Dat is volgens mij de kern van het probleem:quote:Op maandag 30 juli 2012 13:06 schreef mstx het volgende:
[..]
1x per jaar even de spiegels en originele uitlaat erop plakken en na de APK er weer af.
Een soort manier om ze "terug te pakken"?quote:Op maandag 30 juli 2012 13:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is volgens mij de kern van het probleem:
-APK heeft weinig nut.
...-Veel motorrijders zorgen door hun gedrag dat niet-motorrijders de APK voor motoren, en andere motor pesterijtjes, een goed idee vinden.
Ik denk dat het meestal komt dat motoren simpelweg geen auto's zijn.quote:
Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.quote:Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
Terugpakken voor wat? Omdat motorrijders ook nagenoeg altijd automobilist zijn. En dus sowieso ook al gewoon APK kosten hebben voor de auto. En aangezien ze twee voertuigen hebben ook dubbel wegenbelasting betalen (terwijl je maar met één tegelijkertijd kunt rijden)?quote:Op maandag 30 juli 2012 13:15 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
Mooie claim maar zonder bijgeleverde statistieken kan ik net zo goed beweren dat de APK levens redt.quote:Technisch mankement zeer zelden oorzaak ongeval
De Commissie motiveert haar voorstel met bezorgdheid over de veiligheid, maar negeert dat slechts in zeer zeldzame gevallen technische mankementen de oorzaak zijn geweest van een ongeval. Voor motorongevallen spelen technische gebreken een nog minder belangrijke rol. Tegelijkertijd kan worden geconstateerd dat, met betrekking tot de motorongevallen met fatale afloop, Europese landen mét periodieke controles voor motorfietsen niet beter presteren dan de landen waar de periodieke inspecties niet verplicht zijn voor motorfietsen.
Dan zou ik mij even hééél snel in de cijfers verdiepen. Je schrikt echt van het aantal dodelijke ongelukken waarbij de auto gewoon de motor over het hoofd heeft gezien (terwijl motorrijder zich gewoon aan de regels hield, feit). Dat is namelijk het meest voorkomende dodelijke ongeluk.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:23 schreef noutie het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.
ps. ik heb een A-rijbewijs.
Een auto op 11kW.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:28 schreef Bozz187 het volgende:
Ik zeg apk invoeren voor motors, en als we toch alles en iedereen gelijk maken, ook maar ff de auto rijbewijzen gelijktrekken met de motor, het liefst de 2013 regeling, eens zien hoe hard dat golfjes tuig loopt te boe roepen
Klopt, maar dat probleem wordt niet opgelost met het invoeren van APK voor motoren.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:23 schreef noutie het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.
ps. ik heb een A-rijbewijs.
Een max van 100pk de eerste drie jaar zou niet slecht zijn.quote:
knippers zijn niet verplicht als de motor voor 1997 in gebruik is genomen, en een rechter spiegel is ook niet verplicht als voor een bepaald jaar in gebruik is genomen, en een sidemounted plate is volgens mij ook niet verboden, er zijn ook auto's die hun kentekenplaten niet in het midden hebbenquote:Op maandag 30 juli 2012 13:02 schreef noutie het volgende:
Ik zie genoeg motoren die de APK niet halen, dus het is prima om dat eens in te voeren.
Veel voorkomende mankementen:
• ontbrekende of minuscule richtingaanwijzers
• overmatig uitlaatgeluid
• foutieve montage kentekenplaat (naast het achterwiel)
• ontbrekende of veel te kleine spiegels
Daarnaast, tussen de file doorrijden betekent niet met 120 km/u tussen verkeer dat 70 km/u rijdt doorjakkeren.
maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:37 schreef Beach het volgende:
[..]
Een max van 100pk de eerste drie jaar zou niet slecht zijn.
Ja! Net als bij autos! Als je net je B rijbewijs hebt dan mag je ook maximaal .. pk...oh wachtquote:Op maandag 30 juli 2012 13:45 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
Amen, op het tweede stukje na dan...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:09 schreef Fatty het volgende:
* oorlog start:
Vind dat ze dit direct moeten invoeren, auto's dienen gecontroleerd te worden, dus motoren ook, ze maken tenslotte uit van hetzelfde verkeer, dus ik wil dat ook hun veilig zijn.
Daarbij, elke motor minder = beter. tering dingen.
Voor autos he.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:45 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
en dat is dus helaas wel de gedachtegang, want die rijbewijzen al, de apk, en daar komt wss ook nog wel de reflector stukken op de jas en helm bij, en wat gebeurt er bij de andere (lees. Auto) nauwelijks iets, hooguit een belastingsvoordeel als je een hybride kooptquote:Op maandag 30 juli 2012 13:58 schreef Rappetor het volgende:
Nee.. ho ho.. gelijkheid werkt maar één kant op: auto -> motor
Andersom kan écht niet
En duizenden petjes in Golf of Civic vinden dat vast ook van hun Mediamarkt boomboxquote:...wel zo veilig
Niet waar, rijdend in een auto hoor je een motor pas als hij náást je rijdt. Als je hoorbaar bent terwijl je nog áchter hem rijdt, produceer je wel héél overdreven veel herriequote:Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Bozz187 het volgende:
Ohw en ik vind wel dat motoren verplicht een open uitlaat moeten hebben, dan kunnen die blikken de motorrijders horen voordat ze opzij komen, is wel zo veilig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |