abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114793407
quote:
HTC: Desire HD krijgt geen Android 4.0 wegens partitiesysteem

Door Bauke Schievink, zaterdag 28 juli 2012 14:02, views: 21.495

HTC heeft aan zijn gebruikers uitgelegd waarom de beloofde Android 4.0-update voor de Desire HD is geschrapt. Volgens de Taiwanese fabrikant is de partitie waarop het besturingssysteem is geplaatst niet groot genoeg voor een update van het OS.

Op zijn blog laat HTC weten dat een eventuele update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich ervoor zou zorgen dat de partities op het interne geheugen van de Desire HD opnieuw ingedeeld moeten worden. Dat resulteert erin dat gebruikers al hun data kwijtraken, iets dat de fabrikant onwenselijk acht. Door het opnieuw indelen kan de OS-partitie eventueel groot genoeg gemaakt worden om er Android 4.0 op te plaatsen.

Volgens HTC is een te kleine partitie voor het besturingssysteem niet de enige reden om geen Android 4.0-update uit te brengen. Er zouden nog meer technische beperkingen zijn die ervoor zorgen dat de gebruikerservaring niet op peil blijft. Het Taiwanese bedrijf geeft echter geen uitleg over wat deze beperkingen zijn.

Het is niet de eerste keer dat een te klein geheugen op de partitie waar het OS staat voor problemen zorgt bij een update. Eerder was dit het geval bij de eerste Desire-telefoon. Het ging toen om een update naar Android 2.3. Overigens bracht HTC later alsnog een update uit waarbij enkele delen van het besturingssysteem, zoals de ingebouwde Facebook-app, zijn geschrapt. Ook de partities moesten opnieuw worden ingedeeld, waardoor de software-update volgens HTC alleen geschikt is voor ontwikkelaars.

HTC komt naar eigen zeggen met de uitleg omdat veel gebruikers hebben geklaagd over het schrappen van de update. Het is mogelijk dat er later alsnog een uitgeklede Android 4.0-update komt voor de Desire HD, vergelijkbaar met de manier waarop Android 2.3 naar de Desire werd gebracht. Dit blijft echter speculeren. Makers van custom roms zijn er echter al wel in geslaagd om Ice Cream Sandwich inclusief de HTC-skin Sense op de Desire HD te zetten.

Bron: Tweakers.net.
Pfrt. Geef mij dan de keuze om het alsnog te installeren; mijn data is veilig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2012 07:17:29 (Bron toegevoegd.) ]
pi_114796880
Klopt. Geef hem dan als aparte download voor de liefhebber. :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 29 juli 2012 @ 12:21:58 #33
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_114797386
Erg jammer maar begrijpelijk. Als het niet goed werkt dan moet je het niet uitgeven.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_114807398
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:04 schreef Jordy-B het volgende:
Klopt. Geef hem dan als aparte download voor de liefhebber. :)
dat zou inderdaad wel een mooie oplossing zijn
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
pi_114820477
Ik wil mijn HTC rooten en een nieuwe ROM erop zetten, maar ik heb twee vragen. Welke ROM mét Sense is het beste, en als ik een nieuwe ROM erop zet, ben ik dan al mijn gegevens kwijt? (i.e. wordt mijn SD kaart geleegd)
  zondag 29 juli 2012 @ 21:35:58 #36
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114820986
Is er eigenlijk een stabiele JB rom?
  zondag 29 juli 2012 @ 21:36:49 #37
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114821048
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:26 schreef Dudeweiser het volgende:
Ik wil mijn HTC rooten en een nieuwe ROM erop zetten, maar ik heb twee vragen. Welke ROM mét Sense is het beste, en als ik een nieuwe ROM erop zet, ben ik dan al mijn gegevens kwijt? (i.e. wordt mijn SD kaart geleegd)
1. Destijds was dat Android Revolution HD, geloof dat dat nu ook nog wel zo is.
2. Nee, alleen je lokaal opgeslagen data (geinstalleerde apps e.d.) worden verwijderd, je foto's enzo op je SDkaart blijven wel 'intact'.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:39:29 #38
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114821190
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 06:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oh. Wat ik duidelijk wilde maken is dat Apple en Google tools beschikbaar stellen waarmee programmeurs hun ding mee kunnen doen. Programmeurs zoals Adobe, zeg maar. En dat het Adobe al die tijd niet gelukt is om iets te programmeren dat 'werkt'.

[..]

Hmja, Android is open source. Min of meer. De broncode wordt vrijgegeven, maar Google beslist het lot van Android.

Ja, als Adobe ervoor kiest, kunnen ze 4.1 ondersteunen. Maar dat is het punt dus. Blijkbaar lukt het ze niet helemaal. Hardware binnen een mobiel is hard vooruitgegaan vergeleken met een toestel uit 2009, maar blijkbaar vereist Flash zoveel dat het niet gebruiksvriendelijk genoeg is/gemaakt kan worden. Adobe geeft het dus op. Apple wordt wel de winnaar hiervan trouwens. Vooral ook omdat Flash een grote pluspunt van Android was tegenover iOS.
Ik zou Apple niet bepaald een winnaar noemen, aangezien iOS en Android allebéi geen flash hebben nu. Ze hebben niks dat Android niet heeft!

Eerlijk gezegd vond ik het Flash-argument ook wel echt het slapste argument voor Android :P
pi_114821198
quote:
99s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:36 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

1. Destijds was dat Android Revolution HD, geloof dat dat nu ook nog wel zo is.
2. Nee, alleen je lokaal opgeslagen data (geinstalleerde apps e.d.) worden verwijderd, je foto's enzo op je SDkaart blijven wel 'intact'.
Die apps download ik wel opnieuw dan. En die ROM is waarschijnlijk ook afhankelijk van je eigen smaak, dus ik ga eens rondkijken welke opties er allemaal zijn.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:42:14 #40
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114821344
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:39 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Die apps download ik wel opnieuw dan. En die ROM is waarschijnlijk ook afhankelijk van je eigen smaak, dus ik ga eens rondkijken welke opties er allemaal zijn.
Wat ik wel even zou doen is een nandroid-backup maken (in recovery: backup/restore en vanuit daar een backup maken). Daarmee maak je als het waren een image van je hele telefoon (behalve de SD-kaart dan) die je in één keer terug kan zetten als je spijt krijgt. Hier zit dus je ROM en je apps en je opgeslagen gegevens en alles in.

Als je meteen even zo'n backup maakt kun je je telefoon ook weer terug naar stock zetten voor eventuele garantieperikelen.

Edit: En als je het nog niet wist, http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=765
pi_114821399
quote:
99s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:42 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Wat ik wel even zou doen is een nandroid-backup maken (in recovery: backup/restore en vanuit daar een backup maken). Daarmee maak je als het waren een image van je hele telefoon (behalve de SD-kaart dan) die je in één keer terug kan zetten als je spijt krijgt. Hier zit dus je ROM en je apps en je opgeslagen gegevens en alles in.

Als je meteen even zo'n backup maakt kun je je telefoon ook weer terug naar stock zetten voor eventuele garantieperikelen.
Oke dat zal ik doen ja, bedankt :) Recovery kom ik in door volume down en power knop ingedrukt te houden toch?
  zondag 29 juli 2012 @ 21:46:34 #42
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114821596
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:43 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Oke dat zal ik doen ja, bedankt :) Recovery kom ik in door volume down en power knop ingedrukt te houden toch?
Yep, volume down ingedrukt houden als je het toestel opstart. Heb je ook nodig om roms te flashen.
pi_114821673
quote:
99s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:46 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Yep, volume down ingedrukt houden als je het toestel opstart. Heb je ook nodig om roms te flashen.
Dan ga ik van de week maar eens kijken :) Thanks!
  zondag 29 juli 2012 @ 21:48:45 #44
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114821695
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:48 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Dan ga ik van de week maar eens kijken :) Thanks!
np :) Als je iets niet weet is het bijna altijd wel op XDA te vinden. XDA _O_
pi_114830177
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_114830389
quote:
Bepaalde (gratis) programma's zorgen ervoor dat er advertenties getoond worden in de notificatiescherm (het schermpje dat je omlaag trekt). Ik denk dat ze het daarover hebben. Het klinkt allemaal erger dan het is. Even AirPush Detector gebruiken of je zulke programma's hebt.
pi_114830523
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bepaalde (gratis) programma's zorgen ervoor dat er advertenties getoond worden in de notificatiescherm (het schermpje dat je omlaag trekt). Ik denk dat ze het daarover hebben. Het klinkt allemaal erger dan het is. Even AirPush Detector gebruiken of je zulke programma's hebt.
Ahh morgen eens checken als ik WiFi heb. En als dat zo is, zoals jij zegt, zal het inderdaad meevallen dan.
LEAVE KB ALONE.
pi_114830672
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ahh morgen eens checken als ik WiFi heb. En als dat zo is, zoals jij zegt, zal het inderdaad meevallen dan.
Je merkt heel snel of je zoiets hebt:

Wat je trouwens ook kunt doen is een antivirusprogramma installeren en daarmee scannen. Alhoewel dat mijns inziens overkill is, weet je in ieder geval of je geïnfecteerd bent of niet. (Mits het programma de schadelijke software oppakt, natuurlijk.)
pi_114830859
Muah nee heb dat allemaal niet, die rare meldingen. En natuurlijk let ik goed op welke apps ik installeer en klik ik niet op die reclames tussen bepaalde spellen door.
:D Ik kan er heus mee omgaan.
LEAVE KB ALONE.
pi_114831072
Ja, daarom. :P. Ik vind het daarom ook jammer dat de namen van de gevaarlijke apps niet worden genoemd. Of nja, ik kan ze in ieder geval niet vinden.

Gezond verstand gebruiken, dan is alles okay.
pi_114831103
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je merkt heel snel of je zoiets hebt:
[ afbeelding ]

Wat je trouwens ook kunt doen is een antivirusprogramma installeren en daarmee scannen. Alhoewel dat mijns inziens overkill is, weet je in ieder geval of je geïnfecteerd bent of niet. (Mits het programma de schadelijke software oppakt, natuurlijk.)
Je datum klopt niet.
pi_114831144
quote:
16s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je datum klopt niet.
Gevonden via Google. :6.
pi_114831209
Welke versie van Android ziet er dan zo uit? Of is dat zo'n rom/geroot ding? :o
LEAVE KB ALONE.
pi_114831240
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:01 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Welke versie van Android ziet er dan zo uit? Of is dat zo'n rom/geroot ding? :o
Jij hebt je android niet geroot? Loser. :')
pi_114831275
quote:
9s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij hebt je android niet geroot? Loser. :')
:'(
Kun je het niet uitleggen aan me in een pm, zo stap voor stap in Jip en Janneke-taal? :~
LEAVE KB ALONE.
pi_114831368
quote:
9s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

:'(
Kun je het niet uitleggen aan me in een pm, zo stap voor stap in Jip en Janneke-taal? :~
Firmware downgraden van Gingerbread naar Froyo.
Vervolgens rooten en via boot naar recovery gaan om Dalvik Cache te wipen.
Vervolgens een rom flashen.
pi_114831537
quote:
8s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Firmware downgraden van Gingerbread naar Froyo.
Vervolgens rooten en via boot naar recovery gaan om Dalvik Cache te wipen.
Vervolgens een rom flashen.
eh tfoee hoe dan ? Kan toch niet heksen. ;(
LEAVE KB ALONE.
pi_114831602
quote:
18s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:12 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

eh tfoee hoe dan ? Kan toch niet heksen. ;(
Ik ga een uitleg voor je zoeken
pi_114831676
quote:
11s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ga een uitleg voor je zoeken
Ohh :@!
LEAVE KB ALONE.
pi_114834157
Klinkerbotsing, welke build number heb je momenteel?

Settings » About Phone » Software Information » Software number.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')