantie begint is het weer afgelopen, kutzooi.
Ga je nog ergens heen ?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Moderator dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:49:56 #31
9859 crew  Karina
Woman
pi_115566689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:03 schreef chufi het volgende:

[..]

Ga je nog ergens heen ?
Nee, geen plannen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:52:06 #32
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_115566770
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:49 schreef Karina het volgende:

[..]

Nee, geen plannen.
Hoop ik voor je dat het allemaal meevalt qua slechte vooruitzichten... Maar als Nederlandse ben je vast wel wat gewend.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Trouwste user 2022 woensdag 15 augustus 2012 @ 08:15:29 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_115586005
Goedemorgen! Gisteren konden strandgangers in Egmond aan Zee rond een uur of 2 heel snel naar binnen want er trok daar een zware onweersbui over. Ook in Limburg en Gelderland kwam het soms met bakken naar beneden.

Vandaag is de kans op een bui tot de avond heel gering. Het is uitstekend weer voor allerlei buitenactiviteiten. Het gaat wel nog wat warmer worden dan gisteren; op de altijd 'frisse' Waddeneilanden een graad of 25, in het midden van het land zal het bij een warme zon ongeveer 28 graden worden. Limburg haalt mogelijk de tropische 30 graden.

Pas tegen de avond gaat het opletten geblazen worden, want dan liggen er actieve onweersbuien op de loer.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115587373
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 07:49 schreef tong80 het volgende:
"Good news, everyone!" De regenperiode is voorlopig wel even voorbij. .

:P
Regenperiode? niks van gemerkt in Zweden :P
  Trouwste user 2022 donderdag 16 augustus 2012 @ 08:07:42 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_115631358
Goedemorgen! Vergeleken met gisteren is het vandaag een stuk koeler. Het wordt ongeveer 20 graden aan zee tot 25 graden in het zuiden, wel flinke perioden met zon. De kans op een bui is klein, maar niet helemaal uitgesloten. Op de meeste plaatsen is het gewoon droog. En dit alles bij een zuidwesten windje van kracht 3 tot 4.

Op veel plekken viel het met de buien gisteren wel mee. Echter in het westen kwam het gisteravond wel tot actief onweer, en later op de avond ontstonden er ook in het binnenland enkele, soms zeer heftige, buien.

Dit zal ongetwijfeld enkele fraaie bliksemfoto's heeft opgeleverd, maar waarschijnlijk ook enige overlast. Dit is vanaf nu voorlopig niet meer aan de orde. Vandaag staan we aan het begin van een mooie periode. Misschien dat er vandaag nog een enkele kleine bui ontstaat, maar absoluut geen zware buien.

Het is vooral in het westen van het land een stuk koeler, doordat de wind uit het zuidwesten gaat waaien. Pal aan zee een graad of 20, in de Randstad nog 21 graden. In het oosten en zuiden warmt het nog lekker op naar een graad of 25. Uitstekend weer voor de grote festivals die deze dagen gaan plaats vinden, zoals Pukkelpop en Lowlands. Wel raden we iedereen aan om voldoende te drinken, want je verliest veel vocht in die volle zon.

De warmte is trouwens niet ver weg, en zal de komende dagen ons land weer inpalmen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 07:13:29 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_115670466
Goedemorgen! Gisteren een mooie dag, wel wat bewolking maar met gemiddeld 25 graden was het heerlijk weer. Vandaag wordt het een stukje warmer met 24 graden op de Wadden tot wel 29 graden in Limburg. Vanmorgen nog wel wat wolkenvelden hier en daar, maar tegen de middag breekt de zon er door en blijft het verder zonnig.

Het zal waarschijnlijk erg druk worden op de stranden dit weekend. Het is niet aan te raden om met de auto te komen, want er kunnen lange files ontstaan en met de hitte is dat geen pretje. Het meest verstandig is om met het OV te reizen. Toch zijn files zeer waarschijnlijk, en ook de wissels bij de NS vinden het vast (weer) te warm. Een tip is om vooral vroeg die kant op te gaan, vanaf een uur of 11 gaat het stapelen worden op de stranden.

Eigenlijk het hele weekend zal het zonnig en warm blijven. Zaterdag is de kans op tropische temperaturen van 30 graden of meer vrij groot in het zuiden, het midden en het oosten van het land, in het noorden en noordwesten van het land wordt het iets frisser met een graad of 27. Zondag door het land heen een graad of 30 tot zelfs 33 in Limburg. Mogelijk dat de wind langs de kust naar het westen draait, en daar voor een prettige afkoeling kan zorgen.

Nu denken jullie vast, geen onweer in de lucht? Voor vele misschien een verrassing, maar dat zit er niet in, al moet er een hele kleine slag om de arm gehouden worden voor zondagavond.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:17:51 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_115679096
DE BILT - Dit weekend wordt het warmste tropische weekend sinds 1994. Dat verwacht Weeronline op basis van een analyse van temperaturen van de afgelopen 20 jaar.

Van een tropisch weekend is sprake als het zowel op zaterdag als op zondag warmer is dan 30 graden in De Bilt. Voor dit weekend wordt een gemiddelde temperatuur van 31,5 graden in De Bilt verwacht.

De laatste keer dat dat hoger lag, was in het weekend van 23 en 24 juli 1994. Toen was de gemiddelde temperatuur 32,4 graden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:53:27 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_115707743
Goedemorgen! Gisteren was het voor de meeste mensen nog prima uit te houden. Er waren nog wolkenvelden aanwezig, met name in het westen van het land maar de zon scheen ook al flink en de warme lucht begon al aan een opmars. Naarmate de dag vorderde liep de temperatuur op tot 24 graden op Terschelling, en net geen 30 graden in Zuid-Limburg.

Met 26 graden op de wadden en 34 in Limburg vandaag, hebben de meeste mensen wel zin in een frisse duik in het zilte nat van de Noordzee. Wees er maar wel op tijd bij in verband met de files op de toegangswegen naar de stranden. De trein is een optie, maar ook daar is het devies; liever te vroeg dan te laat.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115708916
Volgens de Telegraaf wordt vandaag dus de warmste dag met
maximaal 36 graden met weinig tot geen wind. Nou..leuk maar
welke gek gaat zich nu buiten begeven met deze temperaturen
of zich op een terrasje begeven in de hoop verkoeling te vinden.

Eckte bazen zitten lekker binnenshuis met airco en zien buiten
hoe de mussen straks dood neervallen en nemen nog een sip
hun sapje. :D
  Moderator zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:37:15 #40
9859 crew  Karina
Woman
pi_115708950
Ik heb geen airco :{ zometeen maar eens kijken of ik in het bos een koel(er) plekje kan vinden. Hier binnen is het nu al amper te harden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:39:30 #41
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_115708980
Hier (=Gooreind-Wuustwezel) wordt het bloedjeheet

Voor de meesten niet erg maar voor mij een ramp

Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:55:16 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_115709266
Aaah, deuren tegen elkaar open, tocht lekker door.

En ik kan geen moer want ik heb net een operatie gehad en een deels open wond nu _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_115710659
Het is nu al 26 graden hier in Almelo *O*

Vanavond lekker bbqen *O*
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:58:02 #44
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_115710684
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 10:55 schreef Qwea het volgende:
Aaah, deuren tegen elkaar open, tocht lekker door.

En ik kan geen moer want ik heb net een operatie gehad en een deels open wond nu _O-
Ja laat alle warmte maar je huis inkomen, kun je daar nog 2 weken van de hitte genieten.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:59:50 #45
30961 Knaller
knalt er op los
pi_115710721
Het schijnt hier zo 33 graden te worden en morgen 36 graden.

Een weekendje echte zomer voordat het weer helemaal in gaat zakken.
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:00:42 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_115710747
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:58 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Ja laat alle warmte maar je huis inkomen, kun je daar nog 2 weken van de hitte genieten.
Zonder de zeewind in mijn huis is het 28gr binnen. Nu 25 :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:01:52 #47
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_115710783
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zonder de zeewind in mijn huis is het 28gr binnen. Nu 25 :')
Heb je een plat dak ofzo?
Bij mij is het 21 graden binnen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:02:19 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_115710799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:01 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Heb je een plat dak ofzo?
Bij mij is het 21 graden binnen.
Nope. Rijtjes huis waar de zon nu volop het voorraam staat te branden.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Trouwste user 2022 zondag 19 augustus 2012 @ 08:38:23 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_115738861
Goedemorgen! Dachten jullie dat het gisteren al warm was? De zon scheen de hele dag, en de temperatuur hield het nog een beetje bescheiden. Hoewel voor half augustus deze temperatuur al erg royaal was. Zelfs een weerstation aan zee als Hoek van Holland behaalde al de 33 graden. Op zich is dat voor dat station niet heel uniek. Maar dat het in Den Helder al 30 graden werd, is al wel iets bijzonderder.

Waarschijnlijk waren ze op Terschelling ook al aan het zweten, want 27 graden hebben ze daar ook niet zo heel vaak. Daar werd in Ell (Limburg) natuurlijk om gelachen want daar was de hoogste temperatuur gisteren van 35,5. In De Bilt werd met 31,9 een nieuw datumrecord gebroken. In 1947 was het op 18 augustus het warmst met 31,8. Dat is wel een kleine vermelding waard.

Maar dan nu vandaag. Het kan een bijzondere dag gaan worden. Er is namelijk een kans dat vandaag de allerhoogste temperatuur ooit gemeten in Nederland gebroken gaat worden en dat is 38,6 in Warnsveld, Gelderland. We willen niet meteen zeggen dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar het gaat wel dichtbij komen. Als het zover is, zullen we dat meteen melden.

Verder een zon-overgoten dag. Ons advies is echter om geen grote inspanningen te doen. Voor veel mensen zijn de temperaturen van vandaag echt te veel van het goede. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen; drink vooral heel veel water, en als je de schaduw kunt opzoeken is dat mooi meegenomen. Ons advies is vooral; blijf lekker thuis en zoek wat verkoeling op.

De stranden zullen ook weer overvol raken, daar kun je de klok op gelijk zetten. Wel is het zo dat de situatie aan de kust wel iets beter gaat worden in de loop van de middag. De zeewind zal wat eerder gaan opsteken. Echter ook aan zee zal het tot een uur of 2 wel zeker een graad of 30, lokaal wel 32 graden zijn. Zodra de zeewind opsteekt, kan het afkoelen tot circa 24 graden.

Héél misschien is er in de avond kans op een regen of onweersbui. Maar daar komen we morgen in de loop van de middag op terug.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 19 augustus 2012 @ 08:42:31 #50
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_115738895
Dank u master Tong!

Ik blijf lekker thuis
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')