abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:11:01 #201
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_117525483
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:30 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Dat ik me raar voelde en duizelig ;)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:16:01 #202
278630 Snikch
Living my life
pi_117525819
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:38 schreef hoos het volgende:
Ik heb zelf tientallen jaren lang last gehad van angst/paniekaanvallen en depressie. Ik dacht niet dat ik er ooit nog van af zou komen. Pillen hielpen bij mij niet. Na er veel over te hebben gelezen, heb ik op een gegeven moment een radikaal besluit genomen: ik ga dagelijks mediteren en ik houd het tenminste 2 maanden vol. Ik wist al dat je daar in het begin niet te veel van moet verwachten en dat het veel zelfdiscipline vraagt, maar ik moet zeggen dat het na een paar maanden toch wel ging werken. Ben nu 8 maanden bezig en voel me beter dan ooit. Hier stop ik dus nooit meer mee!
Hey hoos, hoe ben je er precies mee begonnen? Wil het zelf ook consistent gaan proberen maar er zijn zo ontzettend veel boeken/gidsen/sites/artikelen over, met zoveel methodes. Hoe ben jij aan de slag gegaan want het blijkt dus duidelijk te werken voor je :)
For as he thinks within himself, so he is
pi_117533311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:20 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Sommigen zijn nogal "apart"... ;(
Ja klopt, maar dan is het nog steeds op te lossen. Helaas durf ik sommige problemen nog niet genoeg aan te pakken. Wat vind jij apart dan?

De jaloezie tegenover andere mensen die het wel goed lijken te hebben, vooral op sociaal gebied en kwa liefde en seks, word steeds groter bij mij. Zelfs bij programma's op tv heb ik er last van. Vreselijke onderbuikgevoelens zijn dat. :r
pi_117535426
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:45 schreef patrickpsv het volgende:
De jaloezie tegenover andere mensen die het wel goed lijken te hebben, vooral op sociaal gebied en kwa liefde en seks, word steeds groter bij mij. Zelfs bij programma's op tv heb ik er last van. Vreselijke onderbuikgevoelens zijn dat. :r
Herkenbaar, maar dan vindt mijn vriend uiteraard dat ik mij niet moet aanstellen ;(
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:31:41 #205
356913 He-man-
Kan geen chick scoren.
pi_117538348
quote:

[..]

Ja klopt, maar dan is het nog steeds op te lossen. Helaas durf ik sommige problemen nog niet genoeg aan te pakken. Wat vind jij apart dan?

Dan kun je natuurlijk beter geen tv kijken. Het is ook bewezen dat men wel eens dipjes krijgt van tv kijken.
Op maandag 12 november 2012 13:46 schreef Splutje het volgende:
Herman is helemaal de weg kwijt
pi_117538664
quote:

[..]

Vooral een Facebook log-in rond de zomer maakte me erg ongelukkig. Heb dat nu afgeleerd en kijk zo eens in de week nog eens op Facebook. Goeie tip :9
pi_117544949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Vooral een Facebook log-in rond de zomer maakte me erg ongelukkig. Heb dat nu afgeleerd en kijk zo eens in de week nog eens op Facebook. Goeie tip :9
Facebook ;( :')
pi_117548351
Ik kijk al minder tv, maar als ik hem aanzet word ik er 9/10 keer mee geconfronteerd en ontwijken helpt niet goed, want dan word je er wel weer op een andere manier mee geconfronteerd. Het gaat zowat alleen maar om die onderwerpen tegenwoordig. Zowel of facebook, tv programma's en ook op fok.

quote:
Herkenbaar, maar dan vindt mijn vriend uiteraard dat ik mij niet moet aanstellen ;(
Jij hebt tenminste een relatie. Ik kan de ene dag met iemand praten die me een beetje gerust stelt, maar vroeg of laat overheersen de onderbuikgevoelens toch weer.
pi_117549301
In dit huis lijkt tv-kijken een normale dagdagelijkse bezigheid, dus ik moet vooral niet beginnen over dat ik hem liever niet aan heb. ;( :')
pi_117549336
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:21 schreef patrickpsv het volgende:
Jij hebt tenminste een relatie. Ik kan de ene dag met iemand praten die me een beetje gerust stelt, maar vroeg of laat overheersen de onderbuikgevoelens toch weer.
Jij hebt geen relatie met iemand met Asperger.
pi_117551131
quote:
15s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:46 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Jij hebt geen relatie met iemand met Asperger.
Nee, maar ik heb geen enkele relatie gehad. Zo hebben we allemaal onze problemen helaas.
pi_117555130
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:36 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb geen enkele relatie gehad. Zo hebben we allemaal onze problemen helaas.
Triest voor je. :{
Weet je zelf waarom of heb je gewoon heel veel ongeluk gehad?
pi_117562349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:16 schreef Snikch het volgende:

[..]

Hey hoos, hoe ben je er precies mee begonnen? Wil het zelf ook consistent gaan proberen maar er zijn zo ontzettend veel boeken/gidsen/sites/artikelen over, met zoveel methodes. Hoe ben jij aan de slag gegaan want het blijkt dus duidelijk te werken voor je :)
Hoi Snikch. Ik heb er eerst veel over gelezen. Het boek dat voor mij de doorslag heeft gegeven is:
"Mindfulness en bevrijding van depressie, voorbij chronische ongelukkigheid" van J. Mark G. Williams, John D. Teasdale, Zindel V. Segal, Jon Kabat-Zinn. Het geeft ten eerste een heel duidelijke, wetenschappelijke (maar zeer begrijpelijke) uitleg over hoe depressie ontstaat en daarna geeft het aanwijzingen over hoe je met meditatie kunt beginnen. In feite beschrijft dit de "standaard" mindfulness cursus van 8 weken. Als je daarna nog verder wilt lezen, raad ik het boek "Waar je ook gaat, daar ben je" van Jon Kabat-Zinn aan.

Als je begint vergt het wel wat doorzettingsvermogen, maar zoals gezegd is het absoluut de moeite waard. Als je het boek hebt gelezen en je hebt behoefte aan wat ondersteuning of tips, laat het me gerust weten, bijv. via email.
pi_117563247
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:28 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Triest voor je. :{
Weet je zelf waarom of heb je gewoon heel veel ongeluk gehad?
Meiden zijn eigenlijk nooit in me geinteresseerd geweest. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar was volgens hun niet goed/knap genoeg. Heb ook amper contact met meiden en ben daar heel onzeker in geworden. Sinds een tijdje weet ik ook op jongens te kunnen vallen, maar die zoeken tot dusver vooral seks.

Ik mis het succes in de liefde wel, vooral als ik zie dat sommige mensen zo vaak vriendjes/vriendinnetjes hebben, waarom ik dan geen enkele vraag ik me af.
pi_117564709
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:12 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

Meiden zijn eigenlijk nooit in me geinteresseerd geweest. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar was volgens hun niet goed/knap genoeg. Heb ook amper contact met meiden en ben daar heel onzeker in geworden. Sinds een tijdje weet ik ook op jongens te kunnen vallen, maar die zoeken tot dusver vooral seks.

Ik mis het succes in de liefde wel, vooral als ik zie dat sommige mensen zo vaak vriendjes/vriendinnetjes hebben, waarom ik dan geen enkele vraag ik me af.
Het is jammer dat dat uiterlijk altijd zo belangrijk is, terwijl de binnenkant toch veel belangrijker is. Al snap ik natuurlijk dat het oog ook wat wil. Alleen is het in de werkelijkheid (helaas) soms zo dat de knapste hipste mensen een rotkarakter hebben en de minder knappe mensen schatten zijn vanbinnen die door hun uiterlijk onbemind zijn en blijven.
pi_117566402
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:16 schreef Snikch het volgende:

[..]

Ik kan je wel wat beginnerstips geven die voor mij werken:

• Ga zitten op een (meditatie- of ander) kussen, zorg dat je comfortabel zit, maar wel met een rechte rug.
• Sluit je ogen en probeer je te concentreren op je ademhaling. Ik doe dat door op het gevoel te letten van de adem die in en uit mijn neusgaten stroomt.
• Zorg er voor dat je je ademhaling niet beinvloedt. Ademen gaat vanzelf, je volgt gewoon het natuurlijke ritme. Dat kan snel zijn of langzaam. Het is zoals het is.
• In het begin ga je heel snel afdwalen. Je wordt meegesleept door gedachtenstromen, waardoor je geen aandacht meer hebt voor je ademhaling. Zodra je dat opmerkt, richt je je concentratie weer op je ademhaling. Het is heel normaal dat je steeds weer wordt meegevoerd door je gedachten. Beoordeel jezelf niet negatief wanneer dat gebeurt. Merk gewoon op dat het is gebeurd en ga weer terug naar je ademhaling. Ga ook niet analyseren waar die gedachten vandaan komen etc. Laat ze gewoon voorbij drijven als een wolk.
• Probeer stil te blijven zitten. Ga bijvoorbeeld niet meteen krabben als je ergens jeuk hebt, of verzitten bij een wat ongemakkelijk gevoel. Meditiatie is ook leren observeren zonder impulsief te handelen. Als je je aandacht richt op dat onaangename gevoel, dan merk je dat het uiteindelijk vanzelf verdwijnt.
• Ga niet meteen een lange tijd mediteren. Bouw het rustig op.
• Je ademhaling is een hulpmiddel om je aandacht te vestigen op het huidige moment. Na een tijdje oefenen kun je je aandacht ook uitbreiden naar andere dingen die in het nu gebeuren, bijvoorbeeld het gevoel van de lucht op je huid, geluiden, gevoelens etc. Je ademhaling functioneert dan als een soort anker dat je in het nu houdt.
• Uiteindelijk is meditatie een training om zoveel mogelijk aandacht te hebben voor wat er in het nu gebeurt, ook gedurende de dag. Je gaat je minder identificeren met gedachten en emoties. Als je bijvoorbeeld stress of angst ervaart (je leert ook veel beter signalen van je lichaam te herkennen), dan ben je steeds meer in staat om je er niet door mee te laten slepen, maar juist een soort neutrale toeschouwer te worden van die gevoelens/gedachten, "er bij te zijn met je aandacht". Daardoor ontwikkel je een veel evenwichtiger gemoed.

[ Bericht 7% gewijzigd door hoos op 05-10-2012 18:47:00 ]
pi_117588500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:32 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het is jammer dat dat uiterlijk altijd zo belangrijk is, terwijl de binnenkant toch veel belangrijker is. Al snap ik natuurlijk dat het oog ook wat wil. Alleen is het in de werkelijkheid (helaas) soms zo dat de knapste hipste mensen een rotkarakter hebben en de minder knappe mensen schatten zijn vanbinnen die door hun uiterlijk onbemind zijn en blijven.
Valt ook wel mee.
Uiterlijk wordt voor een groot gedeelte bepaald door uitstraling en uitstraling komt van binnen.
Lelijke mensen zijn vaak onzeker en ontzettende pleasers en lijken daardoor vaak aardig.
Is allemaal angst om niet aardig gevonden te worden.
pi_117597035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:12 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

Patrick, het klinkt alsof je misschien een negatief zelfbeeld hebt. Een relatie gaat dat niet oplossen. Je moet eerst uitvinden hoe je zelf gelukkig kan zijn, van jezelf kunt houden, je lekker in je vel kunt voelen. Je geluk moet niet van iemand anders afhangen. Je moet het zelf doen. Als je zelfvertrouwen, stabiliteit uitstraalt, dan komt die relatie vanzelf wel. Niet knap genoeg lijkt me geen reden. Als iemand alleen maar in uiterlijk is geinteresseerd, dan kan je waarschijnlijk beter geen relatie met die persoon beginnen. Misschien dat een cursus Mindfulness je kan helpen....
pi_117597182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:02 schreef hoos het volgende:

[..]

Patrick, het klinkt alsof je misschien een negatief zelfbeeld hebt. Een relatie gaat dat niet oplossen. Je moet eerst uitvinden hoe je zelf gelukkig kan zijn, van jezelf kunt houden, je lekker in je vel kunt voelen. Je geluk moet niet van iemand anders afhangen. Je moet het zelf doen. Als je zelfvertrouwen, stabiliteit uitstraalt, dan komt die relatie vanzelf wel. Niet knap genoeg lijkt me geen reden. Als iemand alleen maar in uiterlijk is geinteresseerd, dan kan je waarschijnlijk beter geen relatie met die persoon beginnen. Misschien dat een cursus Mindfulness je kan helpen....
_O_
pi_117614364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:32 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo ja, knappe mensen hebben op sociaal gebied meestal meer succes, maar dat heeft dan ook met uitstraling te maken, iets waar ik nog aan moet werken. Het is wel zo dat mijn laatste vrouwelijke dat al 1,5 jaar geleden is, sinds heb ik mijn uiterlijk grondig veranderd, maar heb weinig contact met meiden gehad omdat ik daar geen vertrouwen meer in heb. En ik merkte dat ik jongens ook wel leuk vond.

quote:
Dit klopt natuurlijk, maar ik heb juist het idee dat een relatie met iemand mij net dat extra kan geven om mezelf vooruit te pushen. Zoals ik eerder heb bedreven heb best veel gedaan om vooruitgang te boeken, maar heeft dat weinig opgeleverd. Niet knap genoeg kan wel een reden zijn, het gaat me niet alleen om een goede relatie, maar ook om sociale contacten en seks, dan speelt uiterlijk toch een erg grote rol.

Ik weet dat ik nog een negatief beeld heb, dat ik vertrouwen moet krijgen en van mezelf moet houden en ben ook een aardig tijdje bezig dat te veranderen met behulp van andere mensen, maar het duurt verdomd lang. En dat komt voor een deel door negatieve ervaringen, maar ook omdat ik nog steeds teveel met anderen bezig ben.
pi_117614840
Met uitstraling, een goed lichaam en een knappe kop ben je er niet. Ik ben 24 zie er goed uit, ben elk weekend in de kroeg te vinden maar al tijden geen vaste vriendin of liefde gekend.

Diverse vrouwen hebben mij zeg het laatste half jaar via bijvoorbeeld mijn zus op date gevraagd maar ik merk met niemand hiervan een klik.

Vaak neem ik afscheid met de woorden 'het was gezellig', 3 kussen en ben ik bang verder iets op te bouwen...

Het is alsof vrouwen dit kunnen lezen. Bij een eerstvolgend contact speel ik open kaart omtrent m'n psychische klachten.
pi_117617163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:40 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

Dit klopt natuurlijk, maar ik heb juist het idee dat een relatie met iemand mij net dat extra kan geven om mezelf vooruit te pushen. Zoals ik eerder heb bedreven heb best veel gedaan om vooruitgang te boeken, maar heeft dat weinig opgeleverd. Niet knap genoeg kan wel een reden zijn, het gaat me niet alleen om een goede relatie, maar ook om sociale contacten en seks, dan speelt uiterlijk toch een erg grote rol.

Ik weet dat ik nog een negatief beeld heb, dat ik vertrouwen moet krijgen en van mezelf moet houden en ben ook een aardig tijdje bezig dat te veranderen met behulp van andere mensen, maar het duurt verdomd lang. En dat komt voor een deel door negatieve ervaringen, maar ook omdat ik nog steeds teveel met anderen bezig ben.
Patrick,

Geluk kan alleen uit jezelf komen, niet van anderen. Zolang je dat niet inziet, ga je het echte geluk niet vinden. Natuurlijk kan bijv. seks je een fijn gevoel geven, maar dat is altijd heel tijdelijk. En als je in een vaste relatie zit waarbij de andere verantwoordelijk is voor jouw geluk, dan kan het alleen maar fout gaan (been there, done that). Als je nu een drastisch besluit neemt om te leren hoe je echt gelukkig kan zijn, hoe je echt jezelf kunt zijn (mindfulness training werkt voor mij), dan staat je een heel fijn leven te wachten. Als je het gewoon wat laat doorkabbelen, passief blijft in de hoop dat anderen/externe factoren het wel zullen oplossen, dan ga je bedrogen uitkomen. Geloof me, er zijn zoveel mensen die hun hele leven ongelukkig zijn, gewoon omdat ze niet weten dat hun onbewustheid de oorzaak is van alle ellende. Het heeft bij mij een half leven gekost om daar uit te komen. Gelukkig heb ik de tweede helft nog om er echt iets van te maken. Begin bijvoorbeeld door het boek te lezen dat ik ook aan Snikch heb aangeraden ("Mindfulness en bevrijding van depressie, voorbij chronische ongelukkigheid"), neem de moeite om het te begrijpen en op je eigen leven toe te passen. Natuurlijk is dat moeilijk en natuurlijk kost dat veel zelf-discipline, maar het leven is zo ontzettend de moeite waard! Veel te veel om zomaar passief voorbij te laten gaan.
pi_117619843
Bovenstaande post just made my day.

Erg inspirerend!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:08:31 #224
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_117624354
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:14 schreef hoos het volgende:

[..]

Patrick,

Geluk kan alleen uit jezelf komen, niet van anderen. Zolang je dat niet inziet, ga je het echte geluk niet vinden. Natuurlijk kan bijv. seks je een fijn gevoel geven, maar dat is altijd heel tijdelijk. En als je in een vaste relatie zit waarbij de andere verantwoordelijk is voor jouw geluk, dan kan het alleen maar fout gaan (been there, done that). Als je nu een drastisch besluit neemt om te leren hoe je echt gelukkig kan zijn, hoe je echt jezelf kunt zijn (mindfulness training werkt voor mij), dan staat je een heel fijn leven te wachten. Als je het gewoon wat laat doorkabbelen, passief blijft in de hoop dat anderen/externe factoren het wel zullen oplossen, dan ga je bedrogen uitkomen. Geloof me, er zijn zoveel mensen die hun hele leven ongelukkig zijn, gewoon omdat ze niet weten dat hun onbewustheid de oorzaak is van alle ellende. Het heeft bij mij een half leven gekost om daar uit te komen. Gelukkig heb ik de tweede helft nog om er echt iets van te maken. Begin bijvoorbeeld door het boek te lezen dat ik ook aan Snikch heb aangeraden ("Mindfulness en bevrijding van depressie, voorbij chronische ongelukkigheid"), neem de moeite om het te begrijpen en op je eigen leven toe te passen. Natuurlijk is dat moeilijk en natuurlijk kost dat veel zelf-discipline, maar het leven is zo ontzettend de moeite waard! Veel te veel om zomaar passief voorbij te laten gaan.
Mooi gezegd! Je weet waar je over praat en zo kan je het net iets beter overbrengen :)
pi_117636937
@tammepiet en @Danielle83: bedankt voor jullie positieve reactie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')