Kom jij eens met een onderbouwing van je claims of rot op naar BNWquote:Op zondag 29 juli 2012 10:56 schreef FemacampSurvivor het volgende:
reageer eens inhoudelijk in plaats van die media codewoordjes.
waar bemoei jij je mee oude troll.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom jij eens met een onderbouwing van je claims of rot op naar BNW
Verbeterdquote:Op zondag 29 juli 2012 11:12 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
waar bemoei jij je mee
Met onvriendelijke groet
Een oude troll.
precies dit soort maatregelen hebben het effect dat je beter al je geld zo snel mogelijk kan verbrassen aan leuke dingen zodat de overheid het niet meer van je kan afpikken.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:15 schreef pinine het volgende:
heeft een hypotheek zonder aflossing in dit geval toch een voordeel
klikquote:Op zondag 29 juli 2012 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Is FCS de nieuwe account van Lambiekje?
Hoewel ik het met je eens bent wat betreft de EU, worden de zorgkosten in Nederland sowieso onhoudbaar. Dat heeft niets met de EU te maken.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nederland is gewoon een bagger land aan het worden dankzij de eu. we mogen meebetalen aan die armoelijders en al onze welvaart inleveren. fuck you nederland.
De DNB wil dat mensen meer zelfvoorzienend worden. Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar moet krijgen als de overheid bepaald wat ze met jou (afbetaalde) eigendom doen.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:51 schreef FemacampSurvivor het volgende:
gewoon stoppen met overdrachtsbelasting, hypotheekrenteaftrek, huursubsiedie etc etc baas in eigen huis.
Zelfde met zorgverzekering, stoppen met al die bemoeienis zoals verplichte ziektewet, zorgtoeslag etc etc.
Je moet niet alles geloven wat er op de TV verschijnt. De DNB wil juist dat nederlanders diep in de schulden staan en zo voor altijd schuld bij de bank hebben.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:17 schreef Freak188 het volgende:
[..]
De DNB wil dat mensen meer zelfvoorzienend worden. Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar moet krijgen als de overheid bepaald wat ze met jou (afbetaalde) eigendom doen.
Je weet dat als je je hele leven 100 euro per maand premie betaald dit bij lange na niet genoeg is voor een heupoperatie op je 70ste en allerlei dementiemedicijnen erbij?quote:Op zondag 29 juli 2012 13:23 schreef Red_85 het volgende:
Ik bouw nu premie op voor een keer dat het echt mis gaat. Daar spaar je eigenlijk voor. Als im mijn bezittingen moet verkopen voor zorg had ik net zo goed geen verzekering hoeven nemen.
Mijn god...quote:Op zondag 29 juli 2012 10:05 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Echt wel 1 van de slechtste in de westerse wereld. De meeste mensen gaan dood op de wachtlijst terwijl in andere landen gewoon geholpen wordt als je maar betaald niets geen wachtlijst.
Hier betaal je je hele leven ziektenkosten premie en als je dan eens wat hebt moet je nog een keer betalen met je huis.....
Dat valt nog te bezien, voor mensen die nu jong zijn. Alleen hebben de mensen die nu richting die 70 gaan jarenlang toen ze jong en gezond waren niet de premie betaald die we nu moeten betalen maar dat is een ander verhaal.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je weet dat als je je hele leven 100 euro per maand premie betaald dit bij lange na niet genoeg is voor een heupoperatie op je 70ste en allerlei dementiemedicijnen erbij?
Daar zit het probleem, de premies zijn te laag en te laag geweest vroeger om dit probleem, wat al 50 jaar bekend is, op te lossen. Zelfs met een faktor 5 qua zorgpremie red je het nog niet.
De afgelopen 50 jaar heeft de politiek dit probleem stilverzwegen, met het motto, als je het er niet over hebt, dan bestaat het ook niet.
Maar het is niet gezegd dat iedereen een heupoperatie nodig heeft of dement wordt. Mensen zoals mijn opa, die op redelijk gezonde wijze 95 worden kosten dus lang niet zoveel.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je weet dat als je je hele leven 100 euro per maand premie betaald dit bij lange na niet genoeg is voor een heupoperatie op je 70ste en allerlei dementiemedicijnen erbij?
Daar zit het probleem, de premies zijn te laag en te laag geweest vroeger om dit probleem, wat al 50 jaar bekend is, op te lossen. Zelfs met een faktor 5 qua zorgpremie red je het nog niet.
De afgelopen 50 jaar heeft de politiek dit probleem stilverzwegen, met het motto, als je het er niet over hebt, dan bestaat het ook niet.
Ehh, nee!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Palliatief betekent levensverlengend, met zo'n goed mogelijke gezondheid.
Dat kan nog steeds chemo zijn, bestralingen, operaties.
Niet goedkoper dus dan curatief, waar genezing nog mogelijk is.
Dit dus. En dat ligt vast en zeker niet alleen (hell, vast zelfs niet eens grotendeels) aan de stijgende zorgvraag.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:06 schreef Plugin het volgende:
Ze moeten gewoon goed kijken waarom dingen onbetaalbaar worden.
Vroeger was het betaalbaar en het blijft maar stijgen, blijkbaar verdienen mensen er goed aan en is zorg niet meer de voor de zorg maar voor de poen.
Jawel, je gebruikt de term perfect.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Exact!
[..]
Je hebt gelijk, ik gebruik de term niet helemaal juist.
quote:Op jaarbasis kost de behandeling voor een patiënt met Pompe tussen de 400.000 en 700.000 euro
R&D, winstoogmerk binnen zorg..quote:Op zondag 29 juli 2012 21:30 schreef CafeRoker het volgende:
We komen ergens..
http://www.telegraaf.nl/b(...)meer_vergoed___.html
Aardig om de reacties eronder te lezen. Let wel, het gaat om deze bedragen:
[..]
Vanzelfsprekend niet. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat het wat vreemd is om jaarlijks 10 modale jaarsalarissen aan iemand te verspijkeren aan iemand die daar niet eens beter genezen door wordt.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:56 schreef probeer het volgende:
[..]
R&D, winstoogmerk binnen zorg..
Kunnen die patiënten toch ook niets aan doen?
Eh, ik ben herstellende van kanker. Ken enkele mensen die palliatieve behandeling krijgen, omdat ze niet te genezen zijn. Het is wel degelijk levensverlengend.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ehh, nee!
Palliatief betekent verlichtend of verzachtend. Dus puur gericht op het verminderen van pijn. Curatief betekent richten op genezing. De twee staan dus nogal in contrast met elkaar. Het een sluit het ander niet altijd perse uit, maar wanneer men de focus op palliatieve zorg legt, kan je er vrijwel zeker van uit gaan dat er curatief gezien geen kans op verbetering meer is. Palliatieve zorg is dus niet perse gericht op levensverlenging, maar kan (door het wegnemen van pijn) wel die uitwerking hebben.
Edit: En chemo is juist absoluut geen palliatieve zorg. Dat ze naast een chemo ook palliatieve zorg aanbieden kan best, maar dit is dan puur om de pijnlijke aspecten van de ziekte en eventuele curatieve zorg te onderdrukken.
Daarom zeg ik ook: "Palliatieve zorg is dus niet perse gericht op levensverlenging, maar kan (door het wegnemen van pijn) wel die uitwerking hebben."quote:Op maandag 30 juli 2012 00:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Eh, ik ben herstellende van kanker. Ken enkele mensen die palliatieve behandeling krijgen, omdat ze niet te genezen zijn. Het is wel degelijk levensverlengend.
Zie ook deze link:
http://www.umcutrecht.nl/(...)ieve-behandeling.htm
Palliatieve bestraling en palliatieve chemo bestaan dus wel degelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |