Een van de moderators zal hem wel op de juiste plaats zetten.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:43 schreef solo020 het volgende:
Nu heb ik wel nieuw topic gemaakt, alleen staat die volgens mij op de verkeerde plaats?
Papier.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:39 schreef solo020 het volgende:
[..]
Maak je ze op papier of regel je ze van studiegenoten die het goed kunnen ofzo?
Da's een mooi voornemenquote:Op maandag 30 juli 2012 21:55 schreef eriksd het volgende:
Ga volgende week eens beginnen aan de scriptie.
Enige wat ik nog moet doen, dus zoveel ik wil. Maar ik schrijf vrij snel. Heb daarnaast nog tot januari 3 dagen in de week een bijbaan op de Zuidas dus ook wat dat betreft geen zorgen. Alhoewel ik nu wel een aanbod heb om zodra ik mijn scriptie ingeleverd te hebben fulltime aan de slag te gaan bij een kantoor.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Da's een mooi voornemenHoeveel tijd heb je ?
Klinkt goedquote:Op maandag 30 juli 2012 22:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Enige wat ik nog moet doen, dus zoveel ik wel. Maar ik schrijf vrij snel. Heb daarnaast nog tot januari 3 dagen in de week een bijbaan op de Zuidas dus ook wat dat betreft geen zorgen. Alhoewel ik nu wel een aanbod heb om zodra ik mijn scriptie ingeleverd te hebben fulltime aan de slag te gaan bij een kantoor.
Maargoed, we zullen zien.
militair rechtquote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:59 schreef avaz het volgende:
Vanaf september nog strafprocesrecht volgen, en dan heb ik me bachelor binnen. Nu nog bepalen welke master ik wil doen![]()
Kan je verder toch niet zoveel mee? Behalve legad worden? Was na de middelbare school serieus geïnteresseerd in de KMA, of om de POTOM in te gaan, maar toch maar gaan studeren..quote:
En meteen kapitein in het legerquote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:04 schreef avaz het volgende:
[..]
Kan je verder toch niet zoveel mee? Behalve legad worden? Was na de middelbare school serieus geïnteresseerd in de KMA, of om de POTOM in te gaan, maar toch maar gaan studeren..
Daar heb je een wetboek voorquote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:51 schreef JiggyJ het volgende:
Ik heb vorige maand mijn bachelor afgerond. Geen slechte cijfers, niets in de 5 of 6, maar laatst vroeg er een vriend aan me of voor een bepaalde handeling een ingebrekestelling nodig was...
Moet eerlijk toegeven dat ik geen flauw idee had, wat was ookalweer een ingebrekestelling, welke vereisten zijn daarvoor nodig?Sindsdien zit ik mezelf vaak te testen bij krantenartikels, zou ik weten welke kant deze zaak opgaat? Maar vaak heb ik echt geen idee meer.. Wat zijn ookalweer de vereisten voor 6:162
Geen idee..
Wat zijn de bevoegdheden van de R-C in het GVO? Geen idee meer![]()
Gaat nog wat worden straks..
Heeft iedereen denk ik.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:51 schreef JiggyJ het volgende:
Ik heb vorige maand mijn bachelor afgerond. Geen slechte cijfers, niets in de 5 of 6, maar laatst vroeg er een vriend aan me of voor een bepaalde handeling een ingebrekestelling nodig was...
Moet eerlijk toegeven dat ik geen flauw idee had, wat was ookalweer een ingebrekestelling, welke vereisten zijn daarvoor nodig?Sindsdien zit ik mezelf vaak te testen bij krantenartikels, zou ik weten welke kant deze zaak opgaat? Maar vaak heb ik echt geen idee meer.. Wat zijn ookalweer de vereisten voor 6:162
Geen idee..
Vakken die mij niks interesseerde vergeet ik erg snel, maar de opgedane kennis bij vakken die ik leuk vond blijft best lang hangen bij mij.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:51 schreef JiggyJ het volgende:
Geen idee..
Waarom mag je het niet volgen? Moet je materieel gehaald hebben oid?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:05 schreef Yreal het volgende:
Ik mag geen strafprocesrecht volgen volgend jaar..
En ze geven strafrecht 2 ook helemaal niet... lekker dan !
Omdat het een overgangsvak is, en je het oorspronkelijke strafrecht al moet hebben gehaald. Ik ken dus mensen die volgend jaar gaan afstuderen maar nog geen strafrecht hebben gehaald.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Waarom mag je het niet volgen? Moet je materieel gehaald hebben oid?
Nog steeds geen cijfer van m'n herkansingen, vandaag 3 weken geleden.
dagen dat de faculteit dicht is zullen wel niet tellen als werkdag..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Waarom mag je het niet volgen? Moet je materieel gehaald hebben oid?
Nog steeds geen cijfer van m'n herkansingen, vandaag 3 weken geleden.
Is iemand die de bachelor in 2 jaar door knaltquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:42 schreef Speedy_T het volgende:
Tja het is ook best wel een faal als je in je 3e dan wel 4e jaar nog steeds geen strafrecht gehaald hebt. Het is tenslotte gewoon een eerstejaarsvak
je mag je maar inschrijven voor 40, wil niet zeggen dat je in een semester niet meer tentamens kan maken. Maar hij had ook vrijstelling voor de minor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:52 schreef Speedy_T het volgende:
Hoe wil die dat doen als je maar 80 ect per jaar mag/kan halen?
klinkt als onze CIP... vond er niet bijzonder veel aan, maar daar verschillen de meningen een beetje overquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:29 schreef evelien89 het volgende:
Heeft iemand hier het vak Comparative Law Methodology gevolgd? Vraag me af wat voor lessen dit gaan worden, aangezien er geen boeken voor nodig zijn.
hoiquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:39 schreef Duderd het volgende:
Nouuuu... aankomend student meld zich. Nog iets meer dan 3 weken tot de intro dag
Waar?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:39 schreef Duderd het volgende:
Nouuuu... aankomend student meld zich. Nog iets meer dan 3 weken tot de intro dag
Groningen, ja. Toffe stad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:58 schreef Duderd het volgende:
[..]
In het uiterste zuiden.. jij in groningen toch? Of vergist ik me nou?
Dat, en de methodiek gebruikt om te vergelijkenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:52 schreef evelien89 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 3 augustus 2012 22:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
klinkt als onze CIP... vond er niet bijzonder veel aan, maar daar verschillen de meningen een beetje over
Is het niet een soort praatgroep over de verschillende systemen in de wereld? Dat haal ik een beetje uit de beschrijving in de onderwijscatalogus.
Leukste tijd van je leven etc etc! Welkom.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:39 schreef Duderd het volgende:
hoiquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:56 schreef Maharbal het volgende:
Hai, daar was ik weer na bijna 4 maanden vakantie
O, en om maar meteen lekker van start te gaan: schaam je dood dat je niet meer weet wat een ingebrekestelling is. Sure, je hoeft niet meteen alle artikelen uit je kop te kennen, maar dit is gewoon elementaire kennis. Alsof ik op m'n werk verschijn en me achter m'n kop krab mezelf afvragende wat ook alweer inkomstenbelasting was.
Iedere student zal wel weten wat het is, maar wanneer het nou precies wel en niet vereist was is een ander verhaal denk ik.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:56 schreef Maharbal het volgende:
O, en om maar meteen lekker van start te gaan: schaam je dood dat je niet meer weet wat een ingebrekestelling is. Sure, je hoeft niet meteen alle artikelen uit je kop te kennen, maar dit is gewoon elementaire kennis. Alsof ik op m'n werk verschijn en me achter m'n kop krab mezelf afvragende wat ook alweer inkomstenbelasting was.
Dat weet ik ook nogquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:00 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Iedere student zal wel weten wat het is, maar wanneer het nou precies wel en niet vereist was is een ander verhaal denk ik.
Er werd letterlijk ergens gepost dat diegene niet meer wist wat een igs wasquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:00 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Iedere student zal wel weten wat het is, maar wanneer het nou precies wel en niet vereist was is een ander verhaal denk ik.
Bij de 70, bij de rest van de bepalingen over verzuim etc :pquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat weet ik ook nogalleen welk artikel het is.. 6: "rond de 100" ?
Thanksquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:40 schreef eriksd het volgende:
Ha, Maharbal. Zat vanochtend nog te checken hoe lang je alweer weg was. Welkom terug!
Ik las al zoiets ja, op de Zuidas geloof ik.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:20 schreef eriksd het volgende:
Ga denk ik volgende week starten met onderwerp specificeren etc. Daarnaast 2 dagen p/w aan het werk.
En ik maar denken dat je afscheid van ons genomen had omdat je nu tot de werkende elite behoort...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:56 schreef Maharbal het volgende:
En ik maar denken dat je afscheid van ons genomen had omdat je nu bijna tot de werkende elite behoort...quote:
Komt er nog een dankwoord in aan alle Fokkers die jou er mede door heen gesleept hebben?quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nee hoor, ben er nog gewoon! Had alleen even vrij genomen van alles wat met rechten te maken had
Tnx voor de tip, zal morgen eens een kijkje nemen. Laat het denk ik toch gewoon op de copyshop op de campus printen.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:26 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Grensoverschrijdend privaatrecht een 7, prima.
Goed jaar gehad, 69 ECTS.
Nee joh, tis maar 9 meer dan normaal. Had wel wat in te halen na mijn rampzalig luie tweede jaar.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
GefeliciteerdOntzettend knap, zoveel ECTS in een jaar.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:36 schreef Yreal het volgende:
93 hier tot nu toe
Wat lullen die docenten van PFE aan de uva trouwens onmogelijk traag tijdens de hoorcolleges...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ongeveer twee weken voor het tentamen neem ik mijn samenvatting nog eens door, wettenbundel en arresten erbij. Dat dan een uurtje of anderhalf per avond.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoeveel tijd besteden jullie aan de voorbereiding van een tentamen?
Ik begin 2 weken van tevoren met het doornemen van de verslagen van de werkgroepen en hoorcolleges, met m'n wettenbundel ernaast zodat ik het een en ander kan markeren. Denk ongeveer 45 minuten per dag.
drie tot twee dagen van tevoren begin ik met lezen, vanaf de middag van de dag er voor blok ik non-stop tot laat ik de nacht wanneer ik het ken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoeveel tijd besteden jullie aan de voorbereiding van een tentamen?
Ik begin 2 weken van tevoren met het doornemen van de verslagen van de werkgroepen en hoorcolleges, met m'n wettenbundel ernaast zodat ik het een en ander kan markeren. Denk ongeveer 45 minuten per dag.
Lol, je gaat voor de korte termijnquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
drie tot twee dagen van tevoren begin ik met lezen, vanaf de middag van de dag er voor blok ik non-stop tot laat ik de nacht wanneer ik het ken.
Iedere keer neem ik me weer voor om eerder te beginnen, en ik faal iedere keerquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Lol, je gaat voor de korte termijn?
Ik hou het nooit langer vol dan 45 minuten achter elkaarquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedere keer neem ik me weer voor om eerder te beginnen, en ik faal iedere keerIk heb een compleet gebrek aan concentratie en discipline. Hoe meer druk er op komt, hoe meer het leren lukt
Ik kan prima 10 uur achter elkaar leren (met korte pauzes natuurlijk) maar tien dagen lang een uur per dag lukt nietquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik hou het nooit langer vol dan 45 minuten achter elkaar.
Ik weet niet wat beter is eigenlijk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan prima 10 uur achter elkaar leren (met korte pauzes natuurlijk) maar tien dagen lang een uur per dag lukt niet
Lange termijn natuurlijk. Dan neem je meer informatie op, kun je het beter verwerken, minder stress en paniek. Ik slaap soms maar een uur voor een tentamenquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik weet niet wat beter is eigenlijk.
Dat klopt wel. Ik doe ook eigenlijk alleen nog herhalingswerk in de laatste weken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:50 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik kan mij niet motiveren om een week voor het tentamen nog intensief de stof door te nemen. Ik moet het echt hebben van de stof doornemen in de weken voor het tentamen.
Dat heb ik afgelopen semester gedaan en alle werkgroepen op 1 dag gepland. Is af te raden, heb eigenlijk geen flikker gedaan aan de studie..quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga dit jaar denk ik de colleges opnemen, kan ik die luisteren terwijl ik iets anders doe.
Dit heb ik ook een keer gedaan, maar dit werkte bij mij helemaal niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga dit jaar denk ik de colleges opnemen, kan ik die luisteren terwijl ik iets anders doe.
Over 2,5 weekquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Nog 2.5 week en dan heb ik tentamen Inleiding Privaatrecht. Wanneer beginnen de colleges weer voor jullie ?
Hoe doe je dat dan? Mag dat wel?quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik heb het een beetje vaag omschreven. Ik wil gewoon de college's opnemen terwijl ik ze volg, dus terwijl ik ook aantekeningen maak etc. Dan kan ik ze terugluisteren terwijl ik iets anders aan het doen ben, fokken bijvoorbeeldquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Mag dat wel?
Over een maand.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Nog 2.5 week en dan heb ik tentamen Inleiding Privaatrecht. Wanneer beginnen de colleges weer voor jullie ?
Is de UvA dan (nog steeds) de enige onderwijsinstelling die de colleges opneemt in zo wel beeld als geluid? Wat een armoequote:Op maandag 6 augustus 2012 19:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje vaag omschreven. Ik wil gewoon de college's opnemen terwijl ik ze volg, dus terwijl ik ook aantekeningen maak etc. Dan kan ik ze terugluisteren terwijl ik iets anders aan het doen ben, fokken bijvoorbeeld.
Nee, de RuG doet het al jaren en was (naar ik meen) de eerste die ermee begon. Het begon jaren geleden voor deeltijdstudenten (via een deeltijdstudent had ik mooi toegang), toen experimenteerden ze met het vrijgeven voor iedereen en nu wordt een hoop opgenomen en worden ze voor de voltijdstudenten ongeveer 3 weken voor het tentamen vrijgegeven. De deeltijdstudenten hebben er altijd toegang toe.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Is de UvA dan (nog steeds) de enige onderwijsinstelling die de colleges opneemt in zo wel beeld als geluid? Wat een armoe
In Leiden gebeurt het ook, maar dat hangt wel af van de vakgroep. De meningen zijn nog wat verdeeld, dus het wordt aan de vakgroep overgelaten of ze dit doen. Het is trouwens niet alleen voor DT-studenten.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Is de UvA dan (nog steeds) de enige onderwijsinstelling die de colleges opneemt in zo wel beeld als geluid? Wat een armoe
September pas ofzo. Ik doe rustig aanquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Doe mij maar Goederenrechtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:46 schreef Yreal het volgende:
ik mag de 20ste alweer aan de bak met wat tentamens![]()
Trouwens, bestuursrecht![]()
was alles maar zo geweldig gestructureerd en logisch
![]()
Duurde nog lang voordat iemand het door had.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:46 schreef Yreal het volgende:
ik mag de 20ste alweer aan de bak met wat tentamens![]()
Trouwens, bestuursrecht![]()
was alles maar zo geweldig gestructureerd en logisch
![]()
Kan het heel erg waarderen dat er niet allerhande vage constructies in worden gebruikt zoals in het strafrechtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Duurde nog lang voordat iemand het door had.
Aan de Uva? Dat vak heeft engelse boeken maar wordt in het nederlands geschreven.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:14 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Eerstejaars-student meldt zich!
Boeken besteld! Europese rechtsgeschiedenis wordt blijkbaar in het Engels gegeven. Correct me if i'm wrong
Wat raden jullie mij aan m.b.t. leren voor de tentamens? Leren vanaf het begin of elke dag een uurtje samenvattingen schrijven?
Alvast bedankt voor jullie tips
sowieso, essaytentamens en dan geen literatuur mogen gebruiken..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:50 schreef avaz het volgende:
Europese Rechtsgeschiedenis was echt om te janken
en ik alleen maar onvoldoendes op mijn spellingquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:53 schreef Tchock het volgende:
Dat essaytentamen was echt een aanfluiting. Ik had een 8![]()
Dat rechtsgeschiedenisboek is leuk. Wel erg omslachtig trouwens: een Nederlander heeft dat boek eerst in het Nederlands geschreven, toen heeft een andere Nederlander het naar het Engels vertaald, en nu mogen wij het in het Engels lezen, maar de colleges en opdrachten zijn gewoon in het Nederlands.quote:
Ah bedankt!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:14 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat rechtsgeschiedenisboek is leuk. Wel erg omslachtig trouwens: een Nederlander heeft dat boek eerst in het Nederlands geschreven, toen heeft een andere Nederlander het naar het Engels vertaald, en nu mogen wij het in het Engels lezen, maar de colleges en opdrachten zijn gewoon in het Nederlands.Oh, zorg ervoor dat je het boek vóór het eerste hoorcollege door hebt genomen, want die docente zorgt er voor dat je een grondige hekel aan de hele rechtsgeschiedenis krijgt... Zo'n sloom, oninteressant wijf was dat zeg. Ik had ook niet het idee dat ze echt boven de stof stond. Daarnaast was haar Latijnse uitspraak om te janken. Broers daarentegen is wel een ontzettende koning.
Ik heb overigens mijn BSA niet gehaald (of wel, het is maar hoe je het bekijkt). Best jammer, maar gelukkig zijn er andere studies óók leuk. Volgend jaar Econometrie in Groningen.
Allemaalquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Ah bedankt!
Waar moet ik op letten als eerstejaars en zijn de tentamens te doen? Waaruit haal je de stof voor de tentamens? Sheets, werkcolleges of boeken? Kortom, waar moet ik de nadruk op leggen?
DE WET JONGEN! DE WET!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Ah bedankt!
Waar moet ik op letten als eerstejaars en zijn de tentamens te doen? Waaruit haal je de stof voor de tentamens? Sheets, werkcolleges of boeken? Kortom, waar moet ik de nadruk op leggen?
Bedanktquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
AllemaalEn vooral niet zo stressen. Je hebt nog een eeuw voor je eerste tentamens en tegen die tijd weet je precies wat je moet weten
Mijn ervaring is dat het overgrote deel uit de lesboeken en je wettenbundel komt (gewoon het beheersen en kennen van de regels). Maar de meeste vakken halen 1 vraag uit de werkcolleges en 1 vraag van de sheets, zodat alleen complete all-round studenten échte hoge cijfers kunnen halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:34 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
BedanktMaar vroeg me toch af wat jullie ervaringen zijn m.b.t. het tentamenstof.
Het is vooral veel, niet zozeer moeilijk. En alles wat jij noemt is van belang. Oefenopdrachten en oude tentamens zodat je weet hoe er getoetst wordt, readers en boeken met betrekking tot wat er getoetst wordt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:34 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
BedanktMaar vroeg me toch af wat jullie ervaringen zijn m.b.t. het tentamenstof.
Als je een redelijk stel hersens hebt en je de colleges voorbereid en volgt, zijn de tentamens zeker het eerste jaar heel goed te doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:34 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Sheets stonden niet altijd op blackboard, de boeken waren erg dik. Als je efficiënt je eerste jaar wilt halen, zou ik alle werkgroepen voorbereiden en bijwonen. Daar goed aantekeningen maken en dergelijke.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Ah bedankt!
Voordat je zo ver verdwaald bent bedoel jequote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Duurde nog lang voordat iemand het door had.
Goeie disclaimerquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:36 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Sheets stonden niet altijd op blackboard, de boeken waren erg dik. Als je efficiënt je eerste jaar wilt halen, zou ik alle werkgroepen voorbereiden en bijwonen. Daar goed aantekeningen maken en dergelijke.
Een paar weken voor het tentamen dan je aantekeningen en opdrachten doornemen, en eventueel zo'n samenvatting van de studievereniging doornemen (er circuleren ook digitale versies, als je er interesse in hebt, kan ik je wel een collectie opsturen, geef maar een gil over de DM of PM ofzo).
Zolang je nog geen duidelijke interesse in een rechtsgebied hebt gekweekt, zou ik de boeken alleen openslaan als het nodig is voor een opdracht, of als je iets niet snapt. Het is geen literatuur die je even voor de leuk gaat lezen, zeg maar.
Maar let op: dit is het advies van iemand die z'n jaar niet heeft gehaald.Maar ik heb het dan ook niet zo aangepakt.
Beste stuurlui staan aan wal was het toch.quote:
De enige mod die hier rondwaart ging net slapen, dus je moet wachten tot morgen of het topic vol isquote:
Klopt, een 8 is wel te doen zonder iets te volgen, maar voor een 9 of 10 moet je toch echt al die kleine details meepakken die misschien wel alleen op het hoorcollege of in de werkgroep duidelijk worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het overgrote deel uit de lesboeken en je wettenbundel komt (gewoon het beheersen en kennen van de regels). Maar de meeste vakken halen 1 vraag uit de werkcolleges en 1 vraag van de sheets, zodat alleen complete all-round studenten échte hoge cijfers kunnen halen.
Mits je je de stof eigen kan maken met alleen het boek. Als je dat niet kunt faal je natuurlijk hard als je niks volgt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:22 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Klopt, een 8 is wel te doen zonder iets te volgen, maar voor een 9 of 10 moet je toch echt al die kleine details meepakken die misschien wel alleen op het hoorcollege of in de werkgroep duidelijk worden.
Bij ons is het boek vaak niet uitputtend. Sommige dingen worden alleen verteld bij colleges of werkgroepen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:50 schreef H-D het volgende:
[..]
Mits je je de stof eigen kan maken met alleen het boek. Als je dat niet kunt faal je natuurlijk hard als je niks volgt.
Ja ik doelde ook op die 8. Je kan natuurlijk geen 8 halen zonder iets te volgen als je niet goed kan zelfstuderen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bij ons is het boek vaak niet uitputtend. Sommige dingen worden alleen verteld bij colleges of werkgroepen.
Vuurwerk kijkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:26 schreef Yreal het volgende:
Valt er iets te beginnen tegen die parkeerwacht in Scheveningen.. Mag je motor op 2 plaatsen parkeren.. En niet op de stoep..
Bij sommige vakken wel; in dat geval staat het altijd heel specifiek en ondubbelzinnig aangegeven. Staat er niets, dan komt er ook geen videocollege.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:23 schreef eriksd het volgende:
Bij de UvA zei de docent soms doodleuk: nah, zo'n microfoon vind ik niets! Of: (na een uur) Oh! Vergeten opname te starten! Zat je dan thuis te wachten
Oke slimpie. Ik doelde uiteraard op vakken waar bij college 1 wordt gezegd dat er opnames plaatsvinden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:56 schreef Sobajo het volgende:
[..]
Bij sommige vakken wel; in dat geval staat het altijd heel specifiek en ondubbelzinnig aangegeven. Staat er niets, dan komt er ook geen videocollege.
Misschien twee van de tien vakken. Die 5 uur ga je gewoon lekker in de UB zitten werken/chillen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:20 schreef Patrickk het volgende:
Weet er iemand hier of er ook videocolleges beschikbaar zijn in Tilburg? Heb namelijk zojuist mijn rooster bekeken, en tussen sommige HC's zit wel 5 uurZo'n college volgen via de PC lijkt me de ideale oplossing
Du perronquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:02 schreef Yreal het volgende:
Du perron was daar altijd wel bazig in.
"ja sorry mensen, ik kreeg een belangrijk telefoontje. Sorry mensen thuis, u zit al een kwartier naar een leeg scherm te kijken "hehehe". Ik hoop dat u een lekker kopje thee heeft gezet![]()
"
Kan niet wachten tot ik zijn colleges weer mag volgen
En hij kon nog mooie boeken schrijven ook.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:16 schreef stoeptegel25 het volgende:
[..]
Du perronHeld!
Altijd wel gelachen bij zijn colleges
nog meer heel weinig van hem gelezen, maar dat was inderdaad wel erg goed.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:21 schreef wimjongil het volgende:
[..]
En hij kon nog mooie boeken schrijven ook.
hoop dat de beste man nog eens cabaret gaan makenquote:Op zondag 12 augustus 2012 12:16 schreef stoeptegel25 het volgende:
[..]
Du perronHeld!
Altijd wel gelachen bij zijn colleges
SDU is baas! Die nemen dus.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:15 schreef Paxcon het volgende:
Ik moet een keuze maken tussen:
- Kluwer collegebundel 2012-2013
- Verzameling Nederlandse wetgeving 2012-2013 Sdu
Welke raden jullie aan te nemen?
De Kluwer als je van vergeelde blaadjes houdt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:15 schreef Paxcon het volgende:
Ik moet een keuze maken tussen:
- Kluwer collegebundel 2012-2013
- Verzameling Nederlandse wetgeving 2012-2013 Sdu
Welke raden jullie aan te nemen?
Klopt. Maar vind de SDU fijner werken. En er zijn toch nog wel flink wat docenten die SDU gebruiken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ligt ook een beetje aan de uni toch? Op de RU had bijna iedereen de kluwer en de docenten dus ook.
Topquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:03 schreef Patrickk het volgende:
tas gekocht, boeken besteld, collegeblok gekocht, ik ben d'r klaarr voor!
Kijk zo hoort het!quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:03 schreef Patrickk het volgende:
Uvt, ja volgende week intro week! zeer benieuwd in welk studentenhok ik kan blijven slapen, aangezien ik nog geen kamer hebquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
TopWelke universiteit ga je aanvangen? En doe je nog aan Kei-, Intree-, intro- of grasweken?
Ah, okay. Ik hoop dat het aangenamer is dan bij mijquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:06 schreef Patrickk het volgende:
[..]
Uvt, ja volgende week intro week! zeer benieuwd in welk studentenhok ik kan blijven slapen, aangezien ik nog geen kamer heb
haha shit nu maak je me zenuwachtigquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, okay. Ik hoop dat het aangenamer is dan bij mij
Jij sliep in het USC?quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, okay. Ik hoop dat het aangenamer is dan bij mij
quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:03 schreef Patrickk het volgende:
Ik volg dit topic al sinds dat ik besloten heb rechten te gaan studeren, nu zo'n 2 jaar geleden denk ik! Ik heb er zeker veel aan gehad en het heeft me alleen maar bewuster gemaakt van het feit dat rechten voor mij de ideale studie lijktquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:25 schreef H-D het volgende:
Wel leuk ook dat er een paar nieuwe mensen hier in het topic bijkomen en meepostenanders wordt het toch een beetje een oudgedienden discussie/zeur topic
Ah oke cool. Leuk dat het echt precies is wat je wilt!quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:30 schreef Patrickk het volgende:
[..]
Ik volg dit topic al sinds dat ik besloten heb rechten te gaan studeren, nu zo'n 2 jaar geleden denk ik! Ik heb er zeker veel aan gehad en het heeft me alleen maar bewuster gemaakt van het feit dat rechten voor mij de ideale studie lijkt
quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:25 schreef H-D het volgende:
Wel leuk ook dat er een paar nieuwe mensen hier in het topic bijkomen en meepostenanders wordt het toch een beetje een oudgedienden discussie/zeur topic
Dit heb ik ook. Alleen is dat bij mij 6 maanden geleden of zo.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:30 schreef Patrickk het volgende:
[..]
Ik volg dit topic al sinds dat ik besloten heb rechten te gaan studeren, nu zo'n 2 jaar geleden denk ik! Ik heb er zeker veel aan gehad en het heeft me alleen maar bewuster gemaakt van het feit dat rechten voor mij de ideale studie lijkt
Volgens de mensen hier maakt het niets uit maar hangt het een beetje van je eigen voorkeur af. Ik ben maar voor de Kluwer bundel gegaan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:46 schreef Etsu het volgende:
De blauwe VNW wettenbundel 2012/2013, is het handig/noodzakelijk om het te aanschaffen? Staat niets over op de boekenlijst.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:49 schreef Etsu het volgende:
Ik heb beide gekocht omdat ik het zinnetje 'je hoeft maar een van de bovenstaande wettenbundels kopen' niet had gezien.![]()
altijd de kleine lettertjes lezenquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:49 schreef Etsu het volgende:
Op de lijst stonden 2 bundels en ik heb beide gekocht omdat ik het zinnetje 'je hoeft maar een van de bovenstaande wettenbundels kopen' niet had gezien.![]()
Hahahaha in je studie wel wat beter lezen dan he! Maar in nieuwe staat kan je ze nog makkelijk verkopenquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:49 schreef Etsu het volgende:
Op de lijst stonden 2 bundels en ik heb beide gekocht omdat ik het zinnetje 'je hoeft maar een van de bovenstaande wettenbundels kopen' niet had gezien.![]()
Hey, mond dicht vlegelquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:25 schreef H-D het volgende:
Newbie.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:49 schreef Etsu het volgende:
Hahaha, baasquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:49 schreef Etsu het volgende:
Ik ben nog op zoek naar de Kluwer voor 12-13. Wat wil je er voor hebben?quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:49 schreef Etsu het volgende:
Ik ga thuis even kijken of ik die heb en wat de prijs was. Zal je nog wel even DM-en vanavond.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ben nog op zoek naar de Kluwer voor 12-13. Wat wil je er voor hebben?
Welke minor doe je?quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik heb het boek voor Europees Recht al, omdat ik dit vak vorig jaar heb gevolgd. Ik moet alleen een nieuwe jurisprudentiebundel aanschaffen voor Europees Recht. Ik moet dat vak overdoen omdat ik het vak wel kon herkansen (de examencommissie had drie weken voor het begin van de herkansingen het aantal herkansingen verruimd, maar ik vond dat te laat omdat ik al twee andere vakken moest herkansen). Het boek van mijn minor moet ik nog kopen net als mijn wettenbundel.
Daarom SDU.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hey, mond dicht vlegel![]()
Overigens gebruik ik al sinds het begin een Kluwer. Wat mij opvalt is dat op elk kantoor waar ik binnen ben geweest er een Kluwer ligt.
Wel goede verhalen over gehoord dit jaar, veel plezier iig, tis wel leuk om eens wat specifiekers te kunnen doen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Minor Fiscaal ondernemingsrecht: Heb jij de taxfactor?
Dank je. Ik verheug mij er op om iets heel anders te doen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:14 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wel goede verhalen over gehoord dit jaar, veel plezier iig, tis wel leuk om eens wat specifiekers te kunnen doen.
Ik heb met een vrouwelijke medestudente besloten later sexy tax op te richten. Dan doet zij het sexy gedeelte.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Minor Fiscaal ondernemingsrecht: Heb jij de taxfactor?
quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb met een vrouwelijke medestudente besloten later sexy tax op te richten. Dan doet zij het sexy gedeelte.
En gaan jullie je dan richten op aftrekposten of op fuseren?quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb met een vrouwelijke medestudente besloten later sexy tax op te richten. Dan doet zij het sexy gedeelte.
Ik zou aftrekposten als voorspel doen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En gaan jullie je dan richten op aftrekposten of op fuseren?
Die begrippen, evenals cum dividend, krijgen een eigen dynamiek.quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En gaan jullie je dan richten op aftrekposten of op fuseren?
Als je de belasting maar niet op z'n Grieks doet is er volgens mij weinig aan de handquote:Op maandag 13 augustus 2012 23:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die begrippen, evenals cum dividend, krijgen een eigen dynamiek.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je de belasting maar niet op z'n Grieks doet is er volgens mij weinig aan de hand
Dankje voor de prettige start van de ochtendquote:Op maandag 13 augustus 2012 23:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die begrippen, evenals cum dividend, krijgen een eigen dynamiek.
Een fiscale mind is a joy forever.quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:17 schreef eriksd het volgende:
Ik merk het al, ik verkeer in goed gezelschap.
Ik kreeg hier ook een folder van het Rechtenkamp van de RuG maar er stond iets van ''neem verkleedkleren mee'', dus toen ben ik gelijk afgehaaktquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:38 schreef solo020 het volgende:
Heb voor het nieuwe studiejaar al een echte casus. Heb gekeken om een kamer te huren. Krijg ik mail met de huurovereenkomst. Is de overeenkomst voor een jaar, staat er nadrukkelijk dat partijen de overeenkomst niet tussentijds kunnen beëindigen. Beweert de verhuurder van wel, nog samen met mijn vader naar gekeken, hij geeft mij gelijk. Morgen maar de verhuurder bellen dat het contract aangepast moet worden, dat ik anders de kamer sowieso niet huur.
Ik moet denk binnenkort ook maar eens kijken welke wettenbundel ik ga aanschaffen. De Studievereniging in Utrecht organiseert een rechtenkamp voor de de eerstejaars. Zit er over te denken me in te schrijven. Iemand hier ervaring mee?
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kreeg hier ook een folder van het Rechtenkamp van de RuG maar er stond iets van ''neem verkleedkleren mee'', dus toen ben ik gelijk afgehaakt
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kreeg hier ook een folder van het Rechtenkamp van de RuG maar er stond iets van ''neem verkleedkleren mee'', dus toen ben ik gelijk afgehaakt
Ik ben zelden in de stad geweestquote:
Lijkt mij een verstandige beslissing kerel.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben zelden in de stad geweestJij kent de stad beter dan ik terwijl ik m'n hele leven dichterbij heb gewoond.
Thanks matequote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Lijkt mij een verstandige beslissing kerel.
Ken je wel veel niet-leuke mensen uit Groningen dan?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:51 schreef eriksd het volgende:
Ik ken werkelijk geen enkel leuk persoon uit Groningen. Of wacht, een paar gasten en een meisje. Amsterdam daarentegen: allemaal helden
Over een paar jaar piep je wel anders. Uiteindelijk komt elke geslaagde rechtenstudent toch wel naar Amsterdam. Groningen, Leiden en Utrecht is leuk tijdens je studie maar je eindigt vanzelf wel in onze mooie hoofdstad. Of je moet bij een of ander mistroostig provinciekantoortje gaan werken, dan nietquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Héél voorspelbaar maarrrrrrrr... Amsterdam.
Weet ik veel, zit gewoon te zeiken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ken je wel veel niet-leuke mensen uit Groningen dan?
Ik heb helemaal die ambitie niet om bij een of ander topkantoor terecht te komenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:52 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Over een paar jaar piep je wel anders. Uiteindelijk komt elke geslaagde rechtenstudent toch wel naar Amsterdam. Groningen, Leiden en Utrecht is leuk tijdens je studie maar je eindigt vanzelf wel in onze mooie hoofdstad. Of je moet bij een of ander mistroostig provinciekantoortje gaan werken, dan niet
We zullen zien waar het schip strandt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:52 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Over een paar jaar piep je wel anders. Uiteindelijk komt elke geslaagde rechtenstudent toch wel naar Amsterdam. Groningen, Leiden en Utrecht is leuk tijdens je studie maar je eindigt vanzelf wel in onze mooie hoofdstad. Of je moet bij een of ander mistroostig provinciekantoortje gaan werken, dan niet
Bied je marktconforme salarissen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:55 schreef eriksd het volgende:
No worries, jullie mogen allemaal voor mij werken. Over internetgebruik zullen geen vragen worden gesteld.
Ik ga alleen akkoord als ik een assistent én een secretaresse onder mij krijg.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:58 schreef eriksd het volgende:
Hongerloontje. Wel fok+ abbo en natuurlijk de eer mij persoonlijk te kennen.
Doe ik nu ook en krijg prima beoordelingen. Kan zowaar na het inleveren van mijn scriptie al aan de slag. Maarja, moet nog steeds beginnen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:59 schreef Paxcon het volgende:
Maar dan zitten we de hele dag op FOK! in plaats van te werken, dat snap je natuurlijk wel.
Haha, ja dan zou ik ook afhaken. Heb nog niet goed gekeken naar de informatie over het kamp in Utrecht. Kan me iig niet herinneren dat er iets over verkleedkleren stond.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
De stad Utrecht heeft iig wel veel meer chicks dan mannen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:52 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Kan ik dan op kantoor slapen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:58 schreef eriksd het volgende:
Hongerloontje. Wel fok+ abbo en natuurlijk de eer mij persoonlijk te kennen.
Nice. Zij:quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:09 schreef eriksd het volgende:
Haters gonna' hate.quote:
Als het is aangegaan voor een jaar (bepaalde tijd), dan is er geen tussentijdse opzegging mogelijk. Gewoon lekker huren, als hij jou er dan uit wil heeft hij een probleemquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:38 schreef solo020 het volgende:
Heb voor het nieuwe studiejaar al een echte casus. Heb gekeken om een kamer te huren. Krijg ik mail met de huurovereenkomst. Is de overeenkomst voor een jaar, staat er nadrukkelijk dat partijen de overeenkomst niet tussentijds kunnen beëindigen. Beweert de verhuurder van wel, nog samen met mijn vader naar gekeken, hij geeft mij gelijk. Morgen maar de verhuurder bellen dat het contract aangepast moet worden, dat ik anders de kamer sowieso niet huur.
Totdat je daadwerkelijk declarabel moet zijnquote:Op woensdag 15 augustus 2012 01:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Doe ik nu ook en krijg prima beoordelingen. Kan zowaar na het inleveren van mijn scriptie al aan de slag. Maarja, moet nog steeds beginnen.
Nee, het briljante was dat ik geen afstudeerverdediging heb gehadquote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
Maharbal, jij hebt toch al eens (of vaker) een afstudeerverdediging gehad? Hoe heb jij je toen voorbereid?
Oh klinkt goedquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, het briljante was dat ik geen afstudeerverdediging heb gehad.
Ik weet niet eens of ze dat wel doen bij rechten aan de RuG.
onder je bureau toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 01:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ga alleen akkoord als ik een assistent én een secretaresse onder mij krijg.
Natuurlijk nerd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:52 schreef Bananenman het volgende:
[..]
quote:
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:35 schreef Ryon het volgende:
In Amsterdam heb je de zogenaamde 'Groningse enclave'. Een deel van de Pijp dat praktisch helemaal gekocht/gehuurd is door afgestudeerden uit Groningen. Kan je elke ochtend op de fiets naar de Zuidas toe pendelen.
Ik ken mensen die er wonen inderdaad.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:35 schreef Ryon het volgende:
In Amsterdam heb je de zogenaamde 'Groningse enclave'. Een deel van de Pijp dat praktisch helemaal gekocht/gehuurd is door afgestudeerden uit Groningen. Kan je elke ochtend op de fiets naar de Zuidas toe pendelen.
blijft een beetje een vicieuze cirkel natuurlijkquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ken mensen die er wonen inderdaad.
Ach, over 2 weken zit ik zelf in Amsterdam. Ik ga het niet tegenspreken
In welk opzicht?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
blijft een beetje een vicieuze cirkel natuurlijk
Chapeau voor de kwaliteit van je eerste post. Ik denk dat je een waardevolle toevoeging aan dit topic zal zijnquote:
De kantoren zitten in Amsterdam, dus de mensen gaan naar Amsterdam, dus de mensen zitten in amsterdam, de kantoren blijven in amsterdam.quote:
Dat is allemaal relatief. Welke kantoren zitten in Amsterdam? Als fiscalist hoef je eigenlijk helemaal niet richting Amsterdam. De Big 4, toch aardig prestigieuze en goede werkgevers voor de fiscalist, hebben door het hele land kantoren. Alleen de grotere (advocaten)kantoren op de Zuidas (en een enkeling daarbuiten) zitten inderdaad alleen in Amsterdam. Maar laten we eerlijk zijn, laatstgenoemde kantoren zijn niet weggelegd voor 95% van de afgestudeerden, dus dat is ook niet per definitie een 'excuus' om naar Amsterdam te gaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
De kantoren zitten in Amsterdam, dus de mensen gaan naar Amsterdam, dus de mensen zitten in amsterdam, de kantoren blijven in amsterdam.
Ik zou daar zo snel mogelijk weg willen, omdat de kamer verre van ideaal is. 32 min met de "sneltram" naar het centrum van Utrecht, met de fiets klein half uur denk ik. Alleen C1000 en Super de Boer in de buurt, slechtste supermarkten die er zijn, één AH 5 km verderop. En alleen wonen met die verhuurder die een man van in de 50 is. Ik overweeg het ook alleen maar, omdat het moeilijk is iets anders te krijgen in Utrecht.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als het is aangegaan voor een jaar (bepaalde tijd), dan is er geen tussentijdse opzegging mogelijk. Gewoon lekker huren, als hij jou er dan uit wil heeft hij een probleem
Ik doel meer op het feit dat hij jou er niet tussentijds uit kan krijgen indien jij daar niet klaar voor bent.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:27 schreef solo020 het volgende:
[..]
Ik zou daar zo snel mogelijk weg willen, omdat de kamer verre van ideaal is. 32 min met de "sneltram" naar het centrum van Utrecht, met de fiets klein half uur denk ik. Alleen C1000 en Super de Boer in de buurt, slechtste supermarkten die er zijn, één AH 5 km verderop. En alleen wonen met die verhuurder die een man van in de 50 is. Ik overweeg het ook alleen maar, omdat het moeilijk is iets anders te krijgen in Utrecht.
Ik snap je punt, maar als ik daar weg wil kan hij toch gewoon naar de rechtbank stappen en de huur van een jaar eisen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik doel meer op het feit dat hij jou er niet tussentijds uit kan krijgen indien jij daar niet klaar voor bent.
Ah, het is omgedraaid. Ik dacht dat hij tussentijdse opzegging wilde en jij niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:31 schreef solo020 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar als ik daar weg wil kan hij toch gewoon naar de rechtbank stappen en de huur van een jaar eisen.
Schrijven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:40 schreef Yreal het volgende:
Voor de veteranen hier.
Als jullie voor stages gingen, gewoon schrijven of eerst al via een andere weg kennis maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik heb ook stages geregeld door zelf gewoon maar te schrijven.
Als je echt zo zeker van jouw zaak bent is het te overwegen of je dit artikel niet zelf naar voren wilt brengen tijdens de presentatie of dat je die kennis bij de beantwoording van hun vragen gebruikt. Dat geeft een wat frisse dimensie aan zo'n scriptie-presentatie (die ze waarschijnlijk al veel vaker gezien hebben) en het laat zien dat je een inhoudelijke discussie over jouw onderwerp aan kunt en aandurft.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wel mooi, ben even het meest recente artikel over mijn scriptieonderwerp aan het lezen (was er gelukkig maar één, zal vrijdag nog eens een keer zoeken) en dat is gewoon bijna een korte samenvatting van mijn scriptie, maar dan wel echt heul kort.
Ook stelt zij een oplossing voor, terwijl ik juist een soortgelijke oplossing (die ik deels zelf verzonnen heb) afraadWel grappig. Want toen ik het aan het lezen was kwamen er allemaal vragen bij mij op, van hoe willen ze dit dan doen en dat dan doen. Dus denk er zelf ook kritisch over na, en mocht de professor dan over dit artikel beginnen kan ik daar ook kritisch op reageren. Heb nu wel al meer het gevoel dat ik er klaar voor ben
Ok, Go for it! danquote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:13 schreef Yashaaaaa het volgende:
Had ik ook al bedachtmaar het is niet echt een presentatie maar echt gewoon een half uurtje vragen beantwoorden. Maar als ik het er zelf in kan werken zal ik dat zeker doen
Verkapt huiswerktopic!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:56 schreef eriksd het volgende:
Ik buig mij momenteel over de vraag hoe ik een x-bedrag uit Stichting A naar Stichting B kan overmaken (geen ANBI), zonder tegenprestatie, zonder dat de fiscus schenkbelasting gaat heffen.
Kom er niet uit.
Kan je b geen dienst laten verrichten aan à, of kom je dan weer met btw in de knel?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:56 schreef eriksd het volgende:
Ik buig mij momenteel over de vraag hoe ik een x-bedrag uit Stichting A naar Stichting B kan overmaken (geen ANBI), zonder tegenprestatie, zonder dat de fiscus schenkbelasting gaat heffen.
Kom er niet uit.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan je b geen dienst laten verrichten aan à, of kom je dan weer met btw in de knel?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:56 schreef eriksd het volgende:
Kom er niet uit.
Omzetten in SE, werkelijke leiding naar een of andere dubieuze EU lidstaat, beroep op SE-verordening, belastingplicht aldaar, schenken, en dan weer naar NL?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verkapt huiswerktopic!
Ik ben benieuwd hoe je dat voor elkaar wilt boksen.
Is geen optie.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan je b geen dienst laten verrichten aan à, of kom je dan weer met btw in de knel?
Kijk, dat klinkt al heel mooiquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omzetten in SE, werkelijke leiding naar een of andere dubieuze EU lidstaat, beroep op SE-verordening, belastingplicht aldaar, schenken, en dan weer naar NL?
[..]
Is geen optie.
Geen idee in hoeverre de stichting VPB-plichtig is, maar dan zit je natuurlijk wel met de exit-bepalingen, helemaal als je de werkelijke leiding gaat verplaatsen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omzetten in SE, werkelijke leiding naar een of andere dubieuze EU lidstaat, beroep op SE-verordening, belastingplicht aldaar, schenken, en dan weer naar NL?
Het laatste dat ik las was dat de vestigingsplaatsficties (sowieso die in de VPB) de toets van het EHVJ hebben doorstaan. Is dat expliciet voor de SE anders? Ik kan me het moeilijk voorstellen, then again ik zit natuurlijk niet in de belastingheffing rondom SE's.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:18 schreef eriksd het volgende:
Punt is dat die vestigingsplaatsficties (DB, VPB, SW) in feite in het geval van een SE strijdig zijn met de SE-verordening én leiden tot dubbele belastingplicht. Dat laatste impliceert dat onttrekken aan het juk van de fiscus alleen mogelijk is dmv ontbinding, wat weer strijdig is met Cartesio.
Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ga aanstaande dinsdag toch niet afstuderen. Mijn opa is gister helaas overledenDe crematie zou dan woensdag zijn. Dan zie ik het niet zitten om dinsdag toch een verdediging te moeten doen. Ook niet voor mijn ouders.
Wss wordt het nu een weekje later
Gecondoleerd en sterkte.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ga aanstaande dinsdag toch niet afstuderen. Mijn opa is gister helaas overledenDe crematie zou dan woensdag zijn. Dan zie ik het niet zitten om dinsdag toch een verdediging te moeten doen. Ook niet voor mijn ouders.
Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
Goede beslissing. Sterkte en alsnog succes.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dank jullie welEn die gedachte had ik ook, ik heb wel het idee dat ik mentaal die verdediging aan kan. Maar er zit ook een feestelijk aspect bij. En als mijn opa de volgende dag gecremeerd wordt, is dat feestelijk aspect natuurlijk niet gepast en ik wil het ook niet.
Niet dat we de week erop dan uitgebreid gaan feesten maar het is wel even net wat anders
Gecondoleerd. Een goede beslissing geweest om hem uit te stellen, zou ongelofelijk zonde zijn om één van de mooiste prestaties in je leven in mineur te vieren (dan loop ik even op de zaken vooruit maar we gaan er maar vanuit dat alles goed gaat).quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |