abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114822245
Ja, ik onderbouw nu alleen mijn mening waarom ik motorrijders irritant vind.
Dat ze in de file overal langs kunnen vind ik heel fijn voor ze en ik hou altijd ruimte voor ze over om te passeren!
Daarbij ben ik nog wel steeds van mening dat APK voor alle motorvoertuigen verplicht moet worden.

Sorry voor de in eerste instantie nogal afgezaagde opmerkingen zonder onderbouwing!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_114822402
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, ik onderbouw nu alleen mijn mening waarom ik motorrijders irritant vind.
Dat ze in de file overal langs kunnen vind ik heel fijn voor ze en ik hou altijd ruimte voor ze over om te passeren!
Daarbij ben ik nog wel steeds van mening dat APK voor alle motorvoertuigen verplicht moet worden.

Sorry voor de in eerste instantie nogal afgezaagde opmerkingen zonder onderbouwing!
zelfa als het de cerkeersveiligheid niet of nauwelijkst helpt?
  zondag 29 juli 2012 @ 22:08:20 #153
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114822843
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, ik onderbouw nu alleen mijn mening waarom ik motorrijders irritant vind.
Dat ze in de file overal langs kunnen vind ik heel fijn voor ze en ik hou altijd ruimte voor ze over om te passeren!
Daarbij ben ik nog wel steeds van mening dat APK voor alle motorvoertuigen verplicht moet worden.

Sorry voor de in eerste instantie nogal afgezaagde opmerkingen zonder onderbouwing!
Maar waarom dan? Onveilige motoren bestaan niet, er is geen computer, airbag, gordel of kreukelzone die je enigzins veilig houdt. De enige veiligheid die je hebt om niet elke dag van je motor gereden te worden (ik houd het wel eens bij voor de grap, hoe vaak ik een ongeluk zou hebben gehad als ik NIETS had gedaan, meestal stop ik bij 3 met tellen, en dat is een dagelijkse routine!) is 1) je motor in topconditie houden! welke autorijden zie jij elke dag banden nalopen op stukje metaal, glas, scheurtje of andere dingen die er niet horen?
2) 15 seconden in de toekomst kijken (nu zal je lachen maar let maar eens op motorrijders; vaak is het echt alsof ze in de toekomst kijken en weten waar wat fout gaat).

En jij denkt dat als een mannetje in pak elke 5 jaar naast mij gaat staan ik opeens minder van mijn motor wordt gereden?
  zondag 29 juli 2012 @ 22:10:14 #154
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114822955
En mogen we dan ook de wet opdoeken, die ene wet die zegt over dat je lichten moet hebben, remmen moeten goed werken, uitlaat moet gasdicht zijn en niet te veel herrie maken, bepaalde modificaties mogen niet, en dan nog alle verkeersregels.. allemaal nutteloos want we moeten straks aan de apk en dan doen we niets meer verkeerd _O_

Oh wacht de apk checkt die zaken helemaal niet en we hebben politie om te zorgen dat mensen een beetje rekening houden met elkaar..
pi_114823381
En speling op onderdelen? Lekkage van vloeistoffen? Remmen test? Lijkt me op zijn minst zo eerlijk om dit ook voor motoren in te voeren?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 29 juli 2012 @ 22:25:11 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114823761
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:18 schreef FalleNk810i het volgende:
En speling op onderdelen? Lekkage van vloeistoffen? Remmen test? Lijkt me op zijn minst zo eerlijk om dit ook voor motoren in te voeren?
Speling op onderdelen leidt op een motor direkt tot een heel naar weggedrag, staat ook al eerder in dit topic, lekkage van vloeistoffen ga je niet mee rijden, want veel zit er niet in, en een motor duwen in je pak is niet tof. En remmentesten worden met grote regelmaat georganiseerd door blikkers die je 'niet zien' :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114823875
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
En remmentesten worden met grote regelmaat georganiseerd door blikkers die je 'niet zien' :+
:D

Los daarvan, de verplichte minimumvertraging is voor zowel auto's als motoren zo laag dat je daar niet eens de weg mee opdurft. Ook niet in een auto. Wat bij auto's de grootste apk problemen geeft als het op remmen aankomt is ongelijk remmen tussen links en rechts. En dat is dan weer geen issue bij een motor.
pi_114823957
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Speling op onderdelen leidt op een motor direkt tot een heel naar weggedrag, staat ook al eerder in dit topic, lekkage van vloeistoffen ga je niet mee rijden, want veel zit er niet in, en een motor duwen in je pak is niet tof. En remmentesten worden met grote regelmaat georganiseerd door blikkers die je 'niet zien' :+
Uiteraard heb je daar gelijk in. En mensen zoals jij zouden zeker niet op een motor gaan rijden als er 1 van die zaken mankeert aan de motor. Maar je hebt altijd mensen die er niks om geven of te lui / gemakzuchtig zijn. Daarom lijkt mij een APK voor de motor niet zo heel raar, je hebt immers niks te vrezen als je weet dat jouw motor veilig is en je jezelf en anderen in het verkeer niet in gevaar wilt brengen.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 29 juli 2012 @ 22:33:27 #159
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114824194
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:18 schreef FalleNk810i het volgende:
En speling op onderdelen? Lekkage van vloeistoffen? Remmen test? Lijkt me op zijn minst zo eerlijk om dit ook voor motoren in te voeren?
Ho ho ho, eerst denken dan roepen..

Als mijn motor echt zo lekken (en dan niet die 3 druppels) zou ik het einde van de straat al niet halen, alle vloeistoffen lek je namelijk voor je achterband :+

Er rijden ook meer autos dan motoren op de weg, en ze hebben nog het leven mij van de weg te dwingen door hun auto tegen mijn motor te gooien (als ik niet uit zou wijken) dat is ook niet eerlijk; ik wil dat morgen iedereen gaat fietsen!
  zondag 29 juli 2012 @ 22:34:09 #160
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114824235
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:29 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]
Maar je hebt altijd mensen die er niks om geven of te lui / gemakzuchtig zijn.
Nee, die bestaan niet (meer)!
pi_114824294
Ik heb nog nooit blik op de weg gezien waar ze een motorwrak aantroffen. Gevoelsmatig klinkt een apk voor motoren misschien logisch maar welk probleem lost het op.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:45:46 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114824830
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:29 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Uiteraard heb je daar gelijk in. En mensen zoals jij zouden zeker niet op een motor gaan rijden als er 1 van die zaken mankeert aan de motor. Maar je hebt altijd mensen die er niks om geven of te lui / gemakzuchtig zijn. Daarom lijkt mij een APK voor de motor niet zo heel raar, je hebt immers niks te vrezen als je weet dat jouw motor veilig is en je jezelf en anderen in het verkeer niet in gevaar wilt brengen.
Oh jawel hoor, ik heb ook wel eens met een olielekkage op de motor gereden, ik ben niet heilig, nobody is, maar waar het eigenlijk om gaat, is dat je manco's aan een motor heel direkt ondervindt, waar het bij een auto heel lang ongemerkt blijft. Jouw auto kan makkelijk al maandenlang lekken zonder dat je het in de gaten hebt. Bij een motor kom je aanlopen, en dan ligt het meteen voor je neus. kan niet missen. En de meeste motorrijders doen er dan ook wat aan, want zoals Life al zegt; olie op je achterband is niet zo fijn ;)

Die hele APK wordt ons gewoon opgelegd vanuit de EU, is op zich wel 'mee te leven', maar waar ik wel een beetje buikkrampjes van krijg, is de freakin' non-argumenten die ze gebruiken om het een beetje goed te lullen. Dát zuigt.

Ik zelf vind het best wel een goed plan als er één keer per jaar een onafhankelijk iemand mijn brommer even naloopt op puntjes die ik zelf over het hoofd kan hebben gezien. Maar de manier waarop het door die Hagenezen verkocht wordt is gewoon ver beneden peil. Net als die belachelijke TC op de A2; 'voor de omwonenden' wélke koe bedoelen ze precies? 8)7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 29 juli 2012 @ 22:59:23 #163
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114825638
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:43 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Harley Davidson Liberator uit 1932 bijv.? Ga ik binnenkort op rijden....suicide clutch, geen idee wat dat is
zoiets maar dan eerder iets europees
pi_114833890
Zouden zaken als CO-metingen e.d. dan ook aan de orde komen?
  maandag 30 juli 2012 @ 09:48:41 #165
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_114836975
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ben voor een APK voor motoren. Waar kan ik nu tekenen?
  maandag 30 juli 2012 @ 11:54:05 #166
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114840285
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
Wat een onzin. Ik ken genoeg motorrijders die nog geen bougie aan kunnen wijzen, laat staan dat ze de staat van de remmen kunnen controleren.

Gewoon invoeren dus die APK.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 30 juli 2012 @ 12:03:35 #167
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114840609
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:15 schreef Rappetor het volgende:
Ik lees weer een hoop bullshit.

Lees de feiten mensen!
- bijna een verwaarloosbare hoeveelheid van de ongelukken komt door een technisch gebrek bij de motor. Waarbij ook nog eens een groot deel met de banden te maken heeft (iets wat NIET bij de APK opgelost gaat worden, want een band die net aan goed is bij de keuring is dat over 3 maanden echt niet meer).
- In andere landen waar al een APK voor motoren is is het niet beter dan in landen waar geen APK is.

Iedereen die zegt:"Het moet voor de auto, dus ook voor motoren" heeft ook een bord voor z'n kop. Ga maar eens onderzoeken waarom de APK voor auto's ooit is ingevoerd. Dat had écht zin en kon statistisch wel goed onderbouwd worden. En heeft ook significante verbeteringen opgeleverd. Iets wat bij de APK van motoren niet gaat gebeuren.
Dus een beetje jaloers geblaat daar heeft niemand wat aan. Ik ben dus bang dat al op dit soort basaal geneuzel een hoop politici om zijn. Als een soort 'gelijkheid' moeten motoren dan ook maar een APK. Ook al is het nergens op gebaseerd.

APK gaat gewoon een mooi hulpmiddel worden om bepaalde (nieuwe) regels door onze strot te douwen. Denk aan de eventuele zgn 'non tampering' wet. Dan mag je de motor niet meer opvoeren (ECU tuning o.i.d.). Of gaat men controleren of je knipperlichten wel het correcte e-nummer hebben. Allerlei zaken die dan al niks meer met veiligheid te maken hebben, en laat staan enig effect zullen hebben.

Ik ben helemaal voor de veiligheid en dingen waardoor deze veiligheid vergroot kan worden. Maar dit soort regelgeving is echt onzin, en daar kan ik me ook kwaad over maken.
Als je kijkt hoeveel dit alles zomaar gaat kosten, dat is niet normaal. Als ze die hoeveelheid geld uitgeven aan iets anders: bv reclame campagnes om mensen (voornamelijk automobilisten) iets meer bewust te maken van motorrijders. Je weet wel, daar waar de meeste dodelijke ongelukken door gebeuren "Oh.. ik heb je helemaal niet gezien!". In Engeland hebben ze daar al een term voor, een SMIDSY, Sorry Mate I Didn't See You. *BAM* Met 80 op een linksafslaande slapende automobilist.
Dat gaat op zeker al meer doden schelen dan een verplichte APK.

Of desnoods het geld steken in betere hygiëne bij ziekenhuizen. Dat scheelt ook al meer doden per jaar dan de APK. En ga zo maar door..
En waarom ziet de gemiddelde automobilist de gemiddelde motorrijder niet of te laat? Juist, omdat die motormuizen idiote dingen uitspoken en denken dat de hele weg van hun is. Nog net even ergens tussendoor glippen op het laatste moment, of als een idioot ineens uit de dode hoek komen.

Ik stond laatst met de TT op de A28 voor Assen in de file. Nou wat je daar allemaal ziet gebeuren lusten de honden geen brood van. En maar afgeven op de "koekblikkers" terwijl ze zelf als een mongool door het verkeer gaan :r.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 30 juli 2012 @ 12:09:28 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114840837
APK voor motoren vind ik onzin. Ik heb er twee; een nwe. en een oude en ze zijn beide in redelijk originele en goede staat.En dan moet je weer een vrijdagochtend opofferen om iemand te betalen om te constateren dat ik gelijk heb.

Ik zie wel een paar problemen.
-teringherrie
-debiele motorrijders met teveel testosteron/nog geen normaal ontwikkeld sexleven. :P

Puntenrijbewijs en goede (technische-)controles ter plaatse lijken mij nuttiger. Ook voor vierwielers trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 30-07-2012 12:54:59 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114842543
Niet getekend, alle gemotoriseerde voertuigen zijn potentieel gevaarlijk voor andere weggebruikers en dus moeten zij aan regelmatige technische controle worden onderworpen.

Overigens hoop ik dat de controle ook streng wordt op het gebied van decibelproductie: het geluid wat ze nu vaak produceren slaat echt totaal nergens op.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:56:15 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114842598
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:54 schreef TheSalesman het volgende:
...
Overigens hoop ik dat de controle ook streng wordt op het gebied van decibelproductie: het geluid wat ze nu vaak produceren slaat echt totaal nergens op.
Daar heeft APK dus totaal geen zin volgens mij.
E-keur uitlaat er op - keuring - E-keur uitlaat er weer af.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 30 juli 2012 @ 12:57:53 #171
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_114842642
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Daar heeft APK dus totaal geen zin volgens mij.
E-keur uitlaat er op - keuring - E-keur uitlaat er weer af.
Dat is met gele koplampen en veel andere tuningsartikelen voor de auto ook zo. Dat zal verder ook nooit veranderen.

Goed ding die APK, belachelijk dat die er nog niet is.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 30 juli 2012 @ 12:58:42 #172
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_114842666
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:09 schreef Hyperdude het volgende:
APK voor motoren vind ik onzin. Ik heb er twee; een nwe. en een oude en ze zijn beide in redelijk originele en goede staat.En dan moet je weer een vrijdagochtend opofferen om iemand te betalen om te constateren dat ik gelijk heb.

Ik zie wel een paar problemen.
-teringherrie
-debiele motorrijders met teveel testosteron/nog geen normaal ontwikkeld sexleven. :P

Puntenrijbewijs en goede (technische-)controles ter plaatse lijken mij nuttiger. Ook voor vierwielers trouwens.
Met of zonder APK blijven die mongolen er wel. Is met de auto net zo.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_114842699
Tsja, ik vrees dat je daarin gelijk hebt. Dan zou ik toch pleiten voor het wetgevingsinstrument: boetes (in het bijzonder bij herhaling) fors verhogen. En dan bedoel ik niet naar ¤200 maar gewoon meteen iets van ¤1000. Net zoals de boetes voor het vernielen van OV-chipapparatuur in Rotterdam ook oplopen tot in de duizenden euro's: zero tolerance.
pi_114842766
Ik zie genoeg motoren die de APK niet halen, dus het is prima om dat eens in te voeren.

Veel voorkomende mankementen:
• ontbrekende of minuscule richtingaanwijzers
• overmatig uitlaatgeluid
• foutieve montage kentekenplaat (naast het achterwiel)
• ontbrekende of veel te kleine spiegels

Daarnaast, tussen de file doorrijden betekent niet met 120 km/u tussen verkeer dat 70 km/u rijdt doorjakkeren.
  maandag 30 juli 2012 @ 13:06:15 #175
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114842855
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:02 schreef noutie het volgende:
Ik zie genoeg motoren die de APK niet halen, dus het is prima om dat eens in te voeren.

Veel voorkomende mankementen:
• ontbrekende of minuscule richtingaanwijzers
• overmatig uitlaatgeluid
• foutieve montage kentekenplaat (naast het achterwiel)
• ontbrekende of veel te kleine spiegels
1x per jaar even de spiegels en originele uitlaat erop plakken en na de APK er weer af. ^O^
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 30 juli 2012 @ 13:08:45 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114842928
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:06 schreef mstx het volgende:

[..]

1x per jaar even de spiegels en originele uitlaat erop plakken en na de APK er weer af. ^O^
Dat is volgens mij de kern van het probleem:
-APK heeft weinig nut.
-Veel motorrijders zorgen door hun gedrag dat niet-motorrijders de APK voor motoren, en andere motor pesterijtjes, een goed idee vinden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114842951
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is volgens mij de kern van het probleem:
-APK heeft weinig nut.
...-Veel motorrijders zorgen door hun gedrag dat niet-motorrijders de APK voor motoren, en andere motor pesterijtjes, een goed idee vinden.
Een soort manier om ze "terug te pakken"?
  maandag 30 juli 2012 @ 13:10:54 #178
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114842983
ja
jaloezie icm. met burgermansfatsoen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114843124
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:10 schreef Hyperdude het volgende:
ja
jaloezie icm. met burgermansfatsoen.
Ik denk dat het meestal komt dat motoren simpelweg geen auto's zijn.

Ik heb vaker "aso" manouvres uitgehaald zoals bij een uitvoegstrook inhalen op de vluchtstrook. Voor de auto is dat asociaal, maar de auto voor me gooien zonder in de spiegels te kijken zorgt er wel voor dat ik aan mijn eigen veiligheid moet denken waardoor ik moet uitwijken.
Helaas wordt dat soms niet begrepen.

Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
pi_114843495
quote:
Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.

ps. ik heb een A-rijbewijs.
pi_114843699
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:15 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]
Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
Terugpakken voor wat? Omdat motorrijders ook nagenoeg altijd automobilist zijn. En dus sowieso ook al gewoon APK kosten hebben voor de auto. En aangezien ze twee voertuigen hebben ook dubbel wegenbelasting betalen (terwijl je maar met één tegelijkertijd kunt rijden)?

Heel veel mensen praten over motorrijders alsof het een apart soort is wat ineens bij mooi weer uit de modder komt kruipen. Maar het is/zijn gewoon familie, buren, vrienden, kennissen en/of collega's.

Motoren zien er anders uit. Motoren rijden anders. Motoren klinken anders. Motoren zijn inderdaad gewoon geen auto's. Juist daarom lopen mensen altijd te zeiken over 'motoren' en 'motorrijders'.

De hoeveelheid aso's in de auto en die echt maffe dingen uithalen zijn echt vele malen groter dan die op de motor. Alleen al omdat elke motorrijder zich echt wel bewust is van het risico op twee wielen (uitzonderingen daargelaten).
Maarja.. lullen over 'motorrijders' is zo lekker makkelijk eh. Terwijl iedereen echt wel weet dat er meer idioten op 4 wielen rondrijden dan op 2.
pi_114843707
Ik zeg apk invoeren voor motors, en als we toch alles en iedereen gelijk maken, ook maar ff de auto rijbewijzen gelijktrekken met de motor, het liefst de 2013 regeling, eens zien hoe hard dat golfjes tuig loopt te boe roepen
pi_114843798
quote:
Technisch mankement zeer zelden oorzaak ongeval
De Commissie motiveert haar voorstel met bezorgdheid over de veiligheid, maar negeert dat slechts in zeer zeldzame gevallen technische mankementen de oorzaak zijn geweest van een ongeval. Voor motorongevallen spelen technische gebreken een nog minder belangrijke rol. Tegelijkertijd kan worden geconstateerd dat, met betrekking tot de motorongevallen met fatale afloop, Europese landen mét periodieke controles voor motorfietsen niet beter presteren dan de landen waar de periodieke inspecties niet verplicht zijn voor motorfietsen.
Mooie claim maar zonder bijgeleverde statistieken kan ik net zo goed beweren dat de APK levens redt.
pi_114843811
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:23 schreef noutie het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.

ps. ik heb een A-rijbewijs.
Dan zou ik mij even hééél snel in de cijfers verdiepen. Je schrikt echt van het aantal dodelijke ongelukken waarbij de auto gewoon de motor over het hoofd heeft gezien (terwijl motorrijder zich gewoon aan de regels hield, feit). Dat is namelijk het meest voorkomende dodelijke ongeluk.
Saillant detail daarbij is dat de meeste (lees: nagenoeg alle) automobilisten die daarbij betrokken zijn zelf geen A rijbewijs hebben.
  maandag 30 juli 2012 @ 13:33:15 #185
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114843921
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:28 schreef Bozz187 het volgende:
Ik zeg apk invoeren voor motors, en als we toch alles en iedereen gelijk maken, ook maar ff de auto rijbewijzen gelijktrekken met de motor, het liefst de 2013 regeling, eens zien hoe hard dat golfjes tuig loopt te boe roepen
Een auto op 11kW. _O-
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114844076
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:23 schreef noutie het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.

ps. ik heb een A-rijbewijs.
Klopt, maar dat probleem wordt niet opgelost met het invoeren van APK voor motoren.
pi_114844111
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:33 schreef mstx het volgende:

[..]

Een auto op 11kW. _O-
Een max van 100pk de eerste drie jaar zou niet slecht zijn.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_114844344
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:02 schreef noutie het volgende:
Ik zie genoeg motoren die de APK niet halen, dus het is prima om dat eens in te voeren.

Veel voorkomende mankementen:
• ontbrekende of minuscule richtingaanwijzers
• overmatig uitlaatgeluid
• foutieve montage kentekenplaat (naast het achterwiel)
• ontbrekende of veel te kleine spiegels

Daarnaast, tussen de file doorrijden betekent niet met 120 km/u tussen verkeer dat 70 km/u rijdt doorjakkeren.
knippers zijn niet verplicht als de motor voor 1997 in gebruik is genomen, en een rechter spiegel is ook niet verplicht als voor een bepaald jaar in gebruik is genomen, en een sidemounted plate is volgens mij ook niet verboden, er zijn ook auto's die hun kentekenplaten niet in het midden hebben
pi_114844415
Een beetje "ik mag het niet dus jij ook niet" discussie.
pi_114844467
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:37 schreef Beach het volgende:

[..]

Een max van 100pk de eerste drie jaar zou niet slecht zijn.
maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
pi_114844930
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:45 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
Ja! Net als bij autos! Als je net je B rijbewijs hebt dan mag je ook maximaal .. pk...oh wacht -O-
pi_114845015
Nee.. ho ho.. gelijkheid werkt maar één kant op: auto -> motor
Andersom kan écht niet :D
pi_114845020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:09 schreef Fatty het volgende:
* oorlog start:

Vind dat ze dit direct moeten invoeren, auto's dienen gecontroleerd te worden, dus motoren ook, ze maken tenslotte uit van hetzelfde verkeer, dus ik wil dat ook hun veilig zijn.

Daarbij, elke motor minder = beter. tering dingen.
Amen, op het tweede stukje na dan...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_114845070
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:45 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
Voor autos he.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 30 juli 2012 @ 14:02:07 #195
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_114845179
Eensch..

NEE
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_114845635
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:58 schreef Rappetor het volgende:
Nee.. ho ho.. gelijkheid werkt maar één kant op: auto -> motor
Andersom kan écht niet :D
en dat is dus helaas wel de gedachtegang, want die rijbewijzen al, de apk, en daar komt wss ook nog wel de reflector stukken op de jas en helm bij, en wat gebeurt er bij de andere (lees. Auto) nauwelijks iets, hooguit een belastingsvoordeel als je een hybride koopt
pi_114845685
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Voor autos he.
ja 25pk voor de auto
pi_114847754
Ohw en ik vind wel dat motoren verplicht een open uitlaat moeten hebben, dan kunnen die blikken de motorrijders horen voordat ze opzij komen, is wel zo veilig
  maandag 30 juli 2012 @ 15:01:42 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114847987
quote:
...wel zo veilig
En duizenden petjes in Golf of Civic vinden dat vast ook van hun Mediamarkt boombox :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 30 juli 2012 @ 15:08:46 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114848287
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Bozz187 het volgende:
Ohw en ik vind wel dat motoren verplicht een open uitlaat moeten hebben, dan kunnen die blikken de motorrijders horen voordat ze opzij komen, is wel zo veilig
Niet waar, rijdend in een auto hoor je een motor pas als hij náást je rijdt. Als je hoorbaar bent terwijl je nog áchter hem rijdt, produceer je wel héél overdreven veel herrie :)

Blikkers moeten gewoon de stront uit hun oogjes vegen voor ze kijken (áls ze al kijken), dat zou al een hoop schelen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')