Daarom hebben wij er toen ook 1 gekocht. Onze keukenblad was ongeveer zo groot als wat Vonk gepland had in zijn eerste tekening. (en dat in een keuken van 29m2...) De keukentafel werd gewoon standaard gebruikt als aanrechtblad omdat je met 1 bord ongeveer het blad vol had. Geen ruimte dus voor de extra's. Hij staat nu in de bijkeuken met de frituurpan er op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:44 schreef Teslynd het volgende:
Die roltafel moet je niet elke keer naast het fornuis zetten, ze zijn behoorlijk zwaar (2 wielen) en ik vraag me af of ze wel bestand zijn tegen 350 x per jaar heen en weer rijden. Het nut van de roltafel is dat je hem opzij kan zetten als dat nodig is. Of omgekeerd als je hem 2x per jaar naast je werkblad nodig hebt, dan zet je hem in z'n hoekje en rolt hem die paar keer erbij
We hebben die bovenkastjes die we in onze keuken hadden met handschoenen aan verwijderd... Wat waren die smerig van boven. We hebben nu geen bovenkastjes, en hoeven dus alleen de bovenkant van de koelkast schoon te maken. En die staat niet naast het fornuis (wat die bovenkastjes in onze oude keuken wel deden...)quote:Als je bovenkastjes neemt, dan is tot aan het plafond het handigst. Ik heb al jaren het idee dat de Zweedse huizen een kleine vloeroppervlakte hebben, maar wel minstens 3m hoog zijn. Dan heb je ondanks de kleinte wel meer opbergmogelijkheden. Je bent niet verplicht om de bovenkastjes helemaal vol te stouwen. Met lagere bovenkastjes heb je de bovenkant, waar je met verloop van tijd toch dingen op zet en je krijgt daar een taaie kleeflaag op.
Wij hebben er naar zitten kijken, maar er is gewoon geen ruimte voor. De ene muur is raam, met 1 stukje muur waar nu een papier-houder zit (zo'n Plenty systeem). En de andere muur zit het fornuis (90cm).quote:Een messenblok is onhygiënisch, je kan die sleuven immers niet schoonmaken. Een magnetische strip aan de muur is gunstiger. Ik heb de stang aan de muur boven het aanrecht weer opgedoekt. Is rommelig en die stang & aanhangmandjes gingen uitslaan.
Klopt de kastdeurtjes en laden zijn een rommeltje en in het ontwerp arbitrair van aard en hangt mede van de gekozen apparatuur af.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:20 schreef Gwywen het volgende:
Mooi, maar... wat zit er in die hoek tussen kookplaat en spoelbak? Een loze ruimte zo te zien aangezien aan de ene kant laatjes en aan de andere kant iets dat niet open kan omdat daar de spoelbak zit.
Ik zou daar een caroussel-achtig iets maken dat uitschuifbaar is uit de hoek (ik heb onlangs iets heel handigs bij iemand gezien dat om de hoek uitschoof, vraag me niet waar hij dat vandaan heeft of hoe het precies werkt).
Mijn eerste reactie is een hele terecht WAUW !quote:
Het idee is goed; alleen dat met die twee kasten aan de kopse kant van de aanrecht gaat hem in de praktijk niet worden; de muur is hoogstens 15cm á 20cm breed.quote:
Dit kan eigenlijk ook niet omdat de keuken grenst aan de hal; en om nu op de hal tv te gaan zitten kijkenquote:
Waarom daar een half hoge kastquote:
Dat hoek kastje blijft een moeilijk iets; zoals andere al aangeven is er denk ik geen optie voor ons om heel dure design keukenhoek oplossingen; als ik op internet google dan is Kesseböhmer schijnbaar een professioneel keukenopslag systeem wat alleen verkocht wordt door winkelinrichters en professionele meubelmakers. Dan wil ik eigenlijk de prijs als niet eens meer wetenquote:
Ik hoef nooit mee zo'n caroussel kast. Is niet schoon te maken. Er zat er ook een in onze vorige keuken (die we dus gesloopt hebben) en alles wat ik daar in zette en niet dagelijks gebruikte, waste ik altijd af voor gebruik...quote:Op woensdag 7 november 2012 21:20 schreef Gwywen het volgende:
Mooi, maar... wat zit er in die hoek tussen kookplaat en spoelbak? Een loze ruimte zo te zien aangezien aan de ene kant laatjes en aan de andere kant iets dat niet open kan omdat daar de spoelbak zit.
Ik zou daar een caroussel-achtig iets maken dat uitschuifbaar is uit de hoek (ik heb onlangs iets heel handigs bij iemand gezien dat om de hoek uitschoof, vraag me niet waar hij dat vandaan heeft of hoe het precies werkt).
Zo willen wij het ook gaan doen. Keukenkastjes laten timmeren door een schrijnwerker/timmerbedrijf, apparatuur zelf installeren, keukenkastjes zelf in kleur spuiten, elektra en leidingen laten doen. Ik vermoed dat je op die manier wel eens goedkoper uit zou kunnen zijn dan met een alles in één keuken bij een keukenboer.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:44 schreef AnneX het volgende:
Zeg Vonk, misschien ken je een timmerman, die het technisch spul kan bestellen en er een kast omheen bouwen?![]()
En dan doe jij zijn install![]()
Kan je er een maken met alleen onderkasten voor het achterraam?quote:Op donderdag 8 november 2012 21:16 schreef lutven het volgende:
mmm een heel ander idee, misschien wat drastisch, maar om even out of the box te denken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die Ikea "Le Mans" is iets anders dan een "echte" Le Mans (en echte Le Mans maakt een extra draai de andere kant op geloof ik), maar werkt idd wel redelijk ('k heb 'm zelf ook): voelt wel wat gammeler, omdat de lade maar aan 1 kant vast zit. Die van Ikea is wel een heel stuk goedkoper dan een echte Le Mans trouwensquote:Op vrijdag 9 november 2012 07:33 schreef Gieliovd het volgende:
Bij Ikea zagen we die Kessebohmer Le Mans, ook een topding!
De zoekfunctie van Ikea kon geen Le Mans vinden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:08 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Die Ikea "Le Mans" is iets anders dan een "echte" Le Mans (en echte Le Mans maakt een extra draai de andere kant op geloof ik), maar werkt idd wel redelijk ('k heb 'm zelf ook): voelt wel wat gammeler, omdat de lade maar aan 1 kant vast zit. Die van Ikea is wel een heel stuk goedkoper dan een echte Le Mans trouwens
In ons geval was zo'n systeem handig omdat dat in een 120x60 kastje gaat; de meeste normale hoekoplossingen zijn 90x90, wat bij ons erg ongelukkig uitkwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |