Hey hoos, hoe ben je er precies mee begonnen? Wil het zelf ook consistent gaan proberen maar er zijn zo ontzettend veel boeken/gidsen/sites/artikelen over, met zoveel methodes. Hoe ben jij aan de slag gegaan want het blijkt dus duidelijk te werken voor jequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:38 schreef hoos het volgende:
Ik heb zelf tientallen jaren lang last gehad van angst/paniekaanvallen en depressie. Ik dacht niet dat ik er ooit nog van af zou komen. Pillen hielpen bij mij niet. Na er veel over te hebben gelezen, heb ik op een gegeven moment een radikaal besluit genomen: ik ga dagelijks mediteren en ik houd het tenminste 2 maanden vol. Ik wist al dat je daar in het begin niet te veel van moet verwachten en dat het veel zelfdiscipline vraagt, maar ik moet zeggen dat het na een paar maanden toch wel ging werken. Ben nu 8 maanden bezig en voel me beter dan ooit. Hier stop ik dus nooit meer mee!
Ja klopt, maar dan is het nog steeds op te lossen. Helaas durf ik sommige problemen nog niet genoeg aan te pakken. Wat vind jij apart dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:20 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Sommigen zijn nogal "apart"...
Herkenbaar, maar dan vindt mijn vriend uiteraard dat ik mij niet moet aanstellenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:45 schreef patrickpsv het volgende:
De jaloezie tegenover andere mensen die het wel goed lijken te hebben, vooral op sociaal gebied en kwa liefde en seks, word steeds groter bij mij. Zelfs bij programma's op tv heb ik er last van. Vreselijke onderbuikgevoelens zijn dat.
Dan kun je natuurlijk beter geen tv kijken. Het is ook bewezen dat men wel eens dipjes krijgt van tv kijken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:45 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dan is het nog steeds op te lossen. Helaas durf ik sommige problemen nog niet genoeg aan te pakken. Wat vind jij apart dan?
De jaloezie tegenover andere mensen die het wel goed lijken te hebben, vooral op sociaal gebied en kwa liefde en seks, word steeds groter bij mij. Zelfs bij programma's op tv heb ik er last van. Vreselijke onderbuikgevoelens zijn dat.
Vooral een Facebook log-in rond de zomer maakte me erg ongelukkig. Heb dat nu afgeleerd en kijk zo eens in de week nog eens op Facebook. Goeie tipquote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:45 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dan is het nog steeds op te lossen. Helaas durf ik sommige problemen nog niet genoeg aan te pakken. Wat vind jij apart dan?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Vooral een Facebook log-in rond de zomer maakte me erg ongelukkig. Heb dat nu afgeleerd en kijk zo eens in de week nog eens op Facebook. Goeie tip![]()
Jij hebt tenminste een relatie. Ik kan de ene dag met iemand praten die me een beetje gerust stelt, maar vroeg of laat overheersen de onderbuikgevoelens toch weer.quote:Herkenbaar, maar dan vindt mijn vriend uiteraard dat ik mij niet moet aanstellen
Jij hebt geen relatie met iemand met Asperger.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:21 schreef patrickpsv het volgende:
Jij hebt tenminste een relatie. Ik kan de ene dag met iemand praten die me een beetje gerust stelt, maar vroeg of laat overheersen de onderbuikgevoelens toch weer.
Nee, maar ik heb geen enkele relatie gehad. Zo hebben we allemaal onze problemen helaas.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:46 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jij hebt geen relatie met iemand met Asperger.
Triest voor je.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb geen enkele relatie gehad. Zo hebben we allemaal onze problemen helaas.
Hoi Snikch. Ik heb er eerst veel over gelezen. Het boek dat voor mij de doorslag heeft gegeven is:quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:16 schreef Snikch het volgende:
[..]
Hey hoos, hoe ben je er precies mee begonnen? Wil het zelf ook consistent gaan proberen maar er zijn zo ontzettend veel boeken/gidsen/sites/artikelen over, met zoveel methodes. Hoe ben jij aan de slag gegaan want het blijkt dus duidelijk te werken voor je
Meiden zijn eigenlijk nooit in me geinteresseerd geweest. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar was volgens hun niet goed/knap genoeg. Heb ook amper contact met meiden en ben daar heel onzeker in geworden. Sinds een tijdje weet ik ook op jongens te kunnen vallen, maar die zoeken tot dusver vooral seks.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:28 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Triest voor je.
Weet je zelf waarom of heb je gewoon heel veel ongeluk gehad?
Het is jammer dat dat uiterlijk altijd zo belangrijk is, terwijl de binnenkant toch veel belangrijker is. Al snap ik natuurlijk dat het oog ook wat wil. Alleen is het in de werkelijkheid (helaas) soms zo dat de knapste hipste mensen een rotkarakter hebben en de minder knappe mensen schatten zijn vanbinnen die door hun uiterlijk onbemind zijn en blijven.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:12 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Meiden zijn eigenlijk nooit in me geinteresseerd geweest. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar was volgens hun niet goed/knap genoeg. Heb ook amper contact met meiden en ben daar heel onzeker in geworden. Sinds een tijdje weet ik ook op jongens te kunnen vallen, maar die zoeken tot dusver vooral seks.
Ik mis het succes in de liefde wel, vooral als ik zie dat sommige mensen zo vaak vriendjes/vriendinnetjes hebben, waarom ik dan geen enkele vraag ik me af.
Ik kan je wel wat beginnerstips geven die voor mij werken:quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:16 schreef Snikch het volgende:
[..]
Hey hoos, hoe ben je er precies mee begonnen? Wil het zelf ook consistent gaan proberen maar er zijn zo ontzettend veel boeken/gidsen/sites/artikelen over, met zoveel methodes. Hoe ben jij aan de slag gegaan want het blijkt dus duidelijk te werken voor je
Valt ook wel mee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:32 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het is jammer dat dat uiterlijk altijd zo belangrijk is, terwijl de binnenkant toch veel belangrijker is. Al snap ik natuurlijk dat het oog ook wat wil. Alleen is het in de werkelijkheid (helaas) soms zo dat de knapste hipste mensen een rotkarakter hebben en de minder knappe mensen schatten zijn vanbinnen die door hun uiterlijk onbemind zijn en blijven.
Patrick, het klinkt alsof je misschien een negatief zelfbeeld hebt. Een relatie gaat dat niet oplossen. Je moet eerst uitvinden hoe je zelf gelukkig kan zijn, van jezelf kunt houden, je lekker in je vel kunt voelen. Je geluk moet niet van iemand anders afhangen. Je moet het zelf doen. Als je zelfvertrouwen, stabiliteit uitstraalt, dan komt die relatie vanzelf wel. Niet knap genoeg lijkt me geen reden. Als iemand alleen maar in uiterlijk is geinteresseerd, dan kan je waarschijnlijk beter geen relatie met die persoon beginnen. Misschien dat een cursus Mindfulness je kan helpen....quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:12 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Meiden zijn eigenlijk nooit in me geinteresseerd geweest. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar was volgens hun niet goed/knap genoeg. Heb ook amper contact met meiden en ben daar heel onzeker in geworden. Sinds een tijdje weet ik ook op jongens te kunnen vallen, maar die zoeken tot dusver vooral seks.
Ik mis het succes in de liefde wel, vooral als ik zie dat sommige mensen zo vaak vriendjes/vriendinnetjes hebben, waarom ik dan geen enkele vraag ik me af.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:02 schreef hoos het volgende:
[..]
Patrick, het klinkt alsof je misschien een negatief zelfbeeld hebt. Een relatie gaat dat niet oplossen. Je moet eerst uitvinden hoe je zelf gelukkig kan zijn, van jezelf kunt houden, je lekker in je vel kunt voelen. Je geluk moet niet van iemand anders afhangen. Je moet het zelf doen. Als je zelfvertrouwen, stabiliteit uitstraalt, dan komt die relatie vanzelf wel. Niet knap genoeg lijkt me geen reden. Als iemand alleen maar in uiterlijk is geinteresseerd, dan kan je waarschijnlijk beter geen relatie met die persoon beginnen. Misschien dat een cursus Mindfulness je kan helpen....
Dat is inderdaad zo ja, knappe mensen hebben op sociaal gebied meestal meer succes, maar dat heeft dan ook met uitstraling te maken, iets waar ik nog aan moet werken. Het is wel zo dat mijn laatste vrouwelijke dat al 1,5 jaar geleden is, sinds heb ik mijn uiterlijk grondig veranderd, maar heb weinig contact met meiden gehad omdat ik daar geen vertrouwen meer in heb. En ik merkte dat ik jongens ook wel leuk vond.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:32 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het is jammer dat dat uiterlijk altijd zo belangrijk is, terwijl de binnenkant toch veel belangrijker is. Al snap ik natuurlijk dat het oog ook wat wil. Alleen is het in de werkelijkheid (helaas) soms zo dat de knapste hipste mensen een rotkarakter hebben en de minder knappe mensen schatten zijn vanbinnen die door hun uiterlijk onbemind zijn en blijven.
Dit klopt natuurlijk, maar ik heb juist het idee dat een relatie met iemand mij net dat extra kan geven om mezelf vooruit te pushen. Zoals ik eerder heb bedreven heb best veel gedaan om vooruitgang te boeken, maar heeft dat weinig opgeleverd. Niet knap genoeg kan wel een reden zijn, het gaat me niet alleen om een goede relatie, maar ook om sociale contacten en seks, dan speelt uiterlijk toch een erg grote rol.quote:Patrick, het klinkt alsof je misschien een negatief zelfbeeld hebt. Een relatie gaat dat niet oplossen. Je moet eerst uitvinden hoe je zelf gelukkig kan zijn, van jezelf kunt houden, je lekker in je vel kunt voelen. Je geluk moet niet van iemand anders afhangen. Je moet het zelf doen. Als je zelfvertrouwen, stabiliteit uitstraalt, dan komt die relatie vanzelf wel. Niet knap genoeg lijkt me geen reden. Als iemand alleen maar in uiterlijk is geinteresseerd, dan kan je waarschijnlijk beter geen relatie met die persoon beginnen. Misschien dat een cursus Mindfulness je kan helpen....
Patrick,quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:40 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Dit klopt natuurlijk, maar ik heb juist het idee dat een relatie met iemand mij net dat extra kan geven om mezelf vooruit te pushen. Zoals ik eerder heb bedreven heb best veel gedaan om vooruitgang te boeken, maar heeft dat weinig opgeleverd. Niet knap genoeg kan wel een reden zijn, het gaat me niet alleen om een goede relatie, maar ook om sociale contacten en seks, dan speelt uiterlijk toch een erg grote rol.
Ik weet dat ik nog een negatief beeld heb, dat ik vertrouwen moet krijgen en van mezelf moet houden en ben ook een aardig tijdje bezig dat te veranderen met behulp van andere mensen, maar het duurt verdomd lang. En dat komt voor een deel door negatieve ervaringen, maar ook omdat ik nog steeds teveel met anderen bezig ben.
Mooi gezegd! Je weet waar je over praat en zo kan je het net iets beter overbrengenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:14 schreef hoos het volgende:
[..]
Patrick,
Geluk kan alleen uit jezelf komen, niet van anderen. Zolang je dat niet inziet, ga je het echte geluk niet vinden. Natuurlijk kan bijv. seks je een fijn gevoel geven, maar dat is altijd heel tijdelijk. En als je in een vaste relatie zit waarbij de andere verantwoordelijk is voor jouw geluk, dan kan het alleen maar fout gaan (been there, done that). Als je nu een drastisch besluit neemt om te leren hoe je echt gelukkig kan zijn, hoe je echt jezelf kunt zijn (mindfulness training werkt voor mij), dan staat je een heel fijn leven te wachten. Als je het gewoon wat laat doorkabbelen, passief blijft in de hoop dat anderen/externe factoren het wel zullen oplossen, dan ga je bedrogen uitkomen. Geloof me, er zijn zoveel mensen die hun hele leven ongelukkig zijn, gewoon omdat ze niet weten dat hun onbewustheid de oorzaak is van alle ellende. Het heeft bij mij een half leven gekost om daar uit te komen. Gelukkig heb ik de tweede helft nog om er echt iets van te maken. Begin bijvoorbeeld door het boek te lezen dat ik ook aan Snikch heb aangeraden ("Mindfulness en bevrijding van depressie, voorbij chronische ongelukkigheid"), neem de moeite om het te begrijpen en op je eigen leven toe te passen. Natuurlijk is dat moeilijk en natuurlijk kost dat veel zelf-discipline, maar het leven is zo ontzettend de moeite waard! Veel te veel om zomaar passief voorbij te laten gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |