abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:59:57 #251
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_115417118
Het is een gewaagde keuze...iemand als Ryan zou best eens wat independents kunnen doen besluiten om op Obama te stemmen. Wat wel prettig is, is dat het nu duidelijk is waar Romney staat. De man had tot nu toe eigenlijk geen enkel standpunt en hij dacht de verkiezingen daarmee te kunnen winnen, zolang Obama maar impopulair genoeg was. Nu heeft Romney een duidelijke richting gekozen en daarmee is het voor de Amerikanen ook veel makkelijker geworden om in november een keuze te maken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:23:04 #252
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_115417437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 08:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder opmerkte: een verademing!
ben je er ook voor dat de USA de meer oorlog moet voeren om de politieman van de wereld te worden??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:38:16 #253
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_115417662
Het is ook wel opvallend dat het lijkt dat de Republikeinen hiermee hun hele strijdplan omgegooid hebben. Romney moest wat verder naar rechts leunen in de voorverkiezingen om de nominatie binnen te halen en zou vervolgens weer meer naar het midden gaan bewegen om het enige alternatief te zijn voor Obama in moeilijke economische tijden.

Het lijkt erop dat ze dat plan nu volledig laten varen en vol gaan voor de rechtse, conservatieve vleugel.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_115417876
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 06:24 schreef popolon het volgende:
Paul Ryan. Geen slechte keuze.
klopt, dat vond ik in april eigenlijk al:

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:55 schreef RM-rf het volgende:

[...]

in Wisconsin heeft heel opzichtig Paul Ryan naast Romney campagne gevoerd... (die afgevaardigde komt ook uit Wisconsin)

Ryan is een groot politiek talent (alhoewel hij al 14 jaar in het Huis van Afgevaardigden zit, is hij toch ook net boven de 40) op financieel-economisch gebied, en al bekend van het Ryan-Plan, het republikeinse budgetvoorstel (tegenvoorstel versus Obama's budget-voorstellen) dat alle republikeinse kandidaten ook willen aanhouden...
Er is volgens mij best wel een grote kans dat Ryan een grote kans zal maken op de positie van VP...

het enige dat tegen hem spreekt is dat hij voor Romney niet een erg 'taktische' keuze is; geen vrouw en geen minderheid, geen zuiderling, geen religieus.. eerder een typische supply-side cosnervatieve reagnomics-aanhanger uit de centrale vleugel van de Republikeinse partij waartoe ook Romney eerder behoort..
Overigens vrees ik ook dat dat exact de grond is dat hij het niet zal worden, alhoewel het imho politiek gezien één van de beste kandidaten is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_115418780
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

klopt, dat vond ik in april eigenlijk al:

[..]

Dat was toch met die gratis broodjes. _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_115419097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat was toch met die gratis broodjes. _O-
idd

electoraal is het natuurlijk niet de brenger qua beeld, twee conservatieve blanke mannen uit het gebied rondom de grote meren..
maar het effect van een VP om een doelgroep aan te spreken lijkt al langer wat overrated en kan juist leiden tot onverstandige overhaaste keuzes (zie verder onder de P van Palin).

Romney lijkt voor inhoud en een solide economisch debat te kiezen...
enkel het ryan plan voorziet ook in een vergroting van de inkomsten van belastingen, maar dan niet door een direkte verhododing maar voral het stoppen van 'tax loopholes' en aftrekposten e.d...
eigenlijk kan dat juist ook als een bevestiging gebruikt worden door het Obama kamp dat bv de taxcutes voor de rijken en bv de lage Calital Gains Tax absoluut verkeerd waren en zsm afgeschaft moeten worden...
dat uitleggen kan lastig worden.

een mooie samenvatting waarop het Ryan Plan aangevallen kan en gaat worden:

quote:
1) A plan to deal with budget problems that says virtually nothing about military spending is neither brave nor serious. That would be enough to disqualify it from the "serious" bracket, but there's more.

2) A plan that proposes to eliminate tax loopholes and deductions, but doesn't say what any of those are, is neither brave nor serious. It is, instead canny -- or cynical, take your pick. The reality is that many of these deductions, notably for home-mortgage interest payments, are popular and therefore risky to talk about eliminating.

3) A plan that exempts from future Medicare cuts anyone born before 1957 -- about a quarter of the population, which includes me -- is neither brave nor serious. See "canny or cynical: take your pick" above.
bv de gevolgen van bv het uitsluiten van oudere personen uit Medicare is geen leuk thema om campagne over te voeren in Florida, wat toch één van de belangrijkste twijfelstaten is, die zoals het nu ervoor staat met Obama die een 5% voorsprong in de andere grote twijfelstaat Ohio lijkt te gaan nemen, door Romney absoluut _moet_ worden gewonnen om niet bij voorbaat geheel kansloos te zijn

[ Bericht 29% gewijzigd door RM-rf op 11-08-2012 11:53:32 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_115419593
Gaat inderdaad geen Latino's, jongeren, vrouwen of Florida-inwoners aanspreken. Duidelijk niet gekozen om de doelgroep te vergroten, en dat is wel echt nodig. Als Romney zijn doelgroep niet vergroot verliest hij gewoon.
pi_115420229
Obama blijkt zich weer in de nesten gewerkt te hebben:
quote:
'Obama was getrouwd met een Pakistaanse man' (VIDEO)

zaterdag 11 augustus 2012 om 04u17
Dat zegt de omstreden Amerikaanse auteur Jerome Corsi. Die publiceert aanstonds, zoals tijdens elk presidentieel verkiezingsjaar, een gegarandeerde bestseller waarin hij brandhout maakt van de Democratische kandidaat.

Corsi is overtuigd van Obama’s geheime homohuwelijk omdat hij op oude foto’s gezien heeft dat de president een ring droeg aan zijn linkerhand. Volgens Corsi kan dat alleen maar een trouwring zijn.

“Ik heb hier een hoop bewijsmateriaal voor verzameld en dat is volgens mij zeer sterk”, zegt Corsi in een nieuwe internetvideo. “Het gaat mij hier niet om Obama te veroordelen omdat hij biseksueel is of homo, als hij dat is, maar ik vraag me af waarom hij zo’n moeite heeft gedaan om het te verbergen. Wat is de dubbelzinnigheid, wat is de hypocrisie?”
http://www.knack.be/nieuw(...)le-4000161330098.htm

(inclusief spannende video)
pi_115420341
_O- Voer voor FOX News en de Republikeinen.
pi_115422886
Uiteindelijk maakt zo'n vice-president niet héél veel uit. Het genereert een paar weken aandacht, daarna is het weer Romney versus Obama. Het moet echt heel bizar zijn, zoals Sarah Palin, om werkelijk enige invloed te hebben. Daarentegen, twee welgestelde, blanke mannen met verscheidene huizen in bezit die de belastingen voor de rijken willen verlagen, de belastingen voor de middenklasse willen verhogen en verder de sociale zekerheid nagenoeg willen afschaffen, het maakt in ieder geval wel duidelijk waar je voor of tegen stemt.
pi_115424461
Mijn zegen hebben ze. Twee neo-conservatieve sociaal-darwinisten, mijn anti-Amerikaans hart klopt al harder.
pi_115424847
Wel, dat was onverwacht, kennelijk is Ryan geen vicepresidentskandidaat, maar presidentskandidaat!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:35:58 #263
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_115429694
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 08:11 schreef Lyrebird het volgende:
Zoals ik al eerder opmerkte: een verademing!
- tegen het homohuwelijk.
- stemde voor permanente invoering van de Patriot Act.
- stemde voor het bestempelen van de Irak oorlog als onderdeel van de "war on terror".
- was cosponsor van een wet die bepaalde voorbehoedsmiddelen zou verbieden.
- tegen alle vormen van abortus.
- stemde tegen adopties door homo's.
- stemde tegen het terugtrekken van troepen uit Irak.
- stemde tegen het terugtrekken van troepen uit Afghanistan.
- stemde tegen stemcellen onderzoek.

Noem het maar een verademing. Ik noem het meer van hetzelfde, er zit geen enkele vernieuwing in die man, en was in principe voor alles waar Bush ook voor was. Hebben we dat nu niet een keer gehad?

Hij stemde trouwens ook voor de grote stimulus pakketten in 2008 en 2009.

Het enige positieve wat ik die man heb kunnen vinden is dat ie tegen SOPA is.

Eigenlijk is het een beetje een Santorum-kloon, Paul Ryan.

[ Bericht 1% gewijzigd door maartena op 11-08-2012 18:41:39 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:47:12 #264
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_115430071
Klopt. Een foute engerd is het. Past prima bij Romney.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:44:34 #265
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_115432122
Het statistische systeem DW-Nominate beoordeelt elke politicus op een schaal van liberaal naar conservatief op basis van hun stemmen in het Congres ( http://voteview.org/HOUSE_SORT112.HTM). Als je kijkt naar alle keuzes voor vice-president zie je dat Ryan de meest conservatieve keuze ooit is:

pi_115435279
pi_115435332
Het Romney-team heeft het talent van McCain-Palin en kandidaten die extremer zijn dan Bush-Cheney. Geweldig, :).
pi_115435687
Waarom kiezen ze nou eigenlijk voor die oerconservatieve twist in de campagne? Waar waren ze precies bang voor? Oerconservatieven stemden toch wel Romney, ook al waren ze er niet volledig tevreden mee.
pi_115435690
Die intro vanaf dat marineschip was... tenenkrommend. Nogal een rare omgeving natuurlijk voor twee mannen die hun hele leven al in de politiek zitten en nog nooit gediend hebben.
pi_115435925
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:57 schreef MilaNL het volgende:
Waarom kiezen ze nou eigenlijk voor die oerconservatieve twist in de campagne? Waar waren ze precies bang voor? Oerconservatieven stemden toch wel Romney, ook al waren ze er niet volledig tevreden mee.
Ik denk dat ze daar echt heel bang voor waren. Er is heel veel twijfel over Romney, zie de reacties toen een medewerkster van hem zei dat universal health care een goed iets is waardoor iemands vrouw niet aan kanker overleden zou zijn.
pi_115436006
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar echt heel bang voor waren. Er is heel veel twijfel over Romney, zie de reacties toen een medewerkster van hem zei dat universal health care een goed iets is waardoor iemands vrouw niet aan kanker overleden zou zijn.
Zijn ze dan bang dat de conservatieven thuis blijven? Ze zullen echt niet op Obama gaan stemmen. En ik denk eigenlijk dat ze zo anti-Obama zijn dat ze Romney veel beter vinden.
pi_115436058
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:03 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Zijn ze dan bang dat de conservatieven thuis blijven? Ze zullen echt niet op Obama gaan stemmen. En ik denk eigenlijk dat ze zo anti-Obama zijn dat ze Romney veel beter vinden.
Maar er moet ook enthousiasme zijn onder de vrijwilligers en radiotalkshowhosts, bijvoorbeeld. Dat straalt weer uit naar het midden. Hoewel je dat met deze kandidaat kunt gaan betwijfelen.
pi_115439287
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:57 schreef MilaNL het volgende:
Ik denk niet dat Ryan gekozen is om een bepaalde bevolkingsgroep aan te trekken (hoogstens de kiezers in zijn eigen staat). Dan eerder om het onderwerp richting de economie te sturen, het is immers de budget man van de GOP.
pi_115440888
Paul Ryan,zijn ex is Jeri Ryan(7of9) :9
pi_115443209
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Paul Ryan,zijn ex is Jeri Ryan(7of9) :9
Dat is een andere Ryan. Jack Ryan, vertelt Wikipedia mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')