abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114648773
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_114648837
Oh sorry had m ook wel ff dicht kunnen gooien...

Er is zo'n chick bij mij op de sportschool en die heeft echt zo'n flashdance outfit... legging met bodystocking, zweetbandjes en haarband :')
Be someone that makes you happy
pi_114648870
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:12 schreef Nallie het volgende:
Oh sorry had m ook wel ff dicht kunnen gooien...

Er is zo'n chick bij mij op de sportschool en die heeft echt zo'n flashdance outfit... legging met bodystocking, zweetbandjes en haarband :')
:D en ook vol in de make up? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_114648930
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

:D en ook vol in de make up? :D
Dat valt mee. Das een andere... die gaat met volle laag make up, hair extensions en superlange nepnagels aan de gang :D. Maar ze pakt wel bijna het dubbele gewicht van wat ik pak :')
pi_114649000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:15 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dat valt mee. Das een andere... die gaat met volle laag make up, hair extensions en superlange nepnagels aan de gang :D. Maar ze pakt wel bijna het dubbele gewicht van wat ik pak :')
Maar jij loopt er tenminste niet bij als een halve Anita! :D

Ik heb alleen maar homo's op de sportschool, ook leuk :P

Zo even koken en dan na het eten een uurtje wandelen in de zon :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114649034
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:17 schreef Novem het volgende:

[..]

Maar jij loopt er tenminste niet bij als een halve Anita! :D

Ik heb alleen maar homo's op de sportschool, ook leuk :P
You don't know :P
Ik heb voor de rest ook voornamelijk gorilla's en homo's.
En ook nog wat mooie mannen :9 al weet ik nooit zo goed de homo's van de hetero's te onderscheiden dus doe ik er maar niks mee ;)
pi_114649111
BFFM is een aanrader inderdaad, beetje spuitelf hier.. Ik had een keer een test gedaan en daar kwam uit dat ik vooral mesophorm was met trekken van endomorph. Als ideale sporten werd rugby en ijshockey voorgesteld.. Was amerikaanse test natuurlijk. Maar dat zijn net sporten die ik nog nooit gedaan heb :')
pi_114649360
Pffft.
pi_114649679
Weetje van de dag: ik kan dus heel slecht samenwerken. Ik vind namelijk dat ik gelijk heb en duld geen tegenspraak van zij die er geen kaas van hebben gegeten. Nu hebben al drie mensen vandaag tegen mij gezegd dat ik mij niet aangevallen moet voelen. Dat doe ik heul niet, ik had gewoon gelijk (in dit geval) :O Yawn.
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:39:08 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114649741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:28 schreef Perruche het volgende:
Pffft.
Liet je een windje? :7
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_114649778
Mijn teerbeminde had mijn lekker ademende hardloopshirtje gewassen met wasverzachter, wat een crime was dat vanochtend!

Sowieso vond ik het niet heel lekker om om 7:00 te hardlopen, ik had ontzettend last van zwaartekracht. Steeds het idee dat iemand mij naar beneden/naar achter trok: niet vooruit te branden dus. Uiteindelijk een half uurtje volgehouden met 3 versnellingen op het einde *O*
pi_114649813
Anna :D
pi_114649827
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:40 schreef anna82 het volgende:
Mijn teerbeminde had mijn lekker ademende hardloopshirtje gewassen met wasverzachter, wat een crime was dat vanochtend!

Sowieso vond ik het niet heel lekker om om 7:00 te hardlopen, ik had ontzettend last van zwaartekracht. Steeds het idee dat iemand mij naar beneden/naar achter trok: niet vooruit te branden dus. Uiteindelijk een half uurtje volgehouden met 3 versnellingen op het einde *O*
*O*
pi_114649851
Ik denk nu trouwens wel: misschien moet ik een cursus 'Omgaan met kritiek' volgen?
pi_114650103
:D

Als je veel moet samenwerken in de toekomst kan zo'n cursus geen kwaad denk ik :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114650156
Endo's zijn genetisch juist gigantisch in het voordeel, Perr :P
Overleven kunnen op vrijwel niets is vrij handig namelijk :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114650212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:52 schreef V1z0R het volgende:
Endo's zijn genetisch juist gigantisch in het voordeel, Perr :P
Overleven kunnen op vrijwel niets is vrij handig namelijk :D
Hm, maar ze zijn ook lui. Een soort luiaards.
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:53:37 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114650218
Hoi,

Nog wat gebeurd de afgelopen week?

Wij zijn net terug uit Duitsland, Harz en het was echt Harzstikke gaaf :D
Wat een leuk hotel, wat een vreselijk mooie omgeving, heerlijk gewandeld, gegeten en gedronken.
Prachtig weer, man wat kan je toch gelukkig zijn.

Lijstjes waren zoals verwacht:
O: Veeeeeeeeeeeeel lekkers
S: wandelen
T: bier
D: avondbuffet
T: bier

Vandaag:
O: ontbijtbuffet
T: appel, nectarine, gekookt ei, dropjes, cappuccino
D: romige spaghetti (room, kaas, ham, ei, olijfolie), bloemkool, komkommersalade
T: kwark/vla, cola-berenburg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 25 juli 2012 @ 17:54:19 #19
70532 loveli
N
pi_114650236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:42 schreef anna82 het volgende:
Ik denk nu trouwens wel: misschien moet ik een cursus 'Omgaan met kritiek' volgen?
Met 98% van de bevolking.

En BFFM hoort bij de spierbonken van het bb-topic :+
crap in = crap out
pi_114650251
God wat een bagger, ik heb honger maar pas over 3 uur ofzo eten :')
pi_114650261
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hm, maar ze zijn ook lui. Een soort luiaards.
Waarom zouden endo's lui zijn? :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114650263
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:54 schreef loveli het volgende:

En BFFM hoort bij de spierbonken van het bb-topic :+
Waarom?
pi_114650271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:54 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Waarom zouden endo's lui zijn? :D
Staat in BFFM!
pi_114650307
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:55 schreef Perruche het volgende:

[..]

Staat in BFFM!
:o :@

Nou ja, kan vaak best lui zijn ja :')
  Vis een optie? woensdag 25 juli 2012 @ 17:56:51 #25
70532 loveli
N
pi_114650321
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

Waarom?
mentale note *must not forget PI*
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties