abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114778878
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:35 schreef KapiteinHaakloos het volgende:

[..]

All right, het komt dan vast wel goed. Mag ik hieruit opmaken dat je op mannen valt?
Haha, nee. Ik bedoelde 'hem' als in deze situatie. Ik ben een enorme vrouwenfan!
"a cracked smile and a silent shout"
pi_114779199
quote:
Nee, daar bleef het niet bij ;)

Over die date die je wilt afkappen en die nog eens wil daten: mijn ervaring na een tijdje daten is dat het niet altijd de eerste date al klikt. Ik geloof ook niet zo in dé klik. Heel soms heb ik dat wel maar zelfs dan geef je het niet gelijk aan jezelf toe. Als ik nog onzeker erover ben spreek ik gerust een tweede keer af. Misschien is dat meer vrouwen eigen?

Ik heb wel regelmatig leuke contacten (online) maar spreek lang niet met iedereen af. Ik herken dat wel, van te kort op elkaar afspreken. Ligt een beetje aan hoe het ging. Als ik een date had met wie het niet klikte dan is het geen probleem. Maar zit ik met mijn hoofd nog bij een ander dan vind ik het ook niet helemaal eerlijk naar mijn date toe.
Ah, je bent echt een ervaringsexpert als ik dat zo lees. Die date had geen lang vervolg of ben je echt al jaren aan het daten?

En wat die date van mij betreft: ik snap dat er niet meteen een klik hoeft te zijn. Die was er bij mijn eerste date ook niet, maar daarbij had ik wel zoiets van 'het kan misschien nog komen als we elkaar vaker zien'. Bij deze date had ik dat helemaal niet. Ik voelde echt geen enkele connectie en heb niet het idee dat ik haar echt leuk zou kunnen gaan vinden. Dus het wordt een slecht nieuwsgesprekje...

Momenteel heb ik even geen enkele date in de planning, maar na 3 dates in grofweg anderhalve maand ben ik wel een stuk wijzer geworden moet ik zeggen. Heb ook gemerkt dat ik alleen moet daten als ik iemand echt al leuk lijk te vinden en dat er vooraf ook meer contact moet zijn geweest dan alleen een paar mailtjes heen en weer (sms-en, chatten voegt toch wel iets toe voor de beleving). En dat het handig is een afspraak achter de hand te hebben voor als de date niet helemaal bevalt.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:55:02 #228
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114779613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:49 schreef cassettebandje het volgende:

[..]

Ah, je bent echt een ervaringsexpert als ik dat zo lees. Die date had geen lang vervolg of ben je echt al jaren aan het daten?

En wat die date van mij betreft: ik snap dat er niet meteen een klik hoeft te zijn. Die was er bij mijn eerste date ook niet, maar daarbij had ik wel zoiets van 'het kan misschien nog komen als we elkaar vaker zien'. Bij deze date had ik dat helemaal niet. Ik voelde echt geen enkele connectie en heb niet het idee dat ik haar echt leuk zou kunnen gaan vinden. Dus het wordt een slecht nieuwsgesprekje...

Momenteel heb ik even geen enkele date in de planning, maar na 3 dates in grofweg anderhalve maand ben ik wel een stuk wijzer geworden moet ik zeggen. Heb ook gemerkt dat ik alleen moet daten als ik iemand echt al leuk lijk te vinden en dat er vooraf ook meer contact moet zijn geweest dan alleen een paar mailtjes heen en weer (sms-en, chatten voegt toch wel iets toe voor de beleving). En dat het handig is een afspraak achter de hand te hebben voor als de date niet helemaal bevalt.
Nou..ervarings"expert" wel misschien maar date nog niet zo lang. Heb het jaren terug een keer geprobeerd en vond het niets toen.

Sinds eind vorig jaar me weer eens op het online pad begeven. En ik twijfel nog steeds of ik niet beter gewoon in het echt iemand tegen het lijf kan lopen. Maar inderdaad inmiddels een date of tien erop zitten. Soms een paar dates per persoon, soms totaal geen klik, een fling en that's it :) Ik denk ook niet dat er een aantal dates is dat je moet aflopen of dé manier om te daten. Zolang het maar goed voelt voor jezelf.

Ah, nee dat klinkt inderdaad niet als iemand die je dan vaker wilt zien. Nooit leuk, zoiets maar wel goed dat je er gewoon duidelijk in bent. Kunnen veel mannen (én vrouwen) nog wat van leren.

Ja klopt, er moet wel iets zijn wat je erg aanspreekt, behalve interesses en aantrekkingskracht. Kan soms inderdaad verhelderend zijn als je wat hebt gechat eerst. Da's waar, je hebt bij het online gebeuren toch vaak meerdere contacten lopen. Ik merk wel bij mezelf dat ik voor het "het gras is altijd groener" - effect wil waken. Dat is weer het nadeel, vind ik.
pi_114780244
quote:
Sinds eind vorig jaar me weer eens op het online pad begeven. En ik twijfel nog steeds of ik niet beter gewoon in het echt iemand tegen het lijf kan lopen. Maar inderdaad inmiddels een date of tien erop zitten. Soms een paar dates per persoon, soms totaal geen klik, een fling en that's it :) Ik denk ook niet dat er een aantal dates is dat je moet aflopen of dé manier om te daten. Zolang het maar goed voelt voor jezelf.

Ah, nee dat klinkt inderdaad niet als iemand die je dan vaker wilt zien. Nooit leuk, zoiets maar wel goed dat je er gewoon duidelijk in bent. Kunnen veel mannen (én vrouwen) nog wat van leren.

Ja klopt, er moet wel iets zijn wat je erg aanspreekt, behalve interesses en aantrekkingskracht. Kan soms inderdaad verhelderend zijn als je wat hebt gechat eerst. Da's waar, je hebt bij het online gebeuren toch vaak meerdere contacten lopen. Ik merk wel bij mezelf dat ik voor het "het gras is altijd groener" - effect wil waken. Dat is weer het nadeel, vind ik.
Ik twijfel daar ook over, maar ben hiermee begonnen nadat een date met een meisje dat ik irl kende niets werd (ze bleek al een vriend te hebben...).

En dat duidelijk zijn vind ik best moeilijk hoor. Voor mij is het duidelijk, maar zij begint meteen over de volgende date. Dat vind ik dan wel weer frustrerend en lullig... en ik baal er ook wel van, want vorige keer waren de rollen omgedraaid.

"Het gras is altijd groener"-gevoel ken ik wel, maar dat kan ik ook wel vermijden door niet teveel contacten tegelijk te onderhouden als ik iemand echt leuk vind (dan gaan die andere contacten op een lager pitje). Ik heb nu nog het gevoel dat het gras het groenst was bij die date die ik heel leuk vond, maar dat slijt gelukkig al wel. Verder zitten er op Lexa ook weer niet zoveel vrouwen wiens profiel me echt aanspreekt, dus dat scheelt al. Heb trouwens uit nieuwsgierigheid ook maar een profiel aangemaakt bij Relatieklik, wist niet dat dat gratis was.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:15:46 #230
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114780721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:06 schreef cassettebandje het volgende:

[..]

Ik twijfel daar ook over, maar ben hiermee begonnen nadat een date met een meisje dat ik irl kende niets werd (ze bleek al een vriend te hebben...).

En dat duidelijk zijn vind ik best moeilijk hoor. Voor mij is het duidelijk, maar zij begint meteen over de volgende date. Dat vind ik dan wel weer frustrerend en lullig... en ik baal er ook wel van, want vorige keer waren de rollen omgedraaid.

"Het gras is altijd groener"-gevoel ken ik wel, maar dat kan ik ook wel vermijden door niet teveel contacten tegelijk te onderhouden als ik iemand echt leuk vind (dan gaan die andere contacten op een lager pitje). Ik heb nu nog het gevoel dat het gras het groenst was bij die date die ik heel leuk vond, maar dat slijt gelukkig al wel. Verder zitten er op Lexa ook weer niet zoveel vrouwen wiens profiel me echt aanspreekt, dus dat scheelt al. Heb trouwens uit nieuwsgierigheid ook maar een profiel aangemaakt bij Relatieklik, wist niet dat dat gratis was.
Herkenbaar allemaal hoor. Ben in de eerste instantie gaan daten (toen ik er snel genoeg van had) na een lange relatie. Deze keer sta ik er wel anders in, het móet niet maar zou leuk zijn, zeg maar.

Herkenbaar verhaal. Weet je wat mij helpt? Als iemand niet met mij wil zijn wil ik daar dus ook helemaal niet mee zijn en dan klikt (aargh!) het dus ook niet.

Ja klopt :) Het nadeel op relatieklik is dat je maar één keer die psychologische test kan doen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:23:44 #231
358891 KapiteinHaakloos
Geen haak, wel kapitein
pi_114781113
Wat zijn de meningen over OKcupid eigenlijk? Ik ken een shemale die daar jongens vandaan haalt en niet in eerste instantie duidelijk is over zijn/haar echte geslacht.. Dus ik durf het haast niet aan. :')
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:26:48 #232
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114781256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:23 schreef KapiteinHaakloos het volgende:
Wat zijn de meningen over OKcupid eigenlijk? Ik ken een shemale die daar jongens vandaan haalt en niet in eerste instantie duidelijk is over zijn/haar echte geslacht.. Dus ik durf het haast niet aan. :')
Okcupid is vooral leuk en lachen om de testjes en vragen, wat mij betreft. Heb daar werkelijk nog nooit een serieus contact gevonden. Wel leuke gesprekken gehad op de chat met mensen aan de andere kant van de wereldbol. Dat is dan wel weer grappig daaraan.
pi_114781272
quote:
Herkenbaar allemaal hoor. Ben in de eerste instantie gaan daten (toen ik er snel genoeg van had) na een lange relatie. Deze keer sta ik er wel anders in, het móet niet maar zou leuk zijn, zeg maar.

Herkenbaar verhaal. Weet je wat mij helpt? Als iemand niet met mij wil zijn wil ik daar dus ook helemaal niet mee zijn en dan klikt (aargh!) het dus ook niet.

Ja klopt :) Het nadeel op relatieklik is dat je maar één keer die psychologische test kan doen.
Ah, van mij hoeft het ook niet, maar ik zou het wel heel graag willen zeg maar. Heb ook wel een lange relatie achter de rug en ik mis dat toch wel. Maar ik hoef ook niet tegen elke prijs een vriendin, ben ook weer niet het type dat niet alleen kan zijn zeg maar.

En dat wat je schrijft is wel een handig zelfbeschermingsmechanisme! Werkt dat echt altijd zo? Ik kan best hoteldebotel raken van iemand die helemaal niets van mij wil in dat opzicht.

Heb me ook geregistreerd op relatieklik, nu maar hopen dat ik geen gekke dingen heb aangeklikt in die test. ;-)
pi_114781349
Nou heb ik morgen een date via paiq. Ik weet dus echt niet wat ik moet doen he. De laatste date is alweer 5 jaar geleden.
Enige tips, of dingen wat not done zijn?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:36:20 #235
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114781707
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:27 schreef cassettebandje het volgende:

[..]

Ah, van mij hoeft het ook niet, maar ik zou het wel heel graag willen zeg maar. Heb ook wel een lange relatie achter de rug en ik mis dat toch wel. Maar ik hoef ook niet tegen elke prijs een vriendin, ben ook weer niet het type dat niet alleen kan zijn zeg maar.

En dat wat je schrijft is wel een handig zelfbeschermingsmechanisme! Werkt dat echt altijd zo? Ik kan best hoteldebotel raken van iemand die helemaal niets van mij wil in dat opzicht.

Heb me ook geregistreerd op relatieklik, nu maar hopen dat ik geen gekke dingen heb aangeklikt in die test. ;-)
Oh, gevoel kun je niet altijd sturen natuurlijk. Maar het is voor mij een goede manier om er afstand van te nemen. Rationaliseren en weer verder gaan :)
pi_114781778
quote:
Oh, gevoel kun je niet altijd sturen natuurlijk. Maar het is voor mij een goede manier om er afstand van te nemen. Rationaliseren en weer verder gaan :)
Rationaliseren doe ik ook hoor, maar het duurt soms even voordat ik daar toe in staat ben. :P
pi_114781825
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:28 schreef Gummiebeer het volgende:
Nou heb ik morgen een date via paiq. Ik weet dus echt niet wat ik moet doen he. De laatste date is alweer 5 jaar geleden.
Enige tips, of dingen wat not done zijn?
Leuk, wat gaan jullie doen? Wees gewoon jezelf en geinteresseerd in haar, dat helpt al wel.
pi_114782008
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:39 schreef cassettebandje het volgende:

[..]

Leuk, wat gaan jullie doen? Wees gewoon jezelf en geinteresseerd in haar, dat helpt al wel.
We gaan wat drinken op een terras. Elkaar een beetje aftasten. Op de chat ging het leuk iig.
Maar dit is al zolang geleden voor mij, beetje onwennig weer.
pi_114782289
Weet zij dat ook, dat het al zo lang geleden is? Ik zou me proberen niet te druk te maken en gewoon voor een gezellig gesprek te gaan. Misschien vooraf proberen te bedenken waar je het over wilt hebben, dan heb je wat om op terug te vallen als het gesprek stilvalt. Je kan praten over daten zelf, over wederzijdse interesses, etc. En als het goed voelt, probeer ik ook wel een beetje fysiek te worden soms (tot nu toe 1 keer gehad), door bv. kort haar arm aan te raken ofzo.
pi_114783332
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:13 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dat laatste vooral. Hoeven ook niet allemaal van dat soort foto's te zijn. En je profieltekst (bij een relatie site dan) is ook best belangrijk. Echt, laten lezen door vrienden helpt. Zo heb ik op relatieklik inmiddels veel minder cliché's erin staan. Krijg er regelmatig een leuke reactie op.
Ik heb voor nu iig even een quick fix gedaan door iig even foto's door photoshop te halen... niet mezelf omgetoverd in Brad Pitt ofzo, zo goed kan ik niet photoshoppen :P maar iig even kleursaturatie, contrast etc verbeterd :) Had ze nu direct van de camera af, die vooral met flits niet zo goed is wat die aspecten betreft. Ik zat nog eens te kijken nl en het was wel heel flets. Zelfde foto dus opnieuw er op gezet, ben benieuwd of ie nu hoger scoort :D

Overigens andere foto weer een fotobewonderaar erbij, alleen jammer dat die ergens 150km verderop zitten ofzo :')

Heerlijk aan het SOGen weer :')!

[ Bericht 1% gewijzigd door VacaLoca op 28-07-2012 23:16:41 ]
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:21:42 #241
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114783925
Ja hoorrrr...die man op relatieklik vraagt of ik thuis een kopje koffie kom doen. Tuuuurlijk.. not! ;)
Vond het al zo snel gaan, ik ga morgen lekker in het zonnetje zitten :)
pi_114784092
Zonnetje? :D
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:25:31 #243
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_114784107
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:21 schreef eefje801 het volgende:
Ja hoorrrr...die man op relatieklik vraagt of ik thuis een kopje koffie kom doen. Tuuuurlijk.. not! ;)
Vond het al zo snel gaan, ik ga morgen lekker in het zonnetje zitten :)
Nou, de openingszin van ene 'Jan' was of ie me mocht bellen 8)7

De msn-ers was ik al aan gewend maar zonder 'hoi' dit vragen -O-
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:27:00 #244
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114784167
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:25 schreef VacaLoca het volgende:
Zonnetje? :D
Nou ja, vandaag was het hier de hele dag zonnig..dus ik ben een béétje bang dat we morgen onweer hebben. Vroeg opstaan dus, misschien een kleine kans ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:28:01 #245
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114784209
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:25 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

Nou, de openingszin van ene 'Jan' was of ie me mocht bellen 8)7

De msn-ers was ik al aan gewend maar zonder 'hoi' dit vragen -O-
Ha ha! De hormonen draaien weer overuren nu de zon schijnt. Hij zei er ook nog bij: ik heb tóch vakantie.
Welja, ik blijf gelijk de hele week wel :P
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:29:36 #246
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_114784284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:28 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ha ha! De hormonen draaien weer overuren nu de zon schijnt. Hij zei er ook nog bij: ik heb tóch vakantie.
Welja, ik blijf gelijk de hele week wel :P
Tandenborstel al ingepakt ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:31:17 #247
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114784362
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:29 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

Tandenborstel al ingepakt ;)
Whaha, sinds het "tandenborstel"verhaal doe ik dat maar niet meer want dat is niet romantisch ;) volgens het merendeel hier. Ik denk dat ik wel een bloemetje meeneem voor zijn moeder, vindt ie vast leuk :P
pi_114784425
1e date thuis zou ik nooit voorstellen. Gewoon terrasje of bij slecht weer een leuke loungebar. Maar goed wat weet ik er van :P
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:34:27 #249
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_114784506
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:32 schreef VacaLoca het volgende:
1e date thuis zou ik nooit voorstellen. Gewoon terrasje of bij slecht weer een leuke loungebar. Maar goed wat weet ik er van :P
Er begon er vanavond ook eentje over dvd-tje kijken. Ja prima. Ik hier en hij daar maar eerste kennismaking doe ik dat ook niet hoor.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:35:30 #250
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114784544
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:32 schreef VacaLoca het volgende:
Laat ik het zo zeggen dat er hier echt wel sprake was van een uitnodiging tot "koffie drinken".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')