Het gevaar tot overleg is natuurlijk niet het enige dat in het belang kan zijn van het onderzoek. Maar ik zie de toegevoegde waarde toch ook niet echt, vooral als iemand te kennen heeft gegeven dat hij volledig wil meewerken.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:47 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zou het?
Volgens mij worden mensen doorgaans vast gezet omdat ze
1. een misdrijf gepleegd hebben dat bewezen is
2. een gevaar voor de samenleving zijn
3. vluchtgevaarlijk zijn
4. nog in een verklaring zitten en geen kans tot overleg moet hebben.
Volgens jouw lezing is hier sprake van 4.
Hij heeft volgens mij gewoon 10 dagen kunnen overleggen met jan en alleman.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Huh, waarom niet? Een verdachte kan toch gewoon later opgepikt worden thuis. In dit geval heeft hij zich zelf gemeld, zie het verschil niet zo.
quote:En dat i.c.m. dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=70&t=25509
Maar goed, misschien heb ik het mis.
Klopt dan toch. Voor zware mishandeling (met voorbedachte rade) staat een +4 jaar gevangenisstraf op max.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
[..]
En dat i.c.m. dit:
http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=70&t=25509
Maar goed, misschien heb ik het mis.
Ik moet zeggen, dat had ik niet paraatquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt dan toch. Voor zware mishandeling (met voorbedachte rade) staat een +4 jaar gevangenisstraf op max.
Ik weet het niet. Ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen. Moet eerlijk zijn dat ik de berichtgeving omtrent Hari redelijk volg sinds kort.quote:Op donderdag 26 juli 2012 05:54 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Hij wil graag doen alsof hij de touwtjes in handen heeft en hele redelijke jongen is. Eventueel hardhandig afgevoerd worden, daar ligt hij echt niet wakker van.
Het ging mij meer over de plaats waar hij aangehouden wordt. Ik meende dat daar restricties aan verbonden zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:27 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Natuurlijk mag hij wel worden aangehouden (al heeft die bron het fout dat dat op grond van artikel 67 is). Maar het uitgangspunt moet toch zijn dat je iemand niet aanhoudt (vermoeden van onschuld en zo), tenzij je daar ook een goede reden voor hebt.
Neu. Het gaat er meer om iemand op heterdaad betrapt wordt. Is dat het geval, dan mag iedereen de aanhouding verrichten. Alleen opsporingsambtenaren mogen de verdachte daarbij ook door woningen volgen/aanhouden. Misschien dat je daar aan denkt?quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het ging mij meer over de plaats waar hij aangehouden wordt. Ik meende dat daar restricties aan verbonden zijn.
Da's inderdaad niet zo slim, de teller begint te lopen om 9:00u 's ochtends.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:54 schreef lezzer het volgende:
Ik vond zelf die Badr wel een idioot dat hij zich 's avonds meldt. Kan hij op z'n vingers uittellen dat hij een nachtje kan blijven
Ik ken mensen die voor veel minder (iemand beroven van z'n mobieltje) 30 dagen zijn vastgehouden terwijl ze midden in de examens zaten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:27 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Natuurlijk mag hij wel worden aangehouden (al heeft die bron het fout dat dat op grond van artikel 67 is). Maar het uitgangspunt moet toch zijn dat je iemand niet aanhoudt (vermoeden van onschuld en zo), tenzij je daar ook een goede reden voor hebt.
Meer of minder maakt in deze gevallen weinig uit. Je mag iemand in principe niet langer vasthouden omdat je vindt dat het "erger" is dan een ander geval (tenzij er meer dan 12 jaar op iets staat, maar dat is hier (nog) niet het geval voor zover bekend).quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:52 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Ik ken mensen die voor veel minder (iemand beroven van z'n mobieltje) 30 dagen zijn vastgehouden terwijl ze midden in de examens zaten.
Dat er vrij sterk bewijs is (meer dan slechts verdacht zijn) is een voorwaarde, maar zeker geen reden om iemand voorlopig te hechten.quote:Ik vermoed dat er in Badrs geval meerdere getuigenissen zijn, dan wel hard bewijs in de vorm van beelden of dna sporen.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Meer of minder maakt in deze gevallen weinig uit. Je mag iemand in principe niet langer vasthouden omdat je vindt dat het "erger" is dan een ander geval (tenzij er meer dan 12 jaar op iets staat, maar dat is hier (nog) niet het geval voor zover bekend).
Je mag iemand vasthouden voor (bijvoorbeeld) het voorkomen dat verdachten een verhaal op elkaar gaan afstemmen of bewijsmateriaal weg gaan werken. Dat zou bij het geval van die telefoon aan de orde kunnen zijn geweest.
[..]
Dat er vrij sterk bewijs is (meer dan slechts verdacht zijn) is een voorwaarde, maar zeker geen reden om iemand voorlopig the hechten.
Als iemand bijvoorbeeld een volledige bekentenis aflegt, zal die in de regel vrij moeten worden gelaten (juist omdat er een vermoeden van onschuld is en er vanuit onderzoeksoogpunt niets meer van de verdachte gevraagd kan worden).
De Telegraaf spreekt iig van 2 weken verlenging.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ben benieuwd wat die rechter er dan van vindt. Die moet het toch op andere criteria beoordelen en die lijken niet echt van toepassing te zijn. Van de andere kant zullen ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Wellicht hebben ze toch die andere persoon ook aangehouden en lopen de verklaringen uiteen.
EDIT: wel opmerkelijk dat ze maar voor 10 dagen vorderen, terwijl 14 kan en gebruikelijk is. Dat sluit vluchtgevaar dan uit in ieder geval.
Dat zal dan wel, maar in deze zin zit ook een fout.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, jij kan geen Nederlands lezen noch schrijven, dus kap er lekker mee.
Ben jij soms zelf Badr Hari of Estelle?quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:06 schreef zouzou het volgende:
Dat Badr Hari iemand uit zijn mond slaan of dat iemand met een gebroken been en een gezicht
aan puim het ziekenhuis in slaan bewijs nog niet dat Badr zelf heeft het gedaan ,
Vanaf zijn relatie met Estelle wij horen teveel en een continu naam:Badr Hari dit Badr Hari Dat.......
In zijn heel leven, tot nu toe, heeft hij gehad 2 of 3 OFFiCIELE RUZIES,
voor een vechter van beroep,dat is niks!!
Maar bij Badr wordt nu meer kritiek ,meer gesproken dan met de Pedofiel met 80 misbruikte kinderen of bij de man met de zwaardse auto bij de koningindag....etc.....
Ik denk dat hier niet bewust ,Badr afkomst spelt een rol ,en niemand wil aan geven dat zo is.
Als in de plaats van Badr een Hans was, waren niet over zoveel publicaties en zoveel discuties.
En dat in Frankrijk kan ook gebeuren.
Alleen in Frankrijk en zeker Lyon,ze idoleren Badr.
In de wereld ,Badr is de beste kickbokser,maar niemand praat over zijn prestaties.
Badr geef aan kinderen gratis lees,
hij help met goede doelen etc...
Badr heeft 2 officiele ruzie, en er waren Menselijke ruzies,dat kan bij iederen gebeuren:.
en portier laat Badr en zijn vrienden niet binnen,hij word descrimineerd ,iederen kan boos worden.
De andere ruzie:kreegt hij een bel van een alleenstande moeder omdat haar 5 jarige kindje wordt
door een buurman geslaan.
(goede zoeken in internet, hij heeft niet zo een... ruzie gedaan)
Hij is niet zo een monster,hij is juist een goede mens.
En geloof mij, hij kan morgen of in een paar dagen ONSCHULDIG zijn
Omdat de verhalen met de 2 slachtoffers klopen niks van.
Afwachten,dat is de zoveel keer dat ik het zegt, klopt geen meter van.
Deze mensen zijn goede vrienden met mekaar,(fotos in de Arena)
ze zijn arivisten(net miljonair,dus gek met geld)
Of ze willen solidaires voor Ruud,hem helpen .
maar bij de kant van Ruud stil,te stil.(Deze man zelfs microfone geinstaleren en uren lang
verstoppen 4 uuren lang achter een container om Estelle te espionneren.) Is dat niet CRIMINEEL????
Dat is makkelijker liegen met vaste beschuldingen dan wat Ruud gedaan heeft???,
Fok mensen hier, heb ik er altijd respect voor jullie, omdat jullie hebben verstaande van rechte zaken,
jullie intelligente zijn,etc...Maar in deze zaal zien jullie niet dat iets KLOPT NIET???
Of jullie zijn verblind van de afkomst van Badr en niet denken dipper beter .
quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:34 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Ben jij soms zelf Badr Hari of Estelle?
Kan je even de link ts Everink en JvhHeuvel uitleggen danquote:Op donderdag 26 juli 2012 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Sterker nog, dat het wél Hari was moeten we maar uit het citaat concluderen. Selectief geheugen bij JvdH en zijn kornuiten kennelijk, en hun immer voorspelbare publiek.
quote:Zou Zou tries to help her childhood friend prove his innocence after he's accused of murder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |