abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:42:58 #1
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114718036

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Motivatie van FOK!kers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114718100
Mooie TT :7
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:45:07 #3
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114718122
Ik had er geen TT bij staan of wel? :@.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114718153
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik had er geen TT bij staan of wel? :@.
De TT is nu gelijk aan het vorige topic ;)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:46:16 #5
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114718186
Oh. Het is dezelfde als de vorige :') B-)

Ah fuck it. Het is toch vandaag de laatste dag met mooi weer voordat er wolken komen *O*
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:47:18 #6
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_114718230
Deze nog even snel vol plempen en het kan nog :P
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_114721826
Voor de dames hier die op dieet zijn, ik ben een beetje nieuwschierig maar gaat het afvallen echt zo moeizaam?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:22:48 #8
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_114721894
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:21 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Voor de dames hier die op dieet zijn, ik ben een beetje nieuwschierig maar gaat het afvallen echt zo moeizaam?
Ik doe verder niet aan dieet maar eet en drink op zich niet echt slecht.
Had zelf wel verwacht dat met 3x in de week hardlopen ik wel meer zou afvallen (ik deed hiervoor niets :P )
pi_114721931
Ja, helaas. Al ben ik niet 'op dieet' :r ofzo, ik probeer gewoon met een normale en goede en leuke levensstijl af te vallen.
Ja doei.
pi_114721948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik doe verder niet aan dieet maar eet en drink op zich niet echt slecht.
Had zelf wel verwacht dat met 3x in de week hardlopen ik wel meer zou afvallen (ik deed hiervoor niets :P )
Maar is het afvallen dan ook echt nodig of is het meer een paar kg eraf omdat je het fijner vind (dat laatste heb ik altijd als ik boven een bepaald gewicht kom)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_114721973
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, helaas.
Ik hoor het overal om me heen en vraag me dan toch af waar het aan ligt. Waarom vallen sommige mensen heel makkelijk af en andere niet.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:25:05 #12
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_114721998
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Maar is het afvallen dan ook echt nodig of is het meer een paar kg eraf omdat je het fijner vind (dat laatste heb ik altijd als ik boven een bepaald gewicht kom)
Nouja heb nu volgens BMI net aan geen overgewicht.
Dus ben niet ongezond maar er mag echt wel wat af maar dat is dus omdat ik vind dat het moet :D
pi_114722039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik hoor het overal om me heen en vraag me dan toch af waar het aan ligt. Waarom vallen sommige mensen heel makkelijk af en andere niet.
Misschien een stomme opmerking, maar alleen veel bewegen is niet voldoende. Als je voeding uit de verkeerde elementen bestaat, kan het afvallen alsnog moeizaam gaan. Sommige voeding wordt bijv. eerder als vet opgeslagen, zoals voeding met veel fructose (vruchtensappen, etc.)
pi_114722042
BMI is bullcrap, natuurlijk.

Maargoed. Hè? We sporten en leven gewoon gezond door en zien wel waar 't scheepje strandt.
Ja doei.
pi_114722068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:25 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nouja heb nu volgens BMI net aan geen overgewicht.
Dus ben niet ongezond maar er mag echt wel wat af maar dat is dus omdat ik vind dat het moet :D
BMI zegt niet zoveel! Maar ik snap wat je bedoelt je hoeft voor je gezondheid niet af te vallen maar vind het gewoon fijner als er wat af is.
pi_114722098
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:25 schreef STING het volgende:

[..]

Misschien een stomme opmerking, maar alleen veel bewegen is niet voldoende. Als je voeding uit de verkeerde elementen bestaat, kan het afvallen alsnog moeizaam gaan. Sommige voeding wordt bijv. eerder als vet opgeslagen, zoals voeding met veel fructose (vruchtensappen, etc.)
Ja absoluut, eten is een groot onderdeel van afvallen. Maar heb bij de dames om me heen eerder het idee dat ze te weinig eten en daardoor hun verbranding laten kelderen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:28:01 #17
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_114722123
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:26 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

BMI zegt niet zoveel! Maar ik snap wat je bedoelt je hoeft voor je gezondheid niet af te vallen maar vind het gewoon fijner als er wat af is.
Ja ik weet inderdaad dat BMI niet alles zegt maar ik ben verder niet mega gespierd ofzo dus klopt het enigzins wel.
Mja dat buikvet! :(
pi_114722161
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja ik weet inderdaad dat BMI niet alles zegt maar ik ben verder niet mega gespierd ofzo dus klopt het enigzins wel.
Mja dat buikvet! :(
Lastig, helemaal natuurlijk omdat lokaal afvallen heel moeilijk is. Doe je naast hardlopen iets aan spierversterkende oefeningen?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:29:38 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_114722180
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:29 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Lastig, helemaal natuurlijk omdat lokaal afvallen heel moeilijk is. Doe je naast hardlopen iets aan spierversterkende oefeningen?
Nee alleen zumba :+ Haha ben verder eigenlijk gewoon heel lui
pi_114722311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nee alleen zumba :+ Haha ben verder eigenlijk gewoon heel lui
Dan zou dat nog een optie kunnen zin misschien. Spieren vereisen veel meer onderhoud (= kcalverbranding) dan vet.
Maar goed dat moet je wel leuk vinden en volhouden.
pi_114722341
Foto van gisteren.

Bovenlichaam is erg breed en m'n buik is massief en vet en er lijkt niets af te gaan. Pas in NL- maten 36 tot 40 en m'n bovenbenen zijn zo breed en dik dat ik niet in een jurkje/rokje kan lopen zonder wielrenbroekje of panty omdat ik dan na 10 minuten al zo verschuurd ben dat ik niet meer kan lopen van de pijn :')

Dat m'n schouders niet smaller gaan worden weet ik wel, dat is m'n bouw (na jarenlang fanatiek zwemmen), maar ik zou erg graag m'n benen en buik minderen. Benen ben ik wel vrij tevreden over. Hardlopen doe ik, spinnen, sportschool na vakantie en allerlei visite nu weer opbouwen met krachttraining en zwemmen doe ik ook nog 's twee keer in de week.

Eet 'pure' producten, bak m'n eigen brood en drink niets anders dan thee en water en af en toe een alcoholische versnapering. Ben gezond, zie er gezond uit en meer kan ik op 't moment niet doen. En meer wil ik ook niet doen, omdat m'n leven zoals 't nu is leuk is en lekker en allerlei andere dingen. Máár ik zou wel graag nog wat kg's kwijtraken, ik kom er wel, maar 't gaat niet makkelijk.
Ja doei.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:34:28 #22
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_114722366
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dan zou dat nog een optie kunnen zin misschien. Spieren vereisen veel meer onderhoud (= kcalverbranding) dan vet.
Maar goed dat moet je wel leuk vinden en volhouden.
Ik ben niet zo'n sportschool ganger, ik kan mezelf dan echt niet motiveren en ga alles dan een beetje half doen waardoor je er nog niets mee opschiet.
Had ook nooit verwacht dat ik zonder te mokken 3x per week zou gaan hardlopen!
pi_114722467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:34 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n sportschool ganger, ik kan mezelf dan echt niet motiveren en ga alles dan een beetje half doen waardoor je er nog niets mee opschiet.
Had ook nooit verwacht dat ik zonder te mokken 3x per week zou gaan hardlopen!
Je kunt ook als je thuis komt van het hardlopen 15 minuutjes wat oefeningen doen. Er is een heel scala aan oefeningen waarbij je alleen maar een matje nodig hebt.
Als ik geen tijd heb train ik heel vaak thuis, doe ik eerst een 20 min pilates workout en plak er dan nog 15-20 minuutjes oefeningen achteraan.
Mja ik ben personal trainer dan is het allemaal iets makkelijker om een goede work-out te maken.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:38:36 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_114722524
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:34 schreef motorbloempje het volgende:
Foto van gisteren.

Bovenlichaam is erg breed en m'n buik is massief en vet en er lijkt niets af te gaan. Pas in NL- maten 36 tot 40 en m'n bovenbenen zijn zo breed en dik dat ik niet in een jurkje/rokje kan lopen zonder wielrenbroekje of panty omdat ik dan na 10 minuten al zo verschuurd ben dat ik niet meer kan lopen van de pijn :')

Dat m'n schouders niet smaller gaan worden weet ik wel, dat is m'n bouw (na jarenlang fanatiek zwemmen), maar ik zou erg graag m'n benen en buik minderen. Onderbenen ben ik wel vrij tevreden over. Hardlopen doe ik, spinnen, sportschool na vakantie en allerlei visite nu weer opbouwen met krachttraining en zwemmen doe ik ook nog 's twee keer in de week.

Eet 'pure' producten, bak m'n eigen brood en drink niets anders dan thee en water en af en toe een alcoholische versnapering. Ben gezond, zie er gezond uit en meer kan ik op 't moment niet doen. En meer wil ik ook niet doen, omdat m'n leven zoals 't nu is leuk is en lekker en allerlei andere dingen. Máár ik zou wel graag nog wat kg's kwijtraken, ik kom er wel, maar 't gaat niet makkelijk.
Je ziet er prima uit ^O^ ik heb ook vrije zware bovenbenen en veel slap vel door teveel crashdiëten, maar meer dan wat je nu doet kun je niet doen. En inderdaad, aan je bouw kun je niks veranderen, op een gegeven moment moet je die gaan accepteren. Hardlopen is wel een uitstekende sport om ín shape' te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 27-07-2012 15:39:17 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:38:53 #25
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_114722543
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:36 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Je kunt ook als je thuis komt van het hardlopen 15 minuutjes wat oefeningen doen. Er is een heel scala aan oefeningen waarbij je alleen maar een matje nodig hebt.
Als ik geen tijd heb train ik heel vaak thuis, doe ik eerst een 20 min pilates workout en plak er dan nog 15-20 minuutjes oefeningen achteraan.
Mja ik ben personal trainer dan is het allemaal iets makkelijker om een goede work-out te maken.
Ik heb ook geen idee wat ik dan zou moeten doen inderdaad! ;)
Denk ook niet dat ik het echt zou doen want ik ren voor ik naar mijn werk ga dus dan zou ik nog vroeger op moeten staan. :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')