abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114816759
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114817077
De ecru heb ik niet, maar wel de roze. Is wel iets doorschijnend. En stiekem vind ik het niet zo'n mooie kleur, had gehoopt dat ie wat feller was.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114817472
Dankje, Marjolijntje, dan ga ik lievervoor een andere kleur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114817750
Son!! Ik had helemaal gemist dat je bevallen bent :o. Gefeliciteerd meis *O* en fijn dat het al zo goed gaat met voeden *O*.

Marjolijntje *O* Weg met de kloof!!

Tinu, ik heb de aubergine, antraciet en ecru. De eerste 2 vind ik erg mooi, maar de ecru schijnt denk ik wel wat door. Bedacht me later pas dat mijn bh's allemaal behoorlijk donker / fel van kleur zijn :'). Dom dom...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114818733
Dank je wel :*

Ze had net gewoon al melk om dr mond. Druif O+
pi_114818969
Phaidra heb je gevraagd over ruilen? Ik vind de ecru dus ook te doorschijnen en 3 van de 4 bestelde shirts had ik in ecru besteld. Ik ga ze morgen bellen en vragen over ruilen. De aubergine kleurige had ik ook besteld en die vind ik mooi. Dus ik ga dan voor aubergine, blauwen antraciet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114819816
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:00 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra heb je gevraagd over ruilen? Ik vind de ecru dus ook te doorschijnen en 3 van de 4 bestelde shirts had ik in ecru besteld. Ik ga ze morgen bellen en vragen over ruilen. De aubergine kleurige had ik ook besteld en die vind ik mooi. Dus ik ga dan voor aubergine, blauwen antraciet.
Nee heb ik niet gevraagd. Ach ik denk dat ik m wel gewoon hou, voor een zondag kan t best. Of anders is t een goede reden om nog een lichtere voedingsbh te kopen. :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114820717
Phaidra ik heb net op hun site gekeken:
7 dagen ruil- retourrecht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114821663
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:31 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra ik heb net op hun site gekeken:
7 dagen ruil- retourrecht.
De wet zegt 14 ;)

En Sonnetje *O* Feli! Ik had er helemaal overheen gelezen.. Maar wat fijn dat het goed gaat :)
pi_114821883
Sonnetje gefeliciteerd! En heerlijk dat t zo goed gaat.
pi_114822916
Weet ik, Nirak, dit is mijn vak. Heb dan nog niet geprobeerd het hard te maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114824401
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:09 schreef Tinuviel het volgende:
Weet ik, Nirak, dit is mijn vak. Heb dan nog niet geprobeerd het hard te maken.
De wet is ook mijn vak O+
pi_114824646
Naja bij mij is het niet de wet zelf, maar ik ben online marketeer, dan is het ook goed om de wetten met betrekking tot online marketing en online verkoop te kennen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114824737
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:42 schreef Tinuviel het volgende:
Naja bij mij is het niet de wet zelf, maar ik ben online marketeer, dan is het ook goed om de wetten met betrekking tot online marketing en online verkoop te kennen ;)
Ah, net wat anders dan milieuhandhaving idd ;)
  maandag 30 juli 2012 @ 08:39:29 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_114835985
Welkom Son!

Op de dag dat Elise haar eerste voeding kreeg heeft Nathan zn laatste gekregen, we zijn gestopt! Het is prima, heb niet eens de neiging om een potje te janken ofzo. Hij is al zo groot en het werd steeds minder totdat hij gisteren 5 minuten "gedronken" heeft terwijl ik het idee had dat er niets kwam. Het is nu gewoon op. 2 jaar had ik zeker absloluut helemaal niet verwacht 2 jaar geleden, toen zaten we nog met een volledige bijvoeding en borsten waar helemaal niets uit kwam. Tot februari dames!
pi_114836308
Pessie, fijn dat jullie het zelf zo mooi hebben kunnen afsluiten en jullie er allebei vrede mee hebben. Ik vind het een ongeloofelijk goede prestatie! Als het mij lukt om 2 jaar te doen zou ik supertrots zijn.

Maar ik heb mijn doel weer eens op een half jaar gesteld en zie wel hoe ver wij komen. De vorige keer kwam ik daarmee tot 1,5/ een jaar en driekwart.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 30 juli 2012 @ 10:11:29 #17
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114837490
Pessie, goed gedaan joh! Tot ziens in februari.

Sonnetje, wat heerlijk dat ze goed drinkt!
.... met gevoel voor drama....
pi_114837612
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 08:39 schreef pessie het volgende:
Welkom Son!

Op de dag dat Elise haar eerste voeding kreeg heeft Nathan zn laatste gekregen, we zijn gestopt! Het is prima, heb niet eens de neiging om een potje te janken ofzo. Hij is al zo groot en het werd steeds minder totdat hij gisteren 5 minuten "gedronken" heeft terwijl ik het idee had dat er niets kwam. Het is nu gewoon op. 2 jaar had ik zeker absloluut helemaal niet verwacht 2 jaar geleden, toen zaten we nog met een volledige bijvoeding en borsten waar helemaal niets uit kwam. Tot februari dames!
^O^

Wie had dat gedacht 2 jaar terug hè!!!
  maandag 30 juli 2012 @ 10:38:23 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114838086
Wow Pessie, wat geweldig, zo lang gevoed! *O*
Tot in Feb, wie weet ben ik dan ook nog hier. :)
pi_114843045
Pessie, echt gaaf zo lang voeden, super! En in februari hoop ik hier ook nog te zijn, tot dan!

Hier gaat het weer iets beter, gelukkig! Heb weer even wat voedingen gedaan met tepelhoedje, dat deed een stuk minder pijn. Maar ondertussen twee voedingen rechts gehad zonder hoedje, en dat ging best goed! Tepelflippen werkt (moet er wel even handig in worden :P ) alleen doet nu de top van mijn tepel nog zeer als ze klaar is met drinken. Links ga ik de volgende voeding ook zonder hoedje proberen, wel eng na die pijn van die kloof. Morgen komt ook als het goed is de GV binnen, gaan we ook mee beginnen dan. Of het echt spruw is of niet, het kan weinig kwaad :) Maar ben blij dat het nu weer wat beter gaat, zaterdag zat ik er echt even doorheen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114843099
Marjolijntje, fijn dat het nu beter gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114848578
Fijn, Marjolijn! Het komt sowieso helemaal goed, hoor, maar daar kun je je weinig bij voorstellen als je middenin de ellende zit.

L wilde gisteren en vandaag weer drinken. Maar meer dan één druppel zit er niet meer in. Dat weet ze best, maar die wil ze tóch graag hebben. Na één 'slok' roept ze dus hard 'Op!' en gaat iets ander doen en ik kan me weer aankleden. :D
pi_114849906
Spring :D Hoe oud is L. nu?

Marjolijntje ^O^

Ik heb een pijnlijke tepel van t kolven :'). Ik moet het apparaat voor rechts harder zetten dan voor links als ik dubbelzijdig kolf. Dus dan doet links wat zeer. Maar als t voor links goed is, komt er rechts nauwelijks wat uit. De schelp is 26 mm en voor rechts eigenlijk iets te groot. Met een verkleiner zou het 22 worden en dat is te klein. De 24 van de medela was voor rechts namelijk precies goed... Kan eventueel wel enkelzijdig kolven, maar dat kost natuurlijk dubbel zoveel tijd :(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114867172
Phaidra, waarom koop je dan geen andere schelp? Die dingen zijn los verkrijgbaar en ook in maat 24 mm? En weet je zeker dat je de goede maat hebt? Ik heb aardige borsten en aardige tepels ;) en de gemiddelde 24 mm zit hier echt prima...

En de kracht van de kolf ergens in het midden zetten? Heb je dat al geprobeerd?
pi_114871024
In september wordt ze drie. :)

Sterkte! Geen ervarin met schelpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')