jaaa das lekker makkelijkquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
gaat daar nou een flexibele slang door de muur?
Is dat per definitie een probleem dan? (Ik zie het probleem niet als er aan de andere kant een wasbakje o.i.d. zit?)quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
gaat daar nou een flexibele slang door de muur?
Knelkap, kneldop dat is de meer technische omschrijvingquote:Op woensdag 25 juli 2012 19:14 schreef blomke het volgende:
Die afdopdop, montere je zonder knelring. Dus direct onder de wartel. Holle kant naar het water toe zeg maar.
neuj, het is geen probleem. Het kán.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is dat per definitie een probleem dan? (Ik zie het probleem niet als er aan de andere kant een wasbakje o.i.d. zit?)
Bij alle klusmarkten heten ze eindkap.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Knelkap, kneldop dat is de meer technische omschrijving
Zie foto. Als je de wartel en de leiding weghaalt heb je geen knelring meer. Een eindkap monteer je dus met teflontape, anders gaat hij lekken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:15 schreef tiho1 het volgende:
Teflontape op een knelfitting is totaal onnodig. Deze dichting af doordat ze conisch zijn.
@Tikbalang, bedoel je afdichting of een slang door de muur?
Slang, leiding, afdichting maakt niks uit. gewoon het juiste materiaal voor de bedoelde werkdruk en tada klaar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:15 schreef tiho1 het volgende:
Teflontape op een knelfitting is totaal onnodig. Deze dichting af doordat ze conisch zijn.
@Tikbalang, bedoel je afdichting of een slang door de muur?
quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:57 schreef Wandtegeltje het volgende:
[..]
Bij alle klusmarkten heten ze eindkap.
Water afsluiten --> Wartel losdraaien, leiding verwijderen en eindkap monteren i.p.v. de wartel met van die witte tape, een slag of 4 met de schroefdraad meedraaien. Klaar
Eerst water afsluiten is ook een optie, maar wel minder spectaculairquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:43 schreef RoaRRR het volgende:
Vergeet je niet het water af te sluiten voordat je begint
[..]
Zie de foto in mijn post. Snap je nou wat een eindkap is?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:20 schreef tiho1 het volgende:
@Wandtegeltje
Wat jij bedoeld, de knelkap zal er ook nog een stukje leiding tussen moeten. In het T stuk zit geen inwendig maar uitwendig schroefdraad. Er kan dus alleen een knelring op./
Dan heb je nodig een knelkap, twee wartels en twee knelringen. Nul teflon er dicht niets af op de schroefdraad.
Wat ik en @Blomke bedoelen is een sluitplaatje, deze komt in de wartel. Dan heb je nodig een sluitplaatje en een wartel. Weer geen teflontape. Dus slang los sluitplaatje in de wartel met de conische kant in de koppeling de rechte kant in de wartel ( moer ). Erop draaien en klaar.
Dat is een dopsok.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:46 schreef Wandtegeltje het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. Er zijn gewoon eindkappen te koop die je zo op het T-stuk kan draaien zonder een stukje leiding, knelringen enz. en je monteert ze met teflontape direkt op de schroefdraad van het T-stuk.
Ik heb het niet over knelkappen. Ik heb ze zo vaak gebruikt.
[ afbeelding ]
Eindkap.
Zo duidelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |