abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114662004
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

Users:
Aemelia (01-2012)
Aurum (08-2011)
Babbel1
Bellelena (03-2012)
Chanty (09-2011)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa
Lijnloos
Lindala (10-2011)
L0t.. (02-2012)
Marijevdh
Poppejans
Sethiwe (08-2011)
Shandaly
.Sparkling. (09-2011)
Suikertante
Winka (01-2011)
_wolk82_

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sethiwe op 25-07-2012 23:57:10 ]
pi_114662418
Zijn er nog wijzigingen die ik door moet voeren?
Ik heb Frummeltje en Aurum al bij de NOD weggehaald, dat was wat ik onthouden had.
Ladyblack mag ik jou al uit de lijst halen?

Voor iedereen hier heel veel succes.
Laat de streepjes maar komen!!!!!
pi_114663803
LadyBlack heeft vorige week streepjes geplast, stond in het andere topic O+
pi_114665595
Oke dank je.
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:35:34 #5
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_114671723
Volgens mij klopt ie zo, Sethiwe. Ik doe voorlopig even geen NOD :)
pi_114671865
Aan NOD's doe ik ook niet.. ben veel te onregelmatig om daar een zinnige dag voor te noteren.
Maar je mag eventueel wel achter mijn naam zetten dat we vanaf augustus 2011 'bezig zijn'... (Slik, da's dus al bijna een jaar...)
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:49:12 #7
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_114671917
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:45 schreef Shandaly het volgende:
Aan NOD's doe ik ook niet.. ben veel te onregelmatig om daar een zinnige dag voor te noteren.
Maar je mag eventueel wel achter mijn naam zetten dat we vanaf augustus 2011 'bezig zijn'... (Slik, da's dus al bijna een jaar...)
I know the feeling... :* Houd moed!!
pi_114672152
Bij mij mag er ook wel een bezig-sinds notitie achter... (02-2011) ;(
pi_114672543
Dan mag er bij mij 04-2012 achter. Ben nog een groentje. >:O
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:56:29 #10
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_114673065
Geef de moed niet op, dames. :) blijven doorbatsen allemaal! ;)
pi_114673151
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
_O- En gelijk heb je!!! :D

Men, ik wil zo graag volhouden niet te testen, maar voel me zo raar/stom/gek dat ik me weer vanalles in mijn hoofd haal. Totaal niet geconcentreerd op mijjn werk (waar ik eigenlijk vele te veel te doen heb)... |:( :')
pi_114673237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
Lekker glibberen met zn allen :Y succes!!

:* Lijnloos

*terug in lurkstand
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:11:22 #13
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_114673390
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:00 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

_O- En gelijk heb je!!! :D

Men, ik wil zo graag volhouden niet te testen, maar voel me zo raar/stom/gek dat ik me weer vanalles in mijn hoofd haal. Totaal niet geconcentreerd op mijjn werk (waar ik eigenlijk vele te veel te doen heb)... |:( :')
Frustrerend he... Te meer omdat het echt zo kan zijn! :* ik duim heuuul hard voor een tweede streepje voor jou! Op naar Minke 2.0 ;)

Nou, als ik weer clean ben van onder, dan gaat die vent van mij wat beleven hoor! Tot den schrale piemel aan toe!
pi_114674041
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:11 schreef Frummeltje86 het volgende:
Nou, als ik weer clean ben van onder, dan gaat die vent van mij wat beleven hoor! Tot den schrale piemel aan toe!
_O-
* Shandaly poetst even wat koffie van het beeldscherm
(en ik denk dat ik mijn collega's maar niet vertel waarom ik zo moest lachen ;) )
pi_114674470
Hahahaha, nou frummeltje, arme vent van je! Maar ik hoop voor je dat het succes heeft!

Lijnloos ik hoop zo dat het raak is! Duimen draaien hier in ieder geval! :*

Shandaly ga jij testen deze week? Ik ben benieuwd!

Ik zit hier nog te wachten, nog geen tijd om te gaan broekloeren, da's een beetje te vroeg. We hebben er genoeg werk voor verricht, maar niet tot den schrale piemel aan toe! :P Stel je voor het is niet raak, dan wil 'ie straks niet meer. :{

Mag ik trouwens ook in het lijstje?
Vulpenballetje (12-2011)
vragen mag!
pi_114676729
Ik ga nog niet testen... (denk ik)... als ik eind volgende week nog niet ongesteld ben misschien...
pi_114677707
Lijnloos, jij wel al een testdatum in je hoofd? Of ga je gewoon nóóóit meer testen?
pi_114677946
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 12:40 schreef Suikertante het volgende:
Lijnloos, jij wel al een testdatum in je hoofd? Of ga je gewoon nóóóit meer testen?
In mijn hoofd ga ik gewoon:
a) niet testen
b) nu testen (maar op werk en niks bij)
c) misschien dit weekend
d) misschien morgen
e) misschien vanavond...

|:(

Edit: ik was zojuist overtuigd dat ik het al voelde stromen ( en in combi met al 3 dagen gerommel/krampachtige onderbuik dacht ik dat het inderdaad flink zou doorbreken of zo.)... dus naar de wc: Helemaal niks! ARGH, ik maak mezelf helemaal gek!

[ Bericht 14% gewijzigd door Lijnloos op 26-07-2012 13:18:44 ]
pi_114680262
Geen idee waarom ik hier post, even hart luchten ofzo haha. Kan niet bij iedereen.

Sinds maart samen met mijn vrouw bezig om zwanger te worden.
Nu een week overtijd. 2 keer negatieve test.
Dus 2 keer niks nu. Geen ongesteld en geen positieve test. Zo irritant. Was het maar 1 van de 2, dan weet je waar je aan toe bent.

Weet dat het nog veel te vroeg kan zijn, maar die onzekerheid van 2 keer niks is zo vervelend.
pi_114680426
Heb je enig idee of ze een eisprong heeft gehad? En was ze aan de pil eerder, dat kan namelijk nog wel een tijdje voor onregelmatigheid zorgen. Is ze wel al ongesteld geweest sinds jullie proberen?
pi_114680471
Lijnloos!! Ik duim heeeeel hard, wat klinkt het spannend allemaal...!!!

nelisb: Klinkt heel erg bekend, als je er zo op wacht dat de menstruatie dan spontaan langer uitblijft. Maar het kan nog zijn dat de eisprong/bevruchting net een paar dagen later was en de zwangerschapstest nog te vroeg was. Ik hoop dat jullie snel twee mooie strepen gaan krijgen!

Hier nu halverwege ovulatie en nod. Tot nu toe lukt het goed om rustig en kalm te blijven haha, ook wel genoeg te doen met dit warme weer! Lekker buiten enzo, dus hoef ik er ook niet te veel mee bezig te zijn en alles wat ik voel kan ik mooi afschuiven op het weer ;)
Mijn nod is ongeveer op 2 augustus, maar dat hoeft niet in de OP :) Nog geen idee of/hoe/wanneer/wat of waar ik eventueel zou gaan testen. Nu denk ik nog nooit ;) maar dat kan altijd nog weer veranderen mezelf kennende. Op zich ben ik goed in geduld opbrengen, maar soms ben ik ook gewoon te nieuwsgierig....
pi_114680516
@Lijnloos
Eisprong als het goed is, dat zegt haar gevoel, donderdag 2 weken geleden gehad. We vrijen regelmatig zeg maar, ook op die dag.

Pil gestopt sinds 1 januari. Eerste 3 maand onregelmatig ongesteld, sindsdien wel gelijk eigenlijk. Soms een dag eerder of later, maar nooit een week later tot nu toe.

@bellelena dank je!

Ik snap dat we gewoon moeten wachten enz. enz. Maar 2 keer niks is gewoon irritant haha.
pi_114680660
kan stress of iets een factor zijn? raar genoeg kan een lichaam echt op allerlei manieren reageren, zelfs juist omdat je heel graag wilt. ik hoop wel voor jullie dat er snel duidelijkheid komt, ik ken jullie gevoel en dat is inderdaad niks waard.

Wat ik alleen niet snap, je zegt dat ze 2 weken geleden de eisprong heeft gehad (op gevoel) maar dan kan ze nu toch nog geen week overtijd zijn? Dan is ze zelfs nog geen dag overtijd (volgens normale cycli)...
pi_114680669
Dus dan is vandaag haar NOD (niet-ongesteld-dag)?
Bij mij is de periode tussen de eisprong en menstruatie altijd precies 14 dagen. Maar die periode is per persoon verschillend en kan geloof ik zelfs per cyclus ietsje anders zijn.

Kan dus heel erg goed dat de test nog te vroeg is geweest! Probeer het morgen of overmorgen nog een keertje als de menstruatie nog uitblijft! Spannend!!

-edit-
Is het vandaag precies 3 weken terug?

Het kan ook nog door het warme weer komen, gebeurd vaak dat een cyclus dan net wat opschuift.
Ik hoop in ieder geval mee op snel wat duidelijkheid...
Zo er tussenin is inderdaad gewoon bagger... Daar kun je ook zo niks mee voor je gevoel..
pi_114680724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:19 schreef Lijnloos het volgende:
kan stress of iets een factor zijn? raar genoeg kan een lichaam echt op allerlei manieren reageren, zelfs juist omdat je heel graag wilt. ik hoop wel voor jullie dat er snel duidelijkheid komt, ik ken jullie gevoel en dat is inderdaad niks waard.

Wat ik alleen niet snap, je zegt dat ze 2 weken geleden de eisprong heeft gehad (op gevoel) maar dan kan ze nu toch nog geen week overtijd zijn? Dan is ze zelfs nog geen dag overtijd (volgens normale cycli)...
Geen reden tot stress tot nu toe.

Misschien heb ik mij een week vergist. Heb zoveel dagen gehoord de laatste tijd haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')