Ja, blijkbaarquote:Op maandag 30 juli 2012 09:42 schreef kibo het volgende:
[..]
En keliduivenschieten en paardendressuur - om maar wat te noemen- wel dan?
quote:Op zondag 29 juli 2012 13:24 schreef IPA het volgende:
[..]
Bij tennissen zal men het ook hebben over de winst van Federer, bij zwemmen ook over het individu, etc. Het land wint indirect, maar de focus ligt wss gewoon op de persoon. Bij wielrennen is dit niet heel veel anders dan bij andere sporten volgens mij.
Ja, zoiets had ik ook wel kunnen beredeneren, maar als je je bedenkt dat de trein Cavendish (Millar, Wiggins, Stannard en Froome) puur en alleen voor de Cavendish rijdt, en ze hun eigen kans op medailles compleet offeren, zou je je kunnen afvragen of dat het niet als een teamsport gerekend zou moeten wordenquote:Op zondag 29 juli 2012 13:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Omdat het een individuele sport is, ik weet niet of de ploegentijdrit nog bestaat of de ploegenachtervolging op de baan maar daar gelden de medailles wel voor het hele team.
Het is toch duidelijk dat het bij kleiduivenschieten en paardendressuur gaat om de fysieke prestatie en bij dammen, schaken of bridgen niet?quote:Op maandag 30 juli 2012 09:42 schreef kibo het volgende:
[..]
En kleiduivenschieten en paardendressuur - om maar wat te noemen- wel dan?
Het is ook een teamsport, er is alleen wel een individuele winnaar. Net als bij Formule 1, wat ook een teamsport is en waar je het ook ziet dat de ene rijder zich op kan offeren voor het gewin van de teamgenoot.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:48 schreef Sautor het volgende:
[..]
[..]
Ja, zoiets had ik ook wel kunnen beredeneren, maar als je je bedenkt dat de trein Cavendish (Millar, Wiggins, Stannard en Froome) puur en alleen voor de Cavendish rijdt, en ze hun eigen kans op medailles compleet offeren, zou je je kunnen afvragen of dat het niet als een teamsport gerekend zou moeten worden
Eens. Of, als alternatief, maar 1 wielrenner per land.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:48 schreef Sautor het volgende:
Ja, zoiets had ik ook wel kunnen beredeneren, maar als je je bedenkt dat de trein Cavendish (Millar, Wiggins, Stannard en Froome) puur en alleen voor de Cavendish rijdt, en ze hun eigen kans op medailles compleet offeren, zou je je kunnen afvragen of dat het niet als een teamsport gerekend zou moeten worden
Noem het dan ook geen wielrennen, want het is gewoon een compleet andere sport als je het niet in teamverband rijdt.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Eens. Of, als alternatief, maar 1 wielrenner per land.
Toch is dat niet helemaal een geldige vergelijking, aangezien bij het wielrennen de teamgenoten hun klassificatie helemaal opofferen voor de captain en bij de Formule 1 er nooit een teamgenoot echt opgeofferd wordt, hooguit wat minder punten in een race pakt.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook een teamsport, er is alleen wel een individuele winnaar. Net als bij Formule 1, wat ook een teamsport is en waar je het ook ziet dat de ene rijder zich op kan offeren voor het gewin van de teamgenoot.
Mwah...quote:Op maandag 30 juli 2012 10:30 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
bij de Formule 1 er nooit een teamgenoot echt opgeofferd wordt
Ja, passeren, klopt. Maar, ze gaan niet een hele middag op kop rijden en dan aan het eind van de race helemaal naar de staart van het veld omdat hun werk er op zit. Er zit wmb een groot verschil tussen 1 plaatsje afstaan of je leegrijden voor de positie van je teamcaptainquote:
Ja, dat is waar. Al zorgt dit soort tactiek er wel voor dat één teamlid uiteindelijk het klassement kan leiden terwijl de ander nauwelijks een rol van betekenis speelt.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:38 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Ja, passeren, klopt. Maar, ze gaan niet een hele middag op kop rijden en dan aan het eind van de race helemaal naar de staart van het veld omdat hun werk er op zit. Er zit wmb een groot verschil tussen 1 plaatsje afstaan of je leegrijden voor de positie van je teamcaptain
Het probleem dat dit niet als teamsport gezien kan worden op de os is dat er veel landen maar met 1 renner mee doen. Dus daarom moet je het ook als individuele sport zien.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:30 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Toch is dat niet helemaal een geldige vergelijking, aangezien bij het wielrennen de teamgenoten hun klassificatie helemaal opofferen voor de captain en bij de Formule 1 er nooit een teamgenoot echt opgeofferd wordt, hooguit wat minder punten in een race pakt.
Wielrennen is wat mij betreft een absolute teamsport, anders is zo'n peloton ook nooit te controleren.
Ik hoorde laatst een verhaal op de televisie dat een groep nederlandse roeiers op de olympische spelen (1960 ofzo) een klein 10 jarig jongentje van de straat af hadden geplukt om als coach te spelen. Gewonnen maar geen medaille gekregen. Deze hebben zr geloof ik dit jaar op naam gekregen ;-;.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:57 schreef JohnDDD het volgende:
Bij roeien zit er een coach in de boot; is het niet heel erg voordelig om daar een heel klein, licht coachje neer te zetten? Het is immers loos gewicht dat je allemaal moet verplaatsen toch? Mag je ook zonder coach van start?
Iedereen wist van te voren dat als het peleton bij elkaar blijft dat cavendish de grootste kans heeft om te winnen. De engelsen zullen er dus alles aan doen om met zo weinig mogelijk energie een massasprint te bewerkstelligen. De rest gaat dus proberen om de engelsen zo moe mogelijk te maken door veel aan te vallen zodat de engelsen moeten verdedigen. Dit is eigenlijk de koers hard maken.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:14 schreef Snoef het volgende:
Waarom helpt het als je de wielerwedstrijd hard maakt? en wat bedoelen ze daarmee?
Tuurlijk worden ze dat wel maar als je met 3-4 ploegen het gaat doen kost het in verhouding minder inspanning.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:27 schreef Snoef het volgende:
ok nog een domme vraag dan.. hoe kan het dat de Nederlanders daar zelf niet moe van worden dan, trainen ze daar meer op dan de andere landen ofzo.
Nou Marianne Vos wist dat ze één van de beste rensters in koers was. Iedereen in het peloton kan 35 km/u rijden maar misschien kunnen er maar een paar 45 km/u rijden. Dus als je dan met 35 naar de finish rijdt en dan gaat sprinten heb je heel weinig kans, want dan zit iedereen er nog bij, maar als Vos zich oppermachtig voelt kan ze het beste de race "hard maken" zodat zij uiteindelijk de meeste energie over heeft en de meeste rensters al zijn afgevallen. Dat heeft ze bovendien haar knechten laten doen, zodat ze zichzelf niet moe hoefde te maken.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:27 schreef Snoef het volgende:
ok nog een domme vraag dan.. hoe kan het dat de Nederlanders daar zelf niet moe van worden dan, trainen ze daar meer op dan de andere landen ofzo.
Waarom doen ze dat nu niet meer?quote:Op maandag 30 juli 2012 11:12 schreef SuperKaasNacho het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst een verhaal op de televisie dat een groep nederlandse roeiers op de olympische spelen (1960 ofzo) een klein 10 jarig jongentje van de straat af hadden geplukt om als coach te spelen. Gewonnen maar geen medaille gekregen. Deze hebben zr geloof ik dit jaar op naam gekregen ;-;.
Boogschieten kost heel veel kracht, vooral icm nauwkeurigheid.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:38 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom zijn die handboogschutters allemaal jonge mensen (zo lijkt het althans)? Lijkt me een sport die je ook kunt doen als je 73 bent! Misschien wel steeds beter!
En waarom is dit een Olympische sport? Het is echt dodeiljk saai en je hoeft alleen maar telkens op hetzelfde vlak te schieten!
ja maar echt veel spanning zit er niet in. ze staan gewoon voor zo'n vlak en schieten erop. geef mij dan maar Darts, lijkt me meer een sport; moet je tenminste nog bij rekenen!quote:Op maandag 30 juli 2012 12:41 schreef Kirov het volgende:
[..]
Boogschieten kost heel veel kracht, vooral icm nauwkeurigheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |