Klopt, maar zorgt dit voor meer ongelukken?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.
[/2ct].
Je verhaal gelezen te hebben : You're right.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.
[/2ct].
Het probleem waar motorrijders en bepaalde organisaties over vallen is de reden voor het invoeren van de APK. Statistisch gezien voegt het niks toe aan de veiligheid. Het aantal ongelukken door een gebrek aan de motor is verwaarloosbaar. De APK lost niks op, de APK gaat alleen maar geld kosten. Dát is het probleem.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hebben ze pech.
Overal waar ik lees zijn het toch écht de motorrijders die aan het klagen en janken zijn, en niet de bedrijven die het spul moeten gaan keuren. Er zijn nu ook al plenty toko's die alleen maar keuren en niet repareren; ik zie wederom het probleem niet.
Het komt de veiligheid in ieder geval niet ten goede als je 2 knipperlichten op 2 cm afstand van elkaar hebt en je achterligger niet eens kan zien of je nou linksaf of rechtsaf gaat.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:45 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Klopt, maar zorgt dit voor meer ongelukken?
Ik ken ook wel bedrijven die wél reparaties uitvoeren, en die ook als een natte dweil keuren.. vroeger werd je auto nog heel serieus gecheckt; deurscharnieren, sloten, remmen allemaal visueel checken, remvloeistof controleren, álles.. tegenwoordig is heel die APK verlept tot een rondje hard om de auto lopen en wat ruk- en trekwerk aan de wielen en dat was het.. Komt imho door de concurrentie; iedereen wilde die APK's doen, want er viel geld te halen, elke maand werd het goedkoper en goedkoper, en ja, dan moet je op een gegeven moment concessies gaan doen aan de kwaliteit.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, hoor. Je bent je er echter wel van bewust hoe dat soort toko's vaak werken?
Mjah, als een auto niet fatsoenlijk kan zien dat je van rijstrook gaat veranderen lijkt me dat een verhoogde kans om voor je flikker gereden te worden.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:45 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Klopt, maar zorgt dit voor meer ongelukken?
Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:47 schreef Rappetor het volgende:
[..]
Het probleem waar motorrijders en bepaalde organisaties over vallen is de reden voor het invoeren van de APK. Statistisch gezien voegt het niks toe aan de veiligheid. Het aantal ongelukken door een gebrek aan de motor is verwaarloosbaar. De APK lost niks op, de APK gaat alleen maar geld kosten. Dát is het probleem.
Als het nou nog echt zou helpen, laten we zeggen 5% en hoger van de dodelijke ongelukken zou oplossen, dan was ik helemaal voor. Maar de APK gaat niks oplossen. Kennelijk lost het, misschien, 0,4% van het totaal aantal ongelukken op.
4 promille, dat is niks!
Zoals ik al zei, maak het vrijwillig. Blijkbaar lost het (statistisch gezien)heel weinig op. Het is wél bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Korting op je verzekering oid en voila.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.
Overigens nog steeds geen reden om tegen te gaan stemmen, want met het idee voor die APK am sich, is helemaal niks mis
Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.
Overigens nog steeds geen reden om tegen te gaan stemmen, want met het idee voor die APK am sich, is helemaal niks mis
Dat zóu een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je die bende in Den Haag effe overtuigen dat ze ein Befehl vanuit de EU moeten negeren, want daar komt die ongein dus vandaanquote:Op maandag 30 juli 2012 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, maak het vrijwillig. Blijkbaar lost het (statistisch gezien)heel weinig op. Het is wél bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Korting op je verzekering oid en voila.
Ik snapput helemaal, maar nogmaals; dit wordt opgelegd vanuit de EU, en hier kan het allemaal wel redelijk tot goed in orde zijn, maar aan de zuidelijke kant van Europa kan het allemaal wel qud met peren zijn, en daarom willen ze ws gewoon één lijn trekken. Da's het nadeel van lid zijn van iets als de EU, zo hebben we ook die verplichte 55 urige werkweek in de transportsector door onze strot geprakt gekregen, en zo zijn er ws. nog wel 20 irritante kloteregeltjes te verzinnen, waaronder onder andere, het strengere softdrugs beleid.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.
nou zit ik as we speak in griekeland, en ook hier zijn de motoren in betere staat dan de auto'squote:Op maandag 30 juli 2012 16:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zóu een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je die bende in Den Haag effe overtuigen dat ze ein Befehl vanuit de EU moeten negeren, want daar komt die ongein dus vandaan
[..]
Ik snapput helemaal, maar nogmaals; dit wordt opgelegd vanuit de EU, en hier kan het allemaal wel redelijk tot goed in orde zijn, maar aan de zuidelijke kant van Europa kan het allemaal wel qud met peren zijn, en daarom willen ze ws gewoon één lijn trekken. Da's het nadeel van lid zijn van iets als de EU, zo hebben we ook die verplichte 55 urige werkweek in de transportsector door onze strot geprakt gekregen, en zo zijn er ws. nog wel 20 irritante kloteregeltjes te verzinnen, waaronder onder andere, het strengere softdrugs beleid.
Die EU is kut, vonden we al vóórdat we er lid van werden gezien de referendums toendertijd, maar daarna werd het gewoon geaccepteerd zonder referendum, en nu zijn we de lul..
Da's niet zo heel moeilijk in zo'n landquote:Op maandag 30 juli 2012 16:16 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
nou zit ik as we speak in griekeland, en ook hier zijn de motoren in betere staat dan de auto's
maar goed onderhouden motor is gewoon wereldwijd, en tegenstelling tot auto'squote:Op maandag 30 juli 2012 16:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's niet zo heel moeilijk in zo'n land
helaas wel, nog meer geld naar de bodemloze put waar ik nu benquote:Op maandag 30 juli 2012 16:31 schreef Sounddragon het volgende:
En tóch krijgen we een APK, gewoon, omdat het kan
quote:Op maandag 30 juli 2012 16:31 schreef Sounddragon het volgende:
En tóch krijgen we een APK, gewoon, omdat het kan
Uiteindelijk komt het hier dus op neerquote:Op maandag 30 juli 2012 16:32 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
helaas wel, nog meer geld naar de bodemloze put waar ik nu ben
Ze gaan daar ook meehelpen met vullenquote:Op maandag 30 juli 2012 16:32 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
helaas wel, nog meer geld naar de bodemloze put waar ik nu ben
pro actief!quote:Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.
het enigste wat hun vullen is mijn maag met gyros pittaquote:Op maandag 30 juli 2012 16:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze gaan daar ook meehelpen met vullen
pics voor de beeldvorming?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Het komt de veiligheid in ieder geval niet ten goede als je 2 knipperlichten op 2 cm afstand van elkaar hebt en je achterligger niet eens kan zien of je nou linksaf of rechtsaf gaat.
Laatst nog een bak geld neer moeten tellen om een originele knipper te krijgen uit japan, maar dan is ie teminste uiterlijk 100% origineel nogquote:Op maandag 30 juli 2012 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.
[/2ct].
quote:Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
die motoren zien in de regel vaker een dealer of werkplaats als die van de zondagsrijder die 1500 - 2500 km per jaar rijdt. Waar zit je dan met je criterium?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
Iemand die recreatief rijd met de motor heeft meer tijd om dingetjes te inspecteren dan iemand die 'm dagelijks gebruikt om naar het werkt etc te gaan. Lijkt mij.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die motoren zien in de regel vaker een dealer of werkplaats als die van de zondagsrijder die 1500 - 2500 km per jaar rijdt. Waar zit je dan met je criterium?
Mijn ex-buurman wordt gek, die heeft al jaren een bakker-framed pimpding in de schuur staan zonder er ook maar een km op te rijden
De start van het recreatieve motorrijden heet niet voor niets orgaandonatieweek bij de hulpdiensten. De die hard motorrijder is zeket niet het probleem, die kent zijn motor door en door en gaat niet met gladde bandjes het vetkeer in gemiddeld genomen.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:33 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Iemand die recreatief rijd met de motor heeft meer tijd om dingetjes te inspecteren dan iemand die 'm dagelijks gebruikt om naar het werkt etc te gaan. Lijkt mij.
Iemand die de motor voor recreatief gebruik heeft kan ook een keer zeggen; hmm, dat ding is stuk en de winkel zit dicht, dat doe ik maandag wel.
Jij hebt heul geen rijbewijsquote:Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
je liegt een goudvleugel heeft ook cruisecontrol, autopilot, slaapkamer, badkamer, keuken, studieruimte en een garage voor het koekblik.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jij hebt heul geen rijbewijs
De grap zit hem in 'dat stukke ding dat morgen ook wel vervangen kan worden'.. Die opties zitten niet op motoren, alles wat op een motor zit (en dus werkt) heb je nodig om te rijden (of stoppen)
Je hebt een motorblok + wielen/remmen + belichting + berijder.
Als een van die dingen uitvalt kun je niet rijden, period. En juist iemand die elke dag rijd kan het zich niet veroorloven met een halfgare motor te rijden
das een auto op 2 wielenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:57 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
je liegt een goudvleugel heeft ook cruisecontrol, autopilot, slaapkamer, badkamer, keuken, studieruimte en een garage voor het koekblik.
gewoon nee, net als die motorscootersquote:Op maandag 30 juli 2012 21:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
motoren met een achteruit. ergens wel vet
zolang ze niet op motor evenementen komen mag het van mij, die dingen zijn alleen maar acceptabel om te rijden als je 90 bent en je je been niet meer over het zadel kan tillen.quote:
voor woon werk verkeer zou het een goede aanvulling zijn voor veel mensen. moet je er wel met je b op kunnen.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:12 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
zolang ze niet op motor evenementen komen mag het van mij, die dingen zijn alleen maar acceptabel om te rijden als je 90 bent en je je been niet meer over het zadel kan tillen.
europa gaat hier nu over.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
in nederland niet, die laten echt geen 125cc besturen met een autorbw
alsof we wat te zeggen hebben in the long run.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:30 schreef Life2.0 het volgende:
Die regel bestaat maar nederland voert hem gewoon niet in, net zoals dat brommers een kinderklasse blijft en niet een -leer rijden voor je op een echte motor stapt-klasse wordt, zoals van de eu moet
50 cc is juist zo'n categorie waar je ongelukken van krijgt imo. in nederland zijn we fucking frigide geworden over van alles en nog wat. tijd dat dat weer wat genormaliseerd wordt.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:32 schreef leeell het volgende:
inderdaad, EU beukt er weer een regeltje doorheen wat in nederland absoluut niet werkt.
en dan mag 125cc zo hard als ze willen
en 50cc moet dan 45 blijven maar wel een trainingsvoertuig worden ???
dan moet je gewoon de actieve controle op de 50cc's stoppen (snelheid, rollerbanken enzo)
vergeet niet, dat veel sjonnies op 50cc brommertjes ook gewoon een autorijbewijs hebbenquote:Op maandag 30 juli 2012 21:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
50 cc is juist zo'n categorie waar je ongelukken van krijgt imo. in nederland zijn we fucking frigide geworden over van alles en nog wat. tijd dat dat weer wat genormaliseerd wordt.
niet erg, zitten ze op de 80 km weg. paar goede ongelukken, zodra ze het begrijpen gaan ze vanzelf normaler rijden en heb je een nieuwe cultuur. een betere dan die opgefokte 50 cc cultuur.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:36 schreef leeell het volgende:
[..]
vergeet niet, dat veel sjonnies op 50cc brommertjes ook gewoon een autorijbewijs hebben
en die denken dan, he een 125cc mag ik nu ook gewoon op, kan ik nog harder
krijg je nog meer ongelukken
nee, dat vind ik te optimistisch gedachtquote:Op maandag 30 juli 2012 21:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niet erg, zitten ze op de 80 km weg. paar goede ongelukken, zodra ze het begrijpen gaan ze vanzelf normaler rijden en heb je een nieuwe cultuur. een betere dan die opgefokte 50 cc cultuur.
toezicht en afstraffen zijn ondergewaardeerd in nederland. bonnen schrijven met flitspalen over.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:38 schreef leeell het volgende:
[..]
nee, dat vind ik te optimistisch gedacht
krijg je beetje zo'n kanaleneiland cultuur, lekker je 180cc op snorfiets laten keuren, en dan als een idioot op die dingen scheuren.
dus 50cc moet zwaar gecontroleerd worden, brommers door de crusher, megaboetes, rijbewijs invordering als het dingetje de 60 aantiktquote:Op maandag 30 juli 2012 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
toezicht en afstraffen zijn ondergewaardeerd in nederland. bonnen schrijven met flitspalen over.
je moet controleren op regels. brommers moet je afschaffen. levensgevaarlijk op het fietspad, en ook wel gevaarlijk tussen echt motor verkeer.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:40 schreef leeell het volgende:
[..]
dus 50cc moet zwaar gecontroleerd worden, brommers door de crusher, megaboetes, rijbewijs invordering als het dingetje de 60 aantikt
en dan haal je je autorijbewijs
en dan mag je 160 op een motorscooter zonder enige restrictie ???
brommers komen niet op het fietspad, enkel bromfietspaden.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je moet controleren op regels. brommers moet je afschaffen. levensgevaarlijk op het fietspad, en ook wel gevaarlijk tussen echt motor verkeer.
bromfiets pad is gewoon een omgetoverd fietspad. fietspaden moet je niet vervuilen met iets dat harder kan / wil dan 25.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:42 schreef leeell het volgende:
[..]
brommers komen niet op het fietspad, enkel bromfietspaden.
en vroeger was dat niet zo, toen reed je gewoon op de weg, maarja, niemand die meer kan rijden met het verkeer omdat het dingetje geen 60 mag ?
eens, zie editquote:Op maandag 30 juli 2012 21:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bromfiets pad is gewoon een omgetoverd fietspad. fietspaden moet je niet vervuilen met iets dat harder kan / wil dan 25.
Waar dan? Als ik met de fiets op de 50km wegen ga rijden duwen ze mij van de weg af, letterlijk..quote:Op maandag 30 juli 2012 21:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bromfiets pad is gewoon een omgetoverd fietspad. fietspaden moet je niet vervuilen met iets dat harder kan / wil dan 25.
Maar dan is ie datzelfde rbw ook zo kwijtquote:Op maandag 30 juli 2012 21:36 schreef leeell het volgende:
[..]
vergeet niet, dat veel sjonnies op 50cc brommertjes ook gewoon een autorijbewijs hebben
en die denken dan, he een 125cc mag ik nu ook gewoon op, kan ik nog harder
krijg je nog meer ongelukken
dan houdt ze op brommertjes niet tegen, waarom nu wel ?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar dan is ie datzelfde rbw ook zo kwijt
Precies. Het kleineren van de brommerklasse is juist wat het gevaarlijk maakt; geen enkele brommer voldoet aan de wettelijke eisen dus bij elke controle rijden ze weg; dat is immers voordeliger dan je laten controleren. En als je toch al "zonder verzekering" en zonder legale brommer rijd, ja dan kan ie net zo goed 100 lopen, maakt toch allemaal neit meer uit..quote:Op maandag 30 juli 2012 21:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
50 cc is juist zo'n categorie waar je ongelukken van krijgt imo. in nederland zijn we fucking frigide geworden over van alles en nog wat. tijd dat dat weer wat genormaliseerd wordt.
Die heb je alleen in nederland, in geen enkel land ter wereld bestaat dat.. Nederland creeert die situatiesquote:Op maandag 30 juli 2012 21:38 schreef leeell het volgende:
[..]
nee, dat vind ik te optimistisch gedacht
krijg je beetje zo'n kanaleneiland cultuur, lekker je 180cc op snorfiets laten keuren, en dan als een idioot op die dingen scheuren.
kan het niet beter verwoorden, misselijkmakend , vooraal dat bromcertificaat, tyfus camiel.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies. Het kleineren van de brommerklasse is juist wat het gevaarlijk maakt; geen enkele brommer voldoet aan de wettelijke eisen dus bij elke controle rijden ze weg; dat is immers voordeliger dan je laten controleren. En als je toch al "zonder verzekering" en zonder legale brommer rijd, ja dan kan ie net zo goed 100 lopen, maakt toch allemaal neit meer uit..
Toen kwamen ze weer met een halve maatregel; het brommerrijbewijs; wel de kosten en overige eisen maar niet de rechten van een normale verkeersdeelnemer; sterker nog, de snelheid werd NOG meer beperkt..
Maar er verdomme gewoon een serieuze klasse van met een 50cc voor de 14-16 en de rest op 80/125 om te oefenen, echte rijvaardigheden met een echt rijbewijs en geen kinderachtige pestcontroles bij scholen maar problemen aanpakken en mensen gaan zich ook serieus gedragen. Binnen 3 jaar ben ik uit de eu weg, weg van dit land gebaseerd op angst en regeltjes
inderdaad, makkelijke boetes graag, beetje controleren op ècht kwalijke dingen, neuhquote:Op maandag 30 juli 2012 22:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Die heb je alleen in nederland, in geen enkel land ter wereld bestaat dat.. Nederland creeert die situaties
EN waarom houdt dat niemand tegen? Omdat je met een "legale" (een normale, die gewoon 55-60 loopt) OOK je brommer kwijt bent, DUS is er geen enkele stimulans om normaal te doen (want wat de staat ziet als normaal is levensgevaarlijk (45 rechts rijden).quote:Op maandag 30 juli 2012 22:28 schreef leeell het volgende:
[..]
dan houdt ze op brommertjes niet tegen, waarom nu wel ?
en dan zal die toch nog staande gehouden moeten worden
quote:Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies. Het kleineren van de brommerklasse is juist wat het gevaarlijk maakt; geen enkele brommer voldoet aan de wettelijke eisen dus bij elke controle rijden ze weg; dat is immers voordeliger dan je laten controleren. En als je toch al "zonder verzekering" en zonder legale brommer rijd, ja dan kan ie net zo goed 100 lopen, maakt toch allemaal neit meer uit..
Toen kwamen ze weer met een halve maatregel; het brommerrijbewijs; wel de kosten en overige eisen maar niet de rechten van een normale verkeersdeelnemer; sterker nog, de snelheid werd NOG meer beperkt..
Maar er verdomme gewoon een serieuze klasse van met een 50cc voor de 14-16 en de rest op 80/125 om te oefenen, echte rijvaardigheden met een echt rijbewijs en geen kinderachtige pestcontroles bij scholen maar problemen aanpakken en mensen gaan zich ook serieus gedragen.
vooral ook de discussie van 125cc motoren op autorijbewijs, het bestaan van brommers, en de haakse en vreemde regelingen ervoor.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:45 schreef LangeJan het volgende:
De discussie is van APK voor motoren naar gedrag van automobilisten jegens brommers omgeslagen?
ALs de eu apk voor alles op 2 wielen eist vallen brommers daar ook onder, met de huidige anti-brommer regering is dat nog kanslozer dan een motorapk, past prima in het topic.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:45 schreef LangeJan het volgende:
De discussie is van APK voor motoren naar gedrag van automobilisten jegens brommers omgeslagen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Alle bewoners net zo lang sarren tot iedereen gaat emigrerenquote:Op maandag 30 juli 2012 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
Ik vraag mij eerder af waar nederland/de eu heen wilt
quote:Op maandag 30 juli 2012 23:06 schreef Sounddragon het volgende:
Hehe, speaking of motorpakken; die APK was toch om het aantal slachtoffers onder motorrijders terug te brengen? Iemand een vermoeden waar ik heen wil?
Breng ze nou niet op ideeen. Zelfs een motorpak beschermt je niet tegen een paal of een auto achter je. Alleen tegen schaafwonden en meer niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zeker niet op het fietspad dat is iig zeker.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waar dan? Als ik met de fiets op de 50km wegen ga rijden duwen ze mij van de weg af, letterlijk..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |