Huis is dus kennelijk voor een flink deel afbetaald, ergo: je moeder heeft wat dat betreft weinig woonlasten?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
Dit ergert mij al jaren en ze wordt ook nog voor alle toeslagen en andere financiële hulp afgewezen omdat ze een eigen huis bezit dus te veel vermogen heeft.
Dus droeg ze ook maar premie af voor 10 uur in de week. Toch?quote:Mijn moeder werkte dus 10 uur in de week en de WAO is dus daarop gebaseerd en aangevuld tot het minimumloon.
Niet slecht toch? Bovendien heeft ze kennelijk kinderen (quote:Oftewel net zo hoog als iemand die werkloos is!
Zie boven.quote:Dit is toch van de zotte en compleet oneerlijk? Iemand die ziek werd terwijl hij of zij een vette baan had krijgt 75% van dat loon levenslang (indien afgekeurd 80% of meer uiteraard) en iemand die thuis bleef voor de kinderen, wat toen heel normaal was, moet levenslang rond komen van een hongerloontje.
Tijd dat die kinderen dan eens voor moeders gaan zorgen, i.p.v. hier te lopen klagen!!quote:Vader is al jarenlang dood trouwens dus mijn moeder moet nu rondkomen van E900 in de maand omdat ze 30 jaar geleden is gestopt met werken omdat ze voor de kinderen wou zorgen.
Ja, daar is zat aan te doen. Steek bijvoorbeeld zelf je handen eens uit de mouwen. Je moeder heeft voor jou haar baan opgezegd, is het werkelijk een gek idee dat jij haar nu eens gaat ondersteunen...quote:Dit topic is om mijn frustraties weg te schrijven EN om te vragen of hier niet wat aan te doen is. Misschien zijn er regels of uitzonderingen die ik niet weet.
Graag gedaan.quote:Bij voorbaat dank.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Huis is dus kennelijk voor een flink deel afbetaald, ergo: je moeder heeft wat dat betreft weinig woonlasten?
correct anders was het niet te doen.
Dus droeg ze ook maar premie af voor 10 uur in de week. Toch?
En al die jaren dat ze daar voor 40 uur in de week gewerkt heeft dan?
Niet slecht toch? Bovendien heeft ze kennelijk kinderen (), als die nu eens allemaal wat extra bijdragen, zit je moeder er weer riant bij. En dat terwijl ze al sinds 1970 (dat is dus al 42 jaar!) niet meer werkt
Niet slecht toch? Mijn moeder wil heel graag werken maar kan dat niet. En dan net zo veel/weinig krijgen als mensen die WEL kunnen werken en dat levenslang? Vind ik idioot oneerlijk.
De kinderen kunnen weinig bijdragen die verdienen zelf weinig.
soms een keer een nieuw fornuis omdat de oude stuk gaat of wat kleding, dagje uit, dat soort dingen.
Tijd dat die kinderen dan eens voor moeders gaan zorgen, i.p.v. hier te lopen klagen!!
Ja, daar is zat aan te doen. Steek bijvoorbeeld zelf je handen eens uit de mouwen. Je moeder heeft voor jou haar baan opgezegd, is het werkelijk een gek idee dat jij haar nu eens gaat ondersteunen...
Zie boven.
Graag gedaan.
Bedankt.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:27 schreef Luxuria het volgende:
Jij vindt het oneerlijk dat je moeder net zoveel krijgt als wat iemand verdient die wel werkt?
Volgens jou moet ze meer krijgen dan iemand die werkt?
Omdat het net zo veel is als een bijstands/werklozen uitkering.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:31 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind het niet zo heel erg oneerlijk eigenlijk. Ik geef graag toe dat ¤ 900 nog wat in de maand niet heel veel is, maar het is blijkbaar voldoende.
Op basis waarvan zou je dan vinden dat je moeder meer moet krijgen?
Veel is het niet, maar wel boven de bijstandsnorm. Daarbuiten... Kennelijk is er vermogen, maar mag dat om de een of andere reden niet aangesproken worden en moet de maatschappij er dan maar voor opdraaien ofzo?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:31 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind het niet zo heel erg oneerlijk eigenlijk. Ik geef graag toe dat ¤ 900 nog wat in de maand niet heel veel is, maar het is blijkbaar voldoende.
Lolwhut?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef TonyVermicelli het volgende:
Omdat het net zo veel is als een bijstands/werklozen uitkering.
Nee, dat vind ik niet raar. We hebben met z'n allen afgesproken dat mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien geld krijgen uit de gemeenschappelijke ruif. Daar is een minimum voor afgesproken en dat krijgt je moeder.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef TonyVermicelli het volgende:
Omdat het net zo veel is als een bijstands/werklozen uitkering.
Voor mensen die tijdelijk zonder baan zitten.
Jij vindt het niet raar dat iemand die niet KAN werken net zo weinig krijgt als een werkloze?
(die misschien gewoon geen zin heeft om te werken)
Yups. Ze zal het niet breed hebben en niet ruim overhouden, maar ze kan er wel van leven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef TonyVermicelli het volgende:
En wat bedoel je met blijkbaar voldoende? Omdat ze nog geld heeft voor eten?
Ok dat is inderdaad een heel stuk lager, heb het idee dat het een poosje terug een veel hoger bedrag was. Hoe kunnen mensen daar van leven dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lolwhut?
http://www.rijksoverheid.(...)-18-tot-65-jaar.html
Je moeder zou via de bijstand incl vakantie geld ¤ 668,21 per maand krijgen.
Amper, dus dat betekent alle franje schrappen. Droevig, maar waar...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:40 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ok dat is inderdaad een heel stuk lager, heb het idee dat het een poosje terug een veel hoger bedrag was. Hoe kunnen mensen daar van leven dan?
Jij vind het niet oneerlijk dat omdat ze tijdelijk van 40 uur in de week werken naar 10 uur is gegaan en net op dat moment ziek werd ze levenslang op een houtje moet bijten?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet raar. We hebben met z'n allen afgesproken dat mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien geld krijgen uit de gemeenschappelijke ruif. Daar is een minimum voor afgesproken en dat krijgt je moeder.
Ik ben het met je eens dat het vrij oneerlijk is dat er mensen zijn die wel kunnen, maar niet willen. Maar je hebt ook een grijs gebied op de grens van kunnen en willen.
Voornamelijk omdat ze wat mazzeltjes hebben met toeslagen en kortingen. Maar dan mag je geen eigen vermogen hebben. Jouw moeder kiest ervoor om met haar derriere op het eigen vermogen te blijven zitten, dat is haar goed recht (en best begrijpelijk), maar dat wil niet zeggen dat dan de maatschappij maar op moet draaien voor alle kosten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:40 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ok dat is inderdaad een heel stuk lager, heb het idee dat het een poosje terug een veel hoger bedrag was. Hoe kunnen mensen daar van leven dan?
Sorry maar dat is onmogelijk. Huur is al minimaal 250 (met huurtoeslag). Je kan van die 400 amper de gemeentelijke belastingen en je ziektekosten betalen. En dan moet je nog eten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Amper, dus dat betekent alle franje schrappen. Droevig, maar waar...
Ok. wat gebeurt er als mijn moeder het huis verkoopt?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat ze wat mazzeltjes hebben met toeslagen en kortingen. Maar dan mag je geen eigen vermogen hebben. Jouw moeder kiest ervoor om met haar derriere op het eigen vermogen te blijven zitten, dat is haar goed recht (en best begrijpelijk), maar dat wil niet zeggen dat dan de maatschappij maar op moet draaien voor alle kosten.
De gemeentelijke belastingen worden dan kwijtgescholden en je zorgverzekering hoeft na aftrek van je zorgtoeslag maar 30,- per maand te kosten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:46 schreef TonyVermicelli het volgende:
Sorry maar dat is onmogelijk. Huur is al minimaal 250 (met huurtoeslag). Je kan van die 400 amper de gemeentelijke belastingen en je ziektekosten betalen. En dan moet je nog eten.
Ik vermoed dat ze dat moet opmaken (tot een bepaalde grens). Maar hee, je kunt er best in no time een puist geld doorheen jassen hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:47 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ok. wat gebeurt er als mijn moeder het huis verkoopt?
Moet ze eerst dat geld opmaken voor ze weer een uitkering krijgt of mag ze dat geld houden?
Het is lullig voor haar, maar oneerlijk?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:44 schreef TonyVermicelli het volgende:
Jij vind het niet oneerlijk dat omdat ze tijdelijk van 40 uur in de week werken naar 10 uur is gegaan en net op dat moment ziek werd ze levenslang op een houtje moet bijten?
Als ze een jaar eerder ziek was geworden had ze veel meer gehad. Ik ga er maar vanuit dat er rekening met inflatie gehouden wordt..
En hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:51 schreef Janneke141 het volgende:
Weer een goede reden waarom werkloosheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen private verzekeringen moeten worden. Je betaalt zelf en je beslist zelf, dus je weet waar je aan begint, en dan kun je ook niet achteraf zeiken dat de uitkering je niet bevalt. Nu heeft de overheid een monopolie op uitkeringen wat je niet kan omzeilen.
Ik denk dat ze het voor een deel moet opmaken. Vind je dat ook oneerlijk?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:47 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ok. wat gebeurt er als mijn moeder het huis verkoopt?
Moet ze eerst dat geld opmaken voor ze weer een uitkering krijgt of mag ze dat geld houden?
Volgens mij zeg je in die zin daarboven juist dat ze net zoveel krijgt als iemand die wel werkt en het minimumloon verdient.quote:Mijn moeder werkte dus 10 uur in de week en de WAO is dus daarop gebaseerd en aangevuld tot het minimumloon.
Oftewel net zo hoog als iemand die werkloos is!
Dit is toch van de zotte en compleet oneerlijk?
Niet heel veel anders als een autoverzekering. Je betaalt een premie, en in het geval van een auto kun je bijvoorbeeld kiezen tussen WA en allrisk. Het is aan de verzekeraars om interessante pakketten samen te stellen. Je kunt er voor kiezen om je te verzekeren en hoe, en als je je niet verzekert moet je ook niet zeuren dat je geen geld krijgt maar je hebt wel al die tijd je premie uitgespaard. En de verzekeraars kunnen het financieren omdat lang niet iedereen werkeloos of arbeidsongeschikt wordt.quote:
Wat een onzinquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:46 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Sorry maar dat is onmogelijk. Huur is al minimaal 250 (met huurtoeslag). Je kan van die 400 amper de gemeentelijke belastingen en je ziektekosten betalen. En dan moet je nog eten.
Ik moest er ook aan denken: een vriend van me werkt zich 50 uur per week uit de naad en brengt ¤ 1.000 mee naar huis. Vind ik ook niet helemaal lekker.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:54 schreef Kansenjongere het volgende:
Volgens mij zeg je in die zin daarboven juist dat ze net zoveel krijgt als iemand die wel werkt en het minimumloon verdient.
Waarom zou het eerlijk zijn als jouw moeder meer zou krijgen dan iemand die zich uit de naad werkt voor een minimumloon?
Zal net zo'n succes zijn als de nieuwe zorgverzekeringquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet heel veel anders als een autoverzekering. Je betaalt een premie, en in het geval van een auto kun je bijvoorbeeld kiezen tussen WA en allrisk. Het is aan de verzekeraars om interessante pakketten samen te stellen. Je kunt er voor kiezen om je te verzekeren en hoe, en als je je niet verzekert moet je ook niet zeuren dat je geen geld krijgt maar je hebt wel al die tijd je premie uitgespaard. En de verzekeraars kunnen het financieren omdat lang niet iedereen werkeloos of arbeidsongeschikt wordt.
Nu betaal je verplicht premie aan de verzekeringsinstelling 'overheid' en je hebt geen invloed of keuze in je uitkering. Als de overheid morgen besluit om alle WW-uitkeringen te maximeren op 2 maanden heb je dus jarenlang voor jan lul premie betaald (of je werkgever, maar het blijft broekzak-vestzak) en krijg je er geen zak voor terug. Net zoals het voor de moeder van TS ongunstig uitpakt.
50x4,33=216,5quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik moest er ook aan denken: een vriend van me werkt zich 50 uur per week uit de naad en brengt ¤ 1.000 mee naar huis. Vind ik ook niet helemaal lekker.
Je vergelijking met de zorgverzekering klopt niet, aangezien je die verplicht moet afsluiten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zal net zo'n succes zijn als de nieuwe zorgverzekering
Ben bang dat het niet gaat werken. De premies zouden te hoog zijn (vergeet niet dat een heel groot deel van de belasting niet door particulieren wordt opgebracht).
Je hebt van werkgevers die gewoon een maandloon betalen, ongeacht het aantal gewerkte uren. Ken je ze?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:02 schreef Chewbalhaar het volgende:
50x4,33=216,5
1000/216,5=4,62
Weet je zeker dat die vriend van je niet gokt of drinkt?
Je hebt helemaal gelijk, maar je vergeet één belangrijk ding: de premies zullen gewoon te hoog zijn. Gaat niet werken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:03 schreef Janneke141 het volgende:
Je vergelijking met de zorgverzekering klopt niet, aangezien je die verplicht moet afsluiten.
-ja ik weet dat je je auto ook verplicht WA moet verzekeren, maar dat is om kosten aan anderen te dekken en niet aan jezelf. Of je meer wil verzekeren is aan jezelf.
Dat zal ik morgen proberen, maar nu is het kinderbedtijd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar je vergeet één belangrijk ding: de premies zullen gewoon te hoog zijn. Gaat niet werken.
Denk ik. Maar wellicht heb jij er beter over nagedacht, dus overtuig me van het tegendeel
Kijkend naar hoe de verzekeraars hun klanten hebben opgelicht met de woekerpensioenen, vrees ik dat dergelijke pakketten alleen interessant zouden zijn voor de verzekeraar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet heel veel anders als een autoverzekering. Je betaalt een premie, en in het geval van een auto kun je bijvoorbeeld kiezen tussen WA en allrisk. Het is aan de verzekeraars om interessante pakketten samen te stellen.
Autoverzekeraars lichten hun klanten immers ook massaal op.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kijkend naar hoe de verzekeraars hun klanten hebben opgelicht met de woekerpensioenen, vrees ik dat dergelijke pakketten alleen interessant zouden zijn voor de verzekeraar.
En voor de rijken. Want als je weinig verdient, zal je ook geen luxe-pakket kunnen aanschaffen. En dus krijg je hier Amerikaanse toestanden. En we hadden nou juist met elkaar afgesproken dat we dat in dit land niet willen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:10 schreef Kansenjongere het volgende:
Kijkend naar hoe de verzekeraars hun klanten hebben opgelicht met de woekerpensioenen, vrees ik dat dergelijke pakketten alleen interessant zouden zijn voor de verzekeraar.
Volgens mij hebben we het hier over iets langer lopende betalingen en dus iets grotere bedragen dan bij een autoverzekering. Dan lijkt een vergelijking met de pensioenen me dus een betere.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Autoverzekeraars lichten hun klanten immers ook massaal op.
Onzin. Wat als de man thuis blijft en de vrouw werkt dan? Is ie dan ineens man-onvriendelijk?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:17 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ik bedenk me nog iets, die hele WAO regeling was/is vrouw onvriendelijk!
Als je als vrouw thuis blijft om voor de kinderen te zorgen, wat volgens vrouwen net zo zwaar is als werken, en zelfs nog part time er bij werkt nota bene krijg je een STUK minder dan een man die werkt.
Als je ziek wordt en afgekeurd voor de WAO.
/verbetermodusquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Onzin. Wat als de man thuis blijft en de vrouw werkt dan? Is ie dan ineens man-onvriendelijk?
Fixedquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:17 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ik bedenk me nog iets, die hele WAO regeling maatschappij was/is vrouw onvriendelijk!
Heb je al eens gelezen wat je nu zelf typt???quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:26 schreef Montagui het volgende:
/verbetermodus
De WAO is (t)huisonbetaaldwerkendemens onvriendelijk.
/einde verbetermodus
Kleine kanttekening: het is nog niet zo heel lang geleden dat vrouwen werden geacht te stoppen met werken zodra ze trouwden (in elk geval: als ze in overheidsdienst waren). Geen idee wanneer dat afgeschaft is overigens.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heb je al eens gelezen wat je nu zelf typt???
Is dat niet logisch dan? Als je thuis blijft en ervoor kiest niet te werken?
onzin want als de man thuisblijft is het man-onvriendelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:17 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ik bedenk me nog iets, die hele WAO regeling was/is vrouw onvriendelijk!
Als je als vrouw thuis blijft om voor de kinderen te zorgen, wat volgens vrouwen net zo zwaar is als werken, en zelfs nog part time er bij werkt nota bene krijg je een STUK minder dan een man die werkt.
Als je ziek wordt en afgekeurd voor de WAO.
Spuit 11quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:46 schreef Maanvis het volgende:
onzin want als de man thuisblijft is het man-onvriendelijk
Helemaal mee eens, ik vind het ook niet weinig. Ze mag blij zijn dat ze al 42(!) jaar dit bedrag krijgt (reken voor de grap eens uit hoe enorm veel geld dat is) en blijkbaar ook nog een eigen huis bezit. Een behoorlijke luxe zou je zeggen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:55 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik vind 900 euro in de maand gewoon voldoende voor iemand die (vrijwel) geen woonlasten heeft. Als ze daar niet van kan rondkomen zegt dat denk ik vooral iets over haar uitgavenpatroon?
Anders verkoopt ze toch idd dat huis en gaat ze in een huurhuis zitten?
Dat het niet eerlijk is als luie werkelozen dit ook vangen is een geheel ander punt waar ik het compleet met je eens ben. Hetzelfde vind ik gelden voor levenslang 75% van een topsalaris vangen.
Mannen werken niet in de zorg en vrouwen werken niet in de techniek. En da's echt niet omdat het ongelijk is verdeeld, da'sgewoon omdat ze het niet willen of dat ze er het talent niet voor hebben. Waarom vrouwen altijd hoge functies willen bekleden ivm gelijkheid maar ondertussen niet de handen uit de mouwen steken op de bouw, is mij een raadsel en eigenlijk is dat dus ook wel hypocriet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Fixed
En welkom in de wereld
Gewoon blijven ademhalen; het komt vanzelf goed. Pakweg 50 jaar geleden was het nog véél erger
Overigens zul je man/vrouw volgens mij nooit helemaal kunnen gelijktrekken. Het is nou eenmaal zo dat vrouwen kinderen baren en mannen niet. En dat mannen wat meer fysiek hebben dan vrouwen. Dus ongelijkheid zal er altijd wel blijven. Of dat perse erg is, weet ik overigens niet.
Zo zijn vrouwen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mannen werken niet in de zorg en vrouwen werken niet in de techniek. En da's echt niet omdat het ongelijk is verdeeld, da'sgewoon omdat ze het niet willen of dat ze er het talent niet voor hebben. Waarom vrouwen altijd hoge functies willen bekleden ivm gelijkheid maar ondertussen niet de handen uit de mouwen steken op de bouw, is mij een raadsel en eigenlijk is dat dus ook wel hypocriet.
Tja, in die tijd huurde je nog een huis voor 250,- gulden, koste de energie maar 25% van nu, dhet ziekenfonds 30,- gulden en konden kinderen nog gewoon met kniestukken op hun broek naar school enz. enz.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:44 schreef ElisaB het volgende:
Kleine kanttekening: het is nog niet zo heel lang geleden dat vrouwen werden geacht te stoppen met werken zodra ze trouwden (in elk geval: als ze in overheidsdienst waren). Geen idee wanneer dat afgeschaft is overigens.
Ja, hallo lulloquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:47 schreef Maanvis het volgende:
Mannen werken niet in de zorg en vrouwen werken niet in de techniek. En da's echt niet omdat het ongelijk is verdeeld, da'sgewoon omdat ze het niet willen of dat ze er het talent niet voor hebben. Waarom vrouwen altijd hoge functies willen bekleden ivm gelijkheid maar ondertussen niet de handen uit de mouwen steken op de bouw, is mij een raadsel en eigenlijk is dat dus ook wel hypocriet.
mannen willen helemaal niets maar vrouwen willen vanalles waar ze het talent niet voor hebbenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, hallo lullo
En mannen willen hoge functies in de zorg, maar gaan geen billen wassen
Je moet je niet teveel bedenken. Je bent overduidelijk op zoek naar redenen waarom het oneerlijk is dat je moeder maar 900 euro krijgt, waarvan je gewoon goed kunt rondkomen als je een eigen huis hebt.quote:
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, in die tijd huurde je nog een huis voor 250,- gulden, koste de energie maar 25% van nu, dhet ziekenfonds 30,- gulden en konden kinderen nog gewoon met kniestukken op hun broek naar school enz. enz.
Zal me overigens niets verbazen als de moeder van TS nu in een vrijwel afbetaald huis zit door een overlijdensrisicoverzekering op naam van zijn vader. (Dat was toen ook al heel gewoon)
Ik word persoonlijk een beetje moe van het geklaag. Er wordt al 30+ jaar voor zijn moeder gezorgd door de staat en zelfs dan nog ouwehoeren... (En ja, die 900+,- is voldoende, want anders zou het huis allang bij opbod verkocht zijn.)
Een uitkering is om je in leven te houden. Niet voor een 42" LCD, Iphone, vakanties en weet ik al niet meer.
Hoeren zijn het. Allemaalquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:51 schreef Maanvis het volgende:
mannen willen helemaal niets maar vrouwen willen vanalles waar ze het talent niet voor hebben
Zo gek is het niet: je besloot 10 uur te gaan werken, dus blijkbaar kwam je daarmee niet financieel in de knel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:59 schreef VacaLoca het volgende:
Het is wel krom als het zo is dat als je 10 jaar 40 uur werkt bijvoorbeeld, en daarna 1 jaar 10 uur werkt, en je raakt arbeidsongeschikt in dat laatste jaar, je maar op basis van het loon van het 10 uur contract AOW krijgt.
Wordt dat echt niet gewogen? Heb me er nooit in verdiept maar zo begrijp ik het van TS nu iig.
WAO niet AOW maar ja zo zit het inderdaad. Er wordt gekeken wat je gemiddeld verdiende per dag in het laatste jaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:59 schreef VacaLoca het volgende:
Het is wel krom als het zo is dat als je 10 jaar 40 uur werkt bijvoorbeeld, en daarna 1 jaar 10 uur werkt, en je raakt arbeidsongeschikt in dat laatste jaar, je maar op basis van het loon van het 10 uur contract AOW krijgt.
Wordt dat echt niet gewogen? Heb me er nooit in verdiept maar zo begrijp ik het van TS nu iig.
Voor een periode van 4 jaar misschien niet... 40 echter...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 02:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zo gek is het niet: je besloot 10 uur te gaan werken, dus blijkbaar kwam je daarmee niet financieel in de knel.
Ah ja foutje, ben toevallig ondertussen met scriptie bezig waarin ik het over AOWers heb.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 02:08 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
WAO niet AOW maar ja zo zit het inderdaad. Er wordt gekeken wat je gemiddeld verdiende per dag in het laatste jaar.
En dat vind ik dus van de zotte.
Ik het idee dat je zit te trollen want dit kan toch niet serieus zijn..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 02:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zo gek is het niet: je besloot 10 uur te gaan werken, dus blijkbaar kwam je daarmee niet financieel in de knel.
Ts zijn moeder zit al 42 jaar in de uitkering en heeft daarvoor al gewerkt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:59 schreef VacaLoca het volgende:
ElisaB heeft daar toch gewoon gelijk. Je moeder koos er voor om 10 uur te werken in plaats van 40. Toen was dat blijkbaar genoeg om van rond te komen ook al was het met je vaders salaris samen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 02:13 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Ik het idee dat je zit te trollen want dit kan toch niet serieus zijn..
Stel je voor je werkt jarenlang 20 uur in de week voor weinig en eindelijk heb je door een pittige studie in de avonduren een toffe goed betaalde baan voor 40 uur in de week gekregen. Je koopt een leuk huis etc etc. En dan plots word je arbeidsongeschikt en krijg je WAO (is dat niet al heel lang WIA?).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:59 schreef VacaLoca het volgende:
Gemeentelijke belastingen worden dan kwijtgescholden en dan krijg je nog zorgtoeslag. En eten van de voedselbank.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:46 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Dat is geen monopolie maar een sociaal vangnet. En collectief waardoor het betaalbaar blijft.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:51 schreef Janneke141 het volgende:
Weer een goede reden waarom werkloosheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen private verzekeringen moeten worden. Je betaalt zelf en je beslist zelf, dus je weet waar je aan begint, en dan kun je ook niet achteraf zeiken dat de uitkering je niet bevalt. Nu heeft de overheid een monopolie op uitkeringen wat je niet kan omzeilen.
Ja, en vast iedereen heeft het ergens apart gezet...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet heel veel anders als een autoverzekering. Je betaalt een premie, en in het geval van een auto kun je bijvoorbeeld kiezen tussen WA en allrisk. Het is aan de verzekeraars om interessante pakketten samen te stellen. Je kunt er voor kiezen om je te verzekeren en hoe, en als je je niet verzekert moet je ook niet zeuren dat je geen geld krijgt maar je hebt wel al die tijd je premie uitgespaard. En de verzekeraars kunnen het financieren omdat lang niet iedereen werkeloos of arbeidsongeschikt wordt.
Nu betaal je verplicht premie aan de verzekeringsinstelling 'overheid' en je hebt geen invloed of keuze in je uitkering. Als de overheid morgen besluit om alle WW-uitkeringen te maximeren op 2 maanden heb je dus jarenlang voor jan lul premie betaald (of je werkgever, maar het blijft broekzak-vestzak) en krijg je er geen zak voor terug. Net zoals het voor de moeder van TS ongunstig uitpakt.
klopt, mijn moeder werkte in de jaren 70 ook iets van 10 a 15 uur per week. Zij kreeg MS. Zij kreeg een WAO uitkering van ongeveer 380 euro per maand de rest werd aangevuld door de bijstand.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lolwhut?
http://www.rijksoverheid.(...)-18-tot-65-jaar.html
Je moeder zou via de bijstand incl vakantie geld ¤ 668,21 per maand krijgen.
Dit dusquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En voor de rijken. Want als je weinig verdient, zal je ook geen luxe-pakket kunnen aanschaffen. En dus krijg je hier Amerikaanse toestanden. En we hadden nou juist met elkaar afgesproken dat we dat in dit land niet willen.
Dit ook. Alhoewel van mij best meer mag worden gekeken naar tegengaan van profiteurs.quote:Dus persoonlijk vind ik het eiks wel prima dat we voor iedereen het minimum garanderen. Hoezeer dit ook betekent dat sommigen daar ten onrechte van profiteren.
Ik zie het omgekeerd. Profiteurs doen dat niet bewust maar omdat ze de kans wordt gegeven. Als je een kind pampert en verwent wordt het nooit zelfstandig, maar dat kind is dan geen profiteur.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:25 schreef sanger het volgende:
Dit ook. Alhoewel van mij best meer mag worden gekeken naar tegengaan van profiteurs.
Nog geen 42 jaarquote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stel je voor je werkt jarenlang 20 uur in de week voor weinig en eindelijk heb je door een pittige studie in de avonduren een toffe goed betaalde baan voor 40 uur in de week gekregen. Je koopt een leuk huis etc etc. En dan plots word je arbeidsongeschikt en krijg je WAO (is dat niet al heel lang WIA?).
Dit dusquote:Hoe zou jij het vinden als ze jaren terug gaan kijken en je uitkering dus vooral baseren op die 20-urige flutbaan waar je slecht betaald werd.
De meeste mensen gaan in de loop van de tijd méér verdienen en dus is het bijzonder aardig van de uitkerende instantie om alleen naar het laatste jaar te kijken.
Dus als je kijkt naar het tegengaan van profiteurs kijk je toch automatisch naar het dichten van mazen in de wet? Mensen zijn inventief, dus vinden altijd iets nieuws. Dus moet je blijven controleren of er niet iets nieuws gevonden is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie het omgekeerd. Profiteurs doen dat niet bewust maar omdat ze de kans wordt gegeven. Als je een kind pampert en verwent wordt het nooit zelfstandig, maar dat kind is dan geen profiteur.
Dat kan ook nooit veel zijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:32 schreef sanger het volgende:
Overigens; krijgt je moeder geen nabestaandenpensioen??
Waarom niet? Ik weet wat mijn moeder krijgt, en nu verdiende mijn vader echt niet werelds, maar daar kun je toch redelijk van rondkomen.quote:
oh wacht even, ik haal nu geloof ik dingen door elkaar. Je hebt natuurlijk opgebouwd pensioen dat als weduwepensioen word uitgekeerd, maar je had ook een staatsuitkering... toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik weet wat mijn moeder krijgt, en nu verdiende mijn vader echt niet werelds, maar daar kun je toch redelijk van rondkomen.
900 zonder woonlasten (of weinig) is prima te doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
4 paginas verder.. niets anders dan gezeik over uitkeringen.
900+/- is 70 tot 75% minder dan het minimumloon.
Je krijgt dus sowieso veel minder dan iemand die werkt.
Het is geen vetpot.
Voor niemand.
Ja maar ze werkt 0 uur. Waarom zou ze hetzelfde bedrag moeten krijgen als iemand die een minimumloon krijgt? Dat slaat toch nergens op?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
4 paginas verder.. niets anders dan gezeik over uitkeringen.
900+/- is 70 tot 75% minder dan het minimumloon.
Je krijgt dus sowieso veel minder dan iemand die werkt.
Het is geen vetpot.
Voor niemand.
Bloedserieus.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 02:13 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ik het idee dat je zit te trollen want dit kan toch niet serieus zijn..
Zo had ik 'm nog niet eens bedacht! Smart thinkingquote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:59 schreef Isabeau het volgende:
De meeste mensen gaan in de loop van de tijd méér verdienen en dus is het bijzonder aardig van de uitkerende instantie om alleen naar het laatste jaar te kijken.
En de waarheid zal wel ergens in het midden liggenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:27 schreef Maanvis het volgende:
Ik zie het omgekeerd. Profiteurs doen dat niet bewust maar omdat ze de kans wordt gegeven. Als je een kind pampert en verwent wordt het nooit zelfstandig, maar dat kind is dan geen profiteur.
Heel eerlijk,..niets oneerlijk aan.... get over it.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
Mijn moeder moet rondkomen van een dikke 900 in de maand van haar WAO uitkering (80% afgekeurd).
Dit ergert mij al jaren en ze wordt ook nog voor alle toeslagen en andere financiële hulp afgewezen omdat ze een eigen huis bezit dus te veel vermogen heeft.
Ik weet dat het bedrag van de WAO afhankelijk is van hoeveel je verdiende toen je ziek werd, wat ook hier duidelijk te lezen is.
Mijn moeder is ziek geworden in de jaren 70 toen ze kinderen had en het heel gewoon was dat de vrouw thuis bleef en de man aan het werk was. Mijn moeder werkte dus 10 uur in de week en de WAO is dus daarop gebaseerd en aangevuld tot het minimumloon.
Oftewel net zo hoog als iemand die werkloos is!
Dit is toch van de zotte en compleet oneerlijk? Iemand die ziek werd terwijl hij of zij een vette baan had krijgt 75% van dat loon levenslang (indien afgekeurd 80% of meer uiteraard) en iemand die thuis bleef voor de kinderen, wat toen heel normaal was, moet levenslang rond komen van een hongerloontje.
Vader is al jarenlang dood trouwens dus mijn moeder moet nu rondkomen van E900 in de maand omdat ze 30 jaar geleden is gestopt met werken omdat ze voor de kinderen wou zorgen.
Dit topic is om mijn frustraties weg te schrijven EN om te vragen of hier niet wat aan te doen is. Misschien zijn er regels of uitzonderingen die ik niet weet.
Bij voorbaat dank.
minimumloon is volgens mij nog altijd 1200+quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:54 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ja maar ze werkt 0 uur. Waarom zou ze hetzelfde bedrag moeten krijgen als iemand die een minimumloon krijgt? Dat slaat toch nergens op?
Ze krijgt 135% van iemand die in de bijstand zit, dat is toch mooi?
Je bedoeld de ANW denk ikquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
oh wacht even, ik haal nu geloof ik dingen door elkaar. Je hebt natuurlijk opgebouwd pensioen dat als weduwepensioen word uitgekeerd, maar je had ook een staatsuitkering... toch?
Sociaalzekerheidsrecht is niet mijn sterkste kant.
Daar zitten werkgevers niet om te springenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:01 schreef Luxuria het volgende:
Je moeder is voor 80% afgekeurd, waarom gaat ze voor de rest dan niet werken?
WML is netto, zonder invloed van pensioen of andere regelingen, ¤ 1.235quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
minimumloon is volgens mij nog altijd 1200+
Dus nee? ze krijgt niet hetzelfde?
Dat is waar, sociale werkplaats misschien?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar zitten werkgevers niet om te springen
Klopt. Ik vraag waarom ze het zou moeten krijgen, niet waarom ze het krijgt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
minimumloon is volgens mij nog altijd 1200+
Dus nee? ze krijgt niet hetzelfde?
Als de hypotheek is afgelost is het idd mooi om van rond te komen. Als je daar ook nog een flink bedrag aan hypotheek in hebt zitten valt het tegen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:06 schreef bijdehand het volgende:
900 euro is toch best veel, als je een eigen huis hebt?
je kiest er toch zelf voor om een huis te kopen met een 10-uurloon.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als de hypotheek is afgelost is het idd mooi om van rond te komen. Als je daar ook nog een flink bedrag aan hypotheek in hebt zitten valt het tegen.
Ik neem aan dat die koop was gebaseerd op het inkomen van de manquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:16 schreef Maanvis het volgende:
je kiest er toch zelf voor om een huis te kopen met een 10-uurloon.
en wat gebeurt er als ie overleden is... hmmm... hmmm?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die koop was gebaseerd op het inkomen van de man
Daar zijn allerlei regelingen voor waar TS het niet over heeft gehad.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:20 schreef Maanvis het volgende:
en wat gebeurt er als ie overleden is... hmmm... hmmm?
Waarschijnlijk is er een leuke ORV in werking getreden hè...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar zijn allerlei regelingen voor waar TS het niet over heeft gehad.
Mijn moeder krijgt een paar tientjes weduwe en wezen wet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar zijn allerlei regelingen voor waar TS het niet over heeft gehad.
We hadden het over de hypotheekquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:32 schreef TonyVermicelli het volgende:
Mijn moeder krijgt een paar tientjes weduwe en wezen wet.
Dat had ik al opgeteld bij haar WAO uitkering, zo kom ik op op 900 uit.
is het huis nou afbetaald of niet?!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:32 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
Wat heeft dat te maken met de hoogte van de uitkering?
Of gaan jullie even beslissen of 900 in de maand genoeg is omdat het huis wel of niet afbetaald is?
Ja. Minder vaste lasten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
Of gaan jullie even beslissen of 900 in de maand genoeg is omdat het huis wel of niet afbetaald is?
Yupsquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
Daarom. Met zulke lage vaste lasten is 900 euro best veel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:58 schreef Isabeau het volgende:
Gezien TS' reactie ga ik er maar van uit dat de hypotheek is afbetaald, want hij wil absoluut niet dat we gaan zeggen dat 900 euro een prima bedrag is om van rond te komen. Dat strookt niet met zijn eigen gezichtspunt.
900 euro is riant als je woonlasten bijna nihil zijn als alleenstaande, dus ja, dat beslissen wij even.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
900 vrij te besteden voor vaste lasten exclusief hypotheek is erg veel!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
100? Eerder 500.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:18 schreef RanTheMan het volgende:
Daarnaast als ts 900 euro erg weinig vind en de hypotheek is zo goed als nihil, dan zegt dat wat over zijn beleving van geld en inkomsten en kan hij waarschijnlijk ook wel 100 euro per maand missen voor zijn moeder
Ik wilde het niet zeggenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:18 schreef RanTheMan het volgende:
Daarnaast als ts 900 euro erg weinig vind en de hypotheek is zo goed als nihil, dan zegt dat wat over zijn beleving van geld en inkomsten en kan hij waarschijnlijk ook wel 100 euro per maand missen voor zijn moeder
ik wilde rustig beginnenquote:
Als mod moet je toch juist ingrijpen als iemand compleet de weg kwijt is?quote:
Hij is boos, want hij hoort niet wat hij wil horen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:19 schreef Scorpie het volgende:
Dus TS, vind je het nog steeds zo oneerlijk? Of hebben we je wat dingen in perspectief laten zien?
Moet zeggen ik wist niet het dat bijstand maar E670 was dus het is minder oneerlijk als ik dacht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:19 schreef Scorpie het volgende:
Dus TS, vind je het nog steeds zo oneerlijk? Of hebben we je wat dingen in perspectief laten zien?
Zoals ik al aangaf, ik betaal al dingen voor mijn moeder. Alleen is dat geen vast bedrag in de maand maar spring ik bij als een diepvries kapot gaat of ze geld voor een kunstgebit nodig is, ik neem vaak wat boodschappen mee, dat soort dingen. Waarschijnlijk wel meer dan E100 in de maand.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:18 schreef RanTheMan het volgende:
Daarnaast als ts 900 euro erg weinig vindt en de hypotheek is zo goed als nihil, dan zegt dat wat over zijn beleving van geld en inkomsten en kan hij waarschijnlijk ook wel 100 euro per maand missen voor zijn moeder
Wees blij dat ze vakantiegeld krijgt... Maar doe mij ook maar een rente vrije hypotheek.. Je bedoelt vast aflossingsvrij.. En een paar tientjes.. elke 10K kost aan rente ongeveer 35 euro p.m. dus ze heeft een hypotheek van 30K? verder kan ze gewoon ontheffing/kwijtschelding aanvragen voor de gemeentelijke belastingen, maar dat zal ze wel weten na 30 jaar.. en waarom ze er wel/geen recht op heeft...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:31 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Moet zeggen ik wist niet het dat bijstand maar E670 was dus het is minder oneerlijk als ik dacht.
Maar ik vind het nog steeds oneerlijk dat mijn moeder maar E900 krijgt omdat ze toevallig ziek werd toen ze maar 10 uur per week werkte. Terwijl ze daarvoor wel jarenlang voltijd gewerkt heeft.
Over de hypotheek:
Is half afbetaald maar is rentevrij dus ze betaald maar een paar tientjes in de maand.
Aan de andere kant is het een heel oud huis zonder fatsoenlijke isolatie en geen dubbele ramen en geen CV dus ze betaald elke maand E175 aan Gas, stroom en water.
Wat vooral een hele grote dooddoener is zijn de gemeentelijke belastingen, daar kan ineens het "vakantiegeld" (prachtig woord) naar toe.
Dat is een ander probleem. Maar ja, het huis is niet in beste staat en zelf ben ik niet zo handig.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:34 schreef Isabeau het volgende:
Met een eigen huis zit je natuurlijk ook met het onderhoud en dat is niet best als je het zelf niet kan doen. Mensen inhuren kost bakken met geld.
Geen recht op, ze zit net een paar tientjes te hoog in de maand..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:35 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Wees blij dat ze vakantiegeld krijgt... Maar doe mij ook maar een rente vrije hypotheek.. Je bedoelt vast aflossingsvrij.. En een paar tientjes.. elke 10K kost aan rente ongeveer 35 euro p.m. dus ze heeft een hypotheek van 30K? verder kan ze gewoon ontheffing/kwijtschelding aanvragen voor de gemeentelijke belastingen, maar dat zal ze wel weten na 30 jaar.. en waarom ze er wel/geen recht op heeft...
Volgens mij moet ze dan eerst teren op het eigen vermogenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:38 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Geen recht op, ze zit net een paar tientjes te hoog in de maand..
Ze heeft sowieso recht op bijna niks want eigen vermogen (woning)
Maar ik weet niet of het uit kan om het huis te verkopen en dan te gaan huren. Welke toeslagen ze dan wel recht op heeft en of dat het geld voor de huur compenseert.
Wie heeft er besloten 10 uur te gaan werken in plaats van 40?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:31 schreef TonyVermicelli het volgende:
Moet zeggen ik wist niet het dat bijstand maar E670 was dus het is minder oneerlijk als ik dacht.
Maar ik vind het nog steeds oneerlijk dat mijn moeder maar E900 krijgt omdat ze toevallig ziek werd toen ze maar 10 uur per week werkte. Terwijl ze daarvoor wel jarenlang voltijd gewerkt heeft.
Ik betaal 300 per maand. Werk 50 uur in de week (minimaal) met zo'n 10 vrije dagen per jaar. Ons vrij besteedbaar bedrag is lager dan dat van je moeder, maar we moeten het er wel met drie personen van doen.quote:Over de hypotheek:
Is half afbetaald maar is rentevrij dus ze betaald maar een paar tientjes in de maand.
Aan de andere kant is het een heel oud huis zonder fatsoenlijke isolatie en geen dubbele ramen en geen CV dus ze betaald elke maand E175 aan Gas, stroom en water.
Ik krijg geen vakantiegeld. Het vakantiegeld van mijn partner is opgegaan aan het opheffen van roodstand op de bank, betalen van de gemeentelijke belastingen en het vervangen van een lekke kraan. Niet zo erg, want we hadden toch geen vakantie.quote:Wat vooral een hele grote dooddoener is zijn de gemeentelijke belastingen, daar kan ineens het "vakantiegeld" (prachtig woord) naar toe.
Die wezenuitkering is niet voor je moeder hequote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:32 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Dan houdt ze nog 700 euro over. Best riant, zeker gezien ze vast ook wel zorgtoeslag krijgt en niet veel overige vaste lasten zal hebben. Misschien kan je haar beter helpen met budgetteren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:31 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Over de hypotheek:
Wat vooral een hele grote dooddoener is zijn de gemeentelijke belastingen, daar kan ineens het "vakantiegeld" (prachtig woord) naar toe.
Je krijgt nu eenmaal maar uitbetaald aan uitkering voor de hoeveelheid arbeidsuren die je verliest, omdat dat de enige uren zijn die je normaliter weer beschikbaar zou zijn voor arbeid. Dat is al heel lang zo, en ik heb werkelijk nog niemand horen roepen dat dit oneerlijk is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:31 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Dat is misschien wel veel ja, voor iemand alleen. Al blijft er daarna nog voldoende over m.i.quote:Aan de andere kant is het een heel oud huis zonder fatsoenlijke isolatie en geen dubbele ramen en geen CV dus ze betaald elke maand E175 aan Gas, stroom en water.
Dat kun je ook gespreid betalen hoor.quote:Wat vooral een hele grote dooddoener is zijn de gemeentelijke belastingen, daar kan ineens het "vakantiegeld" (prachtig woord) naar toe.
Dan is het dus eigenlijk al jaren zo dat ze het huis beter had kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:37 schreef TonyVermicelli het volgende:
Dat is een ander probleem. Maar ja, het huis is niet in beste staat en zelf ben ik niet zo handig.
Een kapot geknapte leiding vervangen lukt nog wel maar de badkamer renoveren helaas niet. Daar is sowieso geen geld voor..
Geld voor nieuwe kozijnen ed al helemaal niet.
Ze heeft geen geld om het huis in goede staat te houden nee.
Wordt aangevuld tot minimumloon of zo iets.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Die wezenuitkering is niet voor je moeder heDie is voor jou.
Maar waarom is dat zo laag dan?
Je vergeet je bijdragen nog aan de minder bedeelden hier op FOK! nogquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wie heeft er besloten 10 uur te gaan werken in plaats van 40?
[..]
Ik betaal 300 per maand. Werk 50 uur in de week (minimaal) met zo'n 10 vrije dagen per jaar. Ons vrij besteedbaar bedrag is lager dan dat van je moeder, maar we moeten het er wel met drie personen van doen.
Kun jij ff bijlappen?
[..]
Ik krijg geen vakantiegeld. Het vakantiegeld van mijn partner is opgegaan aan het opheffen van roodstand op de bank, betalen van de gemeentelijke belastingen en het vervangen van een lekke kraan. Niet zo erg, want we hadden toch geen vakantie.
Ik klaag niet. Ik eet, drink, woon en heb kleding aan. En ondertussen heb ik het nog steeds een héél stuk beter dan de kindjes in Afrika en de bejaarden in Noord-Rusland.
En jij bent een verwende grote zeurpiet.
Dus ze zit minimaal op het minimumloon? Of weet je het eigenlijk gewoon niet helemaal?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:27 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Wordt aangevuld tot minimumloon of zo iets.
Ze krijgt WAO ongeveer 850.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus ze zit minimaal op het minimumloon?
Ik snap het nu niet helemaal meer. Ze krijgt dus een nabestaandenpensioen, welke met een uitkering wordt aangevuld tot minimumloon?
En hoeveel nabestaandenpensioen? Of heeft je vader nooit pensioen opgebouwd? Bij een redelijke pensioenverzekering zou je moeder tot haar 65ste een uitkering van het opgebouwde pensioen van je vader ontvangen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:31 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Ze krijgt WAO ongeveer 850.
En dan een ongeveer 50 van de SVB, weduwen uitkering.
Nee, bestaansminimum; bijstandsniveau dus.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:27 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Wordt aangevuld tot minimumloon of zo iets.
+ ¤ 69 zorgtoeslag. Dat is een hoop gratis geld als je nauwelijks woonlasten hebt, plus een half huis.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:31 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Ze krijgt WAO ongeveer 850.
En dan een ongeveer 50 van de SVB, weduwen uitkering.
Dat is de vraag nog maar, als het UWV aanvult tot bijstandsniveau dan gaat dat volgens andere regels dan wanneer de sociale dienst een bijstandsuitkering betaalt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij moet ze dan eerst teren op het eigen vermogen
Hmm. Ben bang dat dat lastig wordt want haar huis is niet zo veel waard en ik denk niet dat ze een hypotheek kan krijgen. Toch de moeite waard om uit te zoeken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:44 schreef BeffJeck het volgende:
Moeke moet gewoon het huis verkopen en lekker nieuw appartementje kopen. Goedkoop in de energie en onderhoud!
Ze leeft al 30 jaar in deze situatie.. Jij bent begin 30 en je werkt nog niet.. Waarom open je nu pas een topic of waarom heeft je moeder 30 jaar terug al niet ingegrepen als de nood zo hoog was? Verder waarom ben je niet op je 16e de bouw in gegaan en je moeder financieel gesteund als je het zo erg vond? Of vind je t nu pas erg nu duo je misschien niet meer helpt en bij mama aanklopt (laatste is een aanname overigens)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Hmm. Ben bang dat dat lastig wordt want haar huis is niet zo veel waard en ik denk niet dat ze een hypotheek kan krijgen. Toch de moeite waard om uit te zoeken.
Ik weet niet hoe jij ineens bij het idee komt dat ik zou spammen, maar goed...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:51 schreef Maanvis het volgende:
Leandra, wil je aub de linkjes helemaal uitschrijven? Ik denk als je dat zo doet dat het spam is.
Ik denk dat ze pas in deze situatie leeft sinds ze weduwe isquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:55 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ze leeft al 30 jaar in deze situatie.. Jij bent begin 30 en je werkt nog niet.. Waarom open je nu pas een topic of waarom heeft je moeder 30 jaar terug al niet ingegrepen als de nood zo hoog was? Verder waarom ben je niet op je 16e de bouw in gegaan en je moeder financieel gesteund als je het zo erg vond? Of vind je t nu pas erg nu duo je misschien niet meer helpt en bij mama aanklopt (laatste is een aanname overigens)
er staat dat vader al jaren lang dood is, dus tsja verander 30 met xjaar en je bent er ookquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ze pas in deze situatie leeft sinds ze weduwe is
Ja, maar ik kan daaruit niet concluderen dat het al 30 jaar zo is, dat kan ook 5 jaar zijn, op een of andere manier is het huis kennelijk wel vrijwel afbetaald, en haar inkomen (WAO) zal zeker niet hebben meegeteld voor de hypotheek, al was het alleen al omdat het inkomen van de vrouw nog maar vrij kort (medio jaren 90) meetelt voor de hypotheek, en WAO laten meetellen is lastig.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:01 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
er staat dat vader al jaren lang dood is, dus tsja verander 30 met xjaar en je bent er ook
nee dat klopt.. maar als vader korter dood is, is het ook aannemelijk dat er nog meer vermogen is omdat hij wel gewoon gewerkt heeft en mogelijk dus ook gespaard hebben of wel onderhoud aan het huis hebben gepleegd.. Dus dat maakt dit topic misschien nog wel schandaliger...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan daaruit niet concluderen dat het al 30 jaar zo is, dat kan ook 5 jaar zijn.
Feit is wel dat moeder straks 65 is, AOW krijgt en dan gaat het om hetzelfde bedrag.
Omdat alles steeds duurder wordt misschien?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:55 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ze leeft al 30 jaar in deze situatie.. Jij bent begin 30 en je werkt nog niet.. Waarom open je nu pas een topic of waarom heeft je moeder 30 jaar terug al niet ingegrepen als de nood zo hoog was? Verder waarom ben je niet op je 16e de bouw in gegaan en je moeder financieel gesteund als je het zo erg vond? Of vind je t nu pas erg nu duo je misschien niet meer helpt en bij mama aanklopt (laatste is een aanname overigens)
klopt, maar je uitkering groeit ook geindexeerd mee..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Omdat alles steeds duurder wordt misschien?
Ziektekosten verzekering, eigen risico, gas en licht, boodschappen etc. etc.
Ze kan nu nog net rondkomen (of net niet eigenlijk) maar volgend jaar wordt alles nog weer duurder.
Heel vervelend, maar dat geldt voor iedereen die van het sociaal minimum moet rondkomen, of verschuift je klacht van WAO naar AOW als ze straks 65 is en exact hetzelfde te besteden heeft?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Ze kan nu nog net rondkomen (of net niet eigenlijk) maar volgend jaar wordt alles nog weer duurder.
Net niet suggereert een beetje, dus hup aan het werk en geef haar die 100 euro, kan ze blijven wonen, rond komen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Vergeet de pensioenopbouw nietquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
nee dat klopt.. maar als vader korter dood is, is het ook aannemelijk dat er nog meer vermogen is omdat hij wel gewoon gewerkt heeft en mogelijk dus ook gespaard hebben of wel onderhoud aan het huis hebben gepleegd.. Dus dat maakt dit topic misschien nog wel schandaliger...
Een uitkering wordt geindexeerd. En daarnaast heeft iedereen hier mee te maken... niet alleen je moeder.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
misschien had hij dat niet en al dat geld extra in zn aflossing gestoptquote:
Je weet niet of de hypotheek rentevast is natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:08 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
klopt, maar je uitkering groeit ook geindexeerd mee..
Maar de hypotheek juist niet (aannemelijk).. dat bedrag staat voor 30 jaar vast en zal een aanzienlijk lager percentage zijn van de uitgaven dan 30 jaar geleden...
Daar kan alleen TS antwoord op geven, maar die lijkt bewust bepaalde vragen te negeren ......quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:15 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
misschien had hij dat niet en al dat geld extra in zn aflossing gestopt
Feit is wel dat moeder niet meer aan hoge huisvestingskosten cq hypotheeklasten zit, dus ze hadden iig geen aflossingsvrije overdetophypotheek die iedere keer met de overwaarde verhoogd is zodat er nieuwe auto's en vakanties betaald konden worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Je weet niet of de hypotheek rentevast is natuurlijk.
er staat ook aannemelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Je weet niet of de hypotheek rentevast is natuurlijk.
tsja das typisch voor wgr topics hequote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar kan alleen TS antwoord op geven, maar die lijkt bewust bepaalde vragen te negeren ......
Auto, vakantie??quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Feit is wel dat moeder niet meer aan hoge huisvestingskosten cq hypotheeklasten zit, dus ze hadden iig geen aflossingsvrije overdetophypotheek die iedere keer met de overwaarde verhoogd is zodat er nieuwe auto's en vakanties betaald konden worden.
Dat staat er toch ook niet?!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:21 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Auto, vakantie??
Moeders heeft al 20 jaar geen auto, kon ze niet betalen.
En vakantie is een keer in de zoveel jaar met de Zonnebloem mee.
Ik heb het idee dat jullie denken dat er ergens geld verstopt zit of zo.
geef dan 3es fatsoenlijk antwoord op de vragen die gesteld worden.. Te beginnen met:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:21 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Auto, vakantie??
Waarom?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:23 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
geef dan 3es fatsoenlijk antwoord op de vragen die gesteld worden.. Te beginnen met:
- hoe lang is je vader al overleden?
- hoe zit het nou met die hypotheek?
- en waarom open ju nu pas een topic om te klagen?
- wat heb jij al gedaan om je moeder te helpen?
- waarom komt je moeder niet in aanmerking voor vrijstelling van belastingen?
Omdat de beantwoording van die vragen zullen helpen bij het vaststellen waar je moeder wel of niet recht op heeft? en/of er is correct is afgewezen door x instantie qua toeslagen etc?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:27 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Waarom?
Dit topic was om te vragen of ik misschien een regeling of iets dergelijks over het hoofd zie die mijn moeder financieel kan helpen.
Ik zie net in hoe de antwoorden op die vragen hierbij gaan helpen.
Omdat de meeste vragen inzicht geven in de financiele postie van je moeder en duiding kunnen geven aan de mogelijkheden die er zijn..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:27 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Waarom?
Dit topic was om te vragen of ik misschien een regeling of iets dergelijks over het hoofd zie die mijn moeder financieel kan helpen.
Omdat ze met WAO sinds de jaren 70 al zo ongeveer aan de AOW toe moet zijn, daarbij krijgt ze zo te zien al eea uit de regelingen die er zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:27 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Waarom?
Die regeling heeft ze al. En daarmee heeft ze meer dan menigeen die niet in zijn / haar eigen onderhoud kan voorzien.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:27 schreef TonyVermicelli het volgende:
Waarom?
Da's best een beetje domquote:Ik zie net in hoe de antwoorden op die vragen hierbij gaan helpen.
Natuurlijk wel, Omdat TS het oneerlijk vindt geeft ie zijn moeder 500,- per maand extra wat ie zelf betaalt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:37 schreef ElisaB het volgende:
Moet je moeder meer geld krijgen omdat jij het oneerlijk vindt? In dat geval: gaat 'm niet worden
Idd, wees dan principieel en ga te keer over alle uitkeringen op het sociaal minimum.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:37 schreef ElisaB het volgende:
Moet je moeder meer geld krijgen omdat jij het oneerlijk vindt? In dat geval: gaat 'm niet worden
Dat is de vraag dus maar, of TS bijdraagtquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wacht eens even. TS woont nog thuis en deelt dus ook nog eens in de woon- en stookkosten? Dan is het godsonmogelijk dat er geen geld overblijft. Ik zou eens beginnen met inventariseren waar het geld naartoe verdwijnt.
daar zit nog een issue, gezien het feit TS geen baan heeft.. of in ieder geval 5 maanden geleden nog niet........quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, Omdat TS het oneerlijk vindt geeft ie zijn moeder 500,- per maand extra wat ie zelf betaalt.
Probleem opgelost.
Da's inderdaad oneerlijk tegenover de arme ouders van kinderen die wel een baan hebben, want die arme ouders met kinderen die wel een baan hebben, hebben gewoon die 500,- per maand extra van hun kinderen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:42 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
daar zit nog een issue, gezien het feit TS geen baan heeft.. of in ieder geval 5 maanden geleden nog niet........
Geef dan eens antwoord op de vragen die hier gesteld worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:21 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Auto, vakantie??
Ja, en als je dan 3 thuiswonende werkende kinderen hebt dan heb je gewoon 1½ uitkering per maand extraquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's inderdaad oneerlijk tegenover de arme ouders van kinderen die wel een baan hebben, want die arme ouders met kinderen die wel een baan hebben, hebben gewoon die 500,- per maand extra van hun kinderen.
hij zegt zelf niet handig te zijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als TS toch niet werkt, dan had hij ook wel kunnen zorgen dat de kozijnen goed in de verf zaten, dat scheelt een hoop qua wegrotten.
Zit er ook (in het huis).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:21 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Auto, vakantie??
Aangevuld met:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:23 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
geef dan 3es fatsoenlijk antwoord op de vragen die gesteld worden.. Te beginnen met:
- hoe lang is je vader al overleden?
- hoe zit het nou met die hypotheek?
- en waarom open ju nu pas een topic om te klagen?
- wat heb jij al gedaan om je moeder te helpen?
- waarom komt je moeder niet in aanmerking voor vrijstelling van belastingen?
Daarnaast zit je nu op FOK!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:27 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Waarom?
Je moet wel enorm onhandig zijn wil je geen schuurpapier en kwast kunnen hanteren, het is geen hogere wiskunde.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:48 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
hij zegt zelf niet handig te zijn![]()
Al met al, ik vind het maar een apart verhaal...
alle tips heb je nu wel gehadquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:13 schreef TonyVermicelli het volgende:
Correct. Ik probeer het wel op een ander forum.
Bedankt voor de opmerkingen en suggesties.
Met bijbehorende argumentatie dat 900e per maand lang zo gek nog niet is.quote:
'Ik hoor niet wat ik wil horen dus probeer ik het bij een ander'quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:13 schreef TonyVermicelli het volgende:
en TRU heeft er een nieuw lid bij...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:13 schreef TonyVermicelli het volgende:
Je kan het overal proberen, maar het antwoord zal redelijk het zelfde blijven. Het is niet zo oneerlijk als jij graag wilt en er zijn waarschijnlijk geen andere regelingen waar je moeder voor in aanmerking komt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:13 schreef TonyVermicelli het volgende:
Hoe is de erfenis van je pa verdeeld, als die al verdeeld is? Langslevende krijgt alles onder leningsverplichtingen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
Dit topic is om mijn frustraties weg te schrijven EN om te vragen of hier niet wat aan te doen is. Misschien zijn er regels of uitzonderingen die ik niet weet.
Bij voorbaat dank.
Daar heb je levensverzekeringen voor. En ik vermoed dat dat ook is hoe het huis is afbetaald bij TS.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en wat gebeurt er als ie overleden is... hmmm... hmmm?
Dat komt doordat het geld op is, wat veroorzaakt wordt doordat er in het verleden te vrijgevig mee is omgesprongen. Maargoed, ik spreek genoeg mensen uit het buitenland en mensen met ervaring in het buitenland, en we mogen god of het vliegende spaghettimonster op onze blote knieën danken dat wij in dit mooie land mogen wonen, waar alles ontzettend goed is geregeld ten opzichte van andere landen waar dat niet zo is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:02 schreef Sessy het volgende:
En als het aan het kabinet ligt, moet iedereen die ziek wordt straks gewoon van het bijstandsminimum gaan rondkomen.
Wat zij ^^ zegt. Het is toch godsgeklaagd dat we in een land waar alles (zeker relatief) zo goed geregeld is, nog zo ongelofelijk zeiken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat komt doordat het geld op is, wat veroorzaakt wordt doordat er in het verleden te vrijgevig mee is omgesprongen. Maargoed, ik spreek genoeg mensen uit het buitenland en mensen met ervaring in het buitenland, en we mogen god of het vliegende spaghettimonster op onze blote knieën danken dat wij in dit mooie land mogen wonen, waar alles ontzettend goed is geregeld ten opzichte van andere landen waar dat niet zo is.
mijn tante die alleen af en toe een beetje exceem heeft wilden ze afkeuren, en iemand die z'n vinger kwijt was ook... beiden voor 100%.. dus dat valt wel meequote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:35 schreef Leandra het volgende:
Mwah, je komt tegenwoordig niet meer in de WAO of WIA omdat je linker pink af en toe een beetje tintelt, en juist het werk dat door Polen verricht wordt is over het algemeen vrij zwaar, dus misschien wel few optie voor langdurig werklozen en Wajongers die een probleem hebben met autoriteit, maar voor de gemiddelde WAO'er zal het fysiek niet haalbaar zijn.
zij??quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat zij ^^ zegt. Het is toch godsgeklaagd dat we in een land waar alles (zeker relatief) zo goed geregeld is, nog zo ongelofelijk zeiken.
Heb het ook niet over WAO'ers of WIA'ers, maar over de hele hordes bijstandsgerechtigden waarvan een (groot) deel valt in de categorie:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:35 schreef Leandra het volgende:
Mwah, je komt tegenwoordig niet meer in de WAO of WIA omdat je linker pink af en toe een beetje tintelt, en juist het werk dat door Polen verricht wordt is over het algemeen vrij zwaar, dus misschien wel few optie voor langdurig werklozen en Wajongers die een probleem hebben met autoriteit, maar voor de gemiddelde WAO'er zal het fysiek niet haalbaar zijn.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijvoorbeeld. En bejaarden in noord Rusland hebben geen geld voor stroom, dus zitten ze in de winter bij -20 naast het houtgestookte fornuis om warm te blijven.quote:Naja anyway, kijk bijv. naar spanje, waar ontzettend veel jongeren werkloos zijn. uitkering is daar 300,- netto. Levensstandaard is hetzelfde. Met als resultaat dat ze daar met z'n 10en in een 2-kamer apartement moeten wonen.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Geeft niks. Zelfs TS vergiste zich erin.quote:
Iets zegt me dat jij niet heel het topic hebt gelezen. Maar ook dat is vaak een garantie op Fok!. Pot <-> ketel?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:47 schreef dawg het volgende:
vragen over arbeidsongeschiktheidsuitkeringen op fok stellen zijn een garantie voor een sloot reacties waarin je even verteld wordt dat je je niet aanstellen, je geen recht hebt op een klein beetje "luxe" en dat je heus wel kunt werken.
onthou dat maar voor de volgende keer ts.
ik heb honderden van dit soort topics gelezen, incl. deze.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Iets zegt me dat jij niet heel het topic hebt gelezen. Maar ook dat is vaak een garantie op Fok!. Pot <-> ketel?
Kom eens met een overzicht van de vaste lasten dan. Misschien dat we op basis daarvan kunnen helpen, want waarschijnlijk zit daar het probleem. Met 900 euro en nauwelijks woonlasten moet je normaal makkelijk rond kunnen komen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:27 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Waarom?
Kennelijk heeft het helaas niet geholpen deze te kunnen begrijpen...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:51 schreef dawg het volgende:
ik heb honderden van dit soort topics gelezen, incl. deze.
Jouw moeder zit ook in een vrijwel afbetaald huis, heeft enkele tientjes per maand aan hypotheeklasten, en jij als zoon klaagt ook dat je moeder als alleenstaande maar ruim 900,- netto per maand krijgt? Staat je netjes.quote:en ik heb persoonlijke ervaring met een dergelijke situatie. oh, en ook met dergelijke vooroordelen.
De moeder van TS heeft weldegelijk recht op luxe maar dat moet betaald worden door haar zoon (maar die verrekt dat)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:47 schreef dawg het volgende:
vragen over arbeidsongeschiktheidsuitkeringen op fok stellen zijn een garantie voor een sloot reacties waarin je even verteld wordt dat je je niet aanstellen, je geen recht hebt op een klein beetje "luxe" en dat je heus wel kunt werken.
onthou dat maar voor de volgende keer ts.
ik zei persoonlijk, niet directe omgeving. dus voordat je iemand beticht van slecht (begrijpend) lezen zou ik eerst even in de spiegel kijken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kennelijk heeft het helaas niet geholpen deze te kunnen begrijpen...
[..]
Jouw moeder zit ook in een vrijwel afbetaald huis, heeft enkele tientjes per maand aan hypotheeklasten, en jij als zoon klaagt ook dat je moeder als alleenstaande maar ruim 900,- netto per maand krijgt? Staat je netjes.
Nou, "normaal makkelijk rond kunnen komen" lijkt me overdreven, iemand in de bijstand krijg huurtoeslag en is ook maar ¤ 250,= per maand kwijt, als de moeder van TS nog ¤ 100,= per maand kwijt is, dan maakt dat het verschil al kleiner, neem dan ook nog even het niet ontvangen van toeslagen/kwijtscheldingen mee en je bent je voordeel vrijwel kwijt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:52 schreef Devz het volgende:
[..]
Kom eens met een overzicht van de vaste lasten dan. Misschien dat we op basis daarvan kunnen helpen, want waarschijnlijk zit daar het probleem. Met 900 euro en nauwelijks woonlasten moet je normaal makkelijk rond kunnen komen.
Je lult eroverheen, dus jij vindt het kennelijk volstrekt normaal zoals TS reageert.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:57 schreef dawg het volgende:
ik zei persoonlijk, niet directe omgeving. dus voordat je iemand beticht van slecht (begrijpend) lezen zou ik eerst even in de spiegel kijken.
ook dat heb ik niet gezegd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je lult eroverheen, dus jij vindt het kennelijk volstrekt normaal zoals TS reageert.
Je vergeet even dat het niet ontvangen van die voordelen het gevolg is van een (zeer waarschijnlijk aanzienlijk) eigen vermogen...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:58 schreef Leandra het volgende:
neem dan ook nog even het niet ontvangen van toeslagen/kwijtscheldingen mee en je bent je voordeel vrijwel kwijt.
Nou, maak dan eindelijk eens een statement over wat je van TS zijn uitgangspunten vindt...quote:
ik begrijp de frustratie. ik adviseer hem slechts om over dit onderwerp geen topics te starten op fok, omdat dat je frustratie doorgaans niet wegneemt of vermindert, integendeel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou, maak dan eindelijk eens een statement dan van wat je van TS zijn uitgangspunten vindt...
En neem gerust de tijd voor een antwoord, want je zult vast eerst even het topic moeten gaan lezen...
dus moet tonyvermicelli wat bijdragen zodat zijn moeder ook eens op vakantie kan (als je je eigen moeder niet eens financieel wil helpen, waarom zou de staat dat dan wel willen?)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je vergeet even dat het niet ontvangen van die voordelen het gevolg is van een (zeer waarschijnlijk aanzienlijk) eigen vermogen...
Nee, je stelt dit:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:04 schreef dawg het volgende:
ik begrijp de frustratie. ik adviseer hem slechts om over dit onderwerp geen topics te starten op fok, omdat dat je frustratie doorgaans niet wegneemt of vermindert, integendeel.
Waaruit overduidelijk blijkt dat je het hele topic niet gelezen en/of begrepen hebt.quote:waarin je even verteld wordt dat je je niet aanstellen, je geen recht hebt op een klein beetje "luxe" en dat je heus wel kunt werken.
ik heb geen zin om desbetreffende quotes op te zoeken. maar als ik zelfs noord-rusland aangehaald zie worden, tja.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, je stelt dit:
[..]
Waaruit overduidelijk blijkt dat je het hele topic niet gelezen en/of begrepen hebt.
Er is niemand geweest die heeft gezegd dat zijn moeder 'heus wel' kan werken. Niemand.
Er is ook niemand geweest die gezegd dat zijn moeder 'geen recht' heeft op een beetje luxe.
En... Er is niemand geweest die heeft gezegd dat zijn moeder zich moet aanstellen.
Dus nogmaals.. Lees de draad, voor je blaat.
er zijn maar weinig landen in de wereld waar je zoveel uitkering krijgt heurquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:10 schreef dawg het volgende:
[..]
ik heb geen zin om desbetreffende quotes op te zoeken. maar als ik zelfs noord-rusland aangehaald zie worden, tja.
Geen zorgen.. Hoeft ook niet. Je hebt het topic gewoon niet (begrijpend) gelezen voordat je 'advies' gaf...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:10 schreef dawg het volgende:
ik heb geen zin om desbetreffende quotes op te zoeken. maar als ik zelfs noord-rusland aangehaald zie worden, tja.
wat heeft iemand woonachtig in nederland te maken met een fucking rus uit het arme noorden van zijn land?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
er zijn maar weinig landen in de wereld waar je zoveel uitkering krijgt heur
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geen zorgen.. Hoeft ook niet. Je hebt het topic gewoon niet (begrijpend) gelezen voordat je 'advies' gaf...
Het geeft aan dat je niet moet zeuren en blij moet zijn met die 900,-.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:15 schreef dawg het volgende:
[..]
wat heeft iemand woonachtig in nederland te maken met een fucking rus uit het arme noorden van zijn land?
bedankt voor het bevestigen van mijn advies aan ts.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het geeft aan dat je niet moet zeuren en blij moet zijn met die 900,-.
Als dat EV volledig vastzit in een huis dat ze niet kan onderhouden dan heeft ze er weinig aan en wordt het nog sneller minder waard dan de huizenmarkt daaltquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je vergeet even dat het niet ontvangen van die voordelen het gevolg is van een (zeer waarschijnlijk aanzienlijk) eigen vermogen...
Een meier op 'vooruit' zelfs: AOW-uitkering is 1.008 netto per maand.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:04 schreef Leandra het volgende:
AOW krijgt en dan gaat het om hetzelfde bedrag.
Lijkt me ook niet meer dan logisch. Maar het is uiteraard makkelijker om er met je krent op te blijven zitten en te verwachten dat de maatschappij je al 32 a 42 jaar durende uitkering nog verder verhoogd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:17 schreef Leandra het volgende:
Als dat EV volledig vastzit in een huis dat ze niet kan onderhouden dan heeft ze er weinig aan en wordt het nog sneller minder waard dan de huizenmarkt daalt
Maar dat neemt niet weg dat ze waarschijnlijk wel een stuk vermogen kan creëeren door het huis te verkopen. Ik zeg: doen.
Dat komt waarschijnlijk omdat je als 65-plusser minder belasting betaalt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Een meier op 'vooruit' zelfs: AOW-uitkering is 1.008 netto per maand.
op fok.ru zul je zelfs heelmaal niet begrepen worden!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:17 schreef dawg het volgende:
[..]
bedankt voor het bevestigen van mijn advies aan ts.
+ het bedrag dat TS maandelijks aan zijn moeder gaat geven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Een meier op 'vooruit' zelfs: AOW-uitkering is 1.008 netto per maand.
Ik ga er vanuit dat ze toen haar man nog leefde alleen WAO kreeg voor die 10 uur die ze arbeidsongeschikt werd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet meer dan logisch. Maar het is uiteraard makkelijker om er met je krent op te blijven zitten en te verwachten dat de maatschappij je al 32 a 42 jaar durende uitkering nog verder verhoogd.
Eigenlijk moet z'n moeder hier een topique openen over hoe oneerlijk het is dat zij een uitvreter als zoon heeft terwijl andere gezinnen gewoon wel zonen hebben die financieel bijdragen waar dat moeilijk gaat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:33 schreef Leandra het volgende:
En WTF? TS is 30+ en studeert nog? Wie betaalt dat dan, en hoe komt het dat iemand van boven de 30 die nog studeert zelf niet een paar linkjes kan opzoeken, UWV en SVB zijn vrij duidelijk in hun teksten.
Als dit al te moeilijk is ga dan maar een vak leren.... alhoewel, TS kan ook al geen kozijnen schuren en verven.
MommyVermicelli?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Eigenlijk moet z'n moeder hier een topique openen over hoe oneerlijk het is dat zij een uitvreter als zoon heeft terwijl andere gezinnen gewoon wel zonen hebben die financieel bijdragen waar dat moeilijk gaat.
Als de rest van de kinderen net zo denkt zal ze zich uit wanhoop eerder 'spaghetti' noemen schat ik zo...quote:
Vertel eens, wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:10 schreef dawg het volgende:
dat roep ik al vanaf t begin van het topicquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:33 schreef Leandra het volgende:
En WTF? TS is 30+ en studeert nog? Wie betaalt dat dan, en hoe komt het dat iemand van boven de 30 die nog studeert zelf niet een paar linkjes kan opzoeken, UWV en SVB zijn vrij duidelijk in hun teksten.
Als dit al te moeilijk is ga dan maar een vak leren.... alhoewel, TS kan ook al geen kozijnen schuren en verven.
De enige associatie die ik met oude Pekela heb, is dat bolderkarschandaal....quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:34 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
dat roep ik al vanaf t begin van het topicTS klaagt over geld terwijl hij er zelf nog nooit fatsoenlijk voor heeft gewerkt of bijgedragen aan ons sociaal stelsel... ik vermoed dan ook dat hij uit oude pekela komt
Ben je al zo oudquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
De enige associatie die ik met oude Pekela heb, is dat bolderkarschandaal....
Is hij daar slachtoffer van geweest?
Edit: Bolderkar was in Vlaardingen, maar rond dezelfde periode, gaat het kennelijk als snel mis met associaties
Ja, ik ben van het laastste bouwjaar dat pas met 21 wettelijk volwassen werd, m'n 3 jaar jongere zusje was een paar weken na haar 18de verjaardag voor de wet volwassen... het onrechtquote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ben je al zo oud
Bij mij dezelfde associatiewissel; vond Bolderkar en Oude Pekela helemaal niet vreemd bij elkaar
Zullen we een clubje beginnen en ons lot delenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik ben van het laastste bouwjaar dat pas met 21 wettelijk volwassen werd, m'n 3 jaar jongere zusje was een paar weken na haar 18de verjaardag voor de wet volwassen... het onrecht
Samenvatting: Ja, ik ben een oud wijf![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |