Gestikt in zijn eigen braaksel na een shot heroine zou wel een klassieker zijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat een held. Alleen zal je zien dat hij over een week vermist is, op een dirty manier waar hij juist op hoopt dat dat niet zal gebeuren.
Hoop dat hij asiel krijgt in IJsland.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:15 schreef gebrokenglas het volgende:
Niet best als de overheid hem te pakken krijgt. Ik denk dat hij dan toch alsnog heel veel spijt gaat hebben.... Of met de 'ondervragingsmethoden', of levenslang in een 2x3 cel.
Goed wat hij gedaan heeft maar een drama voor hemzelf straks.
En of zijn actie veel effect zal hebben is ook maar te bezien.
Daarom denk ik ook de reden dat hij de media opgezocht heeft.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat een held. Alleen zal je zien dat hij over een week vermist is, op een dirty manier waar hij juist op hoopt dat dat niet zal gebeuren.
Toch denk ik dat het niet heel lastig is om hem 'op te ruimen'. Ik heb misschien te veel films gezien en ik heb zeker het beste met hem voor maar ik vrees het ergste.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook de reden dat hij de media opgezocht heeft.
"Hiding in plain sight" is een goede tactiek in dit geval. Als hij zichzelf niet bekend had gemaakt was de NSA er vroeg of laat heus wel achtergekomen. Nu gebruikt hij de media als een soort bescherming.
Hmm ja. Ik weet het niet. Het zou kunnen. Ik denk dat ze hem vooral uit de weg willen hebben voor het geval hij nog onthullende info heeft.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het niet heel lastig is om hem 'op te ruimen'. Ik heb misschien te veel films gezien en ik heb zeker het beste met hem voor maar ik vrees het ergste.
Idd. Ik ben wel blij om te zien dat zelfs op CNN 90% van de reacties in voorkeur zijn van deze man. Dat heeft toch wel weer wat hoop. Sowieso is de aandacht gigantisch. 14.000+ reacties op sommige CNN items op de site. Dat is ongekend.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En dan alles in de doofpot en kwade interne memo naar de rest van de medewerkers.
Media mag dit van mij over de hele wereld opblazen.
De Amerikaanse overheid kan niet zoveel met deze info over ons, de grap is echter dat andere overheden (GB vooral) ook niet geremd worden door de wetten uit de VS en die info met elkaar ruilen om onder elkaars wetten uit te komen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:43 schreef MouzurX het volgende:
Wat eigenlijk ons nog meer zou moeten shockeren is dat in alle berichten van de amerikaanse overheid er wordt gezegd: amerikanen worden niet gesurveilleerd.
Echter buitenlanders zijn vogelvrij.. jij en ik kunnen gewoon door hun in de gaten worden gehouden.
Eigenlijk ben ik toch heel benieuwd hoe Nederland hierin staat.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:48 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De Amerikaanse overheid kan niet zoveel met deze info over ons, de grap is echter dat andere overheden (GB vooral) ook niet geremd worden door de wetten uit de VS en die info met elkaar ruilen om onder elkaars wetten uit te komen.
De buurman heeft ooit een projectje voor de AIVD gedaan met het schotelpark dat ze hebben en volgens hem wil je niet weten hoeveel ze uit de lucht plukken.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik toch heel benieuwd hoe Nederland hierin staat.
Aangezien we blijkbaar ook meer telefoontaps hebben dan de VS zou het me eigenlijk niks verbazen als Nederland ook vuistdiep in dit programma zit.
In de VS zitten meer mensen in het gevang per 1000 mensen dan China en Iran samenquote:Op maandag 10 juni 2013 00:04 schreef Krisp het volgende:
Deze man laat zien dat de VS ironisch genoeg verder gaat dan Iran en China in het volgen van burgers over de wereld. Verschil is dat de laatste twee er actief wat mee doen om zichzelf in het zadel te houden. Bovendien is dit een vorm van spionage die verder gaat dan elk ander land gaat en kan gaan.
Als de VS niet zo groot was, zou er in een zekere fase gepraat worden over een handelsboycot of een andere santie. Dit is imo echt voer voor een cyberoorlog die zijn weerga niet kent.
Net zoals bij de marteltransporten een hoop oeee en ahhhh roepen in Den Haag en dan vervolgens gewoon weer meehelpen bij het volgende psychopathische project.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef deelnemer het volgende:
Edward Snowden gaat het druk krijgen de komende tijd. Het interview met Glen Greenwald staat al 20 x op het internet.
Ik ben benieuwd hoe de Nederlandse regering gaat reageren op het feit dat data van zijn burgers massief wordt opgeslagen in de VS (het zal voor de Nederlandse overheid geen nieuws zijn, vermoed ik).
"Wij bemoeien ons niet met de interne aangelegenheden van de VS."quote:Op maandag 10 juni 2013 00:19 schreef deelnemer het volgende:
Edward Snowden gaat het druk krijgen de komende tijd. Het interview met Glen Greenwald staat al 20 x op het internet.
Ik ben benieuwd hoe de Nederlandse regering gaat reageren op het feit dat data van haar burgers massief wordt opgeslagen in de VS (het zal voor de Nederlandse overheid geen nieuws zijn, vermoed ik).
Deze kwestie is niet te negeren. Er is een overweldigende waardering voor het lekken van de informatie onder de reageerders op YouTube. Het wordt een keerpunt in het beleid van de laatste 10 jaar.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:21 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Net zoals bij de marteltransporten een hoop oeee en ahhhh roepen in Den Haag en dan vervolgens gewoon weer meehelpen bij het volgende psychopathische project.
Dat die interne aangelegenheid gaat over het buitenland (ons dus) ontgaat Plasterk eventjesquote:Op maandag 10 juni 2013 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Wij bemoeien ons niet met de interne aangelegenheden van de VS."
PRISM is ook een Nederlandse aangelegenheid als het gaat om het massaal afluisteren van Nederlandse burgers.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Wij bemoeien ons niet met de interne aangelegenheden van de VS."
Hetzelfde toen Wikileaks met dat filmpje met oorlogsmisdaden kwam. De uitvoerders bleven ongestraft, een land dat zogenaamd een bondgenoot is werd bedreigd met economische sancties (vroegah was dat een oorlogsverklaringquote:Op maandag 10 juni 2013 00:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Deze kwestie is niet te negeren. Er is een overweldigende waardering voor het lekken van de informatie onder de reageerders op YouTube. Het wordt een keerpunt in het beleid van de laatste 10 jaar.
Het was een quote van Plasterk tijdens een interview. Zo zie je maar hoe onze politici erin staan.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:29 schreef deelnemer het volgende:
[..]
PRISM is ook een Nederlandse aangelegenheid als het gaat ons het massaal afluisteren van Nederlandse burgers.
Bij dat soort hippe quotes is er vaak nog een kans dat ze niet alle info hebben op de dag zelf dus misschien komt er nog wat, maar ik reken er ook niet op.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het was een quote van Plasterk tijdens een interview. Zo zie je maar hoe onze politici erin staan.
Ik kan me nog een filmpje herinneren van een radio host die helemaal achter Bush en waterbording zat want geen marteling en binnen 5 seconden een paniek aanval kreegquote:Op maandag 10 juni 2013 00:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ook zo mooi dat men (bv de minister van buitenlandse zaken van het VK) steeds herhaald dat het allemaal legaal is wat er gedaan wordt. Alsof het dan opeens ok is.![]()
Net zo lomp als zeggen dat waterboarding geen martelen is, dus martelen we niet(VS)
Wat zou men opgehelderd willen hebben?quote:D66 EU moet dit niet langer pikken van de VS
Het wordt tijd dat de Europese Unie zich niet langer de regels laat voorschrijven door de Verenigde Staten en dat de mogelijkheden van het spionageprogramma PRISM worden ingeperkt. Dat zei D66-Europarlementariër Sophie in 't Veld vrijdag.
Minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) ziet geen reden om de Verenigde Staten om opheldering te vragen over hun spionage op internet naar onder meer Nederlanders.
Plasterk reageerde positief op de wens van Jacob Kohnstamm, voorzitter van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP), om de Europese Unie om opheldering te laten vragen. 'Dat lijkt me buitengewoon verstandig. Ik ben benieuwd wat er dan voor antwoorden komen.'
Het ligt nu op straat dat er een backdoor is. Men slaat alle internet data op voor datamining als men daartoe een aanleiding heeft. Ik verwacht nu ook een bijpassende serieuze publieke discussie. Maar ik ben daarin naief.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:56 schreef YuckFou het volgende:
Wat ik vooral in dit hele verhaal bizar vindt is dat de overheden en internetdiensten over elkaar heen rollen en roepen dat ze het niet doen of dat het met mate wordt toegepast en de NSA nogal lomp stelt alles bij elkaar te harken en af te luisteren opp de meest botte manier...signaal splitten en aftappen.
Dan kun je toch moeilijk met droge ogen volhouden dat het wel meevalt, of dat er geen backdoor is...
quote:Op maandag 10 juni 2013 00:30 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hetzelfde toen Wikileaks met dat filmpje met oorlogsmisdaden kwam. De uitvoerders bleven ongestraft, een land dat zogenaamd een bondgenoot is werd bedreigd met economische sancties (vroegah was dat een oorlogsverklaring) en paste zijn wetten aan, de klokkenluider werd anderhalf jaar gemarteld en degene die de informatie vrijgaf zit al meer dan een jaar binnen op de ambassade van een derde wereld land.
Ja dat ben je idd.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het ligt nu op straat dat er een backdoor is. Men slaat alle internet data op voor datamining als men daartoe een aanleiding heeft. Ik verwacht nu ook een bijpassende serieuze publieke discussie. Maar ik ben daarin naief.
Toch denk ik dat de publieke opinie aan het schuiven is en dat kan snel gaan. Men vond Bush een probleem. Men is het vertrouwen in Obama kwijt. Men is het zat.quote:
Tijd voor een commissie zeg ik jequote:Op maandag 10 juni 2013 01:23 schreef YuckFou het volgende:
Het is afwachten wat de media met dit verhaal doen en wat de reactie van de politiek zal zijn.
Als alles met een stil sussen en doodzwijgen onder t tapijt geveegd gaat worden is de verontwaardiging met een week of 2/3 over en zal de NSA in bulk blijven aftappen, als de politiek nu echt de hakken in het zand zet en opheldering wil hebben kan het nog wel eens een staartje krijgen, maar onder t mom van "een glas, een plas en alles blijft zoals t was" verwacht ik daar niet zoveel van
Het vraagt om een burgerprotest zoals nu in Turkije.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:23 schreef YuckFou het volgende:
Het is afwachten wat de media met dit verhaal doen en wat de reactie van de politiek zal zijn.
Als alles met een stil sussen en doodzwijgen onder t tapijt geveegd gaat worden is de verontwaardiging met een week of 2/3 over en zal de NSA in bulk blijven aftappen, als de politiek nu echt de hakken in het zand zet en opheldering wil hebben kan het nog wel eens een staartje krijgen, maar onder t mom van "een glas, een plas en alles blijft zoals t was" verwacht ik daar niet zoveel van
http://www.volkskrant.nl/(...)gelegenheid-VS.dhtmlquote:Op maandag 10 juni 2013 01:26 schreef YuckFou het volgende:
Vadertje staat lult meestal maar wat, niet wetend waar t over gaat, ik meen ergens gelezen te hebben de de EU dit als buitenlandse aangelegenheid beschouwde en er verder zich niet al te druk om maakte, daar maak ik me dan weer drukker om, al kan ik t artikel niet zo snel terug vinden....
Dat was de reactie meteen nadat het nieuws naar buiten kwam dus misschien dat ze hun mening een beetje bijstellen na wat publieke opinie en nu is gebleken hoeveel info op straat ligt. Mij maak je niet wijs dat de relevante ministers en hun hoge ambtenaren geen idee of vermoeden hadden dat dit gaande was. Als Alex Jones dit al jaren op de radio kan schreeuwen met een budget van een paar honderd duizend euro dan moet iemand in Europa met een honderden miljoenen of miljarden budget ook wel iets zijn opgevallen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:26 schreef YuckFou het volgende:
Vadertje staat lult meestal maar wat, niet wetend waar t over gaat, ik meen ergens gelezen te hebben de de EU dit als buitenlandse aangelegenheid beschouwde en er verder zich niet al te druk om maakte, daar maak ik me dan weer drukker om, al kan ik t artikel niet zo snel terug vinden....
Ik verbaas me al jaren erover dat boerenverstand vaak slimmer is dan tig duizend ambtenaren in Brussel en Den Haag die dik betaald ongeveer t zelfde zouden moet denken....quote:Op maandag 10 juni 2013 01:30 schreef Brum_brum het volgende:
dan moet iemand in Europa met een honderden miljoenen of miljarden budget ook wel iets zijn opgevallen.
Men weet dat allang, maar als de burger niet protesteert gebeurd er niets. Hetzelfde geldt voor de oorlogen, de EU, de HRA etc... Het publieke debat functioneert in Nederland niet. Dat zou moeten veranderen. Nova moet weer terug op de buis en een aantal serieuze discussie programma's met kritische journalisten.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:31 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik verbaas me al jaren erover dat boerenverstand vaak slimmer is dan tig duizend ambtenaren in Brussel en Den Haag die dik betaald ongeveer t zelfde zouden moet denken....
Ik denk dat er niks gaat gebeuren, daarvoor zit iedereen te ver in de aars van de VS. Misschien als de gehele EU als 1 front zou gaan mopperen en/of een gigantische volksopstand zou uitbreken, maar ik betwijfel dat.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:23 schreef YuckFou het volgende:
Die dik betaalde persoon heeft andere belangen dan twee weken lang imago schade en dan plas glas was. Na 9 jaar studeren en 6 jaar vwo weet meneer Rutte ook wel dat economische achteruitgang een depressie is, groeivertraging van bijv 20% naar 10% een recessie en bezuinigen betekent dat je minder uitgeeft en toch roepen ze de dingen die totaal anders zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:31 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik verbaas me al jaren erover dat boerenverstand vaak slimmer is dan tig duizend ambtenaren in Brussel en Den Haag die dik betaald ongeveer t zelfde zouden moet denken....
Dit inderdaad. Na de verkiezingen in Rusland begonnen de inwoners van bijvoorbeeld Moskou ook te protesteren. Een organisatie had daar een demonstratie aangegeven bij de overheid en ze hadden aangegeven dat er 300 deelnemers zouden komen op het Bolotnaja-plein. Het waren er uiteindelijk +/-150.000quote:Op maandag 10 juni 2013 01:57 schreef deelnemer het volgende:
Jullie onderschatten de dynamiek van de publieke opinie. Zoiets gaat stapje voor stapje als je voorop loopt en op dagbasis de ontwikkelingen volgt. Maar de afgelopen 10 jaar is er al veel veranderd. De oude zelfgenoegzaamheid is voorbij. De problemen stapelen zich op en de bekende antwoorden zijn ongeloofwaardig geworden. De politiek loopt hierin achter op de bevolking.
Ik verwacht de komende 5 jaar grote veranderingen. Zolang mensen geen aanknopingspunten hebben en vermoeden dat ze hooguit in hun uppie met een spandoek op straat rondlopen gebeurd er niets. Maar als een beweging momentum krijgt, blijkt ineens dat miljoenen bereid zijn te protesteren en zien sommige mensen kans om in het kader daarvan een prominente rol te spelen. Ik verwacht ook dat het burgerprotest in de VS begint.
De tech bedrijven hebben geen backdoor maar een soort van speciale mailboxen om data van individuele gevallen op te kunnen vragen;quote:Op maandag 10 juni 2013 01:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het ligt nu op straat dat er een backdoor is. Men slaat alle internet data op voor datamining als men daartoe een aanleiding heeft. Ik verwacht nu ook een bijpassende serieuze publieke discussie. Maar ik ben daarin naief.
http://tweakers.net/nieuw(...)gitale-kluisjes.htmlquote:De overheidsdiensten zouden echter ook geen directe toegang eisen, maar onderhandelen met de internetdiensten over het opzetten van een soort 'gesloten mailboxen' waar de FBI en NSA de digitale sleutel van krijgen. Dit zou de toegang tot opgevraagde data, waarbij de verzoeken de correcte juridische weg bewandelen, snel, efficiënt en veilig maken. De verzoeken betreffen individuele en geen massale gevallen, claimt The New York Times.
Dat is een backdoor omdat ze daar zonder enige juridische beperking toegang toe hebben.quote:Op maandag 10 juni 2013 02:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De tech bedrijven hebben geen backdoor maar een soort van speciale mailboxen om data van individuele gevallen op te kunnen vragen;
Ik vraag me ook af of de techbedrijven uberhaupt weten dat de NSA dit doet...quote:Op maandag 10 juni 2013 02:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De tech bedrijven hebben geen backdoor maar een soort van speciale mailboxen om data van individuele gevallen op te kunnen vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |