abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juli 2012 @ 13:08:45 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114842928
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:06 schreef mstx het volgende:

[..]

1x per jaar even de spiegels en originele uitlaat erop plakken en na de APK er weer af. ^O^
Dat is volgens mij de kern van het probleem:
-APK heeft weinig nut.
-Veel motorrijders zorgen door hun gedrag dat niet-motorrijders de APK voor motoren, en andere motor pesterijtjes, een goed idee vinden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114842951
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is volgens mij de kern van het probleem:
-APK heeft weinig nut.
...-Veel motorrijders zorgen door hun gedrag dat niet-motorrijders de APK voor motoren, en andere motor pesterijtjes, een goed idee vinden.
Een soort manier om ze "terug te pakken"?
  maandag 30 juli 2012 @ 13:10:54 #178
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114842983
ja
jaloezie icm. met burgermansfatsoen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114843124
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:10 schreef Hyperdude het volgende:
ja
jaloezie icm. met burgermansfatsoen.
Ik denk dat het meestal komt dat motoren simpelweg geen auto's zijn.

Ik heb vaker "aso" manouvres uitgehaald zoals bij een uitvoegstrook inhalen op de vluchtstrook. Voor de auto is dat asociaal, maar de auto voor me gooien zonder in de spiegels te kijken zorgt er wel voor dat ik aan mijn eigen veiligheid moet denken waardoor ik moet uitwijken.
Helaas wordt dat soms niet begrepen.

Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
pi_114843495
quote:
Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.

ps. ik heb een A-rijbewijs.
pi_114843699
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:15 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]
Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
Terugpakken voor wat? Omdat motorrijders ook nagenoeg altijd automobilist zijn. En dus sowieso ook al gewoon APK kosten hebben voor de auto. En aangezien ze twee voertuigen hebben ook dubbel wegenbelasting betalen (terwijl je maar met één tegelijkertijd kunt rijden)?

Heel veel mensen praten over motorrijders alsof het een apart soort is wat ineens bij mooi weer uit de modder komt kruipen. Maar het is/zijn gewoon familie, buren, vrienden, kennissen en/of collega's.

Motoren zien er anders uit. Motoren rijden anders. Motoren klinken anders. Motoren zijn inderdaad gewoon geen auto's. Juist daarom lopen mensen altijd te zeiken over 'motoren' en 'motorrijders'.

De hoeveelheid aso's in de auto en die echt maffe dingen uithalen zijn echt vele malen groter dan die op de motor. Alleen al omdat elke motorrijder zich echt wel bewust is van het risico op twee wielen (uitzonderingen daargelaten).
Maarja.. lullen over 'motorrijders' is zo lekker makkelijk eh. Terwijl iedereen echt wel weet dat er meer idioten op 4 wielen rondrijden dan op 2.
pi_114843707
Ik zeg apk invoeren voor motors, en als we toch alles en iedereen gelijk maken, ook maar ff de auto rijbewijzen gelijktrekken met de motor, het liefst de 2013 regeling, eens zien hoe hard dat golfjes tuig loopt te boe roepen
pi_114843798
quote:
Technisch mankement zeer zelden oorzaak ongeval
De Commissie motiveert haar voorstel met bezorgdheid over de veiligheid, maar negeert dat slechts in zeer zeldzame gevallen technische mankementen de oorzaak zijn geweest van een ongeval. Voor motorongevallen spelen technische gebreken een nog minder belangrijke rol. Tegelijkertijd kan worden geconstateerd dat, met betrekking tot de motorongevallen met fatale afloop, Europese landen mét periodieke controles voor motorfietsen niet beter presteren dan de landen waar de periodieke inspecties niet verplicht zijn voor motorfietsen.
Mooie claim maar zonder bijgeleverde statistieken kan ik net zo goed beweren dat de APK levens redt.
pi_114843811
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:23 schreef noutie het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.

ps. ik heb een A-rijbewijs.
Dan zou ik mij even hééél snel in de cijfers verdiepen. Je schrikt echt van het aantal dodelijke ongelukken waarbij de auto gewoon de motor over het hoofd heeft gezien (terwijl motorrijder zich gewoon aan de regels hield, feit). Dat is namelijk het meest voorkomende dodelijke ongeluk.
Saillant detail daarbij is dat de meeste (lees: nagenoeg alle) automobilisten die daarbij betrokken zijn zelf geen A rijbewijs hebben.
  maandag 30 juli 2012 @ 13:33:15 #185
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114843921
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:28 schreef Bozz187 het volgende:
Ik zeg apk invoeren voor motors, en als we toch alles en iedereen gelijk maken, ook maar ff de auto rijbewijzen gelijktrekken met de motor, het liefst de 2013 regeling, eens zien hoe hard dat golfjes tuig loopt te boe roepen
Een auto op 11kW. _O-
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114844076
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:23 schreef noutie het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.

ps. ik heb een A-rijbewijs.
Klopt, maar dat probleem wordt niet opgelost met het invoeren van APK voor motoren.
pi_114844111
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:33 schreef mstx het volgende:

[..]

Een auto op 11kW. _O-
Een max van 100pk de eerste drie jaar zou niet slecht zijn.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_114844344
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:02 schreef noutie het volgende:
Ik zie genoeg motoren die de APK niet halen, dus het is prima om dat eens in te voeren.

Veel voorkomende mankementen:
• ontbrekende of minuscule richtingaanwijzers
• overmatig uitlaatgeluid
• foutieve montage kentekenplaat (naast het achterwiel)
• ontbrekende of veel te kleine spiegels

Daarnaast, tussen de file doorrijden betekent niet met 120 km/u tussen verkeer dat 70 km/u rijdt doorjakkeren.
knippers zijn niet verplicht als de motor voor 1997 in gebruik is genomen, en een rechter spiegel is ook niet verplicht als voor een bepaald jaar in gebruik is genomen, en een sidemounted plate is volgens mij ook niet verboden, er zijn ook auto's die hun kentekenplaten niet in het midden hebben
pi_114844415
Een beetje "ik mag het niet dus jij ook niet" discussie.
pi_114844467
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:37 schreef Beach het volgende:

[..]

Een max van 100pk de eerste drie jaar zou niet slecht zijn.
maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
pi_114844930
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:45 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
Ja! Net als bij autos! Als je net je B rijbewijs hebt dan mag je ook maximaal .. pk...oh wacht -O-
pi_114845015
Nee.. ho ho.. gelijkheid werkt maar één kant op: auto -> motor
Andersom kan écht niet :D
pi_114845020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:09 schreef Fatty het volgende:
* oorlog start:

Vind dat ze dit direct moeten invoeren, auto's dienen gecontroleerd te worden, dus motoren ook, ze maken tenslotte uit van hetzelfde verkeer, dus ik wil dat ook hun veilig zijn.

Daarbij, elke motor minder = beter. tering dingen.
Amen, op het tweede stukje na dan...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_114845070
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:45 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
Voor autos he.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 30 juli 2012 @ 14:02:07 #195
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_114845179
Eensch..

NEE
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_114845635
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:58 schreef Rappetor het volgende:
Nee.. ho ho.. gelijkheid werkt maar één kant op: auto -> motor
Andersom kan écht niet :D
en dat is dus helaas wel de gedachtegang, want die rijbewijzen al, de apk, en daar komt wss ook nog wel de reflector stukken op de jas en helm bij, en wat gebeurt er bij de andere (lees. Auto) nauwelijks iets, hooguit een belastingsvoordeel als je een hybride koopt
pi_114845685
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Voor autos he.
ja 25pk voor de auto
pi_114847754
Ohw en ik vind wel dat motoren verplicht een open uitlaat moeten hebben, dan kunnen die blikken de motorrijders horen voordat ze opzij komen, is wel zo veilig
  maandag 30 juli 2012 @ 15:01:42 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114847987
quote:
...wel zo veilig
En duizenden petjes in Golf of Civic vinden dat vast ook van hun Mediamarkt boombox :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 30 juli 2012 @ 15:08:46 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114848287
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Bozz187 het volgende:
Ohw en ik vind wel dat motoren verplicht een open uitlaat moeten hebben, dan kunnen die blikken de motorrijders horen voordat ze opzij komen, is wel zo veilig
Niet waar, rijdend in een auto hoor je een motor pas als hij náást je rijdt. Als je hoorbaar bent terwijl je nog áchter hem rijdt, produceer je wel héél overdreven veel herrie :)

Blikkers moeten gewoon de stront uit hun oogjes vegen voor ze kijken (áls ze al kijken), dat zou al een hoop schelen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')