Dankjewel ik hoop niet zo lang. Is maar een klein scheurtje gelukkig en kan hem nu al weer meer buigen dan gisterenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:16 schreef Nijna het volgende:
Oh dat is balen Sylvana, hoe lang ben je daar zoet mee? Beterschap!
Mwah ik heb sowieso niet echt een groot sociaal netwerk. Maar als ik depressief ben heb ik daar wel meer moeite mee.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:26 schreef Gewas het volgende:
Even een algemene vraag:
Speelt eenzaamheid bij jullie ook een rol als je je depressief voelt?
Als oorzaak of gevolg?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:26 schreef Gewas het volgende:
Even een algemene vraag:
Eenzaamheid is bij mij de oorzaak van mijn depressie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:26 schreef Gewas het volgende:
Even een algemene vraag:
Denk je niet dat juist je afhankelijkheid van anderen voor jouw gevoelens een grote rol speelt? Je legt zo juist de oplossing voor jouw problemen bij een ander neer, terwijl diegenen zelf ook met hun eigen persoonlijke problemen zitten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:22 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Eenzaamheid is bij mij de oorzaak van mijn depressie.
Wat heeft het voor zin om allerlei dingen te gaan ondernemen als het toch niet opvalt wat je aan het doen bent en als je je verhaal niet kwijt kan?
Als ik gewoon op een wekelijkse basis mijn verhaal kwijt kon aan mensen die oprecht geïnteresseerd in mij zijn, dan was ik veel gemotiveerder.
Maar iets als eenzaamheid komt toch voornamelijk uit jezelf. Zo kan je eenzaam zijn, maar niet alleen. Sterker nog, juist in het gezelschap van anderen komt eenzaamheid extra goed naar voren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:41 schreef Comp_Lex het volgende:
Als ze problemen hebben, dan wil ik ze daar gerust mee helpen als ik dat kan.
Een stijgende lijn; goed!quote:Na een aantal jaar alleen zijn wordt het eens tijd voor een verandering. Het gaat al iets beter, maar het is nog niet iets waar ik blij mee ben.
Allebei misschien. Ik denk dat het elkaar vaak overlapt.quote:
Ik herken dit wel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:22 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Eenzaamheid is bij mij de oorzaak van mijn depressie.
Wat heeft het voor zin om allerlei dingen te gaan ondernemen als het toch niet opvalt wat je aan het doen bent en als je je verhaal niet kwijt kan?
Als ik gewoon op een wekelijkse basis mijn verhaal kwijt kon aan mensen die oprecht geïnteresseerd in mij zijn, dan was ik veel gemotiveerder.
Tis ergens nep om je gevoel alleen bepalend te laten zijn door je eigen input... Maar sowieso... Gevoel heb je geen 100% controle over... Je kunt het wellicht een beetje bijsturen met je gedachten... En door er voor te zorgen dat je fit bent.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Denk je niet dat juist je afhankelijkheid van anderen voor jouw gevoelens een grote rol speelt? Je legt zo juist de oplossing voor jouw problemen bij een ander neer, terwijl diegenen zelf ook met hun eigen persoonlijke problemen zitten.
Dat kan ook niet; je bent deels het product van je omgeving. De kunst zit idd in het bijsturen: hoe verwerk je de indrukken uit je omgeving? Hoe geef je ze terug?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis ergens nep om je gevoel alleen bepalend te laten zijn door je eigen input... Maar sowieso... Gevoel heb je geen 100% controle over... Je kunt het wellicht een beetje bijsturen met je gedachten... En door er voor te zorgen dat je fit bent.
Inderdaad. Heb medelijden met die mensen die je omlaag willen trekken, waarschijnlijk om het gat tussen jou en henzelf te dichten. Trek hen anders omhoog, dat is nog beter.quote:Maar....
Laat je nooit de grond in praten... Voel je niet kut om het associale gedrag van andere mensen.... Dat gedrag moet je gewoon boven staan... Voor de rest, mastercard.
Dat is mogelijk inderdaad. Daarom moet je proberen om mensen te zoeken die "moeite" in je willen stoppen. Een luisterend oor zijn is voor mij al goed genoeg.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar iets als eenzaamheid komt toch voornamelijk uit jezelf. Zo kan je eenzaam zijn, maar niet alleen. Sterker nog, juist in het gezelschap van anderen komt eenzaamheid extra goed naar voren.
Kloptquote:Een stijgende lijn; goed!
Ik was vroeger de sukkel van de school en ik heb het gevoel dat ik daar nog steeds de gevolgen van ondervind, terwijl ik het eigenlijk volledig achter me wil laten. Omdat ik vroeger dus de sukkel van de school was had ik geen vrienden. Dat is dus bijna 10 jaar geleden en ik heb nog steeds niet echt een gezonde sociale kring opgebouwd. Op een gegeven moment begin je een beetje door te draaien. Bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat ik een periode niet gehaald had, terwijl ik maar één vak volgde. Ik kreeg niks meer gedaan. Dat was de periode dat ik me op Fok registreerde en in dit subforum begon te posten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:54 schreef Gewas het volgende:
Ik herken dit wel.
De reden waarom ik de vraag stelde, is omdat ik een tijd geleden een langere periode heb gehad waarin ik echt maanden geen vrienden had gezien. Daar kan je echt flink van in de put raken.
Gelukkig heb ik de afgelopen tijd wel weer een paar keer vrienden over de vloer gehad.
Je was zo te zien eerst alleen, door omstandigheden, en daaruit volgde eenzaamheid. Wat positief is, is dat je jezelf niet langer gevangen hield in die omstandigheden uit het verleden door stappen te ondernemen. Je groeit voorbij je verleden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is mogelijk inderdaad. Daarom moet je proberen om mensen te zoeken die "moeite" in je willen stoppen. Een luisterend oor zijn is voor mij al goed genoeg.
[..]
Klopt
Ik heb de afgelopen paar maanden een paar keer mensen ontmoet, maar het is nog steeds te onregelmatig. Het kan heel gauw zijn dat ik weer 3 weken thuiszit zonder dat ik de mogelijkheid heb gehad om uit te gaan. Ik ben nu bezig met daten, maar dat loopt ook niet echt. Ik had tijd vrijgemaakt voor haar, maar ze geeft steeds aan dat ze niet kan. Ik denk dat ik binnenkort maar even weer contact op ga nemen met anderen.
[..]
Ik was vroeger de sukkel van de school en ik heb het gevoel dat ik daar nog steeds de gevolgen van ondervind, terwijl ik het eigenlijk volledig achter me wil laten. Omdat ik vroeger dus de sukkel van de school was had ik geen vrienden. Dat is dus bijna 10 jaar geleden en ik heb nog steeds niet echt een gezonde sociale kring opgebouwd. Op een gegeven moment begin je een beetje door te draaien. Bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat ik een periode niet gehaald had, terwijl ik maar één vak volgde. Ik kreeg niks meer gedaan. Dat was de periode dat ik me op Fok registreerde en in dit subforum begon te posten.
Ik heb nu een paar keer mensen ontmoet sindsdien (via Fok), maar het is nog niet echt je van het. De eenzaamheid is nu wel wat dragelijker worden, maar het zou leuk zijn als er binnenkort weer een noorden-meet komt. Misschien moet ik volgende week maar even iets opstarten nadat ik klaar ben met de opdrachten die ik nu aan het doen ben.
Je hebt spierpijn bedoel je.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:06 schreef Sylvana het volgende:
Ppppffftt houdt het dan nooit op?
Heb ik eindelijk weer motivatie om te sporten, ben lid geworden van een andere sportschool, ga ik bodypumpen, scheur ik mn linkerbicep
En natuurlijk net voor we op vakantie gaan
Baal er gewoon zo ontzettend van dat het dit jaar gewoon allemaal zo tegen zit qua (lichamelijke EN geestelijke) gezondheid
Dank jequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:19 schreef Gray het volgende:
[..]
Je was zo te zien eerst alleen, door omstandigheden, en daaruit volgde eenzaamheid. Wat positief is, is dat je jezelf niet langer gevangen hield in die omstandigheden uit het verleden door stappen te ondernemen. Je groeit voorbij je verleden.![]()
Wat je ook door lijkt te hebben is dat verandering niet over één dag ijs gaat; je blijft nieuwe stappen ondernemen. Het zal misschien even duren, maar ik denk dat je wel komt op een plek waar je je voor langere tijd gelukkig voelt. En daar heb je dan zelf veel aan te danken!
Is ook zoquote:Op zondag 29 juli 2012 12:59 schreef kingtoppie het volgende:
Feit blijft, dat ik wel naar jullie luisterde, maar dat ik niet overtuigd werd van het nut van mijn psychiater, (en nog steeds niet) Ik zie die man meer als een pillen voorschrijver, zijn kennis vind ok, maar zijn persoonlijke mening over wat goed dan wel niet goed zou zijn voor mij.... Daar kent hij mij niet goed genoeg voor.
Ik ben er ook van overtuigd als ik aan hem vraag of we misschien lagere dosis zouden kunnen proberen omdat de laatste keer dat ik het geprobeerd had het erg goed beviel, dat hij daarin mee zou gaan.
Maargoed, iedereen reageerd op mij alsof ik een groot bord voor mijn kop heb, dat ik o zo dom bezig ben etc etc, maar overtuigd worden dat ik het toch zeker een psychiater nodig heb om een lagere dosis te gaan gebruiken.. Nee dat ging niet helemaal goed.
Want: de extra aandacht die ik zou krijgen betekent in mijn geval: 2 weken later een afspraak bij de psychiater om te kijken hoe het gaat ipv 2 maanden later.
Blijkbaar zijn er geen noodsituaties te bedenken voor de psychiater aangezien ik niet eens weet wat ik zou moeten doen in een noodsituatie, naar de apotheek misschien en daarna naar het ziekenhuis? Ik heb zijn nummer niet en weet dat hij alleen op donderdag aanwezig is.
Maar nogmaals, ik reageerde zo omdat ik graag overtuigd wil worden van zijn nut, en dat lijkt me niet iets raars om graag het gevoel te hebben dat je echt iets aan iemand hebt... Helemaal gaat het om iemand die met je leven speelt ivm medicatie.
Maar ik word gewoon weggezet als iemand met een bord voor mijn kop... Lekker makkelijk, door iedereen...
Dat ik een bord voor mijn kop heb of dat het belangrijk is dat je het idee hebt dat je iets aan iemand hebt?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |