Als ik klaar ben mij mezelf moet J eraan geloven.. oorhaar, neushaar, en zn bertbrauw.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:29 schreef Troeta het volgende:
Leuk een jongetje Sola!!!! En alles goed, helemaal mooi!
Hier ook een haarbuik, ben altijd met de pincet aan het kloten. Het is deze keer wel minder als de vorige keer.
En mijn slijmprop zat in mijn onderbroek. Weer iets wat niets hoeft te betekenen, maar ja er gebeurt weer wat.
Hoe is het met soesa??
Leuk zo'n flinke Cantare!!
quote:Vanaf nu ga je echt dikker worden, je zult elke week ongeveer een pond aankomen. Je hebt al een stevige buik, maar hij is nog niet superdik.
Ah fijn mailtje...quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:45 schreef Keshet het volgende:
Ik kreeg net een bemoedigend mailtje van Jonge Gezinnen.
[..]
En bedanktquote:Op donderdag 26 juli 2012 15:45 schreef Keshet het volgende:
Ik kreeg net een bemoedigend mailtje van Jonge Gezinnen.
[..]
Morgen is een goede dag om in het ziekenhuis te blijven... in de airco...quote:
Rughaar is ook leukquote:Op donderdag 26 juli 2012 15:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik klaar ben mij mezelf moet J eraan geloven.. oorhaar, neushaar, en zn bertbrauw.
Dat heeft mijn homo niet... Borst ook amper.quote:
Moet ik ook nodig doen.. Maar ik laat het liever doenquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:02 schreef Incantrix het volgende:
Tico, je inspireerde meNet maar eens mijn wenkbrauwen gesnoeid
Kom maar langs hoorquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moet ik ook nodig doen.. Maar ik laat het liever doen
quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik klaar ben mij mezelf moet J eraan geloven.. oorhaar, neushaar, en zn bertbrauw.
De meeste mensen die ik ken, willen het geslacht idd al graag wetenquote:Op donderdag 26 juli 2012 15:04 schreef Fieder het volgende:
Dat bedoelde ik ook eigenlijk, verrassing ipv geheim.Wel leuk hoor Coco zo'n verrassing! Doen niet veel mensen meer volgens mij? Aan t lijstje te zien is t waarschijnlijk n jommetje
Nog paar maandjes geduld
![]()
Gaat dat buikhaar weer weg?![]()
Fijn dat de misselijkheid minder lijkt te worden!quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:08 schreef Incantrix het volgende:
De misselijkheid lijkt trouwens minder te worden, toch nogAl twee avonden mijn avondeten binnengehouden
Ik druk heel graag de pukkels van mijn man uitquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:29 schreef Enfermera het volgende:
[..]
That reminds me, ik moet die van mn man ook nog doen. Al een paar keer gevraagd of ik mocht plukken maar dat mocht op dat moment dan juist niet natuurlijk
quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:08 schreef Incantrix het volgende:
De misselijkheid lijkt trouwens minder te worden, toch nogAl twee avonden mijn avondeten binnengehouden
Maar als je kind heel zwaar is moet het in het ziekenhuis blijven voor observatie, dat is dan weer minder leuk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:24 schreef Solagratia het volgende:
Cantare, een baby van dat gewicht is heel fijn ja. Amy kon al direct temperatuur goed vasthouden, dronk goed, hoefde niet bijgevoed te worden. Gewicht is het probleem meestal niet. Vriendin van mij beviel in 4 uur, zonder scheurtjes van een baby van 9 pond. Maar goed ik had er al erg veel moeite mee om een kind van nog geen 8 pond eruit te krijgen. Ging de bevalling van E. wel goed voor de rest?
Bah zeg, dikke knuffquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:22 schreef Ticootje het volgende:
Leuk!
Ik vroeg me net hardop af of j al terug ging naar z'n moeder. :x. Ik ben zo gezellig vandaag. Wat een kutweek. Alles echt alles gaat fout. M'n bank, m'n visa, m'n belastingtoeslagen, kinderdagverblijffactuur, echt alles.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:34 schreef Mangostine het volgende:
Tico![]()
Bijna weekend. Kun je beetje bijslapen.
Of je gaat effe op J's gezicht zitten?
Hij zou er sowieso van opknappen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:34 schreef Mangostine het volgende:
Tico![]()
Bijna weekend. Kun je beetje bijslapen.
Of je gaat effe op J's gezicht zitten?
Ik moest nog aan jou denken, jouw beide kinderen waren toch zwaar? Hoeveel wogen ze?quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar als je kind heel zwaar is moet het in het ziekenhuis blijven voor observatie, dat is dan weer minder leuk.
Aan jouw jongste moest ik ook nog denken, die heeft er na de geboorte een heel ander postuurtje voor teruggekregen. Misschien niet helemaal een representatieve situatie (toch?) maar ik heb de indruk dat het geboortegewicht sowieso niet alles zegt over hoe je kind na pakweg een jaar is, maar meer over de buikvoorzieningen, klopt dat?quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:59 schreef mignonne het volgende:
En mijnesen waren allebei ook bollo's. Oudste was 3765 bij 41 weken zwangerschap. Viel op zich mee voor de termijn. Jongste was 4270 bij 39 weken 3.Nouja goed, die reserves heeft ze ook nodig gehad hou ik mezelf maar voor.
Ivan was 4900 gram bij 41w2d en Lena was 4050 gram bij 40w4d. Ivan moest wel ter observatie blijven vanwege zijn gewicht en Lena niet. Als ik het me goed herinner werd er gekeken naar gewicht in combinatie met termijn en werden twee aparte curves gebruikt, een voor jongens en een voor meisjes.quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:53 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik moest nog aan jou denken, jouw beide kinderen waren toch zwaar? Hoeveel wogen ze?
Dat idee had ik ook. Ivan had het in mijn baarmoeder heel goed en werd daarom zo zwaar. Buiten de baarmoeder dronk hij niet genoeg om zijn gewicht op peil te houden, dus zijn curve vlakte af. Pas toen hij aan de bijvoeding ging werd hij weer de stevigerd die hij was. (En ik ben ervan overtuigd dat het nog wel een slankerd wordt, ooit.)quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:59 schreef Cantare het volgende:
(...) maar ik heb de indruk dat het geboortegewicht sowieso niet alles zegt over hoe je kind na pakweg een jaar is, maar meer over de buikvoorzieningen, klopt dat?
Ik weet niet of ik het me nog goed herinner, maar volgens mij omdat gedurende een aantal uren (24 uur of 48 uur) in de gaten gehouden wordt of ze hun bloedsuikerspiegel op peil kunnen houden. En de ellende is dat alles er ineens toe doet als je eenmaal in het ziekenhuis ligt en je baby onder een vergrootglas ligt. Ivan ging bijvoorbeeld geel zien, dus z'n bilirubine werd in de gaten gehouden en daardoor dreigde een nog langere ziekenhuisopname. Bij Lena ging dat net zo: eerst opgenomen vanwege symptoom A, nog langer opgenomen vanwege B en C en... Gekmakend vond ik het.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:04 schreef Aventura het volgende:
@claudia, waarom moeten te zware baby's dan nog blijven?
Handig die quote-alertquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:59 schreef Cantare het volgende:
[..]
Aan jouw jongste moest ik ook nog denken, die heeft er na de geboorte een heel ander postuurtje voor teruggekregen. Misschien niet helemaal een representatieve situatie (toch?) maar ik heb de indruk dat het geboortegewicht niet zoveel zegt over hoe je kind na pakweg een jaar is, klopt dat?
En vond jij het qua bevalling een verschil?
Ik heb er weinig last van gehad. De persfase duurde eigenlijk net iets te lang maar vond ik goed te doen. En Lena was helemaal een eitje wat dat betreft; die was er in één perswee.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:05 schreef Cantare het volgende:
4900, pff... en dat voor een eerste! Da's echt andere koek dan een "gewone" achtponder. Inderdaad jammer dat je moest blijven, ik moest dat de vorige keer om andere redenen ook en hoop nu echt wel gelijk naar huis te mogen.
Een poliklinische bevalling is exact hetzelfde als een thuisbevalling.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:11 schreef Keshet het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk normaal gesproken na een poliklinische bevalling? Je bevalt, een kinderarts kijkt het kindje na, een verloskundige of gynaecoloog kijkt jou na en dan ga je na een uurtje naar huis? Zoiets?
zoietsquote:Op donderdag 26 juli 2012 21:11 schreef Keshet het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk normaal gesproken na een poliklinische bevalling? Je bevalt, een kinderarts kijkt het kindje na, een verloskundige of gynaecoloog kijkt jou na en dan ga je na een uurtje naar huis? Zoiets?
bij puur poliklinisch komt er geen kinderarts of gyn aan te pas hoorquote:Op donderdag 26 juli 2012 21:18 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
zoiets
behalve dat je wel een paar uur kunt rekenen voor je naar huis gaat.
Echt waar?! Zo leer je nog eens wat! Ik kan de aanvullende module van fbto overigens ook echt aanraden. Ik meen 4 euro per maand. Daarvoor krijg je voor 100 euro aan screening of pretecho vergoed, je eigen bijdrage ziekenhuis, lactatiekundig advies, een kraampakket. Je kunt het per maand opzeggen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:18 schreef Keshet het volgende:
Aanvulling op Troeta's post: Een aanvullende verzekering kun je afsluiten bij een andere verzekeraar dan de verzekeraar waar je basisverzekering loopt.
Ik reageer later even op de andere posts.
Precies, dat had ik ook begrepen. Ik heb een 3 of 4 sterren polis. Dus in elk geval geen eigen bijdrage als ik het goed begrepen heb! Maar omdat ik dus ineens ging twijfelen ging ik t even nazoeken.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:33 schreef mignonne het volgende:
Als jij geen medische indicatie hebt en poliklinisch bevalt heb je dus je eigen bijdrage qua kosten, _bunny_tenzij aanvullend verzekerd natuurlijk.
Maar vaak is de premie voor een losse aanvullende verzekering wel aanmerkelijk hoger...quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:18 schreef Keshet het volgende:
Aanvulling op Troeta's post: Een aanvullende verzekering kun je afsluiten bij een andere verzekeraar dan de verzekeraar waar je basisverzekering loopt.
Ik reageer later even op de andere posts.
bij mij kwam de gyn nog wel snel kijken naar het hechtwerk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
bij puur poliklinisch komt er geen kinderarts of gyn aan te pas hoor
Dat kan als het nodig is dat ze nog kijken of dat de kinderarts bij twijfel toch even naar t kind kijkt.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:46 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
bij mij kwam de gyn nog wel snel kijken naar het hechtwerk.
kon hij meteen een beval-dbc declareren
Mwah, pas als je daadwerkelijk pijnstilling krijgt. En ik weet niet precies hoe dat zit met pethidine eigenlijk. Er zijn namelijk zat ziekenhuizen waar pethidine een consult is, zodra de pethidine is uitgewerkt ga je weer 'terug' onder de zorg van de verloskundige. Het zou zomaar kunnen dat je dan alsnog moet dokken.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:26 schreef Troeta het volgende:
Als je pijnstilling vraagt is een bevalling trouwens medisch en word het vergoed.
Klopt. Ik heb pethidine gekregen en was daardoor echt niet medisch.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwah, pas als je daadwerkelijk pijnstilling krijgt. En ik weet niet precies hoe dat zit met pethidine eigenlijk. Er zijn namelijk zat ziekenhuizen waar pethidine een consult is, zodra de pethidine is uitgewerkt ga je weer 'terug' onder de zorg van de verloskundige. Het zou zomaar kunnen dat je dan alsnog moet dokken.
Zou er niet blind op vertrouwen dat je het dan vergoed krijgt.
Of gewoon met 30 weken alvast een ruggenprik eisen, weet je zeker dat ie op tijd zit
dit!!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb sowieso bewondering voor jullie LLM'ers, en zeker met dit weer!
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ah, Son. Aan de ene kant mooi dat ze het nog zo goed bij je heeft, toch? Je lichaam zorgt perfect voor 'r
. Even uithuilen lucht ook gewoon lekker op he (vond ik gister ook
). Ik loop een week op je achter en ik vind het al zwaar.
Ik vind je in ieder geval enorm stoer! Succes vandaag meis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |