iddquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:15 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ja, dat viel wel te verwachten:
Your musical compatibility with lausawdrones is Super
Music you have in common includes Swans, Tim Hecker, Boris, Baroness and Jesu.
Valt nog mee, ik had een stuk lager verwacht, ik heb bijvoorbeeld niet veel met the Cure en Joy Division.quote:Your musical compatibility with lausawdrones is Super
Music you have in common includes Charles Mingus, Portico Quartet, Brian Eno, John Talabot and Burial.
Zijn wij al last.friends?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:15 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ja, dat viel wel te verwachten:
Your musical compatibility with lausawdrones is Super
Music you have in common includes Swans, Tim Hecker, Boris, Baroness and Jesu.
Net zoals bij Norrage valt het ook eigenlijk wel mee als je de lijsten gaat vergelijken.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Valt nog mee, ik had een stuk lager verwacht, ik heb bijvoorbeeld niet veel met the Cure en Joy Division.
als je het request accpeteert welquote:
Met protagonist bedoel je het tegenovergestelde van de antagonist? Mensen die juist op een vergelijkbare manier naar muziek luisteren?quote:Op zondag 29 juli 2012 08:36 schreef emokid het volgende:
Protagonisten zijn On en Darkestrah. Bartrid en Bosbeetle ook grotendeels.
Protagonist is het tegenovergestelde inderdaad. Funk is overigens een genre waar ik behoorlijk veel van aan het ontdekken ben sinds een jaar geleden. Zou je graag door willen verwijzen naar Numero Group, een onafhankelijk label in Chicago die oude en nooit uitgebrachte soul/funk verzamelingen uitbrengen. De compilaties komen in reeksen zoals bijv 'Eccentric Soul', waar al meer dan 10 delen van zijn uitgebracht. Het zijn trouwens vaak geografisch of zeer cultuurgebonden verzamelingen. Dat wil zeggen dat bijv. één verzameling zich richt op oude soul/funk-bands uit Nashville die het nooit ver geschopt hebben. Ik heb overigens geen aandelen in deze label, maar vind het wel het delen (en reclame maken) waard. In de grote onafhankelijke platenzaken hebben ze zelfs een eigen vakje (Amoeba in NYC, Rough Trade in Londen, etc).quote:Op zondag 29 juli 2012 09:14 schreef female81 het volgende:
[..]
Met protagonist bedoel je het tegenovergestelde van de antagonist? Mensen die juist op een vergelijkbare manier naar muziek luisteren?
Dat zijn er minder dan antagonisten. Arcee is wel relatief tolerant ten opzichte van (al wat oudere) vrolijke, commerciële liedjes, mits goed gemaakt.
Op het funky vlak waren er ook een paar namen, alleen ben ik die even kwijt (volgens mij geen mensen die heel erg hun stempel op het forum drukken).
Ik ontdek m'n nummers anders. Streampje aanzetten, en regelmatig komt er op die manier wat bovendrijven als ik om de een of andere reden opveer bij een bepaalde klank. Bewust dingen proberen werkt bij mezelf vaak niet, het moet meer spelenderwijs gaan.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:28 schreef emokid het volgende:
[..]
Protagonist is het tegenovergestelde inderdaad. Funk is overigens een genre waar ik behoorlijk veel van aan het ontdekken ben sinds een jaar geleden. Zou je graag door willen verwijzen naar Numero Group, een onafhankelijk label in Chicago die oude en nooit uitgebrachte soul/funk verzamelingen uitbrengen. De compilaties komen in reeksen zoals bijv 'Eccentric Soul', waar al meer dan 10 delen van zijn uitgebracht. Het zijn trouwens vaak geografisch of zeer cultuurgebonden verzamelingen. Dat wil zeggen dat bijv. één verzameling zich richt op oude soul/funk-bands uit Nashville die het nooit ver geschopt hebben. Ik heb overigens geen aandelen in deze label, maar vind het wel het delen (en reclame maken) waard. In de grote onafhankelijke platenzaken hebben ze zelfs een eigen vakje (Amoeba in NYC, Rough Trade in Londen, etc).
Haha, als ik lees dat iemand mijn zijn antagonist noemt voel ik me beledigdquote:Op zondag 29 juli 2012 08:36 schreef emokid het volgende:
Ik denk toch Norrage. Veel overeenkomende bands, maar dan net de andere platen ervan of zo. Vaak prefereer ik ook herrie boven iets dat gelikt is. Niet dat ik zijn smaak te gelikt vind, maar ik zie hem bijv niet zo snel Glenn Branca opzetten. Ik ben zelf dan weer niet zo'n grote Bruce Springsteen fan, terwijl ik dat wel een toffe man vind. Hoe dan ook heb ik hem op last.fm en kijk ik weleens stiekem of er wat leuks tussen zit.
Tong80 ook best wel. Vind zijn smaak te veel neigen naar nostalgie (waar ik soms echt niet tegen kan) en ouderwetse (zie 'de beginselen van') punk. Zijn favoriete plaat is London Calling, en daar ben ik zelf na jaren nog steeds niet over uit. (zoveel liedjes)
Protagonisten zijn On en Darkestrah. Bartrid en Bosbeetle ook grotendeels.
Hihi, ik heb ook maar 3 verzamelaars liggen, en die stammen uit een prehistorisch tijdperk. Maar ik had al de indruk dat female81 van velen de antagonist zou zijn wat dit betreft. Ik heb ook een vriend die alleen maar playlists draait, nooit albums (tot ik hem er een paar had aangeraden). Hij heeft ook niet voor niets zoiets van 11.000 verschillende artiesten geluisterd op last.fm. Dan is hij absoluut geen antagonist van mij wat betreft wat voor muziek ie luistert (zit veel troep in maar ook veel gelijkende smaak) maar wel qua muziekbeleving jaquote:Op zondag 29 juli 2012 10:33 schreef female81 het volgende:
Ik ga voor een minimale hoeveelheid 'opvulling', zeg maar. Vaak staan er op artiestenalbums hooguit vier nummers die ik uiteindelijk uit mezelf op ga zetten. Dan zijn sommige andere nummers artistiek gezien misschien wel goed, maar doen ze me verder niet zo veel.
Grote uitzonderingen zijn de inmiddels compleet scheel gedraaide eerste twee albums van De La Soul, Moon safari van Air, en Mindstate van Pete Philly & Perquisite.
St. Elsewhere van Gnarls Barkley, de eerste twee van Basement Jaxx, en de eerste twee van Manu Chao kan ik ook goed van begin tot eind uitzitten.
Smaken/visies verschillen nou eenmaal. Is niet erg.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha, als ik lees dat iemand mijn zijn antagonist noemt voel ik me beledigd
Leuk.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:14 schreef female81 het volgende:
Dat zijn er minder dan antagonisten. Arcee is wel relatief tolerant ten opzichte van (al wat oudere) vrolijke, commerciële liedjes, mits goed gemaakt.
Een variant: Ik ben de antagonist van mensen die muziek beoordelen op de leeftijd, in de trant van "dat luister ik niet, want het is 'uit', dat zet je in 2012 toch niet meer op?".quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:52 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan ook vrij weinig met mensen die muziek goed of slecht vinden omdat andere mensen dat goed of slecht vinden.
Ja, volledig mee eens. Ik kan als fan van een aantal artiesten die al vrij lang meedraaien, trouwens sowieso slecht tegen mensen die achter elke nieuwe hype aanhollen en stelselmatig de 'longstayers' negeren omdat dat longstayers zijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:58 schreef female81 het volgende:
[..]
Een variant: Ik ben de antagonist van mensen die muziek beoordelen op de leeftijd, in de trant van "dat luister ik niet, want het is 'uit', dat zet je in 2012 toch niet meer op?".![]()
(De andere kant op kan ook nog: "Het is nieuw, dat kan nooit goed zijn.")
Natuurlijk hebben bepaalde periodes de voorkeur boven anderen, en ik ben de eerste om toe te geven dat het percentage 'oude muziek' in m'n kast behoorlijk hoog is. Maar in elk tijdperk, óók het huidige is wel íets te halen. Weliswaar afhangend van de bronnen die je gebruikt.
Zo komt het op mij ook over. Je bent dan niet werkelijk een muziekliefhebber. Ik zou niet zo goed met zulke mensen kunnen omgaan. Goede kans dat ik ze unfollow...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:31 schreef female81 het volgende:
Ik heb er op Twitter zoëen gevolgd (inmiddels niet meer); had vaak goede dingen te zeggen, maar heláás ook de visie op muziek die ik zojuist omschreef. Die praatte echt letterlijk zo, 'dat gaan we in 2012 niet meer luisteren, hoor'.
Sommige oude muziek kwam er wel door, maar dan betrof het wel de dingen die in het hippe Amsterdamse kringetje waarin 'ie verkeert weer opnieuw in de mode waren. Die door 'de juiste' mensen geaccepteerd waren, zeg maar. Ik vond het erg sneu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |