Uhuh, dat laatste ga je zomaar even doen.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:37 schreef lieff5 het volgende:
Misschien dat ik inderdaad ga zeggen dat ik het wel zie zitten met hem. Of ik wacht tot dat hij toenadering zoekt, misschien dat het contact dan gewoon doodbloed. En dan maar alle contacten verbreken met mannen, denk ik. Is wel een goede stap.
Niet wachten, gewoon zeggen.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:37 schreef lieff5 het volgende:
Misschien dat ik inderdaad ga zeggen dat ik het wel zie zitten met hem. Of ik wacht tot dat hij toenadering zoekt, misschien dat het contact dan gewoon doodbloed. En dan maar alle contacten verbreken met mannen, denk ik. Is wel een goede stap.
Je spreekt jezelf nogal tegen nu.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:39 schreef lieff5 het volgende:
Ben juist niet meer oppervlakkig. Ik kijk nu ook naar het innerlijk van andere mensen. Ik vind ook dat de meeste mensen sowieso redelijk oppervlakkig zijn en mij bijv. zien als dom en alleen maar mooi. Ik merk ook dat zodra ik mijzelf niet zo oppervlakkig opstel, dat wel meevalt. Ik ga eigenlijk steeds meer vooruit.
Ik ben er bang voor ja, en dat die jongen dan alsnog voor haar gaat en dan binnen no-time weer de deur op zijn neus krijgt. Waarmee ik wil zeggen denk even goed na wat je nu echt wil, want die jongen heeft ook gevoelens.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat laatste natuurlijk. TS heeft geen flauw benul wat de term verliefd is. Ze kan niet zonder de aandacht die haar onzekerheid maskeert.
Blijf dat maar tegen jezelf zeggen. Op deze manier kom je zo onsympathiek over dat ik mezelf erop betrap dat ik het niet eens erg vind dat je geen bal vooruit bent gekomen in dit topic, getuige je vorige post "misschien gewoon wachten tot hij iets doet of het contact doodbloedt".quote:Op zondag 29 juli 2012 13:39 schreef lieff5 het volgende:
Ben juist niet meer oppervlakkig. Ik kijk nu ook naar het innerlijk van andere mensen. Ik vind ook dat de meeste mensen sowieso redelijk oppervlakkig zijn en mij bijv. zien als dom en alleen maar mooi. Ik merk ook dat zodra ik mijzelf niet zo oppervlakkig opstel, dat wel meevalt. Ik ga eigenlijk steeds meer vooruit.
Nee, een goede stap is al die misschien uit je tekst halen. en de of. en denk ik. ===>quote:Op zondag 29 juli 2012 13:37 schreef lieff5 het volgende:
Dan ga je een zwaar leven krijgen, want niemand blijft mooi qua uiterlijk.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:32 schreef lieff5 het volgende:
Ik wil alleen seks met mooie mannen, ja, een lelijke man kan ik het niet mee.Denk ik. Hij heeft trouwens ook wel gezegd dat ik mij niet zo moet storten op het uiterlijk van mensen en eens moet kijken naar innerlijk. Heb ik bij hem ook wel gedaan
Of er is iets mis met die ander. Niet de hele wereld draait om jou, al lijkt het soms zo te zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:32 schreef lieff5 het volgende:
Ja, Canillas, maar als ik word afgewezen IS er ook iets mis met mij. Je wordt nooit zomaar afgewezen.
quote:Op zondag 29 juli 2012 13:41 schreef lieff5 het volgende:
Wat ik van de posts heb opgestoken is dat ik mijn gevoelens moet uiten.
Nou ga er dan gewoon voor, nee heb je nu ook al en die ja zou je zomaar kunnen krijgenquote:Op zondag 29 juli 2012 13:42 schreef lieff5 het volgende:
Ik vind hem wel echt leuk, ja, niet om de aandacht want die krijg ik buiten hem ook veel. Hij is ook gewoon echt leuk
waar wacht je dan nog op.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:42 schreef lieff5 het volgende:
Ik vind hem wel echt leuk, ja, niet om de aandacht want die krijg ik buiten hem ook veel. Hij is ook gewoon echt leuk
Kick dan eerst eens af van die aandacht van andere mannen voordat je je in een relatie stort met deze jongen. Ik zie namelijk al aankomen dat je buiten hem om nog blijft whatsappen met andere jongens voor datesquote:Op zondag 29 juli 2012 13:42 schreef lieff5 het volgende:
Dit vind ik nou weer een overbodige opmerking, beetje geloof houden in het goede van de mensquote:Op zondag 29 juli 2012 13:44 schreef Polarcat het volgende:
En als TS dan eindelijk een beetje initiatief heeft genomen om iets met die jongen te krijgen, gaat ze opscheppen tegenover iedereen dat "zij hem versierd heeft want zo geemancipeerd is ze wel". Mark my words.
Misschien bij jou.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:35 schreef QEX het volgende:
[..]
Zegt helemaal niks, jij ziet de volgorde verkeerd. Meestal krijg je eerst een relatie en dan seks, niet andersom.
Dit kun je zo roepen maar kun je het ook onderbouwen? Is dit echt? Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 29 juli 2012 13:32 schreef lieff5 het volgende:
Ja, Canillas, maar als ik word afgewezen IS er ook iets mis met mij. Je wordt nooit zomaar afgewezen.
Zie mijn toevoeging in mijn vorige post. Die voorspelling doe ik op basis van haar posts in dit topic. De les die ze heeft geleerd over gevoelens uiten is symptoombestrijding, en als ze een relatie krijgt met die jongen gaan de andere symptomen van het grotere probleem gewoon door. Inclusief wat Scorpie zegt, vermoed ik.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:45 schreef Kally het volgende:
Dit vind ik nou weer een overbodige opmerking, beetje geloof houden in het goede van de mens
Meid, je bent fucked up.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:46 schreef lieff5 het volgende:
Omdat ik niet afgewezen wil worden (ik ben koppig) dus ik ga mijn gevoelens niet uiten, al is dat misschien het slimste. Als hij mij wil dan laat hij dat uiteindelijk wel merken en zo niet: jammer voor mij. Ik blijf misschien een tijdje verdrietig maar ik heb geen zin om moeite te doen en dan ook nog eens mogelijk afgewezen te worden.
Dus ja, ik snap de reacties maar ik ga het gewoon niet doen.
En met de mannen stop ik inderdaad niet zomaar, weet het ook niet, misschien dat ik naar een psycholoog moet ofzo. Want dit kan nooit gelukkig maken op den duur, weet ik zelf ook.
En met zo'n "hij moet alle moeilijke dingen maar doen" houding zal je dus nooit een fijne relatie hebben. Just sayin'.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:46 schreef lieff5 het volgende:
Omdat ik niet afgewezen wil worden (ik ben koppig) dus ik ga mijn gevoelens niet uiten, al is dat misschien het slimste. Als hij mij wil dan laat hij dat uiteindelijk wel merken en zo niet: jammer voor mij. Ik blijf misschien een tijdje verdrietig maar ik heb geen zin om moeite te doen en dan ook nog eens mogelijk afgewezen te worden.
En met de mannen stop ik inderdaad niet zomaar, weet het ook niet, misschien dat ik naar een psycholoog moet ofzo. Want dit kan nooit gelukkig maken op den duur, weet ik zelf ook.
Dat valt ook niet mee op je 19e.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dit kun je zo roepen maar kun je het ook onderbouwen? Is dit echt? Waar baseer je dat op?
Wat telt is wat jij gelooft dat het over jou zegt wanneer iemand geen relatie of iets anders met jou zou willen, de interpretatie die je daar zelf over maakt is bepalend en die doe je aan de hand van hoe jij over jezelf denkt. Dat jij er automatisch afwijzing en negatieve dingen over jezelf in ziet wordt bepaald door hoe jij tegenover jezelf staat.
Is hoe een ander over jou denkt bepalend voor hoe jij over jezelf denkt? Is dat logisch? Klopt dat? Of kan dat alleen wanneer je de mening van een ander groter maakt dan die van jezelf?
Het enige waar jij 'schuld' aan hebt is dat je nog niet het werk hebt gedaan om volledig en vrij je echte zelf te zijn, dus voorbij aan je onzekerheid en negatieve zelfoordelen waar die onzekerheid uit ontstaat
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt hoorquote:Op zondag 29 juli 2012 13:46 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Zie mijn toevoeging in mijn vorige post. Die voorspelling doe ik op basis van haar posts in dit topic. De les die ze heeft geleerd over gevoelens uiten is symptoombestrijding, en als ze een relatie krijgt met die jongen gaan de andere symptomen van het grotere probleem gewoon door. Inclusief wat Scorpie zegt, vermoed ik.
Ben wel blij dat je dit inzietquote:Op zondag 29 juli 2012 13:46 schreef lieff5 het volgende:
Ik vind jou zo nu en dan onnodig kwetsen, maar in dit geval heb je gelijk en ben ik het met je eens.quote:
Nee, wat jij moet doen is eens goed naar jezelf kijken, maar dan met je ogen gesloten.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:46 schreef lieff5 het volgende:
You hurt my feelings.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind jou zo nu en dan onnodig kwetsen, maar in dit geval heb je gelijk en ben ik het met je eens.
Goede post.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dit kun je zo roepen maar kun je het ook onderbouwen? Is dit echt? Waar baseer je dat op?
Wat telt is wat jij gelooft dat het over jou zegt wanneer iemand geen relatie of iets anders met jou zou willen, de interpretatie die je daar zelf over maakt is bepalend en die doe je aan de hand van hoe jij over jezelf denkt. Dat jij er automatisch afwijzing en negatieve dingen over jezelf in ziet wordt bepaald door hoe jij tegenover jezelf staat.
Is hoe een ander over jou denkt bepalend voor hoe jij over jezelf denkt? Is dat logisch? Klopt dat? Of kan dat alleen wanneer je de mening van een ander groter maakt dan die van jezelf?
Het enige waar jij 'schuld' aan hebt is dat je nog niet het werk hebt gedaan om volledig en vrij je echte zelf te zijn, dus voorbij aan je onzekerheid en negatieve zelfoordelen waar die onzekerheid uit ontstaat
Denk ik ook. Persoonlijk al meerdere blauwtjes gelopen door het wel te zeggen. En opeens was het raakquote:Op zondag 29 juli 2012 13:54 schreef Kally het volgende:
En je zegt ik heb geen zin om moeite te doen...
Dan ben je dus niet echt verliefd, laat die jongen lekker daten met andere vrouwen, dan krijgt hij ook wat hij verdiend.
Blauwtjes lopen doet iedereen, hoort bij het leerproces en het leven, je staat er in ieder geval vol in, in dat leven dan.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:59 schreef QEX het volgende:
[..]
Denk ik ook. Persoonlijk al meerdere blauwtjes gelopen door het wel te zeggen. En opeens was het raak( en de eerste keer dat ik het iemand vertelde was ik 12)
Precies. Heb ook ervaring met de andere kant... en daar ben ik nog van aan het 'herstellen.' Maar goed.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:05 schreef Kally het volgende:
[..]
Blauwtjes lopen doet iedereen, hoort bij het leerproces en het leven, je staat er in ieder geval vol in, in dat leven dan.
Afwachten langs de zijlijn kan beter lijken, maar je mist zoveel.
Nooit en zonder verdriet ook geen geluk en andersom.
Denk dat je het wel weet als je verliefd bent. En als je het niet durft te vertellen, schrijf dan gewoon een brief en geef die aan hem. wel geven, niet in de bus doen.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:12 schreef lieff5 het volgende:
Naar mezelf kijken met mijn eigen gesloten? Volgens mij ben ik redelijk eerlijk over mezelf en weet ik wat er mis is met mezelf.
Ik laat het inderdaad van hem afhangen, toont hij geen interesse meer is dat jammer. Even kut en weer doorgaan.
Weet niet of ik echt verliefd bent, want wat is verliefd zijn? Als dat betekend dat je veel aan iemand denkt, veel bij iemand wil zijn en je die iemand helemaal geweldig leuk en grappig vindt: dan wel.
Waarom ligt dat aan hem?quote:Op zondag 29 juli 2012 13:02 schreef lieff5 het volgende:
Ik weet niet waarom wij geen seks hebben gehad. Dat ligt in ieder geval aan hem.
Misschien moet je zelf eens initiatief gaan tonen.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:18 schreef lieff5 het volgende:
Het ligt aan hem omdat hij op seksueel gebied geen toenadering zocht. En een beetje terughoudend op dat gebied.
Ja en het ligt aan jou dat jij geen toenadering zocht op seksueel gebied en dat jij terughoudend bent op dat gebied. Dus dat jullie geen seks hebben gehad ligt net zo erg aan jou.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:18 schreef lieff5 het volgende:
Het ligt aan hem omdat hij op seksueel gebied geen toenadering zocht. En een beetje terughoudend op dat gebied.
Misschien is hij van de 'ouderwetse' stempel. Je bent zo gewent dat mannen je zo benaderen dat je denkt dat het zo hoort. Laat weten dat je hem leuk bent gaan vinden maar dat je het rustig aan wil doen. (lijkt me namelijk een goede beslissing) zeg desnoods dat je onzeker bent. Wees eerlijk.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:18 schreef lieff5 het volgende:
Waarom neem jij dan die eerste stap niet? Waarom moet hij die nemen? Waarom zeg jij dat hij de schuldige is terwijl jij net zo passief bent?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:27 schreef lieff5 het volgende:
Ik ben niet terughoudend. Hij weet dat ik niet vies van seks ben maar hij heeft nooit de eerste stap genomen. En waarom? Dat begrijp ik niet. Ik ben aantrekkelijk, er is een klik, fijn contact, er spelen wederzijdse gevoelens, en toch een zekere spanning. Dus ik snap het niet echt. Het kan zijn dat hij mij nooit echt super heeft gevonden en daarom niet wilde. Maar ik houd op want ik begin weer van alles te denken in mijn hoofd.
Hij weet dat ik onzeker ben over bepaalde dingen, is hij wel een beetje achtergekomen door de dingen die ik doe/keuzes die ik maak. Dus daar hadden we het ook wel eens over. Hij is gewoon lief.
Dat kan natuurlijk zijn, punt is alleen dat je om bepaalde redenen altijd spelletjes gespeeld hebt, dat is wat je gewend bent en waar je je 'veilig' bij voelt. Nu kom je in een situatie waarin dat niet meer werkt en het je juist beperkt maar die redenen waarom je deed wat je deed liggen er nog steeds.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:16 schreef lieff5 het volgende:
Ben nog nooit verliefd geweest, heb in feite alleen maar spelletjes gespeeld met mannen. En bij hem voel ik het wel anders dan normaaldus denk wel verliefdheid.
Veranderen... / Iets nieuws wilt proberen.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:29 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk zijn, punt is alleen dat je om bepaalde redenen altijd spelletjes gespeeld hebt, dat is wat je gewend bent en waar je je 'veilig' bij voelt. Nu kom je in een situatie waarin dat niet meer werkt en het je juist beperkt maar die redenen waarom je deed wat je deed liggen er nog steeds.
Die redenen, dat is waar je naar moet kijken wil je echt wat gaan veranderen
Lijkt mij een betere beslissing dat TS deze jongen met rust laat en eerst zichzelf eens op orde krijgt. Zo'n kind wens ik niemand toe als vriendin.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:23 schreef QEX het volgende:
Misschien is hij van de 'ouderwetse' stempel. Je bent zo gewent dat mannen je zo benaderen dat je denkt dat het zo hoort. Laat weten dat je hem leuk bent gaan vinden maar dat je het rustig aan wil doen. (lijkt me namelijk een goede beslissing) zeg desnoods dat je onzeker bent. Wees eerlijk.
Misschien wil hij je laten zien dat je niet perse gelijk seks hoeft te willen hebben als je verliefd bent. Dat idee heb jij namelijk. Dit klinkt misschien heel bijbels wat ik nu zeg; true love waits. Maar er zit wel waarheid in. Je wilt namelijk iemand echt leren kennen, alles over ze weten, altijd bij die persoon zijn en niet perse seksueel.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:27 schreef lieff5 het volgende:
Ik ben niet terughoudend. Hij weet dat ik niet vies van seks ben maar hij heeft nooit de eerste stap genomen. En waarom? Dat begrijp ik niet. Ik ben aantrekkelijk, er is een klik, fijn contact, er spelen wederzijdse gevoelens, en toch een zekere spanning. Dus ik snap het niet echt. Het kan zijn dat hij mij nooit echt super heeft gevonden en daarom niet wilde. Maar ik houd op want ik begin weer van alles te denken in mijn hoofd.
Hij weet dat ik onzeker ben over bepaalde dingen, is hij wel een beetje achtergekomen door de dingen die ik doe/keuzes die ik maak. Dus daar hadden we het ook wel eens over. Hij is gewoon lief.
Waarschijnlijk is hij dan weer te lief voor jou.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:27 schreef lieff5 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |