Stink Hofstadtgruppequote:Seksisme op straat in Brussel
RITS-studente Sofie Peeters heeft haar eindwerk gemaakt over seksisme op straat in Brussel. In de documentaire is te zien hoe ze, telkens ze buitenkwam, werd aangesproken of toegeroepen, voornamelijk door allochtonen. Wij tonen u nu al een voorsmaakje van haar documentaire "Femme de la rue". Vanavond krijgt u in Terzake de volledige reportage te zien.
Filmpje bij bronquote:BRUSSEL - Nagefloten, uitgescholden, lastiggevallen en zelfs bijna aangerand. De 25-jarige Sofie Peeters heeft het allemaal meegemaakt sinds ze twee jaar geleden verhuisde van Leusden naar Brussel. Vrijwel elke dag was het wel weer raak op de straten van de Belgische hoofdstad: mannen die haar maar niet met rust konden laten. Peeters besloot haar ervaringen te verwerken in een documentaire. De schokkende film Femme de la Rue ging gisteren in premičre.
Edit- Laat maar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:39 schreef Arcadia het volgende:
Originele OP van Droomert
[..]
Stink Hofstadtgruppe
Dus, discussier hier maar verder.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als je dat inclusief neemt, dan moet jij ook het land uit, ik zou mijn huis niet zo verlaten wetende dat er zo'n racist met prominente kenmerken bestaat in Nederland.
Aw wat ben jij zielig, ik neem contact op met de pvda, ze zullen een potje voor je klaarzetten, huilliequote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]![]()
Als er zo ontzettend vaak wordt geroepen allochtonen dit, allochtonen dat, moslims zo, islam zus. Krantenkoppen met onzin, nieuwsartikelen met onzin, Wilders, Henk en Ingrid (schapenvolk, de ironie) die de rest napraten en zelf niet over enige kennis beschikken en zo nog 100 andere dingen.
Geloof mij, op den duur voel ik mij echt aangesproken ja.Maar ik ben blij voor jou dat jij zulke dingen nooit ervaren hebt of hoeft te ervaren, leuk is het niet.
Och och och wat hebben ze het zwaar zeg.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zij groeien op tussen 2 totaal verschillende culturen. Dat is veel lastiger nog.
Zie je mij ergens huilen dan? Jij maakt een domme vergelijking, ik antwoord daarop en dan ga jij mij zitten uit te maken voor een huillie. Oké, lekker logisch.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Aw wat ben jij zielig, ik neem contact op met de pvda, ze zullen een potje voor je klaarzetten, huillie
Ik woon ook niet heel mijn leven in nederland man, ik reis wel veel en zie nog wel eens wat en ik moet mij in elk land anders aanpassen maar daar doe ik niet huillie over; ik ben daar te gast
Maar succes met je calimero denken
quote:
Talloze posts in het vorige topic. Echt, wat vind ik jou een misselijke huilie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zie je mij ergens huilen dan? Jij maakt een domme vergelijking, ik antwoord daarop en dan ga jij mij zitten uit te maken voor een huillie. Oké, lekker logisch.
Dat is wel een erg selectieve samenvatting.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:48 schreef Toolshed het volgende:
Een samenvatting:
Gezeik van allochtonen, met name marokkanen, die vrouwen hoer noemen op straat.
Een aantal mensen hier vinden dat dit gerelateerd is aan het feit dat ze moslim zijn.
Een aantal andere mensen vinden dat we sowieso veel te makkelijk zijn in het hulp geven aan mensen die het nodig hebben, of ze nou uit het buitenland komen of niet.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:52 schreef Toolshed het volgende:
Ik ben van mening dat we ons teveel laten leiden door het nieuws. Irritaties worden alleen maar groter als we filmpjes gaan bekijken van agressieve mensen op straat.
Problemen lokaal oplossen, voorbeeld nemen aan Rotterdam op de plekken waar het wel goed gaat. Minder kutfilmpjes kijken op internet, daar wordt je niet gelukkig van, das alleen maar ramptoerisme. Kijk in je eigen buurt, als je je ergens aan irriteert, doe wat, en ga niet alleen maar zitten zeiken dat vroeger alles beter was.
Denk het ook maar je mag me aanvullen hoor. Misschien helpt het om deze discussie ergens toe te laten leidenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wel een erg selectieve samenvatting.
Chinezen hebben ook problemen hoor maar die zie je niet... Maar idd, het is een slap excuus om te zeggen dat het zwaar is, maar ze zullen zelf moeten veranderen, eventueel met de wet in de handquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:48 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Och och och wat hebben ze het zwaar zeg.Chineze kinderen kunnen dat anders prima, naast tientallen andere afkomsten.
Het probleem negeren en enkel kijken waar het goed gaat. Goed plan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:52 schreef Toolshed het volgende:
Ik ben van mening dat we ons teveel laten leiden door het nieuws. Irritaties worden alleen maar groter als we filmpjes gaan bekijken van agressieve mensen op straat.
Problemen lokaal oplossen, voorbeeld nemen aan Rotterdam op de plekken waar het wel goed gaat. Minder kutfilmpjes kijken op internet, daar wordt je niet gelukkig van, das alleen maar ramptoerisme. Kijk in je eigen buurt, als je je ergens aan irriteert, doe wat, en ga niet alleen maar zitten zeiken dat vroeger alles beter was.
ja lachen he, jij woont zeker in een kutwijk in rotterdamquote:
Niet alleen kijken, maar gebruiken om een oplossing te zoeken en aan te pakken. Heb jij anders een beter plan? Ik sta open voor suggesties.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:53 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het probleem negeren en enkel kijken waar het goed gaat. Goed plan.
Ik kom er godzijdank zelden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:54 schreef Toolshed het volgende:
[..]
ja lachen he, jij woont zeker in een kutwijk in rotterdam
Dit is Fok!. Discussies leiden nergens toe.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:53 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Denk het ook maar je mag me aanvullen hoor. Misschien helpt het om deze discussie ergens toe te laten leiden
Die zin is geen Nederlandse zin. Niet dat jij dat doorhad.quote:
Om een oplossing te vinden voor een probleem. Moet je toch echt eerst het probleem onder de aandacht te brengen. Al dan niet onder de vorm 'kutfilmpjes' op internet of het nieuws.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:55 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Niet alleen kijken, maar gebruiken om een oplossing te zoeken en aan te pakken. Heb jij anders een beter plan? Ik sta open voor suggesties.
Dat is geen correcte zin. Dat bedoel je toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die zin is geen Nederlandse zin. Niet dat jij dat doorhad.
Verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw? Echt... Dat moet een murk gezegd hebbenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:45 schreef Supertolll het volgende:
Net het debat gezien na de documentaire.
Wat een irritante vent is die Hassan Rahali
- Constant Bart Somers interrumperen
- Als Bart Somers hem probeert te onderbreken, verontwaardigd reageren en gewoon verder gaan met zijn uitleg.
- Er constant op hameren dat het toevallig allochtonen waren.
- Beweren dat de verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de vrouw ligt.
- Enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |