Nog 2 jaar, maar komt wel toch?quote:Op zondag 29 juli 2012 11:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel paar jaar toch bij jou?
Het is vooral dat ik nu leef voor mezelf, met niemand meer rekening hoef te houden. Ik doe wat ik leuk vind en wanneer ik dat leuk vind. Geen sleur en geen gezeurquote:Op zondag 29 juli 2012 11:32 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dus eigenlijk maakte jouw ex vriend jou ongelukkig?![]()
Of gewoon dat je nu veel meer vrijheid hebt?
Ik zou kunnen opperen dat dingen als verdringen en ontkenning hun werk doen door je het gevoel te geven dat er niets is om te verwerken zodat je bepaalde dingen niet hoeft te voelen maar weet niet of dit hier daar het topic voor is.quote:
Zelfde hier.quote:
Haha, geluk is natuurlijk voor iedereen anders.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:44 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dachten er maar meer mensen zo over, want dan zijn er opeens veel meer gelukkige mensen.
Ik ontken niks?quote:Op zondag 29 juli 2012 13:13 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik zou kunnen opperen dat dingen als verdringen en ontkenning hun werk doen door je het gevoel te geven dat er niets is om te verwerken zodat je bepaalde dingen niet hoeft te voelen maar weet niet of dit hier daar het topic voor is.
quote:Op zondag 29 juli 2012 11:01 schreef Angel-Joy het volgende:
Dus tot nu toe zeggen jullie dat gelukkig zijn om objectief en subjectief gaat, en ligt dus ook aan bepaalde momenten wanneer je wel of niet gelukkig bent.
Het ligt ook aan of je positief bent ingesteld zodat je niet hele tijd terug denkt aan negatieve dingen, maar juist vooruit denkt, en positief bent over jouw toekomst
Geluk betekent voor iedereen iets anders, voor sommigen status, andere familie, vrienden, iets bereiken.
En geluk komen en gaan bij sommigen, en valt in momenten.
Misverstandje, excuusquote:
Geluk is vaak ook een moment opname.quote:
Nee oke, je hebt gelijk.quote:
Erkennen dat je het nog niet verwerkt hebt en er wat aan doen?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:52 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nee oke, je hebt gelijk.
Ik ben doodsongelukkig, maar wat moet ik eraan doen.
Dus OT maar weer en gewoon verder gaan met alles.
Nee, dan blijf ik bezigquote:Op zondag 29 juli 2012 14:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Erkennen dat je het nog niet verwerkt hebt en er wat aan doen?
Ik heb eerder het idee dat je je groot en sterk wilt houden tegenover je omgeving en je regelmatig met een masker op loopt, right?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:54 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nee, dan blijf ik bezig
Gewoon verder gaan
Nee.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat je je groot en sterk wilt houden tegenover je omgeving en je regelmatig met een masker op loopt, right?
Als ik mezelf met de gemiddelde persoon hier zou vergelijken, zou ik gelukkig moeten zijn. Ik heb een goedbetaalde baan, een mooie vriendin, eigen woning, afbetaalde auto, geld over, ben hoogopgeleid, kan doen en laten wat ik wil etc.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:32 schreef Angel-Joy het volgende:
Op FOK!, vooral in R&P lees ik vaak dat mensen ongelukkig zijn, kan me niet voorstellen dat er niks in hun leven is wat ze gelukkig maakt? Er moet toch wel iéts zijn wat ze gelukkig maakt of waar ze tevreden over zijn? Alleen zullen ze het zelf niet door hebben?
Blij en gelukkig zijn zijn twee verschillende dingen.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:03 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Als ik mezelf met de gemiddelde persoon hier zou vergelijken, zou ik gelukkig moeten zijn. Ik heb een goedbetaalde baan, een mooie vriendin, eigen woning, afbetaalde auto, geld over, ben hoogopgeleid, kan doen en laten wat ik wil etc.
Alsnog voel ik mij weleens vaker miserabel. Dan zie ik het allemaal niet meer zitten.
En als je mij vraagt waarom zou ik niet eens een goed antwoord kunnen geven
Blijkbaar voel ik mij graag rot, dus zoek ik maar iets om mij rot over te voelen. Ik vind het zelfs irritant als mensen per sé blij en gelukkig moeten zijn.
Zoquote:Op zondag 29 juli 2012 19:10 schreef makila_avatar het volgende:
Ik ben niet zo gelukkig.
1. Iedereen die ik lief heb gaat na een tijdje dood. Eerst mijn zus (amper 37 jaar), en deze maand mijn vader (amper 68 jaar). Van mijn oorspronkelijke familie is 2 op 5 (mij inbegrepen) reeds dood én ik ben zelf nu amper 37 hé?
2. Ik heb nog steeds géén eigen huis, door omstandigheden, hier kan ik niet gelukkig om zijn
3. Mijn vrouw wil maar niet zwanger geraken
4. Ik heb géén tuin
Conclusie:
Huisje, tuintje, kindje .. Neen - Neen - Neen
Vader overleden, zus overleden ..
Hoe kan je dan gelukkig zijn hé?
Zijn wij dan te verwend met alle "rijkdom" om ons heen kun je je afvragen..quote:Op zondag 29 juli 2012 17:13 schreef Gewas het volgende:
[..]
Iemand zei eens tegen mij: in het verre Oosten waar mensen vaak heel arm zijn, zijn ze toch vaak gelukkig en tevreden met zichzelf. Ondanks dat ze weinig bezitten. Meer een soort van geestelijke rijkdom.
Wat een onzin. Pech en verdriet krijgen we allemaal mee te maken. De slingers worden voor niemand opgehangen hoor.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:53 schreef highender het volgende:
Je moet onderweg het geluk hebben geen pech te krijgen, dat geluk ontbeert mij voorlopig.
Dat we er allemaal mee te maken krijgen maakt het geen onzin hoor. En je hebt ook nog verschillende gradaties, het is niet zo dat iedereen evenveel pech en verdriet te verwerken krijgt onderweg, als je dat denkt dan ben je toch echt stekeblind en/of naïef.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:14 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Wat een onzin. Pech en verdriet krijgen we allemaal mee te maken. De slingers worden voor niemand opgehangen hoor.
Tuurlijk kent het verschillende gradaties. Ik ken mensen die graag in de slachtofferrol blijven zitten en mensen die er sterkere en mooiere personen van worden. Da's dan wel weer de keuze die je hebt.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:20 schreef highender het volgende:
[..]
Dat we er allemaal mee te maken krijgen maakt het geen onzin hoor. En je hebt ook nog verschillende gradaties, het is niet zo dat iedereen evenveel pech en verdriet te verwerken krijgt onderweg, als je dat denkt dan ben je toch echt stekeblind en/of naïef.
De vraag is of ik gelukkig ben, dus op dit moment. Zoals gezegd, ik ga gewoon doorquote:Op zondag 29 juli 2012 20:24 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Tuurlijk kent het verschillende gradaties. Ik ken mensen die graag in de slachtofferrol blijven zitten en mensen die er sterkere en mooiere personen van worden. Da's dan wel weer de keuze die je hebt.
in dat geval: neequote:Op zondag 29 juli 2012 10:44 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dachten er maar meer mensen zo over, want dan zijn er opeens veel meer gelukkige mensen.
quote:Op maandag 30 juli 2012 08:11 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik ben gelukkig!
Ik weet hoe het voelt om je ongelukkig te voelen en wat voel ik me een gelukkig mens dat ik me niet meer zo voelNiet alles is in mijn leven zo gelopen als ik graag had gezien, maar ik ben gelukkiger dan ooit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |