abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2012 @ 11:08:55 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114795373
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:56 schreef FemacampSurvivor het volgende:
reageer eens inhoudelijk in plaats van die media codewoordjes.
Kom jij eens met een onderbouwing van je claims of rot op naar BNW
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 29 juli 2012 @ 11:12:45 #92
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114795488
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kom jij eens met een onderbouwing van je claims of rot op naar BNW
waar bemoei jij je mee oude troll.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  zondag 29 juli 2012 @ 11:15:11 #93
45206 Pietverdriet
pi_114795553
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:12 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

waar bemoei jij je mee

Met onvriendelijke groet
Een oude troll.
Verbeterd
pi_114795564
heeft een hypotheek zonder aflossing in dit geval toch een voordeel
  zondag 29 juli 2012 @ 11:18:37 #95
378470 FemacampSurvivor
pi_114795630
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:15 schreef pinine het volgende:
heeft een hypotheek zonder aflossing in dit geval toch een voordeel
precies dit soort maatregelen hebben het effect dat je beter al je geld zo snel mogelijk kan verbrassen aan leuke dingen zodat de overheid het niet meer van je kan afpikken.
Met als gevolg dat je een samenleving creëert die totaal afhankelijk is van de overheid, in plaats van een sterke samenleving gebaseerd op sterke individuen die liever keihard werken en nog wat kunnen sparen in plaats van luie mensen die elke cent maar verbrassen voordat de overheid het van ze af kan pakken om dan later weer te moeten bedelen voor gezondheidszorg of huurtoeslag of wat dan ook.

Wel makkelijk natuurlijk een totaal afhankelijke volk die wel op je moet stemmen omdat ze anders niet rond kunnen komen.
  zondag 29 juli 2012 @ 11:20:16 #96
45206 Pietverdriet
pi_114795666
Is FCS de nieuwe account van Lambiekje?
pi_114795713
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Ludd op 29-07-2012 11:23:10 (offtopic) ]
  zondag 29 juli 2012 @ 11:23:03 #98
378470 FemacampSurvivor
pi_114795742
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Is FCS de nieuwe account van Lambiekje?
klik
  zondag 29 juli 2012 @ 11:58:16 #99
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_114796683
Er zit wel wat in het idee dat ouderen hun kapitaal (dus hun huis) opeten/leuke dingen mee doen en ook zorgkosten mee betalen. Waarom zou je dat niet doen? Leuk voor de kinderen, zo'n erfenis, maar die hebben al lang hun natje en droogje.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_114796735
nederland is gewoon een bagger land aan het worden dankzij de eu. we mogen meebetalen aan die armoelijders en al onze welvaart inleveren. fuck you nederland.
pi_114796804
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nederland is gewoon een bagger land aan het worden dankzij de eu. we mogen meebetalen aan die armoelijders en al onze welvaart inleveren. fuck you nederland.
Hoewel ik het met je eens bent wat betreft de EU, worden de zorgkosten in Nederland sowieso onhoudbaar. Dat heeft niets met de EU te maken.
pi_114796862
Nee dat heeft te maken met de brlachelijke winsten in deze sector.
pi_114797233
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:51 schreef FemacampSurvivor het volgende:
gewoon stoppen met overdrachtsbelasting, hypotheekrenteaftrek, huursubsiedie etc etc baas in eigen huis.
Zelfde met zorgverzekering, stoppen met al die bemoeienis zoals verplichte ziektewet, zorgtoeslag etc etc.
De DNB wil dat mensen meer zelfvoorzienend worden. Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar moet krijgen als de overheid bepaald wat ze met jou (afbetaalde) eigendom doen.
  zondag 29 juli 2012 @ 12:21:02 #104
378470 FemacampSurvivor
pi_114797366
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:17 schreef Freak188 het volgende:

[..]

De DNB wil dat mensen meer zelfvoorzienend worden. Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar moet krijgen als de overheid bepaald wat ze met jou (afbetaalde) eigendom doen.
Je moet niet alles geloven wat er op de TV verschijnt. De DNB wil juist dat nederlanders diep in de schulden staan en zo voor altijd schuld bij de bank hebben.
Maar ik ben het met je eens de overheid zou helemaal niets over jouw afbetaalde eigendom moeten hebben. Je zou zelf moeten bepalen wat je met je eigen spullen doet.
De Europese unie in tegenstelling wil naar een systeem waar er geen private eigendom erkend wordt.
  zondag 29 juli 2012 @ 13:23:14 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_114799524
Die gozer vergeet even een ding. in zijn berekeningen het geld weg te nemen van de graaiende doktoren en de 26 overbodige management lagen en 4 directeuren die boven een dokter staan... Bureaucratiekosten heb hij ook nog eens niet meegenomen.

Ik bouw nu premie op voor een keer dat het echt mis gaat. Daar spaar je eigenlijk voor. Als im mijn bezittingen moet verkopen voor zorg had ik net zo goed geen verzekering hoeven nemen.

Ofwel: gaat nergens over dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_114801208
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:23 schreef Red_85 het volgende:

Ik bouw nu premie op voor een keer dat het echt mis gaat. Daar spaar je eigenlijk voor. Als im mijn bezittingen moet verkopen voor zorg had ik net zo goed geen verzekering hoeven nemen.

Je weet dat als je je hele leven 100 euro per maand premie betaald dit bij lange na niet genoeg is voor een heupoperatie op je 70ste en allerlei dementiemedicijnen erbij?
Daar zit het probleem, de premies zijn te laag en te laag geweest vroeger om dit probleem, wat al 50 jaar bekend is, op te lossen. Zelfs met een faktor 5 qua zorgpremie red je het nog niet.

De afgelopen 50 jaar heeft de politiek dit probleem stilverzwegen, met het motto, als je het er niet over hebt, dan bestaat het ook niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_114803008
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:05 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Echt wel 1 van de slechtste in de westerse wereld. De meeste mensen gaan dood op de wachtlijst terwijl in andere landen gewoon geholpen wordt als je maar betaald niets geen wachtlijst.
Hier betaal je je hele leven ziektenkosten premie en als je dan eens wat hebt moet je nog een keer betalen met je huis.....
Mijn god...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 29 juli 2012 @ 14:52:55 #108
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_114803218
Zorg in het buitenland inkopen is misschien niet eens zo'n slecht idee
goedkoper, betere kwaliteit
pi_114803525
Uh-huh.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_114805288
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je weet dat als je je hele leven 100 euro per maand premie betaald dit bij lange na niet genoeg is voor een heupoperatie op je 70ste en allerlei dementiemedicijnen erbij?
Daar zit het probleem, de premies zijn te laag en te laag geweest vroeger om dit probleem, wat al 50 jaar bekend is, op te lossen. Zelfs met een faktor 5 qua zorgpremie red je het nog niet.

De afgelopen 50 jaar heeft de politiek dit probleem stilverzwegen, met het motto, als je het er niet over hebt, dan bestaat het ook niet.
Dat valt nog te bezien, voor mensen die nu jong zijn. Alleen hebben de mensen die nu richting die 70 gaan jarenlang toen ze jong en gezond waren niet de premie betaald die we nu moeten betalen maar dat is een ander verhaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door CafeRoker op 29-07-2012 15:50:23 ]
  zondag 29 juli 2012 @ 16:36:29 #111
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114808069
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maar het is niet gezegd dat iedereen een heupoperatie nodig heeft of dement wordt. Mensen zoals mijn opa, die op redelijk gezonde wijze 95 worden kosten dus lang niet zoveel.

Haal al die overbodige managers er maar eens tussen uit.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114818282
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Palliatief betekent levensverlengend, met zo'n goed mogelijke gezondheid.
Dat kan nog steeds chemo zijn, bestralingen, operaties.
Niet goedkoper dus dan curatief, waar genezing nog mogelijk is.
Ehh, nee!

Palliatief betekent verlichtend of verzachtend. Dus puur gericht op het verminderen van pijn. Curatief betekent richten op genezing. De twee staan dus nogal in contrast met elkaar. Het een sluit het ander niet altijd perse uit, maar wanneer men de focus op palliatieve zorg legt, kan je er vrijwel zeker van uit gaan dat er curatief gezien geen kans op verbetering meer is. Palliatieve zorg is dus niet perse gericht op levensverlenging, maar kan (door het wegnemen van pijn) wel die uitwerking hebben.

Edit: En chemo is juist absoluut geen palliatieve zorg. Dat ze naast een chemo ook palliatieve zorg aanbieden kan best, maar dit is dan puur om de pijnlijke aspecten van de ziekte en eventuele curatieve zorg te onderdrukken.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 29-07-2012 21:06:53 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_114818880
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:06 schreef Plugin het volgende:
Ze moeten gewoon goed kijken waarom dingen onbetaalbaar worden.
Vroeger was het betaalbaar en het blijft maar stijgen, blijkbaar verdienen mensen er goed aan en is zorg niet meer de voor de zorg maar voor de poen.
Dit dus. En dat ligt vast en zeker niet alleen (hell, vast zelfs niet eens grotendeels) aan de stijgende zorgvraag.

Managers, overhead, duur en onnodige apparatuur en onderzoek, winstoogmerk.. zomaar een paar puntjes waar we eerst naar zouden moeten kijken voordat we mensen hun recht op zorg gaan beperken.

En ik ga er van uit dat iedereen die hier pleit voor 'strenger kijken naar kosten/baten', met alle liefde zijn/haar handtekening onder een lijst zet genaamd 'laat mij maar doodgaan als mijn zorgkosten boven xx komen'? Of natuurlijk gewoon op je 70e geheel vrijwillig een pilletje van drion naar binnen werken? Let wel, als je daar zelf niet meer voor naar de apotheek kan lopen, ben je al eigenlijk te laat!

[ Bericht 16% gewijzigd door probeer op 29-07-2012 21:05:54 ]
pi_114819419
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:23 schreef Ludd het volgende:

[..]

Exact!

[..]

Je hebt gelijk, ik gebruik de term niet helemaal juist.
Jawel, je gebruikt de term perfect.
pi_114820672
We komen ergens..

http://www.telegraaf.nl/b(...)meer_vergoed___.html

Aardig om de reacties eronder te lezen. Let wel, het gaat om deze bedragen:
quote:
Op jaarbasis kost de behandeling voor een patiënt met Pompe tussen de 400.000 en 700.000 euro
8)7
pi_114822165
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:30 schreef CafeRoker het volgende:
We komen ergens..

http://www.telegraaf.nl/b(...)meer_vergoed___.html

Aardig om de reacties eronder te lezen. Let wel, het gaat om deze bedragen:

[..]

8)7
R&D, winstoogmerk binnen zorg..

Kunnen die patiënten toch ook niets aan doen?
pi_114822287
R&d 11 % marketing 25% o|O
pi_114822435
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:56 schreef probeer het volgende:

[..]

R&D, winstoogmerk binnen zorg..

Kunnen die patiënten toch ook niets aan doen?
Vanzelfsprekend niet. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat het wat vreemd is om jaarlijks 10 modale jaarsalarissen aan iemand te verspijkeren aan iemand die daar niet eens beter genezen door wordt.

Stel dat volgende week een geneesmiddel komt om ALS, een tot nu toe binnen het jaar dodelijke spierziekte onder de duim te houden. Kost echter het tienvoudige van dit: 4 tot 7 miljoen per jaar. Ook maar doen? Zo niet, waarom dit dan wel?

Ik ben trouwens verbaasd dat dit vergoed werd. Ik was in de veronderstelling dat de grens in nederland bij ca. een ton per jaar lag.
  maandag 30 juli 2012 @ 00:28:23 #119
3542 Gia
User under construction
pi_114830003
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Ehh, nee!

Palliatief betekent verlichtend of verzachtend. Dus puur gericht op het verminderen van pijn. Curatief betekent richten op genezing. De twee staan dus nogal in contrast met elkaar. Het een sluit het ander niet altijd perse uit, maar wanneer men de focus op palliatieve zorg legt, kan je er vrijwel zeker van uit gaan dat er curatief gezien geen kans op verbetering meer is. Palliatieve zorg is dus niet perse gericht op levensverlenging, maar kan (door het wegnemen van pijn) wel die uitwerking hebben.

Edit: En chemo is juist absoluut geen palliatieve zorg. Dat ze naast een chemo ook palliatieve zorg aanbieden kan best, maar dit is dan puur om de pijnlijke aspecten van de ziekte en eventuele curatieve zorg te onderdrukken.
Eh, ik ben herstellende van kanker. Ken enkele mensen die palliatieve behandeling krijgen, omdat ze niet te genezen zijn. Het is wel degelijk levensverlengend.

Zie ook deze link:
http://www.umcutrecht.nl/(...)ieve-behandeling.htm

Palliatieve bestraling en palliatieve chemo bestaan dus wel degelijk.
pi_114830076
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Eh, ik ben herstellende van kanker. Ken enkele mensen die palliatieve behandeling krijgen, omdat ze niet te genezen zijn. Het is wel degelijk levensverlengend.

Zie ook deze link:
http://www.umcutrecht.nl/(...)ieve-behandeling.htm

Palliatieve bestraling en palliatieve chemo bestaan dus wel degelijk.
Daarom zeg ik ook: "Palliatieve zorg is dus niet perse gericht op levensverlenging, maar kan (door het wegnemen van pijn) wel die uitwerking hebben."

Edit: toevoeging, Palliatieve zorg focust op de levenskwaliteit. Niet op genezing. Een leven kan natuurlijk wel langer duren, juist door die verhoogde levenskwaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')