ow heeft een belgische vriend van mij nooit last van gehad in zijn BX...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ook. Al heb ik (nog) geen motorfiets.
[..]
Dat dus. Met een motorfiets lig je veel eerder op je bek als er iets kapotgaat; in een auto blijf je wat gemakkelijker zitten.
[..]
Geloof me maar: Ambtenaren kunnen onverwachts heel erg creatief worden. En als het niet wordt verboden, bedenken ze wel iets zoals in België... "Tuning-keuring". Duur uitziende uitdrukking voor iets wat niets toevoegt. Voor elk dingetje wat zogezegd niet origineel is betaal je ¤ 2,50 extra, men kijkt er even vluchtig naar en het is goed. Maar kost wel ¤ 2,50 per keer, per onderdeel.
En onder "tuning" verstaat men in België bijvoorbeeld ook al een dikkere kabel naar een versterkertje achterin de kofferbak... Toppunt was echter dat men een groot aantal BX-eigenaren die ¤ 2,50 tuning-boete aanrekende terwijl men met een volledig originele auto aankwam. Volgens de regeltjes was een motorkap van kunststof namelijk tuning...
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:57 schreef BlackRhino het volgende:
Begrijp al sowieso vaak niet, waarom burgers het eens kunnen zijn met dit soort regeltjes van bovenaf opgelegd. Onze regering heeft het wel erg makkelijk met al deze meelopers
Sorry hoor, ik ben niet op mijn mondje gevallen, ik lees gewoon niet elk topic weer om de minuut om te kijken of iemand mij om een reactie vraagt.quote:
Trouwens. Beetje zielig om gewoon een tekst te pikken van het motor-forum, vind je niet?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:57 schreef BlackRhino het volgende:
Begrijp al sowieso vaak niet, waarom burgers het eens kunnen zijn met dit soort regeltjes van bovenaf opgelegd. Onze regering heeft het wel erg makkelijk met al deze meelopers
quote:NR34 schreef op 28 juli 2012 @ 13:40:
[...]
Ik wil het niet eens lezen. Begrijp al sowieso vaak niet, waarom burgers het sowieso eens kunnen zijn met dit soort regeltjes van bovenaf opgelegd. Onze regering heeft het wel erg makkelijk met al deze meelopers
Misschien is ie dezelfde persoonquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Trouwens. Beetje zielig om gewoon een tekst te pikken van het motor-forum, vind je niet?
[..]
Dat heb ik natuurlijk al gecheckt en dat is niet zoquote:
ik heb nog nooit motorwrakken gezien. denk dat een motorrijder wat voorzichtiger is omdat ie maar 2 wieltjes heeft.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef Daniel1976 het volgende:
Lijkt me een goed iets die APK.
Sinds de APK voor auto's is de kwaliteit van het nederlandse wagenpark best verbeterd.
De politie houdt minder van die totaal controles zo als vroeger. Dus ik ben daar voor motoren ook wel voor net als voor brommers eigenlijk.
Zonder remmen? Waar?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:02 schreef T42 het volgende:
[..]
want zie genoeg barrels zonder remmen en licht....
En iedereen verplicht 20 uur per dag thuis houden, als ze naar buiten moeten onder politiebegeleidng met veiligheidskleren en airbag om hun middelquote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:31 schreef Resistor het volgende:
Gewoon alles keuren wat op de openbare weg komt en waarbij je voeten niet de grond raken.
Auto's, motoren, (vooral) bromfietsen en snorfietsen. Fietsen, steps, scootmobielen, elektrische rolstoelen en Segways.
Auto's zijn de meest voorkomende oorzaak, niet banden.quote:Op zondag 29 juli 2012 00:35 schreef densmee het volgende:
in de ongevalsstatistieken wordt banden als meest voorkomend genoemd, is dit op basis van geen profiel is oorzaak of wat anders?
want bij veel banden zit er een profiel ingesneden omdat het verplicht is om profiel te hebben. maar deze banden zouden zonder profiel net zo goed presteren onder natte en droge omstandigheden
ja met een platte band mag hij wel afgekeurd worden inderdaad.quote:Op zondag 29 juli 2012 00:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ben je er wel eens in een bocht achtergekomen dat je een lekke band had? Da's ook een 'banden gerelateerd euvel' heAls je dan toevallig net plat in een snelweg op- of afrit duikt, lig je gewoon op je plaat.
Overigens wederom niet iets wat een APK gaat voorkomen
er zijn toch genoeg supersport banden waar dat toch zeker wel zo is. ik zal eens kijken of ik nog iets gevonden kan krijgenquote:Op zondag 29 juli 2012 00:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Auto's zijn de meest voorkomende oorzaak, niet banden.
Als eenzijdig onderschatten situatie, daar gaan je banden niet aan helpen, maar zonder profiel hetzelfde presteren, wil je het testen want dat klopt toch echt niet!
Met een halve bar verschil denk ik bij de eerste bocht al van heuj er klopt iets niet maar dat zijn dan gewoon de koude bandenquote:Op zondag 29 juli 2012 00:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ben je er wel eens in een bocht achtergekomen dat je een lekke band had? Da's ook een 'banden gerelateerd euvel' heAls je dan toevallig net plat in een snelweg op- of afrit duikt, lig je gewoon op je plaat.
Overigens wederom niet iets wat een APK gaat voorkomen
Ga dat eens roepen op de paddock van de motoGP?quote:Op zondag 29 juli 2012 00:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Auto's zijn de meest voorkomende oorzaak, niet banden.
Als eenzijdig onderschatten situatie, daar gaan je banden niet aan helpen, maar zonder profiel hetzelfde presteren, wil je het testen want dat klopt toch echt niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |